Minne Ikaalisissa asumaan?

Mary_

Moikka!

Opiskelut näyttävät vahvasti ensi vuonna alkavan Ikaalisissa ja kavereiden kanssa ollaan kämppää vailla. Autaakaa nyt keillä tietämystä on, että minne kannattaa muuttaa ja minne ei. Eli missä on "turvallista" asustella, ettei juopot heti koputtele oviin eikä tarvitse muutenkaan pelätä hämärää liikennettä. Asuuko Ikaalisissa paljon nuoria vai käyvätkö he enemmän Tampereelta käsin koulua? Tästä on todella suuri apu meille asuntoa etsiessä! Kiitos tuhannesti jo etukäteen! :)

Ps. Vastaukset tyyliin :"Mitä helvettiä sää tänne muutat" jne tyyppiset viestit voitte olla lähettämättä, kiitos.

46

4310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikoolinen

Olet siis tulossa joko kauppikseen tai kotarille. Kummatkin sijaitsevat käytännössä keskustassa. On aika sama minne päin keskustaa muutat, mikäli kuljet jalan tai fillarilla. Jos sinulla on käytössä auto voit toki muuttaa maallekin.

Ei ole kerrassaan mitään väliä missä päin ikaalisten keskustaa asut. Matkat ovat lyhyet ja elo yhtä rauhallista joka paikassa.

• ooiikkll

Vesitornin kupeessa sijaitsevat kerrostalot kannattaa kiertää mahdollisimman kaukaa! Kyseisissä taloissa asuu paljon alkoholisteja ja muuta rupusakkia. Suosittelen joko Rahkolan tai Vanhan kauppalan seutua. Ikaalisten paras vuokra-asunto tarjonta löytyy osoitteesta www.ikkoy.com P.S Ikaalisten ydinkeskustassa sijaitsee vain muutama vuotta vanha kerrostalo joka täälläpäin tunnetaan Kelantalona. Kyseinen talo on osake talo mutta kukaan ei ole muuttanut siihen joten asuntoja voi myös vuokrata. Sijainti on Ikaalisten paras.

• rais_

Kiitos vastauksesta! :)

Jep, ollaan tulossa ammattikorkeeseen ja osoite on muistaakseni Kyrösselänkatu 5. Hei osaatko vielä sanoa, että mitä kaupoja keskustassa on eli Prismaa, Citymarkettia tai muita?

Kiitos! :)

• rais_
        ooiikkll kirjoitti:

Vesitornin kupeessa sijaitsevat kerrostalot kannattaa kiertää mahdollisimman kaukaa! Kyseisissä taloissa asuu paljon alkoholisteja ja muuta rupusakkia. Suosittelen joko Rahkolan tai Vanhan kauppalan seutua. Ikaalisten paras vuokra-asunto tarjonta löytyy osoitteesta www.ikkoy.com P.S Ikaalisten ydinkeskustassa sijaitsee vain muutama vuotta vanha kerrostalo joka täälläpäin tunnetaan Kelantalona. Kyseinen talo on osake talo mutta kukaan ei ole muuttanut siihen joten asuntoja voi myös vuokrata. Sijainti on Ikaalisten paras.

Hei kiitos vastauksesta, auttaa tosi paljon tässä metsästyksessä. :)
        Tuolta olen vuokra-asuntoja katsonutkin, mutta onko tuolla ikkoy.comin sivuilla olevat asunnot kaikki kaupungin vuokraamia vai voiko siellä olla myös yksityisiä vuokraajia?

Onko vesitorni missäpäin Ikaalista, keskustan lähellä tai tuon koulun vai ihan toisella puolen? Mistä/keneltä pystyisi kysymään sieltä Kelantalosta asuntoa vuokralle?

Kiitos jälleen! :)

• asdfghjklhhgfgh
        rais_ kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! :)

Jep, ollaan tulossa ammattikorkeeseen ja osoite on muistaakseni Kyrösselänkatu 5. Hei osaatko vielä sanoa, että mitä kaupoja keskustassa on eli Prismaa, Citymarkettia tai muita?

Kiitos! :)

Vesitornin kupeessa sijaitsevat kerrostalot sijaitsevat Hakumäen alueella eli keskustassa. Ikaalisten keskustassa on vain Siwa ja K-Supermarket. Lisäksi on R-kioski,kahvila,pari kukkakauppaa,pari pankkia,kirjakauppa,pizzeria sekä muutama muu pienempi liike. Keskustan ulkopuolella sijaitsee S-market ja Lidl. Keväällä 2012 alkaa ison kauppakeskuksen rakentaminen 3-tien viereen. Sitä mitä kauppoja kyseiseen kauppakeskukseen tulee ei tiedä vielä kukaan mutta todella hienot havainnekuvat löydät osoitteesta www.yit.fi Kelantalon asuntoja kannattaa kysellä osoitteesta www.kynnos.fi Eräs tuttuni asuu näissä ikkoyn asunnoissa joten ainakin osa asunnoista on sellaisia missä voi asua vuosikausia. Ja jotta vielä kehuisin Ikaalista hiukan niin 3-tie on menossa mittavaan remonttiin. Kun tie valmistuu niin matka-aika esim kauppakeskus Eloon tai Lielahteen on noin 30 min.

• rais_
        asdfghjklhhgfgh kirjoitti:

Vesitornin kupeessa sijaitsevat kerrostalot sijaitsevat Hakumäen alueella eli keskustassa. Ikaalisten keskustassa on vain Siwa ja K-Supermarket. Lisäksi on R-kioski,kahvila,pari kukkakauppaa,pari pankkia,kirjakauppa,pizzeria sekä muutama muu pienempi liike. Keskustan ulkopuolella sijaitsee S-market ja Lidl. Keväällä 2012 alkaa ison kauppakeskuksen rakentaminen 3-tien viereen. Sitä mitä kauppoja kyseiseen kauppakeskukseen tulee ei tiedä vielä kukaan mutta todella hienot havainnekuvat löydät osoitteesta www.yit.fi Kelantalon asuntoja kannattaa kysellä osoitteesta www.kynnos.fi Eräs tuttuni asuu näissä ikkoyn asunnoissa joten ainakin osa asunnoista on sellaisia missä voi asua vuosikausia. Ja jotta vielä kehuisin Ikaalista hiukan niin 3-tie on menossa mittavaan remonttiin. Kun tie valmistuu niin matka-aika esim kauppakeskus Eloon tai Lielahteen on noin 30 min.

Kiitos kun kerroit kaikki liikkeet mitä Ikaalisista löytyy! :)
        Onko tuosta ostoskeskuksesta mitään tarkempaa tietoa, että koska mahdollisesti pitäisi valmistua? Todella hieno homma myöskin tuo tieprojekti, onko siittä mitään tarkempaa aikataulua että koska sen remppa aloitetaan ja kauanko se kestää?

• äasödlfkghjjun..
        rais_ kirjoitti:

Kiitos kun kerroit kaikki liikkeet mitä Ikaalisista löytyy! :)
        Onko tuosta ostoskeskuksesta mitään tarkempaa tietoa, että koska mahdollisesti pitäisi valmistua? Todella hieno homma myöskin tuo tieprojekti, onko siittä mitään tarkempaa aikataulua että koska sen remppa aloitetaan ja kauanko se kestää?

Ostoskeskuksen rakentaminen pitäisi alkaa keväällä 2012. Ostoskeskukseen on tulossa 20 erikokoista myymälää sekä 1 iso myymälä. Kyllähän tuon kokoisen kauppakeskuksen rakentamiseen kuluu reilu vuosi. Ehkä jopa 18 kk. Tuosta 3-tien mittavasta remontista löytyy erittäin hyvä ja laadukkaasti toteutettu esittelyvideo Youtuben kautta. Kirjoita hakusanaksi Hämeenkyrön ohikulkutie. Videon kesto on 7:02 min. Minulla ei ole valitettavasti ole antaa tarkempaa tietoa remontin tarkemmasta ajankohdasta. Talven-alkukevään aikana alkaa Ikaalisissa myös erittäin mittava ja laaja terveyskeskuksen remontti. Sen valmistuttua meillä Ikaalisissa on taatusti koko pirkanmaan hienoin terveyskeskus. Tuli muuten sellainen asia mieleen että pääsette tutustumaan Ikaalisiin vaikka heti Googlen karttapalvelun / Street View palvelun avulla. Kirjoitat vain hakukenttään vanha tampereentie 11 niin pääset keskelle kylää. Saanko muuten sen verran udella että onko Ikaalinen teille ennestään tuttu ja mistä päin olet muuttamassa ?

• rais_
        äasödlfkghjjun.. kirjoitti:

Ostoskeskuksen rakentaminen pitäisi alkaa keväällä 2012. Ostoskeskukseen on tulossa 20 erikokoista myymälää sekä 1 iso myymälä. Kyllähän tuon kokoisen kauppakeskuksen rakentamiseen kuluu reilu vuosi. Ehkä jopa 18 kk. Tuosta 3-tien mittavasta remontista löytyy erittäin hyvä ja laadukkaasti toteutettu esittelyvideo Youtuben kautta. Kirjoita hakusanaksi Hämeenkyrön ohikulkutie. Videon kesto on 7:02 min. Minulla ei ole valitettavasti ole antaa tarkempaa tietoa remontin tarkemmasta ajankohdasta. Talven-alkukevään aikana alkaa Ikaalisissa myös erittäin mittava ja laaja terveyskeskuksen remontti. Sen valmistuttua meillä Ikaalisissa on taatusti koko pirkanmaan hienoin terveyskeskus. Tuli muuten sellainen asia mieleen että pääsette tutustumaan Ikaalisiin vaikka heti Googlen karttapalvelun / Street View palvelun avulla. Kirjoitat vain hakukenttään vanha tampereentie 11 niin pääset keskelle kylää. Saanko muuten sen verran udella että onko Ikaalinen teille ennestään tuttu ja mistä päin olet muuttamassa ?

Mikäli muutetaan, mutta siis Tampereelta tullaan. Ensiksi mietittiin, että käytäisiin Tampereelta käsin koulua, mutta matkat vievät kuitenkin päivästä arvokasta aikaa, joten muutto on ehkä parhain vaihtoehto. Ja sama se on, asunko Tampereella vuokra kämpässä ja matkoihin bussilla menee meno-paluu päälle kaksi tuntia, kuin että asuisin Ikaalisissa ja voisin käyttää tuonkin ajan hyödyllisesti esimerkiksi opiskeluun. Ja jos tulee tarve päästä Tampereelle, niin matka on onneksi sen verran lyhyehkö, että arkenakin voi yöpyillä porukoilla silloin tällöin. Vai mitä olet mieltä meidän suunnitelmista? :)

Onko jotain muita hyviä/vinkkejä, mitä olisi hyvä tietää Ikaalisista tai sen asukeista?
        Olet auttanut ihan hurjan paljon jo infollasi, kiitos! :)

• Myltsi.
        rais_ kirjoitti:

Mikäli muutetaan, mutta siis Tampereelta tullaan. Ensiksi mietittiin, että käytäisiin Tampereelta käsin koulua, mutta matkat vievät kuitenkin päivästä arvokasta aikaa, joten muutto on ehkä parhain vaihtoehto. Ja sama se on, asunko Tampereella vuokra kämpässä ja matkoihin bussilla menee meno-paluu päälle kaksi tuntia, kuin että asuisin Ikaalisissa ja voisin käyttää tuonkin ajan hyödyllisesti esimerkiksi opiskeluun. Ja jos tulee tarve päästä Tampereelle, niin matka on onneksi sen verran lyhyehkö, että arkenakin voi yöpyillä porukoilla silloin tällöin. Vai mitä olet mieltä meidän suunnitelmista? :)

Onko jotain muita hyviä/vinkkejä, mitä olisi hyvä tietää Ikaalisista tai sen asukeista?
        Olet auttanut ihan hurjan paljon jo infollasi, kiitos! :)

Ikaalilaisista sinun ei tarvitse tietää oikeastaan mitään, sillä opiskelijat eivät perinteisesti ole missään tekemisissä paikallisen asujaimiston kanssa. Ikaalilaisissa yhdistyvät hämäläisten, pohjalaisten ja etenkin satakuntalaisten kaikki huonoimmat ominaisuudet ja tämä pohjois-satakuntalaisiin kuuluva heimo on luonteenlaadultaan vittumaisin mitä maa päällään kantaa. Mutta tämä ei haittaa lainkaan, eikä sitä huomaakaan, jos meinaa vain opiskelujen ajan asua. Paikallinen väki ja opiskelijat eivät siis juuri kohtaa missään, eikä väestön psyykkisistä ominaisuuksista yleensä koidu harmia.

• Myltsi.

Jos haluaa opiskelijaelämän ytimeen, niin Myllymäenkadulla on myös opiskelija-asuntola, Myltsiksi kutsuttu paikka. Vuokra on suht edukas ja vaikka tuota sanotaan asuntolaksi, niin mitään asuntolamaisia tiukkoja sääntöjä ei asumisessa ole, eli on ihan kuin asuisi normaalissa vuokra-asunnossa. Vaan onkohan tuo enemmänkin ikatalaisten valtakuntaa? Sekin kannattaa silti laittaa mietintämyssyyn.

• rais_

Kiitos suorasanaisuudesta!

Jep, opiskelu ajan aijon korkeintaan Ikaalisissa asua, takas kotiin (Tampesteriin) on jo nyt ikävä, vaikkei muuttoon on aikaa. Kun olen vuoden opiskellut, niin haen siirtoa Tampereelle. :) Ikaalisissa ei varmasti ole mitään vikaa, mutta elämäni on kuitenkin Tampereella.

Mylsti, okei... Täytyy laittaa vaihtoehtojen joukkoon ja ottaa selvää ketkä ovat oikeutettuja sinne asumaan. Kiitos, tätäkään en olisi mistään tiennyt ilman paikallisten tietämystä! :)

• rais_

Hieman nostelen tätä ylöspäin ettei unohdu! :)

• ijgftujopjgdrhkoojfd

Ikaalinen on reilun 7000 asukkaan pieni ja unelias kaupunki. Iltaisin koko kylä tuntuu nukkuvan tai noudattavan ulkonaliikkumis kieltoa sillä ketään ei näy juuri koskaan missään. Hiljainen kaupunki. Keskiviikkoisin on vilskettä ja vipinää sillä silloin on tori.

• Ja kaunein.

Eikös kauppalassa ole se 800 asukasta. Suomen pienin kauppala.

• kroooohpyyyh

Ei ole ap kirjoittaja ilmeisesti käynyt Ikaalisissa : O

• rais_

Onko Ikaalinen hiljainen kaupunki vai riittääkö vipinää ja vilskettä? :)

• uinu,uinu lemmikkini

Kuule...Ikaalinen on uinuva hyvin hiljainen pieni kauppala. Ei siellä ole mitään, ei minkäänlaista vilinää ja vilskettä. Kannattaisko sun nyt vaikka käydä Ikaalisissa, niin ymmärrät paremmin?

Ja parhaiten opiskelijalle löytyy asunto koulun ilmoitustaululta.

• hillbilly 69

Keskusta eli straight in the city, jos ei halua nähdä vuoristo heinähattuja niin kilvakkalaa suosittelemme välttämään :D

• rais_

Hieman nostelen tätä ylöspäin! :)

• strguj

HEI RAIS !! Joko olette löytänyt asunnon Ikaalisista ? Olen se joka marraskuun lopulla vastaili tänne ja kertoi Ikaalisista.

• rais_

Moikka ja kiitos vielä sun ja kaikkien muidenkin vastauksista! Niistä on ollut iso apu. :)

Vaihtoehtoja on ollut jonkinverran, mutta vuokrasopimusta kun ei vielä voi tehdä koska muutamme vasta syksyllä.

Googlen street viewia olen käyttänyt apuna kämpän etsimiseen eli hieman näkisin minkälaisista asunnoista on ulkoapäin kyse. Hukkaan meni sekin, koska sielä ei ole kaikkia Ikaalisten katuja street view-näkymällä. :/

Osaatteko sanoa minkälaista seutua asuu Raholankatu 33 A 1 (rivitalohuoneisto)(Läykkälänlahden kaupunginosa) ja Rahkolankuja 21 A 19 (Rahkolan kaupunginosa)?

• Peltilehmä

Harmi kun en aiemin huomannut.
        Ainakin pari vuotta sitten Raholankadun kämpät oli homeloukkuja joissa vesi tuli katosta sisään ja talvella täys läpiveto niin ettei patterit riittäneet kämpän lämmitykseen.

Sähkölämmitykseen kului pirusti. Joten opiskelijoille en niitä suosittele. Muutoinkin vähän levotonta aluetta, ei voi suositella niille jotka haluaa yönsä nukkua rauhassa.

• Raholankatu, tavallista sakkia. Rahkolankuja, manneja ym

• rais_

Okei, asuuko Rahkolassa muuten tavallista porukkaa vai enempi rupusakkia?

Vanhaa kauppalaa olen eniten miettinyt asuinalueeksi, koska se on niin lähellä koulua. :)

• konepajalla

silkkirivin seutua kannattaa välttää! mut tosin siellä asuvien ei tarvi maksaa veroja kun ei ole tulojakaan...

• Maumaumau

Vanhan kauppalan ja Rahkolan seutukin on mukavaa. Tuota Hakumäkeä en suosittele, siellä tosiaan aika paljon epämääräistä porukkaa. Mutta paikallislehteä seuraamalla löytyy kyllä helposti yksityisiltäkin vuokra-asuntoja. Muun muassa koululla on näitä lehtiä kirjastossa, kannattaa sieltä bongailla. :)

• rais_

Okei, kiitos Maumaumau vinkistä! Täytyykin käydä selailemassa paikallislehteä. :)

• rais_

Moikka!

Onko paikallislehden nimi Pohjois-Satakunta? Tilasin sen tänne Tampereelle niin ei tarvitse kirjastossa juoksennella. Toivottavasti löytyisi kiva asunto. :)

Osaako kukaan sanoa onko Kelan talon vieressä olevat kerrostalot kenen omistuksessa ovat? Samoin kenen omistuksessa on Kauppakadun päässä (melkein Kyrösjärven rannalla) olevat asunnot? Mapsin mukaan ovat 3krs ja parvekkeellisia ja aivan lähellä AMK:kkia.

Kiitos avusta jälleen! :)

• muuttoa miettivä...

Ikaalisten paikallislehden nimi on Pohjois-Satakunta. Lehti ilmestyy 2 x viikossa eli tiistaisin ja torstaisin. Mikäli oikein ymmärsin niin tarkoitit Kelan taloa sekä kahta viereistä taloa ? Kyseiset talot ovat kaiketi Kynnöksen omistamia / rakentamia ? Näin minä olen ainakin asian ymmärtänyt. Ainakin Kynnös vuokraa asuntoja kyseisistä taloista.

Kauppakadun päässä olevat talot ovat omistustaloja mutta tiedän että myös vuokra-asuntoja kyseisistä taloista löytyy. Ikaalisten ehdottomasti parhaat vuokra-asunnot löytyy osoitteesta www.ikkoy.com

• Heikki Seipäänreikä
        muuttoa miettivä... kirjoitti:

Ikaalisten paikallislehden nimi on Pohjois-Satakunta. Lehti ilmestyy 2 x viikossa eli tiistaisin ja torstaisin. Mikäli oikein ymmärsin niin tarkoitit Kelan taloa sekä kahta viereistä taloa ? Kyseiset talot ovat kaiketi Kynnöksen omistamia / rakentamia ? Näin minä olen ainakin asian ymmärtänyt. Ainakin Kynnös vuokraa asuntoja kyseisistä taloista.

Kauppakadun päässä olevat talot ovat omistustaloja mutta tiedän että myös vuokra-asuntoja kyseisistä taloista löytyy. Ikaalisten ehdottomasti parhaat vuokra-asunnot löytyy osoitteesta www.ikkoy.com

Vuokraako Kynnös asuntoja? Minä luulin, että kaikki asunnot ovat myynnissä.

• --__--
        Heikki Seipäänreikä kirjoitti:

Vuokraako Kynnös asuntoja? Minä luulin, että kaikki asunnot ovat myynnissä.

Minulla on muutama ystävä jotka ovat vuokranneet asunnon Kynnöksen kautta. Lisätietoa löytyis täältä : www.kynnos.fi

• rais_

Moi!

Juu epäilinkin että Kynnöksen taloja ovat. Kyselin Kelan talosta kaksion vuokraa ja sain vastaukseksi 650€. Eli liian hintava meikäläiselle. Onko ne kaksi viereistä taloa kuinka paljon vanhempia kuin Kelan talo? AJattelin vain, että jos on samoihin aikoihin rakennettu niin ei mitään toivoa maksaa tuollaista vuokraa yksin. Kelan talossa on vain kaksioita, onkohan kahdessa muussa talossa pienempiä. Täytynee kysyä. :)

Nimimerkki "muuttoa miettivä..." asutko Ikaalisissa vai oletko sinne muuttamassa?

• Muuttoa miettivä....

Olen asunut Ikaalisissa vuosien 1988 - 1995 välisen ajan ja nyt olisi suunnitelmissa muuttaa takaisin Ikaalisiin. Tarkoitatko kun sanoit "onko ne kaksi viereistä taloa kuinka paljon vanhempia kuin Kelan talo ?" siis tien toisella puolella olevaa taloa jossa on muutamia asuntoja yläkerrassa ja alakerrassa liikkeitä ? Kyseisessä talossa on esim OP,kirjakauppa ja naistenpukimo.

Nuo niin sanotut "kelan talot" eli kaikkiaan kolme taloa ovat kaikki Kynnöksen taloja.

Ystävällisin terveisin Muuttoa miettivä...

• rais_

Juu siis tarkotin samalla puolella katua olevia Kynnöksen asuntoja ja soitinkin niistä sinne, mutta vastattiin että kyseiset kämpät on myyty eli ainoa mistä saisi vuokra-asunnon niin on se uusin talo missä on Kela alhaalla. Kaksion (64 neliötä) hinta on meikäläiselle ja mahdolliselle elukalle kuitenkin liikaa. :/

Eli täytyy kytsiä josko lehdessä joku yksityinen vuokrais kämppää tai sitten jos ikkoy:n sivuilta vapautuis joku sopiva.

Ilmeisesti tykkäät Ikaalisista edes jonkun verran kun mielit muuttoa takaisin? :D
      Meinaan kun moni on mulle nauranut, että mitä sää ny sinne saakka muutat keskelle mettää.....

• ylpeä landelainen

Onhan Ikaalinen tietty hiljainen ja unelias kylä mutta kyllä täälläkin asua voi. Ei kaikkia kiinnosta isojen kaupunkien melut ja saasteet. Jos kaipaa toimintaa ja elämää ympärilleen niin Ikaalinen ei ole sopiva paikka. Kukin taaplatkoon tyylillään. Minä ainakin viihdyn Ikaalisissa. Täällä on kaikki se mitä minä tarvitsen. Olen asunut aikoinaan Helsingin ydinkeskustassa ja hulluksi siellä meinasi tulla.

• Avuttomien touhuja

Tämä keskustelu on alkanut yksi vuosi ja neljä kuukautta sitten. Aloittajalla on pitkän tähtäyksen suunnitelma Ikaalisiin muuttamiseksi.

Ehdotan hänelle, että soittaa muutaman kympin ilmoituksen paikallislehteen, mikä huonoudestaan huolimatta on paras tapa saada vuokranantajat hereille. Samalla saataisiin tämäkin turha kirjoittelu loppumaan.

• rais_

Nimimerkille "Avuttomien touhuja" voisin mielelläni tarjota matikan tunnin, sillä ensimmäinen viesti on laitettu viime marraskuussa eli alle puoli vuotta on keskusteluja käyty. Ja kuten olen jo ilmoittanut että koulu alkaa syksyllä 2012, mutta mitäs sinä mistään kouluista mitään tietäisit. Viime koulukäyntisi taitaa sinulla kyynisyyden perikuva olla viime vuosisadalta.

Olen saanut paljon tietoa teiltä paikallisilta ja olen moneen kertaan kiitellyt siitä. Toivottavasti edelleen ihmiset jaksavat mua autella jatkossakin. Parhaita avun antajia olette te. :)

• Liirunlaarum

Eikö nyt tänä keväällä vasta haeta ensi syksynä alkaviin kouluhin.

• rais_

"Liirunlaarum" kyllä, nyt on yhteishaku käynnissä mutta olen tullut valituksi jo viime vuonna TAMK:kkiin ja olen vuodella siirtänyt aloittamista siellä henkilökohtaisista syistä. :)

• Ahdetie 3 Ik

Asunnon etsimisessä auttaa mielellään Ikaalisten Kiinteistöpalvelu.

• näin on jämptititi

paras vaihtoehto: muuta tampereelle ja kulje sieltä kouluun, niin useimma tekevät.

ellet halua menettää mielenterveyttäsi täällä tuppukylässä.

• Kiki

Täällä menee mielenterveys nopeammin kuin itse ja muut sen huomaavat. Täällä on kaikki se mitä ei tarvita.

• seko-seko

pedo teininkyttäyskopilla heilutellen vastaan öö

• psykonkoppi
        seko-seko kirjoitti:

pedo teininkyttäyskopilla heilutellen vastaan öö

Se on kyl Psyko joka teininkyttäyskopilla heilutellen vastaan ja valoja vilkutellen

• Myllypyllymäki

Kohta taas uudet opiskelijat ( uudet ikatan hipit ) alkavat etsiä ikaalisista asuntoja...
      Muistakaa kunnolla soitella kiinteistöfirmoille ja varmistaa, että teidän haluamanne asunto todellakin on saatavissa. Itse varasin aikoinaan yksiön, luulin että aisa oli jo selvä, kun soitin uudestaan heinäkuun lopulla, valmiina muuttamaan, sanottiin, että minun varauspaperi oli hukkunun kaikkien muiden papereiden alle ja kaikki yksiöt oli jo mennyt ja kaksioitakin oli vain muutama jäljellä...
      Tein tyhmästi kun en heti soitellut perään, muistakaa muut soitella, ettei paperinne huku johonkin :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      935
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      176
      800
    Aihe