?
Tuleeko pispaehdokkaan olla tohtori?
6
93
Vastaukset
Eihän sellaista ole syytä vaatia, mitä ei työssään tarvitse.
Toivottavaahan on että Suomeen saataisiin enemmän nais-piispoja.
Naispastoreiden määrä on noussut huomattavasti, mutta kirkkoherroista naisia on vasta kymmenesosa.
Yksi nais-piispahan on näyttänyt hyvää esimerkkiä työllänsä ja parantanut hieman jo kirkon suvaitsematonta kuvaa.- pyh!
Ai niinkö? Kirkkohan siis on suvaitsematon Raamattuun uskovia kristittyjä vastaan. Kaikki käy nykyisin kirkolle, paitsi elävä, oikea, raamatullinen uskova.
- öw
Kirkon lainsäädännön mukaan piispaehdokakan pätevyysvaatimuksena on pappeus. Tohtorin arvoa ei vaadita, vaikka useimmat ovatkin.
Kuopion piispan vaalissa on vbiiden tohtotin lisäksi maisteri Jaana Marjanen.- 1++
Eli onko lupa ymmärtää niin, että piispatkin ovat kuolevaisia ja erehtyväisiä, koska ovat vain pappeja? Vastuuta ajassa ja opetuksesta enemmän ja kerran vastuussa Jumalalleen pappeutta enemmän!
- -------------------
1++ kirjoitti:
Eli onko lupa ymmärtää niin, että piispatkin ovat kuolevaisia ja erehtyväisiä, koska ovat vain pappeja? Vastuuta ajassa ja opetuksesta enemmän ja kerran vastuussa Jumalalleen pappeutta enemmän!
epäjumalaa palvelevat papit ja piispat ovat lupauksensa epäjumalilleen antaneet, Jumalalta kerjäävät tukea luciferia palvelijoina:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
- pyh!
Ei tarvitse olla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591174Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501