Kuinka pitkään täytyy odottaa?
Tampereen vuokra-asunnot kaupungilta
25
4301
Vastaukset
- Ala'kuloinen
Tampereen kaupungilla lienee sama systeemi kuin Helsingissä, että antavat etusijan kaupungin asuntoihin loisiville mamuille. Ja niitähän on rajan takana tulossa Suomeen oleskelemaan yhteiskunnan kustannuksella tuhansittain.
Mamu-loisiin nähden suomalaiset ovat täysin alistetussa asemassa.- 17+2
Ja itse huomannut, että niiden touhuja katsotaan läpi sormien. Suomalainen saa helpommin häädön.
- Anonyymi
Juuri näin!
- ---
kauan
- Hilkka
Varaudu vuosien odotukseen.
Hae muualta, niin saat kodin nopeammin.
Esim. Sato, VVO, YH-rakentajat tai googlaa - vuokra-asunnot tampere.- suomineito88
Itse laitoin aikanaan hakemuksen moneen paikkaan ja VTS oli ainoa, jolta sain asuntotarjouksen. Tuli kaksi tarjousta 2 viikon aikana, kun ensimmäistä en hyväksynyt. VVO:sta ja Sotosata ei kuulunut mitään.
- vcxvxcv
Hain montaa kautta asuntoja Tampereelta kun olin ulkopaikkakuntalainen. Joistain tuli sähköpostiin yleisiä tarjouksia, ei siis minulle suunnattuja. Valtaosasta ei ole tähän mennessäkään tullut mitään, vaikka siitä on jo kaksi vuotta aikaa.
Onneksi löysin netistä ilmoituksen vuokrattavana olevasta asunnosta kohtalaisen läheltä keskustaa. Soitin asunnosta ja sain sen. Tätä ennen päivystin jatkuvasti vuokra-asunto -sivustoja ja soitin kaikkiin mielenkiintoisiin. Asuntoa ei koskaan luvattu, vaan aina oli jotain yhteisnäyttöjä tms. opiskelija oli heikoilla näissä ja asunto meni aina jollekkin muulle. Yksi sentään rehellisesti myönsi antavansa asunnon sukulaiselleen minun ohitseni.
Kannattaa olla kovana tässä asuntopelissä, valtaosaa vuokravälittäjistä ei kiinnosta yhtään kenelle asunto menee kunhan näyttää paperilla hyvältä. Eli kannattaa yrittää saada nimi sopimukseen mahdollisimman nopeasti, vuokravälittäjän lupaus ei ole minkään arvoinen.
Jos jäät vain odottamaan, tulet odottamaan monta vuotta. Parempi olla itse aktiivinen. - Eikiva
Ei kannatta TVA ottaa asuntoa jos nyt edes tarjoavat. Et pääse katsomaan otat siis sian säkissä. Ja muutenkin lafkan toiminta ala arvoista. Saunat likaisia. Huolto ei toimi. Ja tiedonkulku asukkaalta esim remontti tarpeesta kestää vuodesta eteenpäin ennenkuin mitään tapahtuu. Mutta vuokra päivän myöhässä niin soitetaan perään.
Isännöitsijän lupaamiin asioihin ei voi luottaa, mieli vaihtuu kuin keli ainakin puolen vuoden välein! - ReilunRollenautopiha
Se riippuu mistä asunnon haluaa. Ja mitkä elementit on olemassa, joita vuokra-asukan lautakunta (tai voi sen elimen nimi muukin olla) katsoo asunnon hakijan hyväksi.
Ajat kestävät viikoista vuosiin - fsdsfdfdsdfdsf
Jos isompia kaksioita tai kolmioita hakee Tampereelta niin näytetään aika hyvin niitä tarjoavan ainakin nyt. Minulle on tarjottu jokaista, jota olen hakenut parin viikon sisään, mutta asunnon kunto ei ole ollut kovin kummoinen.
- yksityiselta löysin
Yksiön tai pienen kaksion - varsinkin kohtuuhintaisen - saaminen on kiven takana. Itse täytyy olla hyvin aktiivinen ja käydä näytöissä. Hakemuksia olen jättänyt kahdessa eri vaiheessa kaikkiin mahdollisiin firmoihin, yhdestäkään en tarjousta saanut. Sen sijaan itse netistä ilmoituksia lukemalla ja näytöissä käyden löysin molemmilla kerroilla varsin pian kohtuuhintaisen yksiön yksityiseltä vuokranantajalta. Luottotiedot täytyy tietysti olla kunnossa ja pitää kyetä vakuuttamaan vuokranantaja siitä, että pystyy maksamaan vuokran. Opiskelijalla voi tässä auttaa se, jos vanhemmat takaavat vuokranmaksun. Työttömän kannattaa tarjota, että KELAn asumistuki menee suoraan vuokranantajalle ja asukas maksaa itse loput.
Huomatkaa te, jotka puhutte pitkistä jonoista ja että kahteen vuoteen ei ole kuulunut mitään: Jokaisessa noista hakemusjonoista on uusittava hakemuksensa joko kolmen tai kuuden kuukauden kuluttua, että hakemus pysyy voimassa.- mites sitten
Entä vuokratakuut? Systeemi on tehty ihmeen vaikeaksi.
- Tapauskohtaista
mites sitten kirjoitti:
Entä vuokratakuut? Systeemi on tehty ihmeen vaikeaksi.
Vuokratakuu on sopimuskohtainen, yleensä 1-3 kk, luottotiedoista riippuen.
Sos.toimi tulee tässäkin apuun, jos muut edellytykset täyttyvät. - Oma koti
Tapauskohtaista kirjoitti:
Vuokratakuu on sopimuskohtainen, yleensä 1-3 kk, luottotiedoista riippuen.
Sos.toimi tulee tässäkin apuun, jos muut edellytykset täyttyvät.Vuokra-asuntoja tarjolla:
https://www.google.fi/search?q=vuokralle tarjotaan tampere&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a - sfdfsfdsfdf
Nimenomaan näin. Ei todellakaan voi vain laittaa hakemusta ja odottaa, että asuntoa tarjotaan. Kyllä aktiivisesti pitää etsiä. Etenkin jos asunnon sijainnilla, muodolla, koolla, kunnolla ja hinnalla on merkitystä.
Itse etsin asuntoa aktiivisesti useamman kuukauden ennen kuin löysin asunnon juuri siitä mistä halusin. Kävi kyllä aikamoinen tuuri kun vuokrakin oli sijainnille erittäin matala. Yksityiset vuokranantajat eivät välttämättä osaa aina hinnoitella asuntoja oikein.
- Onnee matkaan26
Kruunuasunnot mainosti pieniä vra-asuntoja tänään. Jospa tärppäisi sieltä?
- Nainen jonossa
Jonossa 2 vuotta, joka 3 kk uusinta eikä yhtään asuntotarjousta tänä aikana.
Silti edelleen jonotan.
Vakituinen työ ja luottotiedot kunnossa.- tuota tuota
No, ei taida olla suuri asunnon tarve, jos ehtii 2 vuotta jonottaa. Ne ns. kaupungin asunnot taitavat mennä niille, joilla on suurin tarve. Ainakin periaatteessa.
Jos on vakituinen työ jka luottotiedot kunnossa, miksi et etsi vapailta markkinoilta. Pääset jopa valitsemaan.
- Nainen jonossa
Kun on niin pieni vakituinen palkka ettei isoja vuokria pysty maksamaan, ei myöskään
kukaan myönnä luottoja, pysyy luottotiedot kunnossa ja kun vielä saa asua tehtaan lisäsiipeen rakennetussa ns. asunnossa, ei tietysti pidä valittaa. Onhan asiani toki paremmin kuin niiden, joilla ei ole lämmintä asuintilaa ollenkaan. Siispä jatkan jonottamista todennäköisesti kuolemaani asti.- tuota tuota
Jos ihan tosissasi tarvitset nykyistä parempaa asuntoa, niin etsi vuokraovi.comista jos kerran on luottotiedot kunnossa.
Minä olen viimeisten kymmenen vuoden ajan opiskellut, tehnyt (osa-aikaisia) pätkätöitä ja ollut työttömänä - silti olen pystynyt maksamaan kaiken aikaa vapailta markkinoilta löytämieni asuntojen vuokria. Kolmessa asunnossa olen tänä aikana asunut. Ensimmäisestä asunnosta muutin toiseen, kun löysin samanhintaisen mutta isomman asunnon, toiseta kolmanteen muutin, koska asunnon omistaja tarvitsi asunnon itselleen. Kaikki kolme asuntoa olen löytänyt asunnon vuokraovi.comista.
Olen täyttänyt myös paperit niihin ns. kaupungin asuntoihin, joita saa jonotella maailman tappiin asti - mutta kun niiden tarjontaa katsoin, niin eivät ne ole sen halvempia kuin nämäkään, mitä olen saanut. Vuokraovi.comissa on kyllä monenlaista - on siellä 20 neliön asuntoja joista pyydetään 500 euroa - mutta on myös asuntoja, joiden koko ja hinta antavat hyvän asumistuen, jos siihen on oikeutettu. Pienipalkkainenkin voi saada asumistukea - ei tarvitse olla työtön.
Tietysti, jos mieluummin asuu nykyisessä asunnossa ja jonottaa, niin mikäs siinä... Oma valintahan se on, odottaako vain passiivisesti että jostain tippuu asunto eteen vai etsiikö sitä aktiivisesti itse. - älä jää yksin
Pyydä apua etsintään, jos et itse jaksa hakea.
- Nopeaa toimintaa
VTS:ltä tuli ensimmäinen asuntotarjous noin kahdessa viikossa hakemuksen laittamisesta. Ensimmäistä tarjousta emme ottaneet vastaan, koska emme olleet varautuneet niin nopeaan toimintaan(vanhemmat ja viisaammat olivat kehoittaneet varaamaan vähintään puoli vuotta asunnon saantiin). Seuraava tarjous tuli taas noin parin viikon päästä tästä. Toisen tarjouksen otimme vastaan.
Olemme siis pariskunta, joka muutti toiselta paikkakunnalta, melko kaukaa. Asunto on kohtuuhintainen ja tilava kaksio. Muutosta on kohta vuosi. - Anonyymi
Tamperelaiset tunnetusti pihiä porukkaa. Hamuavat näitä kunnallisia kohteita mieluusti. Punakyläporukkaa..
- Anonyymi
Treella kestää ja kestää.
- Anonyymi
Turha odottaa, jos olet etenkin syntyperäinen tamperelainen ja suomalainen, sillä kaupungin asuntoiuhin on nykyisin ohituskaista pakolaisilla. Ennen oli toisin, kun kaupungin asuntoihin etusija oli oman kaupungin asukkailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804073Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303139- 1502524
- 141825
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281472Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 74999
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39953Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852