Joulukuu on kuukausista julmin

surkimus

Rahalla saa järjestettyä riemukkaan ja herkän joulutunnelman.
Mutta,entäs jos sitä rahaa ei ole?Vuoden tärkein juhla jää vain yhdeksi päiväksi toisten samanlaisten ketjussa.
Surkea on seurata toisten iloista juhlintaa,jos itsellä on vain huoli jo seuraavasta päivästä kaikkine murheineen.

Hyvää Joulun odotusta kuitenkin ja valoisampaa tulevaisuutta!

13

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joulu-iloa

En usko, että joulutunnelma on rahalla ostettavissa. Toki on hyvä, jos sitä on tarpeeksi, mitä se tarpeeksi sitten onkaan.
      Pahaa on paljon minunkin elämässäni, mutta jo yksi kynttilä voi luoda joulun.
      Myös muistot, ne eivät maksa mitään.
      Kirjoirtetuin sanoin on vaikea kertoa, mitä kaikkea haluaisi sanoa.

Sinulle ja minulle kestämistä, Hyvää Joulua!

• Minusta rahalla ei voi ostaa joulua. Vaikka pakana olenkin, en pidä siitä että jouluna palvotaan enemmän rahaa kuin rauhaa ja hiljentymistä. Joten, unohdetaan nyt hetkeksi se raha ja nautitaan tauosta arjessa, kristillisin tai epäkristillisin riitein, kukin uskonsa mukaan.

• Yhden joulun vietin lapsena sairaalassa kilpaillen huonekavereiden kanssa siitä, että kuka jää henkiin. Minä voitin sen kilpailun. Ja joka ikinen joulu muistan niitä, jotka eivät heränneet. Ja tähän ikään mennessä on myös rahattomiakin jouluja ollut. Elämä se heittelee.

• -

Minä olin kauan ennen joulua, ja joulun jälkeen sairaalassa. Jouluksi kuitenkin pääsin kotiin.
      Kaukana sairaalasta, satojen kilometrien päässä oli kotini.

Niin heittelee, mutta nyt on hyvä. Ei ole paljon rahatta saatavaa, mutta tarpeeksi.

• Kuusisataa kilometriä oli minullakin matka kotiin. Ei käynyt paljon vieraita. Sairastin synnynnäistä sydänvikaa kuusi vuotta. Onneksi se sitten viimein kun lääketiede oli kehittynyt löydettiin ja osattiin leikata. Minua aikaisemmin oli leikattu suomessa vasta vain kymmeniä. Että sellainen esimerkki on tullut oltua.

Jouluja on niin monenlaisia.

• -
        miljoona kirjoitti:

Kuusisataa kilometriä oli minullakin matka kotiin. Ei käynyt paljon vieraita. Sairastin synnynnäistä sydänvikaa kuusi vuotta. Onneksi se sitten viimein kun lääketiede oli kehittynyt löydettiin ja osattiin leikata. Minua aikaisemmin oli leikattu suomessa vasta vain kymmeniä. Että sellainen esimerkki on tullut oltua.

Jouluja on niin monenlaisia.

Ihme ihminen olen minäkin, jopa lehdessä kerrottiin selviytymisestäni.
        Ollaan me vaan ihmeellisiä.

Monesta olen onnellinen, yksi niistä on sairaan/terveydenhoitomme.
        Eipä ole kauaa, kun toisen kerran henkeni säästyi, kuin ihmeen kaupalla.
        Sekunneista oli kyse. No, ehkä henki olisi säilynyt, mutten enää täällä napsuttelisi ainuttakaan tekstiä.

Hyvää Joulun odotusta, ja kaikkea hyvää, tykkään viesteistäs, olet napakka.
        On me ennenkin kohtaloistamme juteltu. Silloin, kun olin vielä rekattu, minkä lopetin tultuani erään sylkykupiksi. Kateuttaan, muuta en tunnista.

• - kirjoitti:

Ihme ihminen olen minäkin, jopa lehdessä kerrottiin selviytymisestäni.
        Ollaan me vaan ihmeellisiä.

Monesta olen onnellinen, yksi niistä on sairaan/terveydenhoitomme.
        Eipä ole kauaa, kun toisen kerran henkeni säästyi, kuin ihmeen kaupalla.
        Sekunneista oli kyse. No, ehkä henki olisi säilynyt, mutten enää täällä napsuttelisi ainuttakaan tekstiä.

Hyvää Joulun odotusta, ja kaikkea hyvää, tykkään viesteistäs, olet napakka.
        On me ennenkin kohtaloistamme juteltu. Silloin, kun olin vielä rekattu, minkä lopetin tultuani erään sylkykupiksi. Kateuttaan, muuta en tunnista.

Halit sulle.

• Ei ne huolet katso onko nyt joulu tai juhannus, näinhän se menee.
      Ja vaikka murheet ei katoa 24 tunnin pohdinnalla sen nopeammin kuin 15 tunninkaan, niin sitä jauhaa niitä aloittaakseen heti herättyään alusta tietenkin pahojen unien jälkeen, ettei vaan liikaa lepoa saisi.Sitten kun aikanaan helpottaa, miettii ettei enää anna itselleen yhtä surkeasti tapahtua kunnes tapahtuu taas......
      Möyhi siis möyhimisesi vuorostasi sinä kun kerran sen aika on, soisin kuitenkin sen verran selkeyttä siihen että kun aikanaan eroon moisesta huolivyyhdestä ainakin osin pääset, olisi löytynyt ratkaisu jolla estää uusinta. Tsemppiä siis !!!

• On ollut rahattomia jouluja ja niitä jouluja jolloin on rahaa ollut.
      Mulle Joulutunnelma tulee sisältä. Viime jouluna en sen kummemmin tuntenut mitään, enkä siis tehnytkään mitään, vaikka olis ollut rahaakin.
      Tästä joulusta en vielä tiedä.
      Kun teen siivouksen ennen joulua niin silloin näen että laitanko joululiinat muutaman päivän takia.
      Enkä koe että koskaan olisin mitään menettänyt vaikken joulufiiliksissä ole ollutkaan.
      Onhan nyt sentään pidennetty viikonloppu.

Mutta sulle toivon kuitenkin parasta jountunnelmaa, mikä mahdollista on.

• Ei välttämättä, joskus se ruoho vaan vaikuttaa vihreämmältä toisella puolen.
      Kunhan ei nälkää tarvi nähdä, raha tuskin ratkaisee.
      Ajattele vaikka koteja, jossa paljon rahaa käytössä, silti jouluisin saattaa tulla kotihälytyksiä, ikäviä asioita.
      En tiedä sun tilannetta tarkemmin, eikä tarkoitus loukata!

Parasta mahdollista Joulunaikaa!

Köyhä nauraa useammin ja iloisemmin kuin rikas.
      -Seneca

• Onko se joulu vuoden tärkein juhla? Minun mielestä ei. No, lapsille kyllä, mutta monelle aikuiselle se on vain yksi päivä 365:stä. Ainakaan minä en käytä rahaa jouluun. Jos joku haluaa viritellä kodin jouluiseksi, niin sen voi tehdä halvallakin. Kirppiksiltä saa pikkurahalla monenlaista kivaa.

• Putkivalo

Ei se joulu meillä ole pelkästään yhden päivän juhla. Se on tekemisen ilo ja riemu, valoja pimeämpänä vuodenaikana, tuoksuja.

Meillä aikuisten kesken on soppari, ettei anneta lahjoja toisillemme. Tai jos annetaan, se on se ajatus joka lasketaan, ei se rahallinen arvo. Lapset tietty odottaa lahjoja, mutta kun heille kertoo että nyt on tiukkaa, niin kyllä ne ymmärtää.

Saa siitä hernekeitostakin juhlavan, kun ensin siivoat koko päivän hiki hatussa, väsäät vanhoista lehdistä joulukoristeita ja ripustat ne. Mietit samalla kun teet, että voi kun jo sais sitä hernekeittoa... annat nälän kasvaa, pitkität sitä, kulje sen tölkin ympärillä kuin kissa kuuman puuron.. hivele sitä, lipo sitä! Kohta.. ihan kohta...Ja kun et voi enää vastustaa, käy kiinni!!

Jälkkäriksi oikein hyvää kahvia ja fazerin sininen. Tai riisipuuroa ja luumusoppaa!

Eihän se köyhän joulu ole sama kuin rikkaiden, mutta heille ne herkutkin on hernekeittoa, jokapäiväisiä sapuskoita. Sitä paitsi joululaatikoiden tekeminen ei maksa paljon, mutta saat sitä onnistumisen riemua, tuoksuista puhumattakaan, mikä kuuluu Oikeaan Jouluun.

• kiertäin kaartain

noita kirjoituksia lukiessani, tuli tunne, että perheellisiä ei ole mukana, olisiko näin, heillä joulu on usein todellista puuhailua ja joulutunnelma kuvastuu ja tuntuu jo lasten kautta ja siitä ei pääse yli eikä ympäri,
      voi niin monien joulujen ajan on tuo touhu täyttänyt kaiken, ei siinä paljoa vanhemmilla ole aikaa miettiä miltä joulu tuntuu, aattona pukin vierailun jälkeen voi hieman nostaa jalat ylös sohvan käsinojalle ja katsella lasten puuhailua niiden tavarain kanssa joita ovat saaneet,
      eivät ne kovin ihmeellisiä ole meillä ollut, mutta lapsille uusia ja jännittäviä,
      nyt mummina kierrän vuorojouluin lasten perheissä ja on hyvä olla vain ja odottaa joulun rauhaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      24
      2503
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1556
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      121
      1334
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1140
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1080
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      24
      912
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      902
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      261
      893
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      212
      871
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      805
    Aihe