Isoveli on narkomaani

Ahdistunut pikkuveli

isoveljeni on narkomaani, olen häntä 6 vuotta nuorempi. tätä on jatkunut nyt vuosia, välillä ollut parempia jaksoja ja välillä taas huonompia, kerran ollut laitoksessa ja ratkennut taas sen jälkeen. Nyt taas sama jatkuu.. Tilanne ahdistaa mua niin maan perkeleesti, äsken katsoin juuri vanhoja valokuvia kun oltiin pieniä ja itketti suunnattomasti :( Veli on puhunut äidille jo itsemurhasta ettei jaksa tätä enään ja pelottaa koko ajan että hän tekis itselleen jotain. mitä ****** tässä voi enään tehdä??? itsellä on niin avuton olo, vanhemmat ovat kaikkensa tehnyt että olis hyvä olla, majoittanut aina kotiin, maksaa autojen verot ja antaa rahaa jos tarvinnut, varmaa myös osasyy huumeiden käyttöön ettei ole oppinut elämään omillansa. veli on nytten 23v.

Vanhemmat ovat nytten aivan avuttomia, ei tiedä mitä tehdä. En uskaltanut tähän aivan kirjottaa kaikkea koska pelkään jonkun tunnistavan tästä. Haluaisin jutella jonkun kanssa jonka oma veli on myös ollut huumeriippuvuudessa, enkä tarkoita mitään kannabista vaan subutexia. Miten saa kuiville jos itse siihen ei kykene, pakko hoitoonhan ei voi laittaa. ollaan asuttu tässä samassa kapungissa aina ja tämä on tosi pieni paikka mutta huumeita liikkuu ihan helvetisti. välillä tuntuu ja olen myös kuullut että huumeita saa helpommin kuin alaikäisenä kaljaa..

Mitä vanhemmat voisi nyt tehdä, äiti ainakin pelkää vähän tehdä radikaali muutoksia tai sanoa veljelle suoraan, koska hänellä on mm. ADHD ja ehkä myös 2 suuntainen mielialahäiriö jos oikein muistan.

nyt nopeasti jotain vinkkejä tähän myös sekä sähköpostiini jos jollain muulla ollut samanlainen tilanne tai sinnepäin!!

[email protected]

2

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MinnaW

      Päihdelinkin sivuilta voisit saada ehkä enemmän jeesiä!

    • No to drugs

      Voi että, tiedän kyllä millaista on kun läheinen käyttää aineita ja puhuu itsemurhasta. Se koskee hirveesti ja sitä kokee ittensä niin avuttomaksi.
      Voisit kertoo veljelles miten tärkee se on sulle ja miten kärsit tilanteesta.
      Voisitte ehkä ottaa veljesi ja vanhempiesi kanssa yhteyttä teidän paikkakunnan päihdetyöntekijään (A-klinikka, Huumepysäkki, sosku tai joku semmonen).
      Jos veljes suostus siellä juttelee tilanteestaan. Vuoden alussa pitäis olla kunnalla rahaakin sen verran, et sun veli vois mennä hoitoon, jos vaan suostuu.
      Jollain paikkakunnilla on myös tukihenkilöitä riippuvaisille.
      Ois hyvä et sun veli juttelis vaikka sellaisten kanssa jotka on päässy irti huumeista.
      Mun mies pääs irti vaikka oli käyttänyt monta vuotta amfetamiinia, pilvee, pillereitä ja viinaa. Se lopetti kaiken. Tupakanpoltonkin.
      Eli kaikki on mahdollista.
      Mut siihen tarvitaan tukee ja tietysti sun veljen oma tahto.
      Ois varmaan hyvä että sinä ja sun vanhemmat myös saisitte purkaa tilannetta.
      Monissa kaupungeissa on esim. ryhmiä huumeidenkäyttäjien omaisille.
      Siellä voi purkaa omia ajatuksia ja tunteita.
      Niitä ilmoituksia on yleensä ihan lehdissäkin tai sit voi soittaa vaikka A-klinikalle ja kysyä sieltä neuvoa.
      Tämmöstä mulle tuli mieleen.
      Toivon teidän perheelle voimia ja parempaa uutta vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe