Vertaillaan pappeja

HengellisestiVarakas

Siinä missä hengellinen pappi on ihmisläheinen ja vakaa päätöksissään on virkamiespappi mitääntekemätön, epäluotettava kristillisen yhteisön korkepalkkainen sätkynukke joka myötäilee asemiensa parantamiseksi ylimpiään.

Ja tälläisillekkö pitää antaa avustuksia eläkekassaan?Antakaa köyhille nekin rahat senkin ulkokultaiset sieluttomat ja sydämmettömät paholaisen käsikassarat.

Missä vika kun tonneja palkkapäivänään tuhlaava ihminen ei " raaski tai kykene" maksamaan osaansa omaan eläkkeeseen.Kirkollisen tradition mukaanhan papeilla ei ole rasitteena elatusruokkomaksuja eivätkä heidän puolisonsakkaan ole akateemisina menestyjinä heikkotuloisia.

Missä vika siis?

8

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ortodoksi

      Eläkemaksut otetaan automaatisesti palkasta niin kuin muutkin veroluonteiset maksut niin papeilta kuin muiltakin, joten en ymmärrä juttusi pointtia.

      • Holy Virtues

        En ymmärrä kirkolliskokouksen pointtia antaa avustusta eläkekassaan papeille juuri tuosta syystä.


      • Olisiko kyse...
        Holy Virtues kirjoitti:

        En ymmärrä kirkolliskokouksen pointtia antaa avustusta eläkekassaan papeille juuri tuosta syystä.

        Olisiko kyse siitä, että eläkekassan piirissä oleva papisto alkaa olla enenevässä määrin eläkkeellä, jolloin palkoista perittävät eläkemaksut eivät enää riitä eläkkeisiin.

        Nimittäin eläkekassaan kuuluu vain vanhan polven papistoa. Nuorimmatkin siinä mukana olevat alkavat olla yli nelikymppisiä. Uudemman papiston eläkeasiat on järjestetty normaalien työeläkeyhtiöiden kautta.


      • Hävetkää
        Olisiko kyse... kirjoitti:

        Olisiko kyse siitä, että eläkekassan piirissä oleva papisto alkaa olla enenevässä määrin eläkkeellä, jolloin palkoista perittävät eläkemaksut eivät enää riitä eläkkeisiin.

        Nimittäin eläkekassaan kuuluu vain vanhan polven papistoa. Nuorimmatkin siinä mukana olevat alkavat olla yli nelikymppisiä. Uudemman papiston eläkeasiat on järjestetty normaalien työeläkeyhtiöiden kautta.

        Niin makaa kuin petaa.Se on papin ammati vakaumuksen ja nöyryyden ammatti.Omistiko Jeesus mitään ja kuoliko hyvähintaisessa palvelutalossa.

        Voiko nälkään kuolla ja peruseläkkeellä selvitä nykypäivänä vai onko se rahvaan etuja vain?


      • muinaisjäänne
        Olisiko kyse... kirjoitti:

        Olisiko kyse siitä, että eläkekassan piirissä oleva papisto alkaa olla enenevässä määrin eläkkeellä, jolloin palkoista perittävät eläkemaksut eivät enää riitä eläkkeisiin.

        Nimittäin eläkekassaan kuuluu vain vanhan polven papistoa. Nuorimmatkin siinä mukana olevat alkavat olla yli nelikymppisiä. Uudemman papiston eläkeasiat on järjestetty normaalien työeläkeyhtiöiden kautta.

        Kirkossamme on olemassa kaksi eläkejärjestelmää. Toinen koskee pappeja, joiden työsuhde on alkanut ennen 1994. Näiden osalta eläkkeet maksaa eläkekassa, jonka maksuja ei ole rahastoitu , vaan vuosittain eläkkeiden maksamiseen tarvittavat varat kannetaan seurakunnilta erillisenä maksuna.
        UUdemman papiston eläkeasiat on järjestetty kuten edellä on mainittu. Papilta on tietenkin peritty työntekijän osuus eläkemaksusta kummassakin tapauksessa palkanmaksun yhteydessä.


      • Holy Drivers
        muinaisjäänne kirjoitti:

        Kirkossamme on olemassa kaksi eläkejärjestelmää. Toinen koskee pappeja, joiden työsuhde on alkanut ennen 1994. Näiden osalta eläkkeet maksaa eläkekassa, jonka maksuja ei ole rahastoitu , vaan vuosittain eläkkeiden maksamiseen tarvittavat varat kannetaan seurakunnilta erillisenä maksuna.
        UUdemman papiston eläkeasiat on järjestetty kuten edellä on mainittu. Papilta on tietenkin peritty työntekijän osuus eläkemaksusta kummassakin tapauksessa palkanmaksun yhteydessä.

        Kultaseni... elämä on Kelan pariin voi aina siirtyä.Kukaan ei estä käyttämästä sossua.Vai eikö taivu ylpeys papille hankkia elantonsa soppahuollon luukulta.Se on nälkä sellainen kaveri että se laittaa jalat kävelemään sinne minne niska ei taivu.Suomessahan on sen verran hyvä järjestelmä ettei edes akateemisen tarvitse olla ilman ruokaa ja hoivaa.Ja hyvästä palkastahan on viisas laittanut vähän syrjään pahan päivän varalle.


    • 23

      Omituinen h....täjä!

      • pönöttäjä....

        mene sinä vaan toteuttamaan itseäsi "akkojen" pariin seilaa vaikka uimahallista jonnekkin huoltamolle sillävälin kun joku 9e rahvas hoitaa sinunkin työsi.Tai juo vaikka pullo viinaa.Tallinnanmatkat ovat halpoja siellä on tarpeeksi irstautta kohtuu hintaan.Kokeile jos pääsisit mielesi päähän siellä.Rahalla saa ja hevosella pääsee.Ei kai sikariportaalta ole mammona lopussa?

        Turhaa sitä edustelet siinä itseäsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe