Harvinaisen armelias syksy 2011

passe

Katselin vaimon ylläpitämää sääkalenteria. Viime syksynä talvi tuli kertarysäyksellä. Pakkasta oli jo kymmenkunta astetta.
Nyt parhaillaan voi tehdä vielä rästiin jääneitä pihatöitä, kaataa vaikka häiriöksi kasvaneita puita tontin laidalta.

Pimeys ei ahdista kun käyttää riittävän määrän purkista hivenaineita ja vitamiinejä. Myös kirkasvalolaitteita käytän aamuin illoin.
Syömisten juomisten kanssa pitää olla tarkkana; jostain syystä noiden kohtuukäyttökin pitää painoa valoisaa aikaa korkeammalla.

Toivon vähälumista ja lauhaa talvea, jota on ennustettu.

4

67

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • passe

Voisimme lentää lomalle vaikka Thaimaahan pätäkän puolesta. Liian kuuma ei kuitenkaan kiinnosta.
      Synkän pimeä Islantikin olis mielenkiintoisempi. Onhan siellä ne geysirinsä, joissa vois lututa. Huippukallis matkailumaa, kertovat.

• pimeys pelittää

Moneen syksytalveen ei olla nähty, että joulukuun puolivälissä auran tiensivuun heittelemät lumikasat vielä sulavat kuin keväällä.

Näin nyt on Etelä-Suomessa. Onhan siinä omat hyötynsä ja haittansa. Hyötyä talousvaikeuksissaan painiville kunnan isille aurauskustannuksissa.
      Haittaa mutkamäkiyrittäjille. Pakkasta tarvittais -5C, että vois tykkilunta pössyttää ja rinteet avata Etelä-Suomessakin.

Minulle sopii hyvin, että luonto lorottaa sateet vetenä eikä kiinteistöjen kiusaksi. Talvehtiville lajeille kelit tietää elinpäiviä lisää.

• passe

Lisää hyötyjä.

Pohjolan alueen tasolla runsaat sateet tuottavat paljon lisää vesivoimaenergiaa, sähköä. On luvattu jopa alennuksia kw-hintoihin.

Mitä kauemmin vesialtaat pysyvät sulina, sitä parempi niissä on tulevan kevättalven happitilanne.

• Passe

Meikän syksy loppui tänä vuonna viime torstai aamuun. Klo 7.30 siirryttiin kevät puolelle. Katsoin viime Joulupäivän lämpötilamerkintöjä kalenterista.
      Alkoi lauhtumaan, koska aamun -15C oli illalla enää -10C.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      81
      3105
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1756
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      83
      1606
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      137
      1462
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1438
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      157
      1354
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      159
      1283
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      99
      1232
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      83
      1231
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      84
      1210
    Aihe