jääkin sitten tänä vuonna parvekkeelle laittamata. On uusi naapuri muuttanut vastapäiseen taloon ja sillä on tosi voimakas pöytälamppu joka osoittaa suoraan meidän (ja muitten) parvekkeille ja heiastaa suoraan silmiin. No ei voi mitään, täytyy vaan pitää verhot kiinni aina iltasin.
Milloin meinasit itse laittaa valot pihalle tai ikkunoihin. Itse olisin laittanut ensimmäisenä adventtina.
Jouluvalot
44
270
Vastaukset
- Lorena*
Kaksi kynttelikköä hain alakomerosta sisälle. Aion laittaa valot päälle lauantai iltana. Sunnuntaina onkin adventti.
Muu kodin joulukoristelu jääkin vähemmälle, vietän joulua Italiassa nuoremman lapseni perheen luona. Nyt näin tänä vuonna, jouluksi 2012 on uudet suunnitelmat.Minua taas olisi niin lapsettanut että olisin laittanut tontut ja possut ikkunoihin valojen lisäksi vaikka likka enää ole kotonakaan, mutta saa nähdä nyt mitä teen.
Kynttelikkö ainakin keittiön ikkunaan se on varma ja tekokuusi nurkkaan valoineen.
Minä kirjoitin villasukalle näin, aamusemmalla:
"maarina"
Kuu (met) ta on kaikkialla, minussakin.
37,9
Ikkunakynttelikkö on kaivettu esiin, jospa kytkisin sen sähköön illemmalla.- Lorena*
Mahtaako olla flunssan poikanen liikkeellä. Ikivanha runo lohdukkeeksi, tämä runo tehosi kummasti pieniin potijoihin.
"Lapsi on pipi ja vuoteessa makaa,
ei saa nousta kun aikojen takaa.
Otappas lääkettä rohtoa nauti.
Kohta on kaukana pipiä tauti." Lorena* kirjoitti:
Mahtaako olla flunssan poikanen liikkeellä. Ikivanha runo lohdukkeeksi, tämä runo tehosi kummasti pieniin potijoihin.
"Lapsi on pipi ja vuoteessa makaa,
ei saa nousta kun aikojen takaa.
Otappas lääkettä rohtoa nauti.
Kohta on kaukana pipiä tauti.""Lorena*"
Kiitos.
Tekaisin sinullekin tautirunon:
"Vuotavat silmät, vuotava nenä,
hiopa veitseen pureva terä.
Keltainen, valkoinen Sipuli ota,
kastele leikkuusi laudan pinta.
Puolikas Rommia pullosta nauti,
pikkuisen lisää, kova jos tauti.
Valkoisen lohkoja nenääsi tunge,
Keltaisen viipaleet silmies päälle.
Vielä tilkkanen Rommia, toinenkin,
on vaivat sun kohta muistoja nekin."
Arvostelijoille tiedoksi, en jaksanut alkaa rimmailemaan,
laitoin vai ajatuksien allegoriat peräkkäin.
H.
* * *
Pillikynttelikössä ovat valot palaneet jo viikon verran, ikkunassa on valokoriste joka ei ole jouluinen, muuten vaan erittäin kaunis.
Pihakuusissa ovat valot sytyttämistä vaille valmiina ja ollaan me takapihan kuusessa jo iltaisin pidetty valoja päälläkin.
Joulu tulee, ihanaa. :)Joulu onkin ainoa juhla oikeastaan mitä meillä vietetään. En muuten edes katso sitä raamatulliseksi juhlaksi tai silleen. Pidän rauhasta ja niistä valoista joista saa nauttia muutaman viikon. :))
* * *
Sama täällä, rauhaa, iloa ja valoa, jos saa toivoa, tai saa toivoa, mutta harvoin meillä tuo rauha toteutuu. :))
Mutta arvaa mikä nyt sapettaa, se kun 19 vuotta moitteettomasti palvellut pyykinpesukone kertoi jäävänsä eläkkeelle, ei pyöritä, ei linkoa.
Mitä teen, kysyy nimimerkki pettynyt epätietoinen?
Ja mikä olisi hyvä kone?
Ei kuulu sun aloitukseesi, mutta en omaakaan aiheesta tee, kun en harrasta aloituksia.Nittaminax kirjoitti:
Kääkkk..edellinen vastaus oli ancelille.
* * *
Tiesin sen, vaikka selvä(nä)näkemiskurssi jäi kesken. =)Anceli kirjoitti:
* * *
Sama täällä, rauhaa, iloa ja valoa, jos saa toivoa, tai saa toivoa, mutta harvoin meillä tuo rauha toteutuu. :))
Mutta arvaa mikä nyt sapettaa, se kun 19 vuotta moitteettomasti palvellut pyykinpesukone kertoi jäävänsä eläkkeelle, ei pyöritä, ei linkoa.
Mitä teen, kysyy nimimerkki pettynyt epätietoinen?
Ja mikä olisi hyvä kone?
Ei kuulu sun aloitukseesi, mutta en omaakaan aiheesta tee, kun en harrasta aloituksia.Jospa siltä on vaan hihna mennyt poikki? Vaikea sanoa mikä on hyvä kone, mutta mulla on hyvin toiminut toi candy.
Nittaminax kirjoitti:
Jospa siltä on vaan hihna mennyt poikki? Vaikea sanoa mikä on hyvä kone, mutta mulla on hyvin toiminut toi candy.
* * *
Sitä kotiasentajanikin epäili, ottakoon asiasta selvää, tai otan itse, osaan sentään kaikenlaista.
Tämä on AEG, olen ollut hyvin tyytyväinen.Anceli kirjoitti:
* * *
Sitä kotiasentajanikin epäili, ottakoon asiasta selvää, tai otan itse, osaan sentään kaikenlaista.
Tämä on AEG, olen ollut hyvin tyytyväinen.Olen kuullut että tuokin on hyvä malli, omakohtaista kokemusta mulla ei ole.
Mutta joko olet/te kurkanneet oliko vika hihnassa?
Uuden pesukoneen osto näin joulun aikaan ei varmaan ole kovin mielekästä.Nittaminax kirjoitti:
Olen kuullut että tuokin on hyvä malli, omakohtaista kokemusta mulla ei ole.
Mutta joko olet/te kurkanneet oliko vika hihnassa?
Uuden pesukoneen osto näin joulun aikaan ei varmaan ole kovin mielekästä.* * *
Hoputus on käynnissä kaiken aikaa, kyyyyllläää se kohta jotain tekee. :))
Pesukone on pakko olla ja toimiva, ostettava se on jos tuo ihan rikki.
- eukko.
Vanhasta, jo kauan palvelleesta kyntteliköstä, taitaa olla lamppu rikki, eikä siihen syttynyt valoa, kun yritin viime viikonloppuna sitä laittaa ikkunalaudalle. Taidanpa ostaa uuden led-valoilla varustetun kynttelikön. Voi myös olla, että tyydyn ihan tavallisiin kynttilöihin, eläviin sellaisiin, enkä osta uutta sähkökynttelikköä.
Aika näyttää, mitä teen.- valopiä.
Aidoilla kynttelöillä valaisen kotini jouluna. Ulos voin mennä ihailemaan naapurien avaruussaastetta, halutessani, tai sitten en.
Niin no, pihakuusemme saa öljylyhtyjä. :)) Viime jouluna multa just hajosi kanssa kynttelikkö ja voi sitä lampunvaihto rumpaa. Lopulta tais palaa kaikki lamput ja luovutin ja ostettiin uusi. No ei sekään ihan kunnolla toimi tai siis toimii mutta yks lamppu tuppaa pyörimään ympäri kannassaan jos sitä lamppua pyörittää.
Enpä taida laittaa mitään. Ei täällä ole muita katselijoita kuin minä ja minä olen ne jo nähnyt...
- sitroen.
Nittaminax kirjoitti:
Heh..mut et kai sä niitä koko vuotta ole silleen katellu.
Hyvin muistan vielä vanhastaan. Sitten kun muisti alkaa pettää, niin sitten ehkä...
Tai jos tulee joku muukin katselemaan ja haluaa nähdä...
Vaan ei tule ketään, on se jo nähty.
Niinkauan kun olemme samasta kattilasta vaimon kanssa syöneet, on meillä ollut jouluvalot.
Ensin pelkkä punainen kynttelikkö ja sit tuli ne kirjavat johtohässäkät.
nyt mennään ledeillä .
Tänä jouluna tarvitaankin paljon valoa.Partsilla meillä on ollut parina vuotena ledivalolliset valot ja mua harmittaa, kun ne ekat kauniin sähkönsiniset meni poikki, kun katolta tuli hemskutin iso jääpuikko, joka jässähti kiinni niihin valoihin jotka oli siis kaiteella. Vaikka oltiin pilkottu se jäämassa pieniksi kappaleiksi niin osa oli tarttunut niihin johtoihin kiinni ja kun tuli sulakeli niin kaikki rojahti alas ja piuha poikki.
- virva-tuulia**
Yleensä laitan jouluvalot adventtina tai viimeistään itsenäisyyspäivänä. Ulos laitan pihakuuseen valot sekä kynttelikön ikkunalle. Itsenäisyyspäivänä sytytän sinivalkoisen kynttilän.
Kiva että joulu tuo valoa ja iloa kaamokseen. Juhlikoon sitä jokainen tavallaan tai olkoon juhlimatta.Kohta meillä ei ole valoja tai sähköä lainkaan. Räpsähtelee valot siihen malliin. On meinaan aikamoinen puhuri tai sit syy on jossain muualla.
- virva-tuulia***
Nittaminax kirjoitti:
Kohta meillä ei ole valoja tai sähköä lainkaan. Räpsähtelee valot siihen malliin. On meinaan aikamoinen puhuri tai sit syy on jossain muualla.
Täälläkin tuuleskelee aikalailla ja vettä sataa. Ihana valkoinen lumimetsä on vaihtunut taas ikävän harmaaseen kaamokseen.
Nettikin hidastelee.
- Pirre*
Jaa, joko se joulu on niin lähellä :), ei vaiskaan, pitänee pian viritellä jos löydän jotain jouluun viittaavaa jostain :(, on vähäsen muuton jäliltä kaikki hukassa..no onneksi on kynttilöitä (tuikkuja) joita olenkin poltellut jo kuukauden..
P.s. auttaisiko jos hankkisit halogeenit parvekkeelle, jotka sitten suuntaisit naapuriin :)Mä epäilen että silläkin on joku halogeeni tai viel niitä vanhoja 100w polttimo siin lampussaan. Taitais tulla aikamoinen sota jos mäkin tekisin samoin. :)))
- äitemuori*
Noit virityksiä näkyy joka ilta enemmän, mä en osta valoja enää. Mulla on pari lyhtyä joihin tuikut palaan. 70-luvun alus ostettu metallinen kynttelikkö hajos viime jouluna.
Mut jonku kirkasvalojutun haluisin tänne sisälle, en oikein nää näitä näppiksiä kunnolla. Ostin uuden läppärin ja tämä on musta, edellinen oli valkonen ja sillai helpompi nähdä kirjaimet. Työpöytälamppukin hajos.
Niillä on sit varmaa aika hämystä sisällä. Tollanen silmiin osuva valo ei ole kiva kattella. Väkisinki siihen suuntaan katse kohdistuu, hetkeks.Mullakin oli edellinen läppäri harmaalla tai siis valkosella pohjalla ja en meinaa tähän uuteen mustaan tottua millään.
Juups, silleen hetkeksi kohdistuu katse ja sit tuntuu ettei hetkeen nää mitään, hyvin ikävää. :((("äitemuori*"
Voisitko kertoa lähemmin perhejoulustanne?
Miten metallinen kynttelikkö hajoaa? :)
H.- kurkihirsi...
Vastaanpa tässä sinulle Hunksz. Luulen, että metallisesta kyntteliköstä on lamppu hajonnut, muuta en asiasta tiedä enkä sen puoleen tunne tapaustakaan.
Turhaa saivartelua sinulta muuten Hukszi! kurkihirsi... kirjoitti:
Vastaanpa tässä sinulle Hunksz. Luulen, että metallisesta kyntteliköstä on lamppu hajonnut, muuta en asiasta tiedä enkä sen puoleen tunne tapaustakaan.
Turhaa saivartelua sinulta muuten Hukszi!"kurkihirsi..."
"metallinen kynttelikkö hajos "
Met olemma tuon äitemuorin kanssa sanailleet jokusen kerran,
Mamma on huumorintajuinen.
Minua ovat monet sanoneet saivartelijaksi, he joilta on yksikin lamppu sammunut. :)
H.- kurkihirsi...
hunksz kirjoitti:
"kurkihirsi..."
"metallinen kynttelikkö hajos "
Met olemma tuon äitemuorin kanssa sanailleet jokusen kerran,
Mamma on huumorintajuinen.
Minua ovat monet sanoneet saivartelijaksi, he joilta on yksikin lamppu sammunut. :)
H.Sillä lailla :))))).
- äitemuori*
hunksz kirjoitti:
"äitemuori*"
Voisitko kertoa lähemmin perhejoulustanne?
Miten metallinen kynttelikkö hajoaa? :)
H.Hunksille:
no sillee hajos metallinnen sähkökynttelikkö, että ykskää lamppu ei suostunu syttyyn, eli valaiseen kauniisti. Tais olla ikää tarpeeks. Mitää pahoinpitelyä siihen ei kohdistunut, eikä nakattu kuikkaa eikä kuovia sillä. Metallinkierrätyslootaan sen surullisin mielin kannoin. äitemuori* kirjoitti:
Hunksille:
no sillee hajos metallinnen sähkökynttelikkö, että ykskää lamppu ei suostunu syttyyn, eli valaiseen kauniisti. Tais olla ikää tarpeeks. Mitää pahoinpitelyä siihen ei kohdistunut, eikä nakattu kuikkaa eikä kuovia sillä. Metallinkierrätyslootaan sen surullisin mielin kannoin."äitemuori*"
Niin minä vähän arvelinkin!
Eli valot katosivat.
Mun kirjallinen ADHD: ni vaan sai taas aikaan mukavan mielleyhtymän Jouluna hajonneesta metalliesineestä :)
Sie set varmaan arvasitkin et mie vähän hassuttelin?
Hyvää...tai niin..minähän inhoan näitä toivotuksia mitä taas kohta palsta on täynnä..
Sanotaan sit: Olkoot lahjasukkasi lämpöiset ja okoot Haarakiilat tukevat :)
Ja jos sellaiset saat lahjaksi, älä vieläkään heittele mitään.
H.
- tähti-tytär
Josko vihdoin uskaltaisin laittaa ikkunaan muinaismuiston, isännän ollessa muutaman vuoden heille hankitun suuren paperitähden. En ole antanut valaista, on pelottanut, josko hehkulamppu sytyttää koko taivaisen kauneuden tuleen.
Nyt on isäntä ostanut paljon Led-lamppuja, jotka eivät pahemmin kuumene.Uskoisin että silloin olisi voinut käyttää 25w lamppua siinä surutta tai ainakin mä käytin niitä omassa paperisessa tähdessä eikä syttynyt palamaan. No vähän tummu ku ei ilmanvaihto riittänyt. Eli oli verhot vedetty siihen päälle. Tais kuumentua liikaa sielt yhestä sakarasta tai sit mulla oli se lamppu liian lähellä paperia.
Nää ledit on just siksi mukavia kun ei kuumene silleen.
- TempuraN
Miten voi paistaa naapuriin ? Eikö pöytälamppu valaise pöytää ?
"TempuraN"
Taitaa se paistaa Naantalissakin, kenen naamalle sitten, en osaa luetella.
Aamuaurinko valaisee pihamaata, se saa Tunturien laet hohtamaan,
Paist-tunturien laki palauttaa valosta Ruskanvärit kalpean vaeltajan kasvoille.
Nuotion loisteessa saa liekkien hohka kalan ruskistumaan, kuten vaeltajan nahan keväinen Kreikan Olympiatuli.
Nukkuvan vaeltajan Rinkan sisälle jäi taskulampun valo hennosti hehkumaan.
H.- TempuraN
hunksz kirjoitti:
"TempuraN"
Taitaa se paistaa Naantalissakin, kenen naamalle sitten, en osaa luetella.
Aamuaurinko valaisee pihamaata, se saa Tunturien laet hohtamaan,
Paist-tunturien laki palauttaa valosta Ruskanvärit kalpean vaeltajan kasvoille.
Nuotion loisteessa saa liekkien hohka kalan ruskistumaan, kuten vaeltajan nahan keväinen Kreikan Olympiatuli.
Nukkuvan vaeltajan Rinkan sisälle jäi taskulampun valo hennosti hehkumaan.
H.Hih.Lamppu sammuu nopsaan,Patterit uupuvat matkaajan.
Syö sopuli evaat kotia käy vaeltajan raskas askel TempuraN kirjoitti:
Hih.Lamppu sammuu nopsaan,Patterit uupuvat matkaajan.
Syö sopuli evaat kotia käy vaeltajan raskas askel"TempuraN"
Kuivat kalsarit, kuivat vaatteetkin, mönkii pussista ulos Telttaan.
Pieni vikinä ulkoa kantautuu, vastaa miehelle kipeän lonkan.
Lampun painama jälki on siinä.
Päänsä pörröisen teltasta ulos tunkee, on vastassa samanmoinen.
Puhuu höpöjä mies, vastaa Sopuli siihen, kaksi hölmöä vastatusten.
Taitaa kurista molemmat vatsat.
Kaurahiutaleita kourastaan antaa, vilkkusilmälle luonnolle herran,
Omaan keittimeen kaataa kourallisen, useammankin kerran.
Toinen syö jo, vaan toinen oottaa.
Katsoo elukka, toinen kun telttansa kaataa, pussin tunkee toiseen pussiin,
on sillä jo pussit täynnä, ei vapise kylmästä se.
Pörröinen, vilkkusilmäinen.
H. Unksz 2011- kyllästynyt lukija..
hunksz kirjoitti:
"TempuraN"
H. Unksz 2011Onneksi et asu samassa taloudessa kanssani ja olet muutenkin kaukana asuinpaikkakunnaltani.
Jotenkin tuli mieleeni se aloitus, jossa vailiteettin miehen "vitsikkyydellä", mutta mielestäni Sinä olet typerys. - TempuraN
hunksz kirjoitti:
"TempuraN"
H. Unksz 2011Tuuli kääntyy myöten
Vaeltajan jutata
kiitoksena maaemon
pienimpänsä puolesta
Pyyhkäisee sopuli viiksiään
myötää vaeltaja elettä elukan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit725828KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2564654Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202578Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282493Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT841521Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro111393- 1051337
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281296seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1061235Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191181