Kuullostan varmasti aika mummolta, kunhan pääsen vauhtiin oirekuvailussani, mutta vasta 3-kymppinen olen ;D
Joskus vuosia sitten polveni kipeytyi niin, etten päässyt kyykystä ylös. Kesti jonkun aikaa, katosi. Tuli uudestaan, katosi. Kävin lääkärillä ja lääkäri vain naureskeli, että sinulla vaan on jo toinen jalka haudassa. Parikymppisestä se oli kummaa kuultavaa.
Silloin vuosia sitten myös oireili "vaivaisenluuni", se oli välillä todella, todella arka, piti ihan könkätä.
Usein oli myös "kasvukipuja", jomotus/ polttelu alkoi jommasta kummasta nilkasta ja valtasi koko jalan, joskus eteni toiseenkin jalkaan. Tosi kipeää välillä.
Näitä oireita ei juurikaan ole viime aikoina ollut. Mutta olen usein hyvin jäykkä aamuisin. Milloin kädet aivan jäykkinä, milloin jalat. Vaihtelee.
Kylmä alkaa heti kolottaa, aina pitää olla villasukat. Tai kahdet.
Muutaman viime viikon aikana vatsan seudulle on alkanut tulla kipeitä kohtia. Alkoi kylkikaarista ja nyt kosketusarkoja alueita on kylkiluissa, "lantioluissa" ja kylkikaarissa. Muunmuassa. Niin kuin siellä täällä olisi mustelmia, vaikka ei olekaan mustelmia, tuntuvat vain kosketettaessa samanlaisilta. Joskus pitää ihan vaihtaa asentoa, kun kohdat tuntuvat epämiellyttäviltä.
Ja sellaista pikkuriikkistä jomotusta nyt on vähän väliään vaikka missä, vaihtelee miten sattujaan.
Ja väsynytkin olen. Olen jo vuosia ajatellut olevani hirveän laiska. Hyvä jos välillä viitsii leipää voidella. Ja kyllä minä laiskakin olen, mutta ihan viime aikoina olen alkanut ajattelemaan, että ehkä takana on muutakin?
Mieli keksii näille oireille vaikka minkälaisia hirvittäviä tauteja, mutta eikö näissä oireissa vähän reuman merkkejä ole?
Reumalääkärillekö näillä oireilla kannattaisi mennä?
Vaivainen
2
201
Vastaukset
- vanha varis
Varmaan kilpirauhaskokeet on tehty koska olet käynyt lääkärillä.
Muistan oman kauhean väsymykseni ennenkuin sain lääkityksen.
Kului välillä vuosia kun löydettiin vielä keliakia ja jätin kotimaiset viljat pois. Sen jälkeen on olo tullut paremmaksi. - Ketjun aloittaja
Kilpirauhaskokeet otettiin kerran raskausaikana ja jotain häikkää oli. Uusintatestissä kuitenkin kaikki arvot olivat normaalit. Tästä on jo jokunen vuosi.
Kävin tänään lääkärissä. Ei reumaa, mutta yliliikkuvat nivelet ja fibromyalgiaan viittaavia oireita. Fysioterapeutille lähete.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273050Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342752- 1502338
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542279Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti251932Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921747Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091705- 3201611
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151482- 1351479