Todistajat vetoavat siihen että niin kutsutut maailmalliset ovat vaaraksi heidän hengellisyydelleen. Onko todistajien usko siis heikompaa kuin vaikka kristittyjen koska heidän pitää pelätä eri tavalla uskovien tai ei-uskovien seuraa?
Itse olen ateisti ja minulla on aina ollut paljon uskovia ystäviä. Olemme jopa väitelleen uskon asioista ja koskaan minua ei ole nämä ihmiset vältelleet siksi etten usko.
Kovin paljoa todistajien seura ei luota totuuteensa koska se uskoo että todistajien usko voi kadota jos he ovat tekemisissä muiden kuin todisitajien kanssa. Loogista olisi että jos omaa uskontoa pidetään totuutena niin nimenomaan silloin nimenomaan valittaisiin seurakseen ei-uskovia ja ilman pelkoa oltaisiin ystäviä heidänkin kanssa.
Mistähän johtuu että ateistina minun ei tarvitse pelätä lainkaan keskusteluja vaikka jehovan todistajien kanssa mutta he pelkäävät keskusteluja minun kanssani?
Tuskin Suomessa on yhtä paljon uskonsa ja totuutensa puolesta pelkäävää ryhmää kuin jehovan todistajat. Evlut seurakunta esimerkiksi ei koskaan kehoita uskovia välttelemään mitään ihmisryhmää.
Sellainen "totuus" on heikolla pohjalla jossa tarvitsee alituisesti suojella itseään toisenlaiselta informaatiolta. Sellainen totuus ja usko on yksinkertaisesti heikko. Samasta syystä vt-seura käyttää karttamista, koska eronneilla voisi olla jotain paljastavaa kerrottavaa seurasta. Jotain joka asettaisi seuran kyseenalaiseen valoon.
Vt-seura on valehdellut ja kieroillut koko historiansa joten syytä pelkoon todella on. Rehellinen ei pelkää ja eristäydy, valehteleva pelkää valoa ja totuutta.
"Maailmalliset" vaaraksi vain todistajien hengellisyydelle?
12
59
Vastaukset
- tupakka tappaa
"Huono seura hyvät tavat turmelee"
Moni jt on alkanut tupakoimaan ja juopottelemaan teininä luokkatovereitten
vertaispainostuksesta.- titiui
"Moni jt on alkanut tupakoimaan ja juopottelemaan teininä luokkatovereitten
vertaispainostuksesta."
ja moni todistajiin sotkeutunut on laittanut aivonsa narikkaan ja alkanut tekemään karttamista ja veriopin mukaisia vääryyksiä ja pahuuksia jehovan todistajien vertaispainostuksesta
- pastanjauhanta pois
Tietenkin todistajat viettävät mieluiten vapaa-aikansa oman perheensä ja uskontoveriensa seurassa.
On yhteiset arvot ja maailmankatsomus.
Miksi pitäisi mennä kuuntelemaan kaikenmaailman höpötystä "maailmallisista" asioista kuten Salkkareistä ja kuka julkkis on kuksinut ketäkin ja kuka oottaa vauvaa kellekin ja kuka oli kännissä viikonlppuna?
hei haloo, EVVK! lol- 989797878979
"Miksi pitäisi mennä kuuntelemaan kaikenmaailman höpötystä "maailmallisista" asioista kuten Salkkareistä ja kuka julkkis on kuksinut ketäkin ja kuka oottaa vauvaa kellekin ja kuka oli kännissä viikonlppuna?"
kuules nyt. minäkään en jaksa sellaisten seurassa jotka puhuvat jostain salkkareista ja kuka kuksii ketäkin. en siis viihdy sellaisten seurassa vaikka olen ateisti.
ero tässä on vain siinä, että sinä todistajana yleistät kaikki ei-jehovan todistajat juuri tuollaisiksi ihmisiksi.
sinun logiikallasi minä voisin yleistää ja sanoa että en halua olla tekemisissä yhdenkään todistajan kanssa koska he ovat kaikki pedofiilejä ( koska seurassa on pedofiilejä).
en tietenkään ole niin tyhmä että yleistäisin kaikki todistajat pedareiksi joten toivon ettet sinäkään yleistä kaikki ns maailmallisia tuollaisiksi mitä kuvailit. koska se ei ole totta.
totta on että 99,9% maailman ihmisistä on muita kuin todistajia ja heidän joukossaan on mittavasti erilaisia ihmisiä samaan tapaan kuin todistajissa. tätä sinä et kuitenkaan todistajana hyväksy koska seurasi on aivopessyt sinut uskomaan että kaikki maailmalliset ovat pahoja ja juuri kuvailemiasi ihmisiä.
järkeä saa käyttää!
- valtsen oman seurani
Kun on työkaverien seurassa 8h/vrk,
tahtoo todellakin viettää vapaa-aikansa omien ystäviensä kanssa ,
ja perheen kanssa...
Vai pitäs vielä uhrata vapaa-aikansa "maailmallisten" kanssa seurusteluun?
Johanpomppas! 8h/vrk riittää!- utyi67
aika selvästi erottelet ihmiset maailmallisiin ja todistajiin ja kertomasi kuvaa hyvin sitä että pidät todistajia jotenkin maailmallisia parempina.
jos tuollaisessa ylimielisessä kuplassa haluaa elää niin siitä vain. tiedämme kyllä että todistajat eivät ole yhtään sen puhtoisempia tai moraalisempia kuin maailmallisetkaan. oikeastaan he ovat samanlaisia mutta tehopyhempiä - omat Ystävät
utyi67 kirjoitti:
aika selvästi erottelet ihmiset maailmallisiin ja todistajiin ja kertomasi kuvaa hyvin sitä että pidät todistajia jotenkin maailmallisia parempina.
jos tuollaisessa ylimielisessä kuplassa haluaa elää niin siitä vain. tiedämme kyllä että todistajat eivät ole yhtään sen puhtoisempia tai moraalisempia kuin maailmallisetkaan. oikeastaan he ovat samanlaisia mutta tehopyhempiäMiksi TODELLAKAAN en saa valita omaa seuraani, kyllä mulle riittää se 8h/vrk työkavereitten seuraa,
joskus sekin on jo liikaa....
- tyhmyys tarttuu;
Epäpuhdas ja moraaliton maailmallinen
ajattelu voi tuhota kypsänkin kristityn.
Kukaan ei ole täysin vastustuskykyinen kiusaukselle. Kaikkien täytyy taistella lihan syntisiä taipumuksia vastaan ja välttää sellaista, mikä lietsoo lihallisia haluja.
On sen tähden viisasta kuunnella Jumalan sanan neuvoa:
”Älkää eksykö. ’Huono seura hyvät tavat turmelee.’” (1. Kor. 15:33)
Se merkitsee niiden seuran välttämistä,
joilla ei ole uskoa, henkilöiden,
joilla on pahoja tai kieroutuneita taipumuksia, haluja tai käyttäytymistapoja – jotka ovat haureellisia, avionrikkojia, homoseksualisteja, juoppoja ja sadisteja. ;D
Eikö siihen sisältyisi myös niiden pitäminen pois ajatuksista, niin ettei anna ajatustensa viipyä sellaisissa ihmisissä,
ettei edes lue heistä aistillisen nautinnon saamiseksi,
ettei katsele heitä ajanvietteeksi television kuvaruudusta eikä elokuvana valkokankaalta? ;D
Samoin karkea puhe ja säädyttömien pilojen ja juttujen kertominen,
jota monet maailman ihmiset pitävät ”aikuisen” käytökseen kuuluvana, heikentäisi kypsiä kristittyjä ja olisi vahingollista niille, jotka yrittävät saavuttaa kristillisen kypsyyden....
Tällaisia asioita tulee karttaa, niin kuin Jumalan sana neuvoo:
”Haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mai-nit-ta-ko teidän keskuudessanne – niinkuin pyhien sopii – älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia.”
– Ef. 5:3, 4; 4:29–31; Kol. 3:5–10. - ahneus jne......
Maailman kyltymätön rahan ja aineellisen voiton ahneus on myös sellaista, mitä täytyy vastustaa.
Taisteltaessa tätä ahneutta vastaan ei riitä kuitenkaan aineellisten rikkauksien lyhytaikaisuuden ymmärtäminen.
Monet ihmiset maailmassa tietävät aivan hyvin ja myöntävät auliisti, että rahalla ei voida elämän perusvälttämättömyyksien lisäksi ostaa sitä, mikä on todella tärkeää – iloa, hyvää terveyttä ja inhimillistä ymmärtämystä.
Kuitenkin he tavoittelevat kuumeisesti materialistisia päämääriä.
Jos kristitty sallisi tämän hengen tarttua itseensä, niin se jäytäisi salakavalasti hänen hengellisten asioitten arvostustaan.
Se saattaisi tuhota hänen uskonsakin.
Raamattu sanoo:
”Rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.” – 1. Tim. 6:10.
Rahanhimoinen pitää rahaa arvokkaampana kuin hengellisiä asioita.
Rahanhimo tarttuu...seura tekee kaltaisekseen... - simppeli juttu;
.Johannes 15.luku
18 Jos maailma vihaa teitä, niin te tiedätte, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
19 Jos olisitte osa maailmasta, niin maailma olisi mieltynyt omaansa.
Mutta koska ette ole osa maailmasta, vaan minä olen valinnut teidät maailmasta, tämän vuoksi maailma teitä vihaa.
. 20 Pitäkää mielessänne se sana, jonka minä sanoin teille: ei orja ole isäntäänsä suurempi. Jos ihmiset ovat vainonneet minua, niin he vainoavat teitäkin; jos he ovat noudattaneet minun sanaani, niin he noudattavat teidänkin sanaanne.
21 Mutta he tekevät tämän kaiken teitä vastaan minun nimeni vuoksi, koska he eivät tunne häntä, joka on lähettänyt minut.
22 Ellen olisi tullut ja puhunut heille, heillä ei olisi syntiä, mutta nyt heillä ei ole puolustelua synnilleen.
23 Joka vihaa minua, vihaa myös Isääni. ....
Siis,hmmmm...
*JOS olisitte osa maailmasta,....*
Jeesuksen opetuslapset eivät ole siis osa maailmasta eivätkä maailmallisia.- Rintti-
>> Jeesuksen opetuslapset eivät ole siis osa maailmasta eivätkä maailmallisia.
Tässä on Jehovan-järjestön kannalta kenties kaikkein kavahdettavin ihmisryhmä. He eivät seuraa järjestöä.
Saarnaaja 5:10:"Hopeaa rakastava ei saa kyllikseen hopeaa eikä varallisuutta
rakastava tuloja.Tämäkin on turhuutta."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663195
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272243Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681829Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251677Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161391- 281351
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61256Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281230Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101167Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631147