elikkä olen kärsinyt ripuloinnista yli 6 vuotta...mihinkään en uskalla lähtä ilman et vessa on lähellä....kauppaan lähtö tai koiran kanssa lenkille ni ajatuskin jo ahistaa....lääkärissä oon rampannu vähän väliä mut mitään ei ole löytyny ja lääkäri laitto asian ärtyneen suolen piikkiin....lääkäri otti kaikki allergia testit ja viljelmät mut mitään ei löytyny....peräpäästä tähystettiin mut ei löytyny mitään....olen vaihellu ruokavaliota joka vähän auttanu jotain 2 viikon ajan ja ripulointi sitten palannu....mielialalääkkeillä lääkäri yritti tasata mielealaa mut siittäkään ei ollut apua....synnytyksen jälkeen on menny niin et joudun jopa yöllä 1-2 kertaa heräämään siihen et mahaa vääntää ja joudun menemään vessaan....heti en saa uudelleen unesta kiinni vaan pyörin kipristelevän mahan ja oksettavan olon kanssa jotain puol tuntia ennen nukahtamista....päiväsin saatan käydä jopa 6 kertaa ripulilla ja hyvät päivät ovat hyvin vähissä....välillä maha muutenkin kipristelee ja polttelee....imodiumista ja liberaksista ei ole enään hirveästi apua pahimmille päiville....oottelen aikaa sairaalaan kilpisrauha tutkimuksiin koska struumani on kasvanut nopeasti 2 vuoden aikana...kilppari arvot on otettu monesti ja ne ovat olleet viitearvojen sisäpuolella vaikka lähellä rajoja....en todellakaan jaksa enää tämän mahan kanssa.....jaksaminen alkaa olemaan loppu....oisko tämä todella jotain ärtynyttä suolta vai jotain muuta....??
ripulointi hallitsee elämääni
30
5551
Vastaukset
- -Heze-
lisäystä äskeseen...aloitekykyni ja keskittyminen on huonoa....palelen koko ajan ja olen väsynyt koko ajan....tunnilla nukahtaminen hyvien yö unien jälkeen ei ole uutta....
- ...
Kuulostaa todella ikävältä, itsellä kun myös vatsavaivoja ollut pitkään, tosin hieman erilaisia, mutta todella ikäviä silti! Kuulostaisi tosiaan siltä että olisiko kilpirauhasessa jotain häikkää? Ainakin tuo huono keskittymiskyky ja väsymys myöskin kertoisi siitä...sehän voi myös tuoda muitakin oireita. Tsemppiä sinne!
- Tinka802
mitähän tää on, mullakin synnytyksen jälkeen vatsa ripulilla jatkuvasti ja kiire vessaan. lekuri sano vaan et no kroppa muuttuu raskauden jälkeen et mikään ei ole kuin ennen .
näinpä, itse olen aloittanut kuitulisän ottamisen, psyllium. nämä ovat pikkaisen auttaneet. lisäksi makean syönti kovettaa vatsaa. - viljaton.
Jätä viljat, jooko?
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm - -Heze-
kuitulisät ei oo auttaneet....vaikka mitä oon yrittäny kokeilla....vähän aikaa on auttaneet ja sit on taas ripuli palannu....
- Ei toivotonta
Onko ripuli pahempi aamulla vai ruuan jälkeen?
Jos aamulla, niin kyse voi olla kroonisesta suolistotulehduksesta ja jos taas aina vain ruuan jälkeen, mutta ei juurikaan aamuisin, kun maha on tyhjä, niin kyse on luultavammin ärtyneestä suolesta.
Molempiin voit kokeilla viljatonta, sokeritonta ja lisäaineetonta ruokavaliota, jos et ole jo kokeillut. Käy Crohn ja Colitis -sivuilla lukemassa vanhoja juttuja, niistä voi selvitä paljon. http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
Helpoin tapa yrittää ruokavaliota on karpata.
Kun ei tiedä mitä kokeita sinulle on tehty, niin vähän vaikea antaa ohjeita, onko tähystetty, onko kaikenlaisia matoja ja bakteereja tutkittu..? Mitä ruokavaliota olet kokeillut? VAADI HOITOA!
Mutta voit kokeilla myös greipinsiemenuutekapseleita, aloe veraa (vain hyvänlaatuista, missä ei ole muita aineita enemmän kuin aloeta) tai serrapeptaasia.
Itse nautin joka aamu kylmäpuristettua kookosöljyä lusikallisen, se suojaa suolta. Olen myös VHH:lla ja vaivani on ärtynyt suoli.
Kaikenlaista voi siis kokeilla, vaikka tuntuisi siltä, että on jo kokeillut vaikka mitä.Forever Living Productsin juotavaa Aloe Vera Gel -geeliä ja muita tuotteita voit ostaa verkkokaupastani:
www.myaloevera.fi/aloejenni
Lähetä minulle viesti, niin lähetän sinulle käyttäjätunnuksen ja salasanan verkkokauppaani.
Kaikki Foreverin tuotteet ovat erittäin laadukkaita ja niillä on 90 päivän täysi tyytyväisyystakuu: voit käyttää tuotteita 3 kuukauden ajan ja jos et ole niihin täysin tyytyväinen, palautat vain pakkaukset ja kuitin minulle ja saat rahasi takaisin.
Jos asut pääkaupunkiseudulla etkä halua tilata tuotteita postitse, ilmoita vain minulle niin toimitan tuotteet sinulle kotiin tai työpaikallesi tai muuhun yhdessä sopimaamme paikkaan.
Jenni Alasuutari
Itsenäinen jälleenmyyjä
Forever Living Products
- -Heze-
ripulointi on pahimmillaan aamulla.välillä tulee tasasesti pitkin päivää.olen kokeillu karppaamista joka autta jotain 2 viikkoa ja sitten ripulointi palasi.pyllyn kautta on tähystetty ja otettu koepalat mutta mitään ei löytyny.verikokeita on otettu ja ulosteesta on otettu kokeita mut niistäkään ei ole löytynyt mitään.
Kiitos kaikille vastauksista. - Ei toivotonta
Ruokavaliolla on varmaa, että ripulointi aika ajoin palaa, mutta ruokavaliota on jatkettava niin kauan, että ripulivaihetta ei enää tule. Se on hidasta puuhaa, eikä takuita ole. Yleensä ripulivaiheet harvenevat ja tulevat aina lyhyemmiksi.
Tutustu myös scd-ruokavalioon ja katso miten olet toteuttanut sitä VHH:lla! - -Heze-
sain lähetteen sairaalaan erikoislääkärille....lääkäri puhu sappiripulista ja crohnin taudista....lisää verikokeita joutuvat ottamaan...toivottavasti en joudu aikaa kovin kauan oottaa....
- WC-suurkäyttäjä
Täälläkin yksi vessassa juoksija. Tutkittu kait kaikki mahdollinen ja syitäkin löytynyt. Mutta apu onkin sitten toinen juttu. Eli pysyviä apuja ei ole ollut tarjolla.
Sappihapporipulikin testattu, mutta sitä ei ollut. Löydöksinä mulla on gastropareesiin liittyvä ripuli (olen 1-tyypin diabeetikko) sekä lymfosyyttikoliitti (tähystyksen tulos).
Pysyvää apua en ole löytänyt eli olen tottunut siihen, että ripulini ovat vaihtelevia aktiivisuudeltaan. On jaksoja, jolloin ei tarvi käydä istunnolla kuin 2-3 kertaa vuorokaudessa ja sitten taas on jaksoja, jolloin juostaan about 10 kertaa vuorokaudessa... Mutta aina tuotos on kuitenkin turhan löysää.
Itselleni paras apu (pakottavan tarpeen ollessa, siis tilanteet, joissa ei vessaan pääse muutamaan tuntiin) on ollut Imodium. Sen olen saanut ihan reseptillä ja luvan käyttää vaikka jatkuvasti (mutten kuitenkaan käytä), koska kaikki selvittelyt on tehty eli pahat syyt on poissuljettu. - Limakalvoilla suuri
pula noista mh-bakteereista:
http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/
Ripulointi loppuu varmasti mhb.lla. Tehosessiot käyttöön!
http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/#Kaytettavat_Probiootti_bakteeri_maarat_immuunipuolustuksen_vahvistamisessa_ja_esimerkiksi_kun_flunssa_uhkaa_
Ps. Syyllisen bakteerikatoon saatat löytää tuosta:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/- ei varmasti, ehkä
"varmasti", "varmasti", "varmasti".
Yrittäisit edes vähän miettiä mitä kirjoittelet. Mikään ei ole "varmasti" ja se tiedät itsekin. Uhoojat on inhottavia jokapaikantietäjiä, saisivat opetella sellasen uhoamattoman kirjoitustyylin...
- -Heze-
vielä pitäs jaksaa oottaa huomiseen et lääkäri soittaa verikoe tuloksista....ottivat verikokeet kattoakseen onko mulla lisämunuaisissa jotain vikaa....lisämunuais uupumushan oirehtii samalla tavalla kuin kilppari häiriö....
- -Heze-
verikokeissa ei löytyny mitään taaskaan....masentaa....pahoinvointia on alkanu olee....varsinkin aamusin mut joskus iltapäivälläki...syödessä mahaa saattaa alkaa kipeää käymään ja pahoinvointi saattaa tulla syönnin jälkeen....oksentanu en ole(vielä) mut tekis mieli tunkea sormet kurkkuun et oksentasin....
- -Heze-
outoa....ripuliin oon ennen aina käyttäny imodiumia jonka 2pv käytön jälkeen ripuli on palannut....kokeillin nyt 2pv ajan ensimmäistä kertaa imocurria....ripulointi eii oo vielä 3pv jälkeen palannut....aamusin käyn 1-2 kertaa pöntöllä ja uloste on vähän löysää ja osa jää kellumaan niin kuin ennenkin....pahoinvointi on vähän rauhottunut...ylävatsan polttelua ja kipuilua on tavalliseen tapaan kylläkin....tänään aamulla käydessäni pöntöllä mahaan sattu ulostaessani ja löysää ulostetta sain vähän aikaa aina äkistää et sitä tuli ulos....
- -Heze-
neljän tunnin reissu päivystyksessä...sappikivi kohtaus päällä....ens viikolla tarkempiin tutkimuksiin....
- vatsa vaivaa meillä
olikos sulta otettu tämä Clostridium Difficile testi?
Ulostenäytteestä selviää, se on monen ripulin syy.
Googleta - -Heze-
en muista....huomenna taas lääkäriin....
- vatsa vaivaa meillä
no muistitko pyytää clostridium difficile testin? Mitä lääkäri sanoi?
- Marjaanak
Hei! Kuulostaa vähän siltä, että vaivat ovat samat kuin minulla. Suosittelisin, että lukisit nuo minun kirjoittamat juttuni, sillä minulle se ruokavalio on auttanut.
- NAINEN 52v.
Hei Heze, kuullostaa stressi-vatsalta!Jos ei kerran tutkimuksissa ole löytynyt mitään vikaa! Itselläni saman tyyppinen ongelma. Tarkkaile stressi-oireitasi ja vatsasi yhteis vointia.Onko vatsa silloin parempi,kun vähemmän stressiä? Mulla on näin. Heti kun alan stressaa kamalasti jotain, niin seuraavana yönä on vatsa kuralla. Ripuli on ihan eri juttu ja sen kyllä huomaa,kun oikea ripuli on.Stressi voi tehdä vaikka mitä vaivoja.Voimia sulle,itse yritän myös jaksaa...
- Askl3pios
Suosittelen ehdottomasti Antioksidanttiklinikkaa. Siellä tutkivat paljon tarkemmin kilpirauhasen ja ruuansulatuksen kuin "koululääketieteen" piireissä. Käyttävät testejä, joita ei julkisessa terveydenhuollossa ole. Menevät siis postitse Jenkkeihin. Ja ainakaan tapaamani AOK-lekurit eivät ole mtn puoskareita olleet.
Ja tuosta stressistä sanon sen verran, että toki sekin aiheuttaa kaikennäköisiä oireita. Mutta stressi myös pahentaa olemassa olevien, niin fyysisten kuin psyykkistenkin sairauksien oirekuvaa ja aktiivisuutta. - -Heze-
vatsa ongelma selvis....vuosien ahistus paheni uuden vuoden jälkeen pahentaen oloa....ripuloin,oksensin,en pystynyt syömään närästyksen takia jne....mielenterveys osastolla vihdoin ja viimein löydettiin syy....diagnoosi on paniikkihäiriö joka aiheutti kaikki somaattiset oireet....mieliala läkkeillä on saatu ongelmaa rauhotettua....onneksi....
- hienoa....
Sehän on hyvä kun vaiva selvisi...minkä nimisiä troppeja sulle määrättiin?
- -Heze-
somakkia,temestaa,temestä,ataraksia ja sepramia.....
- kokemusta on
onko sinulle tehty geliakia- ja laktoositutkimus, nämä vaivat sekoittavat vatsan.
- Lääkärit avuttomia!
Älä päästä noin pahaksi tilannettasi. Ota nuo probiootit käyttöön:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9902940 - -Heze-
allergia testit on otettu ja ainoastaan 5 vuotta sitten löyty laktoosi....syön täysin laktoositonta ruokaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767