Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Huumausainekeskustelu: Kannabis

Asiallinenkeskustelu

Nonnii, asiallista keskustelua haitoista ja hyödyistä. Jätetään ne legendaariset "kannabis vs alko" argumentit pois.

Ja antakaas vastustajienkin kertoa mielipiteenne ihan rauhassa ellei ole sitten selvä trolli.

"Ensimmäinen kannabispiikki tappaa"

2

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pannaan rolloksi

      Moro!

      Olen käyttänyt jotain kolmekymmentä vuotta. Ei ole tullut riippuvaisuutta, erittäin helppo lopettaa käyttö tai hallita käyttöä.

      Olen lihaksikas ja sporttinen, kunto ja terveys kohdallaan.

      Ihan mukavasti menee. Parilta alalta tutkinto ja hyvissä töissä, aina itseni elättänyt. Ikinä en ole tehnyt muuta rikosta. Veroja maksan paljon, rakas perhe on ja siitä olen erittäin ylpeä :)

      Kieltolaista on vain harmia, kuten alkoholinkin kieltolain aikaan. Kaikki samat lieveilmiöt piinaavat myös kannabiksen välitystä. Moraalitonta painaa kannabiksen käyttäjä riistohintaisiin arvaamattomiin huumeiden jakelukanaviiin, altistaa muille aineille ja rikoksille.

      Tottakai pitää vertailla kannabista ja alkoholia. Erittäin moni jättäisi alkoholin nautinnan lähes täysin pois, jos vaihtoehto olisi. Alkoholin pois jättämisestä seuraisi välittömästi vähemmän väkivaltarikoksia. Alkoholi aiheuttaa väkivaltaa todella paljon, ehkä enemmän kuin kieltolaki!! Alkoholi aiheuttaa myös useita myrkytyksiä ja mielenterveysongelmia. Nämä vähenisivät, jos kannabis laillistettaisiin.

      Myös kannabiksesta saattaa tulla tapariippuvuus, fyysistä riippuvuutta ei voi syntyä, korkeintaan kahden yön valvominen ei satuta ketään. Fyysiset oireet siis olemattoman pieniä.

    • Juukyllänäinon

      Aloittaja varmaan tarkoitti, että ainoa argumentti ei olisi olisi: "Mutku se on
      vähemmän haitallista ku alko joten se on PAKKO sallia."

      Kasvatatko edellinen vastaaja itse omat kannabiksesi, huomattavasti terveellisempää kuin epämääräisen kaman ostaminen epämääräisiltä porukoilta.

      Itse en kannabista käytä, mutta laillistamista kannatan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2338
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1738
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1547
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1475
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1439
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      75
      1258
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe