Miten voi....

Joku"paatunut"uskova kirjoittaa,
ettei Jumalan rakkaus kirje kuuluisi myös meille?????
Syntisille.???

Jumala loi myös MEIDÄT jumalattomat ihmiset J.P!!!
Alankin ymmärtää ajatteluasi paremmin.
Petyin aloitukseesi.:=(((((((((((((((((((((((((((((((.
Hyvät joulut siulle,
toivottavasti sinulla on hyvä olla.
Miun iltani pilasit!

50

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristuksen lammas

Jumalan rakkaus kuuluu kaikille.Kateuteen asti Jumala halua meidät luokseen.Pelastus on kaikkia varten Jumala halua pelastaa jokaisen,siksi Hän uhrasi ainokaisen Poikansa,jottei kukaan joka häneen uskoisi eksyisi.Taivaassa on riemujuhlat jokaisesta pelastetusta ihmisestä.

Jos ei ota vastaan pelastus suunnitelmaa.niin kieltäytyy Jumalan lapseudesta ja rakkaudesta.Kaikki on kutsuttu,mutta harvat valitsevat suurimman lahjan koskaan ihmiskunan historiassa.Jeesuksen,vain hänen kauttaan on mahdollista saada pysyvän rakkauden ja tien taivaan kotiin.Herra kutsuu jopa useita kertoja,muttei pakota ketään,ihmiselle on annettu valinnan mahdollisuus.

Kukaan ihminen ei ole virheetön,vaan enemmänkin täynä niitä.Joten antakaamme anteeksi,niin saamme itsekkin.Samalla mitalla millä me mittaame,niin meidät mitataan.Eli jos alamme syyttelmään muita ja elämään laissa,niin joudumme vaikeuksiin.Sillä me emme pysyty täyttämään sitä.Siksi valitse Jeesus,hän pesee meidät synneistämme ja vain näin tulee kelvottomasta kelvollinen.

Jumalan rakkaukirje on koko ajan sinun postilaatikossasi,tahdotko avata sen?vai hylkäätkö ja heität roskiin.Valinta on sinun,kuaan muu ei voi sitä puolestasi tehdä.Rakkauskirje on henkilökohtainen ja juuri sinulle.Niitä voi tulla uusia,mutta jos et avaa et voi voittaa ja ymmärtää.

• 2.Korinttolaiskirje 1
        20 'Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme.'

Mutta mutta. Jumalan lupauksia ei ole annettu kenenkään lihalle ja verelle, vaan ainostaan kaikille niille jotka uskovat, eli Jumalan meihin panemalle hengelle, "Jumalan siemenelle", jonka itämisestä, kasvamisesta ja hyvin voinnista Jumalan tahto huolehtii, [Jaak.4:5]

• Jos leahin tahdot ymmärtää minut väärin, niin en voi sille mitään.
      Jumalan siunausta.

• Sinä sanoit ettei JUmalan rakkauskirje
        kuulu minulle jumalattomalle!
        MIE en ymmärtänyt sinnuu väärin.

Kirjoitit ettei se kuulu uskosta osattomille!
        Sinun siunaustasi en ota vastaan.

• leahimn kirjoitti:

Sinä sanoit ettei JUmalan rakkauskirje
        kuulu minulle jumalattomalle!
        MIE en ymmärtänyt sinnuu väärin.

Kirjoitit ettei se kuulu uskosta osattomille!
        Sinun siunaustasi en ota vastaan.

leahimn en ymmärrä.Kirjoitin alkukommentissa näin:
        "Tuossa jaikalin ketjussa joku on laittanut sinne Isän rakkauskirjeen. Se on hyvin kaunis, ja tuntuu ensinäkemältä ihan oikealta. Minäkin joskus törmäsin tuohon netissä ja taisin linkittääkkin sen jollekkin, ilman sen kummempaa ajatusta.
        Mutta kun tuota oikein tutkii ja ajattelee, niin ei siinä kaikki ole aivan kohdallaan.
        Sehän on kirjoitettu uskosta osattomalle ihmiselle. Ongelmia on ainakin näissä kohdissa."
        -
        Siis sanon, että sehän on kirjoitettu uskosta osattomiolle. Kuikä olet ymmärtänyt kuitenkin toisin?

• jari-pek-ka kirjoitti:

leahimn en ymmärrä.Kirjoitin alkukommentissa näin:
        "Tuossa jaikalin ketjussa joku on laittanut sinne Isän rakkauskirjeen. Se on hyvin kaunis, ja tuntuu ensinäkemältä ihan oikealta. Minäkin joskus törmäsin tuohon netissä ja taisin linkittääkkin sen jollekkin, ilman sen kummempaa ajatusta.
        Mutta kun tuota oikein tutkii ja ajattelee, niin ei siinä kaikki ole aivan kohdallaan.
        Sehän on kirjoitettu uskosta osattomalle ihmiselle. Ongelmia on ainakin näissä kohdissa."
        -
        Siis sanon, että sehän on kirjoitettu uskosta osattomiolle. Kuikä olet ymmärtänyt kuitenkin toisin?

"Kuinka jumalaton voi olla
        Jumalassa",näin kirjoitat!

• leahimn kirjoitti:

"Kuinka jumalaton voi olla
        Jumalassa",näin kirjoitat!

Kyllä, noin kirjoitan. Ei jumalaton voikkaan olla Jumalassa.

• jari-pek-ka kirjoitti:

jari-pek-ka!

Sinulle Pyhä Henki sanoo: "Lepo vaan tässä asiassa".

• jari-pek-ka kirjoitti:

Kyllä jokainen 'jumalatonkin' on Jumalassa. Hän itse ei vain
        t i e d ä - Jumalassa olevansa!

Psalmit 68
        19 "Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi: niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä."

Hebrealaiskirje 12
        29 "sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli."

Tämä tuli kuluttaa meistä kaikista pois kaiken katoavaisen. "Vain jäännös pelastuu."

Psalmit 139
        7 "Minne minä voisin mennä, jossa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?" ( 8-12)

Sakarja 9
        7 "Mutta minä poistan veret hänen suustansa ja heidän iljetyksensä hänen hampaittensa välistä, ja hänestäkin - j ä ä - j ä ä n n ö s - meidän Jumalallemme; hän on oleva niinkuin sukuruhtinas Juudassa, ja Ekron on oleva niinkuin jebusilainen."

Roomalaiskirje 9
        27 "Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös."

11:5 "Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan."

• eenokki 12

Liekö se helluntailaisten henki on ottanut sijansa j peessäkin eihän helluntailaisille kelpaa vahva luterilainen uskova jota ei olla saatu lahkon kasteelle.
      Puhutaan rakkaudesta jota esim. minulla ei ole?
      Sanotaan jotain nöyräksi vaikka Jumala yksin lukee nöyryyden.
      Vain lahkoveli kelpaa arvostuksen kohteeksi ja puhutaan uudestisyntymisestä ja uskosta kuin ne olisivat joku mantra.
      Tiukanpaikan tullen tuomitaan muut käyttämällä näitä termejä niin luterilainen uskova kuin se joka ei vielä omista pelastavaa uskoa.
      Ja tämä närkästyttää kun uudestisyntymisestään kerskuva ei pyynnöstä huolimatta pysty perustelemaan, mitä se on.
      Puhutaan kokemuksesta vaikka pitäisi puhua uskosta ja syntymisestä josta seurauksena on rauha sydämessä.

• tode*

kuinka ihmeessä jaksat jauhaa noita lahko -juttuja? Ei nykyään ole väliä, kuka mihinkin (kristilliseen) kirkkoon kuuluu. Pyhä Henki yhdistää, Eenokki repii . Voi voi sentään.

• eenokki 12
        tode* kirjoitti:

kuinka ihmeessä jaksat jauhaa noita lahko -juttuja? Ei nykyään ole väliä, kuka mihinkin (kristilliseen) kirkkoon kuuluu. Pyhä Henki yhdistää, Eenokki repii . Voi voi sentään.

So so tode. Kyllä sillä on väliä ja koetapa saada Mohikaani kirkkoon takaisin katumalla lapsikasteesta luopumista ja kinkkaamaan joka pyhä kirkkoon.
        Pyhä Henki ei yhdistä minua mihinkään lahkoon eikä ketään muutakaan.
        Eikä niitä kristillisiä kirkkoja oikein tahdo löytyä koska ovat olleet jo kauan luopioiden teillä juudas ja kaifas niissä vaikuttaa ja tietenkin itse perkkeles.
        Ei eenokki revi vaan kertoo toimen ja totuuden sanoja teille.
        En odota hyväksyntää olenhan hieman ulkopuolinen palstalla, mutta se mitä kirjoitan on parannukseksi ja opiksi että te kasvaisitte ja oikea usko teissäkin kasvaisi.
        Uskoani en pidä minään erikoisena sekin horjuu ja heiluu kuin Mohikaanin ala tekohampaat?
        Kuitenkin suunta on oleva ylös ja eteenpäin niin kauan kuin pää kestää ja jalat kantavat. Hyvää illanjatkoa. Muista valoisa mieli ja liukas kieli.

• tode*
        eenokki 12 kirjoitti:

So so tode. Kyllä sillä on väliä ja koetapa saada Mohikaani kirkkoon takaisin katumalla lapsikasteesta luopumista ja kinkkaamaan joka pyhä kirkkoon.
        Pyhä Henki ei yhdistä minua mihinkään lahkoon eikä ketään muutakaan.
        Eikä niitä kristillisiä kirkkoja oikein tahdo löytyä koska ovat olleet jo kauan luopioiden teillä juudas ja kaifas niissä vaikuttaa ja tietenkin itse perkkeles.
        Ei eenokki revi vaan kertoo toimen ja totuuden sanoja teille.
        En odota hyväksyntää olenhan hieman ulkopuolinen palstalla, mutta se mitä kirjoitan on parannukseksi ja opiksi että te kasvaisitte ja oikea usko teissäkin kasvaisi.
        Uskoani en pidä minään erikoisena sekin horjuu ja heiluu kuin Mohikaanin ala tekohampaat?
        Kuitenkin suunta on oleva ylös ja eteenpäin niin kauan kuin pää kestää ja jalat kantavat. Hyvää illanjatkoa. Muista valoisa mieli ja liukas kieli.

kyllä se on Pyhä Henki, Jumala itse siis, joka yhdistää uskovat toisiinsa. Sama mielipide Mohikaanilla. Vaikka heittelee joskus valtionkirkko -juttuja, niin silti tuntee uskonyhteyttä toiseen uskovaan yli seurakuntarajojen. Näin luulen asian olevan.

• -----?-----
        tode* kirjoitti:

kyllä se on Pyhä Henki, Jumala itse siis, joka yhdistää uskovat toisiinsa. Sama mielipide Mohikaanilla. Vaikka heittelee joskus valtionkirkko -juttuja, niin silti tuntee uskonyhteyttä toiseen uskovaan yli seurakuntarajojen. Näin luulen asian olevan.

tode*
        Kerroppa nyt meille Raamatulla näyttäen, mitä ovat seurakuntarajat?
        Maantieteelliset rajat ymmärrän, mutta mitä ovat seurakuntarajat Raamatussa?

• tode*
        -----?----- kirjoitti:

tode*
        Kerroppa nyt meille Raamatulla näyttäen, mitä ovat seurakuntarajat?
        Maantieteelliset rajat ymmärrän, mutta mitä ovat seurakuntarajat Raamatussa?

tarkoitan paikallisseurakuntien "rajoja".

Uuden liiton alussa oli hyvin nopeassa tahdissa seurakuntia muuallakin, kuin Jerusalemissa. Oli Roomassa, Korintissa, Galatiassa, Efesossa.

Yksi seurakunta painotti sitä, toinen tätä. ja oppieroavaisuuksia alkoi olla heti, kun apostolit selkänsä käänsivät. Raittius sanan suhteen karkaili käsistä monelta vanhimman ryhmältä. Heitä ojennettiin tuon tuostakin:
        1. Piet. "5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

• tode* kirjoitti:

tarkoitan paikallisseurakuntien "rajoja".

Uuden liiton alussa oli hyvin nopeassa tahdissa seurakuntia muuallakin, kuin Jerusalemissa. Oli Roomassa, Korintissa, Galatiassa, Efesossa.

Yksi seurakunta painotti sitä, toinen tätä. ja oppieroavaisuuksia alkoi olla heti, kun apostolit selkänsä käänsivät. Raittius sanan suhteen karkaili käsistä monelta vanhimman ryhmältä. Heitä ojennettiin tuon tuostakin:
        1. Piet. "5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

Paikallis-seurakuntien rajat?
        Tuossa naapurikunnassa on helluntaiseurakunta, vapaaseurakunta luterilainen seurakunta. Sijaitsevat noin 1km sisällä toisistaan. Ainakin nämä on. Näillä ei siis ole seurakuntarajoja?

• eenokki 12
        tode* kirjoitti:

Miksi te olette hyljänneet kirkon ja liittyneet lahkoon ja nyt kehtaatte puhua yksimielisyydestä?
        Ettäs häpeä ja vielä vedät Pyhän Hengenkin pahuutesi verhoksi.
        Karismaattisuus merkitsee oikean opin hylkäämistä eikä ainakaan ennen sitä hyväksyneet edes helluntailaiset.
        Karismaattisuus on paholai´sen yritys saada valitut sen luopio joukon sekaan jossa sitten voisi vuodattaa myrkkyään(lahkomyrkkyä)

• Pelastukoon ken voi
        eenokki 12 kirjoitti:

Miksi te olette hyljänneet kirkon ja liittyneet lahkoon ja nyt kehtaatte puhua yksimielisyydestä?
        Karismaattisuus merkitsee oikean opin hylkäämistä eikä ainakaan ennen sitä hyväksyneet edes helluntailaiset.
        Karismaattisuus on paholai´sen yritys saada valitut sen luopio joukon sekaan jossa sitten voisi vuodattaa myrkkyään(lahkomyrkkyä)

Etkö eenokki tiennyt että lopun aikoina tulee suuri luopumus. Ihmiset tarvitsevat merkkejä ja merkityksiä. Suuria karismaattisia näytöksiä. Tätä tarjoaa helluntailaisuus. He villitsevät jopa valitutkin. Tämä on kirjoitettu Raamattuun, näin siis tapahtukoon.

• Pelastukoon ken voi kirjoitti:

Etkö eenokki tiennyt että lopun aikoina tulee suuri luopumus. Ihmiset tarvitsevat merkkejä ja merkityksiä. Suuria karismaattisia näytöksiä. Tätä tarjoaa helluntailaisuus. He villitsevät jopa valitutkin. Tämä on kirjoitettu Raamattuun, näin siis tapahtukoon.

Minun mielestäni villityseksytys vie ihmisiä pois Jeesuksesta.
        Helluntailainen julistus ja opetus vie ihmisiä Jeesuksen luokse.

• Pelastukoon ken voi
        jaikal kirjoitti:

Minun mielestäni villityseksytys vie ihmisiä pois Jeesuksesta.
        Helluntailainen julistus ja opetus vie ihmisiä Jeesuksen luokse.

Niin, siihen on taitavasti naamioitu sanoma Jeesuksesta, sellainen täky joka peittää alleen kaiken tuon valheellisen saastan mitä helluntailaisuus on.

• tode*
        jari-pek-ka kirjoitti:

Paikallis-seurakuntien rajat?
        Tuossa naapurikunnassa on helluntaiseurakunta, vapaaseurakunta luterilainen seurakunta. Sijaitsevat noin 1km sisällä toisistaan. Ainakin nämä on. Näillä ei siis ole seurakuntarajoja?

miksi saivartelet selvää asiaa, Jari-Pekka?

Seurakuntaraja muodostuu näkemyksiltään erilaisten (kristillisten) seurakuntien välill eli vaikka evlut ja hellarisrk olisivat ihan naapuruksina, niiden välillä on ns. seurakuntaraja.

• tode*
        eenokki 12 kirjoitti:

kun tuota viestiä tavaa, epäilee Eenokkia trolliksi.

• jokin tolkku...
        tode* kirjoitti:

Seurakuntaraja muodostuu näkemyksiltään erilaisten (kristillisten) seurakuntien välill eli vaikka evlut ja hellarisrk olisivat ihan naapuruksina, niiden välillä on ns. seurakuntaraja.

Tode. Kalevalaako lukemalla tuon olet oppinut. Olisit tuonut tietolähteesi esille.Älä vain sotke pyhää Raamattua "rajoihisi".

>>Seurakuntaraja muodostuu näkemyksiltään erilaisten (kristillisten) seurakuntien välill eli vaikka evlut ja hellarisrk olisivat ihan naapuruksina, niiden välillä on ns. seurakuntaraja.

• jaikal.se
        Pelastukoon ken voi kirjoitti:

Niin, siihen on taitavasti naamioitu sanoma Jeesuksesta, sellainen täky joka peittää alleen kaiken tuon valheellisen saastan mitä helluntailaisuus on.

Mikä kirkkokunta opettaa oikeaa kristillisyyttä vai oletko sinä ainoa oikea uskova Suomessa?

• eenokki 12
        Pelastukoon ken voi kirjoitti:

Kyllä eenokki on tiennyt sen jo kauan ja minulle on rukousvastauksena osoitettu että Jumala ei ole lahkomielinen ja mitä minuun tulee niin olen ainakin nk.oikeauskoinen.
        Se että syyttäjäni todistivat itseään vastaan tekee rukousvastauksen suureksi.
        Tämä oli vain yksi kohta tapahtuman taivaallisuudesta jos nyt ymmärrät, lahkohenki(luteril) sanoi että et saa koska olen lakihenkinen ja sain 3 minuutin kuluessa sen mitä illalla olin pyytänyt.
        Kertokaahan te helluntailaiset ihmeistänne.
        Minä keroin vain osittain erään omani, yhdestä tapauksesta.
        ps. ehka tarvitsin ihmeitä ja merkkejä kun sen jälkeen elämisen olosuhteet muuttuivat suotuisammaksi.
        Ihmeet ja merkit helvetistä ovat sitten aivan toinen asia.

• eenokki 12
        tode* kirjoitti:

Ei jp saivartele mutta sinä tode olet sellainen "seurakuntaraja mohikaanin kanssa" että te ette ole mikään raamatullinen seurakunta vaan lahko muiden joukossa jos on luopiokirkkokin.

• Jumala arvostaa jokaista, joka totuutta etsii, riippumatta siitä, miten pitkälle etsijä on päässyt, tai miten alussa hän on.

Psalmit 9
        11 "Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra."

Psalmit 22
        27 "Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä."

• ekivaari kirjoitti:

Jumala arvostaa jokaista, joka totuutta etsii, riippumatta siitä, miten pitkälle etsijä on päässyt, tai miten alussa hän on.

Psalmit 9
        11 "Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra."

Psalmit 22
        27 "Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä."

Veljeni ekivaari, juuri niinkuin sanoit, vaikka sanomasi jääkin palstalla vähälle huomiolle.

Herra, JHWH neuvoo tien, kun sitä pyydämme. Hän johdattaa meidät totuuden tielle Henkensä kautta.

Psa 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.
        Psa 25:5 Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet minun pelastukseni Jumala. Sinua minä odotan kaiken päivää.

Psa 25:8 Hyvä ja vakaa on Herra (JHWH) ; sentähden hän neuvoo syntiset tielle.
        Psa 25:9 Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.

Herra johdattaa meitä nöyriä ja katsoo meidän paljoja vihollisiamme, jotka meitä vihaavat ja sanovat meitä eksyneiksi.

Psa 25:19 Katso minun vihollisiani, kuinka heitä on paljon, ja he vihaavat minua väkivaltaisella vihalla.
        Psa 25:20 Varjele minun sieluni ja pelasta minut. Älä salli minun tulla häpeään, sillä sinuun minä turvaan.

Mutta me turvaamme Jumalaan, yhteen ainoaan Kaikkivaltiaaseen Jumalaan.

Psa 31:13 (31:14) Sillä minä kuulen monen parjaukset, kauhua kaikkialta, kun he keskenänsä pitävät neuvoa minua vastaan, aikovat ottaa minulta hengen.
        Psa 31:14 (31:15) Mutta sinuun, Herra (JHWH) , minä turvaan; minä sanon: "Sinä olet minun Jumalani".

Keskenänsä nämä Jumalan vastustajat pitävät neuvoa meitä vastaan ja haluavat ottaa meiltä ”hengen”, mutta me turvaamme Jumalaan.

1Ch 16:36 Ylistetty olkoon Herra JHWH, Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen." Ja kaikki kansa sanoi: "Amen", ja ylisti Herraa, JHWH.

• tode*
        eenokki 12 kirjoitti:

Ei jp saivartele mutta sinä tode olet sellainen "seurakuntaraja mohikaanin kanssa" että te ette ole mikään raamatullinen seurakunta vaan lahko muiden joukossa jos on luopiokirkkokin.

kyllä minulle kelpaa uskonyhteys mohikaanin kanssa, en pane sitä ollenkaan pahakseni. En, vaikka joissakin asioissa olemmekin joskus erimielisiä.

• Niko.
        Jonah kirjoitti:

Veljeni ekivaari, juuri niinkuin sanoit, vaikka sanomasi jääkin palstalla vähälle huomiolle.

Herra, JHWH neuvoo tien, kun sitä pyydämme. Hän johdattaa meidät totuuden tielle Henkensä kautta.

Psa 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.
        Psa 25:5 Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet minun pelastukseni Jumala. Sinua minä odotan kaiken päivää.

Psa 25:8 Hyvä ja vakaa on Herra (JHWH) ; sentähden hän neuvoo syntiset tielle.
        Psa 25:9 Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.

Herra johdattaa meitä nöyriä ja katsoo meidän paljoja vihollisiamme, jotka meitä vihaavat ja sanovat meitä eksyneiksi.

Psa 25:19 Katso minun vihollisiani, kuinka heitä on paljon, ja he vihaavat minua väkivaltaisella vihalla.
        Psa 25:20 Varjele minun sieluni ja pelasta minut. Älä salli minun tulla häpeään, sillä sinuun minä turvaan.

Mutta me turvaamme Jumalaan, yhteen ainoaan Kaikkivaltiaaseen Jumalaan.

Psa 31:13 (31:14) Sillä minä kuulen monen parjaukset, kauhua kaikkialta, kun he keskenänsä pitävät neuvoa minua vastaan, aikovat ottaa minulta hengen.
        Psa 31:14 (31:15) Mutta sinuun, Herra (JHWH) , minä turvaan; minä sanon: "Sinä olet minun Jumalani".

Keskenänsä nämä Jumalan vastustajat pitävät neuvoa meitä vastaan ja haluavat ottaa meiltä ”hengen”, mutta me turvaamme Jumalaan.

1Ch 16:36 Ylistetty olkoon Herra JHWH, Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen." Ja kaikki kansa sanoi: "Amen", ja ylisti Herraa, JHWH.

Se Tie on Jeesus, eikä muuta tietä taivaankotiin ole.

• tode* kirjoitti:

tode*
        Pyydän anteeksi saivarteluani, mutta kun on niin, että Jumala ei ole asettanut raja-aitoja, eikä Jumala ole antanut erilaisia näkemyksiä. Jos me olemme Pyhän Hengen alla, niin ei ole minkäänlaisia seurakuntarajoja. Itse me niitä aitoja rakennamme. Jumala ei niitä ole rakentanut. Tästä sä tode huomaat, että Jumalan Sanaa ei pääse pakoon.

• tode*
        jari-pek-ka kirjoitti:

tode*
        Pyydän anteeksi saivarteluani, mutta kun on niin, että Jumala ei ole asettanut raja-aitoja, eikä Jumala ole antanut erilaisia näkemyksiä. Jos me olemme Pyhän Hengen alla, niin ei ole minkäänlaisia seurakuntarajoja. Itse me niitä aitoja rakennamme. Jumala ei niitä ole rakentanut. Tästä sä tode huomaat, että Jumalan Sanaa ei pääse pakoon.

Jumala on asettanut toimintarajat, jotka Hän on julkaissut testamentissaan. Testamentti on tarkoitettu seurakunnille eri paikkakunnilla, paikallisseurakunnille siis.
        Me ihmiset olemme tosiaan rakennelleet hieman omia versioitamme, ja saaneet aikaiseksi raja-aitoja, mutta Jumala silti pitää meitä lapsinaan.

• tode* kirjoitti:

Jumala on asettanut toimintarajat, jotka Hän on julkaissut testamentissaan. Testamentti on tarkoitettu seurakunnille eri paikkakunnilla, paikallisseurakunnille siis.
        Me ihmiset olemme tosiaan rakennelleet hieman omia versioitamme, ja saaneet aikaiseksi raja-aitoja, mutta Jumala silti pitää meitä lapsinaan.

tode*
        Mä en tiedä, mitä sä ajattelet tästä, mutta Jumalan mielestä nämä raja-aidat on suuri este evankeliumin työssä. Ei tarvi ihmetellä jos evankeliumin työ ei tuota toivottua hedelmää. Mites se maailman ihminen voisi uskoa, että tälläisellä ryhmällä, joka en eri mieltä itsensä kanssa, voisi olla jotakin, jota me uskomme heiltä puuttuvan. Tälläinen ryhmä, joka kutsuu itseään uskoviksi ja sanoo julistavansa Jumalan totuutta, joka kuitenkin vaihtelee uskonsuuntien mukaan. Ei Jumalalla ole mitään muunneltua totuutta. Jumalan Henki on Totuuden Henki. Jumalalla on yksi ja ainoa totuus. Kristillisyydessä ei voi olla mitään omia variaatioita. Seurakuntakin on perustettu Kristuksen, apostolien ja profeettain perustukselle. Raamatun perustukselle. Raamatussa on meille annettu seurakuntamalli yksi ainut ja oikea. Raamatun ilmoitus on seurakunnasta jo annettu ja uutta ilmoitusta ei voi tulla. Jos uskomme, että Raamattu on totta, niin me myös uskomme, että ilmoitus seurakunnasta on totta. Jos emme usko Raamatun seurakuntamalliin, niin emme usko Jumalan Sanaan. Jumalan Sana on kokonansa totuus. Jos me olemme Totuuden Hengen johdattamia ja jos todella tahdomme olla totuudessa, niin Pyhä Henki johtaa kaikkeen totuuteen, seurakunta kysymyksessäkin.

• tode*
        jari-pek-ka kirjoitti:

tode*
        Mä en tiedä, mitä sä ajattelet tästä, mutta Jumalan mielestä nämä raja-aidat on suuri este evankeliumin työssä. Ei tarvi ihmetellä jos evankeliumin työ ei tuota toivottua hedelmää. Mites se maailman ihminen voisi uskoa, että tälläisellä ryhmällä, joka en eri mieltä itsensä kanssa, voisi olla jotakin, jota me uskomme heiltä puuttuvan. Tälläinen ryhmä, joka kutsuu itseään uskoviksi ja sanoo julistavansa Jumalan totuutta, joka kuitenkin vaihtelee uskonsuuntien mukaan. Ei Jumalalla ole mitään muunneltua totuutta. Jumalan Henki on Totuuden Henki. Jumalalla on yksi ja ainoa totuus. Kristillisyydessä ei voi olla mitään omia variaatioita. Seurakuntakin on perustettu Kristuksen, apostolien ja profeettain perustukselle. Raamatun perustukselle. Raamatussa on meille annettu seurakuntamalli yksi ainut ja oikea. Raamatun ilmoitus on seurakunnasta jo annettu ja uutta ilmoitusta ei voi tulla. Jos uskomme, että Raamattu on totta, niin me myös uskomme, että ilmoitus seurakunnasta on totta. Jos emme usko Raamatun seurakuntamalliin, niin emme usko Jumalan Sanaan. Jumalan Sana on kokonansa totuus. Jos me olemme Totuuden Hengen johdattamia ja jos todella tahdomme olla totuudessa, niin Pyhä Henki johtaa kaikkeen totuuteen, seurakunta kysymyksessäkin.

ovathan ne raja-aidat hankalia myös meidän ihmisten mielestä, ja kun tätäkin palstaa lukee, niin ovat myös jokapäiväisessä käytössä.

"Raamatussa on meille annettu seurakuntamalli yksi ainut ja oikea."

Näin on, mutta silti sovelluksia löytyy.

• Niko. kirjoitti:

Se Tie on Jeesus, eikä muuta tietä taivaankotiin ole.

Aamen. Jeesus on tie, ei tienviitta.

• Vastaa minulle leahim

1. Tuliko Jeesus syntisiä varten vaiko vanhurskaita varten?

2. Osoittiko Jumala oman rakkautensa ristillä vanhurskaille vaiko syntisille? Miten luet Room 5:8-10

3. Seurusteliko Jeesus vanhurskaiden vaiko syntisten kanssa?

4. Kutsuiko Jeesus seuraansa vanhurskaita vaiko syntisiä?

5. Söikö Jeesus vanhurskaiden vaiko syntisten kanssa?

6. Oliko Jeesus vanhurskaiden ystävä vaiko syntisten ystävä?

No, kyllä tietysti Jeesus rakasti myös vanhurskaita ja seurusteli myös heidän kanssaan, mutta nämä kysymykset todistavat, jos niihin etsii vastauksen Raamatusta, että Jeesus tuli syntisiä pelastamaan ja Hän seurusteli syntisten kanssa josta Häntä syytettiin syntisten ja porttojen ystäväksi.
      Jumala osoitti rakkautensa meitä kohtaan silloin kun me olimme syntisiä ja Jumalan vihollisia. Näin Raamattu todistaa.

• Niko.

Leahimn, sanot aloituksessasi olevasi "jumalaton ihminen", mutta huomaan, että Jumala on sinulle hyvin tärkeä!

Jo se, että ihminen tunnustaa olevansa syntinen osoittaa sydämen nöyryyttä ja Jumalan vaikuttamaa mielen muutosta.

Mieleeni tulee väistämättä tuhlaajapojan vertaus. Kuinka suurella rakkaudella isä poikaansa ajatteli, vaikka poika oli antanut itsensä elämän vietäväksi...
      Taivaassa on suuret juhlat enkelien kesken kun tuhlaajapoika tahi tyttö palajaa takaisin Rakastavan Taivaan Isän tykö!

Kristus on sama eilen, tänään ja iänkaikkisesti, onnellinen on hän joka Häneen turvaa, sillä Hän on parantava murtuneiden sydämet, sitomaan haavoitetun haavat, auttava sorrettuja ja olemaan tukena elämän myrskyissä jokaiselle joka Häneen turvaa!

"Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli." (Ps. 34:18)

• Tosi on ja hyvin sanoit, amen!

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Tässä linkki tuhlaajopoikaan.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10216054#comment-52307977
        Ja jos kiinnostaa, niin kannattaisi lukea aloituksesta alkaen.
        Jostain syystä ei paljon ole kiinnostanut,
        mitä oikein tapahtui fariseusten johtomiehen talossa.

Kirjoitit:
        "Jostain syystä ei paljon ole kiinnostanut,
        mitä oikein tapahtui fariseusten johtomiehen talossa."

Mitä tarkoitat? Tarkoitatko, että minua aihe ei ole kiinostanut?

Mutta kiitos linkistä. Luin tekstisi läpi ja hienosti olit aihetta avannut ja käsitellyt, kiitos siitä!

• Niko. kirjoitti:

Kirjoitit:
        "Jostain syystä ei paljon ole kiinnostanut,
        mitä oikein tapahtui fariseusten johtomiehen talossa."

Mitä tarkoitat? Tarkoitatko, että minua aihe ei ole kiinostanut?

Mutta kiitos linkistä. Luin tekstisi läpi ja hienosti olit aihetta avannut ja käsitellyt, kiitos siitä!

Ei, en tarkoittanut tuota kommenttiani mitenkään erityisesti sinulle.
        Vaan yleensä ottaen ei paljon ole ollut kiinnostusta
        fariseusten johtomiehen talon tapahtumista.

Eli laitin tämän linkkini juuri tähän kohtaan
        vain tuon hienon kommenttisi innoittamana.
        Kertomus tuhlaajapojasta on jotain sellaista,
        mikä todella auttaa meitä ymmärtämään Isän Rakkauden.

• jaikal.se
        kalamos kirjoitti:

Tässä linkki tuhlaajopoikaan.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10216054#comment-52307977
        Ja jos kiinnostaa, niin kannattaisi lukea aloituksesta alkaen.
        Jostain syystä ei paljon ole kiinnostanut,

>>>Jostain syystä ei paljon ole kiinnostanut,

• jaikal.se kirjoitti:

>>>Jostain syystä ei paljon ole kiinnostanut,

En tiedä.
        Ehkä tuosta aloituksestani vaan puuttuu tuli, joka sytyttäisi lukijan.

Mutta käytän nyt tilaisuutta hyväkseni,
        ja tunnustan, että itse kyllä koen
        varsinkin sinun aloitustesi osalta,
        että en kertakaikkiaan uskalla tulla mukaan
        pilaamaan niin hyvää asiaa.

Viimeksi kun sen tein, sain aikaan kovin pahaa jälkeä.
        Ja josta sitten on seurannut esimerkiksi tämä ketju.

Luulen, että tuo aloitus, johon laitin linkin,
        ja tuo kommentti sinun ketjuusi,
        tuli molemmat laitettua puolinukuksissa,
        eikä valveilla ollessa.

• >>>Joku"paatunut"uskova kirjoittaa,
      ettei Jumalan rakkaus kirje kuuluisi myös meille?????
      Syntisille.???

• * Leahimn, jumalaton on kaukana Jumalasta, mutta Kristuksessa me pääsemme lähelle. Ota vastaan pelastus Kristuksessa, olet silloin Jumalassa.

* Me olemme kätketyt Kristuksessa Jumalaan, muuten olemme poissa Jumalasta, vaikka kuinka Jumala meitä rakastaa. Ilman Jeesusta emme vaan pääse Jumalaa lähelle.

* Jos sinun onnesi on olla Jumalaa lähellä, usko Jeesukseen Kristukseen, niin sinä palstut.

• leahimn(ei kirj.)

Mohis,kyllä jokaisella on JUmala,
        sillä uskottomallakin!
        Sanoit että jumalaton on kaukana Jumalasta!

Minullakin on Jumala,
        ilman mitään ehtoja....

• Hän ei ole kaukana
        leahimn(ei kirj.) kirjoitti:

Mohis,kyllä jokaisella on JUmala,
        sillä uskottomallakin!
        Sanoit että jumalaton on kaukana Jumalasta!

Minullakin on Jumala,
        ilman mitään ehtoja....

Ap.t 17

26. Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        27. että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28. sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.'
        29. Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
        30. Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        31. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

• Ilman Poikaa

ei kenelläkään ole Isää Jumalaakaan, Leahim.

• xm, ev.l.

Matteus 11:25-30
      25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
      26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
      27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
      28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
      29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
      30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Tässä meillä on sekä Kristus, että Isä.
      Jeesus kutsuu meitä. Meillä on Isä, kun me vastaanotamme Jeesuksen elämämme Herraksi. Isä on ilmoittanut itsensä lapsenmielisille, jotka luottavaisesti kääntyvät Isän puoleen.

Me emme voi ryhtyä kuvitellemaan Jumalaa, rakentaa Jumalasuhdettamme omien luulojemme varaan. Jumala on elävä henki ja Hän on ilmoittanut itsensä ja tahtonsa sekä Raamatun sanassa, että Jeesuksessa Kristuksessa, Pyhän Henkensä kautta.

Kristitty ei elä tahtonsa mukaista uskonelämää, vaan pyrkii löytämään Jumalan tahdon ja elämään siinä.

• Jos ei syntisille niin kenelle sitten? Jumala lähetti Jeesuksen nimenomaan syntisiä varten. Siinä se Jumalan syvä rakkaus ihmisiä kohtaan ilmeni. Hyvä muistaa myös että synnitöntä ihmistä ei olekkaan. Kaikille Jumalan rakkaus on avoin ja hyvä niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4433
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3098
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2864
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2635
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2509
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      42
      2279
    7. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2255
    8. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      13
      2194
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2015
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe