Tietääkö joku mikä firma on Demokratialiitto, aiemmin Valkoinen Liitto? Bloggari Anu Palosaari puuhaa 10.12. Tampereelle perustavaa kokousta. Blogissaan tyttö on sanonut olevansa kansallissosialisti, mutta että isänmaallinen nainen, onko sellaisia?
http://anupalosaari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/89709-demokratialiiton-periaateohjelma
Demokratialiitto
18
442
Vastaukset
- yöks
Anu on kansallissosialisti, mutta myös MUSLIMI, joten ei kelpaa missään tapauksessa liikettä johtamaan.
- 488jolli
Tuo on Anun oma yritelmä, enpä usko että kukaan kykenee Anua johdosta syrjäyttämään, tai edes osaisi vetää tota porukkaa eteenpäin.
- tero1254
Minusta jos ihminen on noinkin monipuolinen kuin Anu, niin se on vaan etu puolueen johdossa.
Yksipuolisia sössöttäjiä meillä on jo tarpeeksi.
Tuntuu että Mansen tyttö ymmärtää elämää aika monelta kantilta. - mike aalto
"Komentaja" Kai Mikael Aalto on näköjään Anu Palosaaren Facebook-kaveri. Mitähä pitäisi ajatella?
- tero1254
no kyllä kai facessa voi olla kaverina ketä vaan. se on eri verkosto kuin normaaleissa suhteissa. Tuo nyt on tuollaista skandaalinkäryistä hakemista.
- g-henkilö
Siis onko tässä avoimesti kansallissosialistinen puolueviritelmä kyseessä? Taitaa valtio pistää hanttiin rekisteröinnissä.
- +7=?
Eipä tuossa periaateohjelmassa ainakaan kansallissosialismiin viitata.
- huh huh
Eikös tää Palosaari oo potkittu pois jo Vihreistä, Kokoomuksesta ja parista muustakin puolueesta. Haiskahtaa todela itsekkäältä ja härskiltä tyypiltä joka ei tule toimeen oikein kenenkään, kans varmaan onkin viisasta laittaa oma puolue pystyyn niin voi määrätä kaikesta :)
- vanhaniina
vai oliskohan niin että moni puolue nykymaailmassa, ja ihmiset myös, toimivat oman edun ja itsekkyyden pohjalta, ja sitten kun tulee joku joka kertoo totuuden, sitä ei haluata kuulla? eli vähän päinvastoin kuin tuossa esitit.
Sen mitä olen anun tekstejä lukenut ja
anun kans jutellut, tulee vähän tämmöinen mieleen.
anu koettaa auttaa mm. oikeusloukkausten uhreja puolueensa perustamisella. - asd
vanhaniina kirjoitti:
vai oliskohan niin että moni puolue nykymaailmassa, ja ihmiset myös, toimivat oman edun ja itsekkyyden pohjalta, ja sitten kun tulee joku joka kertoo totuuden, sitä ei haluata kuulla? eli vähän päinvastoin kuin tuossa esitit.
Sen mitä olen anun tekstejä lukenut ja
anun kans jutellut, tulee vähän tämmöinen mieleen.
anu koettaa auttaa mm. oikeusloukkausten uhreja puolueensa perustamisella.Ei ole "potkittu pois", on eronnut ihan itse.
- jarppeliskuu
Se on itse eronnut virheistä, koska brax ei tykännyt aselakimielipiteistään.
Vapausuolueesta se lähti myös itse...no jokainen asiaan tutustunut tietää mitä ongelmia VP:ssa on. mitä siellä aikaansa kuluttamaan pikkupuolueessa, jos on jotain sanottavaakin, etenkin kun VP:ssa asiat ei oikein tunnu johdon puolesta edistyvän mihinkään, ja laittomuuksia tapahtuu.
Kokoomuksesta erotettiin, kun tiukka lady kritisoi lastensuojelua.
Muualla ei oo ollut jäsenenä.
Pahoja puheita on liikkeellä paljon, ne on sellaisilta jotka ei asoita seuraa ja oonpa huomannut että usein poliittisilta kilpailijoilta peräisin.
Voi hyvät hyssykät sentään.
suurmiehen(naisen) tuntee omasta polusta. Muu on kateellista suunsoittoa,n iin se on.- Glb
Onko Anulla takana työuraa tai valmiita opintoja? Mistä toimeentulo? Yhteisestä kassasta vai omasta työstä? Entä omat väitteet "turhasta" hoidosta mielisairaalassa ja vääryydellä tehdyistä lasten huostaanotoista?
- ihmenelonen
Neljä ilmaantui perustamiskokoukseen. Pohjalta pienikin ponnistaa, todella pohjalta.
- Glb
Kävi vaan mielessä, että josko tää olis enemmän avun tarpeessa? On niin suuri ristiriita juttujen ja näyttöjen välillä. Ja jotenkin noista jutuista ketjussa tulee mieleen, että josko olis itse niitä kirjoittanu. Ei kai moni minkään vapauspuolueen asioita tunne, eikä vihreistä tartte kenenkään siksi erota että Brax on pyssyistä erimieltä. Vai miten on?
- Glb
Glb kirjoitti:
Kävi vaan mielessä, että josko tää olis enemmän avun tarpeessa? On niin suuri ristiriita juttujen ja näyttöjen välillä. Ja jotenkin noista jutuista ketjussa tulee mieleen, että josko olis itse niitä kirjoittanu. Ei kai moni minkään vapauspuolueen asioita tunne, eikä vihreistä tartte kenenkään siksi erota että Brax on pyssyistä erimieltä. Vai miten on?
Palaan nyt vielä tähän asiaan. Yllä kovin epäuskottavassa viestissä esitettiin, että ikäviä Anu Palosaaresta puhuisivat "poliittiset kilpailijat". No halloo - onko sellaisia? Tarkoitan että kun mitään asemaa politiikassa ei A. Palosaarella ilmeisesti ole, niin kuinka hänen kanssaan kukaan kilpailisi? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta toistaseksi näyttää ihan siltä kuin ois kyseessä ns. nettifeikki, henkilö jolla ei ole mitään tosiasiallista asemaa. Mikä siis on Palosaaren asema maailmassa? Onko joskus ollut verotettavia tuloja? Tutkintoja tai työsuhteita?
Muutan käsitystäni jos näitä alkaa löytyä. - tero1254
No montako perustajajäsentä oli perussuomalaisilla aikanaan?
Entä esim. Vapauspuolueessa?
entä niissä muissa ,mitkä on jäänyt rekisteröitymättä? - tero1254
Glb kirjoitti:
Palaan nyt vielä tähän asiaan. Yllä kovin epäuskottavassa viestissä esitettiin, että ikäviä Anu Palosaaresta puhuisivat "poliittiset kilpailijat". No halloo - onko sellaisia? Tarkoitan että kun mitään asemaa politiikassa ei A. Palosaarella ilmeisesti ole, niin kuinka hänen kanssaan kukaan kilpailisi? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta toistaseksi näyttää ihan siltä kuin ois kyseessä ns. nettifeikki, henkilö jolla ei ole mitään tosiasiallista asemaa. Mikä siis on Palosaaren asema maailmassa? Onko joskus ollut verotettavia tuloja? Tutkintoja tai työsuhteita?
Muutan käsitystäni jos näitä alkaa löytyä.Sivuillaan Anu kertoo näin:
"Olen Anu Palosaari, tamperelainen kolmen lapsen äiti. Yksi lapsistani on erityislapsi.
Olen aiemmin osallistunut Vihreiden lapsipoliittisen työryhmän työskentelyyn ja ollut mukana tekemässä Vihreille ensimmäistä naispoliittista ohjelmaa vuosina 2009-2010. Olen toiminut myös Vihreiden turvallisuuspoliittisen työryhmän jäsenenä ja osallistunut Vihreiden asevelvollisuuslinjausten tekoon vuonna 2010.
Lapsipoliittisessa työryhmässä puolsin mm. lasten pahoinpitelyjen tiukempaa tutkimista ja perheiden oikeusturvan takaamista nyky-yhteiskunnassa, sekä lasten huostaanottojen valtion avun poistamista ja kodinhoitajajärjestelmän palauttamista kuntiin. Naispoliittisessa ryhmässä toin esille perheiden ja lasten eriarvoistumisen nykyisen köyhistymisen, tuloerojen kasvun ja kuntien eriarvoistamisen kautta. Turvallisuuspoliittisessa työryhmässä puolsin yleistä asevelvollisuutta, yleisesti tiukempaa kriminaalipoliittista linjaa ja mm. viranomaisten ja poliisin trauma- ja väkivaltakoulutusta.
Yhteistyökumppaneitani ovat mm. Ensi- ja Turvakotien Liitto, jonka tilaisuuksissa olen puhunut väkivallasta ammattihenkilöstölle, sekä lapsiasiavaltuutettu ja Suomen Nuorisoyhteistyö Allianssi.
Kuntavaaleissa 2008 ajoin perheiden oikeusturvan toteutumista kunnallisissa palveluissa, isien oikeutta lapsiinsa eron jälkeen, kunnallisen neuvolan parempaa toimivuutta, perheväkivallan parempaa ehkäisyä kunnissa, kodinhoitajajärjestelmän palauttamista kuntiin ja lastensuojelun toiminnan valvomista ja epäkohtiin puuttumista.
Kuntavaalien jälkeen toimin oululaisen ammattiopiston lautakunnan varajäsenenä.
Viime eduskuntavaaleissa edellisten lisäksi keskeiset vaaliteemani olivat työllisyyden kasvattamisen nostaminen suomalaisen politiikan ykkösasiaksi pelkkään talouskasvuun paneutumisen sijaan.
Muita teemojani olivat:
syrjäytyminen, tuloerot ja köyhistyminen pitää pysäyttää
maahanmuutto pitää lopettaa nyt
valtion menoja pitää järkeistää - palvelut pitää uudelleenkunnallistaa ja -valtiollistaa - reilu verotus rakentaa perusturvaa ja työtä meille kaikille
pienyrittäjien asema ja oikeusturva turvattava lainsäädännöllä
perustulo yhtenäistämään ja oikeudenmukaistamaan sosiaali-ja työturvaa, myös opiskelijoille; työurien pidentäminen ei ole ratkaisu, vaan työttömien nuorten työllistäminen
perhe on yhteiskunnan tukipilari. Kotiäideille pitää taata eläkekertymä. Lasten päivähoito-oikeutta ei saa rajoittaa
Perhe-etuuksien korvaukset indeksisidonnaisiksi. Kodinhoitajat takaisin kuntiin
perheiden oikeusturva taattava, lasten ja äitien oikeudet on taattava: lapsi ei ole valtion tai kunnan omaisuutta
Varhaiskasvatuksessa ja perusopetuksessa on huomioitava erityislapset
Lasten huostaanottojen suureen määrään puututtava
kunnan palvelut pois yksityisiltä, tällä takaamme palveluiden toimivuuden ja jatkuvuuden
valtion keskusvirastot kuten VR, TVL ja Posti uudelleenvaltiollistettava; mm. postinjakelun turvaamiseksi, pankki- ja finanssilaitokset valtion valvontaan, perusteollisuus valtion valvontaan
kyllä yleiselle asevelvollisuudelle
ei Natolle
rikoslaki uhrilähtöiseksi, pois teonkeskeisyydestä
rikollisille pidemmät tuomiot, ei vankilomille, pakkohoitokäytännöt uusiksi, elinkautinen elinkautiseksi
Suomen kansalaisuuden saamiselle viiden vuoden koeaika.... - tero1254
tero1254 kirjoitti:
Sivuillaan Anu kertoo näin:
"Olen Anu Palosaari, tamperelainen kolmen lapsen äiti. Yksi lapsistani on erityislapsi.
Olen aiemmin osallistunut Vihreiden lapsipoliittisen työryhmän työskentelyyn ja ollut mukana tekemässä Vihreille ensimmäistä naispoliittista ohjelmaa vuosina 2009-2010. Olen toiminut myös Vihreiden turvallisuuspoliittisen työryhmän jäsenenä ja osallistunut Vihreiden asevelvollisuuslinjausten tekoon vuonna 2010.
Lapsipoliittisessa työryhmässä puolsin mm. lasten pahoinpitelyjen tiukempaa tutkimista ja perheiden oikeusturvan takaamista nyky-yhteiskunnassa, sekä lasten huostaanottojen valtion avun poistamista ja kodinhoitajajärjestelmän palauttamista kuntiin. Naispoliittisessa ryhmässä toin esille perheiden ja lasten eriarvoistumisen nykyisen köyhistymisen, tuloerojen kasvun ja kuntien eriarvoistamisen kautta. Turvallisuuspoliittisessa työryhmässä puolsin yleistä asevelvollisuutta, yleisesti tiukempaa kriminaalipoliittista linjaa ja mm. viranomaisten ja poliisin trauma- ja väkivaltakoulutusta.
Yhteistyökumppaneitani ovat mm. Ensi- ja Turvakotien Liitto, jonka tilaisuuksissa olen puhunut väkivallasta ammattihenkilöstölle, sekä lapsiasiavaltuutettu ja Suomen Nuorisoyhteistyö Allianssi.
Kuntavaaleissa 2008 ajoin perheiden oikeusturvan toteutumista kunnallisissa palveluissa, isien oikeutta lapsiinsa eron jälkeen, kunnallisen neuvolan parempaa toimivuutta, perheväkivallan parempaa ehkäisyä kunnissa, kodinhoitajajärjestelmän palauttamista kuntiin ja lastensuojelun toiminnan valvomista ja epäkohtiin puuttumista.
Kuntavaalien jälkeen toimin oululaisen ammattiopiston lautakunnan varajäsenenä.
Viime eduskuntavaaleissa edellisten lisäksi keskeiset vaaliteemani olivat työllisyyden kasvattamisen nostaminen suomalaisen politiikan ykkösasiaksi pelkkään talouskasvuun paneutumisen sijaan.
Muita teemojani olivat:
syrjäytyminen, tuloerot ja köyhistyminen pitää pysäyttää
maahanmuutto pitää lopettaa nyt
valtion menoja pitää järkeistää - palvelut pitää uudelleenkunnallistaa ja -valtiollistaa - reilu verotus rakentaa perusturvaa ja työtä meille kaikille
pienyrittäjien asema ja oikeusturva turvattava lainsäädännöllä
perustulo yhtenäistämään ja oikeudenmukaistamaan sosiaali-ja työturvaa, myös opiskelijoille; työurien pidentäminen ei ole ratkaisu, vaan työttömien nuorten työllistäminen
perhe on yhteiskunnan tukipilari. Kotiäideille pitää taata eläkekertymä. Lasten päivähoito-oikeutta ei saa rajoittaa
Perhe-etuuksien korvaukset indeksisidonnaisiksi. Kodinhoitajat takaisin kuntiin
perheiden oikeusturva taattava, lasten ja äitien oikeudet on taattava: lapsi ei ole valtion tai kunnan omaisuutta
Varhaiskasvatuksessa ja perusopetuksessa on huomioitava erityislapset
Lasten huostaanottojen suureen määrään puututtava
kunnan palvelut pois yksityisiltä, tällä takaamme palveluiden toimivuuden ja jatkuvuuden
valtion keskusvirastot kuten VR, TVL ja Posti uudelleenvaltiollistettava; mm. postinjakelun turvaamiseksi, pankki- ja finanssilaitokset valtion valvontaan, perusteollisuus valtion valvontaan
kyllä yleiselle asevelvollisuudelle
ei Natolle
rikoslaki uhrilähtöiseksi, pois teonkeskeisyydestä
rikollisille pidemmät tuomiot, ei vankilomille, pakkohoitokäytännöt uusiksi, elinkautinen elinkautiseksi
Suomen kansalaisuuden saamiselle viiden vuoden koeaika....ja jatkuu.
"On tärkeää rakentaa uutta hyvinvointia ja uusi hyvinvointivaltio nimenomaan hyvän ja toimivan pohjapolitiikan kautta. Me tarvitsemme uudenlaista kunta-ajattelua, uutta sosiaalipoliittista mallia ja työllisyyteen paneutumista seuraavina vuosina.
Kuntien ja valtion palvelut pitää uudelleenkunnallistaa ja -valtiollistaa reilumman työllisyyden ja verotason takaamiseksi ja tuloerojen ja köyhistymisen pysäyttämiseksi. Perheiden ja lasten hyvinvointi on yhteiskunnan hyvinvointia, turvallisuutta ja yhteiskuntarauhaa määrittävä tekijä. Tämän vuoksi perheet ja lapset ovat hyvän kunta- ja sosiaalipolitiikan keskiössä. Hyvä työpolitiikka, johon kuuluu hyvä kunta- ja sosiaalipolitiikka, takaa turvallisuuden nousun - mutta tarvitsemme myös yleistä asevelvollisuutta, ja poliisin toiminnan ja resurssien tukemista, sekä laillisuusvajeen mikä meillä nyt on, täyttämistä hyvällä päätöksenteolla.
Olen toiminut viime eduskuntavaalien alla Vapauspuolue - Suomen Tulevaisuus r.p.:ssa Vapauspuolueen puoluevaltuuston jäsenenä ja puoluevaltuuston varapuheenjohtajana, sekä Vapauspuolueen Pirkanmaan piirijärjestön hallituksessa.
Olen itse kokenut lapseni aiheettoman huostan, viranomaismielivallan, eronnut väkivaltaisesta parisuhteesta, nähnyt läheiseni huume- ja alkoholiriippuvuuden ja selvinnyt vakavasta masennuksesta.
Kaiken näkemäni ja oppimani jälkeen olen tiukan laillisuulinjan toteuttamisen puolella yhteiskunnassa, koska tällä hetkellä laillisuuslinjan toteutuminen on Suomessa huonossa tilassa ja tarvitsisi päivitystä.
Olen koulutettu diplomivyöhyketerapeutti, mutta haaveenani on valmistua kansainvälisen politiikan maisteriksi.
Jouduin alunperin politiikan tekoon mukaan "vahingossa", kun Vihreiden Oulun piirijärjestön puheenjohtaja pyysi minua kunnallisvaaleihin mukaan kolme vuotta sitten. Sittemmin on seurannut sarja tiukkoja juonenkäänteitä, ja nyt näyttää siltä että politiikka on tullut jäädäkseen elämääni, tavalla tai toisella. Olen valmis antamaan politiikalle kaikkeni, ja ainoa toiveeni, on että kun täältä aikanani lähden, haluaisin vielä nähdä tämän maan jaloillaan, ja sen ihmiset tyytyväisinä elämäänsä tässä maassa. Olen valmis luovuttamaan elämänkokemukseni ja osaamiseni eteenpäin hyvään käyttöön ja kaikkien meidän yhteishyväksi vaivojani säästelemättä.
Terveisin
Anu P.
p.s. Kirjoitin ylioppilaaksi Suomen ensimmäisestä urheilulukiosta, ja minulla on plakkarissa mm. SM-kultaa, pari SM-pronssia, SE ja muutama maaottelumitali.
Hyvää syksyä kaikille!"
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1217930Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1516668Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834775Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2453245Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012744Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1072266- 1501915
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121906Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa311720Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971624