Olen runsaan vuoden nyt laittanut merkille miten tämä yhteisöllisyys toimii kirkossa.
Olen huomannut seuraavaa:
Pappien vaimot ovat pääsääntöisesti hoikkia ja tällättyjä.
He eivät yleisesti tervehdi kaikkia ihmisiä vain omia tuttaviaan jotka ovat samaisia toisia pappien vaimoja tällättyjä ja hoikkia..
Jos joku papin vaimo ei ole tällätty ja on ehkä ylipainoinen he eivät sekoitu tälläisen rahvaan kanssa ollenkaan.
Eikö papin vaimon tulisi olla sosiaalinen ja esimerkiksi tervehtiä kaika vaikkei heitä pahemmin tuntisikaan?
Eikö hänen pitäisi papin vaimona tukea miehensä työtä seurakunnassa eikä etsiä omaa sisäpiiriään?
Tervehdin kaikkia ja yleensä saankin siihen vastauksen.En katso ulkonäköön tai asemaan tervehtiessäni tai keskustellessani.Niimpä useinkin joudun juttelemaan monenkin ihmisen kanssa vaikka itse mieluiten olisin hieman syrjässä ja varsinkin kirkossa omissa oloissani keskittyen rukoukseen.Mutta minusta ei ole mitään syytä torjua ihmisiä ympäriltään jos jollakin on tarve tulla puhumaan tai tervehtiä.Se saa iloiselle mielelle ja edistää yhteisöllisyyttä.
Toki monen papin vaimo on akateeminen virkamies mutta eikö sen roolin voisi joskus jättää sinne työpaikalle vai onko kyse elitismistä?Että halutaaankin istua valtaistuimella vai onko asenteet noin rumia että tietyn alaluokan kanssa eli rahvaan kanssa ei voi sekoittua.Se on ristiriidassa jopa monen papin vaimon ammatinkin kanssa.
Pappien vaimot
12
293
Vastaukset
- Minun mielestäni
"Eikö hänen pitäisi papin vaimona tukea miehensä työtä seurakunnassa eikä etsiä omaa sisäpiiriään?"
Minun mielestäni papin vaimon olisi syytä kuulua johonkin toiseen seurakuntaan kuin missä hänen miehensä on pappina.- hhmmm..
Miksi ihmeessä?
Ovatko he mustasukkaisia? - ---------------
Olen samaa mieltä. Papin vaimon ei enää tarvitse olla papin hyväntahdonlähettiläs seurakunnassa.
- Fujfifa
Jaa, kerropas sinä, Karpaattien nero, miten tämä on mahdollista? Kuulua eri seurakuntaan???
- karpaasien nero
Fujfifa kirjoitti:
Jaa, kerropas sinä, Karpaattien nero, miten tämä on mahdollista? Kuulua eri seurakuntaan???
Se on helppoa. Naidaan luterilainen vaimo.
- Fujfifa
karpaasien nero kirjoitti:
Se on helppoa. Naidaan luterilainen vaimo.
Et taija Karpaattien nero tietää mitään ort kirkosta.
- Tsau sano...
Fujfifa kirjoitti:
Jos äijä on Suomen kirkossa pappina, muija voi olla Moskovan kirkossa minä onkin. Ja päinvastoin.
Kyllä tällaisia pariskuntia on olemassa.
Toinen konsti: äijä on pappina jossain muussa Suomen kirkon seurakunnassa kuin jonka alueella asuu. - Fujfifa
Tsau sano... kirjoitti:
Jos äijä on Suomen kirkossa pappina, muija voi olla Moskovan kirkossa minä onkin. Ja päinvastoin.
Kyllä tällaisia pariskuntia on olemassa.
Toinen konsti: äijä on pappina jossain muussa Suomen kirkon seurakunnassa kuin jonka alueella asuu.Tällanen tapaus on Suomasa että vaimo on meidän kirkossa ja mies MP:ssä. Sen sijaan kakkostapausta ei voi olla koska papin pitää asua seurakunnan alueella.
- jklöasss
Miksi pitäisi tervehtiä jokaista? Minä ainakin haluan olla rauhassa.
- Samoin
Niin minäkin haluan. Papin kanssa täytyy asioida, koska hän on pappi, mutta papin rouva on kuin kuka tahansa vieras ihminen, jollaisten kanssa en ollenkaan halua olla tekemisissä.
- Miinusta sataa
Samoin kirjoitti:
Niin minäkin haluan. Papin kanssa täytyy asioida, koska hän on pappi, mutta papin rouva on kuin kuka tahansa vieras ihminen, jollaisten kanssa en ollenkaan halua olla tekemisissä.
Kaipa sitten on joillekuille aivan järkyttävä piikki lihassa, että jotkut ihmiset aivan oikeasti haluavat olla rauhassa nokkansa joka paikkaan tunkevien papin rouvien tervehtimisiltä ja muilta elkeiltä.
- cpgojknoyjopnjdropy
Eikös he ole yleensä muita ylevimpiä ..voihan tuokin olla syy ettei halua tuntea ja tervehtiä pappien vaimoja.. ymmärrän yskäsi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544025On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742427Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732322Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512092Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221816Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801653- 801590
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?721142Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581111