Puheltiin muutamia viikkoja sitten tällaisia karppaamiskeskustelussa. Jos ketä kiinnostaa kerron omia kokemuksiani ja mittaustuloksiani.
*hiilimonoksiidi
3.11.2011 09:42
....tarkoituksena on seurata päivittäistä kalorimäärääni, ajattelin lisätä laskemiseeni myös hiilihydraatit. Näenpä sitten miten paljon niitä syön.
TaikisN
3.11.2011 16:53
Ahaa, olisipa kiva sitten kuulla muutaman viikon kuluttua tuloksiasi.*
Kolmen viikon seuranta kertoo, että syömiseni on päivittäin sisältänyt keskimäärin 1350 kcal, 60 g rasvaa ja 120 g hiilihydraattia.
Ruokavalio on kasvis(juures)voittoista. Syönyt olen myös vähärasvaisia maitotuotteita, lihaa, siipikarjaa ja kalaa. Ruoan olen sekä paistanut, hauduttanut että keittänyt.
Keskimääräinen perusaineenvaihduntani on mittausajalla ollut 1900 kcal/vrk. Liikunta on kuluttanut noin 300 kcal kahdesti viikossa mikä on huomioitu kokonaiskulutuksessa. Paino on pudonnut n. 3 kg.
Hämmästyin miten vähäisenä pysyi hiilihydraattimäärä siitä huolimatta, että syön karppaajalle kiellettyjä aineita kuten aamupuuroa (ruishiutaleista), perunaa, juureksia ja hedelmiä. Leivän syömistä vähensin radikaalisti. En hiilihydraattien vaan kalorimäärän vuoksi. Ikävä kyllä omaleipomani noin 100 g:n sämpylä sisältää parisataa kaloria, mikä on siitä saatuun kylläisyyteen verrattuna aivan liikaa.
Seuranta-aikaan on osunut kahdet synttärit. Syntilistaan pitää siis lisätä kaksi vaniljapullaa, täytekakkua sekä suolaisia murotaikinapiirakoita. Ja jotta sädekehää ei ole syytä sovittaa pitkään aikaan tunnustettava on myös kaksi pulloa kuivaa valkoviiniä. Näitte syntien kalori- ja hiilarimäärät on huomioitu keskiarvoissa.
Yhteenvetona totean, että vanha totuus ”kun syö/juo vähemmän kuin kuluttaa” laihtuu varmasti. Oikotietä onneen ei ole.
Vahinkokarppausta vai väärää tilastoa?
2
136
Vastaukset
No hei pitkästä aikaa :) Aika niukasti oot todellakin hiilareita saanut ilman karppaustakin. Mun pitää nyt kokeilla jotain vähäkolesterolista ruokavaliota, kun kokeiden tulokset hiipii koko ajan ylöspäin. Pitää varmaan kokeilla sitä välimeren dieettiä. Tai sitten ihan vaan kasvisvoittoista ruokaa lisättynä rypsiöljyllä, pähkinöillä ja kalalla. Kävin kattoon finelin sivuilla ja yllätyksekseni broilerissa onkin paljon kolesterolia, enemmän kuin punaisessa lihassa. :O
- hiilimonoksidi
Kolesteroli lienee myös tänä päivänä yksi kiistellyimmistä asioista. Itse en ole mittauttanut omaani vuosiin. Ehkä pitäisi, ehkä ei.
Finelin sivut ovat oiva apu ruokapäiväkirjan pitäjälle ja muillekin, jotka haluavat tarkkailla syömistään.
Itse käytin tätä sivustoa apuanani. http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto
Rekisteröimättömänäkin sivusto pitää syötetyt tiedot tallessa kunhan muistaa olla sammuttamatta konettaan päivän mittaan.
Joulun odotusta ja hyvää ruokaa kaikille meille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071009- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4899Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812