Mistä longlife öljyt halvimmalla??

Juuso

Auton huolto lähenee ja tietää rahan menoa. Merkkihuolllon "VW" longlife öljyhinnat ovat yli 20€ litra.
Pientä säästöä saa jos vie omat öljyt. Onko tietoa missä ja paljonko longlife litrahinta on halvimmillaan?

33

46053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaappa

      Merkkihuolto repii rahaa törkeästi, huomattu on. Ei silti, mitenkään erityisen halpoja nuo LL öljyt eivät ole.


      Eli onko kyseessä VW 503 00/506 00 -luokituksen öljy? Hintoja, niistä joita tiedän:


      Esso Ultron (Long Drain) 0W-30 NOIN 13EUR/L, ESSOLTA

      Mobil SHC Formula V 0W-30 NOIN 14,30 EUR/L, VARAKIRI

      Sunoco Synturo Brilliant 0W-30 EN MUISTA HINTAA, LÖYTYY AINAKIN JÄRVENPÄÄN VARAOSA-NIMISESTÄ LIIKKEESTÄ

      Total Quartz 9000 0W-30 NOIN 12,50 EUR/L, VARAKIRI

      Kato weppi sivu:
      http://www.briskoda.net/forums/showthread.php?s=&threadid=1995

      Jos vaatimus on 506 01, niin valikoima suppeempi, kuten näet weppi sivulta... ne on niitä tyyriimpiä, joita se merkkikorjaamo laittaa.

      • Juuso

        VW 2.0 bensakone (Skoda) eli 503.00 on varmaankin oikea normi


      • seudulla
        Juuso kirjoitti:

        VW 2.0 bensakone (Skoda) eli 503.00 on varmaankin oikea normi

        Konalan Mäkkärin takana pieni v-osaliike. Ostin Mobilin 503.00:aa 5*1 litraa yht. 50,-

        Suosittelen


      • Golf IV
        Juuso kirjoitti:

        VW 2.0 bensakone (Skoda) eli 503.00 on varmaankin oikea normi

        ..haen..


      • räplääjä
        Golf IV kirjoitti:

        ..haen..

        Eihän noita longlife öljyjä kannata edes käyttää,on paljon parempi moottorille käyttää tavallista täys-synteettistä ja vaihdattaa ne 15tkm välein.


      • mihin???
        räplääjä kirjoitti:

        Eihän noita longlife öljyjä kannata edes käyttää,on paljon parempi moottorille käyttää tavallista täys-synteettistä ja vaihdattaa ne 15tkm välein.

        Itsekin suhtauduin asiaan epäillen, mutta tutustuttuani asian faktoihin uskon homman toimivan.

        LL-öljyissä on riittävästi lisäaineita, jotka sitovat bensakoneessa nitriittejä ja vastaavasti diesel-koneessa nokea.

        Myös öljyn suodatimessä pitkä vaihtoväli on huomioitu.

        Miksi siis vaihtaisi tiheämmin????


      • marjat
        mihin??? kirjoitti:

        Itsekin suhtauduin asiaan epäillen, mutta tutustuttuani asian faktoihin uskon homman toimivan.

        LL-öljyissä on riittävästi lisäaineita, jotka sitovat bensakoneessa nitriittejä ja vastaavasti diesel-koneessa nokea.

        Myös öljyn suodatimessä pitkä vaihtoväli on huomioitu.

        Miksi siis vaihtaisi tiheämmin????

        Pitkät öljynvaihtovälit sopivat paljonajavalle, ei tarvitse käydä niin usein huollossa.

        Mutta jos aikoo pitää vuosia samaa öljyä niin en suosittele.
        Talven lämmönvaihtelut keräävät vettä ja paljon. Öljy muuttuu paksummaksi koska veden jäätymispiste on -0. On käyntiinlähtöongelmia ym.
        Vesi ei haihdu, vaikka luulisi, bensakaan ei haihdu vasta kuin 50 km ajolla ja silloin hyvin nopeasti ja on vaara että öljynpinta laskee liikaa. Näet jos tulee bensaa niin "ylimääräinen" sekoitus palaa pois siis öljytikun ylärajan oleva. Sitten pitkässä ajossa pinta voi laskea nopeasti.
        Bensan kertyminen koskee lähinnä kaasutin moottoreita.
        Mutta vettä kertyy, jos lasket öljyn astiaan ja annat olla pari viikkoa on pohjalla vettä.


        Toiseksi sellaiset öljyt ovat kalliit eikä niistä, pitkästä ajasta ole kokemusta, on kokemusta vain kilometreistä lämpöisemmissä maissa.


      • oikeassa
        marjat kirjoitti:

        Pitkät öljynvaihtovälit sopivat paljonajavalle, ei tarvitse käydä niin usein huollossa.

        Mutta jos aikoo pitää vuosia samaa öljyä niin en suosittele.
        Talven lämmönvaihtelut keräävät vettä ja paljon. Öljy muuttuu paksummaksi koska veden jäätymispiste on -0. On käyntiinlähtöongelmia ym.
        Vesi ei haihdu, vaikka luulisi, bensakaan ei haihdu vasta kuin 50 km ajolla ja silloin hyvin nopeasti ja on vaara että öljynpinta laskee liikaa. Näet jos tulee bensaa niin "ylimääräinen" sekoitus palaa pois siis öljytikun ylärajan oleva. Sitten pitkässä ajossa pinta voi laskea nopeasti.
        Bensan kertyminen koskee lähinnä kaasutin moottoreita.
        Mutta vettä kertyy, jos lasket öljyn astiaan ja annat olla pari viikkoa on pohjalla vettä.


        Toiseksi sellaiset öljyt ovat kalliit eikä niistä, pitkästä ajasta ole kokemusta, on kokemusta vain kilometreistä lämpöisemmissä maissa.

        VW-palstalla jollekin oli LL-mukainen huoltokutsu tullut jo 5t km ajon jälkeen.

        Jos autossa ei olisi ollut LL-systeemi käytössä ja ajettu 'sokkona' 15t normaaliöljyillä olisi lopputulos auton kannalta ollut aika paljon huonompi.


      • räplääjä
        oikeassa kirjoitti:

        VW-palstalla jollekin oli LL-mukainen huoltokutsu tullut jo 5t km ajon jälkeen.

        Jos autossa ei olisi ollut LL-systeemi käytössä ja ajettu 'sokkona' 15t normaaliöljyillä olisi lopputulos auton kannalta ollut aika paljon huonompi.

        Tämä longlife hössötys on auto tehtaan markkinamiesten keksimä juttu,onhan autoa hyvä markkinoida pitkillä huoltoväleillä.Tämä longlife öljyjen kesto taas perustuu ainakin vag:n kohdalla siihen että,sitä öljyä joutuu lisäilemään,joten öljyt vaihtuu automaattisesti.


      • jälleen
        räplääjä kirjoitti:

        Tämä longlife hössötys on auto tehtaan markkinamiesten keksimä juttu,onhan autoa hyvä markkinoida pitkillä huoltoväleillä.Tämä longlife öljyjen kesto taas perustuu ainakin vag:n kohdalla siihen että,sitä öljyä joutuu lisäilemään,joten öljyt vaihtuu automaattisesti.

        Itselläni öljyn vaihdosta 25t ja öljymäärä puolessa välissä, tosin tonnin sisällä pitäisi viedä huoltoon, joten täyttä 30t en pääse


      • minäkin
        marjat kirjoitti:

        Pitkät öljynvaihtovälit sopivat paljonajavalle, ei tarvitse käydä niin usein huollossa.

        Mutta jos aikoo pitää vuosia samaa öljyä niin en suosittele.
        Talven lämmönvaihtelut keräävät vettä ja paljon. Öljy muuttuu paksummaksi koska veden jäätymispiste on -0. On käyntiinlähtöongelmia ym.
        Vesi ei haihdu, vaikka luulisi, bensakaan ei haihdu vasta kuin 50 km ajolla ja silloin hyvin nopeasti ja on vaara että öljynpinta laskee liikaa. Näet jos tulee bensaa niin "ylimääräinen" sekoitus palaa pois siis öljytikun ylärajan oleva. Sitten pitkässä ajossa pinta voi laskea nopeasti.
        Bensan kertyminen koskee lähinnä kaasutin moottoreita.
        Mutta vettä kertyy, jos lasket öljyn astiaan ja annat olla pari viikkoa on pohjalla vettä.


        Toiseksi sellaiset öljyt ovat kalliit eikä niistä, pitkästä ajasta ole kokemusta, on kokemusta vain kilometreistä lämpöisemmissä maissa.

        vaihdan tavalliset täyssynteettiset öljyt säännöllisesti kerran vuodessa.
        Kilometrejä tulee niin vähän, että longlifet olisiva pelkältä kilometripohjalta sisällä useita vuosia.

        Paljon ajaville todellakin sopii, mutta tavallisten "mattimeikäläisautoilijoiden" kohdalla toi longlife-öljy on vaan hyvä rahastuskeino. Ei niitäkään voi kuitenkaan vuosikausia siellä koneessa pyörittää, vaikka kuinka kilometrikestoa olisikin.


      • Dibbaidai
        räplääjä kirjoitti:

        Eihän noita longlife öljyjä kannata edes käyttää,on paljon parempi moottorille käyttää tavallista täys-synteettistä ja vaihdattaa ne 15tkm välein.

        laita vain normi öljyä ja kato nokka akselin kuntoo 200tkm kohalla voi sanoa bai bai... eräs nimeltä mainetsematon taksari niin sanottu vanhan liiton ukko sano että ei usko noihin öljyihin ja makso 3 autoon kalliin remontin


      • liiton ukko
        Dibbaidai kirjoitti:

        laita vain normi öljyä ja kato nokka akselin kuntoo 200tkm kohalla voi sanoa bai bai... eräs nimeltä mainetsematon taksari niin sanottu vanhan liiton ukko sano että ei usko noihin öljyihin ja makso 3 autoon kalliin remontin

        sellasta normilientä et markkinoilta löydä että söis nokka akselin.


      • fsfsdfs
        liiton ukko kirjoitti:

        sellasta normilientä et markkinoilta löydä että söis nokka akselin.

        "sellasta normilientä et markkinoilta löydä että söis nokka akselin."

        Voi voi, teitä tietämättömiä.

        Menes laittamaan vaikkapa ennen vuotta -85 tehtyyn pikkulohko Chevyn koneeseen (perinteiset laahurinokat) nykyöljyjä niin näet miten nokat kuluvat alta pois. Mulla niitä meni yhdestä nokka-akselista kaksi.

        Tämä on sääntö, ei poikkeus.


      • 27
        minäkin kirjoitti:

        vaihdan tavalliset täyssynteettiset öljyt säännöllisesti kerran vuodessa.
        Kilometrejä tulee niin vähän, että longlifet olisiva pelkältä kilometripohjalta sisällä useita vuosia.

        Paljon ajaville todellakin sopii, mutta tavallisten "mattimeikäläisautoilijoiden" kohdalla toi longlife-öljy on vaan hyvä rahastuskeino. Ei niitäkään voi kuitenkaan vuosikausia siellä koneessa pyörittää, vaikka kuinka kilometrikestoa olisikin.

        "...Longlife öljyt olisivat sisällä useita vuosia"

        Eipä olisi!! Jauho. LongLifessä on myös kilometrirajan lisäki aikaraja. VAGin tapauksess 30000km/2v. Lisäksi tuo longlife on MUUTTUVA, ei kiinteä.


    • Öljymiäs

      Teboil on tuonut juuri markkinoille öljyn joka on kehitetty juuri näille autoille(Skoda, VW, Seat). Neljänlitran kannun hinta näyttää pyörivän 50€ nurkilla.

      • Rexroth

        TB:llä on sitten kaikkein huonoimmat öljyt. Testattiin töissä, TB öljy kolmenkympin pakkasessa puuroa, nesteen ja shellin öljyt paljon juoksevampaa.


      • mb-c

        Ostin just longlife luokitus öljyt mersuun ..tb:llä reilu 33€ 4ltr..tuosta pois ammattiliiton alennus


      • infoa
        Rexroth kirjoitti:

        TB:llä on sitten kaikkein huonoimmat öljyt. Testattiin töissä, TB öljy kolmenkympin pakkasessa puuroa, nesteen ja shellin öljyt paljon juoksevampaa.

        että mitä laatuja tarkalleen testasitte merkeittäin?


    • Roope ankka

      Kaikista halpahalleista saa esim Mobil 1 öljyjä. Niistä löytyy myös LL-sarja. Mm. VW 503 506 laatuluokitus. Pitää vain olla tarkkana sen pienen tekstin kanssa purkin kyljessä. Hinnat vaihdelleet Halvimmillaan ostin juuri 29.90 / 4 ltr. Ei paha. Sillä hinnalla öljyt voi vaihtaa itse vaikka talven jäljiltä eikä tule "huollolle" paljon hintaa.

      Itse vaihdoin omassa uuudessa VW:säni öljyt 7tkm ja talven jälkeen 17 tkm kohdalla. Nyt huoltokutsu tuli nnäyttöön. Pääsin 28.000 km asti ja saan sen kallisarvoisen LEIMAN huoltovihkoon. Eikä tarvitse taistella myöskään takuun voimassa olosta. Muuten en kauppiaiden huolloista juuri piittaa enkä luota työn laatuun. Joten vaihtakkee vuan ölöjyjä ihan ihte. Ei se LL-huolto-ohjelma siitä ainakaan sekaisin mene.

      • vaihdat

        LL-öljyä 10t välein??? Tuohonhan riittää mainiosti normaalikin Mobil 1 tavara.

        Missä tuota WAG503.00 luokituksen öljyä on 4l, kannuissa? Virallisella maahantuojalla ei ole kuin 1l ja tynnyreittäin.

        VAG:n LL-seuranta ei tunnista öljynvaihtoa/laatua millään tavalla, vaan se kerrotaan nollaamalla LL-näyttö. Öljyn lisääminen tunnistetaan ja siitä kai annetaan hieman 'lisäkilometrejä'

        Mistähän LL-sensorien kaikki parametrit löytyisi, esim. montako kilometriä kylmäkäynnistys kuluttaa ja missä lämpätilassa?


      • Roope A
        vaihdat kirjoitti:

        LL-öljyä 10t välein??? Tuohonhan riittää mainiosti normaalikin Mobil 1 tavara.

        Missä tuota WAG503.00 luokituksen öljyä on 4l, kannuissa? Virallisella maahantuojalla ei ole kuin 1l ja tynnyreittäin.

        VAG:n LL-seuranta ei tunnista öljynvaihtoa/laatua millään tavalla, vaan se kerrotaan nollaamalla LL-näyttö. Öljyn lisääminen tunnistetaan ja siitä kai annetaan hieman 'lisäkilometrejä'

        Mistähän LL-sensorien kaikki parametrit löytyisi, esim. montako kilometriä kylmäkäynnistys kuluttaa ja missä lämpätilassa?

        Vanhassa Neukkulassa ja nykyisessä Pohjois-Koreassa löytyy vain yksi totuus eli Isä Aurinkoinen. Mutta sitten on vielä Suomessa autojen "Viralliset maahantuojat" !! Ja me nöyrät alamaiset uskomme kaiken mitä "Virallinen maahantuoja/piirimyyjä" sanoo Jumalan sanana.

        Määräaikaishuollot ovat automyyjien härskiä rahastusta tyhmältä alamaiskansalta. Myydään sikakallista öljyä meikkipurkeissa. Ja kansa luuleen vain sen yhden öljylaadun olevan sitä oikeaa.

        Onneksi halpahallikauppiaat osaavat tuotaa "harmaatuontina" uusimmat laatuluokituksen mukaiset öljyt vapaasta maailmasta Suomenkin kirkonkyliin. Maahantuojat yrittävät tappaa vapaan varaosakaupan ja huoltoyrittäjät kaikenkarvaisilla laitteistovaatimuksilla. Mutta jos me kuluttjat äänestämme jaloillamme ja viemme automme vapaille huoltoyrittäjille, niin vähitellen "Virallisella maahantuojallakin" alkaa löytä niin varaosioa, öljyjä kuin huoltoakin järkevään hintaan.

        Surkeintahan on se, että "Virallisella maahantuojalla/piirimyyjähuollolla" ei tehdä edes huoltotöitä kunnolla muuten kuin laskujen kirjoittamisen osalta. Tästähän on jatkuvaa TM-testiseurantaa ja keskustelua näilläkin nettisivuilla.


      • vanha
        Roope A kirjoitti:

        Vanhassa Neukkulassa ja nykyisessä Pohjois-Koreassa löytyy vain yksi totuus eli Isä Aurinkoinen. Mutta sitten on vielä Suomessa autojen "Viralliset maahantuojat" !! Ja me nöyrät alamaiset uskomme kaiken mitä "Virallinen maahantuoja/piirimyyjä" sanoo Jumalan sanana.

        Määräaikaishuollot ovat automyyjien härskiä rahastusta tyhmältä alamaiskansalta. Myydään sikakallista öljyä meikkipurkeissa. Ja kansa luuleen vain sen yhden öljylaadun olevan sitä oikeaa.

        Onneksi halpahallikauppiaat osaavat tuotaa "harmaatuontina" uusimmat laatuluokituksen mukaiset öljyt vapaasta maailmasta Suomenkin kirkonkyliin. Maahantuojat yrittävät tappaa vapaan varaosakaupan ja huoltoyrittäjät kaikenkarvaisilla laitteistovaatimuksilla. Mutta jos me kuluttjat äänestämme jaloillamme ja viemme automme vapaille huoltoyrittäjille, niin vähitellen "Virallisella maahantuojallakin" alkaa löytä niin varaosioa, öljyjä kuin huoltoakin järkevään hintaan.

        Surkeintahan on se, että "Virallisella maahantuojalla/piirimyyjähuollolla" ei tehdä edes huoltotöitä kunnolla muuten kuin laskujen kirjoittamisen osalta. Tästähän on jatkuvaa TM-testiseurantaa ja keskustelua näilläkin nettisivuilla.

        esim. määräaikaishuollot on rahastusta ja ikävintä niissäkin että työ tehdään huonosti.
        mutta se on tätäpäivää, niin se työ tehdään kaikkialla muuallakin huonosti, esim. talot rakennetaan kaikinpuolin huonosti.

        Mutta öljyistä.
        En väitä että Mobil 1 olisi hyvää, mutta parempaa paljon kuin Teboilin halpaöljyt 10w-30 jne.
        Käytin nimittäin aina mobilia ja vaihdoin kerran vuodessa 8 tkm välein.
        Sattumoisin ostin 2 kannua Teboilia ja 80 000 km ajettu kone alkoi kolisemaan aina lähdössä ja ajossa kun Teboilin öljyllä oli ajettu 2000 km. Vaihdoin toisen kannu ja sama n. 2 tkm jälkeen sama kolina.
        vaihdoin Mobiliin takaisin ja nyt ajoin tuon 8 tkm eikä kolissut.
        koskaan ei ole öljyt ennen aiheuttaneet näkyvää häiriötä ennen teboilia.


      • 20
        vaihdat kirjoitti:

        LL-öljyä 10t välein??? Tuohonhan riittää mainiosti normaalikin Mobil 1 tavara.

        Missä tuota WAG503.00 luokituksen öljyä on 4l, kannuissa? Virallisella maahantuojalla ei ole kuin 1l ja tynnyreittäin.

        VAG:n LL-seuranta ei tunnista öljynvaihtoa/laatua millään tavalla, vaan se kerrotaan nollaamalla LL-näyttö. Öljyn lisääminen tunnistetaan ja siitä kai annetaan hieman 'lisäkilometrejä'

        Mistähän LL-sensorien kaikki parametrit löytyisi, esim. montako kilometriä kylmäkäynnistys kuluttaa ja missä lämpätilassa?

        Essolta eiku St1:ltä Mobil 1 Arctic 0w-40 sisältää VW503.01 luokituksen.


    • mb-c

      Tebolilta longlife öljy vähän yli 8 € litra

      • ei

        Älä aja long life öljyillä yli 15 tuhatta kilometriä., ellet halua turmella moottoria pitkällä tähtäyksellä. Jos et usko kysy liikkeiltä jotka vaihtavat öljyjä. Älä kysele kyseisten öljyjen käyttäjiltä tai vaihtajilta.


      • Looooooong life
        ei kirjoitti:

        Älä aja long life öljyillä yli 15 tuhatta kilometriä., ellet halua turmella moottoria pitkällä tähtäyksellä. Jos et usko kysy liikkeiltä jotka vaihtavat öljyjä. Älä kysele kyseisten öljyjen käyttäjiltä tai vaihtajilta.

        Lainattu Iltalehden sivuilta ja kyseessä on Mese E-malli 270 CDI jolla ajettu nyt 1milj,km.
        Kysynpäs nyt, että kannattaako öljyjä vaihtaa alle 20tkm, mielestäni ei.
        "Moottoriin on vaihdettu injektioruiskut 750 000 kilometrin kohdalla. Turbo meni vaihtoon 850 000 kilometrin kohdalla. Muuten koneeseen ei ole tarvinnut kajota, Tarvainen kertoo.
        Öljyt on vaihdettu säännöllisesti 20 000 kilometrin välein.
        Tarvainen aikoo ajaa autollaan aina miljoonaan mailiin eli 1 609 000 kilometriin saakka".


    • ph

      olen selvittänyt ll öljyjä jonkin verran: Suoriin kysymyksiin yhtiöt eivät tunnu antavan mitään kommenttia kun olen sähköpostilla yrittänyt selvittää esim korvaako 507 506,01 merkin jne..
      Esim omaan autoon aijon vaihtaa liqui moly 4200 öljyt. Löysin tuotteesta aika hyvät selvityket monestakin eri lähteestä ja ainakin vw audi suosittelee ko öljyä.
      Fixus kampanjoi ko öljyä viiden litran kannussa 45 euroo joten ei pitäs olla hinnasta kiinni. Kannattaa kiinnittää myös huomio suodattimeen; niitä on moneen lähtöön ja selkeesti laatueroja on.
      Pitkän öljyvaihtovälin avain on tietty hyvät öljyt ja paras mahdollinen suodatin. Kustannuksena toi paketti tarjoushinnoin ja itse vaihdettuna siis n 60 euroo. jos sen jakaa 30 000 kilsalla ts normaali kuskilla n vuosi. ei hinta päätä huimaa. Toki merkkiliike ja varsinkin jos on motivoitunut asentaja ... saattaa pitkässä juoksussa olla autosta riippuvaiselle paras vaihtoehto.
      Varsinkin vähän tehokkaimmissa vehkeissä missä turbo viheltää dumpin tai bb;n tahdissa ja ohjelmaa vähän muuteltu kilowattien ja väännön osalta .. voiteluaineet on mielestäni erittäin tärkeä pointti. Matalilla kierroksilla ja väännöt lähes 500 nm:ssä reilu parisataa kaakkia reservissä vaatii myllyssä pyörivältä voiteluaineelta parasta mahdollista suoriutumiskykyä kaikissa olosuhteissa.
      Teboilin carat lll ilmoittaa myös aika selkeesti mihin vehkeisiin ko rasva sopii .. kaiketei pärjännyt testeissä hyvin ihan tavallisella huoltsikalla ko öljy näytti olevan 59 euroo kannu.
      Jos toi liqui molly toimii .. paan kommenttia. Yritän olla suosimatta tässä ketään mutta kaiketi juuson kysymykseen löytty tästä vastaus.

      • azz

        20 000 on täynnä ja tikku ei ole lyhentynyt .. öljyt ylämerkissä. Ei mitään huomauttamista liquid öljystä. Tiedä sitten mitä voitelee, mutta ei häviä mihinkään kone käy nätisti. Sen olen pannut merkille, että öljyn lämpötilalla on paljon merkitystä. n 100 asteinen rasva oikeilla paineilla antaa autolle parhaan menon. Tämä on vain oma kokemus tai havainto. Kuten aikaisemmassa kirjoituksessani mainitsin .. suodatin on aika tärkeä lenkki. Itse vaihdoin pelkän suodattimen 15 tkm jälkeen. Ihan senkin vuoksi, että näin minkälainen karsta filtterissä mahdollisesti on. Audiin sen filsan voi vaihtaa ilman öljyn ulosvaluttamista .. ei ainakaan heikennä tilannetta mitään ihmeellistä vanha suodatin ei sisältänyt ja uusi tosi halpa paketti.
        Kuulostaa ehkä laihialasten hommalta, mutta ll vaatii totuttelua ja varsinkin sitä uskoa asiaan.


    • 7

      www.juing-oil.de

    • solex

      öljypurkin kyljestä sen sopivuus, sillä Longlife sana sinänsä ei takaa MITÄÄN. Osa Longlife-merkinnällä myytäviä öljyjä EI TÄYTÄ 2000-luvun autojen vaatimuksia. Muissakin on niin isoja eroja, että paljon ja kauan samalla autolla ajavan kannattanee kyllä maksaa joku euro enemmän OIKEASTA longlife-öljystä.

      • 21

        Ja mikä on tämä "longlife-merkintä"?


    • hahhahhagghg

      Ostakaa kunnon autoja, eikä noita vag-kindereitä. Hahhhh! . Ei tarvitse sitten hautoa saksan romuja korjaamolla. Noihin romuihin sama mitä litkua laittaa, eivät kestä kuitenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1576
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1546
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1348
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      225
      1252
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      175
      1096
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      327
      1094
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1047
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      311
      1040
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1036
    Aihe