Tsemppaustarinat tyroksiinin auttamisesta TÄHÄN

098890

Meille aloittaville vajareille olisi aika tärkeää kuulla jo pidempään lääkitystä syöneiden "onnistumistarinoita."

Foorumeille kun yleensä kerääntyvät ne ongelmatapaukset joiden oireet eivät ole ollenkaan poistunneet tai ne joiden oireet eivät VIELÄ ole poistuneet koska lääkitys on sen verran uusi juttu. Yleensä kai se menee siten että kun tilanne paranee ollaan tyytyväisiä ja nettikirjoittelu vähenee.

Ystävällisesti siis pyytäisinkin sinua kirjoittamaan tähän ketjuun jos olet ollut vajaalla ja lääkitys on tuonut sinulle ihan konkreettista apua.

Jos muistat niin kerro millaiset arvosi olivat ennen lääkityksen aloittamista, millä määrillä aloitit ja miten pian huomasit muutoksen.

Noilla yksityiskohdilla ei kuitenkaan ole kovin merkitystä, kunhan vain tsemppaisit hiukan ja kertoisit että tilanne paranee :)

25

1613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TATUN KAKKA

TÄS O TATU MORO

MUL ON KAKKA SUUSSA

TERVEISIN TATU VIIS VEE

• 1234

TSH 5,47 ja T4V 13.1 lääkitystä aloittaessa.
      Lääkäri määräsi 25 mikroa, mutta söin alusta asti 50.
      Ensimmäisenä kuukautena ei tapahtunut mitään muutosta,
      kävin uudestaan lääkärissä arvot ei olleet muuttunut paljoakaan.
      TSH taisi olla 3 paikkeilla ja T4V vähän yli 14.
      Annosta nostettiin 25 mikroa ja aivan yhtäkkiä, alle viikossa
      olo koheni hirvittävän paljon! Jaksoin aloittaa koulun uudestaan,
      hiukset eivät enää tipu päästä, en enää suutu vaikka miehelläni
      olisikin väärä ilme kasvoillaan, en nuku enää kuin säälittävät 10-12h
      yössä (aiemmin 18h), mieli on virkeä ja iloinen, kuiva iho ja veriset
      kyynärpäät ovat parantuneet, niveliä ei enää särje, maha ei ole
      oireillut pitkiin aikoihin. Kaikki tuntuu niin tavattoman valoisalta
      ja ihanalta!
      15 päivä on uusi lääkäriaika, saa nähdä millaiset arvot verikokeista
      paljastuu. Veikkaan T4Vn olevan vähintään 18.

Tsemppiä sinulle!
      Ps. www.kilpparipaivakirja.blogspot.com

• 1234

Ps. Suosittelen omega 3 ja seleenilisää, aloitin molempien syönnin samaan aikaan kun sain annosnoston, joten en tiedä koheniko olo thyroxinin nostosta, ravintolisistä vai yhteisvaikutuksesta.
        Omega 3 ja seleeni vaikuttavat kilpirauhashormooniin muuttamalla T4Vn T3Vksi, joka on 8 kertaa tarpeellisempaa kuin T4V.

• Pää kainalossa

Olen parantunut tyroksiinilla, lähtöarvot TSH 2,35 ja T4V 9,7 (7.0-16-0) ja pahimpana oireena voimattomuus, tunne ettei jaksa eikä viitsi mitään ja siitä johtuva masentuneisuuden tunne ja alakulo.

Koko stoorin voi lukea täältä: www.kilpirauhasblogi.com

• Nyt paljon paremmin

Tässä tulee :) Mulla oli arvot vielä suomalaisten raja-arvojen sisällä kun aloitin tyroksiinikokeilun, mutta oireita oli hyry mykky ja elämä oli fyysiseltä kannalta melko kamalaa. 25 mikron annoksella ei tapahtunut voinnissa (eikä muistaakseni arvoissakaan) vielä mitään, 50 mikrolla olo parani lyhyeksi pätkäksi ja lerpahti sitten entiselleen, 75 mikrolla asiat rullasi jo paremmin, ja 100 mikrolla olen nyt ihan normaali toimintakykyinen ihminen ollut jo pitkään. Ylivoimainen väsymys on loppu (tosin en mikään energinen ihminen ole edelleenkään), yöuniksi riittää normaali määrä, painon nousu syömisestä riippumatta on loppunut, entiset melkein päivittäiset päänsäryt on nyt satunnaisia niinkuin ennen vajaatoimintaakin, vatsa toimii taas melko normaalihkosti (millä on yllättävän suuri vaikutus oloon) jne. Kaikki oireet tosin eivät ole kadonneet.

On hyvä muistaa, että lääkityksen aloittaminen ja annoksen nosto eivät vaikuta heti, eli kärsivällisyyttä kehiin! Ja nostothan tehdään hissukseen. Mullakin meni siis todellisen eron näkymiseen varmaankin vähintään 3-4 kuukautta. Eli toivosta ei kannata luopua vaikka heti ei näkyisikään tuloksia. Ja varmastikin tosiaan kuitenkin suurimmalla osalla vajaatoimintaisista lääkitys tehoaa, eli hyvin todennäköisesti sinullakin :) Tsemppiä!

• sh

Uppaan tätä - lisäkokemuksia olis kiva kuulla !

• 12+3

Mun lähtöarvot oli viitearvojen rajoissa, mutta ihan hirveät oireilut. Thyroxin aloitettiin jo oireiden perusteella, ennen labrassa käyntiä. Aloitus annos puolikas iso tabletti. Ekat 6 viikkoa olo koheni, sitten tuli paha takapakki. Annosta nostettiin, pian aloin sitä itsekin kokeilemaan. Välillä nostin annosta liikaa, jolloin heti huomasin oireiden perusteella hetkeksi taas pienentää.
      Thyroxinin aloittamisesta on nyt vuosi, ja muutaman kuukauden olen ollut puolentoista tabletin annostuksella. Se on sopinut hyvin; en nuku enää kuin 7-8 tuntia yössä, en palele koko aikaa, hiukset ei putoile tukkoina... Painokin alkaa taas hiljalleen lähestymään normaalia.
      Kurja vaiva ennen kuin kilppariarvot saadaan normalisoitua, mutta suhteellisen helppoa oppia tämän kanssa elämään.

• toimii joo

Miehelläni "tapettiin" kipparin toiminta jodilla ja jäi pysyvä vajaatoiminta.

Elää ihan normaalia elämää.

Arvot menivät lopulta kohdalleen kun jätti viljat.

Syö vitamiineja C- ja D-vitamiinia, magnesiumia ja kuureittain luonnollista monivitamiinia.

• mun juna lähestyy

No eipä multa löydy "tsemppaustarinaa".

Oon syönyt kohta neljä (4) kuukautta thyroxiinia, ja ei mitään apua.

Ja kyllä, olen nostanut annosta. Oon nyt viimeiset pari viikkoa syönyt 100mikroa.

Mikään ei auta, ja itsemurha alkaa olla ainut vaihtoehto.

Mulla on yksi sitoumus työhön liittyen ja sen jälkeen aion tappaa itseni. Eli noin 5 kk päästä olen kuollut.

Tämän viestin tarkoitus ei ollut huomionhaku, ilmoitin vain faktan.

Aion tehdä itsemurhan lokakuussa. Olen jo päättänyt siitä. En jaksa enää tätä. Hoidan kuitenkin työni loppuun kunnialla, mutta sen jälkeen "juna tulee".

• Pää kainalossa

Kuka sinua hoitaa? Ei tarvitse sanoa nimeä, mutta onko sinulla TUNNETUSTI hoidon osaava lääkäri? Siis potilaiden mielestä, tittelillä ei ole edes niin väliä, onko endo tms.
        Kuinka paljon olet itse ottanut selvää eri hoitovaihtoehdoista elii siis siitä, mikä oireita voi aiheuttaa? Se ei nimittäin aina ole suoraan niin, että oireet johtuvat vajaatoimintaisesta kilpirauhasesta ja Thyroxin tuo avun (vaikka usein näin onkin). Nyt et kyllä lopeta elämääsi

• aloittaja vainen
        Pää kainalossa kirjoitti:

Kuka sinua hoitaa? Ei tarvitse sanoa nimeä, mutta onko sinulla TUNNETUSTI hoidon osaava lääkäri? Siis potilaiden mielestä, tittelillä ei ole edes niin väliä, onko endo tms.
        Kuinka paljon olet itse ottanut selvää eri hoitovaihtoehdoista elii siis siitä, mikä oireita voi aiheuttaa? Se ei nimittäin aina ole suoraan niin, että oireet johtuvat vajaatoimintaisesta kilpirauhasesta ja Thyroxin tuo avun (vaikka usein näin onkin). Nyt et kyllä lopeta elämääsi

Tuossahan jo kirjoitin että kortisoli katsottiin tammikuussa.
        On katsottu t3, t4, tsh, tpoab, tshrab.

Vasta-aineet negatiiviset.

t3 arvo oli muistaakseni 5.6

t4v ollut välillä 13.1-15.2 - katsottu kolmesti

tsh ollut välillä 1.03 - 2.98.

En ottanut tänään tyroksiinia lainkaan, enkä varmaan nyt aio ottakaan enää.

Tuntuu turhalta sitäkään syödä kun ei auta.

Ja minua on hoitanut endokrinologi jonka nimen sain netistä. Nimi: Ilvesmäki

• aloittaja vainen
        aloittaja vainen kirjoitti:

Tuossahan jo kirjoitin että kortisoli katsottiin tammikuussa.
        On katsottu t3, t4, tsh, tpoab, tshrab.

Vasta-aineet negatiiviset.

t3 arvo oli muistaakseni 5.6

t4v ollut välillä 13.1-15.2 - katsottu kolmesti

tsh ollut välillä 1.03 - 2.98.

En ottanut tänään tyroksiinia lainkaan, enkä varmaan nyt aio ottakaan enää.

Tuntuu turhalta sitäkään syödä kun ei auta.

Ja minua on hoitanut endokrinologi jonka nimen sain netistä. Nimi: Ilvesmäki

kortisoli arvo (S-korsol) arvo oli 501 (150 - 650) tammikuisena aamuna.

Mulla on lähete S-DHEAS testiä varten.

hemoglobiini 152 (olen mies) jne.

• Pää kainalossa

kortisoli arvo (S-korsol) arvo oli 501 (150 - 650) tammikuisena aamuna.

Mulla on lähete S-DHEAS testiä varten.

hemoglobiini 152 (olen mies) jne.

Okei... Ainakin paljon on siis tehty, tosin eikö sen kortisolin kanssa ollut niin, että lisämunuaisten uupumus näkyy vain sillä sylkitestillä varmasti? Koska siinä näkyy se heilunta pitkin päivää. Mutta en mä nyt sano, että kohdallasi olisi kyse siitä, kunhan vaan mietin...
        Entäs testosteroni sitten? Eikös sekin (siis vaje) voi aiheuttaa miehillä samanlaista oireilua kuin kilpirauhanen? Ja sitten vielä, mikä on T4V:n viiteraja? Kun, okei, et syö sitä enää, mutta kun olen lukenut joidenkin voivan hyvin vasta kun se on ihan tapissa tai vähän yli. Sama kai T3V:n kanssa. Se sulla oli aika hyvä, jos viiteraja 3.5-6.5 kylläkin, mutta...
        Jos sulla ei ole koskaan tullut liikatoiminnan oireita, niin olishan tuota annosta todellakin varaa nostaa. Ilvesmäki on kaiketi ihan hyvä, mutta... ihmeellistä, ettei hän ole ohjannut, että nostat annosta ylemmäs?! Miehellä varsinkin voi Thyroxinin tarve olla enemmän kuin 100µg.

• aloittaja vainen
        Pää kainalossa kirjoitti:

Okei... Ainakin paljon on siis tehty, tosin eikö sen kortisolin kanssa ollut niin, että lisämunuaisten uupumus näkyy vain sillä sylkitestillä varmasti? Koska siinä näkyy se heilunta pitkin päivää. Mutta en mä nyt sano, että kohdallasi olisi kyse siitä, kunhan vaan mietin...
        Entäs testosteroni sitten? Eikös sekin (siis vaje) voi aiheuttaa miehillä samanlaista oireilua kuin kilpirauhanen? Ja sitten vielä, mikä on T4V:n viiteraja? Kun, okei, et syö sitä enää, mutta kun olen lukenut joidenkin voivan hyvin vasta kun se on ihan tapissa tai vähän yli. Sama kai T3V:n kanssa. Se sulla oli aika hyvä, jos viiteraja 3.5-6.5 kylläkin, mutta...
        Jos sulla ei ole koskaan tullut liikatoiminnan oireita, niin olishan tuota annosta todellakin varaa nostaa. Ilvesmäki on kaiketi ihan hyvä, mutta... ihmeellistä, ettei hän ole ohjannut, että nostat annosta ylemmäs?! Miehellä varsinkin voi Thyroxinin tarve olla enemmän kuin 100µg.

T4v viite oli muistaakseni 10-19 tai jotain tohon luokkaan.

Olen käynyt vain kerran hänen vastaanotollaan, silloin kun sain tämän lääkityksen. Silloin neuvoi että aluksi 25mikroa ja jos ei vaikutusta tunnu niin sitten 50mikroon.
        Kolme viikkoa syötyäni 50mikroa oli viikon huomattavasti parempi olo, mutta sitten tuli oireet takaisin.. jokunen viikko sen jälkeen nostin 75mikroon - ei mitään eroa.
        Oon nyt syönyt 100mikroa ehkä 2 viikkoa.

Hän halusi kontrollit maaliskuulle (kävin tammikuussa) mutta koska oloni ei ollut muuttunut mihinkään suuntaan niin en nähnyt syytä mennä silloin.
        Lisäksi ei ole yksinkertaisesti ollut rahaa. Laskeskelin että määrätyt testi (testo,dheas,t4v,tsh) tulisivat maksamaan 150-200 euroa.

Mulla on ensi viikolla aika terpparilääkärille ja koitan saada sitä kautta ne otatettua ja tulosten kanssa voisin mennä i-mäen vastaanotolle.

Mutta mutta kun tässä on se, että mitä jos ei olekaan laisinkaan kyse kilpirauhasesta ? oireet viittaa mutta lääke ei auta.
        siksi en viitsisi turhaan syödä tyroksiinia 100mikroa, jos oireet johtuukin ihan jostain muista syistä.

Voiko siitä olla haittaa jos syön nyt "turhaan" tyroksiinia esim kuukauden ajan ?

• Pää kainalossa

T4v viite oli muistaakseni 10-19 tai jotain tohon luokkaan.

Olen käynyt vain kerran hänen vastaanotollaan, silloin kun sain tämän lääkityksen. Silloin neuvoi että aluksi 25mikroa ja jos ei vaikutusta tunnu niin sitten 50mikroon.
        Kolme viikkoa syötyäni 50mikroa oli viikon huomattavasti parempi olo, mutta sitten tuli oireet takaisin.. jokunen viikko sen jälkeen nostin 75mikroon - ei mitään eroa.
        Oon nyt syönyt 100mikroa ehkä 2 viikkoa.

Hän halusi kontrollit maaliskuulle (kävin tammikuussa) mutta koska oloni ei ollut muuttunut mihinkään suuntaan niin en nähnyt syytä mennä silloin.
        Lisäksi ei ole yksinkertaisesti ollut rahaa. Laskeskelin että määrätyt testi (testo,dheas,t4v,tsh) tulisivat maksamaan 150-200 euroa.

Mulla on ensi viikolla aika terpparilääkärille ja koitan saada sitä kautta ne otatettua ja tulosten kanssa voisin mennä i-mäen vastaanotolle.

Mutta mutta kun tässä on se, että mitä jos ei olekaan laisinkaan kyse kilpirauhasesta ? oireet viittaa mutta lääke ei auta.
        siksi en viitsisi turhaan syödä tyroksiinia 100mikroa, jos oireet johtuukin ihan jostain muista syistä.

Voiko siitä olla haittaa jos syön nyt "turhaan" tyroksiinia esim kuukauden ajan ?

Koita nyt tosiaankin saada ne kokeet tk:sta, vedoten siihen, että hoito auttoi aluksi ja nyt tarvitsee saada lääkitys kohdilleen, jotta olo olisi hyvä jälleen. Että voi olla hormoniperäistä (testosteroni), vaikkei olisikaan kilpirauhanen ainoastaan vajaalla.

Ei siitä mitään haittaa ole, vaikka söisit Thyroxinia turhaan. Ja jos et ole käynyt liikatoiminnalla, niin kokeile vaikka omatoimista nostoa edelleen. Aika jännä, ettei sitten 50 mikron ole tullut uutta hyvää vaihetta, mutta toisaalta mitähän ne labrakokeetkin ovat siinä välissä näyttäneet? 75 tai 100µg: kohdalla? Ehdottomasti pitäisi vielä mittauttaa T4V, mielellään T3V:kin. Olisko sulla ketään, joka voisi maksaa kokeet sinulle? Ne olisivat tosi tärkeät. Voi hitsi tätä maata ja sen sairaanhoitoa. Kokeita, joilla voitaisiin auttaa ihmisiä, ei saa! En voi käsittää.

Mitähän muut osaisivat sanoa siihen, kuinka todennäköistä on kärsiä silti kilpirauhasen vajaatoiminnasta, vaikka vähään aikaan ei ole lääkenosto auttanut? Voikohan se rT3-ongelma tulla esille juuri näin, että aluksi auttaa, sitten ei millään, en tiedä, ihan heitto vaan. Mutta tietysti sen selvittäminen on kallista. Mutta ei se olisi edes tuhansia euroja, tuo rT3-koe on jotain 260 euroa. itse ottaisin vaikka pienen lainan pankista käyntien ja kokeiden maksamiseen. Tsemppiä

• sh

Uppaan tätä taas - ja siis POSITIIVISIA tarinoita kiitos !

• Aaab

Hyvin toimii lääke. Pari kuukautta meni ja olo alkoi koheneen. Olen nyt niinkuin ennen vuosi pari sitten.Olen kyllä tunnollinen lääkkeen ottaja, tyhjään mahaan veden kanssa jne.

• 14+11

Kun kilpirauhasen vajaatoiminta on todettu, on ensisijaisen tärkeää syödä lääkkeet tunnollisesti. Yhdelläkin väliin jätetyllä päivällä on merkitystä.
      Olen itse pienikokoinen nainen ja annokseni on puolitoista tablettia päivässä. Viimeksi otetuissa kokeissa arvot oli TSH 0,08 ja T4V 18.
      Annosnosto ei tee ihmeitä hetkessä, mutta jos mitään kohennusta ei tapahdu neljässä viikossa, pitäisi annosta taas nostaa, tai mahdollisesti miettiä vaihtoa toiseen lääkkeeseen.
      Itse nostin annosta aina reippaasti, hetkellisten liikatoimintaoireiden takia pudotin annosta neljännestabletilla muutamaksi päiväksi että olo tasoittui. Sitten nostin uudestaan ja kroppa sopeutui paremmin.

Itsetuhoiset ajatukset olivat mullekin hyvin tuttuja, kuten hyvin monelle meistä "kilpparivammaisista". Arvojen kohennuttua mielialakin parani, eikä sellaista masennusta ole tullut enää vaikkei elämä aina kohtelekaan järin pehmein ottein.

• sama tyyppi

olen kyllä syönyt tunnollisesti lääkkeeni.
      tyhjään mahaan, joka aamu, veden kanssa. ja runsaasti taukoa ennenkuin olen syönyt mitään lääkkeen ottamisen jälkeen.

Oon nyt syönyt kolme viikkoa 100mikroa.

Täytyy myöntää että ehkä se pahin palelu on helpottanut. Tosin säät on myös lämmennyt niin paljon että vaikea sanoa siitäkään.

Muut oireet aika pitkälti silti läsnä.

Aamuisin on aina ihan pönttö tukossa (pää jumissa).

• Kilpparitietoa.

• 14+11

Mulla oli viime kesä vielä aika kurja; alle 25 astetta lämminta niin palelin, yli 25 niin kuumuus ahdisti. On ihan sama mikä keli ulkona on jos arvot on poskellaan, silloin ei hyvää keliä ole olemassakaan!
        Toi vaikuttaa jo lupaavalta, siis se että pahin palelu on helpottanut. Tiedän, kelit on paremmat MUTTA myös arvot varmasti paremmat. Jos olisin lääkäri, sanoisin että nosta vielä neljännestabletilla. Mutta koska en ole, niin totean vain että niin mä tekisin ; ). Jos tulee liikatoimintaoireita (äkillisiä hikoilukohtauksia, rytmihäiriötuntemuksia) niin takas 100mikroon, mutta pian voi nostaa uudestaan. Jos tuntuu liian häijyltä, voi nostoa yrittää myös niin että ottaa joka toinen päivä sen neljänneksen lisää.

• sama tyyppi
        14+11 kirjoitti:

Mulla oli viime kesä vielä aika kurja; alle 25 astetta lämminta niin palelin, yli 25 niin kuumuus ahdisti. On ihan sama mikä keli ulkona on jos arvot on poskellaan, silloin ei hyvää keliä ole olemassakaan!
        Toi vaikuttaa jo lupaavalta, siis se että pahin palelu on helpottanut. Tiedän, kelit on paremmat MUTTA myös arvot varmasti paremmat. Jos olisin lääkäri, sanoisin että nosta vielä neljännestabletilla. Mutta koska en ole, niin totean vain että niin mä tekisin ; ). Jos tulee liikatoimintaoireita (äkillisiä hikoilukohtauksia, rytmihäiriötuntemuksia) niin takas 100mikroon, mutta pian voi nostaa uudestaan. Jos tuntuu liian häijyltä, voi nostoa yrittää myös niin että ottaa joka toinen päivä sen neljänneksen lisää.

Mulla on nyt varattu labrat parin viikon päästä ne on.
        katsotaan
        tsh
        t4v
        t3v
        testosteroni

sekä virtsanäyte ja jotain muuta.

s-dheas (lisäkilppariin liittyy kai) mun täytyy kuulemma ottaa yksityisellä.
        no sainpahan 150-200 euroa pois yksityisen laskusta.

Kysyisin sellaista onko teillä muilla ankaraa hikoilua ja vessassa ravaamista (virtsaamassa) ?

oon nyt syöny reilut kolme viikkoa 100mikroa

• 12+10
    • juna yhä lähestyy

Jippijaijee, oon nyt syönyt viisi (5) viikkoa 100mikroa vuorokaudessa tyroksiinia.

Palelu on helpottanut, mutta varmaan vain siksi että ulkonä on kesähelteet ja asuntoni on kesäisin helvetillisen kuuma.

Mikään ei ole muuttunut.

Ensi viikolla on labrat (tsh,t3v,t4v,testosteroni).

Mitä veikkaatte ?

• Pää kainalossa

Veikkaan, että T4V ei ole ihan ylimmässä kolmanneksessa vielä, jolloin annosta olisi varaa nostaa. T3V:tä katsoisin tarkasti sitten vasta, kun T4V on saatu (toivottavasti) tappiin, koska monilla olo on hyvä vasta kun T4V nousee tarpeeksi ylös.

Voi tuo T3V:kin tietysti vielä olla muualla kuin ylimmässä kolmanneksessa, joka aiheuttaisi oireet.

TSH nyt voi olla mitä vaan, mutta voi sekin vielä olla huonohko. Testosteronista en osaa sanoa mitään.

Toivon, että asiasi selviää. Siis miksei olo parannu. Ja että parantuis!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3245
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2857
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2550
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2490
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2407
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2354
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe