http://www.youtube.com/watch?v=9Bi2avvJ9ew&feature=related
Minä näen tuossa israelilaispoikien lopussa tanssivan selvästi riehekkaasti Suomi-neidon - molemmat kädet tallella. Katsokaapa, onko han tämä Jumalan huumoria!!!???
Juutalaispojat laulaa.Näkyykö Suomen kartta lopussa:Tytär Israel
76
329
Vastaukset
- KTS (Ei kirj.)
Homobändi Army Of Loversin versio on kaikkien aikojen paras:
http://www.youtube.com/watch?v=0_KAvHUS5kE- xm
Juu. Jopa juutalaiset homppelit ovat Israelmielisempiä, kuin nämä kristityt korvausteologit.
Juutalaiset ho..t hihkaisivat tuossa "Shalom Israel! Shalom leolam!" mitä ei näiden suusta vielä ole kuulunut, vaan pelkkää pilkkaa ja uhkailua.
Laitoin sulle plussan, joka yhdellä pisteellä vähensi tuota miinussaldoasi.
to.. :lle laittamani on poistettu miinusmerkillä.
Taistelu antisemitismiä vastaan osoittaa meidän vielä olevan miinuksella, sillä ovathan ne sinun rakkaat palestiinalaisetkin semiittejä.
*
- xm
Lopettakaa jo tuo kateellinen ja antisemitistinen "Suomi on tytär Israel" höpötys. Sallikaa juutalaisuus aidoille juutalaisille. Te ette vähääkään kunnioita ja piittaa mitä juutalaiset itse omasta asiastaan sanovat. Kuten tälläkin foorumilla nähdään, teille on mahdotonta kunnioittaa muuta kuin omaa mielipidettänne ja luulouskoanne.
Israel ei myöskään ole suomalaisten kotimaa, siellä te vain viette töitä ja asuntoja maahanpyrkiviltä juutalaisilta. Näin ei todellinen Israelin ystävä tekisi. Israel ei mitenkään liity Suomeen. Suomessa tosin asuu jonkun verran Euroopan vainoja paenneiden juutalaisten jälkeläisiä, mutta mikään salainen "efraim" tai "isaskar" eivät alkuperäiset suomalaiset ole. Suomalaiset ovat uskoneet ukko Väinämöiseen, metsästäneet ja kalastaneet täällä iät ja ajat.
Tulkaa valkeuteen.
Tuo kädet puoliylhäällä tanssi kuuluu juutalaiseen miestentanssiin, eikä siinä ole salaviestiä Suomi-neidosta.- Yisrael 4ever
Mitä ihmeen ANTISEMITISMISTÄ mahtaa sisältää lause, että Suomi on Tytär Israel???
Tuo ajatuksesi maailmassa NYT kaikista tunnetuista juutalaisista ja samalla ainoista juutalaisista pitää tavallaan paikkaansa, sillä vain Juudan kansaan kuuluvia sanotaan juutalaisiksi, muut 11 Jaakobin pojista polveutuvia kansoja sanotaan israelilaisiksi.
Mikään muun valtion kartta maailmassa, ei näytä naiselta, joka ei voi olla sattumaa.
Juutalaiset rabbit ovat aina tienneet, mihin kaikki Jaakobin poikien jälkeläisjoukot ovat vaeltaneet ympäri maailmaa - ja nyt on israelilaisten paluun aika Israeliin, heidän oikeaan kotimaahansa. - KTS (Ei kirj.)
Yisrael 4ever kirjoitti:
Mitä ihmeen ANTISEMITISMISTÄ mahtaa sisältää lause, että Suomi on Tytär Israel???
Tuo ajatuksesi maailmassa NYT kaikista tunnetuista juutalaisista ja samalla ainoista juutalaisista pitää tavallaan paikkaansa, sillä vain Juudan kansaan kuuluvia sanotaan juutalaisiksi, muut 11 Jaakobin pojista polveutuvia kansoja sanotaan israelilaisiksi.
Mikään muun valtion kartta maailmassa, ei näytä naiselta, joka ei voi olla sattumaa.
Juutalaiset rabbit ovat aina tienneet, mihin kaikki Jaakobin poikien jälkeläisjoukot ovat vaeltaneet ympäri maailmaa - ja nyt on israelilaisten paluun aika Israeliin, heidän oikeaan kotimaahansa.Geneettisesti lähimpänä israelialisia ovat Palestiinan arabit, joten suomalaiset peräkammarinpojat ja -tytöt menkööt takaisin kammariinsa etuilemasta jonossa.
- Mene mummolaan siitä
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Geneettisesti lähimpänä israelialisia ovat Palestiinan arabit, joten suomalaiset peräkammarinpojat ja -tytöt menkööt takaisin kammariinsa etuilemasta jonossa.
KTS,
Minkä hiivatin palestiinan??? mitään pellestiinaa ei ole olemassakaan, eikö mene millään daijuun?????
Eli myös palestiinalaiset ovat yhtä todellisia kuin keijut ja riihitontut. - xm
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Geneettisesti lähimpänä israelialisia ovat Palestiinan arabit, joten suomalaiset peräkammarinpojat ja -tytöt menkööt takaisin kammariinsa etuilemasta jonossa.
Nii, jos puhutaan arabeista yleensä, niin sekä arabit, että juutalaisethan ovat seemiläisiä, eli Nooan pojan Seemin jälkeläisiä. Abram oli kieltämättä Kaldean seemiläinen, jonka J-la kutsui, vasta Jaakobin J-la nimesi Israeliksi ja hänen 12 poikaansa Israelin sukukunniksi.
Elikkä siis samaa seemiläistä jengiä on arabit ja juutalaisetkin. Missä vaiheessa arabeja alettiin nimittään arabeiksi, kuka tietää? - klsjhj87tq
xm kirjoitti:
Nii, jos puhutaan arabeista yleensä, niin sekä arabit, että juutalaisethan ovat seemiläisiä, eli Nooan pojan Seemin jälkeläisiä. Abram oli kieltämättä Kaldean seemiläinen, jonka J-la kutsui, vasta Jaakobin J-la nimesi Israeliksi ja hänen 12 poikaansa Israelin sukukunniksi.
Elikkä siis samaa seemiläistä jengiä on arabit ja juutalaisetkin. Missä vaiheessa arabeja alettiin nimittään arabeiksi, kuka tietää?Eikä ole; Nooan pojat olivat: Seem, Haam ja Jafet.
Seemiläiset= juutalaisia, haamilaiset=arabeja, Jafetilaiset=pakanoita. >>>>>
Iisak = juutalaiset, vapaiden lapset, Ismael= arabit, orjien jälkeläiset >>>>>
Iisakin poika= Jaakob eli Israel ja hänen 12 poikaansa = juutalaiset, Israelin kansa = Jumalan valittu kansa - xm
klsjhj87tq kirjoitti:
Eikä ole; Nooan pojat olivat: Seem, Haam ja Jafet.
Iisakin poika= Jaakob eli Israel ja hänen 12 poikaansa = juutalaiset, Israelin kansa = Jumalan valittu kansaklsjhj87tq:
"Eikä ole; Nooan pojat olivat: Seem, Haam ja Jafet.
Iisakin poika= Jaakob eli Israel ja hänen 12 poikaansa = juutalaiset, Israelin kansa = Jumalan valittu kansa "
Lue tuo edellinen uudelleen ja havaitset oudot ristiriitaisuudet.
Autan: oliko Aabraham mielestäsi seemiläinen vai haamilainen, sillä ensin hän sai pojan Ismael ja tämän jälkeen pojan Iisak? Eivätkä kaikki "arabit" ole Ismaelin jälkeläisiä, vaan ainoastaan tietyt heimot. Ne muut "arabit" on niitä muita seemiläisiä heimoja.
Eli tuo tolkuton pölötyksesi ei kestä edes yhtä lukukertaa.
Älä tukehdu nimimerkkiisi.
* - to..
xm kirjoitti:
Elikkä siis samaa seemiläistä jengiä on arabit ja juutalaisetkin. Missä vaiheessa arabeja alettiin nimittään arabeiksi, kuka tietää?Arabit ja juutalaiset ovat kielisukulaisia ja juutalaiset ja jotkin arabipopulaatiot myös geneettisesti lähellä toisiaan, mutta myös jotkut lähi-idän ei- arabipopulaatiot ovat geneettisesti läheisiä juutalaisille. Kielitiede ja historia eivät tutki näitä asioita Raamatun tai muiden kertomusten pojalta vaan tieteellisin metodein , vaikka eräät kieliryhmien nimet ovat peräisin Raamatusta .
- Totuus valkenee
xm
NIINHÄN SÄ LUULET!!! KATELLAAN....- Jeremian profetia
Jer 31
31:4 Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi neitsyt Israel.
Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet iloitsevaisten karkeloon.
31:8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
31:9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.
31:10 Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajotti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa.
31:11 Sillä Herra on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä.
31:12 Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny.
31:13 Silloin neitsyt iloitsee karkelossa ja nuorukaiset ja vanhukset yhdessä. Minä muutan heidän surunsa riemuksi, annan heille lohdutuksen ja ilon heidän murheensa jälkeen.
31:14 Ja minä virvoitan pappien sielut lihavuuden ääressä, ja minun kansani ravitaan minun hyvyydelläni, sanoo Herra. - to..
Jeremian profetia kirjoitti:
Jer 31
31:4 Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi neitsyt Israel.
Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet iloitsevaisten karkeloon.
31:8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
31:9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.
31:10 Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajotti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa.
31:11 Sillä Herra on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä.
31:12 Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny.
31:13 Silloin neitsyt iloitsee karkelossa ja nuorukaiset ja vanhukset yhdessä. Minä muutan heidän surunsa riemuksi, annan heille lohdutuksen ja ilon heidän murheensa jälkeen.
31:14 Ja minä virvoitan pappien sielut lihavuuden ääressä, ja minun kansani ravitaan minun hyvyydelläni, sanoo Herra.pohjoinen Israelille ja Juudalle oli Babylonia ja Assyyria, "Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tuon Tyyron kimppuun Nebukadressarin, Baabelin kuninkaan pohjoisesta, kuninkaitten kuninkaan, hevosten ja vaunujen ja ratsumiesten ja suuren väenpaljouden kanssa".
"6 "Voi, voi, paetkaa pohjoisesta maasta, sanoo Herra! Sillä minä olen hajottanut teidät neljään taivaan tuuleen, sanoo Herra.
7 Voi, Siion, pelastaudu, sinä, joka asut tytär Baabelin luona! " tämä sanottiin Kyyroksen aikaan palaaville. - xm
to.. kirjoitti:
pohjoinen Israelille ja Juudalle oli Babylonia ja Assyyria, "Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tuon Tyyron kimppuun Nebukadressarin, Baabelin kuninkaan pohjoisesta, kuninkaitten kuninkaan, hevosten ja vaunujen ja ratsumiesten ja suuren väenpaljouden kanssa".
"6 "Voi, voi, paetkaa pohjoisesta maasta, sanoo Herra! Sillä minä olen hajottanut teidät neljään taivaan tuuleen, sanoo Herra.
7 Voi, Siion, pelastaudu, sinä, joka asut tytär Baabelin luona! " tämä sanottiin Kyyroksen aikaan palaaville.Ja mikäli asia viittaa nykypäivään, voi tuosta lukea 2. Maailmansodan juutalaisvainojen seuraukset keski-Euroopassa ja Israelin valtion synnyn.
Myös muuttoaallon pogromien aikaiselta Venäjältä ja myöhemmin Neuvosto-liitosta.
Suomestakin lähti aikoinaan joitakin perheitä. - -----?-----
to.. kirjoitti:
pohjoinen Israelille ja Juudalle oli Babylonia ja Assyyria, "Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tuon Tyyron kimppuun Nebukadressarin, Baabelin kuninkaan pohjoisesta, kuninkaitten kuninkaan, hevosten ja vaunujen ja ratsumiesten ja suuren väenpaljouden kanssa".
7 Voi, Siion, pelastaudu, sinä, joka asut tytär Baabelin luona! " tämä sanottiin Kyyroksen aikaan palaaville.to..
Ajatteleppa. "Pohjoisesta maasta, maan permmäisiltä ääriltä, tai perimmäisestä äärestä, niin kuin alkukielessä on yksikössä. Sehän on suomi, maan ääri, Finland, maan ääri, maan loppu. Pohjoinen maa Jerusalemista katsoen on Suomi Finland. - Alija
-----?----- kirjoitti:
to..
Ajatteleppa. "Pohjoisesta maasta, maan permmäisiltä ääriltä, tai perimmäisestä äärestä, niin kuin alkukielessä on yksikössä. Sehän on suomi, maan ääri, Finland, maan ääri, maan loppu. Pohjoinen maa Jerusalemista katsoen on Suomi Finland.Jesaja 43
43:1 Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.
43:2 Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.
43:3 Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi: minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban.
43:4 Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
43:5 Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; minä tuon sinun siemenesi päivänkoiton ääriltä, päivän laskemilta minä sinut kokoan.
43:6 Minä sanon pohjoiselle: Anna tänne! ja etelälle: Älä pidätä! Tuo minun poikani kaukaa ja minun tyttäreni hamasta maan äärestä -
43:7 kaikki, jotka ovat otetut minun nimiini ja jotka minä olen kunniakseni luonut, jotka minä olen valmistanut ja tehnyt.
- Malakian enteet
Siis se tanssiva neito on jonkun TV-kanavan logo?
Aika profeetallistaa juu.- to..
ei ole tanssiva neito vaan partasuu mies Itä -Euroopan juutalaisten vaatetuksessa.Tuossa kerättiin rahaa eräälle hassidiryhmälle, chabadille eil lubavitchereille.Profeetallista , ehkä, jos rahaa tuli niin paljon kuin aluksi arvelivat .
- xm
to.. kirjoitti:
ei ole tanssiva neito vaan partasuu mies Itä -Euroopan juutalaisten vaatetuksessa.Tuossa kerättiin rahaa eräälle hassidiryhmälle, chabadille eil lubavitchereille.Profeetallista , ehkä, jos rahaa tuli niin paljon kuin aluksi arvelivat .
Katoppa to.. mihin suuntaan ja - pisteet kasvavat.
- xm
Antisemitismiä on se, että vastoin totuutta jotkut suomalaiset väittävät, juuri mitä tekin edellä, että juutalaiset eivät ole oikeita juutalaisia,vaan suomalaiset. Samoin väittävät palestiinalaiset ja te olette samassa hengessä. Suomen kartalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, tuo on magiaa, eli juuri tuota helluntailaista okkultismia, josta toisaallakin olen kirjoittanut. Monet maat ovat sattumalta esim. jonkun eläimen muotoisia.
Väitteenne on vastoin geenitutkimusta ja perustuu ns. pseudotieteeseen, jota on netin täydeltä muutoinkin. Myös romanit valehtelevat olevansa jotain Israelin sukukuntaa, vaikka kaikki nämä asiat on Suomessa, kuten Israelissakin tutkittu ja perättömiksi todettu. Näistä tosiasioista nämä pseudotutkijat, kuten eräskin ilm. ruotsinsuomalainen visusti vaikenevat.
Varsinkin teikäläisen kirjoittajan 'Totuus valkenee' juutalaisia uhkaileva henki paljastuu tässäkin ketjussa jo lyhyeessä lauseessa. Itse juutalaisten mielipiteille te halveksien ette anna mitään arvoa. Esim. Netmissiota lukiessa tuli aikoinaan selväksi se, että juutalaisten suut tukitaan, mikä tehtiinkin, heittämällä monia kirjoituksia, jopa ketjuja bittiavaruuteen, sekä tahallisesti irvailemalla ja loukkaamalla juutalaisia, kylvien jopa riitaa foorumin juutalaisten kirjoittajien välille.
Ette te ole todellisen Israelin ystäviä, vaan kateuden sappeen tukehtuvia varkaita.
Mitään te ette anna pyyteettömästi. Yrititte tyrkyttää Israelissa "lahjaksi" mm. pommisuojaa, mutta Israel ei huolinut, sillä siihen olisi pitänyt isolla kirjoittaa omia uskonnollisia viestejänne.
On tyhmyyttä yrittää luottaa teihin. Jo hetken päästä teidän todellinen luontonne paljastuu.
Israelin Jumala pitää Israelista huolen.- to..
Ei siinä edes ollut karttaa vaan tanssiva hassidimies .
- xm
to.. kirjoitti:
Ei siinä edes ollut karttaa vaan tanssiva hassidimies .
No tätähän mä sanoin. "Juutalainen miesten tanssi".
- Israelin tytär
Ota silmä käteen. Kukaan ei ole väittänyt, että juutalaiset eivät olisi juutalaisia ja että suomalaiset niitä vain olisivatkin????!!!!
On väitetty, että OSA suomalaisista olisi YKSI heimo kadonneista Israelin pohjoisista heimoista (israelilaiset), sillä kadonneitahan on 10 Jaakobin poikien sukukuntia, eteläisiin kuuluu Juuda (juutalaiset) ja osa Leeviä=papistoa, joita kuuluu tietenkin myös pohjoisiin heimoihin!!! - Tytär Israel
xm kirjoitti:
No tätähän mä sanoin. "Juutalainen miesten tanssi".
Totuus on kunkin katsojan silmissä. Jos te näette hasidin siinä, te näette. Minä näen Suomen kartan.
- to..
Israelin tytär kirjoitti:
Ota silmä käteen. Kukaan ei ole väittänyt, että juutalaiset eivät olisi juutalaisia ja että suomalaiset niitä vain olisivatkin????!!!!
On väitetty, että OSA suomalaisista olisi YKSI heimo kadonneista Israelin pohjoisista heimoista (israelilaiset), sillä kadonneitahan on 10 Jaakobin poikien sukukuntia, eteläisiin kuuluu Juuda (juutalaiset) ja osa Leeviä=papistoa, joita kuuluu tietenkin myös pohjoisiin heimoihin!!!Suomalaisilla ei ole mitään geneettistä yhteyttä juutalaisiin (tai lähi-itään) kumpikin kansa on tältä osin maailman tutkituimpia joten ei ole edes epäilyksen mahdollisuutta.Historiallista yhteyttäkään ei ole, uskonnollisessa satuilussakin pitäisi pitää jotkut rajat.
- xm
On väitetty, että OSA suomalaisista olisi YKSI heimo kadonneista Israelin pohjoisista heimoista (israelilaiset), sillä kadonneitahan on 10 Jaakobin poikien sukukuntia, eteläisiin kuuluu Juuda (juutalaiset) ja osa Leeviä=papistoa, joita kuuluu tietenkin myös pohjoisiin heimoihin!!!". Kukaan ei ole väittänyt, että juutalaiset eivät olisi juutalaisia ja että suomalaiset niitä vain olisivatkin????!!!! "
Aivan varmasti on väitetty. Ainakin netmissiossa on tästä kyllä väitelty, myös muualla netissä. Yritätkö hämätä? Tunnen kyllä nuo jutut perin pohjin.
Oikeastaan on niin, että teihin täytyy todella ottaa etäisyyttä, eikä lähteä yhtään keskustelemaan. - xm
to.. kirjoitti:
Suomalaisilla ei ole mitään geneettistä yhteyttä juutalaisiin (tai lähi-itään) kumpikin kansa on tältä osin maailman tutkituimpia joten ei ole edes epäilyksen mahdollisuutta.Historiallista yhteyttäkään ei ole, uskonnollisessa satuilussakin pitäisi pitää jotkut rajat.
Hyvä, to.. !
- xm
On väitetty, että OSA suomalaisista olisi YKSI heimo kadonneista Israelin pohjoisista heimoista (israelilaiset), sillä kadonneitahan on 10 Jaakobin poikien sukukuntia, eteläisiin kuuluu Juuda (juutalaiset) ja osa Leeviä=papistoa, joita kuuluu tietenkin myös pohjoisiin heimoihin!!!Valheella on lyhyet jäljet.
Laittakaa Netmissiossa hakusanaksi "antijudaismi", niin löytyy 6 eri ketjua tästä aiheesta, mm. ketjut "Mitä on korvausteologia", sekä "Antijudaismi".
Ketju "Judaismi" heitettiin aikoinaan bittiavaruuteen, tästä ei löydy yhtäkään ketjua.
Ne vahvimmat antijudaistit siellä ovat pääsääntöisesti helluntailaisia kirjoittajia. Ne muutamat judaistit juutalaisia. Maltilliset ja juutalaisia suvaitsevat pääasiassa luterilaisia kirjoittajia. - Tulet vielä näkemään
to.. kirjoitti:
Suomalaisilla ei ole mitään geneettistä yhteyttä juutalaisiin (tai lähi-itään) kumpikin kansa on tältä osin maailman tutkituimpia joten ei ole edes epäilyksen mahdollisuutta.Historiallista yhteyttäkään ei ole, uskonnollisessa satuilussakin pitäisi pitää jotkut rajat.
Valehtelet, monista tavallisista suomalaisista onkin paljastunut täydellisiä juutalaisia DNA:n ja sukututkimuksen mukaan.
- xm
Tulet vielä näkemään kirjoitti:
Valehtelet, monista tavallisista suomalaisista onkin paljastunut täydellisiä juutalaisia DNA:n ja sukututkimuksen mukaan.
Taas uhkailua. Ja valhetta.
"Tulet vielä näkemään 4.12.2011 13:40
Valehtelet, monista tavallisista suomalaisista onkin paljastunut täydellisiä juutalaisia DNA:n ja sukututkimuksen mukaan."
Ne ei oo "tavallisia suomalaisia", vaan tavallisia juutalaisia, joilla on ollut tavalliset juutalaiset iso-iso vanhemmat, joilla tavallinen, yleensä jiddishinkielinen sukunimi. Juutalaisuus periytyy suorassa äitilinjassa.
Suomalaiset eivät ole juutalaisia. Tää on jo tosi sairasta.
* - to..
Juutalaisuutta ei näe DNA:sta, sen näkee onko jollakin ryhmällä yhteinen geneettinen perimä tai yhteyksiä(läheisyyttä) toisen populaation geneettisen perimän tiettyjen tekijöiden kanssa .Sekin voidaan laskea milloin mikin mutaatio on syntynyt ja ajoittaa populaatioden alkuperä ja reitit .Sitä ei siis näe onko joku tietty yksilö juutalainen, suomalainen tai vaikka italialainen.
Juutalaiset ovat juutalaisia, ei kukaan ole täydellinen juutalainen, mutta juutalainen ei ole ollenkaan henkilö joka nyt on kristitty suomalainen ja hakee mahdollista juutalaista esi -isää jostain tuhansien vuosien takaa.Meillä kaikilla ,myös juutalaisilla, on kaikenlaisia esi-isiä eikä se mikä oli tuhansia vuosia sitten enää määritä ketään ellei yhä kuulu siihen samaan ryhmään kuin muinaiset esi-isät.Eli etnistä eikä kulttuurista määrettä ei voi hyppäyttää tuhansien eikä satojenkaan vuosien yli. - Tulet vielä näkemään
xm kirjoitti:
Taas uhkailua. Ja valhetta.
"Tulet vielä näkemään 4.12.2011 13:40
Valehtelet, monista tavallisista suomalaisista onkin paljastunut täydellisiä juutalaisia DNA:n ja sukututkimuksen mukaan."
Ne ei oo "tavallisia suomalaisia", vaan tavallisia juutalaisia, joilla on ollut tavalliset juutalaiset iso-iso vanhemmat, joilla tavallinen, yleensä jiddishinkielinen sukunimi. Juutalaisuus periytyy suorassa äitilinjassa.
Suomalaiset eivät ole juutalaisia. Tää on jo tosi sairasta.
*xm 4.12.2011 13:49
Nämä tyypit olivat ihan tavallisia "virtasia"ja "lahtisia", joilla ei ollu juutalaisuudesta tietookaan, olivat aina asuneet samassa kylässä Suomessa.
Mitä muka olen uhkaillut? Valheesta puhumattakaan.
Mitä oikein pelkäät? - Totuus voi pelottaa
xm kirjoitti:
". Kukaan ei ole väittänyt, että juutalaiset eivät olisi juutalaisia ja että suomalaiset niitä vain olisivatkin????!!!! "
Aivan varmasti on väitetty. Ainakin netmissiossa on tästä kyllä väitelty, myös muualla netissä. Yritätkö hämätä? Tunnen kyllä nuo jutut perin pohjin.
Oikeastaan on niin, että teihin täytyy todella ottaa etäisyyttä, eikä lähteä yhtään keskustelemaan.Minä tarkoitinkin, että TÄÄLLÄ ei kukaan ole sellaista väittänyt. En voi tietää kaikenmaailman väitöksiä netmissiossa. Mitä yrittäisin hämätä.
Hei ihan totta - MITÄ oikein pelkäät?
Huomaan, että sinulla on näistä jutuista jostain syystä aivan valtava pelko päällä.
Ehkäpä pelkäätkin ITSE olevasi juutalaista sukua? Entäs jos oletkin??? - xm
Totuus voi pelottaa kirjoitti:
Minä tarkoitinkin, että TÄÄLLÄ ei kukaan ole sellaista väittänyt. En voi tietää kaikenmaailman väitöksiä netmissiossa. Mitä yrittäisin hämätä.
Hei ihan totta - MITÄ oikein pelkäät?
Huomaan, että sinulla on näistä jutuista jostain syystä aivan valtava pelko päällä.
Ehkäpä pelkäätkin ITSE olevasi juutalaista sukua? Entäs jos oletkin???Oho.
Vaikutanko pelokkaalta?
Jännä sananvalinta sinulla.
En todellakaan pelkää olla juutalaista sukua.
Mutta nyt teidän p-kajutut riittää.
* - Totuus voi pelottaa
xm kirjoitti:
Oho.
Vaikutanko pelokkaalta?
Jännä sananvalinta sinulla.
En todellakaan pelkää olla juutalaista sukua.
Mutta nyt teidän p-kajutut riittää.
*xm
Joo. Vaikutat ihan sairaan pelokkaalta - En tiedä miksi?
Ja nyt pakenit jo paikalta, tais kapsahtaa pahasti, se ei ollut tarkoitus.
Mikähän suakin riivaa? to.. kirjoitti:
Nykyiset Israelin juutalaisethan ovatkin lähimpänä geeneiltään pääosin Kasaareja (turkin heimoja) ja muita Euroopan kansoja.
Raamatussa kerrotut Israelin juutalaiset olivat arabeja.- Eretz Yisrael
Miksi sinä juutalaisnainen olet kristityille niin katkera ja mustasukkainen Jumalasta ja Israelista???
Kuuluuhan Jumala ja Israel ihan yhtä hyvin heillekin ja varsinkin tällähetkellä Israel tarvitsisi kaiken mahdollisen avun, minkä voi saada, sillä Israel näyttää olevan ehkä pikkasen "lirissä", mutta Abba-isi auttaa Israelia kuten aina, mutta miten paljon??? - HalleluJAH!!!
Sefanja
3:19 Katso, siihen aikaan minä teen tekoni kaikille sinun nöyryyttäjillesi. Minä pelastan ontuvat ja kokoan karkoitetut ja teen heidät ylistetyiksi ja mainehikkaiksi jokaisessa maassa, jossa he olivat häpeänalaisina.
3:20 Siihen aikaan minä tuon teidät takaisin - siihen aikaan, jona minä teidät kokoan. Sillä minä teen teidät mainehikkaiksi ja ylistetyiksi kaikissa maan kansoissa, kun minä käännän teidän kohtalonne teidän silmäinne nähden; sanoo Herra. - xm
Eretz Yisrael kirjoitti:
Miksi sinä juutalaisnainen olet kristityille niin katkera ja mustasukkainen Jumalasta ja Israelista???
Kuuluuhan Jumala ja Israel ihan yhtä hyvin heillekin ja varsinkin tällähetkellä Israel tarvitsisi kaiken mahdollisen avun, minkä voi saada, sillä Israel näyttää olevan ehkä pikkasen "lirissä", mutta Abba-isi auttaa Israelia kuten aina, mutta miten paljon???Sitä, mitä minä ajattelen tai sanon, ei pidä laittaa juutalaisten piikkiin.
Te ette enää juuri tule kuulemaan minun puheitani, joten sanon tässä hyvästit.
En epämiellyttävämpiä kristittyjä tiedä, kuin helluntailaiset.
Lukekaa omia vihamielisiä viestejänne sekä juutalaisia, että esim. luterilaisia kohtaan, pilkkaatte ja ivaatte aivan täysillä.
Te olette, kuten Jeesus sanoi, kyykäärmeiden sikiöitä.
Täynnä valhetta ja petosta, kuten tämäkin ketju osoittaa. - Eretz Yisrael
xm kirjoitti:
Sitä, mitä minä ajattelen tai sanon, ei pidä laittaa juutalaisten piikkiin.
Te ette enää juuri tule kuulemaan minun puheitani, joten sanon tässä hyvästit.
En epämiellyttävämpiä kristittyjä tiedä, kuin helluntailaiset.
Lukekaa omia vihamielisiä viestejänne sekä juutalaisia, että esim. luterilaisia kohtaan, pilkkaatte ja ivaatte aivan täysillä.
Te olette, kuten Jeesus sanoi, kyykäärmeiden sikiöitä.
Täynnä valhetta ja petosta, kuten tämäkin ketju osoittaa.Miksi olet noin vihainen, etkö ymmärrä, että meillä kristityillä on eri usko kuin sinulla ja siksi koet uskomme loukkauksena juutalaisia kohtaan.
Olet tyypillinen farisealainen ihminen, joita oli jo Jeesuksen aikaan ja jotka vihasivat Jeesusta ja häneen uskovia ihmisiä sydämensä pohjasta kuten sinä nyt. Me emme kuitenkaan vihaa teitä, vaan rakastamme, sillä teiltä juutalaisilta olemme saaneet Raamatun ja Jeesuksen, Messiaamme.
Huomauttaisin myös, että vain erittäin pieni osa täällä helluntalaispalstalla ovat ensinkään mitään uskovia, eivätkä edes helluntalaisia.Täällä käy kirjoittelemassa monenkirjavaa sakkia, jotka kaikki melkein sanovat olevansa muka uskovia, vaikkeivat ole tai ovat jehovia, mormoneja ym henkilöitä, jotka eivät ole kristittyjä ollenkaan.
Teille juutalaisillehan Evankeliumi ja Yeshua ja Hänen verensä voima ovat ihan kauhistuttavia asioita, koska, kuten Raamattu sanoo, teillä on VIELÄ peite kasvoilla, mutta tullaan ottamaan pois antikristuksen ajan loppupuolella ja SILLOIN te tulette tunnistamaan Jeesuksen. Yeshuan Messiaaksenne.
Tosin maailmassa ja pelkästään Israelissa on tällä hetkellä enemmän messiaanisia juutalaisia kuin koskaan aikaisemmin.
Yksistään Israelissa Yeshuaan eliJeesukseen uskovia juutalaisia on yli 20 000 henkilöä ja luku kasvaa jatkuvasti.
Minä toivon sinulle kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta, Rukoilen sydämestäni, että saisit iankaikkisen ilon ja rauhan sydämeesi löytämällä Jeesuksen Messiaaksesi. Amen. - xm
Eretz Yisrael kirjoitti:
Miksi olet noin vihainen, etkö ymmärrä, että meillä kristityillä on eri usko kuin sinulla ja siksi koet uskomme loukkauksena juutalaisia kohtaan.
Olet tyypillinen farisealainen ihminen, joita oli jo Jeesuksen aikaan ja jotka vihasivat Jeesusta ja häneen uskovia ihmisiä sydämensä pohjasta kuten sinä nyt. Me emme kuitenkaan vihaa teitä, vaan rakastamme, sillä teiltä juutalaisilta olemme saaneet Raamatun ja Jeesuksen, Messiaamme.
Huomauttaisin myös, että vain erittäin pieni osa täällä helluntalaispalstalla ovat ensinkään mitään uskovia, eivätkä edes helluntalaisia.Täällä käy kirjoittelemassa monenkirjavaa sakkia, jotka kaikki melkein sanovat olevansa muka uskovia, vaikkeivat ole tai ovat jehovia, mormoneja ym henkilöitä, jotka eivät ole kristittyjä ollenkaan.
Teille juutalaisillehan Evankeliumi ja Yeshua ja Hänen verensä voima ovat ihan kauhistuttavia asioita, koska, kuten Raamattu sanoo, teillä on VIELÄ peite kasvoilla, mutta tullaan ottamaan pois antikristuksen ajan loppupuolella ja SILLOIN te tulette tunnistamaan Jeesuksen. Yeshuan Messiaaksenne.
Tosin maailmassa ja pelkästään Israelissa on tällä hetkellä enemmän messiaanisia juutalaisia kuin koskaan aikaisemmin.
Yksistään Israelissa Yeshuaan eliJeesukseen uskovia juutalaisia on yli 20 000 henkilöä ja luku kasvaa jatkuvasti.
Minä toivon sinulle kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta, Rukoilen sydämestäni, että saisit iankaikkisen ilon ja rauhan sydämeesi löytämällä Jeesuksen Messiaaksesi. Amen.Voi ihme.
Tämä foorumi on puolillaan kirjoituksiani Jeesuksesta ja sinä nimittelet minua farisealaiseksi juutalaiseksi.
Teidän hellareiden keskellä olen alkanut parantua kristinuskosta, en ennen näitä foorumeitanne ole tajunnut kuinka kaameita te olette. Edes katoliset ja luterilaiset eivät käyttäydy noin ylimielisesti juutalaisia kohtaan. Te olette todellinen uhka Israelille, ei suinkaan paavi, kuten yritätte hämätä. Tekstinne ovat pelkkää ylimielistä fasismia.
Olen pintapuolisesti tutustunut myös messiaanisuuteen ja se näyttää olevan puolillaan samaa pakanoiden satuilua, kuin täälläkin. - xm
Eretz Yisrael kirjoitti:
Miksi olet noin vihainen, etkö ymmärrä, että meillä kristityillä on eri usko kuin sinulla ja siksi koet uskomme loukkauksena juutalaisia kohtaan.
Minä toivon sinulle kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta, Rukoilen sydämestäni, että saisit iankaikkisen ilon ja rauhan sydämeesi löytämällä Jeesuksen Messiaaksesi. Amen.Te olette sekä täällä, että muillakin helluntailaisilla foorumeillanne pilkanneet luterilaisuuttani, sekä muidenkin luterilaisten uskoa. Tämän minä voin sietää.
Mutta silloin kun te koskitte juutalaisuuteen ja aloitte tätä häväistä, tuli raja.
Juutalaisuuteen te ette koske. Te ette koske Israeliin.
Israelia minä en koskaan kiellä. - Huh miten surkiaa
xm kirjoitti:
Te olette sekä täällä, että muillakin helluntailaisilla foorumeillanne pilkanneet luterilaisuuttani, sekä muidenkin luterilaisten uskoa. Tämän minä voin sietää.
Mutta silloin kun te koskitte juutalaisuuteen ja aloitte tätä häväistä, tuli raja.
Juutalaisuuteen te ette koske. Te ette koske Israeliin.
Israelia minä en koskaan kiellä.Oho, aika outoa, sanotkin nyt olevasi LUTERILAINEN???!!!!!!
Minä kun luulin sinua ainoastaan vinksahtaneeksi juutalaiseksi ja vieläpä täysin maallistuneeksi, ilkeäksi ja katkeroituneeksi, mutta en ikinä LUTERILAISEKSI.
Sillä ne juutalaiset joita minä tunnen ovat ihania ihmisiä, sydämellisiä, älykkäitä ja hauskoja. Kaikkea sitä mitä SINÄ et tunnu olevan - mikähän pelle oletkaan???!!!
* Juutalaiset on tanssineet aikojen alausta asti, sen kulttuuri on n. 4000 vuotta vanha, Jerusalem on maailman vanhin kaupunki. Daavidkin tanssi, kun toivat Jumalan Liitonarkin Jerusalemiin, ilosta hyppeli, ja se voi olla miesten tansiin alkuunpanija, mutta aina juutalaiset ovat tanssineet, eikä Jumala varmaan sitä pane pahakseen, mutta ei se tarkoita, että uskovat tanssii kokouksissaan tänäpäiv'n', niin kuin joskus näkee. Olin vaimon mieliksi eräässä pinen mustan miehen konsertissa , ja voi sitä vartaloiden ketkustusta, pahaa teki katsella.
* Mutta kestin koko neljätuntia, kaksituntia odotusta arvon herraa, ja toiset kaksi tanssin rytmiin sovittettua musiikkia joka sai nuorison elastiseksi ! En voinut nähdä enkä kuulla mitään hengellsitä, ja illan tähtikin oli jotekin "sairaan" näköinen olemukseltaan, varsinkin kasvoista näkyi outo ilme ? Katse tuijotti tyhjyyteen, soittaa kyllä osasi!- xm
"Viulunsoittaja katolla":
http://www.youtube.com/watch?v=X_B4iljTugo&feature=related
Tuossa juutalainen Tevje hiekan arvelee ojentaakko kättään kristitylle, mutta aloittaa kuitenkin yhteistanssin hänen kanssaan. No, huonostihan siinä tämän jälkeen kävi Anatevkan väelle.
*- xm
Se onki tää tanssi, missä Tevje kauniisti kumartaen kiittää kristittyjä komeista puheista ja lupauksista:
http://www.youtube.com/watch?v=Vvr8AjT0aD0&feature=related
* - to..
jakelin sulle plussia.
- xm
to.. kirjoitti:
jakelin sulle plussia.
Kiitos.
Tässä on sulle laulu:
http://www.youtube.com/watch?v=LBYJbR-3RVM&feature=related
*
- xm
Yksikään juutalaisia puolustava mielipide ei tässä ketjussa ole saanut merkintää, paitsi tuo yksi "to.."lle antamani, vaan miinuspisteitä, kun taas korvausteologit ovat saaneet pelkästään pisteitä:
Juutalaisia uhkaileva "Totuus valkenee" jopa 7 muuta kannattajaa:
"xm
NIINHÄN SÄ LUULET!!! KATELLAAN.... ",
sekä korvausteologinen ja Jumalan sanan totuutta ja Jumalan kunniaa alentava
"Tytär Israel
3.12.2011 08:58 15
http://www.youtube.com/watch?v=9Bi2avvJ9ew&feature=related
Minä näen tuossa israelilaispoikien lopussa tanssivan selvästi riehekkaasti Suomi-neidon - molemmat kädet tallella. Katsokaapa, onko han tämä Jumalan huumoria!!!??? "
* - Yisrael 4ever
Tässä vasta upea pellavapäinen juutalaispoika laulaa upeammin, kuin ehkä monikaan muu laulaja!!!
http://www.youtube.com/watch?v=fRUCYU3KzF4&feature=related - to..
pellavapäällä on juutalainen äiti ,joko syntyperältään tai sitten ortodoksisesti kääntynyt, muuten poika ei laulaisi tuossa. Rasismia ei asiaan sisälly , jokaisesta voi tulla juutalainen jos haluaa, mutta niiden ehdoin jotka ovat olleet juutalaisia rupeamatta välillä muutamaksi vuosituhanneksi suomalaisiksi tai kiinalaisiksi .
.
Äiti ratkaisee koska äiti yleensä tunnetaan ja juutalaisia naisia on paljon vainoissa raiskattu, näin he ja heidän lapsensa eivät ole joutuneet kärsimään lisää vaan lapset on ilman muuta tunnustettu juutalaisiksi .- xm
to.. :"jokaisesta voi tulla juutalainen jos haluaa, mutta niiden ehdoin jotka ovat olleet juutalaisia..."
Minulla on kyllä jonkinlainen käsitys tästä asiasta, miten tämä tapahtuu, mutta voisitko kertoa tämän, jotenkin lyhyesti? - to..
xm kirjoitti:
to.. :"jokaisesta voi tulla juutalainen jos haluaa, mutta niiden ehdoin jotka ovat olleet juutalaisia..."
Minulla on kyllä jonkinlainen käsitys tästä asiasta, miten tämä tapahtuu, mutta voisitko kertoa tämän, jotenkin lyhyesti?Juutalaisuuteen voi kääntyä jolloin katsotaan asianomaisen liittyneen myös juutalaiseen kansaan.Kääntyminen vaatii opiskelua ja juutalaista yhteisöä edustavan beit dinin hyväksynnän http://en.wikipedia.org/wiki/Beth_din .
Miehelle siihen liittyy ympärileikkaus ja molemmille sukupuolille upottauminen mikveen http://en.wikipedia.org/wiki/Mikveh - xm
to.. kirjoitti:
Juutalaisuuteen voi kääntyä jolloin katsotaan asianomaisen liittyneen myös juutalaiseen kansaan.Kääntyminen vaatii opiskelua ja juutalaista yhteisöä edustavan beit dinin hyväksynnän http://en.wikipedia.org/wiki/Beth_din .
Miehelle siihen liittyy ympärileikkaus ja molemmille sukupuolille upottauminen mikveen http://en.wikipedia.org/wiki/MikvehJep. Vai sanoisinko: ken.
Mulla on paksu kirja Juutalainen kulttuuri, pitää uudestaan perehtyä ja aika paljon tiedän muutoinkin ihan omien kokemusten kautta.
Saattaa olla että Elohim johdattaa takaisin oman kansan luo.
Oikeastaan olen tätä odottanutkin.
Katsotaan.
* - -----?-----
to.. kirjoitti:
Juutalaisuuteen voi kääntyä jolloin katsotaan asianomaisen liittyneen myös juutalaiseen kansaan.Kääntyminen vaatii opiskelua ja juutalaista yhteisöä edustavan beit dinin hyväksynnän http://en.wikipedia.org/wiki/Beth_din .
Miehelle siihen liittyy ympärileikkaus ja molemmille sukupuolille upottauminen mikveen http://en.wikipedia.org/wiki/MikvehMuista erottaa asiat, juutalainen ja juudalainen. Sama asia se on, mutta väärinymmärrys johtuu siitä, että jotkut kääntyy tai harjoittaa juutalaista uskontoa, mutta se ei tee ihmisestä juutalaista, juudalaista. Esim nämä Israelin tötteröhattuiset, eivät välttämättä ole juutalaisia ollenkaan. He vain harjoittavat juutalaista uskontoa. Heidän perimänsä voi olla ties mistä, mutta ei juutalaisesta suvusta.
Raamattu kun on monitasoinen kirja, niin tästäkin Raamatun kohdasta tulee ymmärtää kaksi eri tasoa.
Roomalaiskirje 2
28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta. - xm
-----?----- kirjoitti:
Muista erottaa asiat, juutalainen ja juudalainen. Sama asia se on, mutta väärinymmärrys johtuu siitä, että jotkut kääntyy tai harjoittaa juutalaista uskontoa, mutta se ei tee ihmisestä juutalaista, juudalaista. Esim nämä Israelin tötteröhattuiset, eivät välttämättä ole juutalaisia ollenkaan. He vain harjoittavat juutalaista uskontoa. Heidän perimänsä voi olla ties mistä, mutta ei juutalaisesta suvusta.
Raamattu kun on monitasoinen kirja, niin tästäkin Raamatun kohdasta tulee ymmärtää kaksi eri tasoa.
Roomalaiskirje 2
28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.Et taida itse olla sen enempää juudalainen kuin juutalainenkaan.
Jos olisit, puhuisit ortodokseista kunnioittavammin.
Tässä asiassa otan neuvoja vastaan vain juutalaisuskoiselta. - Rivka
-----?----- kirjoitti:
Muista erottaa asiat, juutalainen ja juudalainen. Sama asia se on, mutta väärinymmärrys johtuu siitä, että jotkut kääntyy tai harjoittaa juutalaista uskontoa, mutta se ei tee ihmisestä juutalaista, juudalaista. Esim nämä Israelin tötteröhattuiset, eivät välttämättä ole juutalaisia ollenkaan. He vain harjoittavat juutalaista uskontoa. Heidän perimänsä voi olla ties mistä, mutta ei juutalaisesta suvusta.
Roomalaiskirje 2
29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta."Roomalaiskirje 2
29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta."
Niinpä, Raamattukin sen sanoo: Me uudestisyntyneet kristityt olemme niitä oikeita juutalaisia, koska meidän SYDÄMEMME on ympärileikattu.
Amen ja Hallelujaa!!! - Tuntuu identtiseltä
xm kirjoitti:
Et taida itse olla sen enempää juudalainen kuin juutalainenkaan.
Tässä asiassa otan neuvoja vastaan vain juutalaisuskoiselta.xm,
Oletko sinä se Leahimn? Kirjoituksesi tuntuu yhtä tasapainottomalta kuin hänen.
Eikä häntä ole näkynyt täällä enää aikapäiviin... - xm
Tuntuu identtiseltä kirjoitti:
xm,
Eikä häntä ole näkynyt täällä enää aikapäiviin...En ole.
- tode nnäköisesti
Tuntuu identtiseltä kirjoitti:
xm,
Eikä häntä ole näkynyt täällä enää aikapäiviin...Ei Leahim kykene xm:n kirjoitusten kaltaiseen ulosantiin, eikä tunne Raamattua, jotta voisi perustella sillä.
- -----?-----
xm kirjoitti:
Et taida itse olla sen enempää juudalainen kuin juutalainenkaan.
Tässä asiassa otan neuvoja vastaan vain juutalaisuskoiselta.Ei, en ole juudalainen, Enkä minä ketään neuvo. Kerroin vain selvyyden vuoksi sen, mikä meillä on tuolla selkäytimessä juurtuneena. Nimittän sen uskomuksen, että on vain juutalaisia ja he muodostavat Israelin. Mutta ei se ole niin. Lukeehan se selvästi Raamatussa.
-
Muuten asiasta toiseen. Tiedättekö, että Israelilla ja Suomella on tuossa lähihistoriassa aika samanlaiset kohtalot, mutta kohtalo tulee olemaan samantapainen myös lähitulevaisuudessa. Israel on jäämässä yksin ja eristyksiin. Niin käy myös Suomelle. Me tulemme jäämään yksin. Pedon valtakunta tulee muodostumaan nyt lähitulevaisuudessa, voi olla hyvinkin lähellä. Uudesta perus-sopimuksesta puhutaan, ja sanoihan joku, oliko Ranskan pääministeri, että eurooppa pitää perustaa uudestaan. Se tarkoittaa liittovaltiota. Neljäs valtakunta, pedon valtakunta perustetaan, mutta Suomi ei tule olemaan siinä mukana. Miksikö ei?
Koska Raamattu puhuu Suomesta pohjoisena maana, erillisenä itsenäisenä maana, joka Suomi kuitenkin vielä on. On, vaikka määräysvalta onkin annettu vapaaehtoisesti Brysseliin, mutta meillä on vielä valta ottaa se omiin käsiin. Me olemme itsenäinen maa. Mutta vaiketa tulee olemaan ja se aika on lähellä. Nyt meidän uskovien tulisi haudata lihalliset sotakirveemme ja ottaa uudet työkalut käyttöön, armolahjat, jotka ovat Jumalan työkaluja sielujen voittamiseksi. Nyt on viimeistään aika alkaa etsimään Rakkautta oikein isolla ärrällä, koska me tulemme tarvitsemaan sitä ihan todella. Todellinen kristillisyys pitää nousta esiin, muuten me emme selviä. - -----?-----
Rivka kirjoitti:
"Roomalaiskirje 2
29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta."
Niinpä, Raamattukin sen sanoo: Me uudestisyntyneet kristityt olemme niitä oikeita juutalaisia, koska meidän SYDÄMEMME on ympärileikattu.
Amen ja Hallelujaa!!!Oikein Rivka, me olemme Jumalan omia, mutta sitten tässä on se toinenkin taso.
"Joka on sisällisesti juutalainen". Nykyään kun on DNA:n avulla mahdollista selvittää sukujuuret, niin voidaan sanoa, että kuka on todella juudalainen ja kantaa juutalaista perimää ja kuka ei. Sama se on toisenkin puoliskon kohdalla, Israelin kohdalla. Samaan tapaan voidaan nyt todeta, kuka on juuriltaan Israelilaista sukua.
Katsotaan kuinka käy. Suomen vaakunassa on yhdeksän ruusuketta. Se tarkoittaisi, että yhdeksän Israelin sukukuntaa löytyisi Suomesta. Onhan täällä myös vähän Juudan sukukuntaa, mutta käsittääkseni heitä on tullut paljolti myöhemmissä vaiheissa, sotien seurauksena ja ihan satunnaisesti. Mutta ehkä Juudan sukukuntaa tuli joitakin ihan silloin heti alussa Israelin sukukuntien mukana.
Mutta tämä ei ole silti nyt ykkösasia Jumalan näkökannalta. Nyt on aika tehdä työtä. Nyt ei ole aika tehdä helluntailaisia, eikä luterilaisia, eikä ortodokseja, eikä katolilaisia, eikä adventisteja jne. Nyt on aika todellisten paimenten herätä.
Seurakunnan paimen ei johda lampaitaan, vaan hän johdattaa lampaitaan. Paimen johdattaa lampaitaan Pyhän Hengen alle, sen todellisen Paimenen, Jeesuksen johtoon. - Rivka
-----?----- kirjoitti:
Oikein Rivka, me olemme Jumalan omia, mutta sitten tässä on se toinenkin taso.
"Joka on sisällisesti juutalainen". Nykyään kun on DNA:n avulla mahdollista selvittää sukujuuret, niin voidaan sanoa, että kuka on todella juudalainen ja kantaa juutalaista perimää ja kuka ei. Sama se on toisenkin puoliskon kohdalla, Israelin kohdalla. Samaan tapaan voidaan nyt todeta, kuka on juuriltaan Israelilaista sukua.
Katsotaan kuinka käy. Suomen vaakunassa on yhdeksän ruusuketta. Se tarkoittaisi, että yhdeksän Israelin sukukuntaa löytyisi Suomesta. Onhan täällä myös vähän Juudan sukukuntaa, mutta käsittääkseni heitä on tullut paljolti myöhemmissä vaiheissa, sotien seurauksena ja ihan satunnaisesti. Mutta ehkä Juudan sukukuntaa tuli joitakin ihan silloin heti alussa Israelin sukukuntien mukana.
Mutta tämä ei ole silti nyt ykkösasia Jumalan näkökannalta. Nyt on aika tehdä työtä. Nyt ei ole aika tehdä helluntailaisia, eikä luterilaisia, eikä ortodokseja, eikä katolilaisia, eikä adventisteja jne. Nyt on aika todellisten paimenten herätä.
Seurakunnan paimen ei johda lampaitaan, vaan hän johdattaa lampaitaan. Paimen johdattaa lampaitaan Pyhän Hengen alle, sen todellisen Paimenen, Jeesuksen johtoon.Herra on vakuttanut jo aikaa sitten, että olen myös lihani puolelta juutalainen, tosin vaan isäni puolelta tiettävästi.
Isoisäni paljastui juutalaiseksi ja ulkonäön mukaan uskon myös äitini suvun olevan samaa porukkaa, mutta nimet ovat muutettu, eikä äidilleni ole niitä kerrottu.
Sen vaan tiedän, että äitini suku tuli Venäjältä, muu tieto verhoutuu salaperäisyyteen. Asiat tiedetään, mutta niistä ei puhuta, jostain kumman syystä.
Uskon, että Herra paljastaa nämä asiat hyvinkin pian ja kyseessä tulee olemaan isompikin porukka Suomessa, jotka sinne Israeliin kanssani lähtee. - -----?-----
Rivka kirjoitti:
Herra on vakuttanut jo aikaa sitten, että olen myös lihani puolelta juutalainen, tosin vaan isäni puolelta tiettävästi.
Isoisäni paljastui juutalaiseksi ja ulkonäön mukaan uskon myös äitini suvun olevan samaa porukkaa, mutta nimet ovat muutettu, eikä äidilleni ole niitä kerrottu.
Sen vaan tiedän, että äitini suku tuli Venäjältä, muu tieto verhoutuu salaperäisyyteen. Asiat tiedetään, mutta niistä ei puhuta, jostain kumman syystä.
Uskon, että Herra paljastaa nämä asiat hyvinkin pian ja kyseessä tulee olemaan isompikin porukka Suomessa, jotka sinne Israeliin kanssani lähtee.Rivka
Ok. Alunperinhän tuo sukulinja menikin isän mukaan, mutta jostain syystä se muutettiin niin, että juutalaisissa se menee äidin mukaan.
Kiinnostaako sinua nämä asiat enemmän?
-
KOKONAINEN ISRAEL JA SUOMEN JUURET"/La 10.12.2011
Järjestää: Forssan messiaaninen yhdistys/ Paikka: Tehtaan vanha koulu
ANTTI WUOLTEE
-
Tuollainen tapahtuma olisi ensi lauantaina. Minun tekisi mieli käydä. - Rivka
-----?----- kirjoitti:
Rivka
Ok. Alunperinhän tuo sukulinja menikin isän mukaan, mutta jostain syystä se muutettiin niin, että juutalaisissa se menee äidin mukaan.
-
ANTTI WUOLTEE
-
Tuollainen tapahtuma olisi ensi lauantaina. Minun tekisi mieli käydä.Kovasti kiinnostaisi tuo tilaisuus ja aion saapua paikalle, mikäli
saan työvuoroni vaan vaihdettua, se voi olla kyllä vähän vaikeaa,
mutta yritän päästä! - Sari pressaksi!!!
-----?----- kirjoitti:
Ei, en ole juudalainen, Enkä minä ketään neuvo. Kerroin vain selvyyden vuoksi sen, mikä meillä on tuolla selkäytimessä juurtuneena. Nimittän sen uskomuksen, että on vain juutalaisia ja he muodostavat Israelin. Mutta ei se ole niin. Lukeehan se selvästi Raamatussa.
-
Muuten asiasta toiseen. Tiedättekö, että Israelilla ja Suomella on tuossa lähihistoriassa aika samanlaiset kohtalot, mutta kohtalo tulee olemaan samantapainen myös lähitulevaisuudessa. Israel on jäämässä yksin ja eristyksiin. Niin käy myös Suomelle. Me tulemme jäämään yksin. Pedon valtakunta tulee muodostumaan nyt lähitulevaisuudessa, voi olla hyvinkin lähellä. Uudesta perus-sopimuksesta puhutaan, ja sanoihan joku, oliko Ranskan pääministeri, että eurooppa pitää perustaa uudestaan. Se tarkoittaa liittovaltiota. Neljäs valtakunta, pedon valtakunta perustetaan, mutta Suomi ei tule olemaan siinä mukana. Miksikö ei?
Koska Raamattu puhuu Suomesta pohjoisena maana, erillisenä itsenäisenä maana, joka Suomi kuitenkin vielä on. On, vaikka määräysvalta onkin annettu vapaaehtoisesti Brysseliin, mutta meillä on vielä valta ottaa se omiin käsiin. Me olemme itsenäinen maa. Mutta vaiketa tulee olemaan ja se aika on lähellä. Nyt meidän uskovien tulisi haudata lihalliset sotakirveemme ja ottaa uudet työkalut käyttöön, armolahjat, jotka ovat Jumalan työkaluja sielujen voittamiseksi. Nyt on viimeistään aika alkaa etsimään Rakkautta oikein isolla ärrällä, koska me tulemme tarvitsemaan sitä ihan todella. Todellinen kristillisyys pitää nousta esiin, muuten me emme selviä.Rukoillaan uskovat kristittyä presidenttiä - Sari Essayhaa, hän on ainoa uskovainen ehdokas ja fiksu onkin, seitsemän ällän ylioppilas, maisteri, erikoisesti matikkanero, hoitanut suurten yritysten verotusasioita ym, Brysselin meppi ja tietysti entinen huippu-urheilija.
Sarin sydämellä on ollut jo vuosia erityisesti Hamasin kidnappaaman juutalaisen IDF-sotilaan Gilad Shalitin kohtalo, jonka vapauttamisen eteen Sari teki todella paljon työtä, sillä Gilad on Israelin lisäksi myös Ranskan eli EU:n kansalainen.
Sari on palava kristitty, jolla on marokkolainen isä ja suomalainen äiti. Käykää tsekkaamassa Sarin ja muiden pressaehdokkaat mielipiteet vaalikoneessa IS:ssa ja muualla. - Shlomo
-----?----- kirjoitti:
Rivka
-
ANTTI WUOLTEE
-
Tuollainen tapahtuma olisi ensi lauantaina. Minun tekisi mieli käydä.Tulee olemaan hieno tilaisuus,tuo "Kokonainen Israel ja Suomen juuret" ensi la Forssassa! Minä ainakin aion mennä kuulemaan, mitä asiasta puhutaan.
Tiedän nämä puhujat, he ovat fiksuja, ja akateemisesti koulutettuja ihmisiä, ovat kovasti tutkineet näitä asioita, niinettä jos on vähääkäään kiinnostunut Suomen juurista Israellin suhteen, kannattaa mennä tuonne Forssaan kuuntelemaan tuota tilaisuutta - Suosittelen lämpimästi
- lupauksen lapsi
Kun raamattu puhuu Israelista, sillä ei yleisimmin ole mitään tekemistä maantiedon kanssa. Samoin juutalaisus on alussa ollut usko, myöhemmin uskonto.
"Eiväthän kaikki israelilaiset kuulu tosi Israeliin, eivätkä kaikki ole lupauksen lapsia sen tähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: 'Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset'. Tämä tarkoittaa, etteivät luonnolliset jälkeläiset ole Jumalan lapsia vaan että lupauksen lapset luetaan jälkeläisiksi." Room.9:6-8 - xm
Rivka
4.12.2011 19:01
1
"Roomalaiskirje 2
Amen ja Hallelujaa!!!
Tätä kaikkea on korvausteologia:
- Se on natsismia ja fasismia pahimmillaan – ”ugly and brutal”, ”classical hatred of Jews” – ja syy holokaustiin.
- Sitä on sellainen raamatuntulkinta, jonka mukaan VT:n laki on Kristuksen tulon myötä hylätty tai ei ole enää voimassa.
- Sitä ovat nimitykset ”Vanha Testamentti” ja ”Uusi Testamentti”; niiden sijasta pitäisi käyttää esim. termejä ”juutalainen testamentti” ja ”kristillinen testamentti”.
- Sitä on ajattelu, jonka mukaan judaismin uskonnolliset rituaalit eivät enää ole voimassa.
- Sitä on sellainen näkemys, jonka mukaan judaismi ei ole yksi, kristinuskon kanssa vaihtoehtoinen tapa tulla saman Jumalan luo, vaan pelastuakseen juutalaistenkin pitää kääntyä ja hyväksyä Jeesus messiaanaan.
- Sitä on sellainen lähestymistapa, jonka mukaan Jeesusta seuraavat juutalaiset olivat (ja ovat) oikeassa suhteessa Jahveen – eivät suinkaan fariseukset, saddukeukset, Qumranin yhdyskunta tai joko muu judaismin haara, olipa sitten kyseessä ensimmäisen tai tämän vuosisadan juutalaisuus.
- Sitä on sellainen näkemys, jonka mukaan etniseltä alkuperältään ei-juutalaiset ihmiset ovat täysin syrjäyttäneet etniset juutalaiset, joilla ei ole enää mitään mahdollisuutta pelastua.
- Sitä on kaikki sellainen teologia, joka jotenkin asettaa kyseenalaiseksi perinteisen dispensationalismin tulkinnan kulmakivet: Jumalalla on kaksi eri kansaa ja kaksi eri suunnitelmaa; kristityt päätyvät taivaaseen ja juutalaisten aika (yhdessä VT:n profetioiden toteutumisen kanssa) tulee tuhatvuotisessa valtakunnassa maan päällä, vaikka nykyinen Israelin valtio nähdään jo tulevien tapahtumien esimakuna.
Tämä on antisemitismiä ja antijudaismia kieroimmillaan ja tällä opilla on tässäkin ketjussa hyökätty juutalaisuutta vastaan, sekä annettu enimmät pisteet. Tätä on korvausteologien "Israel ystävyys".
*- Rivka
No voi hyvänen aika sentään, tuossa kirjoituksessahan sinä kiellät Jeesuksen Jumaluuden ja Kaikkivaltiuden!!!
Sinähän olet aivan pimeydessä - Jeesus Kristus on maailman ainoa Pelastaja ja Messias, niin juutalaiselle kuin pakanallekin. Ei tämä ole korvausteologiaa, vaan Oikeaa ja Raamatunmukaista kristillistä Evankeliumia.
Ilman Jeesusta ei KUKAAN pääse taivaaseen, hän kuoli meidän kaikkien puolesta ristillä, sinunkin ja vuodatti kallisarvoisen verensä, ottaen syntitaakkamme päälleen ja avaten näin tien meille kaikille iankaikkiseen SUUREEN PELASTUKSEEN taivaassa!!!
Hallelujaa!!! Ikuinen Kiitos siitä Uhrikaritsalle, Jeesukselle Kristukselle, Messiaallemme!!!!
Rukoile Jeesusta tulemaan elämääsi ja antamaan syntisi anteeksi - JA HÄN TULEE VARMASTI!!! Pääset ikuisesti taivaaseen ja helvetin portti pamahtaa takanasi kiinni!!!
- pannabulla
Tuo korvausteologiajuttu oli loppujen lopuksi ihan hauska (sehän on copypaste jostain): noilla teeseillä mitä tahansa voidaan pitää korvausteologiana.
Oivallinen kokoelma siis nettiväittelyyn! - pannabulla
Huh, luin tämän ketjun nyt vasta kokonaan.
Uuskarismaattinen, pakanoiden "messiaanisuus" lie sekoittanut monta päätä tässä maassa.
....jas joo, lätkikää vaan vaikka 100 000 pistettä miinusta, mutta tämä on TOTUUS.- Booooring
Saat pannabulla olla ihan mitä mieltä haluat, ketä se heilauttaa hevon häntää... z z z z z
- pannabulla
Heh, tuntuu täällä monikin häntä heiluvan näiden juttujen äärellä... ja ettei jossain pukinsorkkakin vähän kopistelisi maata...
- vääryyden kätyrit
Pannabulla siinä itse kopistelee sorkkiaan, sekä muutama muu (xm, to).
- pannabulla
Höpönlöö, vastustan yhtä neojudaismia kuin äärikarismaattisuuttakin (ja tietty dispensationalismia joka on oikeastaan neojudaismin sisarenpoika opettaessaan juutalaisten pelastumista ilman Messiasta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537820- 614380
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233912Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383218Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482933
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422731- 492484