Hiljaista on

Siis keskustan politiikassa, kovin hiljaista. Sen verran olen muun ohessa ehtinyt jo lomani aikana tulleita lehtiä silmäillä ja muitakin uutisia seurailla, että edellä on sanottu tärkein huomioni lukemastani ja kuulemastani. Oppositiotaipaleensa varsin räväkästi aloittaneet Kiviniemi ja kumppanit ovat ilmeisesti tulleet todellisuudentajuisiksi ja ymmärtäneet, että pienimmän oppositiopuolueen on turhaa yrittää ärhennellä kovin suurella suulla, sillä ”itikan ääni ei kuulu taivaaseen”.

Todellisuudentaju lienee saanut sijansa Paavo Väyrysessäkin, kun mies näkyy hiljentyneen. Kukaan ei siis ole toivoton tapaus, ei edes keskustapoliitikko, kun eivät näy enää elävän pilvilinnoissaan ennen vaaleja Kiviniemi kakkosesta uhonnut Kiviniemi enempää kuin Paavo Väyrynenkään, joka muita ehdokkaita aikaisemmin kampanjansa aloittaessaan julisti, että hän pääsee toiselle kierrokselle, jolla voittaa Niinistön.

No, vaikka niin kannatukseltaan kuin varallisuudeltaankin köyhässä kepussa ilmeisesti ymmärretään, että ”köyhän on oltava nöyrä”, siellä sentään hieman koetetaan muistaa myös toinen viisaus, ”yrittänyttä ei laiteta”. Hieman sentään Kiviniemi on yrittänyt ärhennellä. Hänen syyttäessään kokoomusta kuntadarwinismista, on puheen takaa kuultavissa sellaiset loukatut tunteet, joita aina kuullaan, kun ystävä pettää ja jättää.

Kiviniemen rintaa kirvelevää tuskaa lisännee sen, että entisellä rakkaalla, kokoomuksella. menee niin hyvin uuden kullan, sosialidemokraattien kanssa. Aamun Hesari hehkuttaa ”nopeaoppisesta opettajasta” Jutta Urpilaisesta. Tämä saa vuolaita kiitoksia lukuisilta poliitikoilta, avustajilta ja virkamiehiltä, joilta lehti on pyytänyt lausuntoja. Jopa hänen yhteistyönsä pääministeri Kataisen kanssa on ollut niin saumatonta, että se saa kiitosta kokoomukselta. Kokoomuksen ehdokasta, Niinistöä, vastaanhan Väyrynenkin on yrittänyt kampanjansa kärjen suunnata, mutta turha on yrittää puhkaista terästä meltoraudalla.

Hiljaista näkyy olleen tällä palstallakin. Yhä pienemmäksi käynyt palstan kepulaisten joukko on varmaan sekin menettänyt uskonsa kepuun kuten Väyryseenkin. Eipä näy heiltäkään enää tulleen sellaista uhoa kuin joskus ennen, vaan he ovat nostelleet palstalle ikivanhoja avauksiaan lämmitelläkseen kepun menneen suuruuden ajoissa jotka eivät enää koskaan palaa. Vilpittömästi toivoisin palstalla yhä ahkeroivien kepulaisten aktivoitumista entiseen puhtiinsa, sillä kepun kannatus on vieläkin aivan liian suuri!

159

553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhä hiljaisempaa tulee

Lopetan nimittäin tällä palstalla., jossa ei enää aikoihin ole ollut keskustelua, vaikka kyseessä olisi keskustelupalsta. Itse olen aina avannut palstan kehotteen mukaisilla aiheilla, mutta avaukseni ovat olleet liian kipeää totuutta keskustapolitiikasta, kun vastineiksi olen saanut vain lapsellisen avutonta, säälittävää herjanheittoyritystä. Sitä inhoten ovat täältä poistuneet kaikki keskustelukykyiset keskustalaiset, ja inhoajan osa on jäänyt palstaa kuulemma seuraavalle keskustan puoluetoimistolle. Minun ei tarvitse olla heidän suruunsa osallinen, sillä enhän ole kepulainen.

Palasin Teneriffalta myöhään perjantai-iltana, ja kun matkakumppanini – naisystäväni – oli vielä eilisen päivän luonani ja tänään on ollut matkapyykin pesua, matkakuvien editointia, Rukan kisojen katsomista tv:sta ym., niin vasta äsken menin käymään sähköpostillani. Siellä oli viestit kahdelta facebook-kavaeriltani, jotka olivat saaneet tiedon siitä, että joku noista palstan törkyreppanoista on esiintynyt täällä heidän nimillään. Toinen noista fb-kavereistani oli laittanut myös vastineen sellaiseen ketjuun, jossa joku oli esiintynyt hänen nimellään. Se ketju on jo poistettu, mutta tässä on hänen vastineensa (asianomaisen nimen peittäen):

>> SE OIKEA
      20.11.2011 21:36
      TÄMÄ XXX JOKA TÄÄLLÄ KIRJOITTELEE EI OLE MINÄ! LOPETA HETI TAI KÄYNNISTÄN POLIISITUTKINNAN!! T. SE OIKEA XXX, JOLLA ON JÄRKEVÄT MIELIPITEET EIKÄ KOSKAAN KÄYTÄ ALATYYLIÄ SANOMISISSAAN.> Ilmoitin ystävällesi XXX:lle asiasta ja hän teki rikosilmoituksen asiasta. Olisin itsekin tehnyt, mutta ylläpitäjä oli jo poistanut todistusaineiston. Jos huomaat vielä näitä lisää, niin ilmoita. Sitten minäkin teen ilmoituksen poliisille. Laitoin jo kyselyn poliisiystävilleni, joita minulla on vino pino. Odottelen vastausta/ehdotuksia, voiko vielä tehdä asialle jotain. Mutta uskon XXX:n kautta ehkä saavani selville väärällä nimellä esiintyneen henkilön.

• Kapt evp H K

Minullakin muuten sattuu olemaan fb-kaveriesi nimet ja kas huomaan meillä olevan yhteisiä tuttaviakin.

• "kun palstalta

poistuu heidän aurinkonsa, mies, jonka kautta he ovat näihin asti saaneet..."

Oletkohan sinä ollut enää henkisesti terve vuosikausiin?

Toivottavasti nämä "ystävät" tutustuvat tähän tuotantoosi päästyään nyt selville tästä harrastuksestasi. Luulen heidän silmiensä avautuvan aivan uudella tavalla "ystävästään" ;)))

• Tavjalta terviisiä

http://eva02.statkal.fi/plus/jari/2011/plus_4576A0_jari_20111126.jpg

Mallit muuttuu.
      Väyrynen ei näitä huoli pää aiheekseen

• Hieno homma

Hieno homma tuo poliisitutkinta. Huomaan, että fb-kaverisi ovat yhtä tyhmiä kuin sinä. Kun tutkimus käynnistyy, niin huomataan, että ainoa joka on julkisesti levitellyt muiden nimiä oletkin sinä.

Jos yhtään tunnet lakia, niin tiedät mitä sinulle tuosta seuraa. Hämmästyttävää on, että nuo kaverisi tekevät ilmoituksen, vai olisivatko sittenkin niin fiksuja, että tekevät sen jotta saavat sinut lopattamaan heidän tietojensa julkisen levittämisen

• Hieno homma, mutta toisin kuin sinä reppana yrität avuttomasti väittää. Lienet siis tuo ressukka, joka omaa mitättömyyden tuntoaan on yrittänyt avuttomasti paeta esiintymällä muiden nimillä, mm. noiden fb-kavereitteni ja jopa vuosia sitten kuolleen entisen toimiupseeritoverini nimillä.

En ole koskaan, en yhden yhtä kertaa tuonut tänne fb-kavereitani heidän täysillä nimillään, vaan yhden ainoan kerran listasin tänne heidän määränsä etunimillään, kun reppana riekkui, että minulla ei ole kavereita profiilillani eikä facebookillanikaan. Kyllä reppana poimi ne nimet minun facebookiltani, jonka vasta äsken laitoin salasanan taakse niin, että sille pääsevät vain nuo kaverini. Luultavasti noilla kavereillanikaan ei ole ollut suojausta, sillä tuskinpa he olisivat osanneet olettaa olevan sellaisia hyypiöitä kuin on tällä palstalla.

Mutta nuo kaksi suuttunutta fb-kaveriani todellakin ovat sellaisia ihmisiä, niin asemaltaan kuin muutenkin, että he kyllä kaivavat reppanan esille vaikka kiven alta. Näkyy siis pelottavan sinua. Ihan oikein, se on hyvin aiheellista, jos olet tuo muiden nimillä törkyillyt reppana.

• Silvennius
        vaari-valpas kirjoitti:

Hieno homma, mutta toisin kuin sinä reppana yrität avuttomasti väittää. Lienet siis tuo ressukka, joka omaa mitättömyyden tuntoaan on yrittänyt avuttomasti paeta esiintymällä muiden nimillä, mm. noiden fb-kavereitteni ja jopa vuosia sitten kuolleen entisen toimiupseeritoverini nimillä.

En ole koskaan, en yhden yhtä kertaa tuonut tänne fb-kavereitani heidän täysillä nimillään, vaan yhden ainoan kerran listasin tänne heidän määränsä etunimillään, kun reppana riekkui, että minulla ei ole kavereita profiilillani eikä facebookillanikaan. Kyllä reppana poimi ne nimet minun facebookiltani, jonka vasta äsken laitoin salasanan taakse niin, että sille pääsevät vain nuo kaverini. Luultavasti noilla kavereillanikaan ei ole ollut suojausta, sillä tuskinpa he olisivat osanneet olettaa olevan sellaisia hyypiöitä kuin on tällä palstalla.

Mutta nuo kaksi suuttunutta fb-kaveriani todellakin ovat sellaisia ihmisiä, niin asemaltaan kuin muutenkin, että he kyllä kaivavat reppanan esille vaikka kiven alta. Näkyy siis pelottavan sinua. Ihan oikein, se on hyvin aiheellista, jos olet tuo muiden nimillä törkyillyt reppana.

Sinun pohjaton itserakkauden tarpeesi tuoda fb kavereitasi tänne täysin vailla mitään tarkoitusta on uskomattoman tyhmää toimintaa. Mutta eihän sinun kaikkivoipaisuuden tunteesi näitä voi ymmärtää. Sääliksi käyt..

• Ei hätää...
        vaari-valpas kirjoitti:

Hieno homma, mutta toisin kuin sinä reppana yrität avuttomasti väittää. Lienet siis tuo ressukka, joka omaa mitättömyyden tuntoaan on yrittänyt avuttomasti paeta esiintymällä muiden nimillä, mm. noiden fb-kavereitteni ja jopa vuosia sitten kuolleen entisen toimiupseeritoverini nimillä.

No sen voin sanoa, etten ole esiin tuomiasi nimiä käyttänyt. Joten sen suhteen minulla ei ole omaa lehmää ojassa täsä asiassa ekä siten mitään pelättävää,

Sinulla se sijaa on.

Tiedät varsin hyvin kuinka olet levitellyt ihmisten nimiä ja tietoja täällä, joten sinulla on hyvinin paljon pelätävää. Se näkyi hyvin vastineessasikin, reppanaksi aloit nimitellä saman tien. Ja jos kaverisi ovat tosiaan ilmoituksen poliisille tehneet, niin saatpahan uuden luvun romaaniisi, luvun jossa sinua kuulustellaan poliisin toimesta...

• Valistusta

Oletpa tyhmä. Ei toisten nimien kertominen täälä ole rikos, vaikka en ole huomannut vaari-valppaan kenenkään ulkopuolisten nimiä täällä levitelleen. Vai pitäiskö puhua salanimillä Oiva Härkösestä, Seppo Hietasesta ja Jarmo Korhosesta, vaikka niiden nimet tiedetään.

Mutta toisen nimellä esiintyminen on rikos. Se on väärennys, josta tulee rangaistus. Jotta vapise vaan, poliisisetä tulee noutamaan.

• Valistusta tännekkin
        Ei hätää... kirjoitti:

No sen voin sanoa, etten ole esiin tuomiasi nimiä käyttänyt. Joten sen suhteen minulla ei ole omaa lehmää ojassa täsä asiassa ekä siten mitään pelättävää,

Sinulla se sijaa on.

Tiedät varsin hyvin kuinka olet levitellyt ihmisten nimiä ja tietoja täällä, joten sinulla on hyvinin paljon pelätävää. Se näkyi hyvin vastineessasikin, reppanaksi aloit nimitellä saman tien. Ja jos kaverisi ovat tosiaan ilmoituksen poliisille tehneet, niin saatpahan uuden luvun romaaniisi, luvun jossa sinua kuulustellaan poliisin toimesta...

Ei toisten nimien kertominen täälä ole rikos, vaikka en ole huomannut vaari-valppaan kenenkään ulkopuolisten nimiä täällä levitelleen.
        Mutta toisen nimellä esiintyminen on rikos. Se on väärennys, josta tulee rangaistus

• oinkomn
        Ei hätää... kirjoitti:

Sinulla se sijaa on.

Niin ja on levitellyt tuo kapu-vaari valokuvia ilman lupaa sadoittain. Jopa morsmaikkunsa alkkarikuvan onneton laittoi. Rautoihin vaan.

• :)))))))))))))))))))
        Valistusta tännekkin kirjoitti:

Ei toisten nimien kertominen täälä ole rikos, vaikka en ole huomannut vaari-valppaan kenenkään ulkopuolisten nimiä täällä levitelleen.
        Mutta toisen nimellä esiintyminen on rikos. Se on väärennys, josta tulee rangaistus

Mistähän palstalaiset tietävät ulkopuoleeisten nimiä? Ei kait vain vaarilta ole lipsahtanut tietoa...:))))

• 20
        oinkomn kirjoitti:

Niin ja on levitellyt tuo kapu-vaari valokuvia ilman lupaa sadoittain. Jopa morsmaikkunsa alkkarikuvan onneton laittoi. Rautoihin vaan.

Joo mötkön slogikuva haarat levällään oli yksi helmistä...;)

• Hauskaa olla pittää
        :))))))))))))))))))) kirjoitti:

Mistähän palstalaiset tietävät ulkopuoleeisten nimiä? Ei kait vain vaarilta ole lipsahtanut tietoa...:))))

Hehhehheheheee

Vaari luuli, ettei hänen fb profiililleen pääse muut ja kehua retosteli kuinka monta kaveria hänellä siellä on. Ja Kapitollikka tekee aina kaiken tyhmimmän jälkeen, joten listasi kaverinsa tänne politiikka saitille osan sukunimestä peittäen. Ei tollikkareppana ymmärtänyt, että kuka tahansa saattoi saada samat nimet hänen fb-profiililtaan.

Viikonloppuna on Helsingissä suuri koiranäyttely ja tunnen melkoisen hyvin erään Kapin fb-kaverin (nainen) joka on innokas koiraharrastaja ja takuulla näyttelyssä paikalla. Vien hänelle muistutukseksi Jorma-kaveristaan muutaman valikoidun kirjoituksen Kapin tuotannosta. Meillä on varmasti hauskaa...

• Huvittavaa? Vai säälittävää? Paavo Väyrynen hyökkäsi hiljattain Sauli Niinistöä vastaan väittäen tämän pyrkivän viemään Suomen Natoon, kun Niinistö oli sanonut, että ”jos muuten ei voida taata Suomen turvallisuutta, on säilytettävä mahdollisuus järjestää kansanäänestys Natoon liittymiseksi”. Juuri äsken uutisissa näytettiin, että Paavo Väyrynen sanoi ”jos Venäjä jatkaa varusteluaan ja se koetaan meillä uhaksi, on säilytettävä mahdollisuus liittyä Natoon”. Väyrynen ei puhunut mitään kansanäänestyksestä, vaan hän ilmeisesti presidenttinä haluaisi itse tehdä siitä päätöksen.

Kuten avauksessani sanon, kukaan ei ole toivoton tapaus, ei edes kepupoliitikko. Ei siis edes Paavo Väyrynen;))

• Uusi-ukki, se vanha.

Koettappa housuihisi paskova evp aliupseeri rauhottua. Kukaan ei kaipaa sinun idiootin tuherruksia täällä. Näin on näreet????

• Hehhehheeeeeeee

No niin. Väyrynen alkaa siis olla ainoa Nato-myönteinen presidenttiehdokas. Lipponen on kiistänyt sellainen olevansa, samoin Niinistö. Ja sinähän olet ehdottomasti ilmoittanut Naton kannattajaksi.

Sinun on siis äänestettvä Väyrystä jos yhtään olet puolueista vapaa itsenäinen ajattelija, kuten väität.

Vai oletko sittenkin Kepusta riippuvainen, kepukaunasta riippuvainne...

• Epätoivon sävel

Väyrysen takki on taas alkanut kääntymään. Vihjaus Natoon liittymisestä on selvää gallupjohtajan peesausta ja Väyrynen yrittää saman kaltaisella lauseella kasvattaa suosiota. Kun oma asema on toivoton, alkaa puheesta kuulumaan epätoivon sävel. Taitaa Väyrynen aistia tulevan häviönsä.

Takinkääntöä on ollut liian monta kertaa ja liian kauan. Natokorttikin on nyt käytetty, joten jäljellä enää vain eu:n kehuminen. Tulee olemaan mielenkiintosta nähdä missä yhteydessä eu-takinkääntö tapahtuu. Eu-takinkäännöstä Väyrysellä onkin jo aiempaa kokemusta, joten se tulee menemään vanhalla rutiinilla.

• Just noin
        Epätoivon sävel kirjoitti:

Väyrysen takki on taas alkanut kääntymään. Vihjaus Natoon liittymisestä on selvää gallupjohtajan peesausta ja Väyrynen yrittää saman kaltaisella lauseella kasvattaa suosiota. Kun oma asema on toivoton, alkaa puheesta kuulumaan epätoivon sävel. Taitaa Väyrynen aistia tulevan häviönsä.

Takinkääntöä on ollut liian monta kertaa ja liian kauan. Natokorttikin on nyt käytetty, joten jäljellä enää vain eu:n kehuminen. Tulee olemaan mielenkiintosta nähdä missä yhteydessä eu-takinkääntö tapahtuu. Eu-takinkäännöstä Väyrysellä onkin jo aiempaa kokemusta, joten se tulee menemään vanhalla rutiinilla.

Viekäkö tuon jälkeen joku ottaa Väyrysen vakavasti? Jos, niin tutkituttakoon päänsä.

• nukkumaan jäävä
        Just noin kirjoitti:

Viekäkö tuon jälkeen joku ottaa Väyrysen vakavasti? Jos, niin tutkituttakoon päänsä.

Olin kyllä ihan vakavissani ajatellut Väyrystä äänestää, mutta en enää!
        Mitä eroa sillä enää on Lipposeen tai Niinistöön verrattuna? Samanlaisia luikertelijoita ja NATOttajia kaikkikaikki, taidan jättää kokonaan äänestämättä, jos ei tässä pidot parane!

• Kapt evp

Toinen näkökulma

Kyllä Väyrynen on edelleen valovuoden edellä Niinistöä, sekä kokemuksessa, että asioiden hahmottamisessa yleensäkin. Hänen kokemuksensa on niin pitkältä ajalta ja niin monelta suunnalta, että ihmettelen kyvyttömyyttäsi ymmärtää, jälleen.

Mikähän muu media on käynyt Urpilaista kehumaan kuin Helsingin paikallislehti.
      Kyseessä näyttäisi olevan ilmiselvästi Urpilais-reppanan tökerö profiilin nostoyritys, samalla demarien alhosta kohottamista.

Miksi Sinä jo nyt käyt noin kuumana vaikka olit lomallakin?

• Vastaanpa vielä sinulle, joka olet niin ahkerasti palstaa päivystänyt ja aina avauksilleni ensimmäisten joukossa kiirehtinyt ja kun varmasti vain ihailustasi minua kohtaan olet itsesi kapteeniksi ylentänyt.

Väyrysen kykyä asioiden hahmottamiseen verrattuna Niinistön vastaavaan kykyyn voidaan pitää verrannollisina meidän kykyihimme. Sinä hahmotat asioita vain keputynnyrin reiästä katsoen, minä vapaasti joka puolelle nähden. Sinun hahmottamiskykysi on yhtä kapea kuin on ollut ja on elämäsikin, minun hahmottamiskykyni on yhtä laaja ja monipuolinen kuin on ollut ja on edelleen elämänikin. Väyrysen kokemus politiikassa on pitempi kuin Niinistön, mutta sen kokemuksen ja asianomaisen teot sillä tietäen se pitkä kokemus on kunnon suomalaisen mielestä vain suuri rasite Väyryselle, ja onneksi suurin osa meistä äänestäjistä on kunnon suomalaisia. Minä kuulun heihin, sinä ilmeisesti et.

En tiennytkään, että Hesarin omistaja, Suomen rikkaimpiin kuuluva Erkko olisi demari. Outoa on sekin, että lehden päätoimittaja Mikael Pentikäinen olisi demari, kun mies on sentään toiminut aikoinaan keskustanuorissa ja hänen isänsä on entinen kepuvaikuttaja, muistaakseni puolueen varapuheenjohtajanakin toiminut professori Juha Pentikäinen. On se demariaate sitten vetovoimainen, kun se tekee demareita tuollaisista miehistä! Minuun sekään aate ei ole pystynyt yhtään paremmin kuin mikään muu poliittinen aate, joskin toki tunnustan sen olevan historialtaan ja nykyisyydeltäänkin toki paljon parempoi ja tarpeellisempi aate kuin kepulaisuus.

Vaikka ymmärryksesi on osoittautunut kaikessa kovin rajalliseksi, toivoisin sinun ymmärtävän, millaista viestiä annat tuolla nimimerkilläsi. Yli 30 vuotta toimiupseerina pakerrettuasi pääsit ylenemään vain yliluutnantiksi, ja siitä olit niin ylpeä, että siihen jämähdit täälläkin, kun ylil evp-nikkiä käytit. Yliluutnantiksi pääseminen oli siis suurinta, mitä saatoit elämältäsi odottaa. Ethän sotilasurasi jälkeen enää siviilitöitä olet tehnytkään. Ajattelepa, mitä ajattelee kaltaisestasi mies, joka yleni kapteeniksi jo 22,5 vuotta palkallisesti palveltuaan ja teki sotilasuransa päätyttyä vielä lähes 20-vuotisen siviilityöuran, muutenkin kuin vain palkallisesti sotilasuraa merkittävämmänkin.

Oikeassa olivat esimiehesi, jotka eivät sinua paremmin urallasi edistäneet eivätkä huolineet esikuntiin, joissa tehdään suunnitelmat ja päätökset, joita sitten jouduit noudattamaan koko urasi kentällä pakertaessasi. Etkä päässyt kansainvälisiin rauhanturvajoukkoihin, joissa maailmakuvasi olisi voinut laajentua, vaan käpristyit vain kepulaisuuteesi. Siksipä sinun maailmasi on nyt vain tämä kepusaitti, minun maailmani on valtavan paljon laajempi ja elämäni sykkii muulla, joten minun on helppo tämä jättää, mutta sinä jäät tänne loppuiäksesi, ellei palstaa suljeta tuollaisten keputörkimysten vuoksi, joista puhun tuossa avaukseni jatkossa. Oikeassa olivat myös palvelustoverisi, jotka eivät sinua koskaan kelpuuttaneet mihinkään sellaisiin luottamustehtäviinsä, joissa minä toimin hyvin monissa koko sotilasurani ajan ja sen peruina toimin edelleen evp-järjestöissä.

No, onhan mahdollista, että sinulla ei ole lainkaan minkäänlaista sotilasuraa, vaan senkin kehitits vain tehdäksesi vaikutuksen minuun. Sellaisen vaikutuksen olet tehnyt, että toivoisin asian olevan niin, sillä en todellakaan toivo enkä oikein uskokaan, että puolustusvoimissamme edes vaatimattomissakaan tehtävissä olisi koskaan palvellut kaltaistasi epeliä.

Hyvästi!

• Kapt evp H K
        vaari-valpas kirjoitti:

Vastaanpa vielä sinulle, joka olet niin ahkerasti palstaa päivystänyt ja aina avauksilleni ensimmäisten joukossa kiirehtinyt ja kun varmasti vain ihailustasi minua kohtaan olet itsesi kapteeniksi ylentänyt.

Väyrysen kykyä asioiden hahmottamiseen verrattuna Niinistön vastaavaan kykyyn voidaan pitää verrannollisina meidän kykyihimme. Sinä hahmotat asioita vain keputynnyrin reiästä katsoen, minä vapaasti joka puolelle nähden. Sinun hahmottamiskykysi on yhtä kapea kuin on ollut ja on elämäsikin, minun hahmottamiskykyni on yhtä laaja ja monipuolinen kuin on ollut ja on edelleen elämänikin. Väyrysen kokemus politiikassa on pitempi kuin Niinistön, mutta sen kokemuksen ja asianomaisen teot sillä tietäen se pitkä kokemus on kunnon suomalaisen mielestä vain suuri rasite Väyryselle, ja onneksi suurin osa meistä äänestäjistä on kunnon suomalaisia. Minä kuulun heihin, sinä ilmeisesti et.

En tiennytkään, että Hesarin omistaja, Suomen rikkaimpiin kuuluva Erkko olisi demari. Outoa on sekin, että lehden päätoimittaja Mikael Pentikäinen olisi demari, kun mies on sentään toiminut aikoinaan keskustanuorissa ja hänen isänsä on entinen kepuvaikuttaja, muistaakseni puolueen varapuheenjohtajanakin toiminut professori Juha Pentikäinen. On se demariaate sitten vetovoimainen, kun se tekee demareita tuollaisista miehistä! Minuun sekään aate ei ole pystynyt yhtään paremmin kuin mikään muu poliittinen aate, joskin toki tunnustan sen olevan historialtaan ja nykyisyydeltäänkin toki paljon parempoi ja tarpeellisempi aate kuin kepulaisuus.

Vaikka ymmärryksesi on osoittautunut kaikessa kovin rajalliseksi, toivoisin sinun ymmärtävän, millaista viestiä annat tuolla nimimerkilläsi. Yli 30 vuotta toimiupseerina pakerrettuasi pääsit ylenemään vain yliluutnantiksi, ja siitä olit niin ylpeä, että siihen jämähdit täälläkin, kun ylil evp-nikkiä käytit. Yliluutnantiksi pääseminen oli siis suurinta, mitä saatoit elämältäsi odottaa. Ethän sotilasurasi jälkeen enää siviilitöitä olet tehnytkään. Ajattelepa, mitä ajattelee kaltaisestasi mies, joka yleni kapteeniksi jo 22,5 vuotta palkallisesti palveltuaan ja teki sotilasuransa päätyttyä vielä lähes 20-vuotisen siviilityöuran, muutenkin kuin vain palkallisesti sotilasuraa merkittävämmänkin.

Oikeassa olivat esimiehesi, jotka eivät sinua paremmin urallasi edistäneet eivätkä huolineet esikuntiin, joissa tehdään suunnitelmat ja päätökset, joita sitten jouduit noudattamaan koko urasi kentällä pakertaessasi. Etkä päässyt kansainvälisiin rauhanturvajoukkoihin, joissa maailmakuvasi olisi voinut laajentua, vaan käpristyit vain kepulaisuuteesi. Siksipä sinun maailmasi on nyt vain tämä kepusaitti, minun maailmani on valtavan paljon laajempi ja elämäni sykkii muulla, joten minun on helppo tämä jättää, mutta sinä jäät tänne loppuiäksesi, ellei palstaa suljeta tuollaisten keputörkimysten vuoksi, joista puhun tuossa avaukseni jatkossa. Oikeassa olivat myös palvelustoverisi, jotka eivät sinua koskaan kelpuuttaneet mihinkään sellaisiin luottamustehtäviinsä, joissa minä toimin hyvin monissa koko sotilasurani ajan ja sen peruina toimin edelleen evp-järjestöissä.

No, onhan mahdollista, että sinulla ei ole lainkaan minkäänlaista sotilasuraa, vaan senkin kehitits vain tehdäksesi vaikutuksen minuun. Sellaisen vaikutuksen olet tehnyt, että toivoisin asian olevan niin, sillä en todellakaan toivo enkä oikein uskokaan, että puolustusvoimissamme edes vaatimattomissakaan tehtävissä olisi koskaan palvellut kaltaistasi epeliä.

Hyvästi!

Kyllä moni muu Sinun lisäksi tietää ja ymmärtää kykyni vaikka en niillä ole edes retostellut, todennut vain asioiden oikean laidan.

Hyvästi!

• joseph.porta
        vaari-valpas kirjoitti:

Vastaanpa vielä sinulle, joka olet niin ahkerasti palstaa päivystänyt ja aina avauksilleni ensimmäisten joukossa kiirehtinyt ja kun varmasti vain ihailustasi minua kohtaan olet itsesi kapteeniksi ylentänyt.

Hyvästi!

Monesko kerta taas tämäkin lupaus poitumisesta? marmaa sadas tai jotai sinne päin. Ei narsisti kapi kauvaa voi olla poissa

• Hans Vesseli
        joseph.porta kirjoitti:

Monesko kerta taas tämäkin lupaus poitumisesta? marmaa sadas tai jotai sinne päin. Ei narsisti kapi kauvaa voi olla poissa

Kovinpa olet olematon Kapia arvostelemaan. Koko kommenttisi kolmesta vaivaisesta lauseesta ei yksikään ole oikein eikä virheetön.

Häpeäisit tollisko.

• joseph. porta
        Hans Vesseli kirjoitti:

Kovinpa olet olematon Kapia arvostelemaan. Koko kommenttisi kolmesta vaivaisesta lauseesta ei yksikään ole oikein eikä virheetön.

Häpeäisit tollisko.

Häpeä itse punikkitollo. Totesin vain selvän tosiasian.

• Äystön Mutka
        joseph. porta kirjoitti:

Kas kas, Syöttliläspuolueen paskanaama taas isottelee, vaikka ei ole kuin alhainen syöttiläspaskiainen.
        Syöttiläiden tulee hävetä toisten kuntannuksella elämistään ja hävetä niitä surkeita Syöttiläsmaakuntia, jotka elävät eteläsuomalaisten työn tuloksilla.
        Nyt on Syöttilöspuolueella sopiva persidenttiehdolas, oilea isänmaanpetturi.
        Paskaa vaan naamaan syöttiläät! Ja ankara uho päälle, muuhgun te ette pystykään.

• Hans Vesseli
        joseph. porta kirjoitti:

Näyttipä sattuneen melkoisesti! Siis osui ja upposi.

Koettaisit lukea niitä Sven Hasseleita, niin voisit oppia jotain kirjoittamisestakin. Huonojahan ne tosin ovat kaikin puolin, vieläpä käännöksiäkin.

;=)

• 24

Et ole resu-pekka vieläkään kertonut mikä on tuo käymäsi ammattilkoulu.
      Et kai väitä rottakoulua sellaiseksi, sinä heikkolahjainen luuseri?

• Reppanatollikka

Kapilla on ongelma. Hän ei ole käynyt kouluja. Mutta haluaa kovasti esiintyä kouluja käyneenä. Ammattikoulukin olisi tollikalle ollut liian vaativa, mutta niin vaan aliupseeriraukka rottakoulun amattikouluksi nimeää, kuvitellen näin olevansa koulujakäynyt....

• Mielentutkija toht

Jos Keskusta onkin varallisuudeltaan köyhä, niin itse lienet mieleltäsi eräs kaikkien aikojen köyhimmistä lahopäistä täällä.

• Hyvästi!

Esittelyssäni tällä profiilillani – jonka kohta suljen – on loppurunona Omar Khaijamin tämä nelisäe:

Niin kauan, kuin on veri suonissas,
      luut jänteet lujina ja ominas,
      niin kauan älä pyri Kohtalon
      majasta ahtaasta pois jalallas!

Sillä en kuitenkaan tahdo sanoa, että en pyrkisi ja lähtisi pois tästä kepusaitin ahtaasta – todella ahtaasta ja ahdasmielisestä – majasta, vaan elämän – Kohtalon – majasta Omar puhui, ja kun täältä poistun, yhä pysyn siinä majassa, jonka seinät ovat leveällä ja katto korkealla.

Paremmin sopii läksiäisikseni nämä pari säettä Eino Leinon runosta Hymyilevä Apollo:

Soi, helise kulkijan kannel vain,
      halo aaltoja laulajan haaksi!
      Käy purjehin täysin ja pullistuvain,
      jätä välkkyvä jälki taaksi!

En voi toivotella, että hymyillään kun tavataan, sillä jos vielä joskus täällä tapaamme, niin sen hymyily on yksipuolista, sillä voittaneen on helppo hymyillä, mutta hymyä ei taatusti ole kepun kohtaloa surevien kasvoilla!

Kun en enää halua sanoa kenellekään pahasti, sanon vain

Hyvästi!

• Jätä vielä...

munakarvakuva muistoksi, että on jepareillakin tutkimista? ;)))))

• Aina kun...
        Jätä vielä... kirjoitti:

munakarvakuva muistoksi, että on jepareillakin tutkimista? ;)))))

..selaan nettiä ja näen munakarvan, muistuu mieleeni Kapo-ukko, tuo uljas soturi ja muistelmakirjailija.

• Kapt evp H K

Kyllä se aidoin ilo lähtee ihan muualta kuin puolueiden kannatusprosenteista.

Toivon todellakin sydämestäni Sinulle edes vähän viisautta ja ymmärrystä, varsinkin kun sitä tuossa iässä pitäisi olla vaikka muille jakaa

• nähty on

SAITIN PASKANÄRHILLE:
        ..Tervemenoa vaan mahdollisimman pitkäksi aikaa. Ehkä viikoksi tai kahdeksi kuitenkin, sillä tällähän riiput ja täällähän roikut, kunnes höperyytesi sammuttaa saunalyhtysi lopullisesti.
        Vasta sitten hyvästellään:

Aisat katkes, kärryt kaatui, loppui loputtomat lorinat sulta, Toivoo: SANTERI ja HULDA.

• UUSI-UKKI,SE VANHA.

ON TODELLA SURULLISTA LUKEA NÄITÄ "KEPULIREPPANOIDEN" KANNANOTTOJA JA ARVIOITAAN JOMPESTA, SIIS TÄMÄN KEPUPALSTAN PARHAASTA JA FIKSUIMMASTA KIRJOITTAJASTA,

JA AINOASTAAN SIITÄ SYYSTÄ KUN jOMPPE EI KUULU MAALAISLIITON KANNATTAJARYHMÄÄN.

• Winner....

Käyttäjä on piilottanut profiilinsa...:) Vaippa-aliupseeri häpeää lopultakin harmaita munakarvojan ja tyhmyyttään....;)

• Voi meitä

Miten paljon pitääkään hävetä minun ja sinun, kun ei olla uskallettu profiilia edes tehdä. Vai etkö osaa sinäkään?

• Iso, komea hetero

Mustalaismannen näköinen punikkiluuserihan aikoi tulla saitille joskus "ensi vuoden" puolella, mutta ainahan tämä mitättömyys on sanansa syönyt.

Hyvin on pärjätty ilman itku-upseeria, kaipaajana on ollut vain anusputsarisi ja ainoa fan clubisi jäsen ryshä-ernesto, tuo tasoisesi rääpälepunikki.

• Oikeasti varmaan

olet pieni,ruma homo. Vain sellainen käyttää tuollaista nimimerkkiä. Olet myös rutiköyhä kepuluuseri, vain sellainen nimittää yhtenään maailmalla reissaavaa varakasta porvaria punikkiluuseriksi. M.o.t.

• Varmaan oikeasti
        Oikeasti varmaan kirjoitti:

olet pieni,ruma homo. Vain sellainen käyttää tuollaista nimimerkkiä. Olet myös rutiköyhä kepuluuseri, vain sellainen nimittää yhtenään maailmalla reissaavaa varakasta porvaria punikkiluuseriksi. M.o.t.

olet pieni,ruma kapi. Vain sellainen puolustaa itseään. Puskasta

• Niinhän siinä sitten

kävi...

Kapi tollokin naurettiin ulos saitilta. On se kyllä ollutkin ylivoimaisesti tyhmin ja sitkein ;)))

Useimmat muut takki levällään saitille hyökänneet ovat melko pian kirkuneet itsensä raivosta uupumukseen. Kapi on täysin huumorintajuton taukki. Siksi häntä on ollut niin helppo juoksuttaa korvasta kiinni pitäen sinne ja tänne yhä hullumpiin tempauksiin.

Mutta sitkeä ukko on ollut. Yhdeksänkymmentäyhdeksän sadasta olisi sen munakarvaepisodin jälkeen häipynyt vähin äänin mutta ei Kapi tollo ;))

Se jopa yritti profiloida itsensä uudelleen uskottavana kirjoittajana?!

Kevyet mullat ääliön muistolle...

• Sitkeä & tyhmä

Sitkeä mutta tyhmä, siinä Kapin elämä saitilla lyhyesti.

Kukaan muu ei ole päivystänyt täällä kymmentä vuotta aamusta iltaan yhtä ja samaa sontaa koko ajan suoltaen. Kukaan muu ei ole ollut niin tyhmä, että olisi antautunut palstalaisten vedätettäväksi mitä ihmeellisempiin tempauksiin.

Vaan ei Kapi nytkään mihinkään lähde, puskasta katselee palstaa, lukee juuri tätäkin kirjoitusta...

• Miksi solvaatte?
        Sitkeä & tyhmä kirjoitti:

Sitkeä mutta tyhmä, siinä Kapin elämä saitilla lyhyesti.

Kukaan muu ei ole päivystänyt täällä kymmentä vuotta aamusta iltaan yhtä ja samaa sontaa koko ajan suoltaen. Kukaan muu ei ole ollut niin tyhmä, että olisi antautunut palstalaisten vedätettäväksi mitä ihmeellisempiin tempauksiin.

Vaan ei Kapi nytkään mihinkään lähde, puskasta katselee palstaa, lukee juuri tätäkin kirjoitusta...

En ymmärrä miksi te Kapia solvaatte. Hän on antanut kasvot hieman yksinkertaiselle keskustelijalle, jollaisia täällä on paljon, muut yleensä kasvottomina. Kapi on osoittanut, että keskustelemaan pystyy ilman kunnon koulutusta ja vajavaisella yleissivityksellä varustettukin ihminen. Kapi on osoittanut, että putteellisella kirjoitustaidollakin pärjää silloin kun on tarpeeksi sanottavaa.

• uusi paratkoon ukki

Minä ymmärrän miksi Kapia solvataan. Hän on antanut kasvot hieman yksinkertaiselle keskustelijalle ja laittanut mm. munakarvoistaan kuvan tänne analyysin kanssa. Kapi on osoittanut, että keskustelemaan ei juurikaan pystyy ilman kunnon koulutusta. Kapi on osoittanut, että putteellisella kirjoitustaidollakin pärjää silloin kun on tarpeeksi kuvia laittaa, kuten em. munakarvat, kalsarikuva ja alastonkuvansa.

• Runoratsu...

Lähtöruno kapille:

Jäi palstalle kapista muistot armaat,
      munakarvioistaan kuva,ne harvat ja harmaat.

Ei palstalla ennen nähty oo moista,
      aliupseeri tolloa, jolla polla ei loista....;)

• leo wa c

uusi paratkoon, voi että elämän luuseri kertoo kaiken sivistyksen puuttestaan.jokeltaa kielivirheillästä siansaksaansa.kerro lisää ja häpäise itsesi enemmän. sonnihomokilicontrol, sivistyksen puute on ikuinen elämän kauna.

• Mooses Pessi

Hoh hoh hooo....jopa, jopa tuli kepulaisille vipinää, kun Kapi vähän hyppyytti ja vedätti. Samalla tarmolla kun rientäs nuo elätit työn syrjään....Hoh hoh hooooo...nostak.........

• Keksisit edes

kapi jonkun oman jutun... vaikka hesarista ;)))

Sonnin matkiminen ei nosta pisteitä...

• Hehhehheeeee

Höhhöhhöööööööö

Vai Kapi vedätti.... hehhehheeeee....hyppyytti..... hahahahaaaaaa....

Kapia on viety palstalla kuin litran mittaa, ja välillä palstan ulkopuolellakin, onhan tollikkareppanaa viety Paloheinän majallekin repullinen todistuksia mukanaan... ja paljon muuta hauskaa olemme tollikkareppanan toimesta saaneet kokea.

Kapi ei kykene hyppyyttämään tai vedättämään ketään, kapilla ei ole taitoa siihen

• U. Utelias

Mitä tuo kapi on duunaillu?
      Käyttäny feikkinä fb- frendien nimiä...
      Eipä ainakaan ole poistanut proffaa; ainoastaan piilossa; joten helppo on taas
      aktivoitua. Jonka tekenee, eihän sillä muutakaan tekemistä ole ollut kuin täällä
      kehua itteään vuositolkut.
      Heh, viimeinen sikailija, joskus 04 täällä oli aivan tolloja täynnä koko saitti!!!
      WOW

• VH

HV

• ......

Se on jotain facebook juttuja en mäkään sen enempää tiedä, poissa se on
        lopullisesti:D

• naukkis

Joku oli kopsannu sen fbeen ja kirjoitellu niillä nimillä eri saiteilla.
      Se kapi häipy ja meinaa vääntää poliisitutkinnan päälle tai ne frendit.
      Ihan oikein sille ja ei noista mitään juttuja saa, todella vaikee on
      saada ip mistään, eikä kytät ihan pikkujutuista sellasta lähe hakeen.
      Ainoa on, että olet rekannut itsesi tänne.

• 33

Kakaan lähde munakarvojaan esitelleen kylähullun juttuja tutkimaan.
      Älä tena-vaari unta nää....;)

• Kapu rules

”Palstan reppanoiden elämä nyt synkkenee entisestäänkin, kun palstalta poistuu heidän aurinkonsa, mies, jonka kautta he ovat näihin asti saaneet sentään tuulahduksen oikeasta elämästä ja sen ilosta ja valosta siihen suruun ja pimeyteen, jota heille tuottaa paitsi oman mitättömyyden tunnoin sietämätön raskaus myös heidän ainoan rakkaansa, kepun, kurja kohtalo.”

Toden sanoit. Muutama keppulireppana on jo kertonut, että olit niiden suuri ilon aihe. Samalla ainoa. Ilotonta on nyt keppulireppanan elämä. Ainoalla elämänreijällään kepupalstallakin on nyt synkkää, kun sen yltä aurinko on laskenut. Palstaa päivystävältä keppulilta ei huumoria heru kepun kuolinkamppailua seuratessa.

Hauskaa on ollut seurata, miten aina olet saanut palstan keppulit suunniltaan terävillä kirjoituksillasi. Kun eivät ole pystyneet vastaamaan asialla, p.ska on alkanut lentää. Olet rulettanut niitä suvereenisti. Hyvin olet saanut kaipaamaasi näyttöä kepulaisuudesta, syvältä se on tullut.

Olet ollut kepupalstan suuri tähti, ylivoimaisesti suurimman huomion saanut kirjoittaja. Tiedoillasi ja taidoillasi myös asiallisesti, ei vain keppulien rulettajana. Mutta ruletat nyt muualla,yhdistystesi riennoissa, maailmaa matkaillen naisesi kanssa niinkun tähänkin asti. Elämässäsi tulee olemaan sisältöä yllin kyllin ilman tätä törkykeppulien pilaamaa palstaakin.Kirjoittajan lahjasi on palkittu jo ennenkin ja kun nyt keskityt siihen romaanisi kirjoittamiseen, siitä varmaan tulee best seller.

Oikein hyvää loppusyksyä ja joulun odotusta! Soitellaan.

• Sieltä vastataan

Joo soita vain itsellesi punatollo. Laita toinen luuri homoperseeseesi johto väliin ja soita. Buaaaahhhhhhh, buaaaahhhhhhh buaaaqahhhh....

• KEPUssa on näköjään ymmärretty, että sen päänaukomisella ei ole mitään vaikutusta. Kiviniemi ja kumppanit tietävät, että peli on menetetty. Presidentinvaaleissa tulee ensin kunnolla turpaan ja sitten sama meno jatkuu kuntavaaleissa.

• Niin se menee

Sinun ja kapin työ tuottaa tulosta. Kapi tosin näyttää antavan siitä suuremman ansion palstan kepulien uurastukselle;D

• Iso, komea hetero

Täytyykö sinun punikin jätöspossun sitä koko aika kuuluttaa? Aikahan sen näyttää hullu.

• vaari- valpas kako

Punikkien vinkuminen on hyttysen surinaa Saharassa. Onneksi teitä on niin vähän, että ette pysty mihinkään vaikuttamaan....;)

• Sinne meni

Vaari vaipas kirjoittajan seko hävisi... matkakuvat meni bittiavaruuteen...

Ei tykkää ylläpitokaan moisesta

• Hehhehheeeee

Hoh hoh hooooo... Kapihan se "otti talteen" oman sekonsa ja pisti palstalle takaisin. Ei kestä tollikkareppana omien kirjoitustensa poistoa...

• hehehehehee
        Hehhehheeeee kirjoitti:

Hoh hoh hooooo... Kapihan se "otti talteen" oman sekonsa ja pisti palstalle takaisin. Ei kestä tollikkareppana omien kirjoitustensa poistoa...

Ei ollut kapi,vaan minä. Kun itket taas ylläpidolle palstapäivystäjäkepuli niin laitan taas uudestaan, tallessa on. Heheheheheheheeee

• Olkoon sitten niin
        hehehehehee kirjoitti:

Ei ollut kapi,vaan minä. Kun itket taas ylläpidolle palstapäivystäjäkepuli niin laitan taas uudestaan, tallessa on. Heheheheheheheeee

No, sairauksia on näemmä monenmoisia.

Jotkut päivystävät palstaa ja "ottavat talteen" suuren idolinsa, Kapin, tekstejä. Sairauden kuvaa pahentaa vielä se, että uudelleen postaus palstalle koetetaan naamioida muiden tekemisiksi.

Tuollaisista faneista Kapi on varmasti ylpeä, osoittaahan se sen, millainen häntä puolustavan ihmisen henkinen taso on.

Kiitos kun todistit meille oman tilasi

• Kapt evp H K
        Olkoon sitten niin kirjoitti:

No, sairauksia on näemmä monenmoisia.

Jotkut päivystävät palstaa ja "ottavat talteen" suuren idolinsa, Kapin, tekstejä. Sairauden kuvaa pahentaa vielä se, että uudelleen postaus palstalle koetetaan naamioida muiden tekemisiksi.

Tuollaisista faneista Kapi on varmasti ylpeä, osoittaahan se sen, millainen häntä puolustavan ihmisen henkinen taso on.

Kiitos kun todistit meille oman tilasi

Kyllä Kapissa yhdistyvät tyhmyys ja sitkeys ihan uniikilla tavalla.

• Kapi on super

On se komea mies tuo kapi. Ei luulis 75 vuotiaaksi. Ei ihme, että naiset siitä tykkää ja kepuhomppelit turhaan uneksii. Ja niin tietorikas ja lahjakas kirjoittajakin. Ei kaikki silläkään kokemuksella, älyä siihen tarvitaan. Sotilaanakin niin ansioitunut, että rintapieli on täynnä kunniamerkkejä. (ks. viimeinen kuva). Ei monella korkeammallakaan upseerilla ole samanlaista riviä. Kapt evp KH:lla varmaan on samanlainen heh heh heh, näkis vaan heh heh…

• Kapt evp H K
        Kapi on super kirjoitti:

On se komea mies tuo kapi. Ei luulis 75 vuotiaaksi. Ei ihme, että naiset siitä tykkää ja kepuhomppelit turhaan uneksii. Ja niin tietorikas ja lahjakas kirjoittajakin. Ei kaikki silläkään kokemuksella, älyä siihen tarvitaan. Sotilaanakin niin ansioitunut, että rintapieli on täynnä kunniamerkkejä. (ks. viimeinen kuva). Ei monella korkeammallakaan upseerilla ole samanlaista riviä. Kapt evp KH:lla varmaan on samanlainen heh heh heh, näkis vaan heh heh…

Minulle on yksi kapteeni (res) ylitse muiden, Paavo Väyrynen.
        Esikuntamiehiä en käsittele kuin korkeintaan sivulauseissa, hyvän johtajuuden negaatioina.

• Lähtisitkö sotaan
        Kapt evp H K kirjoitti:

Minulle on yksi kapteeni (res) ylitse muiden, Paavo Väyrynen.
        Esikuntamiehiä en käsittele kuin korkeintaan sivulauseissa, hyvän johtajuuden negaatioina.

Väyrysen johdolla? Haluaisitko siis antautua r.ssille? Kerrot lukeneesi Väyrysen viimesen kirjan. Voi olla hyväkin, sanoihan joku proffa hänen väitöskirjansa luettuaan, että romaanikirjailijana Väyrynen voisi olla parempi, toivottavasti.
        Esikunnista sotaakin johdetaan. Marski ei ollut oikein esikuntamies, vaan Airo oli. Kun marski vähän tuohtuneena kysyi Airolta, että kumpi meistä sotaa johtaa, Airo vastasi marsalkka johtaa sotaa, mutta minä operaatioita. Etpä tainnut urallasi päästä enempää johtamaan kuin operoimaankaan.

• Tyylikäs mies
        Kapi on super kirjoitti:

Viimosen päälle. Loma asussaankin herrasmies kiireestä kantapäähän. Maailmanmies. Kepuli se lähtisi teneriffallekin tuulipuvussa ja Hankkijan lippiksessä. Mutta ei sinne maamiesseura retkiä tee. Onneksi, ei tarvitse muiden suomalaisten hävetä

• Kumpi olet ?
        Kapi on super kirjoitti:

Oletko muuten nainen vai homo kun noin kapin perään kuolaat? Monet naiset samoin kuin homot kiihottovat myös kunniamerkeistä, univormuista yms. Joten ei käytöksesi mitenkään outoa ole, siis muille kuin heteromiehille.

Yleissivistyksessäsi sen sijaan on outoja puutteita kun palstan heikkolahjaisinta kouluttautumatonta moukkaa pidät tietorikkaana ja lahjakkaana. Mutta ihastuneelle naiselle (tai homolle) palvonnan kohde saattaa näyttäytyä parempana kuin onkaan, joten nauti vaan ihastuksestasi ja jaa sitä täällä palstalla meille muillekin.

• Voi kapi raukkaa
        Lähtisitkö sotaan kirjoitti:

Väyrysen johdolla? Haluaisitko siis antautua r.ssille? Kerrot lukeneesi Väyrysen viimesen kirjan. Voi olla hyväkin, sanoihan joku proffa hänen väitöskirjansa luettuaan, että romaanikirjailijana Väyrynen voisi olla parempi, toivottavasti.
        Esikunnista sotaakin johdetaan. Marski ei ollut oikein esikuntamies, vaan Airo oli. Kun marski vähän tuohtuneena kysyi Airolta, että kumpi meistä sotaa johtaa, Airo vastasi marsalkka johtaa sotaa, mutta minä operaatioita. Etpä tainnut urallasi päästä enempää johtamaan kuin operoimaankaan.

Hehheh Kapi. Etpä tunen historiaakaan, näemmä. Mutta miksi tuollai puskasta ruikit.

• Joopa joo
        Lähtisitkö sotaan kirjoitti:

Ylil K H (kylähullu) teki kilpisti vain sen, mitä viisaammat esikunnista käski. Huonosti senkin, kun ei päässyt ylilutia korkeammalle.

• Hevostelua...
        Kapt evp H K kirjoitti:

Kyllä Kapissa yhdistyvät tyhmyys ja sitkeys ihan uniikilla tavalla.

Meillä oli maalla aikanaan hevonen joka oli itsepäinen, mutta sitkeä. Siitä tuli oikein hyvä työhevonen, metsässä se veti vaikka millaisen kuorman ja pellollakin vastasi kahta tavallista hevosta. No, aikanaan traktori korvasi sen töissä, ja vanhuuden päivät hevonen sai viettää nuorten ratsuna.

Tuli vaanmieleen kun puhutaan sitkeydestä. Tuo hevonen ei ollut tyhmä, se ei tehnyt turhia liikkeitä, mutta jaksoi kyllä tehdä sitkeästi oikeita asioita.

Kapissa on tietty ripaus tuollaista työhevosen sitkeyttä, mutta kun se yhdistyy tyhmyyteen, niin lopputuloksena mies hakkaa päätään seinään ja on toisten vedätettävissä kaiken aikaa, tekee vain ja ainoastaan vääriä liikkeitä. Siinä se uniikki tyhmyyden ja sitkeyden lopputulema

• Iso, komea hetero
        hehehehehee kirjoitti:

Joko ryssä-ernesto on syönyt leipäjonon eväät? Otahan kapuun taas yhteyttä sähköpostitse ja sovi anusputsaaminen.

• Iso, komea hetero
        Kapi on super kirjoitti:

Hoh, hoh, hoooooooooo, ei yhtäkään kunniamerkkiä ole sinulla itku-upseerilla. Muistolommeja, joita TOSI UPSEERI ei kehtaa panna rintaansa. Tällä tollolla ei ole edes ensimmäisen luokan ampumamerkkiä. Eihän tämä mustalaismannen näköinen kierosilmä osunut edes näyttäjään. Hoh, hoh, hoooooooooo, nostakaa mi....

• Oikea upseeri
        Iso, komea hetero kirjoitti:

Hoh, hoh, hoooooooooo, ei yhtäkään kunniamerkkiä ole sinulla itku-upseerilla. Muistolommeja, joita TOSI UPSEERI ei kehtaa panna rintaansa. Tällä tollolla ei ole edes ensimmäisen luokan ampumamerkkiä. Eihän tämä mustalaismannen näköinen kierosilmä osunut edes näyttäjään. Hoh, hoh, hoooooooooo, nostakaa mi....

Kyllä kapi pantiin aina näyttösuojaan, kun tuli ampumakilpailut.
        Nyt kantaa vieläkin rintapielessään kolmannen luokan näyttösuojamerkkiä.

Silloin kun evp upseerit juhlivat siviiasussaan, he pukeuvat tummaan pukuun ja pieniin kunniamerkkeihin.
        Kapin mennessä rottakoululaisten juhliin, niin tena-vaari pukeutuu pieneen pukuun ja tummiin muistomitalleihin....;)

• Ei eltaant. homp.
        Kapi on super kirjoitti:

Jonkun itseensä kyllästyneen ja eltaantuneen homon näkökulma varmaankin?

• Taas lähti...

Taas lähti Kapin uudelleen postaamat kuvat ja muu seko palstalta.

Vieläkö Kapi meinaat laittaa tuon sepustuksen saitille? Sitkeydestähän sinua tuolla ylempänä ylistetään, niin ja siitä vahvimmasta ominaisuudestasi, tyhmyydestä

• kapyysi

Tuskin!
      Ei omahyväinen paskiainen täplistään pääse.
      Tää on sen henki ja elämä, tulee muuten vieroitusoireet.
      Se ehkä lähtee "loiventamalla" kuten deekuvierotus.

• niinpä niin

Poistahan Rane tuon hullun seko ja kuvagalleria menee samalla.

• Hiljaistako?

Ei näytä enää siltä. Olet sinä ihme äijä. Mikä sinussa saa tuon porukan tuohon tilaan? Kiimaa se on kaiketi. Ei ainakaan mitään normaalia. Ei sitä voi järjellä ymmärtää. Eipä sitä voi järjellä ymmärtää tuon porukan kepulaisuuttakaan.. Tuskin niissä yhtään maajussia on. Nyrjähtäneitä muuten niin varmaan myös polittisesti. Joutosakkia, elämän laitapuolen kulkijoita. Kun ne ei pääse matkaileen ja on jääneet osattomiksi kaikesta siitä, mitä sinä olet elämältä saanut ja mistä kerrot, niin syöhän sellaisen kuuleminen pientä ihmistä. Kun äly ei päätä pakota, se pitää sitten kaikelle kansalle kuuluttaa. Huh huh. Säälittäviä ressukoita, joka tapauksessa.

• Tuon vielä kuittaan, kun nyt sen huomasin:

Ensiksi sanoisin, että yritätkö sinä järjellä ymmärtää islamia, hinduismia tai edes kristinuskoa? Uskon asioita ne ovat, eivät järjen. Niin myös kepulaisuus ainakin palstakepulien enemmistössä, jossa todellakaan ei liene maanviljelijöitä tai muita sellaisia, joille kepulaisuus saattaisi olla ihan järkevääkin.

Sitten tuohon ihmettelyysi, että miten minä saan tuohon tilaan nuo eräät palstakepulit - ei niitä paljon liene, mutta hyvin ahkeria: En pysty siihen vastaamaan, mutta ehkä vastaus löytyy näistä, joita jotkut muut ovat vuosien aikana sanoneet:

= = = = = = = = = =

Kapin kuvio on nerokkaan yksinkertainen
        Kirjoittanut: pirullisuudessaan: 17.9.2005 klo 14.19

Kun Kapi kertoo itsestään hyviä asioita, niin heti keput alkavat kilvan esittää itsestään huonoimpia puoliaan!

= = = = = = = = = =

Kapin pettämättömät keinot
        Kirjoittanut: Psykologiaa 28.8.2006 klo 22.17

Avasipa Korhonen mistä tahansa aiheesta, niin lukijoita hän saa runsaasti. Suuren vastinemäärän hän saa kertomalla jotain itsestään, vaikkapa matkastaan Vieremälle. Jos hän haluaa vastinemäärän maksimoida, hän ilmoittaa poistuvansa täältä joksikin ajaksi. Jos hän joskus ilmoittaisi poistuvansa lopullisesti, saitti tukkeutuisi vastinetulvaan.

Sitten muutamat yrittävät opettaa psykologiaa tuolle vanhalle ketulle!

= = = = = = = = = =

Ihmetystä ja hämmästystä
        Kirjoittanut: neutraalitarkkailija 25.9.2005 klo 10.16

Olen asiaa hieman pohtinut ja ihmetellyt sitä, että mikä sinun jutuissasi saa nämä kepulaiset sellaisen tunnekuohun valtaan.

On annettava täysi tunnustus siitä, että kuljetat näitä ns. "saittipoliitikkoja" liekanarussa melko suvereenisti.

Toinen asia on tietenkin se, että kuinka monta eri ihmistä tosiasiallisesti vastaa noihin viesteihin eri nikeillä Kerimäen lisäksi. Luulen, ettei kovin montakaan.

Puskasta ampujien joukossa on varmasti myös poliittisia aktivisteja. Sen takiahan he puskasta ampuvatkin.

Kukaan vakavasti otettava keskustalainen ei liene halua identifioida itseään osaksi sitä keskustalaisuuden kuvaa, joka tällä palstalla puolueesta muodostuu.

= = = = = = = = = =

korhonen on äijä.
        Kirjoittanut: mies pystyy 30.7.2005 klo 02.17

yksinään saattamaan vatsahaavan palstalliselle keskustalaisia.

tuskinpa korhonen kirjoittelee elämänkertojaan itseään viihdyttääkseen. hän tietää saavansa jollain perähikiällä suorittamastaan seiväsmatkasta enemmän hiiltyneitä kepuleita lukijoikseen kuin lipposen kummatkaan hallitukset saivat aikaiseksi.

olette te kepulaisporvarit ihme vekkuleita. yksi vanha mies on syrjäyttänyt keskustan politiikasta keskustelun keskusteluun vanhan miehen elämästä. paljon häviitte kun ei korhonen ole puolellanne.

= = = = = = = = = =

Nyt ginitömpsyni on tyhjä - rehellinen ollakseni, kuten aina - meni toinenkin, mutta nyt lähden vuoteeseen, enkä enää tämän jälkeen tänne palaa ainakaan ennen kuin iloitsemaan Paavo Väyrysen presidenttiydestä:))

Hyvää yötä!

• Aika kiva lista
        vaari-valpas kirjoitti:

Tuon vielä kuittaan, kun nyt sen huomasin:

Ensiksi sanoisin, että yritätkö sinä järjellä ymmärtää islamia, hinduismia tai edes kristinuskoa? Uskon asioita ne ovat, eivät järjen. Niin myös kepulaisuus ainakin palstakepulien enemmistössä, jossa todellakaan ei liene maanviljelijöitä tai muita sellaisia, joille kepulaisuus saattaisi olla ihan järkevääkin.

Sitten tuohon ihmettelyysi, että miten minä saan tuohon tilaan nuo eräät palstakepulit - ei niitä paljon liene, mutta hyvin ahkeria: En pysty siihen vastaamaan, mutta ehkä vastaus löytyy näistä, joita jotkut muut ovat vuosien aikana sanoneet:

= = = = = = = = = =

Kapin kuvio on nerokkaan yksinkertainen
        Kirjoittanut: pirullisuudessaan: 17.9.2005 klo 14.19

Kun Kapi kertoo itsestään hyviä asioita, niin heti keput alkavat kilvan esittää itsestään huonoimpia puoliaan!

= = = = = = = = = =

Kapin pettämättömät keinot

Avasipa Korhonen mistä tahansa aiheesta, niin lukijoita hän saa runsaasti. Suuren vastinemäärän hän saa kertomalla jotain itsestään, vaikkapa matkastaan Vieremälle. Jos hän haluaa vastinemäärän maksimoida, hän ilmoittaa poistuvansa täältä joksikin ajaksi. Jos hän joskus ilmoittaisi poistuvansa lopullisesti, saitti tukkeutuisi vastinetulvaan.

Sitten muutamat yrittävät opettaa psykologiaa tuolle vanhalle ketulle!

= = = = = = = = = =

Ihmetystä ja hämmästystä
        Kirjoittanut: neutraalitarkkailija 25.9.2005 klo 10.16

Olen asiaa hieman pohtinut ja ihmetellyt sitä, että mikä sinun jutuissasi saa nämä kepulaiset sellaisen tunnekuohun valtaan.

On annettava täysi tunnustus siitä, että kuljetat näitä ns. "saittipoliitikkoja" liekanarussa melko suvereenisti.

Toinen asia on tietenkin se, että kuinka monta eri ihmistä tosiasiallisesti vastaa noihin viesteihin eri nikeillä Kerimäen lisäksi. Luulen, ettei kovin montakaan.

Puskasta ampujien joukossa on varmasti myös poliittisia aktivisteja. Sen takiahan he puskasta ampuvatkin.

Kukaan vakavasti otettava keskustalainen ei liene halua identifioida itseään osaksi sitä keskustalaisuuden kuvaa, joka tällä palstalla puolueesta muodostuu.

= = = = = = = = = =

korhonen on äijä.

tuskinpa korhonen kirjoittelee elämänkertojaan itseään viihdyttääkseen. hän tietää saavansa jollain perähikiällä suorittamastaan seiväsmatkasta enemmän hiiltyneitä kepuleita lukijoikseen kuin lipposen kummatkaan hallitukset saivat aikaiseksi.

olette te kepulaisporvarit ihme vekkuleita. yksi vanha mies on syrjäyttänyt keskustan politiikasta keskustelun keskusteluun vanhan miehen elämästä. paljon häviitte kun ei korhonen ole puolellanne.

= = = = = = = = = =

Nyt ginitömpsyni on tyhjä - rehellinen ollakseni, kuten aina - meni toinenkin, mutta nyt lähden vuoteeseen, enkä enää tämän jälkeen tänne palaa ainakaan ennen kuin iloitsemaan Paavo Väyrysen presidenttiydestä:))

Hyvää yötä!

tuossa vieressä oikealla. Viikon suosituimmat.;D

• Vihoviimeinen tervehdys!

Kun juuri äsken tulin Suuresta sydänkonsertista Temppeliaukion kirkosta, tulin vielä vilkaisemaan palstaa, ja näin, että viimeinen tervehdykseni on poistettu, täytyy se vielä tämän jatkona toistaa, kun ilmeisesti sitä kovin kaivaten niin vilkkaasti on asiasta keskusteltu. Onneksi käsikirjoitukseni on vielä tallella.

Mutta sitä ennen muutama sananen tuosta konsertista, jokavuotisesta perinteestämme:

Upea oli taas ohjelma. Temppeliaukion kirkon kanttori Tapio Tiitun alkufanfaarin jälkeen esiintyi Helsingin Poliisisoittokunta, sitten Vaskivuoren lukion tyttökuoro, baritoni Tapani Plathan, sopraanot Hedvig Paulig ja Annami Hylkilä – tämän vuoden Sibelius-laulukilpailun kaksi parasta – sitten yhdistyksemme jäsen Sibelius-akatemian emeritus-professori Pekka Salomaa yhdessä Pirkko Talolan kanssa ja lopuksi tenori Sampo Martikainen. Jokaisella heistä oli kolme numeroa, hienoja jouluisia kappaleita kaikki. Loppurukouksen jälkeen lauloimme kaikki yhdessä virren 30 (enkeli taivaan lausui näin).

Kahden naisen kanssa siellä olin, toinen heistä vanha ystäväni, toinen hänen ystävättärensä, mutta metrolle vain heidät saattelin ja sitten ajelin kotiin – enhän minä vieraitten naisten kaa, ei siitä ystävättäreni varmaan tykkäisi.

Nyt olen jo tehnyt Bombay-ginitömpsyn ja sen nautittuani lähden vuoteeseen, kirjan kanssa tietysti. Mutta tämän vielä halusin tulla kertomaan. Toivottavasti tämä ja tämän jatko ilahduttaa niitä, jotka niin kovin näkyvät minua kaivanneen.

Hyvää yötä!

• Rane ukki mosse

Mielipuoli, aivan syyntakeeton täyshullu. Ei puutu enää kuin munakarvakuva analyyseineen. No, huomennahan tuo perspää on taas täällä horinoimassa.

• Pel.arm.kapt
        Rane ukki mosse kirjoitti:

Mielipuoli, aivan syyntakeeton täyshullu. Ei puutu enää kuin munakarvakuva analyyseineen. No, huomennahan tuo perspää on taas täällä horinoimassa.

Hulu on mies ja yksinäinen laatikkoasuja.

• Tämä koukku

puri kaikkien aikojen suurimpaan tomppeliin ;)))

"Joku reppana sanoo minun päivystäneen täällä 10 vuotta. ”Vain” 8,5 vuotta palstalle kirjoittelin, enkä.. "

Nyt sitten kisa pystyyn, mikä saa ääliön todistamaan taas uudestaan saitille.

Rottakoulun todistuksesta kymmenen pistettä.

• Observer...
        Tämä koukku kirjoitti:

"Joku reppana sanoo minun päivystäneen täällä 10 vuotta. ”Vain” 8,5 vuotta palstalle kirjoittelin, enkä.. "

Tena-vaari on jo esittänyt:

-Munakarvansa valokuvin
        - Mötkyn slogit haarat levällään
        -Rottakoulun paperit kymmeniä kertoja
        -valehdellut koulutuksensa
        -valehdellut olleensa upseeri, kirjailija, laulaja ja kuvataiteilija
        -estellyt fb-kaverinsa

On siinä tena-vaarilla meriittejä.....;)

• Vai niin...

No niin, taas viikon verran olet tollikka tehnyt lähtöä, olisiko kummenes vihonviimeinen viesti jonka rustaat palstall. Ja tuon matkakertomuksesi jo kopsaat neljänen kerran, pari kertaahan sen olet puskastakin tänne vääntänyt.

Vaikeaa on tollikan poistua palstalta kun se jo 10 vuotta on ollut elämän tärkein sisältö, ainut paikka jossa tollikkareppana saa edes jotain huomiota osakseen. Ja sitä huonmiota on pitänyt kerjätä jos jonkinmoisin tempuin, ei edes opetettu sirkuskoira pysty vääntäytymään niin monenmoisiin temppuihin kuin tämä kouluttamaton yksinkertainen tollikkareppana.

Hyvästi siis, ainakin iltapäivään, hehheh

• Tämä koukku
        Tämä koukku kirjoitti:

jäi puolitiehen, näin se vastaus oli kokonaan

"Joku reppana sanoo minun päivystäneen täällä 10 vuotta. ”Vain” 8,5 vuotta palstalle kirjoittelin, enkä varmaan ollut tuotteliain kirjoittaja viestien määrässä, vaikka eniten vastineita sain, mutta se ei edellyttänyt päivystystä minulta vaan eräiltä kepuleilta".

• nuori

Paavo Väyrynen kiertelee kansan parissa ja jokainen voi käydä häntä tapaamassa. Yhden kaverin suosituksesta kävin häntä tapaamassa ja suosittelen lämpimästi kaikille muillekin, harva poliitikko haluaa enää kohdata kansaa ja yksittäisiä ihmisiä ja varsinkin tällaisia hyödyttömiä köyhiä ihmisiä. Eihän tällä tavalla vaaleja voiteta, mutta minun luottamuksen Väyrynen sai. Erittäinkin suomalainen tavallinen mies. Ja vastasi asiallisesti kysymyksiini ja oli vaikuttava.
      Inhoan Mari Kiviniemeä, Jyrki Kataista, A.Stubbia, Jutta urpilaista. Myös Sauli Niinistö ja Paavo Lipponen ovat vastenmielisiä. Eero Heinäluoma on mielestäni osoittautunut hyväksi poliitikoksi, mutta harmi, kun ei ole ehdokkaana presidentin vaaleissa.

• PS ja onnellinen

Keskusta puolueen äänestäjät ovat tukeneet nykyistä politiikkaa jo 16 vuotta.jokainen keskustan äänestäjä on joko isänmaan petturi tai tyhmä ja tullut petetyksi.

• Vielä kiitokset!

Olisi epäkohteliasta jättää kiittämättä tuosta suuresta huomiosta, jonka lähtöviestini on saanut. Mutta minähän en ole epäkohtelias, sillä upseerilla ja herrasmiehellä on käytöstapoja, joten tulin vielä sydämellisesti ja nöyrästi siitä kiittämään. Avauksellani on ollut lähes 150 selaajaa ja puheenvuorojakin on käytetty yli sata, joista vain kuusi on itseltäni, teiltä muilta yli kymmenkertaisesti enemmän. Kaksii omaa viestiäni on tosin poistettu, ne ”viimeiset tervehdykseni”, mutta toivottavasti ja varmaankin otitte niistä talteen sen pitkän listaukseni saittiaikani – 8 vuoden – matkoista, valokuvani viime matkastani ja pari muutakin kuvaa, jotka ovat teitä, palstan kepulaiset, kauan niin kovin kiinnostaneet.

Kuten jossakin edellä sanoin, en varmaan ole ollut palstan tuotteliain kirjoittaja viestien määrässä, tuskin rivienkään määrässä, vaikka kirjoitukseni usein ovat olleetkin pitkiä, kun joka vuosi olen ollut muutamia kuukausia matkoillakin kotimaassa tai ulkomailla ja viimeisen 3,5 vuoden aikana ainakin viikon joka kuukausi yhdessä ystävättäreni kanssa, jolloin koskaan en palstalla ole käynytkään. Mutta saamieni vastineiden määrässä varmaan olen ollut eniten huomiota saanut kirjoittaja. Siitä olen hyvin tyytyväinen. Aivan omaehtoisesti olette aina rientäneet avauksilleni minulle vastailemaan, sillä en toki ole pyrkinyt teitä vedättämään. Väärässä siis on hän, joka noin sanoi:

>> Kapin pettämättömät keinot

Sitten muutamat yrittävät opettaa psykologiaa tuolle vanhalle ketulle!> korhonen on äijä.

olette te kepulaisporvarit ihme vekkuleita. yksi vanha mies on syrjäyttänyt keskustan politiikasta keskustelun keskusteluun vanhan miehen elämästä.

• Kapt evp H K

Eipä voi muuta sanoa kuin ho hoo, ho hoo, evp virkaveli. Nyt on tullut täysin selväksi miksi Sinut pantiin esikunnassa omaan kopperoon. Sinulla ei kertakaikkiaan ole kykyä vuorovaikutukseen. Esimiehesikin huomasivat asian ajoissa.
        Em asiassa meillä on valtava ero.
        Jouluun on vielä aikaa, joten ei kannata hötkyillä!

• Kaveri toveri

Olet sinä Jorma täyshullu. Nyt minäkin sen ymmärrän....

Terv. toverin kaveri

• Kuinka oikeassa...

Kuinka oikeassa onkaan tuo joka sanoo edelliseen vihonviimeiseen viestiisi viitaten:

"Vaikeaa on tollikan poistua palstalta kun se jo 10 vuotta on ollut elämän tärkein sisältö, ainut paikka jossa tollikkareppana saa edes jotain huomiota osakseen. Ja sitä huonmiota on pitänyt kerjätä jos jonkinmoisin tempuin, ei edes opetettu sirkuskoira pysty vääntäytymään niin monenmoisiin temppuihin kuin tämä kouluttamaton yksinkertainen tollikkareppana.

Hyvästi siis, ainakin iltapäivään, hehheh "

Siis iltapäivään saakka maltoit taas lopullista poistumistasi venyttää...aivan kuten tuossa ennustettiin.

Turha sinun on tuollaisia lopullisia lähtölupauksia jatkuvasti antaa, kun ne tapasi mukaan valheeksi kerta toisensa jälkeen osoitat. Valhettahan on ollut kaikki muukin esittämäsi koko tuon 10 vuoden ajan jonka olet palstalla päivystänyt, jopa 16 tunnin rupeamia konettasi raivopäisenä hakannut. Valhetta ovat olleet niin väitteesi sivistyneisyydestäsi kuin mustakin. Heikko itsetunto (joka johtuu vaatimattomasta koulutuksesta yhdistettynä arvostusta vaille jääneeseen työuraan) tietysti vaatii kohottamista, mutta valehtelemalla täällä (ja jäämällä kerta toisensa jälkeen valehtelusta kiinni) ei arvostusta kyllä saa.

Hyvästi siis, ainakin iltaan saakka... sillä luethan taas palstaa.

• Vielä menit lankaan

Voi pyhää yksinkertaisuutta! Etkö sinä ja te muut tollikat tosiaankaan ymmärrä, miten kapi vedättää teitä? Sehän oikein alleviivaa vedätystään sillä kun se kiistää, että asia ei olisi niin kuin sille on joskus sanottu viestissä, jonka hän toistaa

”Suuren vastinemäärän hän saa kertomalla jotain itsestään, vaikkapa matkastaan Vieremälle. Jos hän haluaa vastinemäärän maksimoida, hän ilmoittaa poistuvansa täältä joksikin ajaksi. Jos hän joskus ilmoittaisi poistuvansa lopullisesti, saitti tukkeutuisi vastinetulvaan”

Aikoja sitten olen sen ymmärtänyt enkä ole vedätetyksi lähtenyt. Uusi ukki on oppinut saman henkiystävältään. Ei ne kumpikaan täältä mihkään mene, ainakaan pitkäksi aikaa. Kapi jätti taas vaan koukun, jonka te yksinkertaiset nielitte. Kun hän palaa, niin voi sitä vastinetulvaa,jonka hän taas teiltä saa.

Metsän eläinkin oppii karttamaan ansaa. Hiiri on ainoa, joka menee hiirenloukkuun,vaikka sen kaveri olisi raatona vieressä samanlaisessa loukussa. Rottakaan ei niin tee. Teidän älykkyytenne on siis hiiren tasolla.

• 19
        Vielä menit lankaan kirjoitti:

Voi pyhää yksinkertaisuutta! Etkö sinä ja te muut tollikat tosiaankaan ymmärrä, miten kapi vedättää teitä? Sehän oikein alleviivaa vedätystään sillä kun se kiistää, että asia ei olisi niin kuin sille on joskus sanottu viestissä, jonka hän toistaa

”Suuren vastinemäärän hän saa kertomalla jotain itsestään, vaikkapa matkastaan Vieremälle. Jos hän haluaa vastinemäärän maksimoida, hän ilmoittaa poistuvansa täältä joksikin ajaksi. Jos hän joskus ilmoittaisi poistuvansa lopullisesti, saitti tukkeutuisi vastinetulvaan”

Aikoja sitten olen sen ymmärtänyt enkä ole vedätetyksi lähtenyt. Uusi ukki on oppinut saman henkiystävältään. Ei ne kumpikaan täältä mihkään mene, ainakaan pitkäksi aikaa. Kapi jätti taas vaan koukun, jonka te yksinkertaiset nielitte. Kun hän palaa, niin voi sitä vastinetulvaa,jonka hän taas teiltä saa.

Metsän eläinkin oppii karttamaan ansaa. Hiiri on ainoa, joka menee hiirenloukkuun,vaikka sen kaveri olisi raatona vieressä samanlaisessa loukussa. Rottakaan ei niin tee. Teidän älykkyytenne on siis hiiren tasolla.

Mutta heikkolahjaisen evp aliupseerin äly vain rottakoulun käyneen rotan tasolle. Normaali rotat ovat älykkäitä, ne eivät kuvaa munakarvojaan kapin tapaan....;)

• KOeta nyt päättää

Heh heh Kapi, vai tuollaista sieltä puskasta ruiskahti tällä kertaa...

Olethan nyt tehnyt lähtöä noin viikon verran joka päivä lopullisen tai vihonviimeisen lähtöilmoituksen tehden, ja kohta taas palstalle palaten. Älykkyydestäkö se kertoo? Vai siitä, ettei tollikkareppana osaa elää ilman sitä huomiota jonka hän palstalla saa?

Et sinä Kapisurkimus tänne palaisi jos pystyisit olemaan tarkistamatta mitä lähtöilmoitukseesi on vastattu. Ja kun tuolla tavalla puskasta aikasi ruikit. lopulta tulet omalla nikilläsi.

Koeta nyt päättää, pysytkö tosiaan poissa palstalta, ja jos päätät pysyä poissa, lopeta myös tämä puskassa kyttääminen.

..

• Mitähän sekoilet?

Missä kapi on puskassa? Omalla nikillään se on avannut. Siihenhän vastasit.

• Kehnoa...
        Mitähän sekoilet? kirjoitti:

Missä kapi on puskassa? Omalla nikillään se on avannut. Siihenhän vastasit.

Hehheheee, huono yritys Kapi

• kaupunkilaisnuori

Korjaus nimimerkkiin
      Paavo Väyrynen kiertelee kansan parissa ja jokainen voi käydä häntä tapaamassa. Yhden kaverin suosituksesta kävin häntä tapaamassa ja suosittelen lämpimästi kaikille muillekin, harva poliitikko haluaa enää kohdata kansaa ja yksittäisiä ihmisiä ja varsinkin tällaisia hyödyttömiä köyhiä ihmisiä. Eihän tällä tavalla vaaleja voiteta, mutta minun luottamuksen Väyrynen sai. Erittäinkin suomalainen tavallinen mies. Ja vastasi asiallisesti kysymyksiini ja oli vaikuttava.
      Inhoan Mari Kiviniemeä, Jyrki Kataista, A.Stubbia, Jutta urpilaista. Myös Sauli Niinistö ja Paavo Lipponen ovat vastenmielisiä. Eero Heinäluoma on mielestäni osoittautunut hyväksi poliitikoksi, mutta harmi, kun ei ole ehdokkaana presidentin vaaleissa.

• Tuo se selittää

Väyrysen kannatuksen tällä palstalla

"harva poliitikko haluaa enää kohdata kansaa ja yksittäisiä ihmisiä ja varsinkin tällaisia hyödyttömiä köyhiä ihmisiä"

Täällä niitä yksittäisiä ja yksinäisiä, köyhiä myös hemkisesti köyhiä ihmisiä on. Kaikki ne kannattaa Väyrystä. Valitettavasti suomalaisissa sellaisia ei ole kovin paljon. Vai onko se valitettavaa?

• Lisäys
        Tuo se selittää kirjoitti:

Väyrysen kannatuksen tällä palstalla

"harva poliitikko haluaa enää kohdata kansaa ja yksittäisiä ihmisiä ja varsinkin tällaisia hyödyttömiä köyhiä ihmisiä"

Täällä niitä yksittäisiä ja yksinäisiä, köyhiä myös hemkisesti köyhiä ihmisiä on. Kaikki ne kannattaa Väyrystä. Valitettavasti suomalaisissa sellaisia ei ole kovin paljon. Vai onko se valitettavaa?

Lipsahti pois oleellinen, siis hyödyttömiä ihmisiä, niin kuin itsekin itsesi määrittelit.

• 22
        Lisäys kirjoitti:

Lipsahti pois oleellinen, siis hyödyttömiä ihmisiä, niin kuin itsekin itsesi määrittelit.

Osa jopa heikkolahjaisia munakarvojaan kuvaavia ja analysoivia evp aliupseereita....:)

Ps. Pieni korjaus aliupseereja in vain yksi...;)

• ???
        22 kirjoitti:

Osa jopa heikkolahjaisia munakarvojaan kuvaavia ja analysoivia evp aliupseereita....:)

Ps. Pieni korjaus aliupseereja in vain yksi...;)

Mikä niissä kapun munakarvoissa niin kiehtoo, että ne on aina mielessäsi? Eikö ittellesi vielä ne kasva? Vai tahtoisitko päästä kii siihen, joka niiden karvojen keskellä sojottaa? Entisiä aliupseereita täällä on ainakin toinenkin, alemmaksi jäänyt, ent. ylil evp, joka sitten on omin luvin tehnyt itsestään kapteenin, Ihailemasnsa esikuvaa oikeaa kapteenia jäljitelläksensä.

• 12
        ??? kirjoitti:

Mikä niissä kapun munakarvoissa niin kiehtoo, että ne on aina mielessäsi? Eikö ittellesi vielä ne kasva? Vai tahtoisitko päästä kii siihen, joka niiden karvojen keskellä sojottaa? Entisiä aliupseereita täällä on ainakin toinenkin, alemmaksi jäänyt, ent. ylil evp, joka sitten on omin luvin tehnyt itsestään kapteenin, Ihailemasnsa esikuvaa oikeaa kapteenia jäljitelläksensä.

Karvat ei niinkään, vaan karvojen omistaja. Voiko edes aliupseeri olla niin tollisko, että kuvaa karvansa, laittaa kuvan politiikkasaitille ja anlysoi niitä harvoiksi ja harmaiksi.
        Mitä liikkuu tällaisen tolliskon päässä????

Ps vain valpas vaari kykenee tällaiseen...:)))))))))

• Älä viitsi Kapi
        ??? kirjoitti:

Kuule Kapi. Sinua vedätetään täällä tekemään noita hulluuksia, kuten se munakarvojen kuvaaminen ja julkistaminen palstalla. Koeta nyt jo reppana ymmärtää, ettei sinua kukaan ihaile eikä kukaan kadehdi, kunhan sinua yksinkertaista kiusaavat.

• Voi sua ressukkaa
        Älä viitsi Kapi kirjoitti:

Kuule Kapi. Sinua vedätetään täällä tekemään noita hulluuksia, kuten se munakarvojen kuvaaminen ja julkistaminen palstalla. Koeta nyt jo reppana ymmärtää, ettei sinua kukaan ihaile eikä kukaan kadehdi, kunhan sinua yksinkertaista kiusaavat.

Vai kapi minä. Koita jo saada mielestäsi se kapi ja sen munakarvat. Vaikka ei seksualinen poikkeavuus enää sairausluokituksessa olekkaan, sairasta tuommoinen kuitenkin on, hyvin sairasta..

• Heikkotasoinen
        Voi sua ressukkaa kirjoitti:

Vai kapi minä. Koita jo saada mielestäsi se kapi ja sen munakarvat. Vaikka ei seksualinen poikkeavuus enää sairausluokituksessa olekkaan, sairasta tuommoinen kuitenkin on, hyvin sairasta..

Hehheee, huono yritys Kapi, todella heikkotasoinen.

Kukaan ulkopuolinen ei ole niin hullu, että ryhtyisi Kapia puolustamaan. Kukaan ei halua edes nimettömänä leimautua sellaiseksi kaheliksi. Joten Kapi se olet sinä

• Ei se kapi ole
        Heikkotasoinen kirjoitti:

Hehheee, huono yritys Kapi, todella heikkotasoinen.

Kukaan ulkopuolinen ei ole niin hullu, että ryhtyisi Kapia puolustamaan. Kukaan ei halua edes nimettömänä leimautua sellaiseksi kaheliksi. Joten Kapi se olet sinä

Vaan känä tai joku muu kapin häänystelijä. On täällä niitä, rulettajia ja fanblubilaisia. Ellei kapi tahallaan kirjoita niin hoono soomi. Sehän on opettanut että päivä koittaa, ihminen koettaa ja jumala koettelee. Uusi ukkeli se ei ole, se ei pysty kirjoittamaan noinkaan hyvin. Samapa tuo,mutta ei varmaan montaa päivää koita,kun kapi taas on täällä, se on varmaa.

• Usko vaan
        Ei se kapi ole kirjoitti:

Vaan känä tai joku muu kapin häänystelijä. On täällä niitä, rulettajia ja fanblubilaisia. Ellei kapi tahallaan kirjoita niin hoono soomi. Sehän on opettanut että päivä koittaa, ihminen koettaa ja jumala koettelee. Uusi ukkeli se ei ole, se ei pysty kirjoittamaan noinkaan hyvin. Samapa tuo,mutta ei varmaan montaa päivää koita,kun kapi taas on täällä, se on varmaa.

Känä känättää omiaan. Usko pois, ei Kapia kukaan muu tollo puolusta kuin kapi itse. Edes Känä ei ole niin tyhmä, että haluaisi leimautua sellaiseksi tomppeliksi joka Kapia puolustaa.

• Kiitosta vain
        Usko vaan kirjoitti:

Känä känättää omiaan. Usko pois, ei Kapia kukaan muu tollo puolusta kuin kapi itse. Edes Känä ei ole niin tyhmä, että haluaisi leimautua sellaiseksi tomppeliksi joka Kapia puolustaa.

Imarteluna otan,jos minua kapu-vaariksi luullaan. Mutta jos minua alettasi luulla kepukapteeni K.H:ksi sitten loukkaantuisin verisesti. Vaikka olen res kers Suomen Raskaansta,mieluummin olisin tavallinne tykkijulli. Hulluja olette,kapiin sairastuneita kaikki tyynni.

• Otan osaa
        Kiitosta vain kirjoitti:

Imarteluna otan,jos minua kapu-vaariksi luullaan. Mutta jos minua alettasi luulla kepukapteeni K.H:ksi sitten loukkaantuisin verisesti. Vaikka olen res kers Suomen Raskaansta,mieluummin olisin tavallinne tykkijulli. Hulluja olette,kapiin sairastuneita kaikki tyynni.

Anteeksi vaan, en ymmärtänyt että olet noin sairas. Vain todella sairas voi ottaa imarteluna Kapu-vaariksi vertautumisen. Et taida edes ymmärtää miksi noin on.

Otan osaa, toivottavasti sairautesi ei enää pahene

• Kapt evp H K
        Kiitosta vain kirjoitti:

Minua luullaan aika yleisesti kapt evp H K:ksi ja olen erityisen imarreltu asiasta.
        Toisaalta ymmärrän kyllä erittäin hyvin koko elämänsä liian pienissä ympyröissä pyörineen, äärimmäisen rajottuneisuuden.

• Anti Kapi

Huomioikaa 120 vastausta ja 170 lukukertaa? Plussia ja miinuksia on satamäärin.

Kapi-kieroilua aikoinaan tässä olisi ollut lähemmäs 500 lukukertaa, koska se eri
      nikeillään osaa veivata ja linkittää toisiin juttuihin. Jos katsoo aikaisempia kepu
      palstan vuodelta se ja se, niin siellä pystyi tehtailemaan noita pisteitä ja lukijoita
      miten vain huvitti.

Sairasta itsekehumista koko köörillä, esim 04

Edes kuvat ei ole kapista. Se kirjoittelee yksinään jostain kallellaan olevasta mökistä. Kaikki on mielikuvituksen tuotetta.
      Suurin osa sen jutuista on kopioita eri lehdistä, jonne se on säveltänyt sekaan
      jotain naisia ja muuta. Mikään ei ole totta. Selaamalla vanhoja se on narahtanut silloisille kirjoittelijoille, joista eräät ovat taitavia blogisteja tässä maassa.
      Piruuttaan vain ovat joskus vierailleet täällä nikkeinä, jollain on saattanut olla
      kymmeniä nikkeejä, joilla mm. kapia on viety kuin kuoriämpäriä.
      Ne tyypit on nykyisin ihan muualla, vain tollot täällä on viime ajat olleet.
      Tämä muuten on tosi.

• Joo, noin se on

Joo, noissa vanhemmissa kirjoituksissa Kapia vietiin oikein älymystön toimesta. Siitähän se Kapi itse asiassa sekosikin. Huomasi kerta toisensa jälkeen jäävänsä asiakeskustelussa pahnan pohjimmaiseksi jolle lähinnä naureskeltiin ja jonka "tiedot" aina vääriksi osoitettiin. Kapi alkoi syytää tuota roskaansa, ja tunkea itseään ja elämäänsä palstalle muka todistaakseen ylemmyyttään. Todistikin reppana vain alemmuutensa muihin, fiksumpiin nähden. No,kaiken fiksuimmat ovat häipyneet, vain Kapi meuhkaa edelleen...

• Kuin uloste

Junttilan tuvan seinässä roikkuu kapi reppana saitilla. Saitilla, joka on tomppelin ainoa sosiaalinen kontakti ulkomaailmaan.

Tällä surkealla tarinalla ei näytä olevan säällistä loppua. Kunnes kuolema heidät erottaa...

• uusi- ukki,

TÄMÄ JOMPEN JÄÄHYVÄISAVAUS KUVAA HYVIN kEPULIREPPANOIDEN KATKERIA VUODATUKSIA. HEIDÄN KANNANOTOISSAAN EI OLE PÄÄTÄ EIKÄ HÄNTÄÄ. KAPIKATEUS VOITTAA "KIIMANKIN".

• Jomppesi 4 ever

Kiitos ukki, saat taas munaa kun tulen Ouluun. Tavataan taas toripoliisin patsaalle ja sitten hommoilemaan Kempeleeseen....

• Ei sinun kannata

olla mustis. Kapilla sentään on kymmenvuotinen ura yötäpäivää päivystystä saitilla. Tottakai me muistelemme tälläistä sankaria muistaen kaikki hänen typeryytensä ja loputtoman sitkeytensä munakarvojensa esittelyineen.

Sinä olit vain yksi homo, joka kaatui kaapista ulostuloonsa.

• Onko maailmanennätys
        Ei sinun kannata kirjoitti:

olla mustis. Kapilla sentään on kymmenvuotinen ura yötäpäivää päivystystä saitilla. Tottakai me muistelemme tälläistä sankaria muistaen kaikki hänen typeryytensä ja loputtoman sitkeytensä munakarvojensa esittelyineen.

Sinä olit vain yksi homo, joka kaatui kaapista ulostuloonsa.

Kymmenen vuotta lähes tauotta yhtä ja samaa palstaa vahdaten on takuulla Suomen ennätys, saattaapa olla maailmanennätyskin. Etenkin kun ottaa huomioon, että päivyksen ohessa on tuotettu tuhansia kirjoituksia joissa yhdessäkään ei ole päätä eikä häntää.

Kapin toiminta on siis vertaansa vailla koko universumissa.

Kyllä sellaisesta pitää ex-aliupseerin voida olla ylpeä.

• Itsestäs puhut
        Onko maailmanennätys kirjoitti:

Kymmenen vuotta lähes tauotta yhtä ja samaa palstaa vahdaten on takuulla Suomen ennätys, saattaapa olla maailmanennätyskin. Etenkin kun ottaa huomioon, että päivyksen ohessa on tuotettu tuhansia kirjoituksia joissa yhdessäkään ei ole päätä eikä häntää.

Kapi on joka vuosi pari kuukautta maalimanmatkoillaankin silloin kirjoittele täälä. Sillä on myös söpö naisystävä luonaan tai kapi sen luona jusein, eikä kapi sillonkaan kirjoittele tänne. Mutta sinä surkimus istut koneellasi (sossusta saadulla) yötä päivää joka jumalan päivä ja kirjoitat vain kaivatustasi kapista. Nyt sinun maalima on romahtanut kun kapi poistui. Mutta kapista keirjoittaminen ei lopu,kiihtyy vaan. Olet maalimankaikkeuden turhin surkimus sinä raukka ressukka.

• Pieni hiilijalanjälk
        Onko maailmanennätys kirjoitti:

Kyllä miehessä on paljonkin normaalista poikkeavaa. Täytyy olla pahasti vinksahtanut kun on ostanut tuollaisen määrän hihattomia kauluspaitojakin.
        Puolilaho puutarhakalustokin on ulkomaista sademetsäpuuta.
        Kyllä sitä eletään kuin viimeista päivää.

• Luki häiriö jo
        Itsestäs puhut kirjoitti:

Kapi on joka vuosi pari kuukautta maalimanmatkoillaankin silloin kirjoittele täälä. Sillä on myös söpö naisystävä luonaan tai kapi sen luona jusein, eikä kapi sillonkaan kirjoittele tänne. Mutta sinä surkimus istut koneellasi (sossusta saadulla) yötä päivää joka jumalan päivä ja kirjoitat vain kaivatustasi kapista. Nyt sinun maalima on romahtanut kun kapi poistui. Mutta kapista keirjoittaminen ei lopu,kiihtyy vaan. Olet maalimankaikkeuden turhin surkimus sinä raukka ressukka.

lapsena?

Ainakin jälki on sen mukaista. Vai aiheuttaako yleinen mielenkuohu nämä puutteet oikeinkirjoituksessa?

Niin tai näin, mutta viisaampaa olisi ettet enää nolaisi itseäsi täällä ;)))

• Kaunis kiitos
        Itsestäs puhut kirjoitti:

Joooo, minä istun koneellani (sossusta saadulla) yötä päivää joka jumalan päivä, ja hienoa on huomata, että on myös yksi kaltaiseni tollikka joka tekee samaa. Kapi. Ja hienoa, että arvostat myös sitä, että minä istun tääll, kiitos siitä.

Halusinkin tuoda esiin juuri tuon, että Kapin toiminta on vertaansa vailla, jotain sellaista josta ex-aliupseeri voi olla ylpeä. Sillä eihän tuo ex-aliupseeri suostuisi tällaisella palstalla meidän kanssamme kymmentä vuotta yhteen putkeen jos sellainen toiminta olisi jotenkin ala-arvoista tai hävettävää, eihän?

• nm Erkki

Kas, eikös hän ole vielä piiloistaan tullut tänään?
      Ei se voi olla tulematta, koko päivän on sormia poltellut kepu saitti.
      Jotain joutuu kuitenkin viekkuihin vetämään, muuten sekoaa 10v putken perään.

• Kapufani.

Tule Kapi edes hetkeksi käymään palstalla, kaipuumme on kestämätön.?

Toivoo eräs Kapufani täältä Hesasta.

• koko ajan

Koko päivänhän Kapu on taas ahertanut palstalla... tosin ei sillä rekisteröidyllä... ihan avauksiakin tehnyt... mutta älä huoli, kyllä Kapi tulee sinulle ilmoittautumaan...

• kapiampiainen

Eipä tuo ole rekkaria poistanut, on vain suljettu ei poistettu.

• Kapin lukija.

Vaari Valpas on jo vainaa, Kepu kansa häntä kaipaa, hiljaisuus nyt palstaa vaivaa, kuten myöskin Sonnari raukkaa.

Olkoon tämä runonpätkäni muistona palstan parhaalle pännämiehelle.
      Vaari Valpas on poistunut keskuudestamme, eläköön Vaari Valpas.

• No mutta?

Mistä moinen tollon kaipuu?

Eikö tässä maailmassa riitä noita typeryksiä ilman kaipailuakin?

Kyllä se noin tunteikkaaseen aneluun tulee vastaamaan ;)

• Tuleppas

natottaja-kapi kommentoimaan tätä Seppo Ilmarisen avausta. Vai jäätkö sanattomaksi?

• Tule jo pois

sieltä puskasta. Siellä tulee kylmä. Täällä sinä saat aitua keskustalaista lämpöä. Niinkuin aina, me keskustalaiset ollaan lämpimiä ihmisiä.

• Kapifani.

Oletteko muuten huomanneet, että Kapin poistuessa palstalta, Kapin kaipuu on ylitsevuotavaa. Tämän koko palstan, on vallannut kaukokaipuu Kapin perään.
      Jotkut näkevät kyllä Kapikaipuussaan, Kapin puskista ruikkivan.

Tosiasia taitaa kuitenkin olla, että Kapi pitää vähän pidenpää taukoa, tältä Kepupalstalta. Joten koettakaa reppanat kestää.

• Ohoh!

Vielä 30.11. antamieni kiitosteni jälkeen ketju on kasvanut yhä mittavammaksi ja lukijamäärä sekä miinukset – plussiksi ymmärrettävät – ovat nousseet ennätyksellisiksi. Muuten palsta näkyy olevan entistä hiljaisempi ja törkyäkin ehkä vähemmän, josta tunnustus. Jos minun läsnäoloni sitä törkyä tuottaa, niin en koe siitä syyllisyyttä, muiden törkyä se on, ei minun, ja mm. homokiinnostuksineen se kertoo heistä eikä minusta. Tunti sitten ekakerran neljään päivään palstaa vilkaistessani näin, että minua on tänne houkuteltu, jopa omana avauksenaan, jonka ylläpito näkyy poistaneen. Ja kapi on nähty siellä ja täällä, yhden avauksenkin tekijänä, vaikka yhtäkään viestiä en ole jättänyt. Eräiden törkylasti lienee siis kasvanut sietämättömäksi. Pitänee vielä kerran tulla sitä purkamaan. LUKEKAAPA KAPIKAIHOISET TÄMÄ TARKKAAN JA AJATELKAA SANOMAANI VAKAVASTI, OMAKSI PARHAAKSENNE!

Käytöksenne kertoo sairaalloisesta kiintymyksestä toiseen henkilöön – kai sille on lääketieteellinenkin nimitys – ja harhamielisyydestä, paranoiasta. Olette itsenne kanssa pahasti ristiriidassa: ratkiriemukkaita, kun poistun palstalta ja uhoatte, että kukaan ei minua tänne kaipaa, ja hädin tuskin ehdin koneeni sulkea, kun alatte kaivata minua. Ja jos tulen, törky teiltä alkaa lentää, ja kun en tule, niin alatte nähdä tuollaisia harhoja! Näettekö te paranoidiset myös pikku-ukkoja, kiipeilevätkö ne seinillä tai ikkunaverhoissa? Kurkitteko joka ilta sänkynne alle, ettei siellä ole sellaisia, tai jopa kauhea kapi itse?

Olen tyytyväinen siitä, että kapiksi ovat leimautuneet vain sivistyneesti kirjoittavat, mutta älkää toki pitäkö minua ainoana sellaiseen pystyvänä. Täällä on muitakin kokemus- ja tietorikkaita, kirjoitustaitoisia ihmisiä. Olen varsin tavallinen ikämies, suurta enemmistöämme (86 %, Helsingissä 96 %) edustava myös siinä, että en ole kepulainen. Siksi olen puhunut varsin suorasukaisesti palstan aihepiiristä, kun kepun, sen politiikan ja historiankin hyvin tuntien mielipiteeni asiasta on selkeä. Mutta ei luulisi kepun kannattajan puheistani henkisesti sairastuvan, vaikkei hän pystyisi puheitani asiallisesti kumoamaan ja puolustamaan kepua. Te sanotte vedättävänne minua. Mutta miksi; hupinakin sellainen kertoisi elämänne tyhjyydestä, paremman viihteen puutteesta. Ihmisten valtaenemmistön huvit ovat kovin toisenlaisia. YRITTÄMÄLLÄ VEDÄTTÄÄ NÄKYVILLENNE MIESTÄ TODISTATTE TÄMÄN OLEVAN KOVIN TÄRKEÄ TEILLE. Ihailtuna kai, sillä kukapa inhoamansa tai halveksimansa haluaisi esille saada. Jos olen välttämätön objekti voidaksenne purkaa törkylastinne, omasta pahasta olostanne se vain kertoo. Mikä on sen syy? Jos vedätätte saadaksenne minulta tällaisen vastauksen, tyhmää sekin, kun ette pysty siihen samalla tasolla vastaamaan.

Surkuhupaisaa on, että te palstalla asuvat sanotte minunkin olleen täällä kymmenen vuotta joka päivä. Niiden kahdeksan vuoden aikana, jolloin olen tänne kirjoitellut, olen varmaan yli vuoden ollut matkoillakin, mm. kuusi viikkoa yhtä kyytiä Kanarialla, ja pitkälti toistakymmentä kertaa kahden-kolmen viikon kiertomatkoilla eri puolilla maailmaa, viidessä eri maanosassa, ja tehnyt pitkälti toistakymmentä muuta, usein kahden viikon matkaa eri lomakohteisiin, ja lukuisia matkoja kotimaassa ja lähimaissa joka vuosi, enkä kertaakaan ole niillä matkoilla ollessani palstalla käynyt. Viimeisten 3,5 vuoden aikana olen ollut ainakin viikon kuukaudessa ystävättäreni kanssa joko täällä kotonani tai hänen kotonaan, ja silloinkin tämä palsta on saanut jäädä rauhaan minulta.

Minulla on viime päivinäkin ollut ihan tarpeeksi muuta ja mielenkiintoisempaa kuin tämä kepupalsta. Lueskelua, kirjoittelua, tv:n katselua – urheilua on tullut paljon ja Väyrynen eilen aamu-tv:ssa myönsi, ettei hän voisi presidenttinä puhua samoin kuin nyt – on ollut jumppaa, lenkkeilyä, joululahjaostosten tekoa, ja autoliikkeessä asiointia, sillä aion ensi vuoden alussa uusia kuusi vuotta vanhan autoni, vaikka sillä on ajettu vasta n. 70 000 km, kun mukavasti siitä hyvitystä tarjottiin. Eilen illalla olin Pääkaupunkiseudun Päällystö ry:n itsenäisyyspäivän juhlassa Pääesikunnan keskuspaviljongissa, ja senkin aikana minut on taidettu palstalla nähdä!

Lienette yksinäisiä, mutta ei elämänne silti tarvitsisi olla niin tyhjää ja ankeata, ettei siinä ole mitään muuta sisältöä kuin tämä kepupalsta ja sille suurimpana houkuttimena minä. Jos teillä olisi läheisiä tai yhteyksiä joihinkin muihin tervepäisiin ihmisiin, kyllä he tilanne helposti huomaisivat ja koettaisivat järjestää teille jotain muta tekemistä. Tai huolehtisivat teidät johonkin hoitolaitokseen. Jos ette kerta kaikkiaan mitään muuta tekemistä itsellenne keksi, pitäisi teidän itsennekin ymmärtää ihan omatoimisesti hoitoon hakeutua. Lääketiede tekee nykyisin ihmeitä jopa mielitaudeissa. Ja vaikkette enää terveen kirjoihin pääsisi, olisipahan teillä siellä hoidossa ollessanne jotain muutakin ajateltavaa kuin tämä kepupalsta ja kapi.

• Ps.

JOS TEILLÄ JÄRJEN VALO VIELÄ VÄHÄNKÄÄN PÄÄSSÄNNE TUIKKII, NIIN UNOHTAKAA JO MINUT! Minun on helppo unohtaa teidät, tämä palsta ja kepukin, josta ei enää suurta vaaraa Suomelle ole, eikä Väyrysestäkään sellaista tule. Mutta jos ette pysty minua unohtamaan ja vielä tämän jälkeenkin näette minut palstalla lähiviikkoina tai minua tänne kaipailette, siinä tapauksessa hoitoon hakeutuminen on turhaa, sairautenne on jo niin pitkällä, että lääketiede ei teitä enää auttaisi, uskoon tulo voisi olla ainoa parannuskeinonne.

Jospa vielä kannustaisin teitä parannukseen tällä eilisiltaisessa tilaisuudessamme näpätyllä kuvallani:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/166981_10150439145329182_758244181_8467628_1160023837_n.jpg

• Kapt evp H K
        vaari-valpas kirjoitti:

Ps.

JOS TEILLÄ JÄRJEN VALO VIELÄ VÄHÄNKÄÄN PÄÄSSÄNNE TUIKKII, NIIN UNOHTAKAA JO MINUT! Minun on helppo unohtaa teidät, tämä palsta ja kepukin, josta ei enää suurta vaaraa Suomelle ole, eikä Väyrysestäkään sellaista tule. Mutta jos ette pysty minua unohtamaan ja vielä tämän jälkeenkin näette minut palstalla lähiviikkoina tai minua tänne kaipailette, siinä tapauksessa hoitoon hakeutuminen on turhaa, sairautenne on jo niin pitkällä, että lääketiede ei teitä enää auttaisi, uskoon tulo voisi olla ainoa parannuskeinonne.

Jospa vielä kannustaisin teitä parannukseen tällä eilisiltaisessa tilaisuudessamme näpätyllä kuvallani:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/166981_10150439145329182_758244181_8467628_1160023837_n.jpg

Me emme sinua unohda, ilman sinua tällä palstalla ei ole sisältöä ja meillä ei ketään jota solvaisimme ja haukkusimme. Ei tämä elämä täällä maaseudulla ole kaksista ja sen vuoksi tarvitsemme jonkun johon voimme purkaa kaunaamme ja pahoinvointia, kunnallisverokin nousee rajusti ja siitä on kiittäminen sinun kokoomusta.

• Kapt evp H K
        vaari-valpas kirjoitti:

Ps.

Kyllä täällä kaikki muut ovat havainneet pohjattoman ymmärrysvajeesi ja kyvyttömyytesi alkeellisimpaankaan asioiden analysointiin, järkiperustein.

Kummastelen edelleen kun et pysty Väyrystä näkemään kokemuksineen ja ansioineen, ylivoimaisena ehdokkaana.

On muuten sanoinkuvaamattoman typerää levitellä tänne omaa elämää, ei tuollaisesta vaelluksesta kukaan ole sitäpaitsi kiinnostunutkaan.
        Sanottakoon vielä kerran: Häpeän Sinua evp-virkaveli. Onneksi väessä ei ole ollut juurikaan muita kaltaisiasi.

• V. Valppaalle:
        vaari-valpas kirjoitti:

Ps.

Tuossa on kommentissa yksi jollainlailla "järkevä" toteamus.

Psykiatriset hoitomuodot lääkkeineen on on kehittynyt huomattavasti.

Valitettavasti se ei vain ole tehonnut kirjoittajaan, joka yhä "hourailee" epämääräisissä diagnooseissaan, joka arvatenkin on vaikea ollut lääkärien todeta ja siihen edelleen haetaan jonkinlaista "täsmälääkitystä".

• Pili-Kalle
        vaari-valpas kirjoitti:

Ps.

Mitä höpäjät uskoon tulosta. Me keskustalaiset ollaan jo uskossa. Uskotaan pyhään kolmiyhteyteen Kekkoseen, Väyryseen ja Keskustaan. Me ei pidetä muita jumalia niiden rinnalla.

• Vielä kerran...
        Pili-Kalle kirjoitti:

Mitä höpäjät uskoon tulosta. Me keskustalaiset ollaan jo uskossa. Uskotaan pyhään kolmiyhteyteen Kekkoseen, Väyryseen ja Keskustaan. Me ei pidetä muita jumalia niiden rinnalla.

On surkeaa nähdä, kuinka vaariparka ei pysty pitämään
        kiinni poistumislupauksestaan. Sieltä sitä pienessä ginisievässä
        roiskaistaan vielä yksi omakehu, sitten seuraava ja loppuitku.
        Jne. Luultavasti niin kauan kuin sormet liikkuvat, aivothan ovat
        jo aikapäiviä sitten jähmettyneet yhteen uraan.

• vaari- valpas

Olen valehdellut palstalla aina, anteeksi. Olen vain heikkolahjainen evp aliupseeri vain tämä on faktaa.

• KauKe

Kysymys Kapille miksi poistit itsenäisyyspäivä toivotuksesi, vai näitätkö että ylläpito poisti sen???

• KauKe kirjoitti:

Kysymys Kapille miksi poistit itsenäisyyspäivä toivotuksesi, vai näitätkö että ylläpito poisti sen???

Outo kysymys, johon vielä kiireessä vastaan. Miksi ihmeessä olisin itse sen poistattanut, kun halusin vielä laittaa sen tähän uudestaan? Ei minulla ole tuon johdosta mitään häpeämistä, mutta häpeämiseen olisi syytä niillä, jotka sille jo ehtivät näyttää omaa "juhlamieltään". Jos itse olisin sen poistanut, niin olisihan sen paikalle tulliut teksti "lähettäjä on poistanut viestin", etkö sitäkään ole huomannut. Valppautta ja ymmärrystä hieman, jos aiot täällä debatoida ja olla edes hiukankaan vakavasti otettava joskus.

Hyvää itsenäisyyspäivää kuitenkin!

• Hyvää itsenäisyyspäivää!

Itsenäisyyspäivä on tällaiselle vanhalle isänmaan palvelijalle niin merkittävä päivä, että haluan laittaa sen johdosta toivotukseni tänne, kun se omana avauksenaan näkyi olevan liikaa niille, joille itsenäisyytemme ei ole tärkeä asia. Muutaman pienen muutoksen tehden laitan sen muuten sellaisena, kuin se oli avauksessanikin:

Huominen päivä on siis arvokkain juhlapäivä minulle ja useimmalle muulle kunnon suomalaiselle. Monet kerrat olen itsenäisyyspäivän paraatissa marssinut ja aina me sotilasyhteisöissämme sitä kerhoillamme juhlimme, niin myös messeissämme YK:n rauhanturvapalveluksessa kaukana kotimaasta, mutta niistä ajoista on jo kauan. Täällä kotonani nyt itsenäisyyspäivää vietän naisystäväni kanssa, paraatia ja linnan juhlia tv:sta seuraten. Minun itsenäisyyspäivän juhlanihan oli jo lauantai-iltana Pääesikunnan keskuspaviljongissa, siitä kerroinkin tuon pitkäksi venähtäneen edellisen avausketjuni viimeisissä viesteissäni.

Isänmaallisen henkeni elähdyttämänä olen täällä ”taistellut” kepuvapaan Suomen puolesta, mutta tällaisen juhlapäivän aattona haluan olla sovinnollinen. Kyllä myös keskustan kannattajissa varmasti on paljon niitä, joille itsenäinen isänmaa on tärkeä ja rakas. Mutta tällä palstalla on harvinaisen paljon kepun kannattajia, joille isänmaan paras ei näy olevan suuri arvo. He pyrkivät typerillä puheillaan leimaamaan isänmaan etua kalvaviksi punikeiksi niitä, jotka ovat työllään ehkä eniten tätä rakasta Suomeamme tällaiseksi rakentaneet, ja punikin leimaa on lyöty jopa tällaiseen vanhaan isänmaan uskolliseen ja monin tavoin palkittuun palvelijaankin.

Historiaa paljon lukeneena tiedän myös maalaisliitto/keskustan poliitikoissa olleen monia isänmaan uskollisia palvelijoita. Sellainen varmasti oli Santeri Alkiokin, vaikka hän poliitikoistamme ensimmäisenä toivoi, että muodostettaisiin Euroopan yhdysvallat, johon Suomikin liittyisi. Myös Viljami Kalliokoski ja Johannes Virolainen olivat varmasti vankkumattomia isänmaan miehiä. On ollut paljon muitakin. Kai Kekkosellakin uskomansa isänmaan etu perimmiltään ohjasi hänen toimintaansa, mutta hänen menetelmänsä sitä ajaessaan olivat vähintään kyseenalaiset. Siihen hyvin olisi riittänyt edeltäjänsä Paasikiven linja, joka oli sodanjälkeisten poikkeusolojen sanelema ja sen perusprinsiippi kuului: ”meidän on politiikassamme jouduttava tekemään Neuvostoliitolle myönnytyksiä, mutta niin vähän kuin mahdollista, eikä koskaan omasta aloitteestamme”. Kekkonen sitten lavensi sitä linjaa paljon, mutta siitä ei ole tarpeen kertoa nyt, kun olen analysoinut sitä laajasti mm. näillä palstoilla olleessa Kekkos-tutkielmassani.

Kepun presidenttiehdokkaan Paavo Väyrysen isänmaallisuudesta en voi olla varma, vaan hänen historiansa tuntien ja väitöskirjaansakin referaatteina lukeneena olen sen suhteen vahvasti epäileväinen. Ei hän ainakaan näy olevan Santeri Alkion linjoilla EU:n yhtenäisyyden tarpeen suhteen. Mainittu Viljami Kalliokoski sanoi, että ”Urho Kekkosen politiikan ainoa sisältö ja päämäärä on Urho Kekkonen”, mutta vielä perustellumpaa olisi uskoakseni todeta sama Paavo Väyrysestä ja hänen politiikastaan.

Niin, kepuvapaata Suomea olen kai joskus kaipaillut, mutta kyllä minä vanhana valiolaisena suomalaisen talonpojankin palvelijan suon mielihyvin heidän etuaan ajavan puolueen olemassaolon. Ja jos sitä puoluetta myös joku muu kuin talonpoika haluaa tukea, suon senkin, sillä Suomihan on vapaa maa, ja jos joku haluaa olla hullu, olkoon toki sitä koko päällään! Mutta luonnollista kokoaan kepu kuitenkin lähestyy nopeasti. Tällä palstalla nähtävä johtaa harhaan, että kepu olisi suurikin voimatekijä maassamme, mutta tosiasiassa kansastamme n. 86 % - siis valtava enemmistö – on antikepulaisia, pääkaupunkiseudulla meitä on peräti 95 %. Pääkaupungithan ovat aina suunnannäyttäjiä maissaan, niin varmaan myös meillä. Tosin noille palstan ahkerimmille näkyvät olevan kiinnostavampia monet muut asiat kuin isänmaan etu tai edes kannattamansa puoluekin, mm. me eräät keskustelijat ja ilmeisesti heidän omista mieltymyksistään kumpuavat seksifantasiat, mutta enpä tällaisen juhlapäivän aattona halua mitään inhottavuuksia muistella, vaan jo pian saunaan lähtiessämme toivottelen oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Vielä on paikallaan tämä:

http://www.youtube.com/watch?v=Uzz_UK8fLmQ

• Terävä huomio

joka tosiaan täällä tuppaa unohtumaan

"Tällä palstalla nähtävä johtaa harhaan, että kepu olisi suurikin voimatekijä maassamme, mutta tosiasiassa kansastamme n. 86 % - siis valtava enemmistö – on antikepulaisia, pääkaupunkiseudulla meitä on peräti 95 %"

Sen perusteella on tehtävä huomio, että kepulaisissa on joutilaita vähintään se 86 % muiden 14 % vastaan, kun ne tänne eniten sontaansa lapioi.

On muuten isänmaallisen miehen itsenäisyyspäivän tervehdys.

• Töksäyttäjä

Kyllä on aikamoisen houkan ja moukan tekstiä (ks. Hikipedia), ei voi muuta virkkaa.
      No narsistinen ylenmäärin myös.

• Hox hox

Tässäpä JKK:lle ja kaikille KePuleille erikoisen hyvä kirjavinkki: Miten Kekkonen pääsi valtaan ja Suomi suomettui.

Kirja on paikoin järkyttävää luettavaa selkärangattomista poliitikoista. Kuitenkin juuri Kekkosen omassa Keskustapuolueessa oli näitä seteliselkärankaisia Tehtaankadun kävijöitä oli ylivoimaisesti kaikkein eniten. Korsimo lienee heistä kaikkein tunnetuin ja hänen kohdallaan "seteleistä" on saatu näyttöäkin. Siitä heille ikuinen häpeä.

Professori Jukka Nevakiven kirjat on aina mielenkiintoisia.

Ždanov Suomessa − Miksi meitä ei neuvostoliittolaistettu?. Otava, 1995. ISBN 951-1-13274-1.

Miten Kekkonen pääsi valtaan ja Suomi suomettui. Otava, 1996. ISBN 951-1-13984-3.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jukka_Nevakivi

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      57
      14551
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      102
      5422
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      180
      4687
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      71
      3991
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      61
      3641
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      3540
    7. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      61
      2580
    8. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      51
      2439
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      38
      2248
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      21
      1933
    Aihe