Miten kristinuskossa on huomioitu tasapuolisuus siinä mielessä, että kun ihmiskunta on kuitenkin aika paljon vanhempi kuin tuo 2000 vuotta. Jos elit vaikka 3000 tuhatta vuotta sitten, niin onko mitään toivoa?Onko luolamiehilläkin joku mahdollisuus pelastua...hehän ovat meidän kaikkien esivanhempia, siis sukulaisia. Vai koskeeko pelastuoikeus vain homo saappiensia?Ja missä sitten menee kristinuskon mukaan se raja milloin ei olla enää ihmisiä ...onko se siinä kun aletaan konttia? Kuka toimii tulkkina näille, jos pelastusmahdollisuus kirkon mukaan on? Ja sitten vielä yksi kysymys: jos oot vaikka musliimi, niin tarjoaako kristinusko kuoleman jälkeen vielä mahdollisuutta kääntyä "oikeaan uskoon"...et jos oon naimisissa musliimin kanssa, ja meidän lapset on musliimia, niin näenkö enää lapsiani?
Kaikilla ihmisillä pelastusmahdollisuus?
25
90
Vastaukset
- hannu warvas
Jeesus Kristus on herättävä kaikki kuolleet on Raamattuun kirjoitettu. Kukuin tuomitaan tekojensa mukaan on myös kirjoitettu. Ne jotka hyvää ovat tehneet elämän ylösnousemukseen ja ne jotka pahaa ovat tehneet, eivätkä ole tehneet parannusta kuolleista teoistaan, jäävät entiselleen.
Kaikkina aikoina kaikille ihmisille on annettu toivo parannuksen kautta, syntivelan loputtua, päästä elämän ylösnousemukseen ja toivoon paremmasta elämästä.
Tämä armo on siis luettu kaikille, rotuun, uskontoon tai muuhun sellaiseen katsomatta.- "hönö"
....ne jotka pahaa ovat tehneet, eivätkä ole tehneet parannusta kuolleista teoistaan, jäävät entiselleen.
Nyt taisit kirjoitella omiasi. Kerrohan siis missä noin sanotaan.
Ettei menis aivan satuiluksi. Mormoneilla eli Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkolla on tähän selkeä vastaus. Pyhien kirjoitusten oppaasta:
KUOLLEIDEN PELASTUS. Katso myös Lunastussuunnitelma; Muistokirja; Pelastus; Sukuluettelo.
Mahdollisuus niille, jotka ovat kuolleet saamatta evankeliumin pelastavia toimituksia, saada nämä toimitukset temppelissä, jossa kirkon kelvolliset elossa olevat jäsenet suorittavat ne heidän puolestaan. Kuolleille opetetaan evankeliumia henkimaailmassa, ja he voivat ottaa vastaan toimitukset, jotka suoritetaan heidän puolestaan kuolevaisuudessa.
Uskolliset kirkon jäsenet tutkivat sukuaan ja laativat sukuselvityksiä määrittääkseen esivanhempiensa nimet ja syntymäajat, niin että näiden puolesta voidaan suorittaa pelastavat toimitukset.
Sano vangituille: Lähtekää, Jes. 49:9 (Jes. 24:22; 1. Nefi 21:9). Vangituille julistetaan vapautusta, Jes. 61:1 (Luuk. 4:18). Hän kääntää isien sydämet lasten puoleen, Mal. 3:23–24 (3. Nefi 25:5–6; OL 110:13–16). Kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, Joh. 5:25. Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? 1. Kor. 15:29. Kristus saarnasi vankeudessa oleville hengille, 1. Piet. 3:18–20. Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, 1. Piet. 4:6. Poika kävi henkien luona vankilassa, OL 76:73. Silloin tulee niiden lunastus, jotka ovat saaneet osansa siinä vankilassa, OL 88:99. Kasteallasta ei ole maan päällä, niin että pyhiäni voitaisiin kastaa kuolleiden puolesta, OL 124:29. Kaikki kuolleet, jotka olisivat ottaneet vastaan evankeliumin, ovat selestisen valtakunnan perillisiä, OL 137:7–10. Jumalan Poika ilmestyi julistamaan vapautusta vangituille, jotka olivat olleet uskollisia, OL 138:18. Vankeudessa olleet henget tulivat esiin, Moos. 7:57.
Tuossa lopussa on myöhempinä aikoina saatujen pyhien kirjoitusten kohtia, jotka selventävät Raamatussa olevaa.
- haluis tietää?
Voisko joku pappi vastata ja selventää hiukan?
- piupau
niinpä...nyt kaikki sonjat ja muut kumppanit linjoille.
- miten on
Lisäkysymys: Ja entä ne, jotka kuolevat jo lapsena ja ovat kastettuna "väärään uskontoon" tai muuten vaan ne, jotka eivät ole edes koskaan kuulleet Jeesuksesta?
- :))
"Ja entä ne, jotka kuolevat jo lapsena ja ovat kastettuna "väärään uskontoon" tai muuten vaan ne, jotka eivät ole edes koskaan kuulleet Jeesuksesta? "
Jeesus sanoo:.... sillä lastenkaltaisten on taivasten valtakunta.
Lapsi, joka ei vielä hyvästä ja pahasta mitään tiedä, niin pelastuu Jeesuksen sanojen mukaan taivaaseen. Ja sitäpaitsi Jeesus sen itse ratkaisee kuka pelastuu ja kuka ei.
Koska sitten ihminen erottaa hyvän ja pahan ?
Tämän asian ratkaisee sitten Jumala ja senverran voin sanoa jo nyt, että Jumalan tuomiot ovat taatusti oikeudenmukaisia kaikilla mittareilla tarkastettuna.
Pelastuuko pakanoiden vauvat ?
Pelastuu, koska tuo Jeesuksen lause koskee lapsia !! Ja myös pakanoiden lapset ovat lapsia :))
Pitäisikö siis lapset tappaa, että näin taataan heille taivasosuus ?
Ei tietenkään, koska Jumala käskee, että "Älä tapa !".
Onko Jumala siis epäoikeudenmukainen, kun antaa ihmisen kasvaa aikuiseksi ja heittää sitten helvettiin ?
Ei ole, koska KAIKKI Jumalan tuomiot ovat oikeudenmukaisia kaikilla mittareilla katsottuna. "Lapsi, joka ei vielä hyvästä ja pahasta mitään tiedä, niin pelastuu Jeesuksen sanojen mukaan taivaaseen. Ja sitäpaitsi Jeesus sen itse ratkaisee kuka pelastuu ja kuka ei."
Luterilaisen uskon mukaisesti sellainen lapsi on Helvetissä, jota ei ole kastettu..Muissa lahkoissa voivat pelastua.- Pa5i
Kannattaa vaihtaa uskontoa siinä synnytyksen aikoihin ja sitten kasteen jälkeen vaihtaa takaisin.
- saastaisia lapsia
Jos kumpikaan lapsen vanhemmista ei ole uskossa niin silloin lapset ovat saastaisia
1 Kor. 7:14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.- Pesulle mars
Mitähän ne saastaiset lapset mahtaa olla? Seiniensotkijoita, roskien heittelijöitä, törkyturpia, mummojenpotkijoita? Kai niilläkin on toivoa? Uskottomien vanhempien lapsia tässä itsekin ollaan, siis silkkaa saastaa???
- EL.a .K:IM
haluis tietää?
Pupu.
Koita muistaa, että kirjoituksissa mennään aina pareittain.
Islam on Juutalaisuuden peilikuva. Ne on veljesuskontoja.
Kristinusko vain heijastus siitä.
Islam ei ole oikea uskonto, mutta paljon niiden piireissä veljiä, ja siskoja on.
Ei esim muslimin usko ole väärää uskoa.
Iskä diggailee niiden jutuista. Niillä on ihan kivoja juttuja. (Perinteitä)-
Vaikkakin toiselle veljelle on annettu enemmän. Eli Israelille. Pelastus ei ole meissä, vaan Jumalassa. Pelastus ei ole kirkossa, vaan yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden.
Väärä tuomari @Mave lausuu perusteettoman ja tahallisesti väärän todistuksen, kun väittää: "Luterilaisen uskon mukaisesti sellainen lapsi on Helvetissä, jota ei ole kastettu". Se ei pidä paikkaansa, sillä luterilaisen uskonopin mukaan kenenkä pelastuminen ei ole spekuloitavissa, kenelläkään ihmisellä ei ole tuomiovalta, vaan yksin Isällä Kristuksen kautta tuomitsee.
Perillä kaikki yllättyvät pelastuksesta (Matt. 25:31-46). Perillä Jumalan luona ovat kaikki Jumalan pelastamat, siis kaikki ne, joita Herra katsoo "ylösnousemuksen arvoisiksi" (Luuk. 20:35). Sen ehdosta ei ole siinä kohden ilmoitettu mitään. Myös sinne päässeistä emme tiedä, millä ehdolla heitä otettiin ja millä ehdolla toisia ei (Luuk. 16:19-31). Se on yksin Jumalan tiedossa. Siellä on siis myös Vanhan liiton aikana olleet.
Myös ne, jotka Kristuksesta eivät mitään tiedä, joutuvat saman tuomarin eteen. Rakkauden kaksoiskäsky antaa elimellisesti tuntuman Jumalan perustuslaista: rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi (kaikkiaan 8 kerta Raamatussa). Sen mukaan jokaisella ihmisellä on tuntuma siitä, mitä toinen tarvitsee, koska hänen ihmisyytensä kertoo hänelle siitä.
Saamme jättää kaikki edesmenneet Jumalan armon huomaan ja rukoilla heidän puolestaan. Meidän tulee usko ja kilvoitella. Pelastuskysymyksen saamme jättää uskossa, toivossa ja rakkaudessa Kristuksen huomaan, sillä "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän" (Joh. 3:16).
Myös yhden osapuolen rukous pyhittää ja auttaa pelastukseen, niin kuin ryöväri ristillä osoittaa (Luuk. 23:39-43).
Lapsia eikä muita saa koskaan tappaa eikä saa kiihottaa väkivaltaan.
rovasti Taneli-pappi- Balttis Tanelille
Väittämäsi on ristiriidassa kirkkosi kasteopin kanssa, joka ei edellytä kastettavalta vauvalta lainkaan uskoa, vaikka hän muka kasteessa uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen lahjankin, sekä liitetään kirkon jäseneksi, - eli vauvan väitetään vastoin Jumalan sanaa pelastuvan kasteessa ilman uskoa.
Lisäksi esitit valheellisen väittämän Tanaeli, jota et kykene perustelemaan, että: Jeesus olisi muka kastanut lapsia, Mark.10:13-16:sta perusteella "ottanen heitä syliinsä", eli kirkoitit täyyttä pötyä, sitä perustelematta. Balttis Tanelille kirjoitti:
Väittämäsi on ristiriidassa kirkkosi kasteopin kanssa, joka ei edellytä kastettavalta vauvalta lainkaan uskoa, vaikka hän muka kasteessa uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen lahjankin, sekä liitetään kirkon jäseneksi, - eli vauvan väitetään vastoin Jumalan sanaa pelastuvan kasteessa ilman uskoa.
Lisäksi esitit valheellisen väittämän Tanaeli, jota et kykene perustelemaan, että: Jeesus olisi muka kastanut lapsia, Mark.10:13-16:sta perusteella "ottanen heitä syliinsä", eli kirkoitit täyyttä pötyä, sitä perustelematta.No @Balttis Tanelille hyvä, kun joka paikassa esität saman kysymyksesi, vastaan sinulle: Kirkkomme uskoo, että pyhässä kasteessa herramme Jeesus Kristus ottaa lapset syliinsä ja siunaa heitä.
Tämän asian on tutkinut 400 teologiahistorian aikana piispa Juha Pihkala tekosessaan Armon väline vai armon luopaus? (STKJ 145, Helsinki 1986) sekä piispa Eero Huovinen teoksessaan Fides infantium (STKJ 175, Helsinki 1991). Molemmat olen kääntänyt saksaksi ja käyttänyt lisensiaattityössäni.
Ole hyvä ja tutki näitä, jos kaipaat lisäselvitystä.
Ystävällisin terveisin rovasti Taneli-pappi.kuunteleva_kirkko kirjoitti:
No @Balttis Tanelille hyvä, kun joka paikassa esität saman kysymyksesi, vastaan sinulle: Kirkkomme uskoo, että pyhässä kasteessa herramme Jeesus Kristus ottaa lapset syliinsä ja siunaa heitä.
Tämän asian on tutkinut 400 teologiahistorian aikana piispa Juha Pihkala tekosessaan Armon väline vai armon luopaus? (STKJ 145, Helsinki 1986) sekä piispa Eero Huovinen teoksessaan Fides infantium (STKJ 175, Helsinki 1991). Molemmat olen kääntänyt saksaksi ja käyttänyt lisensiaattityössäni.
Ole hyvä ja tutki näitä, jos kaipaat lisäselvitystä.
Ystävällisin terveisin rovasti Taneli-pappi.vuoden
Sana puuttuu Juha Pihkalan rivistä.
roasti Taneli-pappi- Balttis Tanelille
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
No @Balttis Tanelille hyvä, kun joka paikassa esität saman kysymyksesi, vastaan sinulle: Kirkkomme uskoo, että pyhässä kasteessa herramme Jeesus Kristus ottaa lapset syliinsä ja siunaa heitä.
Tämän asian on tutkinut 400 teologiahistorian aikana piispa Juha Pihkala tekosessaan Armon väline vai armon luopaus? (STKJ 145, Helsinki 1986) sekä piispa Eero Huovinen teoksessaan Fides infantium (STKJ 175, Helsinki 1991). Molemmat olen kääntänyt saksaksi ja käyttänyt lisensiaattityössäni.
Ole hyvä ja tutki näitä, jos kaipaat lisäselvitystä.
Ystävällisin terveisin rovasti Taneli-pappi.Eihän näillä selityksillä ole mitään tekemistä, sen kanssa että Jeesus otti siunatessaan lapsia syliiinsä, ja vaikka Hän oli toimintansa alusta asti kastaja, opetuslapsineen: Joh.3:22-4:2; - Hän ei kastanut, vaan siunasi niitä lapsia jotka hän otti syliinsä, kuten Jumalan sana selvästi ja yksiselitteisesti kertoo:
Mark.10:13-16; >> Ja he toivat Hänen tykönsä lapsia, että Hän koskisi heidin; mutta opetuslapset estelivät tuojia. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi Hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Totisesti Minä sanon teille, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." Ja HÄN OTTI HEIDÄT SYLIINSÄ, PANI KÄTENSÄ HEIDÄN PÄÄLLENSÄ JA SIUNASI HEITÄ. - Heh, heh, heh, heh..
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
vuoden
Sana puuttuu Juha Pihkalan rivistä.
roasti Taneli-pappiPerkelekin selittää itse Jumalan sanaa, ja vääntää sitä kieroon, mutta mitenkähän Jeesuksen tehtävä olisi onnistunut, jos Hän olisi tehtyt saman, saatanan häntä koetellessa, kuin sinä; eli vedonnut Juha Pihkan, Eero Huovisen teoksiin.
Olisiko saata´na kuollut silloin jo nauruun, - mitä luulet ? - Balttis tanelille
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
No @Balttis Tanelille hyvä, kun joka paikassa esität saman kysymyksesi, vastaan sinulle: Kirkkomme uskoo, että pyhässä kasteessa herramme Jeesus Kristus ottaa lapset syliinsä ja siunaa heitä.
Tämän asian on tutkinut 400 teologiahistorian aikana piispa Juha Pihkala tekosessaan Armon väline vai armon luopaus? (STKJ 145, Helsinki 1986) sekä piispa Eero Huovinen teoksessaan Fides infantium (STKJ 175, Helsinki 1991). Molemmat olen kääntänyt saksaksi ja käyttänyt lisensiaattityössäni.
Ole hyvä ja tutki näitä, jos kaipaat lisäselvitystä.
Ystävällisin terveisin rovasti Taneli-pappi.Miten kaste jota ei Raamttu tunne, ja joka ei perustu Jumalan sanaa, voi olla pyhä kuten luterilaisten uskosta osattomille vauvoille, suorittama vedenvaletu?
Maksan 5000 euroa 5 min. tilillesi Tanaeli, jos ositat yhdenkin jakeen Raamatusta, jossa vauvoja kastetaan, kuten luterilainen lahko opettaa. "Väärä tuomari @Mave lausuu perusteettoman ja tahallisesti väärän todistuksen, kun väittää: "Luterilaisen uskon mukaisesti sellainen lapsi on Helvetissä, jota ei ole kastettu". Se ei pidä paikkaansa, sillä luterilaisen uskonopin mukaan kenenkä pelastuminen ei ole spekuloitavissa, kenelläkään ihmisellä ei ole tuomiovalta, vaan yksin Isällä Kristuksen kautta tuomitsee. "
Tuo asia on käsitelty jo pappien kanssa ja se kaste kuulemma vaaditaan pelastukseen. Teloita ne sinun kolleegasi vain...
"Pelastus käsittää kaiken, minkä kolmiyhteinen Jumala tekee palauttaessaan ihmisen yhteyteensä: lunastuksen, sovituksen, rauhan, ilon, vanhurskauden, uuden elämän ja pyhityksen. Pelastus toteutuu jo nyt uskossa osallisuutena Jumalaan ja hänen uudeksi luovaan toimintaansa. Tämän ihmiselle tarjoavat armonvälineet eli sana ja sakramentit. "
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Pelastus
Ja mitäs ne sakramentit olikaan luterilaisessa kirkossa...? KASTE ja ehtoollinen....Voi Tane kuule...Mä oon kyllä täällä auttamassa ja tukemassa sua. Aina voit kysyä kun et tiedä eli vaikka päivittäin. Olisihan se hienoa papinkin päästä eläkkeelle oppineena ihmisenä.mave kirjoitti:
"Väärä tuomari @Mave lausuu perusteettoman ja tahallisesti väärän todistuksen, kun väittää: "Luterilaisen uskon mukaisesti sellainen lapsi on Helvetissä, jota ei ole kastettu". Se ei pidä paikkaansa, sillä luterilaisen uskonopin mukaan kenenkä pelastuminen ei ole spekuloitavissa, kenelläkään ihmisellä ei ole tuomiovalta, vaan yksin Isällä Kristuksen kautta tuomitsee. "
Tuo asia on käsitelty jo pappien kanssa ja se kaste kuulemma vaaditaan pelastukseen. Teloita ne sinun kolleegasi vain...
"Pelastus käsittää kaiken, minkä kolmiyhteinen Jumala tekee palauttaessaan ihmisen yhteyteensä: lunastuksen, sovituksen, rauhan, ilon, vanhurskauden, uuden elämän ja pyhityksen. Pelastus toteutuu jo nyt uskossa osallisuutena Jumalaan ja hänen uudeksi luovaan toimintaansa. Tämän ihmiselle tarjoavat armonvälineet eli sana ja sakramentit. "
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Pelastus
Ja mitäs ne sakramentit olikaan luterilaisessa kirkossa...? KASTE ja ehtoollinen....Voi Tane kuule...Mä oon kyllä täällä auttamassa ja tukemassa sua. Aina voit kysyä kun et tiedä eli vaikka päivittäin. Olisihan se hienoa papinkin päästä eläkkeelle oppineena ihmisenä.http://keskustelu.suomi24.fi/node/10273637#comment-52325958
Tuolla on tuota kastetta jo käsitelty..
"Kaste on välttämätön pelastukseen ja Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä.” (Augsburgin tunnustus, artikla 9).
Taneli...Pitäiskö mun antaa sulle puhelinnumeroni, niin saisit soittaa, kun et tiedä?...Sähän opetuksillasi viet ihmiset Helvettiin, jos opetat väärin :(- Balttis Tanelista
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
No @Balttis Tanelille hyvä, kun joka paikassa esität saman kysymyksesi, vastaan sinulle: Kirkkomme uskoo, että pyhässä kasteessa herramme Jeesus Kristus ottaa lapset syliinsä ja siunaa heitä.
Tämän asian on tutkinut 400 teologiahistorian aikana piispa Juha Pihkala tekosessaan Armon väline vai armon luopaus? (STKJ 145, Helsinki 1986) sekä piispa Eero Huovinen teoksessaan Fides infantium (STKJ 175, Helsinki 1991). Molemmat olen kääntänyt saksaksi ja käyttänyt lisensiaattityössäni.
Ole hyvä ja tutki näitä, jos kaipaat lisäselvitystä.
Ystävällisin terveisin rovasti Taneli-pappi.Taneli estitää vastauksena kysymykseen: miten Jeesus kastoi lapsia ottamalla heitä syliinsä, - seuraavan perättömän ja Jumalan sanalle täysin vieraan väittämän:
>> ...kun joka paikassa esität saman kysymyksesi, vastaan sinulle: Kirkkomme uskoo, että pyhässä kasteessa herramme Jeesus Kristus ottaa lapset syliinsä ja siunaa heitä.
Miltä? Jollei usko mihinkään kadotukseen tai taivaaseen. Ymmärrän minkä takia laivassa on pelastusliivit ja lentokoneessa laskuvarjot jne. mutta en mitään hengellistä pelastusta!
Onkohan uskovaisella tarvetta laivassa pelastusliiveihin tai lentokoneessa laskuvarjoon, mikäli heillä on parempi keino sieltä pelastua!?- Älähän nyt
ateisti sekaannu oppineiden välisiin keskusteluihin, et niistä mitään ymmärrä syystä, että sulta puuttuu Raamatun tuntemus. Voit toki lukea, mutta pliis, ole hiljaa!
- Mieti tätä Taneli
Rovasti Taneili-pappi, sinut osoitetiin valhehtelijaksi 10-0, eli täydellisesti, jos kymppiä pidetään täydelllisyyden lukuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998566Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1712897- 131252
- 761008
- 64938
- 25916
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61913- 55903
- 64852
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72832