Minulle tämä päivä on yksi päivä muiden joukossa. Olen viettänyt Suomen itsenäisyyspäivää yli 50 vuotta, mutta tänä vuonna en sitä enää vietä. Niin kaltoin tämä maa ja se virkamiehet ovat kohdelleet oman maan kansalaista. Minulla on ulkomaalainen puoliso, olemme olleet vuoden rekisteröidyssä parisuhteessa. Asumme yhdessä eikä parisuhteessamme ole ongelmia. Mutta ongelmia aiheutti yksi ulkomaalaispoliisin naiskomisario, joka epäsi puolisoltani oleskeluluvan täysin perusteettomasti. Nyt taistelemme oikeuksistamme hallinto-oikeudessa, mutta kuinka kauan jaksamme. Kuten puolisoni sanoo hän on ollut lähes vuoden Suomessa vankilassa. Hän ei saa opiskella, tehdä työtä eikä matkustaa. Hän ei saa mitään yhteiskunnan tukea ja perheemme on virallisesti yhden henkilön talous, jolloin mm. asumistuki lasketaan yhden hengen mukaan. Kiitos Soinit, Halla-ahot, Räsäset. Kiitos teidän en enää välitä tästä paskasta maasta!!
Miksi viettää itsenäisyyspäivää?
6
82
Vastaukset
- eläköön SUOMI!
Kyllä Suomi aikoinaan sodan voitti, mies-ja kalustotappiot punaisella armeijalla suuremmat, huomattavasti suuremmat ja vielä itsenäisyys säilyi, vaikka ollaan euroopan unionissa niin silti voidaan juhlia itsenäistä suomea, onhan meillä oma presidentti ja oma eduskunta ja niin edelleen.
Meillä juhlitaan, karjalanpaisti ruokana ja SUOMALAISIA perunoita, porkkana-lantturaaste ja ruisleipää, kotikaljaa.
Illalla poksautetaan kuohuviini ja hieman konjakkia, linnan juhlien seuranta ja tietysti sitä ennen puolustusvoimien paraatin seuranta.. - <<<<
Vaalisysteemi uusiksi.. en ymmärrä tätä 4v välein systeemiä... Linnan Juhlat tulisi säilyttää..
- 50v. mies
Eipä taida olla vaimosi maasta jossa täysin vapaakulku?
Mikä syy väheksyä Suomen itsenäisyyttä sillä perusteella kun joku valitsee puolisonsa jostain maasta joka ei niin vapaa maa ole?
Pitäisikö Suomen maksaa ulkomaalaisen vaimosi kulut, jotta olisit iloinen Suomen itsenäisyydestä??? - NETTIFENNON URAKKA
"Olen viettänyt Suomen itsenäisyyspäivää yli 50 vuotta"
Onpa todella pitkä rupeama ! - 22
Otan osaa, mutta miksi syyttää itsenäiysyyspäivää siitä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1751209
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47644Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305562Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t231551- 51529
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510