MISTÄ JUMALAN VOI LÖYTÄÄ?

Joskus kuulee kysymyksen miten Jumalan voisi löytää ja mistä Häntä pitäisi etsiä. Joku vielä voi väittää Jumalan piileksivän ihmiseltä kun Hän ei astu esille ja näytä itseään.

Jumala lupaa itse että ihminen löytää Hänet kun ihminen etsii Häntä kaikesta sydämestään. Jumala on siis ihmisen löydettävissä ja Hän on todellinen persoona joka voidaan kohdata. Se, joka on löytänyt, voi sitten kertoa toisille ihmisille löydöstään. Niin uskovat tekevätkin kun kertovat uskoon tulostaan. En ole koskaan kuullut kenenkään uskovan kertovan teoreettisesta uskoon tulostaan kuinka hänelle on opetettu että nämä uskon asiat ovat ja miten hänen tulee uskoa. Kaikki uskoon tulleet ihmiset kertovat Jumalan henkilökohtaisesta kohtaamisestaan.
http://www.youtube.com/watch?v=xprEuWhDBj8&feature=related

Jeremia 29:13 "Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne."

Apt 17:24-28 "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken. Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme,"

Jumala näyttää näiden Raamatun Sanojen perusteella olevan meitä hyvin lähellä. Mutta ymmärrämmekö me kuinka lähellä Jumala on meitä jokaista?

Etsin kerran silmälasejani kuumeisesti enkä löytänyt.
Vaimoni oli katsellut touhujani ja kysyi sitten että mitä sinä etsit. Minä vastasin että silmälasejani minä etsin. Silloin vaimo naurahti ja sanoi että ne ovat nokallasi.

Jumala "piileksii" suurin piirtein yhtä lähellä ihmistä kuin minun silmälasit olivat minusta. Lasini olivat niin lähellä minua että en uskonut niiden olevan niin lähellä. Siksi en löytänyt niitä. Jumalakin on lähempänä ihmistä kuin ihminen edes aavistaa, niin että ihminen ei huomaa Häntä. Jumala on siinä missä ihminen avaa sydämensä ottamaan Jeesuksen Kristuksen vastaan (Joh 1:10-14).

Jumala on nöyrtymisen matkan päässä. Tämä matka voi olla pitkä mutta se voi olla lyhyt. Se riippuu siitä koska ihminen nöyrtyy ja polvistuu Jeesuksen Kristuksen eteen tunnustamaan ja hylkäämään syntinsä. Jumala on sydämen päätöksen etäisyydellä ihmisestä. Jumalaa ei siis tarvitse lähteä etsimään mistään. Tarvitsee ainoastaan tehdä sydämessään päätös seurata Jeesusta Kristusta ja Jumala on siinä. Ihminen siis päättää itse kuinka kaukana Jumala on hänestä. http://www.jaikal.se/48683125

Jumala kohdataan viimeistään siinä vaiheessa kun tunnustetaan Herra Jeesus Kristus ihmisten edessä omaksi Herraksi. Silloin pelastutaan. Suun tunnustus johtaa välittömään pelastusvarmuuteen ja ihminen tietää kohdanneensa Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa.

Sana oli Jumala ja Sana ts. Jumala tuli lihaksi (Joh 1:1,14).
lue Room 10:9-10. Sana ts. Jumala on sinua lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi. Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi sinä pelastut. Suun tunnustuksella pelastutaan.

Joku voi nyt sanoa että eihän Jeesusta voi tunnustaa Herraksi. Se on vaikeaa. Et varmasti voi tunnustaa Jeesusta Herraksi mikäli Jeesus ei ole Herrasi. Mikäli sinä et ole ottanut vastaan Jeesusta Herraksesi, Hän ei ole Herrasi. Silloin sinä et myöskään voi tunnustaa Häntä Herraksesi.

Mutta välittömästi kun otat Jeesuksen vastaan Herraksesi omin sanoin, Jeesus tulee sydämeesi asumaan. Silloin Hän on Herrasi ja sinä voit tunnustaa Hänet ihmisten edessä. Niin yksinkertaista se on.

http://www.youtube.com/watch?v=qHKHLRidM4k

37

821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen minä

      "MISTÄ JUMALAN VOI LÖYTÄÄ?"

      Kaikkialta. Itsestään. Toisista.

      "Joku voi nyt sanoa että eihän Jeesusta voi tunnustaa Herraksi. Se on vaikeaa."

      Siksi, koska ihmisellä ei ole todellisuudessa mitään tarvetta ottaa ketään ulkopuolista Herrakseen kuin vain siinä tapauksessa, jos pelkää omaa kadotustaan ja kokee itsensä erilliseksi Jumalasta. Nämä kaksi syvää pelkoa ajaa ihmisen ottamaan itselleen erilaisia herroja itsensä ulkopuolelta, uskonnoista että materiasta.

      Ihminen, joka muistaa sitä kuka todella on, ei tarvitse Herroja, koska hän tiedostaa, että kaikki ovat yhtä, yhtä ja samanarvoisia ja erillisyys on harhaa kuten on kadotuskin. Mihinkään pelastukseen ei ole tarvetta, koska Jumala ei tuomitse eikä rankaise ketään. Jumala on ehdoton rakkaus erillisyyden harhan toisella puolen.

      Rakkaudessa olemme yhtä. Pelot ja erillisyys ovat illuusiota, harhaa. Elämällä on vielä paljon siunauksia annettavanaan koko ihmiskunnalle, kun alamme heräämään rakkauden tietoisuuteen. Tätä kohden ovat kaikki matkalla, jokainen omalla aivan oikealla polullaan.

      Tykkäsin tosta sun silmälasikertomuksesta. Se oli osuva.

      • JumalanViha

        " Jumala on ehdoton rakkaus "

        Jos Jumala on ehdoton rakkaus niin silloin Jumala ei ole rakkaus. Se ei ole rakkautta että hyväksyy vääryyden tekemisen.


    • Jumalaan voi uskoa

      Jeesuksen nimessä Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä. Toki on vajavaista näin ihmisellä ja vaellamme uskossa emmekä näkemisessä. Herra vaikuttaa kyllä armoliitossaan paljon hyvää hengellistä ja myös pitää huolta ajallisesta kuten koko luomakunnalle, toki vaihtelevaa on ihmisten elo täällä, sillä kovin erilaiset lähtökohdat on moninaisesti eri ihmisillä.

      Jumalan tahdon voi löytää Raamatusta Pyhän Hengen opettamana Jeesuksen nimessä.

      Noin konkreettisesti ´Jumalan voi löytää´ ja ´Jeesukseen voi katsoa´ näin Raamatullista vertauskuvakieltä käytettäessä, mutta hyvin harvat ovat ihan konkreettisesti saaneet päästä käymään valtakuntansa kirkkaudessa kuten Johannes Ilmestyskirjassa tai muistakin pyhistä on Raamatussa kerrottu yhtä ja toista. Jumalan enkelien toimintaa voi helpommin havaita, mutta näkymättömiä ovat meille useimmille, jotkut kuitenkin ovat niitäkin nähneet ja paljon yleisempää se onkin kuin päästä kohtaamaan itsensä Jeesus Kirkkauden Kuninkaana valtaistuimellaan, sillä vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.

      ´Jumalan löytäminen´ terminä on mielenkiintoinen ilmaisu Jumalan valtakunnasta. Jeesus kehottaa etsimään Jumalan valtakuntaa ja vanhurskauttaan, ja autuaat ne, jotka ovat syntyneet elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä, amen. Hallelujah!

    • kgltk
    • Jokujostain

      Jumala on KAIKKIALLA! Jopa hengitysilmassa. Tavallaan hän on sinussa itsessäsi.


      Jumalan löytäminen on hyvin, HYVIN vaikeaa! Et voi oikeastaan tosissasi ja kunnolla rukoilla Jumalaa ennenkuin olet pulassa. Muuten se ei käytännössä edes onnistu.

    • ghjykk
    • Gabriel-Rafael-Nostr

      Paljon asioita, jotka todistavat Jumalan, mutta paljon logiikkaa vastassa. En tiedä mitä olen. Olen eksynyt, mutta ainakin tiedostan sen. Kysymykseni:

      Miksi naapurin Kallella on paljon ystäviä, kaunis nainen, bilettää joka lauantaina, omistaa enemmän kuin kohtuullisesti, on itsevarma ja hymyileväinen, osaa käsitellä ihmisiä, vaikka hänellä ei ole yhteyttä Jumalaan missään muodossa?

      Olen yrittänyt löytää voimaa elämääni, mutta jotenkin tuntuu, että logiikka: opiskele, tee työtä,harjoittele ahkerasti, ole ihmisten kanssa, hymyile, jne. toimivat hyvin toisilla. Olen umpikujassa, mutta tarvitsenko Jumalaa?

      • Jumala_ton

        Ei, et tarvitse Jumalaa. Tarvitset uskon! Uskon itseesi. Etsi Jumalaa ja huomaa että se on itsessäsi. Ainut Jumala minkä tulet löytämään ja on todellinen, olet sinä itse. Kun sen sisäistät, niin maailma on sinun.


    • Jokujostain

      Hyvä kysymys.


      Minulla oli vastaava naapuri omassa nuoruudessani nimeltä Tuomas. Sanoisin, että elämä on haasteita. Joillakin ne haasteet tulevat aikaisemmin, toisilla taas myöhemmin.


      Mutta TODELLA hyvä kysymys!


      Pari vastausta;


      Jumala ei ole reilu. Elämän ei ole tarkoituskaan olla reilua.


      Naapurin Kallella on henkilökohtainen suhde Jumalaan, eikä se ensisijaisesti kuulu sinulle. Jumala ei vihaa Kallea siksi että Kallella on hyvä elämä. Jumala ei myöskään vihaa sinua. Jumala ei ole Suomalainen hyvinvointivaltio. Jumala ei väkisin tasapäistä meitä.


      Tietyssä määrin pitää paikkansa että Jumalan pelkon on avain tietynlaiseen menestykseen elämässä. Olen työpaikalla jossa on töissä ateisti, joka on läski, voimaton luuseri verrattuna minuun. Kolmekymppinen mies joka puhuu kokoajan Big Brotherista ja 80-luvun leffoista. Puheesta käy ilmi että on kovan luokan materialisti ja ateisti.



      On totta, että elämässä on tietty peruskynnys. Kovinkin ateisti nöyrtyy kun kusi tulee housuihin oikein kunnolla. Se on kuitenkin aina puhtaasti tapauskohtaista. Olen havainnut elämässäni että kaikista menestyneimmät ihmiset tunnistavat Jumalan olemassaolon ja rukoilevat häntä aina silloin tälläin avuksi, mutta sekään ei ole mikään tae menestykseen. Jumala ei tarjoa sinulle kaunista naista kainaloosi, vaikka voitkin aina kysyä häneltä. Ei ole ylipäätänsä mitään mitä ET voisi häneltä pyytää! Ei YHTÄÄN MITÄÄN!



      Silti...sinun suhteesi Jumaan liityy ensisijaisesti sinun kuolemattomaan sieluusi, ja sen paikkaan kuolemanjälkeisessä elämässä. Suhde Jumalaan ei myöskään ole yksipuolinen. Se edellyttää rukoilua, kuuntelua, kirkossa käyntiä ja myös TOISTEN ihmisten auttamista niin haluaisit itseäsi kohdeltavan!



      Olen havainnut kovan luokan ateisteilla ja materisteilla tietynlaisen sielun ja elämän sisällön köyhyyden. Silti, suhde Jumalaan on aina puhtaasti henkilökohtainen. Se solmitaan yleensä silloin kun SINÄ joudut TOSI PAHAAN PULAAN! Silloin pyydetään taivaanisältä apua!



      Näin yleisesti ottaen en tiedä onko tuolla naisten metsästyksellä ja ns "hyvän elämän" tavoittelulla enää niin paljoa väliä. Me elämme vuotta 2012 emmekä enää 1982 Kultainen kasari meni jo kaveri! Talouslama ja suursota on tulossa. Hyvän ja pahan viimeinen taistelu odottaa. Suoraan sanoen minäkin haluaisin viettää(työkyttömyys)eläkepäiviäni ihan kaikessa rauhassa. mutta eräät tahot ovat päättäneet että "Hei! Me alotetaan MAAILMANSOTA!"


      Sanotaan, että olen lopun aikoja silmällä pitäen pyrkinyt auttamaan toisia ihmisiä parhaan kykyni mukaan, koska vaikeina aikoina myös MINÄ tulen tarvitsemaan apua!


      Tiedän että seksi ja parisuhde on tärkeää elämässä, mutta samalla kannattaisi miettiä erästä asiaa;mitä aikakautta me nyt elämme? Olen tätä mieltä;bailut on bailattu ja nyt seuraa maailmanloppu, mahdollisesti myös Jeesuksen toinen tuleminen. Tätä varten monet meistä tänne syntyivät! Vaikka olisi kiva viettää vielä "yksi kasari" niin karu tosiasia on että juhlat ovat loppumassa suurimmalta osalta meistä. On tilinteon aika. Ehkä sinunkin pitäsi ajatella niitä isompia kuvioita joissa me nyt elämme!

    • GabRafTaas

      Kiitos kattavasta vastauksesta. Toinen kasvattajistani, miespuolinen, elää pääomatuloilla ja viinalla. Joskus myös vanhojen kavereiden ohessa, humalassa toki. Ei ole menestystä, eikä Jumalaa, paikallaan porhalletaan: "Pidetään taloa pystyssä, katsos". Hänelle menestys on menemistä hitaasti taaksepäin.

      Kristityt tosi uskovaiset lajitoverini omaavat taktiikan nimetty "tyrmää ja tyrkytä" ts. hajoita ja hallitse. Minulla on idea, että elämä on tarkoitettu mahdollisuudeksi ja täällä pitää oppia, tietää, osata ja kehittyä mahdollisimman paljon. Tämä tyrmättään, mikä vain yleisesti vahvistaa uskomustani, jota harjoitan siihen asti, kunnes löydän äärellisvoiman. Harjoittaa = hajoittaa, löytää = hallita? En tiedä mistä moinen mieleeni, unohda, ettet ylpisty. Mieluusti sitä silti etsin, sillä omillaan, ilman vaimoa tai ystäviä, on vaikea edetä negatiivisitta seurauksitta. Tyrkytys vaiheessa taas lienen eksynein kuin kekään maan päällä: pääni sekaisin ja toivoton. Kyllä se pitää itse löytää, pitää, mutta kysymys, että miten.

      Näyttänet "iloiselta" läskin epäonnesta, saanen siis olla surullinen kusipään onnesta? Olen kusessa, Kalle ei, minä saan apua. Niinkö se mnee? Kuulostaa hyvinvointivaltiolta. Ainiin, ja onnittelut siitä, että palstalla lukee "Tältä sivulta siivottu kirosanoja". Ei minua nuorena kiinosta kuolema, kuinka jännittävää se onkin, vaan hetki. Ja, jos tunnen joka hetki enemmän vitutusta, panetusta, vihaa kuin iloa, hurmiota ja rakkautta, niin alan etsimään vastauksia.

      Mielipiteitä saa olla, mutta haluan elää ensin tämän päivän, katsotaan maailmanloppua joskus toisten. Ei siis millään pahalla, mutta haluan käyttää kuponkini, ennen kuin se menee vanhaksi.

    • Elämää vaan

      Voisitkohan tämä auttaa jotenkin? Tuli vaan mieleeni eräs kirja jossa on käyty kattavasti läpi kysymyksiä ja vastauksia. Kirjan nimi on Keskusteluja Jumalan kanssa. Varoituksen sana - voi aiheuttaa uusia oivalluksia elämästä joka saattaa ollakin aivan erilainen muodoiltaan kuin meille yleisesti opetetaan :) Mene ja tiedä mutta mielenkiintoinen on.

      • Rafigafi

        Kiitos. Tämä oli kyllä todellinen löytö, vaikka aluksi painoin vain peukkua sinulle. Olen vasta vähän alle kaksi tuntia katsellut Neale Donald Walshin videoita Youtubesta, mutta kirjoitan samalla ylös asioita ja ihailen hänen karikatyyriään ja esiintymistaitojaan. Ihmeellistä kuinka esim. videossa, jossa hän sanoo "There are those who know, but they don't know they know. Wake them!", hän kuulostaa ääneltään aivan Jumalalta, siltä mikä meillä käsitys on Jumalan äänestä. Valitettavasti hän kuitenkin esittää kyseisen runon, kuin se olisi hänen omansa, nope.

        Päässä nyt kaksi asiaa häneltä: 1. Pelko on tarve: tarve saavuttaa jotakin tai menettää tarvitsemansa. Ja, jos ei ole tarvetta, niin ei ole pelkoa. Mielenkiintoista!
        2. Segregation theology = Eriytymisen jumaluusoppi: suurimmalla osalla kristityistä käsitys on, että Jumalan on taivaassa, me täällä maassa, meidän tarkoituksemme on päästä takaisin ylös. Walsh sanoo, että Jumalan on kanssamme maan päällä. Elämä on kuitenkin ikuista, joten jonkunlainen taivas käsittääkseni täytyy olla?

        Kiitos vielä kerran, jatkan tutkiskelua.


      • Elämää vaan
        Rafigafi kirjoitti:

        Kiitos. Tämä oli kyllä todellinen löytö, vaikka aluksi painoin vain peukkua sinulle. Olen vasta vähän alle kaksi tuntia katsellut Neale Donald Walshin videoita Youtubesta, mutta kirjoitan samalla ylös asioita ja ihailen hänen karikatyyriään ja esiintymistaitojaan. Ihmeellistä kuinka esim. videossa, jossa hän sanoo "There are those who know, but they don't know they know. Wake them!", hän kuulostaa ääneltään aivan Jumalalta, siltä mikä meillä käsitys on Jumalan äänestä. Valitettavasti hän kuitenkin esittää kyseisen runon, kuin se olisi hänen omansa, nope.

        Päässä nyt kaksi asiaa häneltä: 1. Pelko on tarve: tarve saavuttaa jotakin tai menettää tarvitsemansa. Ja, jos ei ole tarvetta, niin ei ole pelkoa. Mielenkiintoista!
        2. Segregation theology = Eriytymisen jumaluusoppi: suurimmalla osalla kristityistä käsitys on, että Jumalan on taivaassa, me täällä maassa, meidän tarkoituksemme on päästä takaisin ylös. Walsh sanoo, että Jumalan on kanssamme maan päällä. Elämä on kuitenkin ikuista, joten jonkunlainen taivas käsittääkseni täytyy olla?

        Kiitos vielä kerran, jatkan tutkiskelua.

        Ollos hyvä. Itsekin sain kerran tämän vinkin, joten laitan vain kiertoon. On kirjoittanut useita kirjoja, mutta toi oli hänen ensimmäisensä. Häneltä ilmestynyt taas uusi, jonka ajattelin kyllä kans lukea.


    • Jokujostain

      "Näyttänet "iloiselta" läskin epäonnesta, saanen siis olla surullinen kusipään onnesta? Olen kusessa, Kalle ei, minä saan apua. Niinkö se menee? Kuulostaa hyvinvointivaltiolta. Ai niin, ja onnittelut siitä, että palstalla lukee "Tältä sivulta siivottu kirosanoja". Ei minua nuorena kiinosta kuolema, kuinka jännittävää se onkin, vaan hetki. Ja, jos tunnen joka hetki enemmän vitutusta, panetusta, vihaa kuin iloa, hurmiota ja rakkautta, niin alan etsimään vastauksia."

      Kyseinen läski ei osaa pitää turpaansa kiinni. 8-vuotiaan tasolle vammautunut luuseri. Säälin häntä!


      "Mielipiteitä saa olla, mutta haluan elää ensin tämän päivän, katsotaan maailmanloppua joskus toisten. Ei siis millään pahalla, mutta haluan käyttää kuponkini, ennen kuin se menee vanhaksi."


      Niin haluaisin minäkin. Mutta jos tuo Obama päättää että hei! Tänään me pommitetaan Syyriaa ja Persiaa Nostetaan öljyn hinta kolminkertaiseksi. Ja jos Kiina ja Venäjä tulee väliin niin me pommitetaan niitäkin..."


      Tuota, ihan kaikella kunnoituksella, ei satanisti illuminaattia joka USA:aa juuri nyt hallitsee oikein kiinnosta mitä mieltä sinä, nuori mies, heistä olet, ja mitä haluat elämältäsi. Ei näytä EU:n johtajiakaan kiinnostavan haluavatko kansalaiset tiukempaa, keskusjohtoista talousunionia vai ei? Nyt mennään eikä meinata!


      En ole ulkopolitiikan asiantuntija mutta sanon tämän;Suomeen vaikuttavat mm öljyn hinnat vaihtelut. Toinen tekijä on Venäjä! Suomi ei virallisesti ole Nato:n jäsen. Siis VIRALLISESTI! Toivottavasti ymmärrät mitä tuo "virallisesti" tarkoittaa. Se siis tarkoittaa että Naton koneet ja laivat käyvät Suomessa tankkaamassa yhteisten(Baltian alueen)sotaharjoitusten yhteydessä ikäänkuin Suomi todella OLISI Nato:n jäsen! Venäjällä on joitain tuhansia taktisia ohjuksia suunnattuna juuri tänne päin! Kaikissa ei ole ydinkärki, mutta osassa on. Kai tajuat mihin nyt ollaan menossa?


      Niinkuin sanoin, olisi kivaa jos leikittäisiin taas sitä "kultaista kasaria" suunnilleen vuosien 1982-2002 välillä. Kun ainoa ongelma oli talouslama. Kun maailma oli sulkeutunut. Kun ei ollut internettiä, globalisaatioita, kun maailman johtajien älykyysoamäärä ylitti 90 mennen tullen.


      Valitettavasti nyt ei eletä sitä kultaista kasaria, kun USA:n ja Neuvostoliiton johtajat peräti saattoivat istua alas ja PUHUA ongelmistaan niinkuin sivistyneet ihmiset. Nyt eletään(yhä)Bush suuren kautta, jolloin USA ei "puhu" kenenkään kanssa! USA TOIMII ja esim siirtää kokoajan lisää tutka-asemia ja ohjuksia Venäjän eteen, ja näyttää Venäjälle keskaria. Tai sitten USA:n ulkoministeri kutsuu Venäjän ulkoministerin valkoiseen taloon painamaan puniasta nappia jossa oli määrä lukea "reset" mutta jossa jostain kumman syystä siinä lukikin "Overload"

      http://www.youtube.com/watch?v=9sudCmrAsF4


      Niin...se olisi varmaan ihan kiva yhä harkita partiutumista, perheen perustamista, tai ihan vaan aluksi BAILAAMISTA jos olet yhä noin 20-30 vuotias. Se olisi ihan kiva, mutta kun rikollsuus on RÄJÄHTÄNYT käsiin, poliittinen eliitti suunnittelee maailmansotaa, ja Suomalaiset aiotaan PAKKOROKOTTAA! Olisihan se kivaa TEESKENNELLÄ että nyt on yhä viattomuuden ja onnen vuosi 1992, tai esim vuosi 2002(jolloin Myyrmannin pommi-isku tapahtui)


      Niin, olisihan se ihan kiva TEESKENNELLÄ, mutta kun nyt ei enää eletä sillä turvallisella ysärillä, jolloin elämää saattoi vaivatta ennustaa 10-vuoden päähän tulevaisuuden. Nyt eletään VILLIÄ 2012 Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan pojuseni!

    • GabRafSeppo

      Kiitos vastauksestasi Jokujostain. Seuraavat lauselmani, mitä todennäköisemmin, vain VAHVISTAVAT sinun KANTAASI, mutta annan vain näkökulmani. Pyydän anteeksi, sillä se lienee tyrmäävä ja painokkaasti kritisoiva.

      Oletetaan, että kaikki puhumasi NATO:sta, Obamasta, sodasta ja pommituksista on totta. Kiistatta ei olisi kukaan uskonut 100 vuotta sitten, että valtiot menevät konkurssiin, pankit ovat rahattomia ja 15 minuutin kuluttua Nokian uuden puhelimen julkistamisesta, KL:n sivuilla on iso otsikko: "Kurssit reagoivat Nokia Meegon lanseeraamiseen varovaisesti". Huolimatta siitä, kuinka pahasti tekstisi sisältö poikkeaa aiheesta, kysynkin: pitäisikö minun nyt vain luovuttaa kaikki opiskelut ja elämän tavoitteeni, maailmanloppuhan tässä tulee?

      Olen kuullut masentuneiden ihmisten sanovan "mitä väliä millään, kuolemme kuitenkin". En tiedä tilanteestasi, mutta mielestäni olet todiste siitä, että uutisiakin voi katsoa liikaa, tiedätkö mitä tarkoitan? Maailmankuvasi on pessimistinen ja jokseenkin harhaluuloinen, mutta oletetaan eskatologisen kantasi olevan Jumalan totuus.

      Kuitenkin, tuo sama lause: "ei väliä millään, kuolemme kuitenkin", voi toimia myös voimistavana lauseena. Usein kysymme itseltämme miksi käymme töissä ja miksi meidän pitäisi edetä urallamme, mutta jos kuolemme kuitenkin, niin eihän millään ole mitään väliä, kysykäämme siis: "miksei?". Esimerkiksi tunnet häpeää naisen torjunnasta, vaikka eihän sillä mitään väliä ole lopussa! Lienemmekö siis typeryksiä? Jep. Toteuttaminen, helpompi sanottu kuin tehty.

      Henry Ford: “I believe God is managing affairs and that He doesn't need any advice from me. With God in charge, I believe everything will work out for the best in the end. So what is there to worry about.”

      Ja Jumala sanoi "kuusi päivää työtä, yksi lepoa". Ei pidä olla laiska, se on pahempaa kuin tyhmyys, itseasiassa tyhmyyden lähde. Haluan löytää Jumalan apuun, sillä kaiken näyttelyn keskellä olen vain kärsivä valehtelija, joka haluaa turvautua kaikkiin mahdollisiin apukeinoihin. Nyt Jumalaan ja todella toivon, että löydän sen minkä monet ovat nähtävästi löytäneet. Jos uskot, että pitää keskittyä pelastukseen, kuoleman jälkeisen elämän laatuun, ja laiminlyödä raha, työ, parisuhde, viisaus, huumori ja ennen kaikkea kehittyminen, SE OLKOON SINUN VALINTASI. Mutta sen vaan sanon, että hyvä tekosyy vaimentaa järjen äänen!

      Ja biletys. Positiiviset kokemukset, sopivalla viinan käytöllä tai vaikka ilman viinaa, ovat aina hyväksi. Tämä syynä siihen, miksi ihailen heitä, jotka istuvat baarissa nauraen, kaunis nainen polvellaan istuen, ja mietin: "Miltäköhän tuo tuntuu? Voinko minä saadan saman ja, jos voin niin miten?"

    • Jokujostain

      No hyvä on!


      Olen kasvanut suhteellisen kristityssä perheessä, mikä valitettavasti on jonkinverran muovannut ajatusmaailmaani. Uskon, että elämme nyt todellakin lopun aikoja.


      Uskon, että sinun silti pitäisi rukoilla Jumalaa avuksi, auttaaksesi sinua elämässäsi. Voit vaikka pyytä että kiltti taivaanisä, auta minua saamaan oikein kaunis tyttöystävä. Ethän sinä tiedä, mitä silloin tapahtuu, vai tiedätkö?


      Minäkin haluaisin takaisin jonnekin 90-2000 luvulle, jolloin kasvoin ja vartuin nuorena, vaikka eihän se mitään herkkua minulle ollutkaan. Silti, jotenkin minusta tuntuu, että hyvät vuodet ovat jo takanapäin. Haluaisin vain että miettisit, mitä maailmanaikaa oikein elämme. Ei muuta.

      • Olen minä

        Eikö olekin erikoista että toiset kuvittelevat elävänsä lopun aikoja ja toiset uuden alkua? Jokainen sitten saa mitä tilaa Universumin lakien mukaan. Kun tarpeeksi moni uskoo uuden alkuun ja haluaa sellaisen myös kokea niin muutos voi alkaa myös kollektiivisesti.


      • tuosta tyttöystäväst

        "Jokujostain" kun kirjoitit: "Voit vaikka pyytä että kiltti taivaanisä, auta minua saamaan oikein kaunis tyttöystävä."

        Olisiko ihanne vaimo Herraa Jeesusta rakastava ja pelkäävä neitsyt, joka on myös kaunis ja ahkera ja miestään kunnioittava ja rakastava. Tietenkään ei tule olla maailmallinen eikä lihallinen, vaan kaukana olisi sydämmestään elämän korskeus ja silmäin pyyntö ja lihan halu.

        Tietenkään ei kihlattuun tyttöystävään saisi ryhtyä ennenkuin häät on pidetty ja uskollisuutta ja toivo ja rakkautta liitolle Isän Jumalan siunauksessa anottu, totisesti.

        Jeesus Ylkänä tahtoo avioliitot siunata ja perustansa jokailelle omalleen vahvaksi antaa sanansa ja Henkensä kautta. Tärkeää on meille päästä perille uskollisina pyhässä siunauksessa, totisesti.


      • ehkä parhaita
        tuosta tyttöystäväst kirjoitti:

        "Jokujostain" kun kirjoitit: "Voit vaikka pyytä että kiltti taivaanisä, auta minua saamaan oikein kaunis tyttöystävä."

        Olisiko ihanne vaimo Herraa Jeesusta rakastava ja pelkäävä neitsyt, joka on myös kaunis ja ahkera ja miestään kunnioittava ja rakastava. Tietenkään ei tule olla maailmallinen eikä lihallinen, vaan kaukana olisi sydämmestään elämän korskeus ja silmäin pyyntö ja lihan halu.

        Tietenkään ei kihlattuun tyttöystävään saisi ryhtyä ennenkuin häät on pidetty ja uskollisuutta ja toivo ja rakkautta liitolle Isän Jumalan siunauksessa anottu, totisesti.

        Jeesus Ylkänä tahtoo avioliitot siunata ja perustansa jokailelle omalleen vahvaksi antaa sanansa ja Henkensä kautta. Tärkeää on meille päästä perille uskollisina pyhässä siunauksessa, totisesti.

        alueita etsiä ihanne vaimoa, voisi olla Espanjan tai Etelä-Amerikan Herran Jeesukseen uskovista ja rakastavista ja kunnioittavista kodeista.

        Tietysti jokaisella voi olla erilaisia uskonnollisia painotuksia.


    • JonesHenry

      Teknisesti ottaen Jumala on hengitysilmassa. Happi on elämää ylläpitävää kaasua, typpi taas tukahduttavaa. Hengitysilma koostuu kummastakin(typpeä noin 3/4)Voisi siis sanoa, että Jumala on läsnä kummassakin. Sekä elämässä että kuolemassa!

    • tempart

      No jos niin etsit, ehkä haluaisit kertoa, onko se syyte laadittu niin että siinä otetaan huomioon rikoksen todellinen aiheuttaja? Teillä kun tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää että Jumala ei tee vääryyttä, niin että mikähän sen vääryyden sitten teki? Saatana sanoisi nyt että - en se minä ollut - ja minun on tälläkertaa oltava kanssaan samaa mieltä. Katsokaas kun ette te voi syyttää ikuisesti yhdestä synnistä, mutta kun te niin tunnutte kuitenkin tekevän - syyte meneekin sitten taas oikeaan osoitteeseen, harmin paikka teille - en se minäkään ollut. Taas tuli täysi kierros syntiä tehtyä sen etten että pääsitte väittämään itsellenne että "Jumala sen teki". Teillä onkin taas helvetillinen taakka kannettavananne, surullista - mutta meiltä loppui myötätunto tälläkertaa.

    • RaffGabf12

      Kaiken näköistä opittu ja on tapahtunut viimeisellä viikolla. Rukoilimme, että löydän Jumalan ja olen koetellut häntä esittämällä pyyntöjä, joihin hän on vastannut: puhuin vanhan ystäväni kanssa kaksi tuntia kasvotusten ja ensimmäinen henkilö, jonka näin pikkujouluihin mennessä, oli ihastukseni. Juuri näin tämän piti mennäkin. Jos kyselen tyhmiä, Voima vittuilee minulle ja, jos elän pelossa tai masentuneena, niin hän tulkitsee energiani ja antaa pyytämäni ahdistuksen ja epätoivon. Hän on vastannut myös pieniin kysymyksiini ajatteluni kautta varsin osuvasti, jolloin mietin: "minäkö keksin tuon?"

      NYT, hyvät ystävät, esitän kolme kysymystä/toivetta/rukousta Jumalalle, ja kerron kuinka hän on vastannut minulle kuluvalla viikolla:

      1. Milloin olen onnellinen?
      2. Anna minun puhua vielä kerran ihastukselleni ennen joulua.
      3. Saanko ensi vuonna uusia ystäviä ja miten?

      Mielestäni monet kristityt ovat uskovaisia. Mitä tarkoitan? Sitä, että he uskovat, mutta harvat tietävät ja vielä harvempi on kokenut, jotta tietäisi. En halua uskoa, haluan tietää.

    • Sponge-Gab

      Hei.

      Sen verran myrskysi, etten heti päässytkään vastaamaan rukouksiini. Ja kiitos, kun olette pystyneet vastustamaan himoa kirjoittaa tähän väliin.. kröhm.

      1, Ei vastausta. Tai ainakaan sellaista minkä minä haluaisin: vuosiluku, tapahtuma tai saavutettu tavoite, jonka jälkeen hymyilen, tunnen sielussani iloa. Luin kuitenkin jotakin mieleen painuvaa: menneisyys on persoonani ja tulevaisuus lupaa täyttymyksen, mutta se on kaikki illuusiota. Ei ole aikaa, on vain nyt, tämä hetki. Tunnistaako joku kirjailijan? Keskityn nyt siis hetkeen ja listasin mahdollisuuteni eteenpäin tässä hetkessä. Se oli surullisinta mitä olen tehnyt, enkä toistaiseksi ole löytänyt vastausta, saati Jumalaa.

      2. Tämä johti siihen, että aina kun on mahdollista aloin tarkkailla "onko se hän, elämäni rakkaus?" Outoa oli, että juuri viimeisellä mahdollisella hetkellä nähdä hänet, huomasin bussin ikkunasta tuntomerkkeihin sopivan naikkosen, joka ulkoilutti pientä hauvaa. Katseemme kohtasivat sekunniksi, melkein kahdeksi ja kurkotin jos vielä näkisin hänen kauniit kasvonsa, kun bussi lähti liikkeelle. Mutta asia sai minut pohtimaan: oliko hän Hän? Jos tuo tyttö on yhtä kaunis kuin Hän, niin voisinko rakastua häneen? Onko tämä taas niitä "ikuisia rakkauksia", joita tapaan kerran kuukaudessa? Illuusiota.

      Kerron Salaisuuden. Monta päivää jaarittelin: "Oi Susanna, oi Susanna, haluan sinut vaimokseni! Olet ainoa unelmani, olisimme onnellisimpia koko maailmassa!"

      Kunnes järki voitti tunteen palon: entäs, jos hän ei ollutkaan niin kaunis kuin nyt muistan? Entäs, jos hänen nimensä olikin Suvi? Tai Seppo? Ja pian tapasimme, ja hän oli kaunis kuin uni. Tosin, ei Susanna.. juuri niin kuin aavistelin. Mennään nyt vaan kolmoseen..

      3. Ystäviä? Luvuissa alueellani on noin 1000-5000 ikäistäni ihmistä, potentiaalisia kavereita on ainakin 100. Realistinen määrä ystäviä/hyviä kavereita on 5-10. Kyllä yhdessä vuodessa olisi hienoa saada ainakin 1 uusi ystävä? Valitettavasti ihmiset kuitenkin vieroksuvat ihmisiä, joihin he eivät voi samaistua, joihin heillä ei ole mitään yhteistä. Ehkä pitäisi unohtaa Jumala ja lähteä kovin ottein kehittämään itseään lajinsa huipulle.

      Kokeiltu on seurakuntaa, rukoilua ja jotain kirjaillisuuttakin.

      Kuinka löytää Jumala? (ja miksi)

      • Fm

        Tuntuu, että vilpittömästi pyrit selvittämään mm. elämän tarkoitusta, joka oikeastaan on pyrkiä löytämään totuus ja saavuttaa Jumalan kaltaisuus kokemuksellisen elämän kautta. Suosittelen tutustumaan ja lukemaan Urantia-kirjan. Se kertoo laajasti ja kattavasti Jumaluudesta, universumien rakenteesta ja hallinnosta, ihmisen alkuperästä, kohtalosta ja päämäärästä jne. Se vastaa ihmisen syvällisimpiinkin kaipauksiin. Kirja on ainutlaatuinen ja erittäin mielenkiintoinen. Kirjana tilattavissa mm. Suomen Urantia-säätiöltä ja on luettavissa myös netissä.


    • 45teevertti

      mie löysin jumalan, kun rahat loppu. sitten yhtäkkiä ne tulivat takaisin.

      • jaikal.se

        Miksi te jatkuvasti kyselette onko Jumala olemassa ja jopa pilkkaatten pyhiä asioita ja teette epäuskon täyttämiä aloituksia kyseenlaistaen Jumalan ja uskovat? JUMALA ON JA HÄNET VOIDAAN LÖYTÄÄ! Ei Hän ole kenestäkään kaukana. Pallo on yksilöihmisellä itsellään. Nöyrtykää tunnustamaan ja hylkäämään syntinne. Ottakaa Jeesus Kristus vastaan ja päättäkää panna kaikkenne likoon Jeesuksen tähden. Saatte huomata että Jumala ja Jeesus löytyy. Saatte sitten epäuskonne ja pilkkaamistenne sijasta kirjoittaa palstalle ja kertoa miten te tulitte uskoon ja miten kohtasitte Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan Hänessä.

        www.jaikal.se


    • rolling67

      Rukoilen löytäväni Jeesuksen. Erossa Jumalasta on kuin Helvetti. Tiedän Pyhän Hengen olemassaolon, mutta syntinen elämä vei hengellisyyteni täysin. Se kaikki oli totta, en vaan uskaltanut luottaa ja uskoa. Uskokaa ja rukoilkaa hyvät ihmiset. Olen esimerkki synnissä rypeneestä ihmisestä. Ihmissuhdesekoilut, vakavat päihdeongelmat, hillitön viha ja raivo sisälläni. Vihasin loppujen lopuksi itseäni niin ettei keho ja mieli kestänyt. Minulla on rukous ja sen aion pitää. Tarvitsen vain Jeesuksen elämääni. Kaikki minulta on viety ja kaikki minulle annettiin.

    • NeekeriRaiskaaja

      "Joskus kuulee kysymyksen miten Jumalan voisi löytää ja mistä Häntä pitäisi etsiä. Joku vielä voi väittää Jumalan piileksivän ihmiseltä kun Hän ei astu esille ja näytä itseään."

      Kyllä jumalan voi löytää vaikka 15kesäsen pissiksen perseestä.
      Kysy vaikka raiskari-nekrulta
      Hän hymyssä suin sanoo tulleensa ruskeaan reikään ja lisääntyköön kuten apina

      • T.Jumalaka.Allu

        Rollostahan mut löytää..
        Btw tuun kattoon sun peppuseksiä helvetissä


    • kuuntele

      Rukoile totuudessa. Kun puhut, jumala joka on henki, kuulee ja vastaa sinulle. Saat ehkä tietoisuuden että puhuit asiasi Jumalalle tai sinulle tulee hyvä olo. Sekin on vastaus samoin kuin syvä sisäinen tieto siitä että jumala sittenkin kuulee.

    • jumala-kanssamme

      Minua ihmetyttää se, ettei ihminen tahdo tietää Luojastaan.
      Hyvin harva ihminen etsii Jumalaa, joka on ihmisen luonut.
      Ne, jotka sydämestään etsivät Jumalaa ja tahtovat päästä
      elämään Hänen yhteyteensä, löytävät Jumalan. Niin Raamatussa
      on luvattu. Joskus myös Jumalan ja uskovien vastustaja voi
      kohdata Jumalan kun Herra Jeesus Kristus ilmestyy hänelle.
      Mutta se on toinen juttu.

      Kaipuu Jumalan yhteyteen on Jumalan itsensä vakutusta ihmisessä.
      Jumala kutsuu, puhuu ja vetää ihmistä yhteyteensä. Jumala vetää
      ihmistä Jeesuksen luokse. Silloin ihminen kiinnostuu
      Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Ja tällainen ihminen on onnellinen
      sillä hän voi löytää Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän löytää
      Jumalan kun hän nöyrtyy Jumalan tahtoon ja tulee Jeesuksen luokse.

      Minä olen yksi esimerkkin ihmisestä, joka on etsinyt ja pakoillut
      ja kaivannut ja uskonut ja harhaillut ja tahtonut ja lähestynyt ja kohdannut
      Jumalan.

      Tässä ketjussa on jaikal sivuostolle linkkejä. Se sivusto on
      lopetettu eikä sitä enää ole. Aikasa kaikela. Sivusto on nyt
      löydettävissä www.jumala-kanssamme.se
      Kerron sivuotollani miten Jumalan voi löytää ja mitä elämä
      Jumalan kanssa voi merkitä ihmiselle. En puhu teoreettisesta
      uskonnosta. Puhun käytännön elämässä esille tulevasta elävästä
      Jumalan vaikkuttamasta ja antamasta uskosta.

      Onko sinulla usko vai pelkkä tieto uskon asioista?
      Raamattu ei sano -"Joka tietää, pelastuu."
      Raamattu sanoo - "Joka uskoo, pelastuu.

      • jumala-kanssamme

        Joku voi kysyä mikä on tiedon ja uskon ero. Minä kerron-

        Tieto siitä, että auto vie sinut kohteeseen, jonne tahdot päästä,
        ei vie sinua sinne kohteeseen. Pelkkä tieto ei vie minnekään.
        Täytyy lähteä liikkeelle ja astua sisälle autoon jotta auto veisi
        kohteeseen. Näin usko vaikuttaa tekoja mutta pelkkä tieto
        ei vaikuta mitään. Tieto ilman tekoja on kuollut usko. Sitä uskoa
        ei silloin ole.

        Mutta,...

        Uskomiseen tarvitaan tieto. Siksi Jumalan on ilmoittanut uskomiseen
        tarvittavat tiedot Raamatun sivuilla. Lue, kuuntele, ota vastaan tieto
        ja tee saamasi tiedon ja ymmärryksen mukaan niin sinulla on pelastava
        usko. Uskoa vaikuttavaa tietoa saa myös kristillisissä seurakunnissa
        sananjulistuksen kautta.

        Jaakobin kirje:2:22 "Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana,
        ja teoista usko tuli täydelliseksi;"

        Roomalaiskirje:10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen
        Kristuksen sanan kautta."

        Jeesus on Elävä tie Jumalan luokse. Tälle tielle täytyy astua ja lähteä
        kulkemaan jotta pääsisi perille. https://www.jumala-kanssamme.se


    • Kannatti.katsoa
    • Hyvä teksti sinulta Jaikal!

    • kristitty

      Meidän uskomme alkoi raakuudesta ja sitten tuli Jeesus joka antoi meille armon ja rakkauden. Onko meillä muuta?

    • Eikiitosjeesus

      Jumalan voit veistää esiin vaikka puupölkystä kotikonstein. Ihan yhtä hyvä jumala sieltä löytyy kuin kaikki muutkin. Siihen liittyvät tarinat voit keksiä ihan itse tai
      sitten keräillä netistä valitut palat. Niin raamattukin tehtiin, tosin ilman internettiä mutta laajaa kansantarustoa hyödyntäen.

    • jumala-kanssamme

      Jaikal sivusto on lopetettu. Tekstit ovat nyt
      www.jumala-kanssamme, se sivustolla. Tekstit
      ovat suomeksi vaikka sivusto onkin "se" sivusto.
      Tämä koska kirjoittaja asuu Ruotsissa eikä
      onnistunut avaamaan "fi" sivustoa useista
      yrityksistä huolimatta. Ja tekstit ovat suomeksi
      koska kirjoittajan kohderyhmä on suomalaiset.

      Ilmoitan tämän koska näitä "jaikal.se" sivuston
      linkkejä on tullut viljeltyä vuosien aikana paljonkin
      ja niitä on vähän siellä ja täällä.

      Muuten, kiitos miikanaahum rohkaisusta.
      Useimmat lyövät, harvat ovat laupias samarialaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe