Katselin vaimon ylläpitämää sääkalenteria. Viime syksynä talvi tuli kertarysäyksellä. Pakkasta oli jo kymmenkunta astetta.
Nyt parhaillaan voi tehdä vielä rästiin jääneitä pihatöitä, kaataa vaikka häiriöksi kasvaneita puita tontin laidalta.
Pimeys ei ahdista kun käyttää riittävän määrän purkista hivenaineita ja vitamiinejä. Myös kirkasvalolaitteita käytän aamuin illoin.
Syömisten juomisten kanssa pitää olla tarkkana; jostain syystä noiden kohtuukäyttökin pitää painoa valoisaa aikaa korkeammalla.
Toivon vähälumista ja lauhaa talvea, jota on ennustettu.
Harvinaisen armelias syksy 2011
4
100
Vastaukset
- passe
Voisimme lentää lomalle vaikka Thaimaahan pätäkän puolesta. Liian kuuma ei kuitenkaan kiinnosta.
Synkän pimeä Islantikin olis mielenkiintoisempi. Onhan siellä ne geysirinsä, joissa vois lututa. Huippukallis matkailumaa, kertovat. - pimeys pelittää
Moneen syksytalveen ei olla nähty, että joulukuun puolivälissä auran tiensivuun heittelemät lumikasat vielä sulavat kuin keväällä.
Näin nyt on Etelä-Suomessa. Onhan siinä omat hyötynsä ja haittansa. Hyötyä talousvaikeuksissaan painiville kunnan isille aurauskustannuksissa.
Haittaa mutkamäkiyrittäjille. Pakkasta tarvittais -5C, että vois tykkilunta pössyttää ja rinteet avata Etelä-Suomessakin.
Minulle sopii hyvin, että luonto lorottaa sateet vetenä eikä kiinteistöjen kiusaksi. Talvehtiville lajeille kelit tietää elinpäiviä lisää. - passe
Lisää hyötyjä.
Pohjolan alueen tasolla runsaat sateet tuottavat paljon lisää vesivoimaenergiaa, sähköä. On luvattu jopa alennuksia kw-hintoihin.
Mitä kauemmin vesialtaat pysyvät sulina, sitä parempi niissä on tulevan kevättalven happitilanne. - Passe
Meikän syksy loppui tänä vuonna viime torstai aamuun. Klo 7.30 siirryttiin kevät puolelle. Katsoin viime Joulupäivän lämpötilamerkintöjä kalenterista.
Alkoi lauhtumaan, koska aamun -15C oli illalla enää -10C.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit846004KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3165067Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202648Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei462588Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831822Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031659Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171511- 1081461
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1181386Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331383