eilen illalla

huomasin yläaste ikäisen pojan pistävän kaupalla kaljaa reppuun kävelin kassan ohi ja odotin pojan tulevan reppunsa kanssa pyysin hänen avaamaan reppunsa en saa kuulemma tarkistaa hänen reppuaan kun en ole poliisi sen jälkeen hän rupes uhkaileen mua ja lähti juoksemaan myymälää ympäri kaatoi siinä mennessään tupla telineen ettei mieheni saanu häntä kiinni toinen kaveri poistu sillä aikaa takaovesta melkoista ammattitaitoa jo ton ikäisiltä mitäs näille vois onko kellään vinkkejä poliisin kommentti asiaan näitkö hänen varastavan no näin mitäs muuta mutten tiedä kun ei näyttäny reppuaan kuka tietää että nimi on se minkä sanoin ala aste ikäinen tyttö kertoi ylä asteen pojat ei uskaltanu sanoo mitään kun pelkäävät saavansa turpiin koulussa onko mulla mitään vaatimuksia no se että ilmoitetaan kotiin ja kouluun poliisi rupes miettiin mitä vois tehdä todennäköisesti ei mitään kun ei oo todisteita kuka näille enää pärjää ELÄKÖÖN VAPAA KASVATUS...

178

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • he

NYKYELÄMÄ ON KAUHEETA .siksi ne tyäötäkään tee,

• ?

No woihan perkunas, jo on aikoihin eletty.
      Pennut rulaa, hei huraa, kuraa, sanon minä. :/

Nämä nykylapset ovat kai niitä vapaan kasvatuksen saaneiden vanhempiensa vielä vapaampia (kasvattamattomia) lapsia?

• ja loppujen lopuks mulle jäi vielä se tunne keskustelusta poliisin kanssa että asia jää siihen vaikka tekijä on tiedossa hyvää kannustusta poliisiltakin kyllä niistä vielä kasvaa kunnon rikollisia eikä sit ainakaan tarvi tehdä mitään kun elättää itsensä varastamisella.

• :/
        tii-na- kirjoitti:

ja loppujen lopuks mulle jäi vielä se tunne keskustelusta poliisin kanssa että asia jää siihen vaikka tekijä on tiedossa hyvää kannustusta poliisiltakin kyllä niistä vielä kasvaa kunnon rikollisia eikä sit ainakaan tarvi tehdä mitään kun elättää itsensä varastamisella.

Niinpä, liekö poliiseilla enää muuta virkaa, kuin puolustaa väärintekijöitä?
        "Ehkä sanoin, ja jos sanoinkin, ehkä en tarkoittanut."

• asiakas ei oikeassa.

Pitäisiköhän tuollaiset nuoretkin pistää sinne Ahvenanmaalle, tai sikalaan kasvamaan?

Ainakin pitäisi myös vanhempia kovistella ja pistää heidät maksamaan "ostokset" jotka unohtui maksamatta

Mutta on noita varkaita aikuisissakin. Huomautin äskettäin kodinhoitaja rouvaa hienotunteisesti, kun oli kahvipaketti ostoskärryissä ja oli jo maksamassa. Kysäisin siis, "olikos kahvi nyt tarjouksessa"
        jolloin hän häkeltyi ja selitteli, että ei muka huomannutkaan!!!!

Kaupan kassojen tulisikin olla tarkempia, mitä sinne kärryihin "unohtuu". Nykyisin ei taida olla niitä kärryjä, joihin olutkorit voi sijoittaa alatasolle.

Itselleni sattui vuosia sitten, että kaksi koria todellakin oli jäänyt laskuttamatta, vaikka mainitsin niistä, mutta ilmeisesti kassa oli keskittynyt koodaamaan minun muutenkin suuret ostokseni. En mennyt oikaisemaan virhettä, jonka huomasin vasta kotona.

Sattuu niitä toisinkin päin. Itse laitoin muovipussiin mielestäni 10 isoa (27kpl) tupakka-askia ja kassalla sanoin, että kaikki on samankokoisia. Turha valittaa, kun kotona huomasin, että 4 olikin pientä ja viellä erimerkkiä. On meidän uusi kauppa, jossa savukkeet saa itse ottaa. Tätä vahinkoa ei kassalla tapahtuisi.

Alennus tuotteissa saa olla tarkkana, sillä hyvin usein ne laskutetaan täyteen hintaan, mutta hienosti korjataan lähikaupassa. Kauempaa ei kannata jo bensan vuoksi lähteä peräämään hinnoista, sillä oma hölmöys on, jos ei malta heti maksettuaan tarkastaa laskuaan, vaikka olisi minkälaiset jonot takana.

• :/ kirjoitti:

Niinpä, liekö poliiseilla enää muuta virkaa, kuin puolustaa väärintekijöitä?
        "Ehkä sanoin, ja jos sanoinkin, ehkä en tarkoittanut."

Useankin kokemuksen perusteella väitän, ettei tavallinen kansalainen saa poliisia selvittämään minkäänlaista rikosta vaikka sen tekijä on tiedossa paitsi mahdollisesti sellaista, missä poliisi pääsee käyttämään väkivaltaa. Tämäkin vain poikkeustapauksessa.

Minulla on Oulun poliisin allekirjoittama paperi missä se kertoo, ettei pienistä virkavelvollisuuden laiminlyönneistä tule heille mitään sanktioita. Missä tuo pienen ja suuremman raja menee, sitä en tiedä. Muutaman tuhannen euron yläpuolella se kuitenkin nähtävästi on.

Miksi ja mistä me maksamme veroja?

• ...

Et ole poliisi.

Kakarat tietävät oikeutensa. Varkaan voi kyllä ottaa kiinni poliisia odotellessa, mutta siitäkin saa helpolla sakot itse. Pikkukaupat on varkaitten suosiossa. Näyttäis, että pahimmassa jamassa on siwat ja alepat, siis just sellaset, joissa ei ole kuin yksi duunari kerrallaan töissä.

Taannoin asioin tsadissa r- kioskilla. Kakaralauma oli räyhäämässä, keräsivät kaikkea kivaa hyllyistä ja yrittivät tiskin taa, missä keskarit, tupakat ja kassa. Myyjä ei tietenkään voi jättää kassaa ja oli tilannit vartijan. Kakarat häipyi, ennenkuin vartija tuli. Myyjä vaan kysyi, että arvaako miksi kutsuttu. "Joo". Samalla myyjä kertoi vartialle, että edellisenä päivänä oli pitänyt käskeä vartija neljä kertaa ja kerran poliisi.

Mä siis oli paikalla. Miksikö en puuttunut tilanteeseen. Mä en halua käräjille lapsiin kohdistuvasta pahoinpitelystä tai muusta sellaisesta. Nykykakarat kun voi haastaa aikuisen oikeuteen pelkästä pahasta puhuttelusta.

Ne on hirviöitä. Kasvatus/kasvattamattomuus, nehän ne syynä on. Isoja onkelmia odotettavissa, kun lapsukainen täyttää 15 vuotta ja yhden päivän, sitten on rikosoikeuksellisessa vastuussa tekemisistään, ja suuret onkelmat alkaa sitten kun lapsukainen täyttää 18- vuotta, silloin on täysvastuussa tekemisistään, alennuksia ei enää tipu.

Kannattaa hokata, alle 15- vuotias lapsukainen ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa, mutta korvausvastuu on.Eli kun polttaa nakkikioskin, se on sitten maksettava, vaikka sakkoja ei itselle tule. Vanhemmille voi tulla ja lastensuojelu voi ottaa kakaran haltuun, mutta edes sakkoja se ei saa. Ja se yllättää just vähän yli viistoista vuotiaat, jotka tottuneet riehumaan miten tahtovat.

Hauskis esimerkki älyvapaudesta tästä mökkikunnan naapurista. Edellinen otsikko olikin sieltä, että joku valopää oli pitkästyessään ja känneissään ajellut traktorilla paikallisen ravintolan seinästä sisään. Hahha, ravintola on vastapäätä poliisilaitosta. Kakarat oireilee, en tiedä mistä, aikuisuus kai pelottaa. Mutta se nyt vaan tulee kaikille. Ja tän uutisjutun tekijäkin oli jo 16 vuotias.

Tympääntynyt poika murtautui poliisiasemalle:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011120314871159_uu.shtml

=DW=

• tsadi,onkelma,...

Nyt voit ehkä kutsua kakaraksi myymälä varasta, mutta siitä en pitänyt, että minun 46-v lastani ilmaiset sanalla kakara. Lady hän on edelleen paikkakunnallaan, siellä huitsin nevadassa.

• vaatemyyjänä

Minkä kasvatuksen lienee saaneet ne nuoret, jotka pölli 60-70-luvun taitteessa.

Esim. vaatekauppojen hävikki oli melkoista ja silloinkin tiedettiin, että vain poliisilla on oikeus tutkia kassi.

• no joo mikäs siinä tarpeeseen varmaan meni.

• hyvin meni poliisit oli ottanu pojat kiinni viime yönä toisen isä oli soitettu paikalle ja toisen oli poliisi saattanut kotiin vielä ne oli yrittäny karkuun kuusiaidan läpi liekkö jääny tästä keikasta ikuiset arvet toivotaan ettei toista kertaa tartte ruveta tämmöseen rumbaan aikuisten kanssa vielä pärjää.

• Pirre*

Pojille kävi hyvin, kun joutuivat tekemisiin virkavallan kanssa, ja jo se että kotiin otetaan yhteyttä estäää toivottavasti lasten, sillä lapsiahan he vielä ovat, rötöstely uran.

Mielestäni aina pitäisi soittaa poliisi kun huomaa että lapsukaiset on varastelemassa tai tekemässä ilkivaltaa, - moni koltiainen uskoo kerrasta..

Ilmiö voi olla tämän yhä lisääntyneen yksinhuoltajuuden lieveilmiöitä..

• Pirre* kirjoitti:

Pojille kävi hyvin, kun joutuivat tekemisiin virkavallan kanssa, ja jo se että kotiin otetaan yhteyttä estäää toivottavasti lasten, sillä lapsiahan he vielä ovat, rötöstely uran.

Mielestäni aina pitäisi soittaa poliisi kun huomaa että lapsukaiset on varastelemassa tai tekemässä ilkivaltaa, - moni koltiainen uskoo kerrasta..

toisen äiti ottikin muhun jo yhteyttä ja sanoi että oli varmaan hyvä opetus pojalle kun joutui poliisiautoon joskus tulee mieleen että tällei joutuu tavallaan niinkun puuttuun toisten lasten kasvatukseen eikä se oo kaikille vanhemmille mieleen sen takia yleensä on selvitetty asiat puhumalla tän kyseisen näpistelijän kanssa ja pienemmillä lapsilla se on yllättävän yleistä että ne ei ymmärrä varastavansa kenenkään omaisuutta koska ne tavarathan on vaan kaupan eihän ne oo kenenkään omia.

• Pirre* kirjoitti:

"Pirre*"

Yksinhuoltajilta, ja muilta huorineläviltä pitäisi heti poistaa kaikki siihen liittyvät edut ja lapsilisät.
        Jo alkaisi perhe-elämä nousta uuteen kukoistukseen.
        Olisi koko perhe sitten, herrasta riippumatta, kunnon nuhteessa. Saattaisi herra hymyillä laupeasti seurakunnalleen.
        Vaikka saattaisivat sairaalakulut vähän lisääntyäkin niin silkkaa säästöä olisi valtiontaloudelle.
        Niitä säästöjä kun nyt haetaan jokapuolelta.
        H. :)

• ?
        hunksz kirjoitti:

"Pirre*"

Yksinhuoltajilta, ja muilta huorineläviltä pitäisi heti poistaa kaikki siihen liittyvät edut ja lapsilisät.
        Jo alkaisi perhe-elämä nousta uuteen kukoistukseen.
        Olisi koko perhe sitten, herrasta riippumatta, kunnon nuhteessa. Saattaisi herra hymyillä laupeasti seurakunnalleen.
        Vaikka saattaisivat sairaalakulut vähän lisääntyäkin niin silkkaa säästöä olisi valtiontaloudelle.
        Niitä säästöjä kun nyt haetaan jokapuolelta.
        H. :)

Onko leskikin huorinelävä?

• ? kirjoitti:

piti vielä kertomani että näillä pojilla on molemmilla molemmat vanhemmat ja vielä eri sukupuolta olevat lähtökohdat pitäis olla kunnossa.

• ? kirjoitti:

"?"

Leski on yksi pahimmista.
        Yleensä jumalattoman kokeilunhaluinen.
        Tämä sit vanhoista muistoista kirvonneena.
        Tai..no.. ei kuitenkaan ihan vanhoista.
        Minusta tuntuu että naisleskestä tulee kuten edesmennyt miehensä?
        Jonkinlainen Ohola tai Oholiba... :)
        Kauhea kauheitten Aasien aisojen kannattaja.
        H.

• tii-na- kirjoitti:

piti vielä kertomani että näillä pojilla on molemmilla molemmat vanhemmat ja vielä eri sukupuolta olevat lähtökohdat pitäis olla kunnossa.

Olin yksinhuoltaja.

Esikoiseni väärensi ajokortin 17-vuotiaana ja meni kaverinsa kanssa kauppaan ostamaan kaljaa. Jäivät kassalla kiinni. Menin pojan kanssa poliisilaitoksella selvittämään rikosta. Poika vapisi kuin haavanlehti ja itki ja vannoi, että ei enää ikinä tee mitään rikollista.

Eikä ole sen koommin poika ongelmia lainrikkojana aiheuttanut.

Niin syykin tuntuu olevan selvillä miksi poikani sortui, yksinhuoltajuus, tietty.

Kokeilunhalua, rajojen etsimistä ja ryhmän mukana sokeasti juoksemista se taitaa olla näillä alaikäisillä lapsosilla. Niin ja sattuu sitä pahantekoa toki paremmissakin perheissä ; ))

• korpikirjailija kirjoitti:

Olin yksinhuoltaja.

Esikoiseni väärensi ajokortin 17-vuotiaana ja meni kaverinsa kanssa kauppaan ostamaan kaljaa. Jäivät kassalla kiinni. Menin pojan kanssa poliisilaitoksella selvittämään rikosta. Poika vapisi kuin haavanlehti ja itki ja vannoi, että ei enää ikinä tee mitään rikollista.

Niin syykin tuntuu olevan selvillä miksi poikani sortui, yksinhuoltajuus, tietty.

Kokeilunhalua, rajojen etsimistä ja ryhmän mukana sokeasti juoksemista se taitaa olla näillä alaikäisillä lapsosilla. Niin ja sattuu sitä pahantekoa toki paremmissakin perheissä ; ))

"koipikuntoilija"

Nyt kirjoitit niin naisellisen päästäkeksityn jutun että ei häntäänkään ole uskomista, ei sitten yhtään.
        Miksi teet tänlaisia?
        H.

• hunksz kirjoitti:

"koipikuntoilija"

Nyt kirjoitit niin naisellisen päästäkeksityn jutun että ei häntäänkään ole uskomista, ei sitten yhtään.
        Miksi teet tänlaisia?
        H.

Milloin olet juttuni todesta ottanut? Ken uskoo ken ei usko ; )

• Pirre*
        korpikirjailija kirjoitti:

Olin yksinhuoltaja.

korpis, puhuin yleisemmällä tasolla yksinhuoltajista, en pelkästään sinusta..joten päristä vaan se herne nenusta pois..:)

Mutta, myönnätkö ettetkö joskus oisi kaivannut sitä toistakin vanhempaa ihan oikeasti paikalle ja kasvatus vastuuseen, ainakin ku oikein tarkkaan mietit asiaa....?

• Pirre* kirjoitti:

korpis, puhuin yleisemmällä tasolla yksinhuoltajista, en pelkästään sinusta..joten päristä vaan se herne nenusta pois..:)

Mutta, myönnätkö ettetkö joskus oisi kaivannut sitä toistakin vanhempaa ihan oikeasti paikalle ja kasvatus vastuuseen, ainakin ku oikein tarkkaan mietit asiaa....?

Tottakait toisen apu olisi ollut tärkeää ja onneksi mieheni vanhemmat asuivat lähellä ja auttoivat, mutta ei ukki korvaa koskaan isää.

Nenuuni ei ole jäänyt hernettä kirjoituksesi perusteella, mutta varo yleistämistä. Tiedänhän sinullakin olevan yksinhuoltajalapsi, joten ongelmia voi tulla hänenkin osalleen. Usein ne onelmat tulevat suurenpina uusioperheiden lapsille.

Kilpailu huomiosta voi olla raastavaa.

• Pirre* kirjoitti:

"Pirre*"

Minulla on kolme yksinhuoltavaa lasta. Kolmekymppisiä jo.
        Ansaitsemattomilla rahoillaan, vahvalla avustuksellani, tekivät naiseni heistä ihmiset.
        Eipä hassumpia kakaroita tullutkaan.
        Varsinaisia valtionhoitamia ovat he.
        Siihen aikaan oli kyllä valtio ihan erilainen, uskoisin että naisetkin olivat.
        Tota... toista vanhempaa en pahemmin kaivannut...:)

H.

Tottakait toisen apu olisi ollut tärkeää ja onneksi mieheni vanhemmat asuivat lähellä ja auttoivat, mutta ei ukki korvaa koskaan isää.

Nenuuni ei ole jäänyt hernettä kirjoituksesi perusteella, mutta varo yleistämistä. Tiedänhän sinullakin olevan yksinhuoltajalapsi, joten ongelmia voi tulla hänenkin osalleen. Usein ne onelmat tulevat suurenpina uusioperheiden lapsille.

tossa mää oon korppiksen kanssa samaa mieltä että uusioperheiden lapsilla on monesti enemmän tän sortin ongelmia olisko se sit jonkinsortin kilpailua siitä huomiosta tai paremmuudesta että määpä uskallankin tehdä näin oon kerran törmänny tässä uusioperhe asiassa semmoiseenkin että äiti on lähettänyt teini ikäisen poikansa isälle kun ei ole tullut tämän kanssa toimeen siinä vaiheessa kun oli jo sun mun ja yhteisiä lapsia.

• tii-na- kirjoitti:

tossa mää oon korppiksen kanssa samaa mieltä että uusioperheiden lapsilla on monesti enemmän tän sortin ongelmia olisko se sit jonkinsortin kilpailua siitä huomiosta tai paremmuudesta että määpä uskallankin tehdä näin oon kerran törmänny tässä uusioperhe asiassa semmoiseenkin että äiti on lähettänyt teini ikäisen poikansa isälle kun ei ole tullut tämän kanssa toimeen siinä vaiheessa kun oli jo sun mun ja yhteisiä lapsia.

Kun aloin seurustelemaan P:n kanssa tein selväksi, että en hengaile liikaa hänen kotonaan kuin myös toisinpäin. P:n lapset asuivat tuolloin vielä isänsä kanssa ja kuopus minun kanssani.

Ratkaisu on ollut oikea. Keskustelin kerran P.n tyttären kanssa asiasta ja hän naureskeli, että jos olisin tunkenut itseni heidän keittiöönsä iloiseksi puuron hämmentäjäksi olisin saanut oitis lähtöpassin ; )

Välini P.n kaikkiin lapsiin ovat hyvät, mutta riittävän etäiset. En ole äitipuolityyppi. Kokemus on opettanut, että minun lapseni on minun ja hänen lapsensa ovat hänen eikä siinä ole väliin menemisen paikkaa kummankaan puolelta.

Kun aloin seurustelemaan P:n kanssa tein selväksi, että en hengaile liikaa hänen kotonaan kuin myös toisinpäin. P:n lapset asuivat tuolloin vielä isänsä kanssa ja kuopus minun kanssani.

Ratkaisu on ollut oikea. Keskustelin kerran P.n tyttären kanssa asiasta ja hän naureskeli, että jos olisin tunkenut itseni heidän keittiöönsä iloiseksi puuron hämmentäjäksi olisin saanut oitis lähtöpassin ; )

Välini P.n kaikkiin lapsiin ovat hyvät, mutta riittävän etäiset. En ole äitipuolityyppi. Kokemus on opettanut, että minun lapseni on minun ja hänen lapsensa ovat hänen eikä siinä ole väliin menemisen paikkaa kummankaan puolelta.

näin se on parempikin sillon lapsetkin tietää kenen ne on eikä niitten tarvi ruveta kilpailemaan paremmuudesta keskenään.

• tii-na- kirjoitti:

"tii-na-"

Uudestisyntynyt Kaunokaiseni.

Putosin vähän kärryiltä.
        Uusioperhe, miten siinä voi lähettää lapsia toisilleen?
        Sehän vaatii jo valtion tukemaa erilläänasumista?
        Onhan tosin ymmärrettävää että uusioperheen luominen tuo taloudellisia etuja.
        Ja perheen hajoaminen vielä enemmän.
        Vrt. Muodikas perheiden yhdistäminen.
        Mutta oikeassa olet siinä että ennen teini-ikäisen sai kuriin märällä tiskirätillä,
        nykyään pitää käyttää Samurai-Miekkaa tai näppäriä sormia tietsikkapelissä.

H.

"Korpikuusenkannoittaja"

"P:n lapset asuivat tuolloin vielä isänsä kanssa "

Olen hämmentynyt, hänkö, k/k on sit nainen tai jotain?

Mie se nyt alan rajoittamaan jotain, vai rakensitko lauseen rakenteen taaskin pieleen?
        H.

• Pirre*

Ei ole enää ajankohtaista uusioperhe, meijjän tapauksessa, liian pitkä välimatka ratkaisi asiat niin..ja kun pojallamme on yhteishuoltajuus ja hän on ns. lähivanhempi, niin ei siinä niin vain lähetä suinpäin uuteen suhteeseen eri paikkakunnalle, eikä ole halujakaan jättää lapsiaan..

• hunksz kirjoitti:

"Korpikuusenkannoittaja"

Mie se nyt alan rajoittamaan jotain, vai rakensitko lauseen rakenteen taaskin pieleen?
        H.

yritä nyt kestää tääkin päivä hatsansaani.

• hunksz kirjoitti:

"Korpikuusenkannoittaja"

H.

Mitä sinä hunksi sekoilet?

Petteri on mies Haarlemista ja minä korpikuusenkannoittaja olen nainen korvesta.

Kotikiusattu on mieshenkilö, joka lyhentää joskus nikkinsä k/k.

• hunksz kirjoitti:

"tii-na-"

Uudestisyntynyt Kaunokaiseni.

Putosin vähän kärryiltä.
        Uusioperhe, miten siinä voi lähettää lapsia toisilleen?
        Sehän vaatii jo valtion tukemaa erilläänasumista?
        Onhan tosin ymmärrettävää että uusioperheen luominen tuo taloudellisia etuja.
        Ja perheen hajoaminen vielä enemmän.
        Vrt. Muodikas perheiden yhdistäminen.
        Mutta oikeassa olet siinä että ennen teini-ikäisen sai kuriin märällä tiskirätillä,
        nykyään pitää käyttää Samurai-Miekkaa tai näppäriä sormia tietsikkapelissä.

H.

väännän rautalangasta
        on äiti joka on eronnut isästä liitosta on lapsi joka asuu äidin luona
        on uusi mies jolla on äidin kanssa kaksi lasta
        tässä on tämä uusi perhe
        kuinka ollakkaan äiti ei tulekkaan toimeen edellisestä avioliitosta olevan poikansa kanssa
        hän pääsee helpolla kun lähettää pojan isänsä luo
        ja keskittyy uuteen mieheensä ja uusiin lapsiinsa
        helppoa vai mitä
        kun on monta isää ja monta äitiä voi niitä lapsia heitellä sinne tänne.

• Pirre* kirjoitti:

Ei ole enää ajankohtaista uusioperhe, meijjän tapauksessa, liian pitkä välimatka ratkaisi asiat niin..ja kun pojallamme on yhteishuoltajuus ja hän on ns. lähivanhempi, niin ei siinä niin vain lähetä suinpäin uuteen suhteeseen eri paikkakunnalle, eikä ole halujakaan jättää lapsiaan..

Pirre

Sittenhän sinun pitäisi ymmärtää hyvin yksinhuoltajia heitä leimaamatta.

Meilläkin mieheni kanssa oli yhteishuoltajuus. Hän asuu Norjassa, joten välimatka heitellä lapsiamme välillä Oslo/Korpi ei onnistunut. Minä olin siis se lähivanhempi ja minäkin halusin olla lähellä mussukoitani. Halusin myös lapsilleni kahden vanhemman lapsuuden ilman "leikkiisiä".

• tii-na- kirjoitti:

yritä nyt kestää tääkin päivä hatsansaani.

"tii-na-"

Hyvä on.
        Vain tänään nuorikkoni, vain tänään.
        Mutta on tää heevetin kummallista.
        YH.

• hunksz kirjoitti:

"Korpikuusenkannoittaja"

H.

Tähän aikaan ehtoosta ja ihan juovuksis?

• koti-kiusattu kirjoitti:

kuka meistä ja onko se niin ihmeellistä näin tonttuilu aikaan.

Mitä sinä hunksi sekoilet?

Petteri on mies Haarlemista ja minä korpikuusenkannoittaja olen nainen korvesta.

Kotikiusattu on mieshenkilö, joka lyhentää joskus nikkinsä k/k.

k/k

Tuosta lauseesta saa käsityksen että P on nainen jonka lapset asuivat isänsä kanssa.
        Siitä voi myös päätellä että P on hintti joka ei ole tietoinen lapsien äidistä.
        Suomen kieli ei ole ihqu helppoa.
        H.

.

"koti-kiusattu"

Tänään ei ole enää HUNKSZ: in perjantai.
        Jolloin hän raapii salkun auki.
        Saattaa kyllä olla että "Yesterday once more"
        Mutta se on sit maarinan asia.
        H.:)

• tii-na- kirjoitti:

väännän rautalangasta
        on äiti joka on eronnut isästä liitosta on lapsi joka asuu äidin luona
        on uusi mies jolla on äidin kanssa kaksi lasta
        tässä on tämä uusi perhe
        kuinka ollakkaan äiti ei tulekkaan toimeen edellisestä avioliitosta olevan poikansa kanssa
        hän pääsee helpolla kun lähettää pojan isänsä luo
        ja keskittyy uuteen mieheensä ja uusiin lapsiinsa
        helppoa vai mitä
        kun on monta isää ja monta äitiä voi niitä lapsia heitellä sinne tänne.

"tii-na-"

Piikkilangat puuttuvat.
        Kumpaakohan miestä tässä rangaistaan?
        Äidillä ilmeisesti on kvaa.
        H.

• Pirre*

Pirre

Sittenhän sinun pitäisi ymmärtää hyvin yksinhuoltajia heitä leimaamatta.

Meilläkin mieheni kanssa oli yhteishuoltajuus. Hän asuu Norjassa, joten välimatka heitellä lapsiamme välillä Oslo/Korpi ei onnistunut. Minä olin siis se lähivanhempi ja minäkin halusin olla lähellä mussukoitani. Halusin myös lapsilleni kahden vanhemman lapsuuden ilman "leikkiisiä".

Totta ihmeessä ymmärrän, mutta ymmärrän myös sen että tiukilla on yksinhuoltaja yksin lapsia kasvattaessaan, ja ainakin kun yleensä on pakko käydä kodin ulkopuolella töissäkin.., mutta niinkuin sanoin poikani lapset ovat vuoroviikoin molempien vanhempiensa luona..ja kai se vapaa viikko siinä välissä auttaa hieman enempi jaksamaan sitten kun on se oma fyysinen vastuuvuoro heistä..ja auttaahan se siinäkin mielessä kun tietää jo etukäteen että ensi viikolla saa huilata...levätä...

Silti olisin toivonut ettei miun lapsenlapset olisi joutuneet kokemaan vanhempiensa eroa..., mutta toistaiseksi kaik on menny suhtkoht hyvin...mie vain surin asiaa kovasti etukäteen.

• Pirre* kirjoitti:

"Pirre*"

Vai on teijän tapauksessanne omituinen ulottuvuus.
        Äiti kertoo lapsensa elämästä uskottavana mummona.
        Åidit tuppaavat aina uskomaan lapsiaan vaikka lapset kertovat tarinoita.
        H.

• Pirre* kirjoitti:

Totta ihmeessä ymmärrän, mutta ymmärrän myös sen että tiukilla on yksinhuoltaja yksin lapsia kasvattaessaan, ja ainakin kun yleensä on pakko käydä kodin ulkopuolella töissäkin.., mutta niinkuin sanoin poikani lapset ovat vuoroviikoin molempien vanhempiensa luona..ja kai se vapaa viikko siinä välissä auttaa hieman enempi jaksamaan sitten kun on se oma fyysinen vastuuvuoro heistä..ja auttaahan se siinäkin mielessä kun tietää jo etukäteen että ensi viikolla saa huilata...levätä...

Silti olisin toivonut ettei miun lapsenlapset olisi joutuneet kokemaan vanhempiensa eroa..., mutta toistaiseksi kaik on menny suhtkoht hyvin...mie vain surin asiaa kovasti etukäteen.

Ei minulta tultu koskaan kysymään jaksanko tai tarvitsenko viikon vapaata. Vedin ympäripyöreetä yritystäni ja hoidin lapseni ei siinä jäänyt aikaa huorailla.

Kokemuksieni perusteella en hyväksy yksinhuoltajien yleistämistä ongelmalapsien vanhemmiksi. Yksinhuoltaja voi olla parempi kasvattaja kuin parisuhteen ristiriitojen keskellä aikuistuva nuori.

Helpolla pääsee poikasi, joka toinen viikko vapaa.

• Pirre*

Ei minulta tultu koskaan kysymään jaksanko tai tarvitsenko viikon vapaata. Vedin ympäripyöreetä yritystäni ja hoidin lapseni ei siinä jäänyt aikaa huorailla.

Kokemuksieni perusteella en hyväksy yksinhuoltajien yleistämistä ongelmalapsien vanhemmiksi. Yksinhuoltaja voi olla parempi kasvattaja kuin parisuhteen ristiriitojen keskellä aikuistuva nuori.

Helpolla pääsee poikasi, joka toinen viikko vapaa.

Ihmetyttää vain ne lisääntyneet lasten huostaanotot ja muut sellaiset ilmiöt, jostain kotioloista ne kertovat, mie kyllä yhdistän ne osittain lisääntyneisiin avioerojen määrään, ja siihen sekasotkuun mitä siitä on seurannut, - olepa sie mitä mieltä hyvänsä.

P.s. ja muistutan ettei nyt ole puhe siun erostasi eikä miun poikani erosta vaan yleensä lasten lisääntyneestä pahoinvoinnista..ja sen syistä.

• minä vaan

Hyvä Sinä, asijaa puhut.

• Pirre* kirjoitti:

Ihmetyttää vain ne lisääntyneet lasten huostaanotot ja muut sellaiset ilmiöt, jostain kotioloista ne kertovat, mie kyllä yhdistän ne osittain lisääntyneisiin avioerojen määrään, ja siihen sekasotkuun mitä siitä on seurannut, - olepa sie mitä mieltä hyvänsä.

P.s. ja muistutan ettei nyt ole puhe siun erostasi eikä miun poikani erosta vaan yleensä lasten lisääntyneestä pahoinvoinnista..ja sen syistä.

Ihmisoikeudet ja huostaanotot 21.4.2007

Suomessa elää viimeisen tilastotiedon mukaan (STAKES v.2005) 15 160 lasta sijoitettuina kodin ulkopuolelle. Tästä määrästä 9162 oli huostaanotettuja ja laitoshoidossa oli 7225 lasta.

Lasten pitämisestä on tullut kannattavaa liiketoimintaa. Lapsia kaupitellaan lehti-ilmoituksilla ”parempiin” perheisiin, vaikka lapsikauppa on kielletty ja Suomi on sitoutunut lapsen oikeuksin yleissopimuksella ja muilla ihmisoikeussopimuksilla kunnioittamaan lapsen oikeutta vanhempiinsa ja perheeseensä.

Mitä ihmettä Suomessa tapahtuu? 18.4.2010

http://www.knuutilaki.net/node/28

Kantsii tutustua mielenkiintoisia jutskoja huostaanotoista.

• Pirre*

Ihmisoikeudet ja huostaanotot 21.4.2007

Suomessa elää viimeisen tilastotiedon mukaan (STAKES v.2005) 15 160 lasta sijoitettuina kodin ulkopuolelle. Tästä määrästä 9162 oli huostaanotettuja ja laitoshoidossa oli 7225 lasta.

Lasten pitämisestä on tullut kannattavaa liiketoimintaa. Lapsia kaupitellaan lehti-ilmoituksilla ”parempiin” perheisiin, vaikka lapsikauppa on kielletty ja Suomi on sitoutunut lapsen oikeuksin yleissopimuksella ja muilla ihmisoikeussopimuksilla kunnioittamaan lapsen oikeutta vanhempiinsa ja perheeseensä.

Mitä ihmettä Suomessa tapahtuu? 18.4.2010

http://www.knuutilaki.net/node/28

Kantsii tutustua mielenkiintoisia jutskoja huostaanotoista.

Ai ettäkö bisnestä huostaanotoilla.., tosin en lukenut linkin artikkelia, en saanut sitä eilen avattua..., mutta tiedän ihan varmasti että on huostaanotot ovat aina aiheellisia, ja ne ovat lisääntyneet - ei siksi että sijoitusperheitä olisi enemmän vaan siksi, että häiriintyneitä perheitä ja sitten sitä kautta hiriintyneitä lapsia on yhä enemmän; perheet joihin lapsia otetaan tai sijoitetaan ovat motivoituneita työhönsä ja lyhytaikainenkin huostaanotto voi rauhoittaa lapsen mielen ja elämän..

Kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja tuntuu, ei edes mitä kerrotaan..

• Pirre* kirjoitti:

Ai ettäkö bisnestä huostaanotoilla.., tosin en lukenut linkin artikkelia, en saanut sitä eilen avattua..., mutta tiedän ihan varmasti että on huostaanotot ovat aina aiheellisia, ja ne ovat lisääntyneet - ei siksi että sijoitusperheitä olisi enemmän vaan siksi, että häiriintyneitä perheitä ja sitten sitä kautta hiriintyneitä lapsia on yhä enemmän; perheet joihin lapsia otetaan tai sijoitetaan ovat motivoituneita työhönsä ja lyhytaikainenkin huostaanotto voi rauhoittaa lapsen mielen ja elämän..

Kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja tuntuu, ei edes mitä kerrotaan..

Koeta avata linkki siellä on karua, mutta mielenkiintoista tekstiä huostaanotettujen lasten kohtaloista. Heitä on mm. käytetty seksuaalisesti hyvksi sijoituskodissa yms.

Kävin katsomassa teatteriesityksen Paha lapsi.

Paha lapsi näytelmässä äiti alkoholisoituu pettymyksestä koska mies on jatkuvasti uskoton. Pari eroaa ja poika kaipaa äitiään, mutta pettyy äitiin koska äidin lupaukset hakea hänet eivät toteudu.

Isä avioituu uudestaan sosiaalityöntekijän kanssa, joka tulee auttamaan perhettä. Uusi äitipuoli yrittää kaikin voimin tuhota pienen pojan mielen. Ammattilaisena hän onnistuu melkein saavuttamaan päämääransä. Hän haluaa lähettää pojan laitokseen pois häiritsemästä uusioperheen onnea.

No, onneksi isä tajuaa tilanteen ja poika selviytyy, mutta kaikki lapset eivät.

Niin ei pidä todellakaan uskoa kaikkea mitä kerrotaan.

• Pirre*
        korppis kirjoitti:

Koeta avata linkki siellä on karua, mutta mielenkiintoista tekstiä huostaanotettujen lasten kohtaloista. Heitä on mm. käytetty seksuaalisesti hyvksi sijoituskodissa yms.

Kävin katsomassa teatteriesityksen Paha lapsi.

Paha lapsi näytelmässä äiti alkoholisoituu pettymyksestä koska mies on jatkuvasti uskoton. Pari eroaa ja poika kaipaa äitiään, mutta pettyy äitiin koska äidin lupaukset hakea hänet eivät toteudu.

Isä avioituu uudestaan sosiaalityöntekijän kanssa, joka tulee auttamaan perhettä. Uusi äitipuoli yrittää kaikin voimin tuhota pienen pojan mielen. Ammattilaisena hän onnistuu melkein saavuttamaan päämääransä. Hän haluaa lähettää pojan laitokseen pois häiritsemästä uusioperheen onnea.

No, onneksi isä tajuaa tilanteen ja poika selviytyy, mutta kaikki lapset eivät.

Niin ei pidä todellakaan uskoa kaikkea mitä kerrotaan.

Stakesin sivuilta luin tilastoja huostaanotoista..se kertoo karua kieltään.

Eroista seuraa se ettei vanhemmat jaksa/halua pitää lapsistaan huolta, ja eroista seuraa monia sekasotku uusioperheitä, - jotkut onnistuvat mutta tilastot kertovat, niinku sanoin, karua kieltään..

• Pirre* kirjoitti:

Stakesin sivuilta luin tilastoja huostaanotoista..se kertoo karua kieltään.

Eroista seuraa se ettei vanhemmat jaksa/halua pitää lapsistaan huolta, ja eroista seuraa monia sekasotku uusioperheitä, - jotkut onnistuvat mutta tilastot kertovat, niinku sanoin, karua kieltään..

Sinulla Pirre on pitkä avioliitto takana onko lapsesi saaneet hyvän esimerkin ja kasvualustan?

Omat poikani ovat avioerolapsia kuten tiedät. Esikoinen on seurustellut jo yli kymmenen vuotta ensirakkautensa kanssa. Hän on pitkän avioliiton iltatähti taustana perinteinen perhekuvio. Minua ei ole vieläkään, eronneena naisena esitelty tytön perheelle.

Syykin taisi selvitä minulle viime kesänä. Poikani ei ollut kertonut avioeromme todellisia syitä ja tyttö ihaili suuresti entistä aviomiestäni.

Tytön vanhin veli on uusioliitossa, liitto on miehelle ensimmäinen, eikä siellä perheen sisäisissä kuvioissa miniän ja anopin suhde ole kehuttava.

Itse tulen perinteisestä kodista hyvästä ja turvallisesta. Kun avioiduin uskoin eläväni mieheni rinnalla loppuelämän kuten vanhempanikin.

Toisin kävi valitsin tien yksinhuoltajana poikieni kanssa ja valinta ei ollut helppo.

• korppis kirjoitti:

Sinulla Pirre on pitkä avioliitto takana onko lapsesi saaneet hyvän esimerkin ja kasvualustan?

Omat poikani ovat avioerolapsia kuten tiedät. Esikoinen on seurustellut jo yli kymmenen vuotta ensirakkautensa kanssa. Hän on pitkän avioliiton iltatähti taustana perinteinen perhekuvio. Minua ei ole vieläkään, eronneena naisena esitelty tytön perheelle.

Syykin taisi selvitä minulle viime kesänä. Poikani ei ollut kertonut avioeromme todellisia syitä ja tyttö ihaili suuresti entistä aviomiestäni.

Tytön vanhin veli on uusioliitossa, liitto on miehelle ensimmäinen, eikä siellä perheen sisäisissä kuvioissa miniän ja anopin suhde ole kehuttava.

Itse tulen perinteisestä kodista hyvästä ja turvallisesta. Kun avioiduin uskoin eläväni mieheni rinnalla loppuelämän kuten vanhempanikin.

Toisin kävi valitsin tien yksinhuoltajana poikieni kanssa ja valinta ei ollut helppo.

Ennen kuin lähden kirkolle lisään vielä yhden pohtimisen arvoisen aiheen.

Mikähän mahtaa olla vanhempien osuus oman lapsensa avioliiton tai uusioperheen onnistumiseen/epäonnistumiseen?

• äly jäänyt johonkin?
        Pirre* kirjoitti:

Mikä ihmeen yksinhuoltakompeksi sulla on. Monet yksinhuoltajien lapset ovat todella hyvin kasvatettuja, toisin kuin ns 'ydinperheen' jossa viis veisataan kakaroista. Sulla on vinoutunut maailmankuva! Lapsi tarvitsee vähintään yhden kunnollisen vanhemman, joka opettaa mikä on oikein ja väärin. Se että perheessä on pöllö isä ja äiti, ei todellakaan takaa että kasvatus olisi jotenkin mallillaan! Täysin asiaton kannanotto. Järki hoi älä jätä.

• Ihmettelen?
        hunksz kirjoitti:

"Pirre*"

Minulla on kolme yksinhuoltavaa lasta. Kolmekymppisiä jo.
        Ansaitsemattomilla rahoillaan, vahvalla avustuksellani, tekivät naiseni heistä ihmiset.
        Eipä hassumpia kakaroita tullutkaan.
        Varsinaisia valtionhoitamia ovat he.
        Siihen aikaan oli kyllä valtio ihan erilainen, uskoisin että naisetkin olivat.
        Tota... toista vanhempaa en pahemmin kaivannut...:)

H.

Olet eronut. Puhut kuinka yh:jatovat yleisesti huoria.?? Tunnetko kaikki yh-jat Suomessa? Millä oikeudella katsot että, sinulla oikeus nimitellä sinulle täysin tuntemattomia ihmisiä huoriksi? Nimittelet siis myös ex-vaimoasi huoraksi? - ja sinun lapsiasi kakaroiksi? Kuka vanhempi yleensäkään käyttää omista lapsista yleisesti nimitystä kakara?. Ovat aikuisia? Lapsia sanotaan täällä aina lapsiksi? Tai aikuinen lapsi? Kuvaa aika paljon sinua itseäsi. Mitä täällä kirjoitat. Oliko äitisi huora ja sinä avioliiton ulkopuolella syntynyt kakara. Niinkö sinua lapsena nimiteltiin ja äitiäsi?

Ai, että, sinun ex-vaimosi sitten oli poikkeus. Kaikki muut naiset jotka eroavat ovat huoria? Oletko jotenkin yksinkertainen ihminen? Kasvanut joissain säkissä?

• Pirre*
        korppis kirjoitti:

Ennen kuin lähden kirkolle lisään vielä yhden pohtimisen arvoisen aiheen.

Mikähän mahtaa olla vanhempien osuus oman lapsensa avioliiton tai uusioperheen onnistumiseen/epäonnistumiseen?

Niin en tiedä, onko meissä vikaa lapsemme/poikamme eroon, ei ainakaan suoranaista - emme ole puuttuneet heidän perhe elämäänsä koskaan, en ole ollut ainakaan - ja nenänsä lasten liittoihin ja -asioihin pistävä anoppi.

Tiijjä sitten geeneistä..jommankumman puolison..ja puolelta, yhessä perheessä on jo monta perintötekijää ja sosiaalista perimääkin..

Mutta, yhäkin jankutan yksinhuoltajien jaksamis ongelmaa, kun perheen pyöritys on kovaa työtä jo kaksinkin, niin mitä se on yksin...tai uuden suuremman perheen kanssa,,ja kenties monennenko..lapsilta puuttuu ainakin rauha olla ja kasvaa, ainakin uusioperheissä. Tietysti ihmise on henkisiltä vahvuksiltaan erilaisia, niin ettei mitään voi yleistää, mutta kun lasten/nuorten ongelmat on kuitenkin jokunlainen mittari, jossain on mätää..ei yksin yhteiskunnassa. Ja opettajassa :)

• jaksetaan hoorat..
        Ihmettelen? kirjoitti:

Olet eronut. Puhut kuinka yh:jatovat yleisesti huoria.?? Tunnetko kaikki yh-jat Suomessa? Millä oikeudella katsot että, sinulla oikeus nimitellä sinulle täysin tuntemattomia ihmisiä huoriksi? Nimittelet siis myös ex-vaimoasi huoraksi? - ja sinun lapsiasi kakaroiksi? Kuka vanhempi yleensäkään käyttää omista lapsista yleisesti nimitystä kakara?. Ovat aikuisia? Lapsia sanotaan täällä aina lapsiksi? Tai aikuinen lapsi? Kuvaa aika paljon sinua itseäsi. Mitä täällä kirjoitat. Oliko äitisi huora ja sinä avioliiton ulkopuolella syntynyt kakara. Niinkö sinua lapsena nimiteltiin ja äitiäsi?

Ai, että, sinun ex-vaimosi sitten oli poikkeus. Kaikki muut naiset jotka eroavat ovat huoria? Oletko jotenkin yksinkertainen ihminen? Kasvanut joissain säkissä?

Kirjoitat asiaa, siis miesten mielipiteiden tuomaa "totuutta", että kaikki naiset ovat *h..ria*, koska useimmat erotkin johtuvat miesten vainoharhaisesta mustasukkaissudesta ja sen johdosta käytetystä väkivallasta.

Miksi siis mies valitsee hyvännäköisen vaimon? Miksi ei valitse sitä "äitityyppiä", jonka kuitenkin kotiinsa haluaa "kotiapulaiseksi?

Onko jokin pakko pokata se kaunein, josta kaveritkin ovat kateellisia ja senkinjäleen käydä riitoja "kaunottarestaan", joka nauttiikin flirtistä, jota hänelle suodaan?

Hän on tottunut saamaan huomiota ja suotakoon se hänelle, koska kauneus ei ole ikuista ja useimmat naiset sen tietävätkin.

Oma nuoruus on karumpi, että en ollut julkkis, mutta kuitenkin "söpö" ja erittäin haluttu tanssipartneri. Jotenkin olin kai niissä "loppupeleissä" inhoittava, koska en halunut lääppimistä ja saattomatka kotiini oli pitkä, kuten Suhmuran Santralla.

No, harmi mikä harmi, koska avioiduin kuitenkin henkilön kanssa, joka osoittautui sairaaloisen mustasukkaiseksi. Kyllä siinä hu...tteluja riitti, mutta onneksi, kun lapsetkin olivat jo omillaan, sain oman asunnon, kaukana hänestä. Edelleen hän (aikuisille)lapsille yrittää selitellä, kuinka teidän äiti on se "hoora", joka muutti pois kodista.

Tuo hoorakin tulee hänen kirjoituksestaan, jonka oli liimannut postilaatikkoomme! Hooran paikka!

• "tii-na-"

Toivottavasti et vaadi kaljoja takaisin.
      Pojilla kun on nyt muutenkin vaikeaa.. :):)
      Herran jummala! Saattavat tulla ihan uskoonkin kuten muutkin vapautta kaipaavat rosvot.

H.

• en todellakaan kun toisen isä oli sanonu ettei meidän kaupassa oo niitä edes myynnissä olivat vierailleet jo toisessakin kaupassa ihmettelen kyllä kun tietävät jäävänsä kiinni niin miten ne kaljat yleensä on vielä siellä repussa paljon on vielä pojilla opittavaa ennen uskoon tuloo ;))))

• tii-na- kirjoitti:

en todellakaan kun toisen isä oli sanonu ettei meidän kaupassa oo niitä edes myynnissä olivat vierailleet jo toisessakin kaupassa ihmettelen kyllä kun tietävät jäävänsä kiinni niin miten ne kaljat yleensä on vielä siellä repussa paljon on vielä pojilla opittavaa ennen uskoon tuloo ;))))

"tii-na-"

Joissain kaupoissa olen törmännyt ilmaiseen kahvi- ja kakkutarjoiluun.
        Onkohan teillä senlaista traditiota? :)

Jos on, niin tarkista laukut ja kassit tai hanki halpa ostokakku.
        H.

• issyou

Poika oli oikeassa.
      Sinä et saa tarkastaa hänen reppuaan, poliisi voi.
      Ainoa asia jonka voit tehdä, on pitää poika kaupassa sisällä kunnes poliisi tulee.
      Sekin on hiukan kyseenalaista, voitko rajoittaa jonkun poistumisoikeutta

• näinhän se on mutta poika saa juosta karkuun ympäri kauppaa ja kaataa karkkitelineitä mennessään näin paatuneet rikolliset tilapäiset näpistelijät avaavat reppunsa ja sitäpaitsi kaupan kassalla lukee avaathan kassisi ja reppusi kiitos mitähän tää mahtaa tarkoittaa ja kuka uskaltaa pitää kaupassa sellaista joka käy päälle tiedä mitä sieltä taskusta löytyy mutta onneks kumminkin huomasin että suurin osa vanhemmista on yhteistyöhaluisia ja toinen pojista tulee huomenna käymään vanhempiensa kanssa toinen puoli on sit tietysti tätä mieltä että heidän poikansa oli oikeassa on muuten ensimmäinen kerta viidentoista vuoden aikana kun näin käy yleensä on kiltisti jääty odottamaan poliisia tai vanhempia kauppaan.

• issyou
        tii-na- kirjoitti:

näinhän se on mutta poika saa juosta karkuun ympäri kauppaa ja kaataa karkkitelineitä mennessään näin paatuneet rikolliset tilapäiset näpistelijät avaavat reppunsa ja sitäpaitsi kaupan kassalla lukee avaathan kassisi ja reppusi kiitos mitähän tää mahtaa tarkoittaa ja kuka uskaltaa pitää kaupassa sellaista joka käy päälle tiedä mitä sieltä taskusta löytyy mutta onneks kumminkin huomasin että suurin osa vanhemmista on yhteistyöhaluisia ja toinen pojista tulee huomenna käymään vanhempiensa kanssa toinen puoli on sit tietysti tätä mieltä että heidän poikansa oli oikeassa on muuten ensimmäinen kerta viidentoista vuoden aikana kun näin käy yleensä on kiltisti jääty odottamaan poliisia tai vanhempia kauppaan.

Miksi ottaa riski 20 Euron ostoksesta ? Että käy päälle ?
        Antaa lapsen mennä ja poliisi tarkistaa kaupan kameroista jälkikäteen, tarpeen etsiä.
        Summa on pieni

• issyou kirjoitti:

Antaa lapsen mennä ja poliisi tarkistaa kaupan kameroista jälkikäteen, tarpeen etsiä.
        Summa on pieni

anteeks nyt en ymmärtäny mutta ei se mitään onks tää nyt sitä nykyajan kasvatusta antaa lapsen mennä kun summakin on niin pieni tätähän tää on mutta sillon kun on omasta omaisuudesta kiinni niin mää ajattelen vähän toisella tavalla.

• Rimmir tänään
        issyou kirjoitti:

Summa on pieni

Eihän se taida rahasta olla kyse, vaan siitä kun lapsi aloittaa rikollisen uransa niin se päättyy aina huonosti ellei siihen puututa heti.
        Mitä nuorempana kokeilee rajojaan esim näpistelemällä tai vioittamalla toisen omaisuutta ilman että siihen kukaan puuttuu, antaa lapselle vääristyneen kuvan yhteiskunnasta ja miten siinä toimitaan.

• tii-na- kirjoitti:

anteeks nyt en ymmärtäny mutta ei se mitään onks tää nyt sitä nykyajan kasvatusta antaa lapsen mennä kun summakin on niin pieni tätähän tää on mutta sillon kun on omasta omaisuudesta kiinni niin mää ajattelen vähän toisella tavalla.

ja jos vielä oikeen mietitään tätä asiaa niin mustahan olis voitu tehdä syyllinen koko tähän hommaan pojathan olis voinu sanoo että mää myin niille sen kaljan sit olis ruvettu tarkastaan kassatapahtumia mutta toisaalta ei sitä olis tarvinnu tehdä koska tää toinen poika oli vanha tuttu ilman valvontakameroitakin.

• issyou
        tii-na- kirjoitti:

Tarkoitin näin.
        Jos summa on pieni, onko järkeä riskeerata omaa henkeään.
        Jollei ole oikeuksia pidättää varasta, tutkia kassia.
        Kannattaisiko jättää asia poliisin huostaan ?
        Kauppiaalla ei ole oikeuksia , poliisilla on.
        Tekijät ovat tuttuja, ne saadaan kiinni myöhemmin ?

• Rimmir tänään kirjoitti:

Eihän se taida rahasta olla kyse, vaan siitä kun lapsi aloittaa rikollisen uransa niin se päättyy aina huonosti ellei siihen puututa heti.
        Mitä nuorempana kokeilee rajojaan esim näpistelemällä tai vioittamalla toisen omaisuutta ilman että siihen kukaan puuttuu, antaa lapselle vääristyneen kuvan yhteiskunnasta ja miten siinä toimitaan.

näin se munkin mielestä menee asiaan pitää puuttua heti ja kovilla otteilla.

• ...
        tii-na- kirjoitti:

Harvinaista.

Nyt olen viiva-hiivan kanssa kerrankin täysin samaa mieltä. Varastaminen nyt yksiselitteisesti on rikos.

=DW=

• issyou kirjoitti:

Tarkoitin näin.
        Jos summa on pieni, onko järkeä riskeerata omaa henkeään.
        Jollei ole oikeuksia pidättää varasta, tutkia kassia.
        Kannattaisiko jättää asia poliisin huostaan ?
        Kauppiaalla ei ole oikeuksia , poliisilla on.
        Tekijät ovat tuttuja, ne saadaan kiinni myöhemmin ?

sen takia en tehnykkään sen enempää kun pelkäsin itseni puolesta mutta tilanne oli yllättävä kun vastassa oli keskenkasvuinen poika kun on sentään tähän asti pärjänny varasteluasioissa paatuneitten rikollistenkin kanssa enkä oo koskaan tuntenu itseeni uhatuksi.

• mieti hiukan
        tii-na- kirjoitti:

näin se munkin mielestä menee asiaan pitää puuttua heti ja kovilla otteilla.

Käsitätkö ettei sulla ole oikeutta puuttua toiseen henkilöön !kovilla otteilla!
        et ole poliisi, et tulli, et PV henkilöstöä.

• mieti hiukan kirjoitti:

Käsitätkö ettei sulla ole oikeutta puuttua toiseen henkilöön !kovilla otteilla!
        et ole poliisi, et tulli, et PV henkilöstöä.

et käsittäny ollenkaan oikeen tarkoitin että kotona on puututtava tähän kovilla otteilla jos luet uudelleen rimmirin kirjoituksen niin ymmärrät mitä tarkoitin jos haluat.

• tii-na- kirjoitti:

et käsittäny ollenkaan oikeen tarkoitin että kotona on puututtava tähän kovilla otteilla jos luet uudelleen rimmirin kirjoituksen niin ymmärrät mitä tarkoitin jos haluat.

mutta kirjoituksesi perusteella uskon sun kuuluvan joukkoon kirjoitin mää mitä tahansa se on väärin.

• mieti hiukan
        tii-na- kirjoitti:

mutta kirjoituksesi perusteella uskon sun kuuluvan joukkoon kirjoitin mää mitä tahansa se on väärin.

Ny en tajua?
        Kun sanon ettei sulla ole poliisinoikeuksia, kuulun johonkin joukkoon ?
        Mihin ?
        Toisen ihmisen väkisin pidättäminen on poliisiasia, ei kauppiaan oikeus ?
        Otat kaiken henkilökohtaisesti, silloinkin kun keskustellaan mihin on kauppiaalla oikeus ja mihin on poliisilla oikeus ?
        Näinä nykyisinä päivinä pitä olla hyvin tarkka, mitä voi tehdä ja mitä ei voi tehdä

Ny en tajua?
        Kun sanon ettei sulla ole poliisinoikeuksia, kuulun johonkin joukkoon ?
        Mihin ?
        Toisen ihmisen väkisin pidättäminen on poliisiasia, ei kauppiaan oikeus ?
        Otat kaiken henkilökohtaisesti, silloinkin kun keskustellaan mihin on kauppiaalla oikeus ja mihin on poliisilla oikeus ?
        Näinä nykyisinä päivinä pitä olla hyvin tarkka, mitä voi tehdä ja mitä ei voi tehdä

no eihän tässä nyt kukaan oo ottanutkaan kenenkään oikeuksia et sit lukenu sitä kirjoitusta johon vastasin ja jokaisen meistä on aina mietittävä omalle kohdalle asiat että edes vähän ymmärrettäis tai haluttais ymmärtää mun mielestä se vaan on niin väärin jos varastaa toisen omaisuutta en voi sille mitään ja sillon kun se omaisuus on mun se tulee vaan otettua niin henkilökohtaisesti muunmuassa noin kuukausi sitten kun kaupalle murtauduttiin mies joka paikalle meni ei uskaltanut väkisin ottaa varkaita kiinni vaikka olisi pystynyt ettei joudu itse syyteeseen eivät onneks saaneet mitään mukaansa hajoittivat vaan kiinteistöä mutta ei oo poliisitkaan saanu varkaita kiinni tämmöstä tää on tää nykypäivä laki suojelee rikollista liian paljon vankilakuluissakin säästettäs paljon jos jokaisella olis oman käden oikeus hakata rikolliset hengiltä paikanpäällä.

• mieti hiukan
        tii-na- kirjoitti:

no eihän tässä nyt kukaan oo ottanutkaan kenenkään oikeuksia et sit lukenu sitä kirjoitusta johon vastasin ja jokaisen meistä on aina mietittävä omalle kohdalle asiat että edes vähän ymmärrettäis tai haluttais ymmärtää mun mielestä se vaan on niin väärin jos varastaa toisen omaisuutta en voi sille mitään ja sillon kun se omaisuus on mun se tulee vaan otettua niin henkilökohtaisesti muunmuassa noin kuukausi sitten kun kaupalle murtauduttiin mies joka paikalle meni ei uskaltanut väkisin ottaa varkaita kiinni vaikka olisi pystynyt ettei joudu itse syyteeseen eivät onneks saaneet mitään mukaansa hajoittivat vaan kiinteistöä mutta ei oo poliisitkaan saanu varkaita kiinni tämmöstä tää on tää nykypäivä laki suojelee rikollista liian paljon vankilakuluissakin säästettäs paljon jos jokaisella olis oman käden oikeus hakata rikolliset hengiltä paikanpäällä.

Nimenomaan tästä on kyse.
        Vaikka todistat varkauden, näet itse teossa.
        Voi olla viisaampi ettet tee mitään, vaan jätät asiat poliisille.
        Normi kansalaisen ajatus on että otanpa kiinni varkaan.
        Mutta kun oikeuteen mennään, väkivalta saattaa koitua omaksi pahaksi.
        On viisaampi antaa varkaan lähteä ja kutsua poliisi paikalle,
        Poliisilla on oikeus pakkokeinoihin, kauppiaalla ei.
        Ei laki suojele rikollista, vaan laki on sama kaikille.
        Kauppiaskaan kun ei voi olla varma kävikö oikean miehen tai naisen kimppuun.
        Mitäs jos erehtyikin.
        Ei pidä hyökätä ekana vaan miettiä voisko olla mahdollista että erehtyi?

Nimenomaan tästä on kyse.
        Vaikka todistat varkauden, näet itse teossa.
        Voi olla viisaampi ettet tee mitään, vaan jätät asiat poliisille.
        Normi kansalaisen ajatus on että otanpa kiinni varkaan.
        Mutta kun oikeuteen mennään, väkivalta saattaa koitua omaksi pahaksi.
        On viisaampi antaa varkaan lähteä ja kutsua poliisi paikalle,
        Poliisilla on oikeus pakkokeinoihin, kauppiaalla ei.
        Ei laki suojele rikollista, vaan laki on sama kaikille.
        Kauppiaskaan kun ei voi olla varma kävikö oikean miehen tai naisen kimppuun.
        Mitäs jos erehtyikin.
        Ei pidä hyökätä ekana vaan miettiä voisko olla mahdollista että erehtyi?

kyllä nyt oppi meni perille paremmin kun turvallisuuskoulutuksessa.

• Sukulaistyttö joka oli Stokalla töissä kertoi että tapahtuu aika usein että perjantaina iltapäivällä tulee joku nuorempi nainen ja ostaa kalliin juhlamekon ja palauttaa sen maanantai-aamupäivällä kun ei se sopinutkaan (viini jne tahroineen). Ketkä nää neitoset on sitten kasvattaneet? Ei ainakaan me vapaan kasvatuksen puolestapuhujat, koska me opetamme esimerkillämme ei ruoskalla.

• kunpa kaikilla oliskin niitä esimerkkejä takataskussa.

• Tase pappa
        tii-na- kirjoitti:

kunpa kaikilla oliskin niitä esimerkkejä takataskussa.

tii-na - Olet mielestäni oikeassa, tässä asiassa.

En tiedä, vieläkö on koululaisten keskuudessa vallalla trendi, että pitää näpistellä, päästäkseen johonkin kaveriporukkaan.
        Tyttöjen oli vietävä tietyistä liikkeistä meikkejä ja muuta sen sellaista.
        Sitä näpistelyä katsottiin meriittinä.

Pojillakin oli omat riittinsä, jotka piti toteuttaa.
        Seurauksia ei osattu pelätä.
        Kun käry kävi, oli vanhemmat nöyränä ja nolona kukkaron nyörit avoinna. Jälkijunassa.

Omalla kohdallani tein ratkaisun, jota en kadu.
        Poikani joutui tämän riitin suorittamaan eräässä Tavaratalossa, ollessa juuri täyttänyt 15 vuotta.

Poliisilaitokselta soitettiin, että sälli oli näpistänyt Kellon Remmin, jonka olin Pojan lähettänyt ostamaan, antaen rahat mukaan ostokseen.
        Kysyivät, tulenko hakemaan pojan laitokselta, vai lähettävätkö yksin kotiin.
        Käskin lähettämään suoraan kotiin, ja olemaan kotona 10 minuutin sisällä, pahempia seurauksia välttääkseen.

Näin tapahtuikin. Poika tuli korvat luimussa ovelle.
        En antanut aikaa riisua kenkiään, kun kysyin mikä liike oli uhrina.

Vastauksen satuani marssitin pojan kanssani Tavarataloon. Komensin sällin näyttämään, kuka Etsivä oli käräyttänyt näpistelijän.
        Asiakkaalta näyttävä, ostoskärryjä lykkäävä Nais-Ihminen oli kyseessä.

Menimme Etsivän tykö ja pyysin häntä hakemaan Tavaratalon Isoimman Herran, joka sattuisi olemaan paikalla.

Sieltä tulikin sitten Myymälä-Vastaava.
        Kerroin heille tapauksen ja sanoin, että nyt on Pojalla anteeksipyynnön paikka. Heti, eikä selittelyjä kaivata.

Poika pyysi itku silmässä anteeksi.
        Tippa oli silmissä minulla, Etsivällä kuin Esimiehelläkin.

Pojalta peruttiin annettu porttikielto liikkeeseen ja kättä puristaen siinä ystävinä erottiin.

Vuosien kuluttua asiaa puidessamme Poikani tuumi, että se oli kova, mutta Hyvä ja Reilu sekä oikeuden mukainen ja miesmäinen tapa puuttua asiaan.
        Se kuulemma opetti.

• Tase pappa kirjoitti:

En tiedä, vieläkö on koululaisten keskuudessa vallalla trendi, että pitää näpistellä, päästäkseen johonkin kaveriporukkaan.

Kun käry kävi, oli vanhemmat nöyränä ja nolona kukkaron nyörit avoinna. Jälkijunassa.

Poikani joutui tämän riitin suorittamaan eräässä Tavaratalossa, ollessa juuri täyttänyt 15 vuotta.

Poliisilaitokselta soitettiin, että sälli oli näpistänyt Kellon Remmin, jonka olin Pojan lähettänyt ostamaan, antaen rahat mukaan ostokseen.
        Käskin lähettämään suoraan kotiin, ja olemaan kotona 10 minuutin sisällä, pahempia seurauksia välttääkseen.

Vastauksen satuani marssitin pojan kanssani Tavarataloon. Komensin sällin näyttämään, kuka Etsivä oli käräyttänyt näpistelijän.

Menimme Etsivän tykö ja pyysin häntä hakemaan Tavaratalon Isoimman Herran, joka sattuisi olemaan paikalla.

Kerroin heille tapauksen ja sanoin, että nyt on Pojalla anteeksipyynnön paikka. Heti, eikä selittelyjä kaivata.

Pojalta peruttiin annettu porttikielto liikkeeseen ja kättä puristaen siinä ystävinä erottiin.

Vuosien kuluttua asiaa puidessamme Poikani tuumi, että se oli kova, mutta Hyvä ja Reilu sekä oikeuden mukainen ja miesmäinen tapa puuttua asiaan.
        Se kuulemma opetti.

"Tase pappa"

Korppiksella on samanlainen tarina jossain ketjussa.
        Haluaisitko minunkin kirjoittavan?
        Osaisin kyllä, oikeastaan, kirjoitan, odota hetki.
        H.

• Tase pappa kirjoitti:

Se kuulemma opetti.

mun mielestä vanhemmilla pitää olla vastuu lapsistaan eikä pidä antaa kaikkee mennä sormien läpi sää teit oikein kun siirsit teosta vastuun pojalle ja annoit itse ns selvittää omat sotkunsa eihän mikään voi opettaa jos ei kukaan puutu.

• hunksz kirjoitti:

"Tase pappa"

H.

mikä sua riivaa tänään mää en oo lukenu tollasta tarinaa koskaan ja mun mielestä se sopi hyvin tähän aloitukseen ja voihan useammallekkin ihmiselle tapahtua samantyyppisiä asioita.

• hunksz
        hunksz kirjoitti:

"Tase pappa"

H.

Pojan sukset olivat katkenneet hyppyrimäessä, isä ei pitänyt siitä, koska tapahtuma oli jo kolmas kerta.
        Poika ei ymmärtänyt että korjaaminen oli kallista, ja sukset olivat Hiihtämistä varten, poltti päreet vain.
        Isä suuttui siitä vielä enemmän, eikä luvannut uusia Suksia Jouluksikaan.
        Poika puski vihaisesti Lunta ja aurasi tiensä hyppykerhon majalle. ja varasti limsan,
        joi sen nauttien.
        Poliisille ei soitettu, isälle vain, koska kylällä kaikki tunsivat toisensa.
        Toista lunta puskivat isä ja poika, yksi korvasta puristi vain.
        Joulupukki toi uudet sukset, kovan takana oli hali vain.
        Isä nauroi vaivallle vain.
        Korvan puristamista lukuunottamatta on tarina tosi.

Hyviä, raakasti kasvattavia isiä on harvassa.
        Minulla kävi hyvä tuuri, puusuksien aikaan.
        H.

• hunksz kirjoitti:

Pojan sukset olivat katkenneet hyppyrimäessä, isä ei pitänyt siitä, koska tapahtuma oli jo kolmas kerta.
        Poika ei ymmärtänyt että korjaaminen oli kallista, ja sukset olivat Hiihtämistä varten, poltti päreet vain.
        Isä suuttui siitä vielä enemmän, eikä luvannut uusia Suksia Jouluksikaan.
        Poika puski vihaisesti Lunta ja aurasi tiensä hyppykerhon majalle. ja varasti limsan,
        joi sen nauttien.
        Poliisille ei soitettu, isälle vain, koska kylällä kaikki tunsivat toisensa.
        Toista lunta puskivat isä ja poika, yksi korvasta puristi vain.
        Joulupukki toi uudet sukset, kovan takana oli hali vain.
        Isä nauroi vaivallle vain.
        Korvan puristamista lukuunottamatta on tarina tosi.

Hyviä, raakasti kasvattavia isiä on harvassa.
        Minulla kävi hyvä tuuri, puusuksien aikaan.
        H.

Tätä tarinaa ei usko sokee reetakaan,näin uskoo rva kiusattu

Tätä tarinaa ei usko sokee reetakaan,näin uskoo rva kiusattu

"korpinen"

Tämä tarina on tosi.
        Minä halusin kirjoittaa tarinan pashanjauhajille.
        H.

• tarkkuutta, ,
        hunksz kirjoitti:

"korpinen"

Tämä tarina on tosi.
        Minä halusin kirjoittaa tarinan pashanjauhajille.
        H.

Sekoitat kirjoittajat toisiinsa.

• huru-ukko10
        tarkkuutta, , kirjoitti:

Selvä se ,kännissä se on.

• tarkkuutta, , kirjoitti:

Hunkszi

Olisiko niin, että jos itse sekoilet monilla nikeillä sekoilet muidenkin nimimerkeissä.

Kotikiusattu ja korpikirjailija no joopatijoo, kiva, että sekoitit minut palstan positiiviseen kirjoittajaan ; )

"tarkkuutta, "

Tuota noin, mistäs sinä sen tiedät?
        Kun ei kukaan muukaan.

Nimimerkeillä minä menen ja ajatuksilla kirjoitustensa tyylistä.
        Sekään ei aina riitä, että joku vastaisi henkilökohtaisesti jossain privassa.
        Jos X tekee aloituksen, Y vastaa siihen ja Ö tulee mukaan ja tarinansa ovat samantyyppisiä, alan minä olemaan epäluuloinen.
        H.

Hunkszi

Olisiko niin, että jos itse sekoilet monilla nikeillä sekoilet muidenkin nimimerkeissä.

Kotikiusattu ja korpikirjailija no joopatijoo, kiva, että sekoitit minut palstan positiiviseen kirjoittajaan ; )

MInulla ei ole muita, olen vain HUNKSZ.
        H

• tarkkuutta, ,
        hunksz kirjoitti:

"tarkkuutta, "

Tuota noin, mistäs sinä sen tiedät?
        Kun ei kukaan muukaan.

Nimimerkeillä minä menen ja ajatuksilla kirjoitustensa tyylistä.
        Sekään ei aina riitä, että joku vastaisi henkilökohtaisesti jossain privassa.
        Jos X tekee aloituksen, Y vastaa siihen ja Ö tulee mukaan ja tarinansa ovat samantyyppisiä, alan minä olemaan epäluuloinen.
        H.

Alat sekoilla ja yleensä vastataan nimimerkille joka on viestin kirjoittanut, ei oman mielikuvituksen mukaiselle. Ei kannata luottaa yhteenkään nimimerkkiin, siinä olet oikeassa.

Hunkszi

Olen määki pikkasen ylpee kun saan kunnian tulla sekotetuks ihmiseen jolla on hyvä kirjallinen ulosanti.
        Annetaan pojan temmeltää ja kiehua omissa kuvitelmissaan

Alat sekoilla ja yleensä vastataan nimimerkille joka on viestin kirjoittanut, ei oman mielikuvituksen mukaiselle. Ei kannata luottaa yhteenkään nimimerkkiin, siinä olet oikeassa.

"tarkkuutta, "

Sekoiluun haluaisin vähän tarkkuutta.
        Ole hyvä.
        H.

• Katselin tässä että mihin suuntaan keskustelu menee, mutta eikös jokaisella ole sellanen jokamiehenoikeus ottaa varkaat tai sitä yrittävät kiinni.

• no niinhän sitä luulis mutta kun oot tätä ketjuu seurannu niin eihän se asia niinkään oo ja ikävä kyllä nää nuoret sen tietää paremmin kun hyvin näköjään ja sinänsä hyvä että tekijä oli poliisin vanha tuttu muuten mua ei ehkä olis uskottu ollenkaan ja opetukseksi muille saman ikäisille vein asian pidemmälle kun olis oikeesti vaatinutkaan.

• :-)))))))
        tii-na- kirjoitti:

no niinhän sitä luulis mutta kun oot tätä ketjuu seurannu niin eihän se asia niinkään oo ja ikävä kyllä nää nuoret sen tietää paremmin kun hyvin näköjään ja sinänsä hyvä että tekijä oli poliisin vanha tuttu muuten mua ei ehkä olis uskottu ollenkaan ja opetukseksi muille saman ikäisille vein asian pidemmälle kun olis oikeesti vaatinutkaan.

Jokaisella on oikeus ottaa varas kiinni, mutta ei tutkia kasseja, taskuja jne.

Mikäli sitten käykin niin, ettei poliisi löydäkkään mitään varastettua tavaraa/tuotetta, voi kiinni ottaneelle käydä köpelösti.

• tii-na- kirjoitti:

no niinhän sitä luulis mutta kun oot tätä ketjuu seurannu niin eihän se asia niinkään oo ja ikävä kyllä nää nuoret sen tietää paremmin kun hyvin näköjään ja sinänsä hyvä että tekijä oli poliisin vanha tuttu muuten mua ei ehkä olis uskottu ollenkaan ja opetukseksi muille saman ikäisille vein asian pidemmälle kun olis oikeesti vaatinutkaan.

Eikös noilla poliiseilla ole nykyään sellanen juttu et jos on soitettu heidät paikalle asia tutkitaan halusit tai et ja aina tehdään lastensuojeluilmoitus ja vanhemmille menee tieto. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla polliisit kovasti kehuu nollatoleranssia ja lehdistä saa lukea samaa. Tarkoitan et kaikki ilmoitetaan oli minkä ikänen tahansa.

• :-))))))) kirjoitti:

Jokaisella on oikeus ottaa varas kiinni, mutta ei tutkia kasseja, taskuja jne.

Mikäli sitten käykin niin, ettei poliisi löydäkkään mitään varastettua tavaraa/tuotetta, voi kiinni ottaneelle käydä köpelösti.

Esimerkiksi mitä? Liiallista voimaa ei saa käyttää tilanteeseen nähden ja jos ei mitään vammoja ole tullut taikka vaatteita hajonnut ei kait kiinniotettava voi syyttää mistään kiinniottajaa. Jos on rehellinen asiakas se näyttää laukkunsa ja taskunsa eikä rupea nostelemaan syytteitä.
        Loppupeleissä yleinensyyttäjä katsoo onko aihetta yleisenedun vuoksi tarvetta nostaa syyte.
        Näin minä olen ymmärtänyt asian, kun noita juttuja saa silloin tällöin lukea lehdistä.

• :)))))))
        Nittaminax kirjoitti:

Esimerkiksi mitä? Liiallista voimaa ei saa käyttää tilanteeseen nähden ja jos ei mitään vammoja ole tullut taikka vaatteita hajonnut ei kait kiinniotettava voi syyttää mistään kiinniottajaa. Jos on rehellinen asiakas se näyttää laukkunsa ja taskunsa eikä rupea nostelemaan syytteitä.
        Loppupeleissä yleinensyyttäjä katsoo onko aihetta yleisenedun vuoksi tarvetta nostaa syyte.
        Näin minä olen ymmärtänyt asian, kun noita juttuja saa silloin tällöin lukea lehdistä.

Aiheeton varkaaksi syyttäminen on kunnialoukkaus.

• Nittaminax kirjoitti:

Eikös noilla poliiseilla ole nykyään sellanen juttu et jos on soitettu heidät paikalle asia tutkitaan halusit tai et ja aina tehdään lastensuojeluilmoitus ja vanhemmille menee tieto. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla polliisit kovasti kehuu nollatoleranssia ja lehdistä saa lukea samaa. Tarkoitan et kaikki ilmoitetaan oli minkä ikänen tahansa.

kyllä näin on ja tän takia mää soitinkin poliisit paikalle.

• :))))))) kirjoitti:

ei oo sellasta varasta sattunu mun kohdalle ennen joka ei olis kassiaan avannu eikä tietystikkään ketään voi syyttää jos ei ole varma asiasta.

• tii-na- kirjoitti:

ei oo sellasta varasta sattunu mun kohdalle ennen joka ei olis kassiaan avannu eikä tietystikkään ketään voi syyttää jos ei ole varma asiasta.

ja just sen takia niitä on niin vaikee saada kiinni kun ne on niin ovelia ja vielä senkin jälkeen vaikka kassi olis täynnä tavaraa ne väitää ettei ne tiedä mistä ne sinne on joutunu.

oletko huomannut nykyisen kielenkäytön ,vaikka tyyppi tavattais savuava ase käressä ruumisröykkiöltä hänta vaan epäillään.

Juuh ja niin on moneksi muuksikin syyttäminen, mutta ensinhän tutkitaan ja sit vasta hutkitaan. :)

• Tase pappa
        :))))))) kirjoitti:

Syyttäminen ja epäily on kaksi eri asiaa.
        Epäilty voi esittää kassinsa, eikä lähteä pakoon.

Jokaisella on oikeus varkaan kiinniottoon, ei pidätykseen.
        Väkivallan käyttöä kiinniotossa ei passaa käyttää, tai on itse syytettyjen penkillä.

• Tase pappa kirjoitti:

Syyttäminen ja epäily on kaksi eri asiaa.
        Epäilty voi esittää kassinsa, eikä lähteä pakoon.

Jokaisella on oikeus varkaan kiinniottoon, ei pidätykseen.
        Väkivallan käyttöä kiinniotossa ei passaa käyttää, tai on itse syytettyjen penkillä.

No sinähän sen sanoit ja paremmin kun mää. :)

• kawe

Tämä juttu on sitten totta, enkä ole kertonut sitä ikinä kenellekään.
      Mutta nyt sitten tiedätte.
      Olin silloin 13v. ja piti ostaa ekat tupakat, kun eräät pojat poltti, parhaat tyttökaverit ei. Kai kyse oli jostain näyttämisen halusta?
      Rahaa ei omasta takaa ollut, joten otin kaksi äidille menevää ostosta koululaukkuun, lähdin pois kaupasta ja olin matkalla baariin ostamaan niitä tupakoita, kun myyjä huusi takaisin, kiinni jäin, enkä sen häpeän jälkeen ole vienyt mistään mitään, vaikka tilaisuuksia on ollut sadoittain.
      Eli kun kokemus on riittävän nöyryyttävä, myös teho on paras ja pätee edelleen.
      Varoa saa nykyisin, ettei joudu syytettyjen penkille. Miettisin kaksi kertaa ennen kuin ottaisin ketään kiinni, kyse voi olla sekakäyttäjästä, joka voi olla hyvinkin arvaamaton jos vielä jokin ase sattuu olla mukana.

• hei haloo

eikö sua koskan huolestuta että puhut täällä työasioista ja asiosta jotka kuuluu k-kaupoiille, luottamuksella.
      Mitä työnantajasi sano kun jaat kaikki kaupan tapahtumat täällä ?
      Tekis mieli tehdä sinusta ilmoitus k-ketjulle luottamuksellisten asioiden esillepanosta-

• Apua...nyt mä repesin. Mikä luottamuksellinen asia?? :)))

• haloo haloo mää oon ite oma työantajani enkä oo kenenkään nimee maininnu tässäkään keskutelussa ja kyllä sen näki moni muukin kun minä mun mielestä tää on sellainen asia että jokaisen joka joutuu tekemisiin lasten ja nuorten kanssa pitää tietää missä mennään sua tää ei ilmeisesti kosketa koska et joudu tekemisiin varmaan kenenkään kanssa pistäppä kuule ihan rauhassa ilmoitus ihan mihin kaupparyhmittymään tahansa en oo sitäkään maininnu missään kirjoituksessa ja sitäpaitsi onko tää mikään salainen asia tästä on tehty varmaan jo poliisiraporttikin.

• Nittaminax kirjoitti:

Apua...nyt mä repesin. Mikä luottamuksellinen asia?? :)))

ei saa revetä jos se hänen mielestään on ;))))) ajattele nyt noin paatoksellisesti ketjun luottamuksellisten asioiden esillepanosta- mitähän tän viivan jälkeen olis tullu.

• tiedä häntä
        Nittaminax kirjoitti:

Apua...nyt mä repesin. Mikä luottamuksellinen asia?? :)))

Kauppiaan kauppaan liityvä asia.
        Asiakasasia.
        Ei niitä ole tarkoitus jakaa täällä. olipa asiakas rikollinen tai ei, sitähän ei vielä tiedetä. Kauppiaan lausuman perusteella
        Poliisi vasta verifioi, oliko rikos vai ei.Kauppias täällä leimaa rikolliseksi jo nyt
        Miettikää pikkuisen-

• tii-na- kirjoitti:

haloo haloo mää oon ite oma työantajani enkä oo kenenkään nimee maininnu tässäkään keskutelussa ja kyllä sen näki moni muukin kun minä mun mielestä tää on sellainen asia että jokaisen joka joutuu tekemisiin lasten ja nuorten kanssa pitää tietää missä mennään sua tää ei ilmeisesti kosketa koska et joudu tekemisiin varmaan kenenkään kanssa pistäppä kuule ihan rauhassa ilmoitus ihan mihin kaupparyhmittymään tahansa en oo sitäkään maininnu missään kirjoituksessa ja sitäpaitsi onko tää mikään salainen asia tästä on tehty varmaan jo poliisiraporttikin.

Älä tiina välitä. Joku meinas olla muka fiksu ja saada sut liriin jostain olemattomasta asiasta. *hohhoijaa* :))

• tiedä häntä
        tii-na- kirjoitti:

haloo haloo mää oon ite oma työantajani enkä oo kenenkään nimee maininnu tässäkään keskutelussa ja kyllä sen näki moni muukin kun minä mun mielestä tää on sellainen asia että jokaisen joka joutuu tekemisiin lasten ja nuorten kanssa pitää tietää missä mennään sua tää ei ilmeisesti kosketa koska et joudu tekemisiin varmaan kenenkään kanssa pistäppä kuule ihan rauhassa ilmoitus ihan mihin kaupparyhmittymään tahansa en oo sitäkään maininnu missään kirjoituksessa ja sitäpaitsi onko tää mikään salainen asia tästä on tehty varmaan jo poliisiraporttikin.

Asiakasasia.
        Ei niitä ole tarkoitus jakaa täällä. olipa asiakas rikollinen tai ei, sitähän ei vielä tiedetä. Kauppiaan lausuman perusteella
        Poliisi vasta verifioi, oliko rikos vai ei.Kauppias täällä leimaa rikolliseksi jo nyt
        Miettikää pikkuisen

Mitäs jos poliisi sanoo et rikosta ei tapahtunut? Sä kulutit kaikille jo rikoksesta?

• tiedä häntä kirjoitti:

Asiakasasia.
        Miettikää pikkuisen-

Jaaha..ja missäs vaiheessa tiina sano missä hänen kauppansa sijaitsee ja epäillyn nimen. Nyt sun pitää muistaa ettet vaan itse tuo asiaa julki tai voit saada syytteen aiheettomasta herjauksesta. :) Tai perättömästä lauselmasta, tai jotain.

• miettikää tätä
        Nittaminax kirjoitti:

Älä tiina välitä. Joku meinas olla muka fiksu ja saada sut liriin jostain olemattomasta asiasta. *hohhoijaa* :))

Nittainax.
        Jos sinö olet fiksu, tajuat että asia josta puhutaan, on vailla poliisin vahvistusta.
        Kauppias täällä kuuluttaa sitä ja tätä-Emme tiedä toisen osapuolen kertomusta.
        Niin kauan kun poliisi ei ole vahvistanut rikoksen tapahtuneen, on kauppiaan sana leimaava ja hän voi joutua siitä edesvastuuseen.
        Vai kuinka,Miettikäähän hiukan uudelleen tapahtumaa ja lausuntoja joita täällä asiattomalla foorumilla jo asiasta selostetaan.
        Mitä pitäisivät poikien vanhemmat tästä selostuksesta, ennen poliisitutkintaa?
        Sanon vain, että kannatta pitää suu soukalla, ennekuin poliisi on vahvistanut asian.
        Muutoin on syytteessä herjauksesta.

• tiedä häntä kirjoitti:

Asiakasasia.
        Miettikää pikkuisen-

olipa hieno sana toi verifioi lähde sää nyt vaan kaikessa rauhassa tekeen niitä rikoksias kun niitä niin näyt kannattavan.

• tiedä häntä kirjoitti:

Asiakasasia.
        Miettikää pikkuisen

Mitäs jos poliisi sanoo et rikosta ei tapahtunut? Sä kulutit kaikille jo rikoksesta?

Anonyymit vastaan anonyymit........täähän on ratkiriemukasta. :))))))

• kannattaa miettiä
        Nittaminax kirjoitti:

Jaaha..ja missäs vaiheessa tiina sano missä hänen kauppansa sijaitsee ja epäillyn nimen. Nyt sun pitää muistaa ettet vaan itse tuo asiaa julki tai voit saada syytteen aiheettomasta herjauksesta. :) Tai perättömästä lauselmasta, tai jotain.

Täällä ontieto missä hänen kauppansa sijaitsee, se on jo jaettu julkisuuteen, mutta en sitä toista tässä.
        K.kaupan asiakkuutta nainen itse on moneen otteeseen täällä hehkuttanut

• tiedä häntä kirjoitti:

Asiakasasia.
        Miettikää pikkuisen

Oli pallo pyöreä siellä asui noita
        sarvipäinen syöjätär mi nieli sammakoita.
        Pallon omistivat veikot Vihtori ja Ville,
        pallossansa nyrkkiä pui noita molemmille.
        Äiti lepoon kutsui lapset pojat ei kuulleet lainkaan
        minkä rangaistuksen nyt veljespari saikaan.
        Noitakin jo kiukustuu kun kuulee mielen äksyn
        paha saakoon palkkansa ja pojat aimo läksyn

Tuntematon

• tiedä häntä kirjoitti:

Asiakasasia.
        Miettikää pikkuisen

hieno sana toi verifioi mutta herää tähän elämään lehdet on täynnä turvakameran kuvia vaikkei mitään oo vielä todistettu että sää oot lapsellinen.

• miettikää tätä kirjoitti:

Nittainax.
        Jos sinö olet fiksu, tajuat että asia josta puhutaan, on vailla poliisin vahvistusta.
        Niin kauan kun poliisi ei ole vahvistanut rikoksen tapahtuneen, on kauppiaan sana leimaava ja hän voi joutua siitä edesvastuuseen.
        Vai kuinka,Miettikäähän hiukan uudelleen tapahtumaa ja lausuntoja joita täällä asiattomalla foorumilla jo asiasta selostetaan.
        Sanon vain, että kannatta pitää suu soukalla, ennekuin poliisi on vahvistanut asian.

Wouw.......

• miettikää tätä kirjoitti:

Nittainax.

oon kuule keskustellu jo poikien vanhempien kanssa naamakirjassa arvaa puolusteliko ne poikiaan jos ne olis niikun sää niin mää en olis ees poliisiasiaa tehny siitä että näin anna jo olla.

• kannattaa miettiä kirjoitti:

Täällä ontieto missä hänen kauppansa sijaitsee, se on jo jaettu julkisuuteen, mutta en sitä toista tässä.
        K.kaupan asiakkuutta nainen itse on moneen otteeseen täällä hehkuttanut

Et siis ymmärtänyt, no ei voi mittään.

• ei voi olla totta
        tii-na- kirjoitti:

hieno sana toi verifioi mutta herää tähän elämään lehdet on täynnä turvakameran kuvia vaikkei mitään oo vielä todistettu että sää oot lapsellinen.

Sinä olet lapsellinen.
        Jakaessasi täällä asioita joita poliisi ei ole vielä vahvistanut.
        Leimaat rikollisiksi lapset, vaikket tiedä mikä tuomio on.
        Miten paljon pitää tapahtua ihmiselle , sinulle, että tajuat ettei työpaikkasi asiat ole niitä mitä juorupalstoilla jaetaan.
        Kaikella ystävyydellä, koitan saada sinut havahtumaan.
        Älä selosta tänne rikosoikeuden piiriin kuuluvia asioita joista ei ole vielä tuomiota tullut.
        Niin kauan ne käy herjauksista ja niistä voidaan nostaa kanne sinua itseäsi vastaan.
        Herrajumala sentään, mieti mitä työasioita laitat nettiin.Ne ei koskaan poistu täältä

• kuis pesee tollo
        tii-na- kirjoitti:

oon kuule keskustellu jo poikien vanhempien kanssa naamakirjassa arvaa puolusteliko ne poikiaan jos ne olis niikun sää niin mää en olis ees poliisiasiaa tehny siitä että näin anna jo olla.

Mietihän vielä, ihan oikeesti, oliko tää asia joka kannatti jakaa juorupalstalla.Siihen kuitenkin on sekaantunut poliisit ja tuomio tulossa.
        Moni jos tietäisi voisi sanoa että vesitit tuomion juoruamalla työasioistasi , luottamuksellisista, jollain juorupalstalla

• ei voi olla totta kirjoitti:

Sinä olet lapsellinen.
        Jakaessasi täällä asioita joita poliisi ei ole vielä vahvistanut.
        Leimaat rikollisiksi lapset, vaikket tiedä mikä tuomio on.
        Miten paljon pitää tapahtua ihmiselle , sinulle, että tajuat ettei työpaikkasi asiat ole niitä mitä juorupalstoilla jaetaan.
        Kaikella ystävyydellä, koitan saada sinut havahtumaan.
        Älä selosta tänne rikosoikeuden piiriin kuuluvia asioita joista ei ole vielä tuomiota tullut.
        Niin kauan ne käy herjauksista ja niistä voidaan nostaa kanne sinua itseäsi vastaan.
        Herrajumala sentään, mieti mitä työasioita laitat nettiin.Ne ei koskaan poistu täältä

onko sulla oikeesti jotain vikaa päässä.

• kuis pesee tollo kirjoitti:

Mietihän vielä, ihan oikeesti, oliko tää asia joka kannatti jakaa juorupalstalla.Siihen kuitenkin on sekaantunut poliisit ja tuomio tulossa.
        Moni jos tietäisi voisi sanoa että vesitit tuomion juoruamalla työasioistasi , luottamuksellisista, jollain juorupalstalla

uhkailija on taas palannu kehiin mieti sanojas suosittelen näistä jutuistakin voi tosiaan tehdä rikosilmoituksen.

• huh uh
        tii-na- kirjoitti:

onko sulla oikeesti jotain vikaa päässä.

sitä samaa voisi kysyä sinulta.
        Oletko ihan varma että tämä oli fiksu veto.Työasioiden tuominen juorupalstalle?
        Luottamuksellisten sellaisten?

• huh uh
        tii-na- kirjoitti:

uhkailija on taas palannu kehiin mieti sanojas suosittelen näistä jutuistakin voi tosiaan tehdä rikosilmoituksen.

ei ole uhkailu.Koitan saada sut heräämän siitä millaisia asioita kannattaa laittaa nettiin, niitäkö joilla on rikosseuraamuksia ?
        Se josta rikosasia tulis, olet sinä. Ikävä kyllä-
        Laitoit tänne juttua lapsista,joista poliisi ei ole tehnyt vielä syyttämispäätöstä.
        Sinä olet rikollinen tässä vaiheessa

• kysynyhä
        Nittaminax kirjoitti:

Et siis ymmärtänyt, no ei voi mittään.

nyt et itse ymmärtänyt, Tieto hänen kaupastaan oli täälä jo kuukausi sitten.
        Minä olen koittanut koko ajan saada kauppiasta heräämään, et niin kauan kuin hän syyttää asiakkaita varkaiksi ja sitä ei ole poliisi varmistanut eli verifioinut, on kyse herjauksesta.
        Meneekö tämä nittaminaxin jakeluun?

• kysynyhä kirjoitti:

nyt et itse ymmärtänyt, Tieto hänen kaupastaan oli täälä jo kuukausi sitten.
        Minä olen koittanut koko ajan saada kauppiasta heräämään, et niin kauan kuin hän syyttää asiakkaita varkaiksi ja sitä ei ole poliisi varmistanut eli verifioinut, on kyse herjauksesta.
        Meneekö tämä nittaminaxin jakeluun?

Edelleen, et siis ymmärtänyt.

• huh uh kirjoitti:

ei ole uhkailu.Koitan saada sut heräämän siitä millaisia asioita kannattaa laittaa nettiin, niitäkö joilla on rikosseuraamuksia ?
        Se josta rikosasia tulis, olet sinä. Ikävä kyllä-
        Laitoit tänne juttua lapsista,joista poliisi ei ole tehnyt vielä syyttämispäätöstä.
        Sinä olet rikollinen tässä vaiheessa

älä uhkaile.

• huh uh kirjoitti:

sitä samaa voisi kysyä sinulta.
        Oletko ihan varma että tämä oli fiksu veto.Työasioiden tuominen juorupalstalle?
        Luottamuksellisten sellaisten?

lopeta jo se uhkailu kiitos.

• tii-na- kirjoitti:

lopeta jo se uhkailu kiitos.

koko kylä tietää siitä jo siellä oli lasten disco ei se mikään salaisuus oo ja toivoisin että tajuaisit lopettaa ajoissa ton uhkailun.

• huh hu
        tii-na- kirjoitti:

koko kylä tietää siitä jo siellä oli lasten disco ei se mikään salaisuus oo ja toivoisin että tajuaisit lopettaa ajoissa ton uhkailun.

Jos tajuaisit, mitä sanon, tajuaisit etten uhkaile, kerron vaan mitä sinun itsesikin pitäisi tajuta.
        Ettei työasioista puhuta juorupalstoilla,Varsinkaan kun rikosseuraamuksesta ei ole vielä tietoa.Leimaat varkaiksi,mutta sulla ei ole vielä tietoa miten poliisi asian näkee.
        Siksi sinuna olisin hyvin hiljaa tuollaista asioista, en suinkaan tulisi niitä jakamaan juorupalstalle.
        Ennenkuin poliisi on päättänyt mistä syyttää.
        Onko tämä niin vaikee sun tajuta tiina.
        Että asetat itsesi maalitauluksi, katteetomine syytteinesi?

• huh hu
        tii-na- kirjoitti:

älä uhkaile.

en uhkaile.Mitään siihen havaittavaa ei ole olemassakaan.
        Koitan saada sinua tajuamaan, että toit palstalle asioita joista ei ole päätöstä ja itseasiassa sinä olet se joka syyttele ihmisiä ilman et poliisi tai joku muu viralline taho olisi sanonut että sinulla on siihen aihetta?

• tii-na-...
        huh hu kirjoitti:

Jos tajuaisit, mitä sanon, tajuaisit etten uhkaile, kerron vaan mitä sinun itsesikin pitäisi tajuta.
        Ettei työasioista puhuta juorupalstoilla,Varsinkaan kun rikosseuraamuksesta ei ole vielä tietoa.Leimaat varkaiksi,mutta sulla ei ole vielä tietoa miten poliisi asian näkee.
        Siksi sinuna olisin hyvin hiljaa tuollaista asioista, en suinkaan tulisi niitä jakamaan juorupalstalle.
        Ennenkuin poliisi on päättänyt mistä syyttää.
        Onko tämä niin vaikee sun tajuta tiina.
        Että asetat itsesi maalitauluksi, katteetomine syytteinesi?

lue iltapäivälehtiä ja lopeta uhkailu.

• ihmetellen ellen
        tii-na-... kirjoitti:

lue iltapäivälehtiä ja lopeta uhkailu.

Missä sinu on uhkailtu,Näytä nyt oikein se lause jonka koet uhkaavaksi ?

• tii-na-...
        ihmetellen ellen kirjoitti:

Missä sinu on uhkailtu,Näytä nyt oikein se lause jonka koet uhkaavaksi ?

jakaessasi täällä asioita joita poliisi ei ole vielä vahvistanut... leimaat varkaaksi vaikka sinulla ei ole vielä tietoa miten poliisi asian näkee... siksi sinuna olisin hyvin hiljaa... lehdet on täynnä tietoa varkauksista kavalluksista murhista vaikkei asioita vielä ole oikeudessa puitu niin että hei haloo herätkää ja nää on alaikäisiä asia on siinä kun ei kellään oo mitään vaatimuksia mulla olis voinu olla mutta kun ei ole ainoastaan se että jos saadaan kiinni niin tieto menee kotiin ja kouluun ja poliisi katsoi aiheelliseksi saada kiinni ja ainoastaan sen takia että oppivat ja säikätävät eihän tässä kukaan oo mitään rikosta tehny itehän tota ootte ruvennu paisuttelemaan.

• herra varjele
        tii-na-... kirjoitti:

jakaessasi täällä asioita joita poliisi ei ole vielä vahvistanut... leimaat varkaaksi vaikka sinulla ei ole vielä tietoa miten poliisi asian näkee... siksi sinuna olisin hyvin hiljaa... lehdet on täynnä tietoa varkauksista kavalluksista murhista vaikkei asioita vielä ole oikeudessa puitu niin että hei haloo herätkää ja nää on alaikäisiä asia on siinä kun ei kellään oo mitään vaatimuksia mulla olis voinu olla mutta kun ei ole ainoastaan se että jos saadaan kiinni niin tieto menee kotiin ja kouluun ja poliisi katsoi aiheelliseksi saada kiinni ja ainoastaan sen takia että oppivat ja säikätävät eihän tässä kukaan oo mitään rikosta tehny itehän tota ootte ruvennu paisuttelemaan.

Kun et tajua niin et tajua.

• tii-na-...
        herra varjele kirjoitti:

Kun et tajua niin et tajua.

toivotaan että se varjelee...

• henrjii

Harmillista
      Mä näin kerran kun poikanen tuli juosten kaupasta, ja myyjä perässä huutaen,
      ottakaa kiini se vei vaikka mitä.
      Pahaksi onneksi pojalta irtosi kenkä jalasta, ja myyjä sai sen kiinni.
      Uteliaisuuttani jäin seuraamaan, että mitä se vaikka mitä on.
      Selvisi, pojalla oli yksi pitsa, eli roiskeläppä paidan alla

• elikkä ei paha kun vei vaan yhden pizzan näinhän se menee.

• Kenelle se oli harmillista sulle, pojalle vai kauppiaalle? Ajattele jos kymmenenkin ihmistä pöllii päivittäin jotain kaupasta niin kalliiksihan se tulee meille rehellisille.

• henrjii
        Nittaminax kirjoitti:

Kenelle se oli harmillista sulle, pojalle vai kauppiaalle? Ajattele jos kymmenenkin ihmistä pöllii päivittäin jotain kaupasta niin kalliiksihan se tulee meille rehellisille.

Niin ih, mutta saman sangtion olisi saanut vaikka olsi ottanut kaksi pitsaa

• henrjii kirjoitti:

Niin ih, mutta saman sangtion olisi saanut vaikka olsi ottanut kaksi pitsaa

vaari voi neuvoo lasten lapsia kännissäkin ajosta voi jäädä kiinni ainakin kymmenen kertaa ennenkö joutuu linnaan letkeetä lauantaita sullekkin.

• henrjii
        tii-na- kirjoitti:

vaari voi neuvoo lasten lapsia kännissäkin ajosta voi jäädä kiinni ainakin kymmenen kertaa ennenkö joutuu linnaan letkeetä lauantaita sullekkin.

Vaari neuvoo
        ålkää juoko, tai syökö roskaruokaa, niistä tulee paha olo.

• henrjii
        Nittaminax kirjoitti:

Kenelle se oli harmillista sulle, pojalle vai kauppiaalle? Ajattele jos kymmenenkin ihmistä pöllii päivittäin jotain kaupasta niin kalliiksihan se tulee meille rehellisille.

Kuukle näissä kisoissa ei ole voittajia http://www.youtube.com/watch?v=rarwZNx-lZ4&feature=related

• tii-na-...
        henrjii kirjoitti:

Vaari neuvoo
        ålkää juoko, tai syökö roskaruokaa, niistä tulee paha olo.

kinkku miehen tiellä pitää eikä muuten oo roskaruokaa eikä punkusta tuu paha olo.

• :)
        tii-na-... kirjoitti:

kinkku miehen tiellä pitää eikä muuten oo roskaruokaa eikä punkusta tuu paha olo.

Ookko nää meijän oma tiina? Jokosti loppui pikkujoulu?

• pötköläinen
        :) kirjoitti:

Olisko humalassa kun ei kirjoita pötköön?

• tii-na-...
        :) kirjoitti:

johan se tähän aikaan loppu kun huomenna töihin ja seuraavalle tiedoksi että pikkusen oon huppelissa mutta pötköö tulee entiseen malliin oli vaan niin lyhyt kommentti mutta nyt hyvää yötä kaikille yökyöpeleille ja iso hali.

• (
        tii-na-... kirjoitti:

johan se tähän aikaan loppu kun huomenna töihin ja seuraavalle tiedoksi että pikkusen oon huppelissa mutta pötköö tulee entiseen malliin oli vaan niin lyhyt kommentti mutta nyt hyvää yötä kaikille yökyöpeleille ja iso hali.

Vielä isompi hali synttärisankarille. Olet saavuttanut miheni iän. Pian minua, parkaa, odottaa vuosikymmenen virstanpylväs.
        Apuwa!

@tiina, siis.

• Pirre*
        ( kirjoitti:

Vielä isompi hali synttärisankarille. Olet saavuttanut miheni iän. Pian minua, parkaa, odottaa vuosikymmenen virstanpylväs.
        Apuwa!

@tiina, siis.

No täällähän se lukikin..eli Oikein Paljon Onnea, ja ei tätä huomaa..60 on ihan kuin 50 , - noin arvio..:)

• myy-myy

Eikö enimmän osan myymälävarkauksista tee oma henkilökunta? Vaikkei se aloituksen aihe olekaan.
      Eikä anna kellekään oikeutta varastaa, edes sitä yhtä pizzaa.

• säähän se tiedät kaupassa töissä olleena no se siitä en viitti enää jatkaa mokomaa asiaa kun tuli nää asiantijat paikalle pohtikaa keskenänne tää rupee viettään synttäreitä kautta pikkujouluja rattoisaa iltaa kaikille kivaa oli kanssanne.

• myy-myy
        tii-na- kirjoitti:

säähän se tiedät kaupassa töissä olleena no se siitä en viitti enää jatkaa mokomaa asiaa kun tuli nää asiantijat paikalle pohtikaa keskenänne tää rupee viettään synttäreitä kautta pikkujouluja rattoisaa iltaa kaikille kivaa oli kanssanne.

Mie en ole koskaan ollut kaupassa töissä. Joskus käyn kaupassa, harvoin.

Synttärionnea sinulle ja ratkiriemukasta pikkujoulua! :))

• tii-na- kirjoitti:

säähän se tiedät kaupassa töissä olleena no se siitä en viitti enää jatkaa mokomaa asiaa kun tuli nää asiantijat paikalle pohtikaa keskenänne tää rupee viettään synttäreitä kautta pikkujouluja rattoisaa iltaa kaikille kivaa oli kanssanne.

Ai niin..onneks olkoon ja mukavaa iltaa. :)

• Tase pappa
        Nittaminax kirjoitti:

Ai niin..onneks olkoon ja mukavaa iltaa. :)

Hyvää Synttäri -Pikkujoulu n jälkeistä aamua.
        Toivottavasti oli Juhla tämän aamun arrvoinen???Vai oliko??

Onnea kuitenkin roppakaupalla ja työteliäitä vuosia eteenkin päin.
        Vierivä kivihän ei sammaloidu.

• kaskainen

Toivon todella, että poikien vanhemmat lukevat tämän vuodatuksesi.

• tii-na-...

tänään tulevat kaupalle toisen pojan vanhemmat poikansa kanssa keskustelemaan asiasta ja saattaa olla että toisen pojan vanhempia en tule näkemään koska hän ei ollut paikkakuntalainen ja poliisin tuttu jo ennestään.

• tii-na-...

kaskaiselle vielä tekee mieli kirjoittaa että isot on sulla toiveet näin toisena adventtina toivottavasti käy toiveesi toteen luin vielä kerran noi kirjoitukset tämän tämän kritiikin takia kovasti tunnutaan vähättelevän nuorison ongelmia jokuhan saa nuoret varastelemaan erittäin kokeneesti ja ammattimaisesti oman työni kannalta on toivottavaa että tämmöinen saataisiin loppumaan ja myöskin kaikkien lasten ja nuorten kannalta että kaikki voisivat turvallisesti käydä koulua ja viettää vapaa aikaa ja mielestäni tässä ketjussa vastailin toiseten kirjoittajien ajatuksiin yleisellä tasolla joka on normaalia koska itse tein aloituksen nimeämättä ketään sen kummemmin mutta taas kerran totesin että taidan olla ainoita tässä maailmassa joka kokee tämän asian ongelmaksi ehkä sen takia koska joudun asian kanssa tekemisiin lähes viikottain ja aina joku on seurannassa tällä kertaa oli näin seuraavalla kerralla voi olla joku mummu tai pappa lähes joka päivä puidaan iltapäivälehtien lööpeissä hoitohenkilökunnan välinpitämättömyyttä lastenhoitajien pahoinpitelyjä ym ym niin että osa näistä kirjoituksista sai mut todella ymmälleni kiusa se on tietenkin pienikin kiusa mutta onko se tän elämän tarkoitus.

• Pirre*
        tii-na-... kirjoitti:

tänään tulevat kaupalle toisen pojan vanhemmat poikansa kanssa keskustelemaan asiasta ja saattaa olla että toisen pojan vanhempia en tule näkemään koska hän ei ollut paikkakuntalainen ja poliisin tuttu jo ennestään.

Et mielestäni ole kirjoittanut mitään henkilökohtaista, joten edellinen "totuus" on ihan höpöjuttua..ihan hyvä vaan että kirjoitit, olemmehan me niitä näittenkin lasten ikäisten isovanhempia..josko jossain soisi kellot..

Kiitos vaan, tämä oli hyvä- ja ajankohtainen aihe..:)

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

Et mielestäni ole kirjoittanut mitään henkilökohtaista, joten edellinen "totuus" on ihan höpöjuttua..ihan hyvä vaan että kirjoitit, olemmehan me niitä näittenkin lasten ikäisten isovanhempia..josko jossain soisi kellot..

Kiitos vaan, tämä oli hyvä- ja ajankohtainen aihe..:)

..ja Paljon Onnea, jos oli syntymäpäiväsi :)

• sivusta seuraaja
        tii-na-... kirjoitti:

On eri asia selvittää asia naamakkain kuin juoruta aroista asioista jollain palstalla selän takana ?
        Luulisi järkevän ihmisen tajuavan eron ?

• sivusta seuraaja kirjoitti:

On eri asia selvittää asia naamakkain kuin juoruta aroista asioista jollain palstalla selän takana ?

Kenelle asia oli arka, sille joka yritti varastaa ja tuhota kaupan omaisuutta vai vanhemmille. Et kai sinä ole varkaan puolella, vaikkakin on vasta epäilty.
        Luulisi sinunkin ymmärtävän mitä on sananvapaus. Ketään ei ole nimetty, vai tiedätkö sinä kenestä on kyse, olitko paikalla?

• tii-na-...
        sivusta seuraaja kirjoitti:

niin luulis järkevän ihmisen ymmärtävän myös juoruilun ja juttelun eron mutta aina ei oo näin jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia...

• asia on myymälän

Murrosikään kuuluu kaikenlaiset kokeilut, näin se vaan on! Vapaa kasvatus on mitä on mutta ihan ne kunnon kasvatuksenkin saaneet tekevät tuossa iässä kaikenlaista. Ei tuollaisesta tarvitse olla ihan järjettömän kauhuissaan kun se kuuluu kehitykseen. Voi olla että kyseisestä henkilöstä tulee ihan kunnon kansalainen. Hyvä jos jää kiinni ja saa rangaistuksen, eiköhän se siihen lopu. Tämä on kuitenkin myymälän asia.

• 1234567891

Huhhuh

Onko jäänyt kansakoulu käymättä, kun et tuon paremmin osaa kirjoittaa?

• (=

Minä kyllä olen kyennyt lukemaan kaikki hänen kirjoituksensa.

• (= kirjoitti:

Minä kyllä olen kyennyt lukemaan kaikki hänen kirjoituksensa.

Heh..jos edellisellä on lukihäiriö. :)

• se vaan menee niin että ei tuntemattomat saa ruveta toisten reppuja tonkimaan vaikka mikä olisi. siitä pitäs ilmottaa muujälle tai jollekkin muulle mutta ei sitä helvetti vie saa mennä aikuinen tuntematon kuokkimaan. ja on maailmassa nyt paljon pahempaakin kuin joku nulikka kaljan kanssa.

• tii-na-...

ihan vaikuttas että se ei meinaa mitään kun pikkupojat alkaa tossa viistoistavuotiaana varastelemaan se vaan pitäs kattoo sormien läpi jokaisella on omat mielipiteensä alkaa siitä kaljasta jatkuu jatkuu ja jatkuu mutta mää oon sitä mieltä että mun omaisuus on mun omaisuutta ja sitä ei kukaan varasta.

• Eihän kukaan olekkaan väkisin yrittänyt tutkia ja kyllä kauppiaalla taikka myyjällä on oikeus pyytää avaamaan kassin jos epäilee varkauden tapahtuneen.
        Juu onhan sitä paljon pahempaakin, mutta mites sun suu pannaan jos se nulikka varastaakin sulta jotain. Väitätkö ettet huutais oikeutta itselles.
        Vitsi miten tekopyhiä ihmisiä onkin liikkeellä.

• tii-na-...
        Nittaminax kirjoitti:

Eihän kukaan olekkaan väkisin yrittänyt tutkia ja kyllä kauppiaalla taikka myyjällä on oikeus pyytää avaamaan kassin jos epäilee varkauden tapahtuneen.
        Juu onhan sitä paljon pahempaakin, mutta mites sun suu pannaan jos se nulikka varastaakin sulta jotain. Väitätkö ettet huutais oikeutta itselles.
        Vitsi miten tekopyhiä ihmisiä onkin liikkeellä.

tätähän mieltä nää kirjoittajat tuntuu suurin osa olevan ettei oo mitään väliä vaikka varastetaankin ja jos vaikka vaan vähän aika kummallista mutta totta mutta saattaapa olla kumminkin sellaisia kirjoittajia joilta ei koskaan varastattu mitään.

• naurattaakin

Huh, ai tällaisia poliisitanttojakin on,pelottavaa ihan. Entäpä jos perustaisit tällaisen kodinturvajoukot

• tii-na-...

anteeks nyt en ymmärtäny harvinaista sinänsä yleensä kyllä ymmärrän luetun mutta ehkäpä voit vääntää rautalangasta.

• Vois olla aiheellistakin jos kakarat rupee hyppimään silmille.

• tii-na-...
        tii-na-... kirjoitti:

anteeks nyt en ymmärtäny harvinaista sinänsä yleensä kyllä ymmärrän luetun mutta ehkäpä voit vääntää rautalangasta.

niin ja monissa isoissa liikkeissä on oikeen palkattuja vartijoitakin kuuluukohan ne kodinturvajoukkoihin pitääkin sanoo seuraavan kerran kun näkee että ootte ihan väärässä paikassa ja ihan turhan panttina mitäs sillä on väliä jos vaan vähän varastetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      86
      6023
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      325
      5201
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2658
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2605
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1842
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1669
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      111
      1531
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      120
      1420
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe