Unet ja selitykset Raamatussa...

* menora*

Alkaen 1. Mooseksen kirjasta – on esillä se seikka, että ihmiset näkevät unia. Joskus kyseessä ovat poikkeavat unet, merkittävät ja erityiset!

Aabraham. ”Kun aurinko oli laskemaisillaan, valtasi raskas uni Abramin, ja katso kauhu ja suuri pimeys valtasi hänet..” Ja sen perästä Jumala valaisi tulevia ystävälleen Abramille. ( 1 Moos 15:12)

Joosef. Kaikki tuntevat ”unennäkijän” Joosefin. Hänen omat unensa, saamansa unien selittämisen lahjan ( 1 Moos 37:5-10, 19, 40. luku). Huomattava on, että Joosef ei alkuunkaan kuvitellut olevans unien selittäjä? Sanoi: ”Unien selitykset ovat Jumalan; kertokaa kuitenkin minulle.” ( 1 Moos 40:8)

Daniel. Hänkään ei nojannut ihmistasoiseen viisauteen, vaan Jumalan tasoon. Ja on hyvä todeta, että Daniel ei suoralta kädeltä ryhtynyt ”selittäjäksi” - vaan - kertoi Nebugadnessarin näkemän unen kolmelle uskotulle toverilleen, kehottaen heitä rukoilemaan! ( Dan 2:17) Ja kun rukoiltiin, kävi näin ”Silloin salaisuus ilmoitetiin Danielille yöllisessä näyssä”. (Dan 2:19) Ja Daniel toi esille relevantin seikan: ”Olkoon Jumalan nimi kiitetty....” Hän ei korottanut itseään unien selittäjän kunkuksi, vaan sanoi
” Hän paljastaa syvät ja salatut asiat, hän tietää mitä pimeydessä on, ja valkeus asuu hänen tykönään.” ( Dan 2: 20-23)

Kun myöhemmin Daniel joutui selittämään toista Nebukadnessarin unta, hän hämmästyi hetkeksi, peljästyikin. Ei ollut mukava rooli olla unien selittäjä silloin, kun selitykset toivat esille negatiivisia visioita! ( Dan 4:15-16)

Jumala toimii unien kautta, mutta kaikki se psyyken toiminta, jota ihmiset yö yön perästä kokevat unimaailman tasolla, ei toki ole Jumalan ilmoitusta. Unet ovat kyllä usein sillä tavalla ”lahjomattomia” - että valvetilassa ihminen voi torjua ikäviä asioita, mutta unitilassa psyyken defenssit heikentyvät, ja ikävä ”totuus” käy unessa esille . .

Luultavasti useimmat uskovat ovat nähneet Jumalan vaikuttamia ”enneunia”? Mutta tällaisia enneunia näkevät myös ihan uskosta osattomat! Jobin kirjassa lukee:
” Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toiselle, sitä ei vain huomata. Unessa, öisessä näyssä kun raskas uni valtaa ihmiset ja ne nukkuvat vuoteillansa, silloin hän avaa ihmisten korvat aj sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen..” Jne ( Job 33:14-23)

Mitä tulee Jumalan antamiin ”uniin- uninäkyihin” uskovan on viisasta ”opiskella” asiaa. Oppia tuntemaan, milloin uni tosiaan on Jumalasta! Ja nöyrästi rukoilla viisautta sen käsittämiseen.

Usein unet selittyvät Raamatun sanalla, Raamatussa olevilla kuvilla ja symboleilla. Millään astrologin ”unikirjalla” ei uskovan koskaan tulee ryhtyä unia tulkitsemaan. Kun Pyhä Henki on unen innoittaja, henki sitoutuu AINA Raamatun linjaan! Unet tuleva ja menevät, mutta Jumalan Sana on luotettava! Jeesus on Tie, jota tulee seurata; ei unien valoa! Eli, unetkin on ”koeteltava” niinkuin Paavali käskee, 1 Tess 5:21.

74

3348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaista tapahtuu

      Kauan sitten näin voimakasta unta tädistäni, joka oli silloin luopio. Kirjoitin ystävällisen kirjeen, että olin tullut uskoon, ja että rukoilin hänen puolestaan.
      Meni jonkin aikaa, niin kuulin että täti oli uudistunut uskossaan, oli löydetty pitkälle kehittynyt syöpä, ja pian hän nukkui pois uskon rauhassa ja synnit Jeesuksen verellä pois pyyhittyinä. Tätä ennen hän kyynelin kiitteli, että olin ollut rohkea ja muistuttanut parannuksen tekemisestä. Tässä Jumalan henki toimi unen välityksellä, ja Sanan ja ihmisenkin kautta lopuksi.

    • tutkiskeleva..

      Kiitos aloittajan viestistä!

      Oli mielenkiintoista tutkia.Ja todella tarpeen tänne palstalle.
      Luin vielä 1 Moos. 41 lukua ja laitan tänne jakeita, joissa samaa asiaa, faaraon unista ja Joosefin tehtävästä..

      16 Joosef vastasi faraolle sanoen: "En minä; mutta Jumala antaa faraolle suotuisan vastauksen".
      25 Niin Joosef sanoi faraolle: "Faraon unet merkitsevät kumpikin samaa; Jumala on ilmaissut faraolle, mitä hän on tekevä.
      32 Mutta että uni toistui faraolle, se tietää, että Jumala on asian varmasti päättänyt ja että Jumala antaa sen pian tapahtua.
      ______________________


      Amen.

      • tutkiskeleva

        viestistä jäi pois seuraava, jonka kopioin;

        ""Mitä tulee Jumalan antamiin ”uniin- uninäkyihin” uskovan on viisasta ”opiskella” asiaa. Oppia tuntemaan, milloin uni tosiaan on Jumalasta! Ja nöyrästi rukoilla viisautta sen käsittämiseen.

        Usein unet selittyvät Raamatun sanalla, Raamatussa olevilla kuvilla ja symboleilla. Millään astrologin ”unikirjalla” ei uskovan koskaan tulee ryhtyä unia tulkitsemaan. Kun Pyhä Henki on unen innoittaja, henki sitoutuu AINA Raamatun linjaan! Unet tuleva ja menevät, mutta Jumalan Sana on luotettava! Jeesus on Tie, jota tulee seurata; ei unien valoa! Eli, unetkin on ”koeteltava” niinkuin Paavali käskee, 1 Tess 5:21. ""
        Amen

        Siunausta!


      • Herran viesti?
        tutkiskeleva kirjoitti:

        viestistä jäi pois seuraava, jonka kopioin;

        ""Mitä tulee Jumalan antamiin ”uniin- uninäkyihin” uskovan on viisasta ”opiskella” asiaa. Oppia tuntemaan, milloin uni tosiaan on Jumalasta! Ja nöyrästi rukoilla viisautta sen käsittämiseen.

        Usein unet selittyvät Raamatun sanalla, Raamatussa olevilla kuvilla ja symboleilla. Millään astrologin ”unikirjalla” ei uskovan koskaan tulee ryhtyä unia tulkitsemaan. Kun Pyhä Henki on unen innoittaja, henki sitoutuu AINA Raamatun linjaan! Unet tuleva ja menevät, mutta Jumalan Sana on luotettava! Jeesus on Tie, jota tulee seurata; ei unien valoa! Eli, unetkin on ”koeteltava” niinkuin Paavali käskee, 1 Tess 5:21. ""
        Amen

        Siunausta!

        Kyllä!

        Jos Jumala selkeästi näyttää samansuuntaista uninäkyä, sillä on tärkeä viesti, ja se tulee ottaa todesta!


    • Jeremia 23:16-32

      Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta. He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: 'Ei teitä kohtaa onnettomuus'.

      Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa ja nähnyt ja kuullut hänen sanansa? Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?"

      Katso, Herran myrsky, kiivastus, puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä. Eikä Herran viha asetu, ennenkuin hän on toteuttanut ja täyttänyt sydämensä aivoitukset.

      Aikojen lopulla te tulette sen hyvin ymmärtämään. "Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.

      Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa.

      Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa? Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.

      Minä olen kuullut, mitä sanovat nuo profeetat, jotka ennustavat minun nimessäni valhetta sanoen: 'Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta'.

      Kuinka kauan?

      Mitä on mielessä noilla profeetoilla, jotka ennustavat valhetta, ennustavat oman sydämensä petosta? Aikovatko he unillaan, joita he kertovat toinen toisellensa, saattaa minun kansani unhottamaan minun nimeni, niinkuin heidän isänsä ovat unhottaneet minun nimeni Baalin tähden?

      Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti.

      Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra. Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?

      Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.

      Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'.

      Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

      • Samaa nytkin

        Jeremiaan kirjan em. sanat sopivat hyvin tähänkin aikaan. Ja tälle palstalle.
        Kaiken maailman unia ja näkyjä ja päivämääriä, jotka vain aiheuttavat ajan hukkaa ja hedelmätöntä spekulaatiota.


      • Uskovan toivo
        Samaa nytkin kirjoitti:

        Jeremiaan kirjan em. sanat sopivat hyvin tähänkin aikaan. Ja tälle palstalle.
        Kaiken maailman unia ja näkyjä ja päivämääriä, jotka vain aiheuttavat ajan hukkaa ja hedelmätöntä spekulaatiota.

        Jumalan armossa: "Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena kuin hän on. Jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niin kuin hän on puhdas ja pyhä."


      • Luukkaan
        Samaa nytkin kirjoitti:

        Jeremiaan kirjan em. sanat sopivat hyvin tähänkin aikaan. Ja tälle palstalle.
        Kaiken maailman unia ja näkyjä ja päivämääriä, jotka vain aiheuttavat ajan hukkaa ja hedelmätöntä spekulaatiota.

        Evankeliumista

        luku 14:16-20

        16. Jeesus sanoi hänelle: Eräs mies laittoi suuret illaliset ja kutsui monta.

        17. Illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: Tulkaa, sillä kaikki on valmiina.

        18. he kaikki rupesivat kuitenkin esittämään verukkeita. Eräs sanoi: Olen ostanut pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan.
        Pyydän sinua pidä minut estettynä.

        19. Toinen sanoi: ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan.
        Pyydän sinua, pidä minut estettynä.

        20. Muuan sanoi: Olen juuri mennyt naimisiin, ja siksi en voi tulla.

        kysymys kuuluu mitäpä vastaavat palstalaiset kutsuun?

        kuka tietää vastauksen?


      • Matteuksen
        Luukkaan kirjoitti:

        Evankeliumista

        luku 14:16-20

        16. Jeesus sanoi hänelle: Eräs mies laittoi suuret illaliset ja kutsui monta.

        17. Illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: Tulkaa, sillä kaikki on valmiina.

        18. he kaikki rupesivat kuitenkin esittämään verukkeita. Eräs sanoi: Olen ostanut pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan.
        Pyydän sinua pidä minut estettynä.

        19. Toinen sanoi: ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan.
        Pyydän sinua, pidä minut estettynä.

        20. Muuan sanoi: Olen juuri mennyt naimisiin, ja siksi en voi tulla.

        kysymys kuuluu mitäpä vastaavat palstalaiset kutsuun?

        kuka tietää vastauksen?

        evanliumista

        Luku 25:1-13

        1. Taivasten valtakunta on silloin oleva kuin kymmenen ,osrsiusneitoa, jotka ottivat soihtunsa ja lähtivät ylkää vastaan.

        2. Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtävää

        3. Tyhmät ottivat soihtunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.

        4. Ymmärtävät ottivat öljyä astioihin ja soihtuihinsa.

        5. yljän viipyessä heille kaikille tuli uni, ja he nukkuivat.

        6. Yäsydäntä kuului huuto: Ylkä tulee!
        Menkää häntä vastaan.

        7. Silloin kaikki nämä morsiusneidot nousivat ja laittoivat soihtunsa kuntoon.,

        8. Tyhmät sanoivat ymmärtäville: Antakaa meille öljyänne, sillä soihtumme sammuvat.

        9. Ynnärtävät vastasivat: emme voi, se ei riitä meille ja teille,
        menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.

        10. Heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli. ne jotka olivat valmiit,
        menivät hänen kanssaan häihin, ja ovi suljettiin

        11. Myöhemmin toisetkin morsiusneidot tulivat ja sanoivat Herra, Herra, avaa meille.

        12. Mutta hän vastasi: totisesti minä en tunne teitä.

        13. valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää, ettekä hetkeä.

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 21:34-36

        34. Olkaa varuillanne, etteivät juopottelu, päihtymys tai elatuksen murheet turruta sydämiänne, niin että se päivä yllättää teidät.

        35.niin kuin ansa, Sillä se tulee kaikille maan päällä asuville.

        36. valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa selvitä kaikesta siitä, mikä on tapahtuva, ja kestäisitte Ihmisen Pojan edessä.


    • Voijummijammi!

      Kuten jo aiemminkin on todettu,niin ihmiset todellakin näkevät unia.Ja nämä unet ovat vain koostumia kys.henkilön kokemista alitajuntaan tallentuneista tapahtumista hänen viimepäivien/viikkojen aikana kokemistaan tapahtumista.Olivat ne sitten näettyjä ,kuultuja,luettuja tai ms.koettuja tapahtumia.Unista ei siksi voi tehdä mitään johtopäätöksiä tulevaisuuden suhteen,sillä tulevaisuutta ei voi kukaan tietää. Arvailla kyllä voi ,mutta se ei ole kuitenkaan realistista.

      • Ei vakuuta!

        jummi-jammi väittää:


        "ja nämä unet ovat vain koostumia kys.henkilön kokemista alitajuntaan tallentuneista tapahtumista hänen viimepäivien/viikkojen aikana kokemistaan tapahtumista.."

        Väitteelle ei ole annettu mitään perustelua, saati vahvistusta.

        KAIKKI unet eivät nimittäin ole VAIN ihmisen psyyken tuotetta. Vaikka suuri osa onkin...

        Jummijammin väite voidaan siis jättää todistamattomana omaan arvoonsa.

        Ns ennakoivia unia näkevät monetkin ihmiset, eivät vain uskovat. Jos jummijammi on jäänyt osattomaksi tulevia kuvaavista unista, tms. ei hänellä ole sellaista asiantuntemusta, joka pitäisi ottaa todesta.

        Unohtakaa väite.


      • Voijummijammi!
        Ei vakuuta! kirjoitti:

        jummi-jammi väittää:


        "ja nämä unet ovat vain koostumia kys.henkilön kokemista alitajuntaan tallentuneista tapahtumista hänen viimepäivien/viikkojen aikana kokemistaan tapahtumista.."

        Väitteelle ei ole annettu mitään perustelua, saati vahvistusta.

        KAIKKI unet eivät nimittäin ole VAIN ihmisen psyyken tuotetta. Vaikka suuri osa onkin...

        Jummijammin väite voidaan siis jättää todistamattomana omaan arvoonsa.

        Ns ennakoivia unia näkevät monetkin ihmiset, eivät vain uskovat. Jos jummijammi on jäänyt osattomaksi tulevia kuvaavista unista, tms. ei hänellä ole sellaista asiantuntemusta, joka pitäisi ottaa todesta.

        Unohtakaa väite.

        Heh! Tämä palaute taitaa olla huumoripohjalla annettu,sillä niin hassu se on. No,annan kuitenkin palautetta. Jos siis kaikki unet eivät ole mielestäsi "psyyken"pohjalta,niin olisit voinut kyllä antaa vaikka yhden esimerkin siitä miksi näin ei ole.Siis oikeasti...Jos maailmassa joku on siis pystynyt Tarkasti ja erehtymättömästi
        tietämään ennakolta mitä tulee tapahtumaan,niin siitähän olisi jo syntynyt valtava median luoma paljastus! Ympäri maaailmaan käytäisiin seminaareja tapauksen johdosta.Tiede ja lääketieteellisissä julkaisuissa kerrottaisiin tapauksessa maailmanlaajuisesti!tieteen käsitteet menisivät uusiksi .Ym.Ym. Vaan kun mitään ei ole tapahtunut...Näin se vain on. Ihmisellä on aivot,joita voi käyttää ajatteluun.Sille ei valitettavasti voi mitään jos jotkut eivät uskalla käyttää niitä kuin yksipuolisesti.Terveisin Jummijammi.


      • Raamattu on täynnä
        Voijummijammi! kirjoitti:

        Heh! Tämä palaute taitaa olla huumoripohjalla annettu,sillä niin hassu se on. No,annan kuitenkin palautetta. Jos siis kaikki unet eivät ole mielestäsi "psyyken"pohjalta,niin olisit voinut kyllä antaa vaikka yhden esimerkin siitä miksi näin ei ole.Siis oikeasti...Jos maailmassa joku on siis pystynyt Tarkasti ja erehtymättömästi
        tietämään ennakolta mitä tulee tapahtumaan,niin siitähän olisi jo syntynyt valtava median luoma paljastus! Ympäri maaailmaan käytäisiin seminaareja tapauksen johdosta.Tiede ja lääketieteellisissä julkaisuissa kerrottaisiin tapauksessa maailmanlaajuisesti!tieteen käsitteet menisivät uusiksi .Ym.Ym. Vaan kun mitään ei ole tapahtunut...Näin se vain on. Ihmisellä on aivot,joita voi käyttää ajatteluun.Sille ei valitettavasti voi mitään jos jotkut eivät uskalla käyttää niitä kuin yksipuolisesti.Terveisin Jummijammi.

        totuudellista profetiaa eli ennustusta tulevasta ja Ilmestyskirjan voit sinäkin lukea ja on kokonaan täysin Isän Jumalan antamaa, ei toki unen kautta vaan ihan enkelin valvomana jokainen sana kirjoitettiin niinkuin Isä Jumala sen tahtoi Poikansa Jeesuksen kautta annettaman, sillä Ilmestys annettiin Herralle Jeesukselle ja edelleen Johannekselle ja edelleen myös sinulle, jos sen tahdot otollisella sydämellä anoen Totuuden Hengen opetusta lukea ja vaarin ottaa, ja sen jälkeen voit syntyä ihan konkreettisesti Isän Jumalan lupaksen lapseksi ja ymmärrät, että myös unien kautta voi Jumala puhua ihan konkreettisesti, kuten monet omakohtaisesti voivat todistaa, mutta tietysti voidaan kaikki kieltää aivan niinkuin muussakin toisten sanomisessa voi olla totuutta tai valhetta. Kuitenkin Jumalan antama on pelkästään totuutta, mutta sielullinen voi vaikuttaa valhetta.

        Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle, mutta hyvä Jumala antaa uskonkin anoville lahjaksi ja epäuskoinenkin voi lähestyä Jumalaa ja mennä uskovan luo ja pytää esirukousta ja Jumalan siunausta. Kun Herra antaa on hyvä kiittää ja kunnioittaa eikä jäädä hapuilemaan oman ymmärryksen varaan, sillä Jumala on hyvä, totisesti Jeesuksen nimessä ja Hengessä.


      • Voijummijammi!
        Raamattu on täynnä kirjoitti:

        totuudellista profetiaa eli ennustusta tulevasta ja Ilmestyskirjan voit sinäkin lukea ja on kokonaan täysin Isän Jumalan antamaa, ei toki unen kautta vaan ihan enkelin valvomana jokainen sana kirjoitettiin niinkuin Isä Jumala sen tahtoi Poikansa Jeesuksen kautta annettaman, sillä Ilmestys annettiin Herralle Jeesukselle ja edelleen Johannekselle ja edelleen myös sinulle, jos sen tahdot otollisella sydämellä anoen Totuuden Hengen opetusta lukea ja vaarin ottaa, ja sen jälkeen voit syntyä ihan konkreettisesti Isän Jumalan lupaksen lapseksi ja ymmärrät, että myös unien kautta voi Jumala puhua ihan konkreettisesti, kuten monet omakohtaisesti voivat todistaa, mutta tietysti voidaan kaikki kieltää aivan niinkuin muussakin toisten sanomisessa voi olla totuutta tai valhetta. Kuitenkin Jumalan antama on pelkästään totuutta, mutta sielullinen voi vaikuttaa valhetta.

        Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle, mutta hyvä Jumala antaa uskonkin anoville lahjaksi ja epäuskoinenkin voi lähestyä Jumalaa ja mennä uskovan luo ja pytää esirukousta ja Jumalan siunausta. Kun Herra antaa on hyvä kiittää ja kunnioittaa eikä jäädä hapuilemaan oman ymmärryksen varaan, sillä Jumala on hyvä, totisesti Jeesuksen nimessä ja Hengessä.

        Voisitko kertoa esimerkin Varmasta ja Yleisesti oikeasti tieteellisesti todistetusta "uninäystä","profetiasta" .tms. Olisin kiinnostunut. Ja varmaan monet muutkin.Raamattu ei anna mitään faktoja.sillä se on vain tarinoita lähi idän paimentolaisheimojen ja kaupunkivaltioiden perimä kertomuksista,jollaisia on ympäri maailmaa eri kansojen ja heimojen taltioidussa kirjoituksissa .Lukekaa muuten niitäkin.Aloittakaa vaikkapa kalevalasta. Ja lukekaa avoimin mielin. Miettikää..


      • Jos et usko Raamatun
        Voijummijammi! kirjoitti:

        Voisitko kertoa esimerkin Varmasta ja Yleisesti oikeasti tieteellisesti todistetusta "uninäystä","profetiasta" .tms. Olisin kiinnostunut. Ja varmaan monet muutkin.Raamattu ei anna mitään faktoja.sillä se on vain tarinoita lähi idän paimentolaisheimojen ja kaupunkivaltioiden perimä kertomuksista,jollaisia on ympäri maailmaa eri kansojen ja heimojen taltioidussa kirjoituksissa .Lukekaa muuten niitäkin.Aloittakaa vaikkapa kalevalasta. Ja lukekaa avoimin mielin. Miettikää..

        Jumalaa ja sanomaansa, niin ihan turha on minun yrittää sinua vakuttaa millään. Minäkään en kaipaa Jeesuksen opetuslapsena yhdenkään ihmisen vakuutteluja mistään, vaan ainoastaa elävän Jumalan lupausten täyttymistä ja myös Henkensä opetusta eikä ole ihmisistä vaan Jumalasta.

        Toivon, että voi oppia tuntemaan Jeesuksen Herrana ilman ihmisten yrityksiä tai sanoja tai muutakaan, sillä ihmisestä olevat katoavat mutta Jumalan antamat pysyvät.


      • Voijummijammi!
        Jos et usko Raamatun kirjoitti:

        Jumalaa ja sanomaansa, niin ihan turha on minun yrittää sinua vakuttaa millään. Minäkään en kaipaa Jeesuksen opetuslapsena yhdenkään ihmisen vakuutteluja mistään, vaan ainoastaa elävän Jumalan lupausten täyttymistä ja myös Henkensä opetusta eikä ole ihmisistä vaan Jumalasta.

        Toivon, että voi oppia tuntemaan Jeesuksen Herrana ilman ihmisten yrityksiä tai sanoja tai muutakaan, sillä ihmisestä olevat katoavat mutta Jumalan antamat pysyvät.

        Minä taas toivon että uskaltaisit ajatella ,etkä pelkäisi että se on syntiä.


      • en ajattelekaan
        Voijummijammi! kirjoitti:

        Minä taas toivon että uskaltaisit ajatella ,etkä pelkäisi että se on syntiä.

        että se olisi syntiä!


      • Voijummijammi!
        en ajattelekaan kirjoitti:

        että se olisi syntiä!

        No.ajattele sitten ,ennenkuin kommentoit.


      • ajattelenkin
        Voijummijammi! kirjoitti:

        No.ajattele sitten ,ennenkuin kommentoit.

        ennenkuin kommentoin.


    • Anovat saavat

      hengellistä Isältä Jumalta Jeesuksen nimessä ja Pyhän Hengen antamana. Jos tämä ei olisi totta, niin silloin huonosti on Jeesukseen uskovien asiat, mutta tietysti Jeesuksen sanat ovat totta ja puhuu ihmisille tavalla ja toisella, sitä ei vain ihmiset aina huomaa eivätkä ymmärrä, kuten on ilmoitettu.

      Tästä näemme, että Jumalan Henki vaikuttaa pyhien kirjoituksien mukaan nimenomaan unia ja Jumalan puhetta siten. Samoin voi jokainen lukea kuinka Pyhä Henki puhui esimerkiksi Paavalille, eikä Herra ole muuttunut vaan on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Valitettavasti pahat ihmiset pyrkivät sotimaan Jumalan opetuksia vastaan ja halveksivat Pyhän Hengen tekoja, koska ovat itse epäuskoisia.

      'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken ihmissuvun* päälle. Silloin teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne saavat ennusunia. Myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä vuodatan Henkeäni, ja he profetoivat. Minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta, tulta ja savupatsaita. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu [kuin] vereksi*, ennen kuin tulee Herran päivä, se suuri ja loistava. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.' (Apt 2:17-)

      Anokaa Jumalan Hengen armoa ja totuutta elämäänne Jeesuksen nimessä, niin sitä saatte. Hyvin yksinkertaista ja helppoa nöyrälle uskovalle, mutta epäuskoiselle tulee mieleen selitykset omasta paremmasta tietämisestä tai lupauksien vesittämistä ´eihän nyt minulle tai ainakaan tuolle´. Olkaa kuin lapset, jotka lukevat lupauksista ja toimivat niiden mukaan sillä siihen Isä Jumala tahtoo meitä Jeesuksen opetuslapsia kasvattaa: häneen turvaamaan ja myös tekemään opetuksensa mukaan nimenomaan Jumalan valtakunnan ja vanhurskauden vastaanottamisessa.

      • ¨¨¨¨

        Nimimerk. "anovat saavat" kirjoittaa:

        "Tästä näemme, että Jumalan Henki vaikuttaa pyhien kirjoituksien mukaan nimenomaan unia ja Jumalan puhetta siten. Samoin voi jokainen lukea kuinka Pyhä Henki puhui esimerkiksi Paavalille,...
        _____________________________________

        Kommentit:

        "Anovat saavat" viesti on asenteellinen ja Raamattua vääristävä, siltä osin, että väitetään Jumalan Hengen vaikuttavan "nimenomaan unia".

        Kyllä, niitäkin, osaltaan. Mutta vain osittain, ei "nimenomaan". Pyhän Hengen armolahjat ovat monet. Lukekaa niiden luettelot ( 1 Kor 12. luku, 14. luku, Room 12:4-11, jne). Puhutaanko siellä että Henki vaikuttaa "nimenomaan" unia?

        Ei, ei sanota. Armolahjat ovat "moninaisia", monia erilaisia. Ja sitten...

        Lukekaa mm. Apostolien Tekojen tapahtumia. Nimimerkki "anovat saavat" vääristelee Jumalan Sanaa. Nimittäin Jumala ei käyttänyt ensisijaisesti "unia" johdattaessaan apostoli Paavalia. Jumalan Hengen toiminta oli paljon muuta, sekä suoranaisesti Paavalille, että toisten uskovien kautta Paavalin työhön liittyvää ja opastavaa. Lukekaa ja oppikaa, ja tulkaa terveille linjoille.

        Toki "pahat ihmiset" ovat kaikkina aikoina pyrkineet "sotimaan" Jumalan opetuksia vastaan, Sanaa vastaan. Mutta kaikki jotka toimivat kriittisesti Jumalan Hengen toiminnan asioita koskien, eivät ole "pahoja ihmisiä".

        Ei toki. Ne, jotka ovat Jumalan kouluissa kasvaneet, ovat jo "isiä ja äitejä" Kristuksessa, he eivät enää "hurmaannu" ihan kaikesta, jota "hengen toiminnaksi" mainostetaan! Heillä on "hengen aistit" , jotka ovat tottumuksesta harjaantuneet erottomaan "hyvän pahasta", aidon tuotteen ja eksytysten salakavalat "äänet". ( Heb 5:11-14, 1 Kor 3: 1-2)

        He ovat perehtyneet myös armolahjojen asioihin, tuntevat niitä, Henki on jakanut heille armolahjoja, erittäin kattavastikin. Mutta he eivät kersku näillä, eivät pidä niitä kuin jonakin "merkkinä", eivät pidä armolahjoja kuin lapset "leikkikaluja".. Sillä sellaisia Hengen lahjat eivät ole! Mutta kuin "leluina" niitä tahtovat käyttää kasvu-ja kehitysvaiheessa olevat uskovat.

        Sana opettaa, että ne on annettu "seurakunnan rakentamiseksi", uskovien kasvuksi, jotta Jumalan omat olisivat "pyhä temppeli" - Kristukseen juuurtunut!

        Efe 2:19-22,

        Eli? Hengen lahjoista "unien" näkemisen taso on vain yksi pieni osa. Ja se on Raamatun mukaan epäluotettavampi ilmoituksen tapa, mitä tulee Sanoihin.
        On syytä lukea se, mitä Jumala ilmoitti aikoinaan Moosekselle?

        " Je Herra sanoi:
        "Kuulkaa minun sanani, jos keskuudessanne on profeetta, niin minä ilmestyn hänelle näyssä, puhun hänen kanssaan unessa.
        Niin ei ole minun palvelijani Moose, hän on uskollinen koko minun talossani, hänen kanssaan minä puhun suusta suuhun, avoimesti, enkä peitetyin sanoin, ja hän saa katsella Herran muotoa.." ( 4 Moos 12:6-8)

        Unet, näyt -- ovat Jumalan symbolinen tapa puhua; epäsuora ja tulkinnallinen.
        Ja tulkinnoissa usein mennään "pieleen"! Mutta kun Jumala tahtoo ilmoittaa jotakin tarkasti, Hän tekee sen face-to face. Ihan suorin ja selvin sanoin. Puhuttelee kutsumaansa palvelijaa. ( Jer 23:28-32)

        Ei siis tule "huumaantua" unista. Eikä ihan jokaisen yön "unikuvista", eikä edes merkittävistäkään unista! Ja jos joku uni vaikuttaa olevan Jumalan puhetta, sekin tulee rukoillen tutkia. Niinkuin Daniel, Joosef, nöyrästi ja realistisesti.

        Eikä tule kapinoida niitä uskovia vastaan, jotka ovat lukuisten armolahjojen, Jumalan koulun ja opetusten kautta kasvaneet Sanaan. Oppineet sen, että asiat "tulevat ja menevät" - Mutta Raamatun Sana on (kokonaisuutena!) meille suuri armo ja lahja! Jeesus:

        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa..."

        Jumala on kaikkina aikoina ryhtynyt toimiiin, jotta "jyvät ja oljet" erotellaan. Hän ei ole innostunut siitä, että "Hänen nimissään" syötetään valhetta; pajunköyttä, eksytetään horjuvia sieluja. Hän tahtoo, että kaikki Hänen lahjansa ja leiviskänsä käytetään ihmisten johdattamiseksi Herran lähelle, Hänen yhteyteensä. Ei harhauteta "taivaan tuuliin", tyhjään hömpään, taikka sivuteille, saa-tanan saaliiksi.Lopuksi...


      • ihan hyvin kirjoitit
        ¨¨¨¨ kirjoitti:

        Nimimerk. "anovat saavat" kirjoittaa:

        "Tästä näemme, että Jumalan Henki vaikuttaa pyhien kirjoituksien mukaan nimenomaan unia ja Jumalan puhetta siten. Samoin voi jokainen lukea kuinka Pyhä Henki puhui esimerkiksi Paavalille,...
        _____________________________________

        Kommentit:

        "Anovat saavat" viesti on asenteellinen ja Raamattua vääristävä, siltä osin, että väitetään Jumalan Hengen vaikuttavan "nimenomaan unia".

        Kyllä, niitäkin, osaltaan. Mutta vain osittain, ei "nimenomaan". Pyhän Hengen armolahjat ovat monet. Lukekaa niiden luettelot ( 1 Kor 12. luku, 14. luku, Room 12:4-11, jne). Puhutaanko siellä että Henki vaikuttaa "nimenomaan" unia?

        Ei, ei sanota. Armolahjat ovat "moninaisia", monia erilaisia. Ja sitten...

        Lukekaa mm. Apostolien Tekojen tapahtumia. Nimimerkki "anovat saavat" vääristelee Jumalan Sanaa. Nimittäin Jumala ei käyttänyt ensisijaisesti "unia" johdattaessaan apostoli Paavalia. Jumalan Hengen toiminta oli paljon muuta, sekä suoranaisesti Paavalille, että toisten uskovien kautta Paavalin työhön liittyvää ja opastavaa. Lukekaa ja oppikaa, ja tulkaa terveille linjoille.

        Toki "pahat ihmiset" ovat kaikkina aikoina pyrkineet "sotimaan" Jumalan opetuksia vastaan, Sanaa vastaan. Mutta kaikki jotka toimivat kriittisesti Jumalan Hengen toiminnan asioita koskien, eivät ole "pahoja ihmisiä".

        Ei toki. Ne, jotka ovat Jumalan kouluissa kasvaneet, ovat jo "isiä ja äitejä" Kristuksessa, he eivät enää "hurmaannu" ihan kaikesta, jota "hengen toiminnaksi" mainostetaan! Heillä on "hengen aistit" , jotka ovat tottumuksesta harjaantuneet erottomaan "hyvän pahasta", aidon tuotteen ja eksytysten salakavalat "äänet". ( Heb 5:11-14, 1 Kor 3: 1-2)

        He ovat perehtyneet myös armolahjojen asioihin, tuntevat niitä, Henki on jakanut heille armolahjoja, erittäin kattavastikin. Mutta he eivät kersku näillä, eivät pidä niitä kuin jonakin "merkkinä", eivät pidä armolahjoja kuin lapset "leikkikaluja".. Sillä sellaisia Hengen lahjat eivät ole! Mutta kuin "leluina" niitä tahtovat käyttää kasvu-ja kehitysvaiheessa olevat uskovat.

        Sana opettaa, että ne on annettu "seurakunnan rakentamiseksi", uskovien kasvuksi, jotta Jumalan omat olisivat "pyhä temppeli" - Kristukseen juuurtunut!

        Efe 2:19-22,

        Eli? Hengen lahjoista "unien" näkemisen taso on vain yksi pieni osa. Ja se on Raamatun mukaan epäluotettavampi ilmoituksen tapa, mitä tulee Sanoihin.
        On syytä lukea se, mitä Jumala ilmoitti aikoinaan Moosekselle?

        " Je Herra sanoi:
        "Kuulkaa minun sanani, jos keskuudessanne on profeetta, niin minä ilmestyn hänelle näyssä, puhun hänen kanssaan unessa.
        Niin ei ole minun palvelijani Moose, hän on uskollinen koko minun talossani, hänen kanssaan minä puhun suusta suuhun, avoimesti, enkä peitetyin sanoin, ja hän saa katsella Herran muotoa.." ( 4 Moos 12:6-8)

        Unet, näyt -- ovat Jumalan symbolinen tapa puhua; epäsuora ja tulkinnallinen.
        Ja tulkinnoissa usein mennään "pieleen"! Mutta kun Jumala tahtoo ilmoittaa jotakin tarkasti, Hän tekee sen face-to face. Ihan suorin ja selvin sanoin. Puhuttelee kutsumaansa palvelijaa. ( Jer 23:28-32)

        Ei siis tule "huumaantua" unista. Eikä ihan jokaisen yön "unikuvista", eikä edes merkittävistäkään unista! Ja jos joku uni vaikuttaa olevan Jumalan puhetta, sekin tulee rukoillen tutkia. Niinkuin Daniel, Joosef, nöyrästi ja realistisesti.

        Eikä tule kapinoida niitä uskovia vastaan, jotka ovat lukuisten armolahjojen, Jumalan koulun ja opetusten kautta kasvaneet Sanaan. Oppineet sen, että asiat "tulevat ja menevät" - Mutta Raamatun Sana on (kokonaisuutena!) meille suuri armo ja lahja! Jeesus:

        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa..."

        Jumala on kaikkina aikoina ryhtynyt toimiiin, jotta "jyvät ja oljet" erotellaan. Hän ei ole innostunut siitä, että "Hänen nimissään" syötetään valhetta; pajunköyttä, eksytetään horjuvia sieluja. Hän tahtoo, että kaikki Hänen lahjansa ja leiviskänsä käytetään ihmisten johdattamiseksi Herran lähelle, Hänen yhteyteensä. Ei harhauteta "taivaan tuuliin", tyhjään hömpään, taikka sivuteille, saa-tanan saaliiksi.Lopuksi...

        vastauksesi. Jumala sinua siunatkoon Jeesuksen nimessä vaelluksessasi. Jeesuksen sanat ovat tietysti tärkeämmät kuin unet, olen pahoillani että siinä oli "nimenomaan" kun rinnalle toit Jeesuksen ja Raamatun. Tietenkään en rinnastanut niitä näihin kun käytin "nimenomaan" termiä vaan siihen kuinka johdatti tietäjät suoraan omaan maahansa ja Joosefia Jeesuksen perheen päänä ja muihin tällaisiin, kun ei lähettänyt enkeliä sanomaan vaan unessa antoi ohjeet.

        Lähettihän Jumalan enkelinkin Korneliuksen luokse ja Pietarin vapauttamaan vankilasta ja samoin käytti muitakin armolahjoja kuten ilmestystä. Käyttämäni "nimenomaan" oli huono valinta, olen siitä pahoillani, mutta saithan sinäkin tilaisuuden opettaa.

        Älä kuvittele että minä unien mukaan elämääni elän, mutta jos tahdot niin ajatella suon siihen sinulle vapauden ja tahdon myös siunata sinua ja rukoilla puolestasi, että Jumalan armo ja totuus sinua runsaasti Jeesuksessa vaikuttaisi, samoin armolahjat ja Hengen hyvä hedelmä, jota varmaan arvostat.


    • Unista Uudessa

      Testamentissa. Näemme että kaikki on Matteuksen evankeliumissa, vaikka tietysti näistä samoista olisivat voineet myös tahtoessaan kirjoittaa tai jos Isä olisi Henkensä kautta näin tahtonut asiat esille tuoda. Tietenkään ei kaikkea ole kerrottu, eikä tänäänkään kerrota, ei välttämättä mitään vaikka olisikin.

      ´Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi UNESSA Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, Älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä." ´ (Matteus 1:18-21)

      ´Niin he (idän tietäjät) menivät huoneeseen ja näkivät lapsen ynnä Marian, hänen äitinsä. Ja he lankesivat maahan ja kumarsivat häntä, avasivat aarteensa ja antoivat hänelle lahjoja: kultaa ja suitsuketta ja mirhaa. Ja Jumala kielsi heitä UNESSA Herodeksen tykö palaamasta, ja he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa. Mutta kun he olivat menneet, niin katso, Herran enkeli ilmestyi Joosefille UNESSA ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja pakene Egyptiin, ja ole siellä siihen asti, kuin minä sinulle sanon; sillä Herodes on etsivä lasta surmatakseen hänet". Niin hän nousi, otti yöllä lapsen ja hänen äitinsä ja lähti Egyptiin.´ (Matteus 2:11-14)

      ´Mutta kun Herodes oli kuollut, niin katso, Herran enkeli ilmestyi UNESSA Joosefille Egyptissä ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja mene Israelin maahan, sillä ne ovat kuolleet, jotka väijyivät lapsen henkeä". Niin hän nousi, otti lapsen ja hänen äitinsä ja meni Israelin maahan. Mutta kun hän kuuli, että Arkelaus hallitsi Juudeaa isänsä Herodeksen jälkeen, niin hän pelkäsi mennä sinne. Ja hän sai UNESSA Jumalalta käskyn ja lähti Galilean alueelle. Ja sinne tultuaan hän asettui asumaan kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret; että kävisi toteen, mikä profeettain kautta on puhuttu: "Hän on kutsuttava Nasaretilaiseksi".´ (Matteus 2:19-23)

      ´Mutta kun hän istui tuomarinistuimella, lähetti hänen vaimonsa hänelle sanan: "Älä puutu siihen vanhurskaaseen mieheen, sillä minä olen tänä yönä UNESSA paljon kärsinyt hänen tähtensä". (Matteus 27:19)

      Mielenkiintoista on se, että vaikka muutkin kertovat näistä samoista tapahtumista vain Matteus on ne kirjoittanut evankeliumiin. Marian kertomana Luukkaassa unista ei ole mitään mainittu. Matteus tuo esiin idän tietäjät ja Joosefin saamat. Näyttäisi että Matteus painottaa Joosefin puolta Jeesuksen perheen päänä ja Luukas Marian esilletuomaa. Tämä sama tulee esille myös sukuluetteloissa.

      Apostolien teoissa on kirjoitettu:

      ´Ja Paavali näki yöllä näyn: makedonialainen mies seisoi ja pyysi häntä sanoen: "Tule yli Makedoniaan ja auta meitä". Ja kun hän oli nähnyt sen näyn, niin me kohta tahdoimme päästä lähtemään Makedoniaan, sillä me käsitimme,
      että Jumala oli kutsunut meitä julistamaan heille evankeliumia.´ (Apt 16:9-10)

      ´Ja Herra sanoi yöllä näyssä Paavalille: "Älä pelkää, vaan puhu, äläkä vaikene, sillä minä olen sinun kanssasi, eikä kukaan ole ryhtyvä sinuun tehdäkseen sinulle pahaa, sillä minulla on paljon kansaa tässä kaupungissa".´ (Apt 18:9-10)

      Nämä näyt vaikka ovatkin saadut yöllä ovat todennäköisesti ilmestyksiä eikä unia, vaikka ensimmäinen (16:9) voisi olla unikin. Näky ja ilmestys ovat eri alkukielen sanoja, mutta samansuuntaisia.

    • Unista Vanhassa

      Testamentissa:

      Mutta Jumala tuli Abimelekin tykö yöllä unessa ja sanoi hänelle: "Katso, sinun on kuoltava sen vaimon tähden, jonka olet ottanut, sillä hän on toisen miehen aviovaimo". (1. Moos. 20:3)

      Ja Jumala sanoi hänelle unessa: "Niin, minä tiedän, että sinä teit sen vilpittömin sydämin. Sentähden minä estinkin sinut tekemästä syntiä minua vastaan enkä sallinut sinun kajota häneen. (1. Moos. 20:6)

      Mutta lauman pariutumisen aikana minä nostin silmäni ja näin unessa, että vuohipukit, jotka astuivat laumaa, olivat juovikkaita, pilkullisia ja kirjavia.Ja Jumalan enkeli sanoi minulle unessa: 'Jaakob!' Minä vastasin: 'Tässä olen'. (1. Moos. 31:10-11)

      Mutta Jumala tuli aramilaisen Laabanin luo unessa yöllä ja sanoi hänelle: "Varo, ettet puhu Jaakobille hyvää etkä pahaa". (1. Moos. 31:24)

      Kerran Joosef näki unen ja kertoi sen veljilleen; sen jälkeen he vihasivat häntä vielä enemmän. (1. Moos. 37:5)

      Ja hän näki vielä toisenkin unen, jonka hän kertoi veljilleen ja sanoi: "Minä näin vielä unen: katso, aurinko ja kuu ja yksitoista tähteä kumarsivat minua". (1. Moos. 27:9)

      Ollessaan vankilassa vangittuina he molemmat, Egyptin kuninkaan juomanlaskija ja leipoja, näkivät samana yönä unta, kumpikin unensa, ja kummankin unella oli oma selityksensä. (1. Moos. 40:5)

      Ja nämä ohuet tähkäpäät nielivät ne seitsemän paksua ja täyteläistä tähkäpäätä. Siihen farao heräsi, ja katso, se oli unta. (1. Moos. 41:7)

      Niin Joosef sanoi faraolle: "Faraon unet merkitsevät kumpikin samaa; Jumala on ilmaissut faraolle, mitä hän on tekevä. (1. Moos. 41:25)

      Ja Herra sanoi: "Kuulkaa minun sanani. Jos keskuudessanne on profeetta, niin minä ilmestyn hänelle näyssä, puhun hänen kanssaan unessa. (4. Moos. 12:56)

      "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen, ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä', niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne. Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa. Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptin maasta ja vapahti sinut orjuuden pesästä, ja on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi. (5. Moos. 13:1-5)

      Viestin laittajan kommentti: "Kuten näemme oleellista on uskoa Israelin Pyhään Herraan ja Jumalaan Jeesus Nasaretilaiseen, sillä kaikki muut ovat epäjumalia. Tietysti Isä Jumala on yksin Pojassa Jeesuksessa ja Nimessään, samoin Pyhä Henki todistaa Jeesuksesta."

      Kun Gideon tuli, niin muuan mies kertoi untansa toiselle. Hän sanoi: "Minä näin unta ja katso, ohraleipäkakku tuli pyörien midianilaisten leiriin. Se tuli teltalle saakka, iski siihen niin, että se kaatui, ja käänsi sen ylösalaisin, ja teltta jäi kumoon."(Tuom. 7:14)

      Viestin laittajan kommentti: "Sekä uni että selitys annettiin toisille ja Gideon toimi sen mukaan."

      Ja Saul kysyi Herralta, mutta Herra ei vastannut hänelle, ei unissa, ei uurimin eikä profeettain kautta. (1. Sam. 28:6)

      Gibeonissa Herra ilmestyi Salomolle yöllä unessa, ja Jumala sanoi: "Ano, mitä tahdot, että minä sinulle antaisin". ... Siihen Salomo heräsi; ja katso, se oli unta. (1. Kun. 3:5...15)

      Kun ajattelen: leposijani lohduttaa minua, vuoteeni huojentaa minun tuskaani, niin sinä kauhistutat minua unilla ja peljästytät minua näyillä. (Job 7:13-14)

      • jatkuu ... loppu.

        Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata. Unessa, ttannee näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa, silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen, kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä, säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin. (Job 33:14-18)

        Aikovatko he unillaan, joita he kertovat toinen toisellensa, saattaa minun kansani unhottamaan minun nimeni, niinkuin heidän isänsä ovat unhottaneet minun nimeni Baalin tähden? Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra. ... Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'. Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra. (Jer. 23:27-28...31-32)

        Viestin laittajan kommentti: "Jälleen näemme, että oleellista on todistus Israelin Pyhästä Herrasta Jeesuksesta, kaikenlainen luopumus tahdostaan on pahasta, samoin vääristellä esittämiään nimessään."

        Ja te, älkää kuulko profeettojanne, tietäjiänne, unianne, ennustelijoitanne ja velhojanne, jotka sanovat teille näin: 'Ette te joudu palvelemaan Baabelin kuningasta'. (Jeremia 27:9)

        Viestin laittajan kommentti: "Herra on tinkimätön omastaan eikä mielisty valheisiin".

        Sillä näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: älkää antako profeettainne, joita on keskuudessanne, ja tietäjäinne pettää itseänne, älkääkä totelko unianne, joita te uneksutte. Sillä valhetta he ennustavat teille minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, sanoo Herra. (Jer. 29:8-9)

        Ja Jumala antoi näille neljälle nuorukaiselle taidon käsittää kaikki kirjoitukset ja kaiken viisauden; ja Daniel ymmärsi myös kaikkinaiset näyt ja unet. (Dan 1:17)

        Nebukadnessarin toisena hallitusvuotena näki Nebukadnessar unia, ja hänen mielensä oli levoton eikä hän enää saanut unta. Silloin kuningas käski kutsua tietäjät ja noidat, velhot ja kaldealaiset ilmoittamaan kuninkaalle hänen unensa; ja
        he tulivat ja astuivat kuninkaan eteen. Ja kuningas sanoi heille: "Minä olen nähnyt unen, ja mieleni on levoton, kunnes saan tietää sen unen. (Dan 2:1-3)

        Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät. (Joe 2:28)

        Sillä kotijumalat puhuvat tyhjiä, ja tietäjät näkevät petosnäkyjä, puhuvat valheunia, lohduttelevat turhilla. Sentähden he saavat lähteä matkaan kuin lammaslauma ja kärsivät vaivaa, kun ei ole paimenta. (Sak 10:2)

        Viestin laittajan loppukommentti: "Unet voivat olla Jumalan antamia tai sitten valheellisia. Onko se sitten kiinni näkijän vilpittömyydestä vai koetteleeko Jumala kaikkia vai onko valheunet vain niiden esittäjien omaa keksintöä vailla todellista unta laisinkaan vai sielullista riivaajahenkien vaikuttamaa unta, voiko sitä ihminen tietää, sen tietää Jeesuksen Isä ja Jumala. Voidaan kysyä vaikuttiko Jumala faaraon ja baabelin kuninkaan unet, jotka Joosef ja Daniel selittivät. Jumala vaikutti omissa lampaissaan unet vaikka kenties myös heitä voidaan koetella. Jumala on ihmeellinen Jumala, mutta taivaan avaruuksissa on riivaja-jumalia pahuuden henkivaltoina, ja niitä tulee varoa ja saavat aikaan kaiken tämän ihmisten uskonnollisuuden myös nimikristillisyyden ilman Jeesusta Herrana. Älkäämme eksykö pelkästään sielullisuuteen kun voimme anoen saada hengellistä Jeesuksen nimessä ja Hengessä, amen. Hallelujah Jeesuksen nimessä".


    • Voiko ihminen

      tietää mikä uni on Jumalasta ja mikä pelkästään sielullista? Ainakin voi luulla tietävänsä.

    • Jos Jumala toimii

      tahtoessaan näin, niin eipä siinä ihmisen ole helppo koetella mikä henki vaikuttaa:

      ´ Ja Herra sanoi: 'Kuka viekoittelisi Ahabin lähtemään sotaan, että hän kaatuisi Gileadin Raamotissa?' Mikä vastasi niin, mikä näin. Silloin tuli henki ja asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä viekoittelen hänet'. Herra kysyi häneltä: 'Miten?' Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'. Katso, nyt Herra on pannut valheen hengen kaikkien näiden sinun profeettaisi suuhun, sillä Herra on päättänyt sinun osaksesi onnettomuuden." ´ (1. Kun 22:20-23)

      Kannattaa turvata Jumalaan Jeesuksen nimessä ja anoa Totuuden Hengen osallisuutta, sillä Jeesus opetti että anovat saavat ja Isä antaa hyvää eikä pahaa, ja jos sittenkin koetellaan ja valheenhenget saa toimia, niin sitten siihen on tyytyminen. Herra Jeesus on hyvä paimen!

    • Kirjoitettu on:

      Mutta jos profeetta antaa viekoitella itsensä ja sanoo sanan, niin minä, Herra, olen sen profeetan viekoitellut; ja minä ojennan käteni häntä vastaan ja hävitän hänet kansastani Israelista. (Hes 14:9)

      Peljätään Jumalaa!

    • Jumalan pelosta!

      Herran Jeesuksen hyvää opetusta: "Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään! Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi. Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta. Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matteus 10:25-28)

      "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta. Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi. Sentähden, kaikki, mitä te pimeässä sanotte, joutuu päivänvalossa kuultavaksi, ja mitä korvaan puhutte kammioissa, se katoilta julistetaan. Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää." (Luukas 121-5)

      Pietari kirjoitti: ´Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.´ (1. Piet. 2:17)

      ´Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille. Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet". ´ (Ilm. 14:6-7)

      Kannattaa ymmärtää ihan jokaisen, että Jumalaa tulee jokaisen ihmisen peljätä!

      • Tärkein!!

        Suhteellisuutta....

        Unet ovat, tulevat ja menevät. Niitä on ollut, kautta ihmiskunnan historian, kautta kirjoitetun Sanan, Raamatun.

        Jumala ei tahdo, että meistä tulee kuin kyklooppeja! Yksisilmäisiä, outoja otuksia, jotka...
        - sairastuvat "unien" sihtaamiseen...
        - sairastuvat (väärien) valeprofetioiden hurmaan!
        - harhautuvat sivuraiteille, terveestä Jumalan Valtakunnan asiasta!

        Koetelkaa opetella suhteellisuutta? MIKÄ on tärkeintä, mikä toissijaista...

        Tärkeintä on, että ihminen löytää ikuisen elämän Lahjan Jeesuksessa!

        Ja tärkeintä on, että uskovat ahkeroitsevat tässä asiassa!

        Lopettavat typerän "jauhamisen" ja sairaan ajan kulutuksen unissa, ennustuksissa, aikamäärissä.....

        Jeesus tulee! Oletkö siinä, missä pitää? Matt 24:42-51


      • Miten Jumala sinulle
        Tärkein!! kirjoitti:

        Suhteellisuutta....

        Unet ovat, tulevat ja menevät. Niitä on ollut, kautta ihmiskunnan historian, kautta kirjoitetun Sanan, Raamatun.

        Jumala ei tahdo, että meistä tulee kuin kyklooppeja! Yksisilmäisiä, outoja otuksia, jotka...
        - sairastuvat "unien" sihtaamiseen...
        - sairastuvat (väärien) valeprofetioiden hurmaan!
        - harhautuvat sivuraiteille, terveestä Jumalan Valtakunnan asiasta!

        Koetelkaa opetella suhteellisuutta? MIKÄ on tärkeintä, mikä toissijaista...

        Tärkeintä on, että ihminen löytää ikuisen elämän Lahjan Jeesuksessa!

        Ja tärkeintä on, että uskovat ahkeroitsevat tässä asiassa!

        Lopettavat typerän "jauhamisen" ja sairaan ajan kulutuksen unissa, ennustuksissa, aikamäärissä.....

        Jeesus tulee! Oletkö siinä, missä pitää? Matt 24:42-51

        "Tärkein!!" on puhunut ja opettanut?


      • Herra, tärkein!
        Miten Jumala sinulle kirjoitti:

        "Tärkein!!" on puhunut ja opettanut?

        Kysymys: Miten Jumala sinulle
        2.12.2011 14:41 "Tärkein!!" on puhunut ja opettanut?
        ____________________________________________
        Vastausta...

        1. Ehdottomasti Jumalan opetus ja kasvatus Sanan kautta ( Raamatun koeteltu sana) menee ylitse kaiken. Ja sillä Sanalla KAIKKI tulee koetella ja testata.
        Pyhä Henki ei näet KOSKAAN tuo esille sellaista, joka "sotii" Sanaa vastaan, Herramme Jeesuksen opetuksia ja esimerkkejä vastaan.

        2. Sitten Jumala puhuu olosuhteiden, toisten ihmisten ja koettelemusten kautta.
        Jumala opettaa kärsivällisyyttä, jne. Ahdistusten kautta on paljon opetusta tullut... (Room 5:3-5, jne.) Kärsimysten "korkeakoulussa" löytyvät kalleimmat "hengen jalokivet" - mutta se ei ole helppoa....

        3. Jumala puhuu ja opettaa myös armolahjojen välityksellä. Uskovien yhteydessä, mutta myös henkilökohtaisella tasolla. Pyhä Henki ei tunne rajoituksia, vaan joskus Hengen lahjat ovat kattavasti käytännössä, kun Henki vaikuttaa uskovien keskellä. Tai, kun Jumala näyttää asioita näkyjen tasolla, tai antaa suoraa ja selkeää sanaa!

        4. Ja unet? Kyllä neljänkymmenen vuoden uskonelämään mahtuu monia erikoisia unia, siis Herran puhetta! Eikä vain niiden näkemistä, vaan niiden sanoman (ennakoivan) toteutumista! Mutta "oppimisen" taso on (ja tulee olla) se, ettei uskova kuvittele kaikkia unia ainakaan Jumalan antamaksi. Sen oppii kyllä erottamaan, milloin unessa on JUMALAN viesti. Ja usein unissa on syvä-analyysiä jostakin tilanteesta, jota ei "näe" muuten.

        5. Toki Jumala on opettanut monta asiaa toisten viisaiden ja hengellisten sisarien ja veljien välityksellä. Hyvien kirjojen ja kirjoitusten. Virsien ja laulujen kautta. Johdatuksen kautta... Luontokin puhuu ja opettaa!

        6. Eli, Jumalan opetuksen tasoja ja lähteitä on suuri määrä. Mutta kukaan ei opi hetkessä. Kasvaminen ottaa aikaa. Siinä tarvitaan "tilaa" Jumalalle, aikaa RUKOUKSEEN, jota pidän elinehtona. Kuin hengitystä. Rukouksessa Jumalan maailma avautuu, Henki kirkastaa Jeesusta, muistuttaa Sanan opetuksia.

        Kun oikein tarkkaan pohtii, niin "avoimin sydämin ja silmin" - oppimaan ja käsittämään tahtova sydän --- saa kyllä Jumalalta opetusta joka päivä! Jotta edes hiukan käsittäisi Hänen suuruuttaan, Hänen hyvyyttään, uskollisuuttaan!


      • Kiitos Isälle
        Herra, tärkein! kirjoitti:

        Kysymys: Miten Jumala sinulle
        2.12.2011 14:41 "Tärkein!!" on puhunut ja opettanut?
        ____________________________________________
        Vastausta...

        1. Ehdottomasti Jumalan opetus ja kasvatus Sanan kautta ( Raamatun koeteltu sana) menee ylitse kaiken. Ja sillä Sanalla KAIKKI tulee koetella ja testata.
        Pyhä Henki ei näet KOSKAAN tuo esille sellaista, joka "sotii" Sanaa vastaan, Herramme Jeesuksen opetuksia ja esimerkkejä vastaan.

        2. Sitten Jumala puhuu olosuhteiden, toisten ihmisten ja koettelemusten kautta.
        Jumala opettaa kärsivällisyyttä, jne. Ahdistusten kautta on paljon opetusta tullut... (Room 5:3-5, jne.) Kärsimysten "korkeakoulussa" löytyvät kalleimmat "hengen jalokivet" - mutta se ei ole helppoa....

        3. Jumala puhuu ja opettaa myös armolahjojen välityksellä. Uskovien yhteydessä, mutta myös henkilökohtaisella tasolla. Pyhä Henki ei tunne rajoituksia, vaan joskus Hengen lahjat ovat kattavasti käytännössä, kun Henki vaikuttaa uskovien keskellä. Tai, kun Jumala näyttää asioita näkyjen tasolla, tai antaa suoraa ja selkeää sanaa!

        4. Ja unet? Kyllä neljänkymmenen vuoden uskonelämään mahtuu monia erikoisia unia, siis Herran puhetta! Eikä vain niiden näkemistä, vaan niiden sanoman (ennakoivan) toteutumista! Mutta "oppimisen" taso on (ja tulee olla) se, ettei uskova kuvittele kaikkia unia ainakaan Jumalan antamaksi. Sen oppii kyllä erottamaan, milloin unessa on JUMALAN viesti. Ja usein unissa on syvä-analyysiä jostakin tilanteesta, jota ei "näe" muuten.

        5. Toki Jumala on opettanut monta asiaa toisten viisaiden ja hengellisten sisarien ja veljien välityksellä. Hyvien kirjojen ja kirjoitusten. Virsien ja laulujen kautta. Johdatuksen kautta... Luontokin puhuu ja opettaa!

        6. Eli, Jumalan opetuksen tasoja ja lähteitä on suuri määrä. Mutta kukaan ei opi hetkessä. Kasvaminen ottaa aikaa. Siinä tarvitaan "tilaa" Jumalalle, aikaa RUKOUKSEEN, jota pidän elinehtona. Kuin hengitystä. Rukouksessa Jumalan maailma avautuu, Henki kirkastaa Jeesusta, muistuttaa Sanan opetuksia.

        Kun oikein tarkkaan pohtii, niin "avoimin sydämin ja silmin" - oppimaan ja käsittämään tahtova sydän --- saa kyllä Jumalalta opetusta joka päivä! Jotta edes hiukan käsittäisi Hänen suuruuttaan, Hänen hyvyyttään, uskollisuuttaan!

        Jumalalle Jeesuksen nimessä hyvästä viestistä niinkuin sen koen. Jumalan siunausta Jeesuksen nimessä kaikessa hengellisessä hyvässä sinulle, joka varmasti tahdot vaeltaa hyvällä ja otollisella mielenlaadulla Luojaan nähden.

        Rukoillaan ja valvotaan kaikkien pyhien ja Israelin sukukuntien jälkeläisten suhteen, sillä se on Isän Jumalan tahto Kuningas Jeesuksen nimessä ja Totuuden Hengessä.


    • Inhottava realisti

      Unet ovat vain unia. Mistään muusta EI ole konkreettisia todisteita.

      Jeesuksen paluusta on turha sanoa mitään. Aika näyttää, onko koko lupaukselle tulossa täyttymystä vaiko ei.

      Varmaa on se, että spekuloiminen aiheen tiimoilta jatkuu, vaikka se "pian" ei osoittatuisikaan nykyaikaa koskevaksi.

      • Elämän lyhyt hetki!

        Unet ovat unia.

        Niitä on monta lajia, kuten useimmat tietävät (paitsi jotkut eivät...).

        Konkreettisia todisteita mm. "enneunista" löytyy pilvin pimein, niiden toteutumisesta ( paitsi jotkut ovat niin "tukossa" - itseään täynnä --- ettei heihin mitään uutta mahdu..)

        Varmaa on, että Jeesus tulee "pian".

        (Sana "pian" sisällöltään ei ole "lyhyen ajan päästä" - vaan "äkisti", rutosti, silmänräpäyksessä, salamanleimauksessa...)

        Jeesus tulee - sanansa mukaan - "sillä sinä hetkenä jona ette luule, Ihmisen Poika tulee." (Matt 24:44)

        Ihan niinkuin kuolemankin hetki? KUKA voi sanoa, milloin se hetki tulee?

        Ei kukaan? Mutta vuorenvarma asia on, että se hetki tulee. Jokaisen kohdalle.
        Paitsi se tilanne, josta Paavali kirkoittaa 1 Tess 4:13-18.

        Viisas on se, joka on VALMIS. Joka hetki. Sillä Herran tulo - taikka kuoleman hetki - se tulee joka tapauksessa. Usein yllättäen? Kesken elämänkin, parhaissakin vuosissa. Nuoruudessa, jopa lapsena.

        "Ei ole ihminen tuulen valtias, niin että hän voisi sulkea tuulen, ei hallitse kukaan kuoleman päivää, ei ole pääsyä sodasta, eikä jumalattomuus pelasta harjoittajaansa." ( Saar 8:8)

        "Ihminen, vaimosta syntynyt elää vähän aikaa ja on täynnä levottomuutta,
        - kasvaa kuin kukkanen ja lakastuu, pakenee kuin varjo eikä pysy."
        "Hänen päivänsä ovat määrätyt, ja hänen kuukausiensa luku on sinun tiedossasi; sinä olet asettanut hänelle määrän, jonka ylitse hän ei pääse."
        ( Job 14:1,5)

        Tiedätkö sinä "päiviesi määrän"? Tietääkö kukaan ihminen?

        Jumala on asettanut "määrän" jonka ylitse kukaan ei voi sekuntiakaan elämäänsä jatkaa. Se, joka nauraa - pilkkaa näitä armottomia faktoja, Jumalan faktoja - on surullinen tapaus.

        Monet viisaat ovat todenneet: vasta kun ihminen selvittää asiansa kuoleman ja katoavaisuuden kanss, hän oppii "elämään" viisaasti. Ei enää pelkää kuolemaa, ikäviä asioita. Ne on katsottu face-to-face, on "oteltu" ne selviksi.

        Kun huomaa, miten lyhyt (suhteellisesti) ihmiselämä pisimmilläänkin on - syntyy terve realistisuus: - aika on lahjaa, elämä on lahjaa... arvostan sitä...


    • Inhottava realisti

      Pah.

      Esitäpä niitä konkreettisia todisteita toteutuneista enneunista. JA todista, että ne liittyvät kristinuskoon.

      Kuoleman hetki tulee jokaiselle ajallaan. Jo muinaiset egyptiläiset valmistautuivat uskontonsa vuoksi (!) kuolemaansa koko elämänsä ajan. Järkevämpää liene elää elämää, eikä murehtia sitä "ikuisuutta", josta EI mitään todisteita kuitenkaan ole.

      Se, miten kunkin elämä menee, on arvoitus. SEn enempää Sinulla kuin minullakaan ei ole tioetoa edes omista elinpäivistämme. Kohtalo? Vaikea sanoa. Jokainen tekomme vaikuttaa myös tulevaan. En hetkeäkään usko, että jokainen tapahtuma elämässä olisi ennalta määrätty.

      JOS esim. päätän juuri nyt lähteä palkkasoturiksi Afganistaniin, sillä lienee vaikutusta elämääni. Jos lopetan työssäkäynnin ja keskityn juopotteluun, sama juttu.

      Elämä on täynnä valintoja. Esim. uskonnollisuus on yksi valinta. Jos PÄÄTÄT TIETOISESTI elää uskonnollisuuden määrittelemiä teitä, kyseessä on oma toimintasi. Se on sitten surullista, mikäli sen vuoksi katsot olevasi kykenevä arvioimaan muiden valintojen oikeellisuutta siksi, että olet uskossa.

      Jokainen ymmärtää oman kuolevaisuutensa jossakin vaiheessa, mikäli tarpeeksi vanhaksi ehtii elää. Se oma kuolevaisuus vain on hyväksyttävä. Toki ihmisten johtopäätökset tästä sitten ovat erilaisia. Uskontojen kautta, avulla ja vuoksi odsa selittelee sitä, mitä kuoleman jälkeen EHKÄ tapahtuu. Todisteita asiasta ei ole - on vain uskoa.

      Elämää siis todellakin joko pitää "lahjana", ainutkertaisena - tai sitten ei.

      Se on sitten eri juttu sekin, keskittyykö tässä elämässä toimimaan tiettyjen jonkun asettamien normien mukaan vaiko vetääkö todellisuudesta johtopäätöksensä.

      • Onnelliset!

        Joku kirjoittaa:

        Inhottava realisti
        3.12.2011 08:31

        "Pah.

        Esitäpä niitä konkreettisia todisteita toteutuneista enneunista. JA todista, että ne liittyvät kristinuskoon. "
        _________________________________________

        Jeesus neuvoi (viisaasti) ettei tule heittää helmiä sikojen eteen eikä pyhää koirille. Tiedetään, minkä verran nämä "arvostavat" pyhiä asioita.

        Ihminenkin, sanoo vain "pah".

        Mutta mihinkään provokaatioon; manipulointiin ei ole tarvetta, millään tavalla.
        Siis suhteessa erikoisiin uniin. Se, joka sellaisia näkee, ja on uskossa elävään Jumalaan, toteaa kyllä, milloin Jumala on asialla? Milloin Hän ilmoittaa jotakin asiaa unen kautta?

        Mutta ettäkö täällä pitäisi jollekin skeptikolle; pilkkaajalle "kertoa jokin todiste toteutuneesta unesta" - ei siinä ole mitään järkeä eikä syytä. Ei mitään realistista syytä. Pilkka-kirveiden-purtavaa kyllä löytyy....

        Taas ne, jotka eivät ole ylimielisiä, itseään täynnä, omaviisautta tihkuen, saavat kuulla kerrottavan Jumalan näyttämistä unikuvista, niiden hämmästyttävän tarkasta toteutumisesta. Mutta ei täällä. Eikä varsinkaan pilkkaamisen ja herjan aiheeksi.... Joku "järki" pitää olla.... edes jollakin suunnalla?

        Toki sellaisia mm. ennenunia näkevät nekin ihmiset, jotka eivät Jumalaa tunne.
        Ja tiedetään tapauksia, joissa joku jumalaton on nähnyt niin vahvaa unta, että herättyään siitä on huutanut Jumalaa apuun -- ja tullut uskoon.

        Kun ihminen "torjuu" ikäviä asioita, mm. Elävän Jumalan tason, hänen elämänsä on ainaista psykologisten defenssien tasoa! Selitystä ja taas selitystä, ja taas vain selitystä..

        Niin, niin , niin. Ja näin ja näin...

        SE vasta on surullista ja säälittävää.

        On ihanaa elää valossa - aitoudessa. Ei pelossa ja selitysten viidakossa!
        Ja kun Jumala valaisee - Jeesus - joka on Maailman Valkeus ja Valo, voi katsella ja arvioida maailmaa, kaikkea kuin
        - korkealta vuorelta kirkkaassa valossa!

        Ei ihme, että ihmisiä ahdistaa kun he hapuilevat pimeässä viidakossa, etsivät sekasorrossa suuntaa.... joka puolella vain epätietoisuutta.

        Se on surullista ja säälittävää. Kun pimeys ja Pimeyden pomo naruttaa ihmistä, syöttää tälle pajunköyttä - ja sitten nämä haihattelijat "oman päänsä uskovaiset" koettavat säälittäviä selityksiään toisille jonakin totuutena puhuttaa.

        Sääli, sääli.

        Mutta, valinta mikä valinta? Jos valitsee istumisen pimeässä kopperossa, kuin valheen vankina..... niin se on valinta sekin!

        Jos sitten harmittaa se henkinen vapaus ja selkeys, joka toisilla on, jotka eivät elä oman psyykensä vankilassa --- niin mitä siitä? He ovat tehneet hyvän valinnan, nöytyneet tunnustamaan, että ova vain "ihmisiä" - ja että Jumala on Kaikkivaltias! He ovat lakanneet pitämästä ihmisen "aivoja" Jumalana, enempää omiaan kuin toistenkaan....


      • Kirjoitettu on
        Onnelliset! kirjoitti:

        Joku kirjoittaa:

        Inhottava realisti
        3.12.2011 08:31

        "Pah.

        Esitäpä niitä konkreettisia todisteita toteutuneista enneunista. JA todista, että ne liittyvät kristinuskoon. "
        _________________________________________

        Jeesus neuvoi (viisaasti) ettei tule heittää helmiä sikojen eteen eikä pyhää koirille. Tiedetään, minkä verran nämä "arvostavat" pyhiä asioita.

        Ihminenkin, sanoo vain "pah".

        Mutta mihinkään provokaatioon; manipulointiin ei ole tarvetta, millään tavalla.
        Siis suhteessa erikoisiin uniin. Se, joka sellaisia näkee, ja on uskossa elävään Jumalaan, toteaa kyllä, milloin Jumala on asialla? Milloin Hän ilmoittaa jotakin asiaa unen kautta?

        Mutta ettäkö täällä pitäisi jollekin skeptikolle; pilkkaajalle "kertoa jokin todiste toteutuneesta unesta" - ei siinä ole mitään järkeä eikä syytä. Ei mitään realistista syytä. Pilkka-kirveiden-purtavaa kyllä löytyy....

        Taas ne, jotka eivät ole ylimielisiä, itseään täynnä, omaviisautta tihkuen, saavat kuulla kerrottavan Jumalan näyttämistä unikuvista, niiden hämmästyttävän tarkasta toteutumisesta. Mutta ei täällä. Eikä varsinkaan pilkkaamisen ja herjan aiheeksi.... Joku "järki" pitää olla.... edes jollakin suunnalla?

        Toki sellaisia mm. ennenunia näkevät nekin ihmiset, jotka eivät Jumalaa tunne.
        Ja tiedetään tapauksia, joissa joku jumalaton on nähnyt niin vahvaa unta, että herättyään siitä on huutanut Jumalaa apuun -- ja tullut uskoon.

        Kun ihminen "torjuu" ikäviä asioita, mm. Elävän Jumalan tason, hänen elämänsä on ainaista psykologisten defenssien tasoa! Selitystä ja taas selitystä, ja taas vain selitystä..

        Niin, niin , niin. Ja näin ja näin...

        SE vasta on surullista ja säälittävää.

        On ihanaa elää valossa - aitoudessa. Ei pelossa ja selitysten viidakossa!
        Ja kun Jumala valaisee - Jeesus - joka on Maailman Valkeus ja Valo, voi katsella ja arvioida maailmaa, kaikkea kuin
        - korkealta vuorelta kirkkaassa valossa!

        Ei ihme, että ihmisiä ahdistaa kun he hapuilevat pimeässä viidakossa, etsivät sekasorrossa suuntaa.... joka puolella vain epätietoisuutta.

        Se on surullista ja säälittävää. Kun pimeys ja Pimeyden pomo naruttaa ihmistä, syöttää tälle pajunköyttä - ja sitten nämä haihattelijat "oman päänsä uskovaiset" koettavat säälittäviä selityksiään toisille jonakin totuutena puhuttaa.

        Sääli, sääli.

        Mutta, valinta mikä valinta? Jos valitsee istumisen pimeässä kopperossa, kuin valheen vankina..... niin se on valinta sekin!

        Jos sitten harmittaa se henkinen vapaus ja selkeys, joka toisilla on, jotka eivät elä oman psyykensä vankilassa --- niin mitä siitä? He ovat tehneet hyvän valinnan, nöytyneet tunnustamaan, että ova vain "ihmisiä" - ja että Jumala on Kaikkivaltias! He ovat lakanneet pitämästä ihmisen "aivoja" Jumalana, enempää omiaan kuin toistenkaan....

        ´ Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". ´ (Room. 10:6-13)

        Jeesus on hyvä paimen ja Paavali tunsi Herran ja opetti meille:

        "Ateenan miehet, minä näen kaikesta, että te suuresti kunnioitatte jumalia. Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle'. Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan. Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken. Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'. Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema. Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista." Kuullessaan kuolleitten ylösnousemuksesta toiset ivasivat, toiset taas sanoivat: "Me tahdomme kuulla sinulta tästä vielä toistekin". (Apt 17:22-32)

        Pidetään huolta että meillä on öljy astioissamme näinä Herran Jeesuksen tulemuksen aattovuosina, ja voivat kestää vielä vuosiakin, kenties kymmenenkin ja enemmänkin, mutta ei monia vuosikymmeniä enää, sillä Päivän tulo on lähellä kuten saamme olla lapsiaan.


    • Inhottava realisti

      Ei täällä kirjoita mikään "joku", vaan nimimerkkiä "Inhottava realisti" käyttävä henkilö.

      Muu osa tekstistäsi onkin sitten turhaa jaarittelua, jossa ei edes pyritä keskusteluun.

      Ai niin, onhan mukana myös sitä tuttua säälittelyä.

      • kyllä on nähty

        Inhott. R. teksti siis turhaa jarittelua?

        Kyllä.

        on huomattu.


      • nonstop
        kyllä on nähty kirjoitti:

        Inhott. R. teksti siis turhaa jarittelua?

        Kyllä.

        on huomattu.

        ei se mitään


      • unimaailman as
        nonstop kirjoitti:

        ei se mitään

        Unien selityksiä?

        Jos ja kun Jumala tahtoo puhua unen, uninäyn kautta, Hän olettaa, että uskova koettelee ja tutkistelee sen. Miten? Tietenkään ei ”järjen päätelmillä” ( vaikka ymmärrykselläkin on asiat tutkittava), eikä toki pakanallisilla ”unikirjoilla”, saatikka taikuuteen ja noituuteen haiskaltavilla filosofioilla ja salamyhkäisillä keinoilla!

        ”Koetelkaa kaikki”. I. Tess 5:21.

        Kaikki, myös unet. Ja millä ne on koeteltava? Jumalan Sanan, Raamatun avulla. Jos unia tutkii ”oman pään ja viisauden” avulla, lopputulos on subjektiivinen näkemys, jopa vääristynytkin.

        Esimerkki. Joku näkee unta rakennuksista, rakentamisesta, rakennustyömaista. Ja itsensä siellä. . .

        Jos otaksuu, että uni on Jumalan viestiä, on tutkittava mitä Raamattu puhuu ”rakentamisesta”, ja varsinkin UT? Kun näitä sanoja ja opetuksia lukee, avartuu paljon?

        Paavali, 1 Kor 3:11-15

        ”Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.”

        ”Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä. Puusta heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy. Ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. ”

        ”Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan. Mutta jos jonkun tekemä rakennus palaa, joutuu hän vahinkoon, mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.”

        Jeesus, Matt 7:24

        ”Sentähden on joakinen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.”

        Paavali, Efe 2:19-22, ” … vaan olette … apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa.”


        jatkuu...


      • unimaailman as
        unimaailman as kirjoitti:

        Unien selityksiä?

        Jos ja kun Jumala tahtoo puhua unen, uninäyn kautta, Hän olettaa, että uskova koettelee ja tutkistelee sen. Miten? Tietenkään ei ”järjen päätelmillä” ( vaikka ymmärrykselläkin on asiat tutkittava), eikä toki pakanallisilla ”unikirjoilla”, saatikka taikuuteen ja noituuteen haiskaltavilla filosofioilla ja salamyhkäisillä keinoilla!

        ”Koetelkaa kaikki”. I. Tess 5:21.

        Kaikki, myös unet. Ja millä ne on koeteltava? Jumalan Sanan, Raamatun avulla. Jos unia tutkii ”oman pään ja viisauden” avulla, lopputulos on subjektiivinen näkemys, jopa vääristynytkin.

        Esimerkki. Joku näkee unta rakennuksista, rakentamisesta, rakennustyömaista. Ja itsensä siellä. . .

        Jos otaksuu, että uni on Jumalan viestiä, on tutkittava mitä Raamattu puhuu ”rakentamisesta”, ja varsinkin UT? Kun näitä sanoja ja opetuksia lukee, avartuu paljon?

        Paavali, 1 Kor 3:11-15

        ”Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.”

        ”Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä. Puusta heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy. Ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. ”

        ”Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan. Mutta jos jonkun tekemä rakennus palaa, joutuu hän vahinkoon, mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.”

        Jeesus, Matt 7:24

        ”Sentähden on joakinen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.”

        Paavali, Efe 2:19-22, ” … vaan olette … apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa.”


        jatkuu...

        Unien selitykset (jatkuu)

        Rakentaminen? Uskova voi siis ”rakentaa” elämässään sekä jaloista aineksista, että ala-arvoisesta hömpästä: puuta, heinää, olkia! Jeesus ilmoitti, että se joka rakentaa Sanan aineksista, on ymmärtäväinen.

        Mutta, tämä on vakava asia?

        Jumalan ”huonetta” on rakennettu ja sitäkin enemmän ”revitty” suuntaan ja toiseen. Lahkohenkien ja lihallisen itsekkyyden vallassa on tehty aina uusia kuppikuntia, lokeroita, ahtaita kopperoita. On pystytettu korkeita ”aitoja” - ja ahneet paimenet ovat vahtineet, etteivät ”lampaat” vain mene aidan toiselle puolelle ruohoa syömään... On lihan itsekkyydessä vahdittu ja karsinoitu.

        Sanalla sanoen: Kristuksen Pyhän temppelin asia on revitty lihallisella suuntakristillisyyden hapatuksella. Jeesuksen opettama yhteys ja ykseys on tallattu Lokaan. Hänen sanojaan ei ole kunnioiteuttu ja toteltu. Tuloksena on ”baabelin” ( = sekaannus, hajaannus) asia. Kyseessä on pitkälle sellainen ”rakentaminen” - jonka ainekset puuta, heinää, olkia. Ja? Jumala tulee antamaan Pyhät tuomionsa "baabelin" hajannuskristilliselle "huoneelle".

        Jumalan ”tuli” on koetteleva tämän sekasotkun. Tuli tarkoittaa Raamatussa tuomiota, myös puhdistusta. On harhakuvitelma, että Jumala katsoisi läpi sormien sitä, että Jeesuksen seurakunta on revitty ja raastettu julkiseen häpeään. Paavali, samassa luvussa ( 1 Kor 3.) jossa hän puhuu ”rakentamisesta”, varoittaa:

        ”Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet.”

        On lahjomaton asia, että jokainen kulkee ”tulen” läpi. Jos jonkun rakennelmat kestävät, hyvä. Jos ne palavat niinkuin puu, heinä ja oli, ikävä asia! Mutta?

        Koska sielumme pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa, uskova ”pelastuu, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi”. Tästä asiasta Pietari: ” Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta..... Ja jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?” ( 1 Piet 4:17-18, 2 Kor 5:10)
        Pelastus on armosta, uskon kautta Jeesukseen, mutta jokaisen uskovan palvelustyö tutkitaan ja palkitaan. Niin hyvä kuin paha.


        Herran sanana on todettava:

        Jumalan pyhät ja vanhurskas tuomion tuli tulee koettelemaan kaiken. Sana on se tuli, Jer 23:29. Ja kun se ”polttaa poroksi” kaiken arvottoman, Herra nostaa esille sen kansansa, joka on yhtä Kristuksessa, jotka tottelevat Sanaa, joille Kristus on Pää, ja he suostuvat olemaan lampaita – ilman ”suuntamerkkejä”, ilman karsinoita, ilman raja-aitoja! Tämä tulee aivan varmasti tapahtumaan, sillä Jumala vastaa Poikansa ylimmäispapilliseen rukoukseen. Joh 17:20-23.

        Pyhä Henki kokoaa ja valmistaa "morsiamen". Tuomion tulet puhdistavat, Sanan kautta, niin että Kristuksen morsian on Herralle Pyhä ja nuhteeton.
        Efe 5:25-27.

        Joka rakastaa Herraa yli kaiken -- Hänelle on ilo totella Hänen Sanaansa.
        Joh 14:23-24


      • Jumalalla on
        unimaailman as kirjoitti:

        Unien selitykset (jatkuu)

        Rakentaminen? Uskova voi siis ”rakentaa” elämässään sekä jaloista aineksista, että ala-arvoisesta hömpästä: puuta, heinää, olkia! Jeesus ilmoitti, että se joka rakentaa Sanan aineksista, on ymmärtäväinen.

        Mutta, tämä on vakava asia?

        Jumalan ”huonetta” on rakennettu ja sitäkin enemmän ”revitty” suuntaan ja toiseen. Lahkohenkien ja lihallisen itsekkyyden vallassa on tehty aina uusia kuppikuntia, lokeroita, ahtaita kopperoita. On pystytettu korkeita ”aitoja” - ja ahneet paimenet ovat vahtineet, etteivät ”lampaat” vain mene aidan toiselle puolelle ruohoa syömään... On lihan itsekkyydessä vahdittu ja karsinoitu.

        Sanalla sanoen: Kristuksen Pyhän temppelin asia on revitty lihallisella suuntakristillisyyden hapatuksella. Jeesuksen opettama yhteys ja ykseys on tallattu Lokaan. Hänen sanojaan ei ole kunnioiteuttu ja toteltu. Tuloksena on ”baabelin” ( = sekaannus, hajaannus) asia. Kyseessä on pitkälle sellainen ”rakentaminen” - jonka ainekset puuta, heinää, olkia. Ja? Jumala tulee antamaan Pyhät tuomionsa "baabelin" hajannuskristilliselle "huoneelle".

        Jumalan ”tuli” on koetteleva tämän sekasotkun. Tuli tarkoittaa Raamatussa tuomiota, myös puhdistusta. On harhakuvitelma, että Jumala katsoisi läpi sormien sitä, että Jeesuksen seurakunta on revitty ja raastettu julkiseen häpeään. Paavali, samassa luvussa ( 1 Kor 3.) jossa hän puhuu ”rakentamisesta”, varoittaa:

        ”Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet.”

        On lahjomaton asia, että jokainen kulkee ”tulen” läpi. Jos jonkun rakennelmat kestävät, hyvä. Jos ne palavat niinkuin puu, heinä ja oli, ikävä asia! Mutta?

        Koska sielumme pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa, uskova ”pelastuu, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi”. Tästä asiasta Pietari: ” Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta..... Ja jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?” ( 1 Piet 4:17-18, 2 Kor 5:10)
        Pelastus on armosta, uskon kautta Jeesukseen, mutta jokaisen uskovan palvelustyö tutkitaan ja palkitaan. Niin hyvä kuin paha.


        Herran sanana on todettava:

        Jumalan pyhät ja vanhurskas tuomion tuli tulee koettelemaan kaiken. Sana on se tuli, Jer 23:29. Ja kun se ”polttaa poroksi” kaiken arvottoman, Herra nostaa esille sen kansansa, joka on yhtä Kristuksessa, jotka tottelevat Sanaa, joille Kristus on Pää, ja he suostuvat olemaan lampaita – ilman ”suuntamerkkejä”, ilman karsinoita, ilman raja-aitoja! Tämä tulee aivan varmasti tapahtumaan, sillä Jumala vastaa Poikansa ylimmäispapilliseen rukoukseen. Joh 17:20-23.

        Pyhä Henki kokoaa ja valmistaa "morsiamen". Tuomion tulet puhdistavat, Sanan kautta, niin että Kristuksen morsian on Herralle Pyhä ja nuhteeton.
        Efe 5:25-27.

        Joka rakastaa Herraa yli kaiken -- Hänelle on ilo totella Hänen Sanaansa.
        Joh 14:23-24

        unien selitykset kuten Joosef ja Daniel tiesivät, kannattaa siis turvata Herraan.


      • ###
        Jumalalla on kirjoitti:

        unien selitykset kuten Joosef ja Daniel tiesivät, kannattaa siis turvata Herraan.

        Kyllä.Itsenäisyyspäivä. Muodollisesti. Mutta sisällöllisesti? ”Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.” ( Ps 127:1) Mitä Jumala puhui, ja ilmoitti 6.10.2011. http://www.suomistory.com/page/FindiaStory
        Suomen kansan tilanne?


      • Anotaan ja valvotaan
        ### kirjoitti:

        Kyllä.Itsenäisyyspäivä. Muodollisesti. Mutta sisällöllisesti? ”Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.” ( Ps 127:1) Mitä Jumala puhui, ja ilmoitti 6.10.2011. http://www.suomistory.com/page/FindiaStory
        Suomen kansan tilanne?

        Jeesuksen nimessä, sillä jokainen anova saa uskollisen ja totuudellisen Mestarin opettamana. Toki myös hyvä on kiittää ja kunnioittaa ja tehdä tahtoaan, sillä vanhurskaan rukous voi paljon, kun on uskon teko.


    • Inhottava realisti

      Todellisuudessa yksi Jumalan tahdon selittelijä ei ole toista kummempi. Selittelyt perustuvat omaan mielikuvitukseen.

      Sen myöntäminen vain on mahdotonta.

      • Säälittävää

        Inhottava realisti
        4.12.2011 11:37

        Todellisuudessa yksi Jumalan tahdon selittelijä ei ole toista kummempi. Selittelyt perustuvat omaan mielikuvitukseen.

        Sen myöntäminen vain on mahdotonta
        _____________________________________

        IR kirjoittaa terävää tekstiä. Kenestä?
        Itsestään.

        Hänen "selittelynsä" perustuvat hänen omaan mielikuvitukseen, mutta
        sen "myöntäminen vain näyttää olevan mahdotonta."

        Toiset sen kyllä huomaavat.

        Säälittävintä on, että jumalaton koettaa "selittää" Jumalan asioita "olemattomiksi"... sen on kuin että pikkukala koettaisi selittää, ettei "merta" ole olemassakaan..

        Säälittävää, ei muuten voi sanoa...


      • Pimeys&surkeus
        Säälittävää kirjoitti:

        Inhottava realisti
        4.12.2011 11:37

        Todellisuudessa yksi Jumalan tahdon selittelijä ei ole toista kummempi. Selittelyt perustuvat omaan mielikuvitukseen.

        Sen myöntäminen vain on mahdotonta
        _____________________________________

        IR kirjoittaa terävää tekstiä. Kenestä?
        Itsestään.

        Hänen "selittelynsä" perustuvat hänen omaan mielikuvitukseen, mutta
        sen "myöntäminen vain näyttää olevan mahdotonta."

        Toiset sen kyllä huomaavat.

        Säälittävintä on, että jumalaton koettaa "selittää" Jumalan asioita "olemattomiksi"... sen on kuin että pikkukala koettaisi selittää, ettei "merta" ole olemassakaan..

        Säälittävää, ei muuten voi sanoa...

        Joo.... ihminen, joka kulkee laput silmillä, korvatulpat korvilla, kaahottaa niin, että hokee yhtä hokemaa, inttää samaa inttämistä päivästä toiseen, vuodesta toiseen..
        ---- on ---
        niin täynnä "omaa itseään", itsesuggestiota, psykologisia defenssejä ( torjunta, selittäminen...) oman itsensä pimeässä vankilassa ---- niin---

        ja vielä huppu päässä, vankikopperon ovi sisältä kiinni....

        - niin eihän sinne mitään "uutta" ja raikasta, valoisaa ja selkeää voi tulla?

        Lopuksi ulkopuoliset ihmettelevät minne realistisuuden rippeetkin katosi?

        Jumalan lapset - uskovat - he elävät täysillä. Täyttä elämää. Käyttävät järkeään, lahjojaan, uskaltavat Herran kanssa kohdata elämän epämieluisatkin realiteetit.
        Uskaltavat tutkia ja koetella asioita, todeten ihmistekoiset usein kevytkenkäiseksi haihatteluksi.

        On upeaa katsoa elämää ja maailmaa laajemmasta näkökulmasta, kuin siitä vankilasta, joka asuu pimentyneen ihmisen "korvien välissä". Eikä ihme?

        Tutkimukset ovat osoittaneet, että ihminen käyttää hyödykseen 0,5 - 2 % aivokapasiteesistaan. Ei ihme, että se "viisaus" joka nousee pienen ihmisten pienten aivojen n. 1 % energiasta -- on usein pöhkömäiseltä ja epärealistiselta näyttävää kompurointia. Yhtä suhteetonta, kuin että pikku muurahainen koettaisi selittää maailmankaikkeuden salaisuuksia ja syvyyksiä...

        Mutta, pimeys ei anna edes mahdollisuutta suhteellisuuden linjalle.
        Pimeässä valkoinenkin hevonen näyttää "mustalta", kaikki on yhtä pimeää mössöä...


      • Inhottava realisti
        Pimeys&surkeus kirjoitti:

        Joo.... ihminen, joka kulkee laput silmillä, korvatulpat korvilla, kaahottaa niin, että hokee yhtä hokemaa, inttää samaa inttämistä päivästä toiseen, vuodesta toiseen..
        ---- on ---
        niin täynnä "omaa itseään", itsesuggestiota, psykologisia defenssejä ( torjunta, selittäminen...) oman itsensä pimeässä vankilassa ---- niin---

        ja vielä huppu päässä, vankikopperon ovi sisältä kiinni....

        - niin eihän sinne mitään "uutta" ja raikasta, valoisaa ja selkeää voi tulla?

        Lopuksi ulkopuoliset ihmettelevät minne realistisuuden rippeetkin katosi?

        Jumalan lapset - uskovat - he elävät täysillä. Täyttä elämää. Käyttävät järkeään, lahjojaan, uskaltavat Herran kanssa kohdata elämän epämieluisatkin realiteetit.
        Uskaltavat tutkia ja koetella asioita, todeten ihmistekoiset usein kevytkenkäiseksi haihatteluksi.

        On upeaa katsoa elämää ja maailmaa laajemmasta näkökulmasta, kuin siitä vankilasta, joka asuu pimentyneen ihmisen "korvien välissä". Eikä ihme?

        Tutkimukset ovat osoittaneet, että ihminen käyttää hyödykseen 0,5 - 2 % aivokapasiteesistaan. Ei ihme, että se "viisaus" joka nousee pienen ihmisten pienten aivojen n. 1 % energiasta -- on usein pöhkömäiseltä ja epärealistiselta näyttävää kompurointia. Yhtä suhteetonta, kuin että pikku muurahainen koettaisi selittää maailmankaikkeuden salaisuuksia ja syvyyksiä...

        Mutta, pimeys ei anna edes mahdollisuutta suhteellisuuden linjalle.
        Pimeässä valkoinenkin hevonen näyttää "mustalta", kaikki on yhtä pimeää mössöä...

        Sinunkin kannattaa sitten lopettaa samojen asioiden hokeminen? Vähennä vaikkapa sanan "säälittävää" käyttöä.

        "Jumalan lapset - uskovat - he elävät täysillä. Täyttä elämää. Käyttävät järkeään, lahjojaan, uskaltavat Herran kanssa kohdata elämän epämieluisatkin realiteetit.
        Uskaltavat tutkia ja koetella asioita, todeten ihmistekoiset usein kevytkenkäiseksi haihatteluksi."

        TOSI on...

        Lähden salille. Ehkä Sinunkin kannattaisi.


      • UlosYlösLenkille!
        Inhottava realisti kirjoitti:

        Sinunkin kannattaa sitten lopettaa samojen asioiden hokeminen? Vähennä vaikkapa sanan "säälittävää" käyttöä.

        "Jumalan lapset - uskovat - he elävät täysillä. Täyttä elämää. Käyttävät järkeään, lahjojaan, uskaltavat Herran kanssa kohdata elämän epämieluisatkin realiteetit.
        Uskaltavat tutkia ja koetella asioita, todeten ihmistekoiset usein kevytkenkäiseksi haihatteluksi."

        TOSI on...

        Lähden salille. Ehkä Sinunkin kannattaisi.

        Tämä ei ole manipulaatio-palsta, siis ettei kukaan voi "neuvoa" mitä sanoja voisi käyttää? Säälittävää? Jos joku objektiivisesti arvioiden on "säälittävää", niin sitä voi hyvin käyttää?

        Mitä "kuntoiluun" tulee, sali voi olla aika hyvä vaihtoehto?

        Mutta kun naisihminen rehkii rankametsässä 1-2 h päivässä, karsii (tylsähköllä kirveellä..) pätkii (tylsänpuoleisella halkosahalla) ja sitten kiskoo rangat jopa 60 metrin matkan huonossa maastossa ja risukossa tien reunaan....Kun hikoilee, niin että norot valuvat ohimoilta alas, pitkin selkärankaa, kun hengästyy ja puhisee, niin mitä siitä? Raittiissa ilmassa! Puhtaan luonnon keskellä!
        **)

        Sitä vain, että se on moninkertaisesti laadukkaampaa kuin jokin "kuntosali".
        * Monet lihakset saavat jumppaa. * Soluhengitys maksimoituu. * Elimistö hapettuu. * Kuonat lähtevät liikkeelle. * Ja vielä - syntyy ilmaista, uusiutuvaa energiaa. Hyötyliikuntaa siis parhaasta päästä....

        Ja lopuksi. Saunaan. Sitten hyiseen, jäiseen veteen - viimeistelemään tämä kuntopaketti! Ja tulos? Lääkäri vain lukee laboratiotulokset ja sanoo: huippuhyväthän nämä on. Ei nyt ole tarvis kortisonipiikkiä, sinne eikä tänne!

        Kyllä. Ihmisen kehossa itsessään on hoitavat tekijät, kun vähän avitamme niitä käyntiin!

        **) Miksi tylsillä välineillä? Ihan vain siksi, että tulee sitä "työtä", sahaamisessa, oksien karsimisessa! Tarkoitus on tietoinen kehon rasitus...

        Niin, että "kuntosali-kehotukset" ovat paikallaan niille, jotka sitä tarvitsevat.
        Meikäakka osaa sen lajin. On osannut jo 15 vuotta vähintään... Mutta laadukkaasti. Raittiissa ilmassa. Luonnossa, joka jo sinällään "hoitaa" ja auttaa. Jos ei aina "rankahomma" maistu - on kiva ottaa sauvat ja tehdä hikinen pyrähdys pururadalla!

        Niin että yleisemminkin -- satsatkaa ihmiset liikuntaan! Se auttaa aivojenkin toimintaan - ne pysyy terävinä ja toimivina! Ja sydän? Ja verisuonet? Ja lihakset ja jänteet....


      • Inhottava realisti
        UlosYlösLenkille! kirjoitti:

        Tämä ei ole manipulaatio-palsta, siis ettei kukaan voi "neuvoa" mitä sanoja voisi käyttää? Säälittävää? Jos joku objektiivisesti arvioiden on "säälittävää", niin sitä voi hyvin käyttää?

        Mitä "kuntoiluun" tulee, sali voi olla aika hyvä vaihtoehto?

        Mutta kun naisihminen rehkii rankametsässä 1-2 h päivässä, karsii (tylsähköllä kirveellä..) pätkii (tylsänpuoleisella halkosahalla) ja sitten kiskoo rangat jopa 60 metrin matkan huonossa maastossa ja risukossa tien reunaan....Kun hikoilee, niin että norot valuvat ohimoilta alas, pitkin selkärankaa, kun hengästyy ja puhisee, niin mitä siitä? Raittiissa ilmassa! Puhtaan luonnon keskellä!
        **)

        Sitä vain, että se on moninkertaisesti laadukkaampaa kuin jokin "kuntosali".
        * Monet lihakset saavat jumppaa. * Soluhengitys maksimoituu. * Elimistö hapettuu. * Kuonat lähtevät liikkeelle. * Ja vielä - syntyy ilmaista, uusiutuvaa energiaa. Hyötyliikuntaa siis parhaasta päästä....

        Ja lopuksi. Saunaan. Sitten hyiseen, jäiseen veteen - viimeistelemään tämä kuntopaketti! Ja tulos? Lääkäri vain lukee laboratiotulokset ja sanoo: huippuhyväthän nämä on. Ei nyt ole tarvis kortisonipiikkiä, sinne eikä tänne!

        Kyllä. Ihmisen kehossa itsessään on hoitavat tekijät, kun vähän avitamme niitä käyntiin!

        **) Miksi tylsillä välineillä? Ihan vain siksi, että tulee sitä "työtä", sahaamisessa, oksien karsimisessa! Tarkoitus on tietoinen kehon rasitus...

        Niin, että "kuntosali-kehotukset" ovat paikallaan niille, jotka sitä tarvitsevat.
        Meikäakka osaa sen lajin. On osannut jo 15 vuotta vähintään... Mutta laadukkaasti. Raittiissa ilmassa. Luonnossa, joka jo sinällään "hoitaa" ja auttaa. Jos ei aina "rankahomma" maistu - on kiva ottaa sauvat ja tehdä hikinen pyrähdys pururadalla!

        Niin että yleisemminkin -- satsatkaa ihmiset liikuntaan! Se auttaa aivojenkin toimintaan - ne pysyy terävinä ja toimivina! Ja sydän? Ja verisuonet? Ja lihakset ja jänteet....

        Hyötyliikunta on aina hyväksi - en lähde kiistämään. Tosin läheskään kaikki eivät sitä harrasta.

        Minulle sopii salihomma hyvin, mutta pääasia lienee se, että tekee jotakin. Jos ei tee mitään, ongelmia seuraa varmasti.


      • kyllähän kovat
        UlosYlösLenkille! kirjoitti:

        Tämä ei ole manipulaatio-palsta, siis ettei kukaan voi "neuvoa" mitä sanoja voisi käyttää? Säälittävää? Jos joku objektiivisesti arvioiden on "säälittävää", niin sitä voi hyvin käyttää?

        Mitä "kuntoiluun" tulee, sali voi olla aika hyvä vaihtoehto?

        Mutta kun naisihminen rehkii rankametsässä 1-2 h päivässä, karsii (tylsähköllä kirveellä..) pätkii (tylsänpuoleisella halkosahalla) ja sitten kiskoo rangat jopa 60 metrin matkan huonossa maastossa ja risukossa tien reunaan....Kun hikoilee, niin että norot valuvat ohimoilta alas, pitkin selkärankaa, kun hengästyy ja puhisee, niin mitä siitä? Raittiissa ilmassa! Puhtaan luonnon keskellä!
        **)

        Sitä vain, että se on moninkertaisesti laadukkaampaa kuin jokin "kuntosali".
        * Monet lihakset saavat jumppaa. * Soluhengitys maksimoituu. * Elimistö hapettuu. * Kuonat lähtevät liikkeelle. * Ja vielä - syntyy ilmaista, uusiutuvaa energiaa. Hyötyliikuntaa siis parhaasta päästä....

        Ja lopuksi. Saunaan. Sitten hyiseen, jäiseen veteen - viimeistelemään tämä kuntopaketti! Ja tulos? Lääkäri vain lukee laboratiotulokset ja sanoo: huippuhyväthän nämä on. Ei nyt ole tarvis kortisonipiikkiä, sinne eikä tänne!

        Kyllä. Ihmisen kehossa itsessään on hoitavat tekijät, kun vähän avitamme niitä käyntiin!

        **) Miksi tylsillä välineillä? Ihan vain siksi, että tulee sitä "työtä", sahaamisessa, oksien karsimisessa! Tarkoitus on tietoinen kehon rasitus...

        Niin, että "kuntosali-kehotukset" ovat paikallaan niille, jotka sitä tarvitsevat.
        Meikäakka osaa sen lajin. On osannut jo 15 vuotta vähintään... Mutta laadukkaasti. Raittiissa ilmassa. Luonnossa, joka jo sinällään "hoitaa" ja auttaa. Jos ei aina "rankahomma" maistu - on kiva ottaa sauvat ja tehdä hikinen pyrähdys pururadalla!

        Niin että yleisemminkin -- satsatkaa ihmiset liikuntaan! Se auttaa aivojenkin toimintaan - ne pysyy terävinä ja toimivina! Ja sydän? Ja verisuonet? Ja lihakset ja jänteet....

        kuntoilijat menee eka ranka mettälle ja sen jälkeen salille ja saunaan :)


    • Jumala tuntee omansa

      sillä he saavat turvata Herraansa Jeesukseen ja Totuuden Henkeen.

      • psalmi 121

        Kyllä monille uskoville on - toisistaan tietämättä - Jumalan Henki myös unien kautta näyttänyt tulevia, kansaakin koskevia asioita. Monet ovat valmistuneet, varautuneet, varustautuneet. Ei pelossa ja realistisuudessa. Rauhassa ja turvallisuudessa. Sillä Herra valvoo, on turva kaikissa olosuhteissa. Psa 121


      • Jumala kuulee
        psalmi 121 kirjoitti:

        Kyllä monille uskoville on - toisistaan tietämättä - Jumalan Henki myös unien kautta näyttänyt tulevia, kansaakin koskevia asioita. Monet ovat valmistuneet, varautuneet, varustautuneet. Ei pelossa ja realistisuudessa. Rauhassa ja turvallisuudessa. Sillä Herra valvoo, on turva kaikissa olosuhteissa. Psa 121

        tahtonsa mukaiset anomukset ja rukoukset ja hyvä on kiittää ja kunnioittaa ja tahtoaan tehdä, totisesti.


    • Jumalan antamissa

      profetaalisissa unissa on opetustakin.

    • Palstan aiheet! Kyll

      asdfadsfasdfe
      7.12.2011 02:11
      0
      Sulje
      Jotenkin ottaa päähän tää opetus. Siis luuletko ettei suurin osa tän palstan kävijöistä tiedä? Etkö todellakaan keksi parempaa paikkaa opettaa? Jätetään foorumi siistiksi niin on kiva lukea oikeita profetioita ja niihin liittyviä aloituksia.
      ---------------------------------------------------------

      Hyvä asdf....

      1: Jos ottaa päähän, niin miksi täällä lukea?
      2: Oletko joku palsta-pomo, joka sanelee sisältöä?
      3: Mikä vaivaa?
      4: Foorumi on "siisti" . ja ei ole, riippuen siitä kuka sitä arvioi!
      5: Oletko unohtanut tämän palstan otsikon?

      "Keskustele profetioista, näyistä ja tulevaisuuden ennustuksista."
      5.1. Suomi24 mukaan aiheeseen kuuluvat:
      - profetiat, näyt, ennustukset.

      Unet ovat näkyjen (pään näyt) alaryhmä, mutta se siis kuuluu tämän palstan aiheeseen...
      Joten, koeta pitäytyä asiassa!


      Ja, jos ottaa "päähän" - niin eihän pakkoa ole? Ei lukea, ei kirjoittaa, ei hermostua...

      • Palsta siistiX

        asdfasdfasdfe
        8.12.2011 13:41
        0
        Sulje
        "1: Jos ottaa päähän, niin miksi täällä lukea?"

        _________
        Em viesti on asiaton, ei profetiaa, näyjä eikä tule.ennustu.
        Katkeraa ja riidanhaluista, siis asiatonta.

        Ilm. valvojalle.


    • yks vaan

      Minua on alkanut kaduttaa, mitä enemmän tänne kirjoitan. Keskusteluyhteys on kuitenkin kiva, edes joihinkin ihmisiin ja kun nämä hengellisetkin asiat vetävät puoleensa.

      Ei varmasti paras paikka pohtia täällä niitä asioita, niin paljon soopaa tällä palstatalla on. Ei tarvettä eikä raitista, näillä valheen vesillä.

      Asiaa tulee paljonkin MLH:lta ja pohdittavaa, aika räväkkä persooona! Myöskin on myös muita hyviä kirjoittajia, mutta minun paikkani ei ole täällä. Uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutta se käytännön Jeesuksen seuraaminen on jäänyt puolitiehen, se on vain muhinut tuolla pääkopassa.

      Pitää mennä Joulukirkkoon ja varmasti näillä hengellisillä tilaisuuksilla on enemmän annettavaa, kuin notkua näillä sivuilla. Jota vielä pidän suurimmaksi osaksi huuhaana.

      Mutta kun on kiva keskustella, vaikka palstan propellipäiden kanssa.

      Pitää ottaa härkää sarvista ja etsiä elämä, vaikka hengellisistä tilaisuuksista. Varmasti niillä on enemmän annettavaa ja oikeaa tietoa ja ravintoa.

      Etsin, kunnes löydän, tuskin tältä palstalta.

      • asdfasdfasdfe

        Tämä ei tosiaankaan ole mikään evankeliointipalsta. Näistä asioista voi keskustella muilla palstoilla paljon paremmassa hengessä.


      • ++++
        asdfasdfasdfe kirjoitti:

        Tämä ei tosiaankaan ole mikään evankeliointipalsta. Näistä asioista voi keskustella muilla palstoilla paljon paremmassa hengessä.

        Tämä palsta on KESKUSTELUpalsta. Ja aiheet on Suomi24 mukaiset.
        Mikähän se parempi henki on?


      • asdfasdfasdfe
        ++++ kirjoitti:

        Tämä palsta on KESKUSTELUpalsta. Ja aiheet on Suomi24 mukaiset.
        Mikähän se parempi henki on?

        Niin kyllä tältä Suomi24 palstasta varmaan joku keskustelualue löytyy, jossa voi ao. henkilö itse keskustella omista asioistaan. Profetia-palsta on kuitenkin vain ja ainoastaan tarkoitettu profetioista keskusteluun.


      • Takaisin aiheeseen!
        asdfasdfasdfe kirjoitti:

        Niin kyllä tältä Suomi24 palstasta varmaan joku keskustelualue löytyy, jossa voi ao. henkilö itse keskustella omista asioistaan. Profetia-palsta on kuitenkin vain ja ainoastaan tarkoitettu profetioista keskusteluun.

        asdfasdfasdfe
        8.12.2011 18:36
        0
        Sulje
        Niin kyllä tältä Suomi24 palstasta varmaan joku keskustelualue löytyy, jossa voi ao. henkilö itse keskustella omista asioistaan. Profetia-palsta on kuitenkin vain ja ainoastaan tarkoitettu profetioista keskusteluun.
        _________________________________

        Yllä oleva palstan käyttäjä on pahalla tavalla takertunut johonkuhun toiseen tämän palstan käyttäjään? Ja kadottanut faktat.

        ____________________________________________
        Tämä palsta on Suomi24 otsikon mukaan:
        - Keskustele profetioista, näyistä ja tulevaisuuden ennustuksista.

        Silleen. Ja lukutaitoiselle se sanoo selkeästi, että täällä on muutakin kuin "profetia-aiheet.

        Näin Suomi24 säännöissä siis.
        _______________________________
        Sitten arkiseen praktiikkaan...

        * Täällä on joka päivä vaikka mitä! Aina uudestaan tyhjiä "tempaus-ennustuksia" - (joista YKSIKÄÄN ei ole vielä toteutunut...). Mutta? "ennustuksetkin" - kuluvat Suomi24 otskon piiriin.
        * Ja näyt ja unet, siis uninäyt.... Nekin kuuluvat Suomi24 sääntöjen mukaan.

        Je keskustelut rönsyilevät - niinkuin niiden tapana on!
        _____________________________________

        Mikä asdfasdfasdfe:a siis vaivaa?

        Jos ei palsta miellytä, niin turha sitä on hermojaan sillä kuluttaa? Tämä, niinkuin ei mikään muukaan "palsta" tule koskaan "täydelliseksi", saati takuuvarmasti se ei tule asdfasdfasdfe:lle "täydelliseksi". Se on itsekäs ja itsekeskeinen motiivi. Jo syntyesään kuollut...

        Täällä näet huseeraa kaikenkarvaista väkeä, ateisteista alkan - A - örkkeihin päätyen -Ö- ! Ja että "siistiksi"?

        Hyvä neuvo? asdfasdfasdfe voi perustaa ihan Iki-Oman-Profetia-Palstan!

        Sinne voi kirjoittaa Vain Omia suloisia - profetioita? - taikka Omia Tulkintoja?

        Ja niin se pysyy siistinä?

        Eli, ei tule tästä palstasta Omien Toiveiden mukaista, kenellekään. Ja jos ei siis maistu, niin on vain siedettävä, että täällä ollaan eri mieltä...

        Toivotaan että asdfasdfasdfe pääsee eroon nyt jäytävästä ongelmastaan?
        Ruudin tuhlaaminen, hyttysten ja kärpästen jahtaaminen ei näet ole viisasta puuhaa. Jos joku Huippu-Profetia asdfasdfasdfe:lla on -- miksei sitä siis tänne tuoda?

        Keskusteluun?

        Ei toisten keskustelijoiden "sättiminen" ja heidän viestiensä kiukkuinen poistovaatimus ole ratkaisu. Se vain lisää volyymia.........................

        Eli, asdfasdfasdfe voi ihan ekaks noudattaa itse omaa ohjettaan:
        -- KESKUSTELE profetioista, jne. ÄLÄ OPETA palstalaisia, saatikka koeta komennella heitä "omaan ruotuusi". Se ei kaikkien kohdalla menesty.


      • asdfasdfasdfe
        Takaisin aiheeseen! kirjoitti:

        asdfasdfasdfe
        8.12.2011 18:36
        0
        Sulje
        Niin kyllä tältä Suomi24 palstasta varmaan joku keskustelualue löytyy, jossa voi ao. henkilö itse keskustella omista asioistaan. Profetia-palsta on kuitenkin vain ja ainoastaan tarkoitettu profetioista keskusteluun.
        _________________________________

        Yllä oleva palstan käyttäjä on pahalla tavalla takertunut johonkuhun toiseen tämän palstan käyttäjään? Ja kadottanut faktat.

        ____________________________________________
        Tämä palsta on Suomi24 otsikon mukaan:
        - Keskustele profetioista, näyistä ja tulevaisuuden ennustuksista.

        Silleen. Ja lukutaitoiselle se sanoo selkeästi, että täällä on muutakin kuin "profetia-aiheet.

        Näin Suomi24 säännöissä siis.
        _______________________________
        Sitten arkiseen praktiikkaan...

        * Täällä on joka päivä vaikka mitä! Aina uudestaan tyhjiä "tempaus-ennustuksia" - (joista YKSIKÄÄN ei ole vielä toteutunut...). Mutta? "ennustuksetkin" - kuluvat Suomi24 otskon piiriin.
        * Ja näyt ja unet, siis uninäyt.... Nekin kuuluvat Suomi24 sääntöjen mukaan.

        Je keskustelut rönsyilevät - niinkuin niiden tapana on!
        _____________________________________

        Mikä asdfasdfasdfe:a siis vaivaa?

        Jos ei palsta miellytä, niin turha sitä on hermojaan sillä kuluttaa? Tämä, niinkuin ei mikään muukaan "palsta" tule koskaan "täydelliseksi", saati takuuvarmasti se ei tule asdfasdfasdfe:lle "täydelliseksi". Se on itsekäs ja itsekeskeinen motiivi. Jo syntyesään kuollut...

        Täällä näet huseeraa kaikenkarvaista väkeä, ateisteista alkan - A - örkkeihin päätyen -Ö- ! Ja että "siistiksi"?

        Hyvä neuvo? asdfasdfasdfe voi perustaa ihan Iki-Oman-Profetia-Palstan!

        Sinne voi kirjoittaa Vain Omia suloisia - profetioita? - taikka Omia Tulkintoja?

        Ja niin se pysyy siistinä?

        Eli, ei tule tästä palstasta Omien Toiveiden mukaista, kenellekään. Ja jos ei siis maistu, niin on vain siedettävä, että täällä ollaan eri mieltä...

        Toivotaan että asdfasdfasdfe pääsee eroon nyt jäytävästä ongelmastaan?
        Ruudin tuhlaaminen, hyttysten ja kärpästen jahtaaminen ei näet ole viisasta puuhaa. Jos joku Huippu-Profetia asdfasdfasdfe:lla on -- miksei sitä siis tänne tuoda?

        Keskusteluun?

        Ei toisten keskustelijoiden "sättiminen" ja heidän viestiensä kiukkuinen poistovaatimus ole ratkaisu. Se vain lisää volyymia.........................

        Eli, asdfasdfasdfe voi ihan ekaks noudattaa itse omaa ohjettaan:
        -- KESKUSTELE profetioista, jne. ÄLÄ OPETA palstalaisia, saatikka koeta komennella heitä "omaan ruotuusi". Se ei kaikkien kohdalla menesty.

        "Keskustele profetioista, näyistä ja tulevaisuuden ennustuksista."

        Niin totta, totta että noistakin asioista voi täällä keskustella. Muut asiat kuuluvatkin sitten muiden palstojen piiriin.


    • Uudestisyntynyt

      Oikein hyvä yks vaan-nimimerkki, että menet hengelliseen tilaisuuteen. Paras päätös elämässä on lähteä seuraamaan Jeesusta, uudestisyntyminen ylhäältä (lue Joh. 3).
      Kun tulee oikea synnin tunto, niin silloin haluaa tietää, mikä on vastaus syntisyyteemme. Hän on Jeesus Kristus. Hän on ainoa tie taivaaseen, koska hän on sovittanut meidän syntimme. Katso tilaisuuksia www.koemuutos.fi tai tilaa ilmainen kirja 15.12. mennessä.
      Profetioista täällä oli hyvää opetusta.
      MaRanata =tule Herra Jeesus!

      • ------

        Oikein positiivista viestiä, "yks vaan"!

        Olet oivaltanut oikein, että tämä palsta ei mikään paras "hengellisen elämän" kasvupaikka! Monille varmasti repivä ja silleen..

        Eikä ole tarkoituskaan? Uskovan tulee rakentua toisten uskovien yhteydessä, ja kokoontumisissa. Ne ovat nuorelle uskovalle erittäin tärkeä seikka. On hyvä onmaksu "suora Sanan tie", Jeesus Kristus ehdottomaksi Johtotähdeksi!
        On hyvä juurtua "Sanaan" - ei ihmisiin. Ja on hyvä Sanan tutkalla tutkia ja koetella kaikki. ja tarvitttaessa Sanan Miekalla lyödä pää poikki valheen valloilta, pahuuden vyöryltä.

        Kun olin hiljattain palvelusmatkalla Saksassa, ja menin paikalliseen jualanpalvelukseen myöhässä, he veisasivat virttä: Jumala ompi linnamme! ( Suomal virsikirja 170). Sävel oli kutakuinkin sama, ja lopuksi veisasin suomeksi!
        Vanha mummo kääntyi että kuka se siinä ei osaa kieltä... mutta oli harras ja Jumalaa kunnioittava fiilis siellä kirkossa. Ja väkeä lähes täynnä!

        Muista sinä "yks vaan" - että Jumala ompi linnamme! Jeesus ON Voittaja, ja antaa voiton kaikissa melskeissä, loppuun saakka! Näillä sanoilla Sinua rohkaisten. mlh


      • 098
        ------ kirjoitti:

        Oikein positiivista viestiä, "yks vaan"!

        Olet oivaltanut oikein, että tämä palsta ei mikään paras "hengellisen elämän" kasvupaikka! Monille varmasti repivä ja silleen..

        Eikä ole tarkoituskaan? Uskovan tulee rakentua toisten uskovien yhteydessä, ja kokoontumisissa. Ne ovat nuorelle uskovalle erittäin tärkeä seikka. On hyvä onmaksu "suora Sanan tie", Jeesus Kristus ehdottomaksi Johtotähdeksi!
        On hyvä juurtua "Sanaan" - ei ihmisiin. Ja on hyvä Sanan tutkalla tutkia ja koetella kaikki. ja tarvitttaessa Sanan Miekalla lyödä pää poikki valheen valloilta, pahuuden vyöryltä.

        Kun olin hiljattain palvelusmatkalla Saksassa, ja menin paikalliseen jualanpalvelukseen myöhässä, he veisasivat virttä: Jumala ompi linnamme! ( Suomal virsikirja 170). Sävel oli kutakuinkin sama, ja lopuksi veisasin suomeksi!
        Vanha mummo kääntyi että kuka se siinä ei osaa kieltä... mutta oli harras ja Jumalaa kunnioittava fiilis siellä kirkossa. Ja väkeä lähes täynnä!

        Muista sinä "yks vaan" - että Jumala ompi linnamme! Jeesus ON Voittaja, ja antaa voiton kaikissa melskeissä, loppuun saakka! Näillä sanoilla Sinua rohkaisten. mlh

        Hyvin vaikuttava uni. Olivat menossa erään yli 90-vuotiaan syntymäpäiville.

        Kaikilla mustat puvut. Etiketin mukaan pikkumustat kaikilla naisilla.

        Ärtyneenä muutamat olivat paiskanneet erään menijän hameen (joka ei ollut musta), se oli rytätty penkin taakse kasaan. Mutta häveten teon tekijä kaivoi sen sieltä esille.

        Jatko? Vieläkin kiintoisampi, valaiseva.


      • 098
        098 kirjoitti:

        Hyvin vaikuttava uni. Olivat menossa erään yli 90-vuotiaan syntymäpäiville.

        Kaikilla mustat puvut. Etiketin mukaan pikkumustat kaikilla naisilla.

        Ärtyneenä muutamat olivat paiskanneet erään menijän hameen (joka ei ollut musta), se oli rytätty penkin taakse kasaan. Mutta häveten teon tekijä kaivoi sen sieltä esille.

        Jatko? Vieläkin kiintoisampi, valaiseva.

        o98 --- uni?

        Eipä olisi uskonut, että unen loppuosakin niin äkkiä kävisi toteen!
        Sellaisia ovat enneunet. Uskoi taikka ei, ne vain kerta kerralta näyttävät käyvän toteen...


    • Inhottava realisti

      Unet ovat vain unia.

    • Uskova ihminen

      pystyy kävelemään vedenkin päällä ja toivonsa kestää kuolemanpelossakin ja rakkaudessa lähimmäiseen on valmis antamaan henkensä toisen edestä.

      Usko ja toivo ja rakkaus kestävät.

    • Inhottava realisti

      Oletko useinkin kävellyt vetten päällä?

      Ihmisiä on kautta aikojen kuollut monista eri syistä. Samoin, moni on antanut henkensä toisten puolesta monista syistä.

      Eri asioiden "kestäminenkin" on hyvin suhteellista.

    • ....

      ....

      • ...

        ...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe