Jeesus: "Rakastakaa vihamiehiänne."
Täällä on hyvä tilaisuus opetella Jeesuksen sanoja käytännössä.
"Taivaassa on suurempi ilo yhdestä joka tekee parannuksen, kun 99:stä jotka eivät parannusta tarvitse."
"Rakastakaa vihamiehiänne."
26
231
Vastaukset
- tesa.
Raamattu käyttää rakkaudesta 5 eri sanaa, mutta suomen kieli vain yhtä.
Agabe, Jumalallinen rakkaus on erilainen kuin 4 muuta. Tämä on ainoa rakkauden muoto jota voidaan käskeä ja joka on tahdon varainen.
Esim. eros, vetovoimaan perustuva rakkaus ei tottele käskyjämme, koemme vetovoimaa tai emme.
Avioliittolupauksessa lupaamme toisillemme juuri agabe rakkautta. Tuli vastaan mitä tuli, oli toinen ansainnut rakkautemme tai ei yms.
Kun Jeesus sanoo, "rakastakaa vihamiehiänne" puhutaan juuri tästä rakkaudesta joka on tahdon varainen. Maailmakin rakastaa niitä jotka ovat heidän kanssaan samalla puolella, eikä siinnä ollut mitään ylistettävää.
Jos rakastamme lähimmäisiämme juuri tällä tahdon varaisella rakkaudella, niin "annamme itsemme ja elämämme eläväksi uhriksi Jumalalle".
"Rakastakaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseänne". "Tässä on laki ja profeetat".
"Niin kuin itseänne", tarkoittaa sitä ettemme koskaan odottaisi toisilta mitään mitä emme odota ensin itseltämme.
Esim. Jos emme ole itse valmiit rakastamaan sellaisia joita emme ymmärrä, haisee pahalle, käyttäytyy sopimattomasti, ei arvosta itseämme yms. niin emme voi odottaa että kukaan toinenkaan rakastaa itseämme.
Tässä on kuitenkin vasta puolet rakkauden käskystä, sillä toinen puoli sanoo: "Rakastakaa Jumalaa yli kaiken".
"Rakastakaa Jumalaa yli kaiken".
"Se rakastaa joka pitää Jumalan käskyt". Tämä tarkoittaa kuuliaisuutta Jumalan sanalle, "kaikesta ymmärryksestä ja voimasta". - Jumala ompi linnamme
Me uudestisyntyneet kristityt rakastammekin niin paljon, että kerromme lähimmäisillemme, että Jeesus on ainoa tie taivaaseen ja sen vuoksi saamme usein vihat niskoillemme!
Ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä!
Jumalan Rauhaan... - tesa.
"kerromme lähimmäisillemme, että Jeesus on ainoa tie taivaaseen".
Totta, tämäkin on rakkautta, mutta rakkautenne tehdään tyhjäksi sillä jos samasta lähteestä tulee makeaa ja karvasta vettä.
Kun luen tätä keskustelupalstaa, niin ei voi olla huomaamatta miten Jumalan nimissä halveksutaan niitä jotka eivät ajattele samalla tavalla. En tarkoita tällä kaikkia, mutta juuri niiltä odotetaan enemmän jotka puhuvat Jumalan nimissä.
"Ne jotka ovat lähellä Herraa, niiden kautta Jumala näyttää pyhyytensä".
"Ne jotka ovat toisten opettajia, tuomitaan muita ankarammin".
"sen vuoksi saamme usein vihat niskoillemme!"
Tämä on autuuden tuntomerkki, mutta kannattaa tutkia tuleeko viha vanhurskauden tai Jeesuksen nimen tähden, vai tuleeko viha oman rakastamattomuuden tähden.
Vanhurskauden tähden tarkoittaa sitä että teeme ja elämme oikein, emmekä osallistu samaan syntielämään kuin maailma.
Jeesuksen nimen tähden tarkoittaa sitä että maksamme hintaa Jeesuksen seuraamisesta. Emme kosta pahaa pahalla, ja rakastamme vihamiestäkin. Annamme tarvitsevalle, emme hae parhaimia paikkoja, emme etsi omaa etuamme yms.
Silloin maailma vihaa, koska se muistuttaa niitä siitä etteivät he olekkaan niin onnistuneita ja hyviä. Maailma vertaa itseään meihin jotka nimitämme itseämme uskoviksi, ja niin kauan kun he kokevat itsensä onnistuneemmiksi on heille turha julistaa evankeliumia. Meidän uskovien tulisi ensin tehdä parannus omassa elämässämme, ja vasta sen jälkeen odottaa sitä maailmalta. - ett tämmöstä
Täällä rakkaus ei ole mahdollista. Se johtuu jumalattomien vihan kylvötyöstä.
Ja me uskovat olemme myös ihmisiä. Juuri noin kun "Jumala ompi linnamme" sanoi. Julistamme Jeesusta Kristusta pelastajaksi, EMME JULISTA ITSEÄMME!!
Livenä ei koskaan synny tällasista tilannetta kun täällä, siis että SYLJETÄÄN SILMILLE JA SYYTETÄÄN syytöntä MIESTAPPAJAKSI JA PEDOFIILIKSI.
Livenä pyrkisin saataamaan tuolla tavalla käyttäytyvän henkilön mahdollismman nopeasti käsirautoihin, ja koppiin. Siinä on rakkaus, että Jumala rakasti meitä kun vielä synnissä elimme. Hän antoi Poikansa, että me saisimme elää. Siinä on rakkaus, että Hän rakasti meitä. Tämä Jumalan rakkaus vaikuttaa meissä vastarakkautta, kun ensin ymmärrämme ja otamme vastaan Jumalan rakkautta. Se vaikuttaa meissä myös rakkautta muita ihmisiä kohtaan. Myös vihamiehiä. Meidän pitää ymmärtää, että ihmiset ovat vihaisia synnin ja pahojen henkien vaikutuksesta, ei se ihminen ole sen parempi tai pahempi.
Kun ymmärrämme, että emme itsekään voi ansaita armoa ja Jumalan rakkautta, on meidän helpompi rakastaa myös niitä, jotka eivät rakkauttamme ansaitse.- tesa.
Joh 3:16. Tähän voisin sanoa vain aamen, näin itsekkin ajattelen.
"Kun ymmärrämme, että emme itsekään voi ansaita armoa ja Jumalan rakkautta, on meidän helpompi rakastaa myös niitä, jotka eivät rakkauttamme ansaitse. "
Juuri tämän ymmärtäminen ja tunteminen pitää meidät nöyränä, samalla rakkauden kaksoiskäsky tulee täytetyksi huomaamattaan.
Ylpeys on synti joka on kaikkien syntien takana, eli meistä on tullut omasta mielestämme muita parempia. Silloin on varaa arvostella ja halveksia niitä jotka ovat onnistuneet huonommin.
Halveksunta piiloutuu niin taitavasti, että sitä on vaikea aina tunnistaa. Ihmisten eriarvostus opetetaan jo alakoulussa jossa pitää olla muita parempi ja saada parempia arvosanoja kun muut. Sama kilpailuhenki jatkuu läpi elämän, pitää olla parempi palkka, parempi talo yms. Aina pitää olla muita parempi, eikä edes huomata että koko ajatusmaailma on ylpeyden sokaisema.
"Joka haluaa olla suurin, olkoon kaikkien palvelija". Jeesuskin otti orjan muodon ja alensi itsensä... Jeesus toimi täysin päinvastoin kun tämä maailma, hän ei juossut titteleiden, mammonan ja virkojen perässä. Hänen ei tarvinut olla muita parempi.
- Jumala ompi linnamme
Ei meistä kukaan hyvä ja rakastava jaksa olla loputtomiin...eikä ole tarkoituskaan...kyllä mekin saamme tunteemme näyttää!
JEESUS ON ja HÄNKIN kaatoi temmppelin myyntipöydät...kristitty on myös oikeutettu tuntemaan pyhää vihaa...
Vai kuka jaksaa olla vainottuna ja paneteltavana ja sylkykuppina loputtomiin?
Me olemme inhimillisiä ihmisiä loppuun asti, emme mitään jumalolentoja...- guds_barn
Tuo viimeinen lause mielestäni kertoo meistä kaiken. Tuo raamatun kohta on monessakin paikkaa, mielestäni Johannes selittää sen parhaiten. Jeesus lupaa hajoittaa tuo temppelin ja korjata sen kolmessa päivässä. Eli Jeesus tarkoittaa tällä kohtaa ihmis kehoa tai sydäntä. Ei luonnollista temppeliä. Eli kieltää meitä tekemästä mielissämme kauppaa Jumalan kanssa ja kehoittaa rukoilemaan. Mielestäni pyhään vihaan on oikeutettu vain pyhä, ei ihminen.
Ihmisellä viha tupaa tulemaan luonnostaan. Tesan kommenttiin väittäisin,
että rakkaudella saadaan kestävät rajat.
Olen joskus jopa ajatellut, että pelkällä rakkaudella täyttäisimme jopa Mooseksen käskyt. Rakastamalla Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseämme. Taaskin tuo inhimmillisyys tulee siinäkin vastaan, mutta siunaukseksemme sovintoveri virtaa tänäänkin sinulle ja minulle, meille kaikille. Herran rauhaa ja siunausta sinulle ja muille. - tesa.
guds_barn kirjoitti:
Tuo viimeinen lause mielestäni kertoo meistä kaiken. Tuo raamatun kohta on monessakin paikkaa, mielestäni Johannes selittää sen parhaiten. Jeesus lupaa hajoittaa tuo temppelin ja korjata sen kolmessa päivässä. Eli Jeesus tarkoittaa tällä kohtaa ihmis kehoa tai sydäntä. Ei luonnollista temppeliä. Eli kieltää meitä tekemästä mielissämme kauppaa Jumalan kanssa ja kehoittaa rukoilemaan. Mielestäni pyhään vihaan on oikeutettu vain pyhä, ei ihminen.
Ihmisellä viha tupaa tulemaan luonnostaan. Tesan kommenttiin väittäisin,
että rakkaudella saadaan kestävät rajat.
Olen joskus jopa ajatellut, että pelkällä rakkaudella täyttäisimme jopa Mooseksen käskyt. Rakastamalla Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseämme. Taaskin tuo inhimmillisyys tulee siinäkin vastaan, mutta siunaukseksemme sovintoveri virtaa tänäänkin sinulle ja minulle, meille kaikille. Herran rauhaa ja siunausta sinulle ja muille.guds_barn: "Tesan kommenttiin väittäisin,että rakkaudella saadaan kestävät rajat."
Olet ihan oikeassa, aloitin vastaamalla sanalla viha, koska sillä perusteltiin käyttäytymistä, mutta varoitin ettei sillä vihastumisella tehtäisi syntiä.
Rakkaudella ja totuudella saadaan kestävät rajat, mutta silloin kun puhutaan vihollisen henkivalloista tarvitaan vihaa kestävien rajojen pitämiseen.
"Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö".
Esim. "Joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä".
Tämä ei tarkoita kipua, sairautta, syntiä, ongelmia, puutetta, köyhyyttä sillä juuri nämä saavat synnin aikaan. Köyhällä on suurempi houkutus varastaa, sairaalla valittaa, puutetta kärsivän syyllistyä laittomuuksiin yms.
Niin kauan kun synti edes houkuttaa olemme kaukana tästä Pietarin lauseesta.
Lihassa kärsimys tarkoittaa sitä että kärsimme kaikesta siitä mikä ei ole jumalasta. Alamme vihaamaan syntiä, silloin vasta lakkaamme siitä.
- tesa.
"JEESUS ON ja HÄNKIN kaatoi temmppelin myyntipöydät...kristitty on myös oikeutettu tuntemaan pyhää vihaa."
"Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö". Ei meidän kuulukkaan olla robotteja, tunteet ovat Jumalan luomia. Tarvitsemme myös vihaa jolla pidetään rajat.
Jumala myös vihastui monta kertaa.
"Väisty tieltäni Mooses, niin tapan kaikki israelilaiset". Onneksi Mooses sai lepytettyä Jumalan.
Vedenpaisumuksessa Jumala hukutti kaikki muut paitsi Nooan ja hänen perheensä, ja esim. Ilmestyskirjassa kuvataan Jumalan vihaa vähän laajemminkin. Raamattu on kokonaisuutena hyvin sotaisa kirja, eli Jumalan viha on yhtä todellista kuin muutkin tunteet.
En tarkoita sitä että rakkaudella vesitettäisiin Jumalan maskuliinisuus. Rakkaus on Jumalan femininen piirre ja totuus on maskuliininen. Totuus ja rakkaus tarvitaan molemmat, sillä yksinään niistä tulee kamalaa jälkeä.
Totuus ilman rakkautta on raakuutta, väkivaltaa ja hirmutekoja. Rakkaus iman totuutta on valhetta ja pettämistä.
Viha muuttuu synniksi silloin lähimmäisten kohdalla siinnä ei ole rakkautta, eli päämääränä on tuhota, eikä pelastaa. Vihollisen kohdalla kuuluukin tuhota ja ajaa pois, mutta tulisi muistaa ettei sota ole lihaa ja verta vastaan, vaan vihollisen henkivaltoja vastaan.- Jumala ompi linnamme
Olet oikeassa...sota todellakin on henkivaltoja vastaan ja niitä, jotka ovat jo antaneet tietoisesti sielunsa saatanalle. Jotkut taas ovat ymmärtämättömiä...
Lahjaksi saatua armoa haluamme julistaa...
Monet ovat uhreja...heitä kohtaamme Jumalan rakkaudella.
Lihassa vihastumme nopeasti ja olemme kärsimättömiä...suokoon Jumala meille laupeutta, sillä laupeutta Herra tahtoo eikä uhria.
Kiitos Jumalalle...me heikot saamme turvata Häneen...
Minulla ainakin on joka hetki peiliin katsominen itseni suhteen...
Jumalan Rauhaan...siunauksin... - tesa.
Jumala ompi linnamme kirjoitti:
Olet oikeassa...sota todellakin on henkivaltoja vastaan ja niitä, jotka ovat jo antaneet tietoisesti sielunsa saatanalle. Jotkut taas ovat ymmärtämättömiä...
Lahjaksi saatua armoa haluamme julistaa...
Monet ovat uhreja...heitä kohtaamme Jumalan rakkaudella.
Lihassa vihastumme nopeasti ja olemme kärsimättömiä...suokoon Jumala meille laupeutta, sillä laupeutta Herra tahtoo eikä uhria.
Minulla ainakin on joka hetki peiliin katsominen itseni suhteen...
Jumalan Rauhaan...siunauksin..."Lihassa vihastumme nopeasti ja olemme kärsimättömiä...suokoon Jumala meille laupeutta, sillä laupeutta Herra tahtoo eikä uhria.
Minulla ainakin on joka hetki peiliin katsominen itseni suhteen..."
"Taivaassa on suurempi ilo yhdestä joka tekee parannuksen, kun 99:stä jotka eivät parannusta tarvitse."
Jumala ompi linnamme, kiitos sinulle koko taivas riemuitsee.
- su
Joo,nyt onkin teillä kova testi.
Nimimerkki, "Jeesus on tie,"Rakastatko sinä minua? En tarkoita mitään homorakkautta. Mutta sellaista rakkautta mitä Jeesuskin tarkoitti.
Tämä nim. "Jumala ompi linnamme" Rakastatko sinä myös minua niin kuin Jeesus on halunnut?
Ei tarvii välttämättä vastata, koska se on kova paikka teille.
Niin, minä puolestani annan vastarakkautta, sellaista, että tulen arvostamaan teitä uskovaisen ja ihmisinä, jos sieltä tulee vähänkin myönteistä palautetta.- tesa.
"Niin, minä puolestani annan vastarakkautta, sellaista, että tulen arvostamaan teitä uskovaisen ja ihmisinä, jos sieltä tulee vähänkin myönteistä palautetta."
Et kysynyt minulta, mutta tykkään sinun kysymyksistäsi. Tarkoitan aloituksellani juuri tätä mitä kerrot, ja toivon että jokainen huomaisi mitä oikeasti arvostetaan ja odotetaan.
Kiitos että olet mukana keskustelussa.
- Jumala ompi linnamme
Kyllä mie rakastan savon ukkoa...olet millainen tahansa...
Minä olen armosta vapaa JEESUKSESSA KRISTUKSESSA!
Mie oon ite niin syntinen nainen, että en edes Jeesuksen kieltäjiä ole mikään tuomitsemaan samalla pyydän anteeksi kaikkia kovia sanojani.....
Ei mulle oo kova paikka sanoa, että rakastan lähimmäisiäni, sen vuoksi kuljen kaduilla ja aitovierillä kertomassa siitä rakkaudesta ja sen vuoksi mun päälle syljetään, mutta mie annan viimesenkin roposen niille..nälkäsille ja alastomille ja kodittomille, siksi miuta vieroksutaan 'piireissä'...
Mie RAKASTAN JEESUSTA...kun HÄN on ENSIN RAKASTANUT MINUA...
Siunauksin ja Jumalan Rauhaa... - su
Kiitos vastaajille.
Nyt minä aivan herkistyn, kun huomaan mitä jo rakkauden lupauskin saa aikaan.
Ja siten pyydänkin anteeksi nimm. Jumala ompi linnamme, sinulta akatteluista ja tytöttelyistä. Uskon, että olet nainen miesten joukossa joka voi puolustaa toista, ja samalla rakasta hänen vastustajasnsa.
En muuten ole kieltänyt Jeesusta. Minulla on vain oma tulkinta hänen hyvyydestään ja taisteluistaa ihmisten puolesta. Kyllä hän vilahtaa minunkin rukouksissani.
Tämä, sanoisin eräs sankari, on kyllä niin vahva omasta uskostaan, että hän ei kerrassaan voi rýhtyä keskustelemaan muusta "rakkaudeta" kuin vaan rakkaus omaan sanomisiinsa ja tuomioihinsa. Se vaatii luonnetta, jos alistuu. Alistaminen on taas helppoa, sen voi tehdä lepsukin.
Se on niin yksinkertaista, että sanakin voi muuttaa ihmisen mielen Jos sen sanoo toiselle, esimerkiksi, anteeksi. Tämä sana onkin isämeidän rukouksessa.
Kiitos, on myös hyvin tehokas vastapuolen arvostuksen merkki. Kiittäkäämme siitä Jumalaamme.- tesa.
SU: "Nyt minä aivan herkistyn, kun huomaan mitä jo rakkauden lupauskin saa aikaan."
Olen monta kertaa ajatellut lukiessani tätä keskustelupalstaa, että hulluja koko sakki, puhutaan Jumalasta mutta käytännössä ei tunneta pisaraakaan Jumalaa. Täysin toivottomia tapauksia, maailmassakin on enemmän Jumalaa, koska en ole tavannut näin rumaa kielenkäyttöä missään muualla.
Mutta nyt kun katson vastauksianne, myös minä herkistyn ja huomaan ettei niitä toivottomia tapauksia ole muualla kuin omassa itsessäni. Jos taivaassa syntyy suurempi ilo yhdestä joka tekee parannuksen, kuin 99: stä jotka eivät parannusta tarvitse, niin myös itseäni puhuttaa tämä niin paljon että toivottomat tapaukset muuttuu iloksi.
Kiitos kaikille keskusteluun osallistujille, tämä on avannut silmäni näkemään kaiken kauniina.
Nöyryys, parannus ja kiitos muuttaa maailmaa. - v-f-e.
tesa. kirjoitti:
SU: "Nyt minä aivan herkistyn, kun huomaan mitä jo rakkauden lupauskin saa aikaan."
Olen monta kertaa ajatellut lukiessani tätä keskustelupalstaa, että hulluja koko sakki, puhutaan Jumalasta mutta käytännössä ei tunneta pisaraakaan Jumalaa. Täysin toivottomia tapauksia, maailmassakin on enemmän Jumalaa, koska en ole tavannut näin rumaa kielenkäyttöä missään muualla.
Mutta nyt kun katson vastauksianne, myös minä herkistyn ja huomaan ettei niitä toivottomia tapauksia ole muualla kuin omassa itsessäni. Jos taivaassa syntyy suurempi ilo yhdestä joka tekee parannuksen, kuin 99: stä jotka eivät parannusta tarvitse, niin myös itseäni puhuttaa tämä niin paljon että toivottomat tapaukset muuttuu iloksi.
Kiitos kaikille keskusteluun osallistujille, tämä on avannut silmäni näkemään kaiken kauniina.
Nöyryys, parannus ja kiitos muuttaa maailmaa.luciferin palveljoiden osoittamaa nöyryttävyyttä on kirkollisveroja maksamalla ja lähetystyö rikollisuutta tukemalla tilata murhia:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."
http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/ - Fered.
su . sanoit aivan oikeen se on juuri noin .
Jeesus on Jumalan Poika , ja joka sen uskoo PELASTUU.
Se on UT:n lyhin ja aikaan saavin Evankelium . Toinen 3:16
Siis Johanneksen kirjasta . Niin paljon on Jumala maailmaa
Rakastanut , että Hän antoi ainoan Poikansa, joka Häneen
USKOO. se pelastuu .
Tämä Herran sana on yhtäkuin Jumalan sanaa ,
joka sen uskoo voi olla armoitettu .
Jeesuksen sanaan kuului , joka minun syö ja juo oikealla
tavalla .. Elikkä nauttii oikeasti Ehtoollisen , se lähtee siitä
joka uskoo minun päälleni, se uskoo Isääni.
NIKEAN USKONTUNNUSTUS .
Me uskomme yhteen Jumalaan . kaikkivaltiaaseen Isään ,
Taivaan ja maan, kaiken näkymättömän ja näkyvän luojaan .
Me Uskomme yhhteen Herraan , Jeesukseen Kristukseen ,
Jumalan ainoaan poikaan , joka on syntynyt Isästä ennen
aikojen alkua , Jumala Jumalasta , valo valosta, tosi Jumala
tosi Jumalasta , syntynyt ei luotu, Joka on samaa olemusta kuin Isä , ja jonka kautta kaikki on saanut syntyntynsä ,.
Joka meidän ihmisten ja meidän pelelastuksemme tähden astui alas taivaasta , tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja syntyi Neitsyt Mariasta ja syntyi ihmiseksi , Ristiinnaulittiin meidän
puolestamme , Ponttius Pilatuksen aikana , kärsi kuoleman ja
haudattiin , nousi kuolleista kolmantena pä'ivänä , niin kuin oli kirjoitettu, astui ylös taivaisiin ,istuu ISÄN oikealla puolella ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita
ja jonka valtakunnalla ei ole loppua ,
Me uskomme Pyhään Hengeen , Herraan ja eläväksi tekijään
joka lähtee Isästä ja Pojasta, jota yhdessä Isan ja Pojan kanssa kummarretaan ja kunnioitetaan ja joka on puhunut Prohfeettojen kautta. USKOMME yhden Pyhän , yhteisen ja apostolisen kirkon Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksianta-miseksi, odotamme kuolleitten ylösnosemusta ja tulevan
maailman elämää .
- su
Noin, kiitos Fered!
Mutta tuo synnin tunnustus onkin sitten taas muuttunut. Siihen on lisätty ja siitä on otettu pois mitä minä aikoinani rippikoulussa opin.
Jos syventyy sen sisältöön, niin siinä on kohtia, että ihminen on sen tehnyt vahvassa uskossaan.
En puutu enempää, ettei tuntuisi jonkun mielestä pilkalta, mutta yhden kohdan haluaisin kysyä joka sen nyt sitten tietäisi ja siihen vastaisi.
Mistä tiedämme, että Jeesus istuu juuri isän oikealla puolella taivaassa?
Tämä pyhänhegen kohta, onkin minun käsitykseni siitä näin.
Ja jos minä tulkitsen muita kohtia, niin minä tulkkaan ne itselleni oman käsitykseni mukaan. Jokainen uskoo siihen mihin uskoo ja se on hyvä hänelle itselleen. Mutta ei pidä tuomita heitä ...ja meitä toisin tulkitseviakaan.
Meidän pelastuksemme sitten onkin meidän omissa käsissämme mihin uskomme ja mihin emme. Pääasia on että hyvään.su kysyi: "Mistä tiedämme, että Jeesus istuu juuri isän oikealla puolella taivaassa?"
Ymmärtääkseni perustuu raamattuun. Ks. seuraavat kohdat:
Matt 26:64
Mark. 14:62
Luuk. 22:69
Ap.t. 7:55,56
Room. 8:34
Kol.3:1
Hepr. 8:1
1.Piet. 3:22
Voi olla muuallakin, mutta en äkkiseltään löytänyt.
Eikä sen minusta pitäisi tuntua pilkalta, jos kysellään ja keskustellaan asioista.
Olen iloinen siitä, että tässä keskustelussa ei syytetä eikä haukuta, vaan halutaan rakentaa yhteyttä rakkaudessa. Kiitos Jeesus.
Minun pelastukseni on siinä, että uskon Jeesuksen Kristuksen kuolleen juuri minun puolestani, Hän on minun henkilökohtainen Vapahtajani.- Tärkeä asia tämä
joh3.16 kirjoitti:
su kysyi: "Mistä tiedämme, että Jeesus istuu juuri isän oikealla puolella taivaassa?"
Ymmärtääkseni perustuu raamattuun. Ks. seuraavat kohdat:
Matt 26:64
Mark. 14:62
Luuk. 22:69
Ap.t. 7:55,56
Room. 8:34
Kol.3:1
Hepr. 8:1
1.Piet. 3:22
Voi olla muuallakin, mutta en äkkiseltään löytänyt.
Eikä sen minusta pitäisi tuntua pilkalta, jos kysellään ja keskustellaan asioista.
Olen iloinen siitä, että tässä keskustelussa ei syytetä eikä haukuta, vaan halutaan rakentaa yhteyttä rakkaudessa. Kiitos Jeesus.
Minun pelastukseni on siinä, että uskon Jeesuksen Kristuksen kuolleen juuri minun puolestani, Hän on minun henkilökohtainen Vapahtajani.Oikealla puolella - Jumalasta katsottuna vai niinkö että jos on Jumalan kasvojen edessä niin Jeesus on Jumalasta katsottuna oikealla?
- Pois häirikkö
Nikean uskontunnustus on 300 luvulta,eikä ole vajaassa 1700 vuodessa muuttunut miksikään. Ja nimenomaan laadittu NIkean kirkolliskokouksessa
jo tuolloin vallinnutta harhaoppia vastaan. Mitään "pyhänhenkeä" ei ole olemassakaan, että tiedät pilkkaaja.
Savon ukon on parasta olla hiljaa, koska et tiedä kristinuskoon liittyvistä asioista käytännössä juuri mitään, uskosta puhumattakaan. Olet uudestisyntymätön pakana, toimit Jumalan vastustajan saa(t)anan (sekoittaja) leivissä.
Järkyttäviä tuollaiset uskovaiseksi tekeytyvät jumalanpilkkaajat. Ole sinäkin se mikä olet, reilusti, - jos sulla on vähänkään "munaa", älä tekeydy kristityksi koska sitä et ole. - Exhellari86
Pois häirikkö kirjoitti:
Nikean uskontunnustus on 300 luvulta,eikä ole vajaassa 1700 vuodessa muuttunut miksikään. Ja nimenomaan laadittu NIkean kirkolliskokouksessa
jo tuolloin vallinnutta harhaoppia vastaan. Mitään "pyhänhenkeä" ei ole olemassakaan, että tiedät pilkkaaja.
Savon ukon on parasta olla hiljaa, koska et tiedä kristinuskoon liittyvistä asioista käytännössä juuri mitään, uskosta puhumattakaan. Olet uudestisyntymätön pakana, toimit Jumalan vastustajan saa(t)anan (sekoittaja) leivissä.
Järkyttäviä tuollaiset uskovaiseksi tekeytyvät jumalanpilkkaajat. Ole sinäkin se mikä olet, reilusti, - jos sulla on vähänkään "munaa", älä tekeydy kristityksi koska sitä et ole.Täällähän tämä "Jeesus pelastaa" tekee taas uraauurtavaa työtään luokitellessaan ihmisiä arvovallalla jonka vain erehtymätön henkien erottamisen armolahja voi saada aikaan.
Lähes kuin isäjumala kerran lajittelee vuohet ja lampaat. Et vissiin ole kuullut siitä että lusteen mukana saattaa mennä viljaakin? - Jeesus on tie
Exhellari86 kirjoitti:
Täällähän tämä "Jeesus pelastaa" tekee taas uraauurtavaa työtään luokitellessaan ihmisiä arvovallalla jonka vain erehtymätön henkien erottamisen armolahja voi saada aikaan.
Lähes kuin isäjumala kerran lajittelee vuohet ja lampaat. Et vissiin ole kuullut siitä että lusteen mukana saattaa mennä viljaakin?Luopiohellaripojulle tiedoksi:
Lusteen mukana ei mene koskaan viljaa silloin kun Kristusta julistetaan ainoana pelastustienä. Ko,mesta neljästä sanasta näkee onko henkilö Jeesuksen oma vai ei. Silloin kun henkilö suhtautuu pilkallisesti Jeesuksen apostoleihin kuten esimerkiksi apostoli Paavaliin, ja Jeesuksen omiin tänä päivänä, ja todistaa sen nimenomaan ITSE sadoilla viesteillään kolmen vuoden ajan, on tulos selvä: Jos parannusta ei tule, on henkilöllä kadotus edessään. Tietenkin niin kauan kun elämää on, on mahdollista että parannuksen ihme tapahtuu, sitä emme tiedä jos vaikka vakava sairaus taikka onnettomuus saa heräämään.
Usein käy kuitenkin niin, että sairaus ei enää herätä sellaista ihmistä joka on suhtautunut pilkallisesti ja ylimielisesti Jumalan sanaan koko elämänsä ajan.
Ihminen joka asettuu Jumalan yläpuolelle hänen euvojakseen ei voi pelastua.
Nöyrtyminen Jumalan sanan tuomittavaksi kadotukseen on ihmiselle kaikista vaikein asia. Vai kadotukseen itsensä tuominneet, voivat pelastua. - .v,.b.fr
Jeesus on tie kirjoitti:
Luopiohellaripojulle tiedoksi:
Lusteen mukana ei mene koskaan viljaa silloin kun Kristusta julistetaan ainoana pelastustienä. Ko,mesta neljästä sanasta näkee onko henkilö Jeesuksen oma vai ei. Silloin kun henkilö suhtautuu pilkallisesti Jeesuksen apostoleihin kuten esimerkiksi apostoli Paavaliin, ja Jeesuksen omiin tänä päivänä, ja todistaa sen nimenomaan ITSE sadoilla viesteillään kolmen vuoden ajan, on tulos selvä: Jos parannusta ei tule, on henkilöllä kadotus edessään. Tietenkin niin kauan kun elämää on, on mahdollista että parannuksen ihme tapahtuu, sitä emme tiedä jos vaikka vakava sairaus taikka onnettomuus saa heräämään.
Usein käy kuitenkin niin, että sairaus ei enää herätä sellaista ihmistä joka on suhtautunut pilkallisesti ja ylimielisesti Jumalan sanaan koko elämänsä ajan.
Ihminen joka asettuu Jumalan yläpuolelle hänen euvojakseen ei voi pelastua.
Nöyrtyminen Jumalan sanan tuomittavaksi kadotukseen on ihmiselle kaikista vaikein asia. Vai kadotukseen itsensä tuominneet, voivat pelastua.jassooo, sinä siis uskot että kun tilaa lasten ja aikuisten murhia rikolliselta järjestöltä niin on taivaaseen vapaalipun ostanut!
kirjoitit:
"Ihminen joka asettuu Jumalan yläpuolelle hänen euvojakseen ei voi pelastua."
Osoita Jumalan tai Jeesuksen sinulle antama oikeus heidän Nimessään jakaa rikollisille sovituksia?
Ellei Heidän antamaa lupaa ole niin olet asettanut itsesi Heidän ylijumalaksi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9818336
Jeesus pelastaa
25.4.2011 13:18
Jokainen pedofiili saa syntinsä anteeksi, jos hän katuu tekoaan ja tahtoo tehdä parannuksen. Parannukseen kuuluu ilman muuta rikoksen tunnustaminen poliisille. Yhteiskunnan lakien mukainen rangastus kärsitään tietenkin ja suostutaan sovittamaan henkilö tai henkilöt joihin rikos on kohdistunut.
Se on taatusti kova paikka kohdata uhrinsa hätä ja sopia siitä kuinka rikos sovitetaan uhrin kanssa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
Jeesus on tie
1.7.2011 20:09
Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
Jumalalta!
TÄSSÄ HAUKUT luciferin epäjumalallisuutta JOLLE itse KIRKOLLISVEROJA MAKSAT MURHIA TILAAMALLA:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10146640#comment-51410321
Jeesus on pelastus
27.9.2011 10:22
Onhan Suomen ev.lut. kirkon arkkipiispakin ateisti. Ja useammat piispoista samoin, - ateisteja. Saas nähdä, minkälainen sontaläjä kirkko on,
- siis hengellisessä mielessä, ennen lopullista luhistumistaan. Nyt jo piispat huorivat nais- pappien kassa. Kohta kai miespapit keskenään tunkevat moloa toinen toisensa pyllyihin. Järkyttävää on jumalattoman elämä. - Kirkossakin!!!
Mutta se on varma, että Jumala hoitaa omiaan myös ev.lut. kirkossa ja korjaa omansa taivaan kunniaan MYÖS luterilaisen kirkon piiristä.
Samoin tapahtuu kaikkialla missä autuuden toivo on USKOSSA pantuna yksin Jeesukseen Kristukseen.
sinulla, sieluttomana elukkana on kaltaistasi seuraa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9950396
Jeesus on tie
30.6.2011 22:30
Mitään Jumalan ja Jeesuksen lakia ei ole olemassa.
Mitään jumalallisuuden tietoa ei ole olemassa.
Laki on sitä varten, että myös kiimainen assimme tuntisi syntinsä ja rientäisi parannuksen lähteelle.
Uskon tunnustuksenne: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611175
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421664Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61066Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo102991