a) Miten maailma sai alkunsa?
b) Mikä on ihmisen elämän tarkoitus?
c) Miten päästä Luojan yhteyteen?
d) Mitä tulevaisuus tuo tullessaan?
Lisäksi löydät oikeat vastaukset myös moniin muihin kysymyksiisi, jos luet nöyrin Raamattua mielin ja rukoillen Luojaltasi ymmärrystä sen sanoman käsittämiseen!
Löydät Raamatusta vastaukset myös juuri nyt ajankohtaisiin kysymyksiin, koskien Lähi-Itää ja sitä, että mikä tulee pian kohtaamaan Israelia ja niitä pakanakansoja, jotka liittoutuvat hyökkäämään Israelia vastaan?
Voit lukea lisää tuosta aiheesta alla olevasta blogista ja jos sulle sopii, niin voit poiketa keskustelutilaisuuteemme 9.12.2011 tänne Turkuun. Tilaisuus alkaa klo 18 ja ovi avataan klo 17:30.
http://pro-yeshua-team.blogspot.com/
Vain Raamatusta löydät OIKEAT vastaukset kysymyksiin, kuten:
30
110
Vastaukset
- Olen minä
Raamattu kyllä antaa vastauksia, mutta koska ihmisen tietoisuus on jatkuvasti laajenevaa niin Raamatun vastaukset ovat tänä päivänä jo melko pitkälle vajavaisia. Laajempialaisiakin opuksia on olemassa.
Ongelma on se, että ihminen kuvittelee löytäneensä jo kaikki vastaukset ja vaatii muitakin löytämään samat vastaukset kuin itse. Raamatun antamat vastaukset eivät ole sidottuina aikaan, vaan ne ovat yleispäteviä kaikille aikakausille. Eri asia on ottavatko ihmiset ne todesta!
Lisäksi on hyvä tietää se seikka, etteivät Raamatun profetiat ole kenenkään ihmisen omin neuvoin selitettävissä, koska ne on kirjoitettu Pyhän Hengen innoituksella ja tarkoituksella lukittu valittuja varten. Siksi ne voidaan ymmärtää vain, mikäli Pyhä Henki ne avaa!
On selvää ja täysin loogista, että on olemassa vain yksi OIKEA selitys sille, miten maailma sai alkunsa. Samoin ihmisen elämän tarkoitukselle on olemassa vain yksi OIKEA selitys. Nuo selitykset voimme löytää VAIN Raamatusta ja siksi ei kannata haaskata aikaa etsimällä vastauksia muualta.
So simply is it!
:)- Olen minä
Mielenkiintoista miten ihminen voi kokea yhden kirjan koko totuutena koko Universumista ja nähdä asian loogisena ja selvänä kuin pässin liha.
Itse kehoittaisin päinvastoin tutkimaan erilaisia näkemyksiä laaja-alaisesti koko ihmisiän, sillä siten ihminen kykenee ymmärtämään paljon enemmän kokonaisuudesta. Mikään yksittäinen kirja ei anna meille kaikkia vastauksia eikä mitkään kirjat noin muutenkaan, sillä vastaukset ovat lopulta meidän sisällämme eikä ulkopuolella itsestämme.
Etsi vain edelleen vapaasti Totuutta, jonka minä olen löytänyt jo 50 vuotta sitten! Jos etsit Häntä umpimähkään, niin elinaikasi ei riitä Hänen löytämiseen, sillä maailmassa on tuhansia eri uskontoja ja oppeja, joiden väitetään olevan ainoita oikeita.
Totuus on elävä persoona. Hän on koko multiversumin Luoja, joka tunnetaan hebrealaisella Nimellä Yeshua!
Hänet voidaan kohdata rukoillen ja ihan konkreettisella tasolla, sillä en julista mitään abstraktista olentoa!
Julistan ristillenaulittua, kuoleman voittanutta ja ylös kuolleista noussutta Adonai Yeshua Hamashiach HaNostria! Hänen Sanansa on Totuus. Hän kertoo sulle kaiken sen, mitä sinun täällä ajassa tarvitsee tietää ja Hän opastaa sinua myös tuonpuoleisessa ajattomuudessa ikuisen elämän vesien alkulähteille, jos päätät sydämessäsi uskoa Häneen ja lähteä seuraamaan Häntä.
Älä hukkaa kallisarvoista etsikkoaikaasi turhuuteen, vaan ala etsiä Totuutta Uudesta Testamentista, sillä vain sieltä Hänet voidaan löytää! Mieti mitä apostoli Paavali tarkoitti seuravalla opetuksellaan ja ota sinäkin siitä opiksesi: (1. Kor. 1:21-24)
21. Sillä kun, Elohimin viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Elohimia, niin Elohim näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua HaMashiach'sta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut*), olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on HaMashiach, Elohimin voima ja Elohimin viisaus.
*) Nyt SINUA kutsutaan! Jos koet nyt Elohimin kutsun sydämessäsi, niin älä paaduta sydäntäsi, vaan ota kutsu vastaan, niin löydät Luojasi tuntemisen ja armon avuksesi oikeaan aikaan!- Olen minä
Jatka sinä vain julistamista, niin minä jatkan etsimistä :)
- mkjukl
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10222379
God of love is timeless. En väitä tietäväni kaikkea, mutta olen pohtinut näitä asioita seuraavallaisesti.
a) Miten maailma sai alkunsa?
Kukaan ei tarkalleen tiedä mitä alkuräjähdyksessä tapahtui, eikä minulla ole pätevyyttä mennä kovin syvälle tässä aiheessa. Alkuräjähdysteoria on vakiinnuttanut paikkansa avaruutta tutkivien ihmisten keskuudessa, vaikka se ei olekaan aukoton. Mitä tulee Raamatun näkemykseen maailman synnystä, se on minusta lapsellinen, kömpelö ja aivan liian helppo selitys tähän kysymykseen. Jos toteaisimme "Jumala teki sitä tai tuota" myöskin muihin muihin meitä askarruttaviin kysymyksiin, ei meillä olisi syytä tai intohimoa tutkia maailman mysteerejä.
b) Mikä on ihmisen elämän tarkoitus?
Minun silmissäni ihmisen elämällä ei ole tarkoitusta. Samalla tavalla voitaisiin kysyä mikä on vuoren tarkoitus? Vuorella ei ole tarkoitusta, se on prosessien tuote. Aivan kuten ihmiselämäkin on.
Ihminen luo itse elämälleen tarkoituksen, jos on luodakseen. Jos ihmistä ei olisi maapallolla kyselemässä milloin minkäkin asian tarkoitusta niinkuin pikkulapsi konsanaan, ei koko käsitettä "tarkoitus" olisi olemassa eikä tarkoituksenmukaisuus pätisi mihinkään elolliseen tai elottomaan.
Huomautan myös että ihminen voi syntyä aivokuolleena, vailla minkäänlaista tietoisuutta itsestään tai muusta maailmasta.
c) Miten päästä Luojan yhteyteen?
Kuolemalla lihallesi sekä ottamalla armon lahjan vastaan. Kristinusko on paikoitellen hyvin kaunis uskonto.
d) Mitä tulevaisuus tuo tullessaan?
Ei kai meidän oikeasti tarvitse sitä tietää? Mitä jos vain eläisimme ja nauttisimme tästä hetkestä?- Yakov ei-kirj.
Sulle donedeaf:
Kirjoitit kohtaan b) Mikä on ihmisen elämän tarkoitus?
>>>Minun silmissäni ihmisen elämällä ei ole tarkoitusta. Samalla tavalla voitaisiin kysyä mikä on vuoren tarkoitus? Vuorella ei ole tarkoitusta, se on prosessien tuote. Aivan kuten ihmiselämäkin on. - Yakov ei-kirj.
Yakov ei-kirj. kirjoitti:
Sulle donedeaf:
Kirjoitit kohtaan b) Mikä on ihmisen elämän tarkoitus?
>>>Minun silmissäni ihmisen elämällä ei ole tarkoitusta. Samalla tavalla voitaisiin kysyä mikä on vuoren tarkoitus? Vuorella ei ole tarkoitusta, se on prosessien tuote. Aivan kuten ihmiselämäkin on.Tarkennus ja lisäystä edelliseen:
Siis jakeen Ap.t. 17:27 mukaan sinunkin elämäsi ensisijainen tarkoitus on ETSIÄ YHTEYTTÄ LUOJAASI!
Yeshua sanoi: "Jokainen etsivä löytää, jokainen anova saa ja jokaiselle kolkuttavalle avataan!"
Valitettavasti useimmat ihmiset etsivät ja anovat vääriä asioita ja kolkuttelevat vääriä ovia... Yakov ei-kirj. kirjoitti:
Tarkennus ja lisäystä edelliseen:
Siis jakeen Ap.t. 17:27 mukaan sinunkin elämäsi ensisijainen tarkoitus on ETSIÄ YHTEYTTÄ LUOJAASI!
Yeshua sanoi: "Jokainen etsivä löytää, jokainen anova saa ja jokaiselle kolkuttavalle avataan!"
Valitettavasti useimmat ihmiset etsivät ja anovat vääriä asioita ja kolkuttelevat vääriä ovia...Vain ihminen etsii tarkoitusta asioille, jopa silloinkin kun tarkoitusta ei ole. Olet löytänyt oman tarkoituksesi Raamatusta, ja tiedän että uskot vilpittömästi myös minun tarkoitukseni löytyvän sieltä. Totta on, että ihmiset etsivät vastauksia vääristä paikoista, sellaisistakin jotka eivät ole hyväksi. Ihminen etsii, anoo ja kolkuttaa, siksi me olemme maapallon valtiaita.
Minä en tarvitse elämän tarkoitusta, elämä on arvokas jo itsessään, ainakin minä koen niin. Toivottavasti osaat arvostaa sitä.- Yakov ei-kirj.
tonedeaf kirjoitti:
Vain ihminen etsii tarkoitusta asioille, jopa silloinkin kun tarkoitusta ei ole. Olet löytänyt oman tarkoituksesi Raamatusta, ja tiedän että uskot vilpittömästi myös minun tarkoitukseni löytyvän sieltä. Totta on, että ihmiset etsivät vastauksia vääristä paikoista, sellaisistakin jotka eivät ole hyväksi. Ihminen etsii, anoo ja kolkuttaa, siksi me olemme maapallon valtiaita.
Minä en tarvitse elämän tarkoitusta, elämä on arvokas jo itsessään, ainakin minä koen niin. Toivottavasti osaat arvostaa sitä.Osaan toki arvostaa myös katoavaista elämää. Luin kerran biografista lähetyslääkäri Albert Schweitserin miettivän elämän tarkoitusta soutaessaan erästä Afrikkalaista jokea illansuussa.
Yhtäkkiä sinitaivaalle ilmestyi tulisin kirjaimin teksti, joka suomennettuna kuuluu:
"ELÄMÄN TARKOITUS ON: KUNNIOITA ELÄMÄÄ!"
Kirjoitit:
>>>Minä en tarvitse elämän tarkoitusta, elämä on arvokas jo itsessään, ainakin minä koen niin. Yakov ei-kirj. kirjoitti:
Osaan toki arvostaa myös katoavaista elämää. Luin kerran biografista lähetyslääkäri Albert Schweitserin miettivän elämän tarkoitusta soutaessaan erästä Afrikkalaista jokea illansuussa.
Yhtäkkiä sinitaivaalle ilmestyi tulisin kirjaimin teksti, joka suomennettuna kuuluu:
Kirjoitit:
>>>Minä en tarvitse elämän tarkoitusta, elämä on arvokas jo itsessään, ainakin minä koen niin.Apostoli Paavali opettaa osuvasti, miten ihminen pelastuu:
(Room. 10:8-10)
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Yeshuan Adonaiksi ja uskot sydämessäsi, että Elohim on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä SYDÄMEN USKOLLA tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Kukaan ihminen ei voi pelastua järkensä avulla järkeillen, vaan ainoastaan SYDÄMEN USKOLLA Yeshuaan ja sen seurauksena suun tunnustuksella edellä olevan mukaisesti voidaan pelastua!Yakov ei-kirj. kirjoitti:
Osaan toki arvostaa myös katoavaista elämää. Luin kerran biografista lähetyslääkäri Albert Schweitserin miettivän elämän tarkoitusta soutaessaan erästä Afrikkalaista jokea illansuussa.
Kirjoitit:
>>>Minä en tarvitse elämän tarkoitusta, elämä on arvokas jo itsessään, ainakin minä koen niin.Minusta kuoleman jälkeinen elämä on lapsellista toiveajattelua. Se on aivan liian helppo vastaus siihen, mitä haluisimme kuoleman tuolla puolen olevan. Ikuisen elämän käsite auttaa meidän kehittyneitä aivojamme myös selviämään suruista ja murheista, ja antaa sen niin paljon kaivatun tarkoituksen kaikelle. Ymmärrään toki.
Kun minä kuolen jokin päivä, oli se päivä tämä tai kaukana tulevaisuudessa, haluan kuolla niinkuin muukin eläinkunta. Minusta se on ylevä ajatus. Ehkä ravinteistani kasvaa jokin päivä kaunis puu, joka osaltansa jatkaa elämääni.
Järkemme on toki vajavaista, mutta mielestäni on kehno tekosyy olla käyttämättä sitä koska uskonto käskee niin. Minun näkökulmastani on helppo ymmärtää, miksi moinen käsky on Raamattuun kirjoitettu.
Minä elän hyvää ja tasapainoista elämää, samalla ymmärtäen että jokainen päivä voi olla viimeinen. En ole paha ihminen, toivon vain hyvää lähimmäisilleni, sinulle myös. Jos jumalasi haluaa heittää minut helvettiin rangaistukseksena väärästä elämäntavastani, niin se on jumalan omalla tunnolla, ei minun.
Kannattaa muuten tutustua tähän, jos sitä kykenet lukemaan. Ehkä voit pitää sitä uskosi lujuuden koettelemuksena.
http://www.argumentti.fi/raamattu_sumerit_sumerien_mytologia/Raamattu_sumerit_kosmologia_maailmankuva.pdftonedeaf kirjoitti:
Minusta kuoleman jälkeinen elämä on lapsellista toiveajattelua. Se on aivan liian helppo vastaus siihen, mitä haluisimme kuoleman tuolla puolen olevan. Ikuisen elämän käsite auttaa meidän kehittyneitä aivojamme myös selviämään suruista ja murheista, ja antaa sen niin paljon kaivatun tarkoituksen kaikelle. Ymmärrään toki.
Kun minä kuolen jokin päivä, oli se päivä tämä tai kaukana tulevaisuudessa, haluan kuolla niinkuin muukin eläinkunta. Minusta se on ylevä ajatus. Ehkä ravinteistani kasvaa jokin päivä kaunis puu, joka osaltansa jatkaa elämääni.
Järkemme on toki vajavaista, mutta mielestäni on kehno tekosyy olla käyttämättä sitä koska uskonto käskee niin. Minun näkökulmastani on helppo ymmärtää, miksi moinen käsky on Raamattuun kirjoitettu.
Minä elän hyvää ja tasapainoista elämää, samalla ymmärtäen että jokainen päivä voi olla viimeinen. En ole paha ihminen, toivon vain hyvää lähimmäisilleni, sinulle myös. Jos jumalasi haluaa heittää minut helvettiin rangaistukseksena väärästä elämäntavastani, niin se on jumalan omalla tunnolla, ei minun.
Kannattaa muuten tutustua tähän, jos sitä kykenet lukemaan. Ehkä voit pitää sitä uskosi lujuuden koettelemuksena.
http://www.argumentti.fi/raamattu_sumerit_sumerien_mytologia/Raamattu_sumerit_kosmologia_maailmankuva.pdfTonehead:
Jostain syystä seuraava argumentoinstisi sai minut nauramaan :)
>>>En ole paha ihminen, toivon vain hyvää lähimmäisilleni, sinulle myös.Yakov kirjoitti:
Tonehead:
Jostain syystä seuraava argumentoinstisi sai minut nauramaan :)
>>>En ole paha ihminen, toivon vain hyvää lähimmäisilleni, sinulle myös.Käsitys helvetistä ja taivaasta ovat paljon vanhempia kuin Kristinusko. Muinaiset Heprealaiset ovat imeneet naapurikulttuureiltaan vaikutteita omaan Jahveensa, jota sinäkin palvot. Jos tutkisit asiaa, ymmärtäisit miten pohja katoaa niin taivaalta kuin helvetiltäkin, myös Uuden Testamentin keskeisimmät dogmit menettävät uskottavuutensa.
Mutta ethän sinä sitä tee. Olet onnellinen tilanteestasi, matkalla ikuiseen paratiisiin. Sinulla on selvästi missio täällä, viedä mukanasi niin paljon ihmisiä kuin kykenet, ja olet selvästi vilpitön tarkoituksessasi.
Samaan aikaan miljoonat ja miljoonat muut ihmiset uskovat sinunlaistesi päätyvän helvettiin. Olethan sinä sen heidän mielestänsä ansainnut.
Kaikki uskonnot eivät tietenkään voi olla yhtäaikaa oikeassa, mutta mielenkiintoista on se miten ihmiset päätyvät uskomaan juuri omaan jumalaansa puhtaasti sen perusteella mikä valtauskonto sattuu olemaan. Jos olisit syntynyt Iraniin, palvoisit todennäköisesti yhtä tulisesti Allahia ja pitäisit Koraania elämäsi tärkeimpänä kirjana. Ehkä levittäistit suurta ilosanomaa Allahista internetin palstoilla.
Ymmärrän uudestisyntymisen pointin erittäin hyvin. Olen ollut kasvanut helluntaiseurakunnassa ja ollut uudestisyntynyt kristitty yli kymmenen vuotta. Olen tehnyt lähetystyötä keskieuroopassa ja kiinassa, elänyt samaa elämää Jeesuksessa kuin sinäkin. Mutta nyt olen oikeasti vapaa, vaikka helppoa elämä ei ole ollutkaan aina.
Kaikkea hyvää sinulle. Toivottavasti pääset joskus paratiisiisi ilakoimaan. ;)tonedeaf kirjoitti:
Käsitys helvetistä ja taivaasta ovat paljon vanhempia kuin Kristinusko. Muinaiset Heprealaiset ovat imeneet naapurikulttuureiltaan vaikutteita omaan Jahveensa, jota sinäkin palvot. Jos tutkisit asiaa, ymmärtäisit miten pohja katoaa niin taivaalta kuin helvetiltäkin, myös Uuden Testamentin keskeisimmät dogmit menettävät uskottavuutensa.
Mutta ethän sinä sitä tee. Olet onnellinen tilanteestasi, matkalla ikuiseen paratiisiin. Sinulla on selvästi missio täällä, viedä mukanasi niin paljon ihmisiä kuin kykenet, ja olet selvästi vilpitön tarkoituksessasi.
Samaan aikaan miljoonat ja miljoonat muut ihmiset uskovat sinunlaistesi päätyvän helvettiin. Olethan sinä sen heidän mielestänsä ansainnut.
Kaikki uskonnot eivät tietenkään voi olla yhtäaikaa oikeassa, mutta mielenkiintoista on se miten ihmiset päätyvät uskomaan juuri omaan jumalaansa puhtaasti sen perusteella mikä valtauskonto sattuu olemaan. Jos olisit syntynyt Iraniin, palvoisit todennäköisesti yhtä tulisesti Allahia ja pitäisit Koraania elämäsi tärkeimpänä kirjana. Ehkä levittäistit suurta ilosanomaa Allahista internetin palstoilla.
Ymmärrän uudestisyntymisen pointin erittäin hyvin. Olen ollut kasvanut helluntaiseurakunnassa ja ollut uudestisyntynyt kristitty yli kymmenen vuotta. Olen tehnyt lähetystyötä keskieuroopassa ja kiinassa, elänyt samaa elämää Jeesuksessa kuin sinäkin. Mutta nyt olen oikeasti vapaa, vaikka helppoa elämä ei ole ollutkaan aina.
Kaikkea hyvää sinulle. Toivottavasti pääset joskus paratiisiisi ilakoimaan. ;)Kirjoitit:
>>>Olen kasvanut helluntaiseurakunnassa ja ollut uudestisyntynyt kristitty yli kymmenen vuotta. Olen tehnyt lähetystyötä Keski-Euroopassa ja Kiinassa, elänyt samaa elämää Jeesuksessa kuin sinäkin.Yakov kirjoitti:
Kirjoitit:
>>>Olen kasvanut helluntaiseurakunnassa ja ollut uudestisyntynyt kristitty yli kymmenen vuotta. Olen tehnyt lähetystyötä Keski-Euroopassa ja Kiinassa, elänyt samaa elämää Jeesuksessa kuin sinäkin.Olen sanonut sanottavani. Raamattu on niin selkeästi saanut kertomusmotiivinsa naapurikulttuureilta, jonka vuoksi se on menettänyt uskottavuutensa minun silmissäni täysin. Ei voi olla sattumaa että lähes samat tarinat löytyvät vuosisatoja vanhemmista naapurikansojen kirjoituksista. Sinä et halua nähdä sitä, enkä minäkään olisi silloin kun vielä uskossa olin.
Elät sokeassa uskossa, ja se on helppoa ja turvallista. Uskoasi ei kukaan voi horjuttaa ellet itse anna periksi.
"Rakas ystäväni: Muista millaisen tuomion luopiot lopulta saavat ja sellaista kohtaloa Herra ei todellakaan sinulle halua antaa! "
Mielestäni on todella raukkamaista käyttää pelkoa hyväksi käännyttäessäsi ihmisiä. Kadotuksen pelko on sisäänrakennettu kristinuskoon, islamiin ja muutamaan muuhunkin, ja se toimii hyvin. Ihmiset pelkäävät. Samaan aikaan toimintaa tehostetaan kertomalla että sinut palkitaan ikuisella elämällä kun elät tämän uskonnon mukaan, sillä jumala rakastaa sinua. Todella vastenmielistä.
Meitä odottaa sama kohtalo, mutta kuljemme vain eri reittiä. Siksi minä en ole niin huolissani sinusta kuin sinä minusta. Minä voisin palata uskoon milloin tahansa, ja olisin todella onnellinen. Ainoa syy miksen sitä aio tehdä on se, että minä en halua elää itsepetoksessa. Ennen se ei ollut ongelma, koska en tiennyt miten Raamattu on syntynyt, enkä tiennyt luonnosta ja sen toimintatavoista mitään. Ei siis ihme että Raamattu käskee väheksymään tietoa ja järjen käyttöä näissä asioissa.
Hyvää jatkoa, Yakov. :)- Et ole looginen
tonedeaf kirjoitti:
Olen sanonut sanottavani. Raamattu on niin selkeästi saanut kertomusmotiivinsa naapurikulttuureilta, jonka vuoksi se on menettänyt uskottavuutensa minun silmissäni täysin. Ei voi olla sattumaa että lähes samat tarinat löytyvät vuosisatoja vanhemmista naapurikansojen kirjoituksista. Sinä et halua nähdä sitä, enkä minäkään olisi silloin kun vielä uskossa olin.
Elät sokeassa uskossa, ja se on helppoa ja turvallista. Uskoasi ei kukaan voi horjuttaa ellet itse anna periksi.
"Rakas ystäväni: Muista millaisen tuomion luopiot lopulta saavat ja sellaista kohtaloa Herra ei todellakaan sinulle halua antaa! "
Mielestäni on todella raukkamaista käyttää pelkoa hyväksi käännyttäessäsi ihmisiä. Kadotuksen pelko on sisäänrakennettu kristinuskoon, islamiin ja muutamaan muuhunkin, ja se toimii hyvin. Ihmiset pelkäävät. Samaan aikaan toimintaa tehostetaan kertomalla että sinut palkitaan ikuisella elämällä kun elät tämän uskonnon mukaan, sillä jumala rakastaa sinua. Todella vastenmielistä.
Meitä odottaa sama kohtalo, mutta kuljemme vain eri reittiä. Siksi minä en ole niin huolissani sinusta kuin sinä minusta. Minä voisin palata uskoon milloin tahansa, ja olisin todella onnellinen. Ainoa syy miksen sitä aio tehdä on se, että minä en halua elää itsepetoksessa. Ennen se ei ollut ongelma, koska en tiennyt miten Raamattu on syntynyt, enkä tiennyt luonnosta ja sen toimintatavoista mitään. Ei siis ihme että Raamattu käskee väheksymään tietoa ja järjen käyttöä näissä asioissa.
Hyvää jatkoa, Yakov. :)tonedeaf, ja Jeesus on Logos. En tuo esille missä olet epälooginen, sillä et tahdo uskoa ja vaeltaa Jeesuksen kanssa, koska ole joskus verisesti loukkaantunut uskoviin ja rinnastat heidät Jeesukseen. Näinhän se menee juutalaisillakin, mutta loppujen lopuksi kyse on suhteesta Herraan ja siitä mitä tahdotaan, ihan loogisesti.
Elämä ei ole aina sitä, mitä sen haluaa itse olevan, sillä ilman nöyrtymistä lapsenkaltaisuuteen ei kukaan voi päästä Paratiisiin Jeesuksessa, totisesti. - noita muutamia
tonedeaf kirjoitti:
Olen sanonut sanottavani. Raamattu on niin selkeästi saanut kertomusmotiivinsa naapurikulttuureilta, jonka vuoksi se on menettänyt uskottavuutensa minun silmissäni täysin. Ei voi olla sattumaa että lähes samat tarinat löytyvät vuosisatoja vanhemmista naapurikansojen kirjoituksista. Sinä et halua nähdä sitä, enkä minäkään olisi silloin kun vielä uskossa olin.
Hyvää jatkoa, Yakov. :)epäloogisuuksia lukuunottamatta kyllä ihan hyvää pohdintaa. Ei kaikki tieto ole Jumalasta, mutta Raamatun pyhien kirjoituksien antama on Jumalasta ja Jeesuksesta ja Totuuden Hengen opetus anoville ja nöyrtyville annetaan Herran nimessä, totisesti.
- Tieto paisuttaa
tonedeaf kirjoitti:
Hyvää jatkoa, Yakov. :)ja rakkaus rakentaa!
- Lapseus Yeshuassa!
tonedeaf kirjoitti:
Hyvää jatkoa, Yakov. :)´Kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka meidät niin helposti kietoo. Juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa silmät luotuina Jeesukseen, uskon alkajaan ja täyttäjään, joka hänelle tarjona olleen ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle. Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseään kohtaan, ettette uupuisi ja menettäisi toivoanne.
Te ette ole vielä verille asti tehneet vastarintaa taistelussa syntiä vastaan ja olette unohtaneet kehotuksen, joka puhuu teille kuin lapsille: Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta äläkä menetä toivoasi, kun hän nuhtelee sinua. Sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa. Hän ruoskii jokaista lasta, jonka ottaa huomaansa. Teidän kärsimyksenne on kasvatusta. Jumala kohtelee teitä kuin lapsia. Kuka näet on lapsi, jota isä ei kurita? Jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat tulleet osallisiksi, te olette äpäriä ettekä [aviossa syntyneitä] lapsia. Ja vielä: maalliset isämme olivat meillä kurittajina, ja me kavahdimme heitä. Emmekö paljoa ennemmin olisi alamaisia henkien Isälle* ja eläisi? Nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten oman ymmärryksensä mukaan. Tämä taas kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään. Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa tunnu olevan iloksi vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa hedelmänään vanhurskauden rauhan niille, joita siten on harjoitettu. Sen tähden: "Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne" ja "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi.
Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä kukaan ei ole näkevä Herraa. Pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä, ja monet siten tule saastutetuiksi. Älköön kukaan olko haureellinen ja epäpyhä kuten Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa. Te tiedätte, että hän tuli hylätyksi, kun hän myöhemmin halusi periä siunauksen. Hän ei saanut [isäänsä] muuttamaan mieltään*, vaikka sitä kyynelin pyysi.
Te ette ole käyneet käsin kosketettavan ja tulessa palavan vuoren luo, ette synkeyden, pimeyden, ettekä myrskyn, ette pasuunan kaiun ettekä äänen, jota kuulleet pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi. He eivät voineet kestää tätä käskyä: "Koskettakoon vuorta vaikkapa eläin, se kivitettäköön." Niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen pelästynyt ja vapisen." Te olette käyneet Siionin vuoren luo ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin luo, kymmenien tuhansien enkelien luo, juhlajoukon ja taivaissa kirjoitettujen esikoisten seurakunnan luo, Tuomarin luo, joka on kaikkien Jumala, täydellisiksi tulleiden vanhurskaiden henkien luo, uuden liiton Välimiehen Jeesuksen luo ja vihmontaveren luo, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. Varokaa torjumasta häntä, joka puhuu. Jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin sitäkin vähemmän pääsemme me, jos käännymme pois Hänestä, joka ilmoittaa sen taivaasta. Hänen äänensä järkytti silloin maata. Nyt hän on luvannut: "Vielä kerran minä järkytän maata, jopa taivastakin." Tuo "vielä kerran" osoittaa, että ne, mitkä järkkyvät, tulevat muuttumaan, koska ovat luotuja, että ne, jotka eivät järky, pysyisivät. Koska me siis saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitollisia* ja siten palvelkaamme Jumalaa pyhällä arkuudella ja pelolla, hänelle mielihyväksi. Meidän Jumalamme on näet kuluttava tuli.´ (Heprealaiskirje 12) Et ole looginen kirjoitti:
tonedeaf, ja Jeesus on Logos. En tuo esille missä olet epälooginen, sillä et tahdo uskoa ja vaeltaa Jeesuksen kanssa, koska ole joskus verisesti loukkaantunut uskoviin ja rinnastat heidät Jeesukseen. Näinhän se menee juutalaisillakin, mutta loppujen lopuksi kyse on suhteesta Herraan ja siitä mitä tahdotaan, ihan loogisesti.
Elämä ei ole aina sitä, mitä sen haluaa itse olevan, sillä ilman nöyrtymistä lapsenkaltaisuuteen ei kukaan voi päästä Paratiisiin Jeesuksessa, totisesti.Kerro toki jumalattomuuden epäloogisuudet. Eikä kannata yrittää kuulostaa siltä että tietäisit minusta enemmänkin, sillä sinä et todellakaan kuulosta siltä. En ole loukkaantunut kenellekään. Haluan vain tutkia mikä on totta ja mikä ei.
- Jeesus on Totuus!
tonedeaf kirjoitti:
Kerro toki jumalattomuuden epäloogisuudet. Eikä kannata yrittää kuulostaa siltä että tietäisit minusta enemmänkin, sillä sinä et todellakaan kuulosta siltä. En ole loukkaantunut kenellekään. Haluan vain tutkia mikä on totta ja mikä ei.
Tutki tätä ja jos tahto tutkia totuudellisesti, niin myös Totuuden Jeesuksessa löydät.
Katsotaan myöhemmin tahdotko tietää missä et ollut looginen tuossa viestissäsi.
Minun ei todellakaan tarvitse esittää mitään, sillä Jeesus on minun Totuus, eikä voi olla mitään enempää. Itse olen ihminen, joka tarvitsen Jeesuksen armon ja totuuden, ja sekin on totuus, ja näin on meillä kaikilla ihmisillä.
Kysyn sinulta käsi sydämellä: "Voiko sinusta tulla nöyrä?" - Ehkä tämä on liaan
tonedeaf kirjoitti:
Kerro toki jumalattomuuden epäloogisuudet. Eikä kannata yrittää kuulostaa siltä että tietäisit minusta enemmänkin, sillä sinä et todellakaan kuulosta siltä. En ole loukkaantunut kenellekään. Haluan vain tutkia mikä on totta ja mikä ei.
vaikeaa, sillä vain Jumala voi pelastaa ihmisen. Tietysti voi toivoa parasta.
"Kysyn sinulta käsi sydämellä: "Voiko sinusta tulla nöyrä?""
Jos minulta itseltäni tätä kysytään, niin vastaus on "Ei". Ehkä en itsekkään pysty olemaan riittävän nöyrä, mutta minä panen KAIKEN toivoni Herran Jeesuksen armoon ja totuuteen, totisesti. Ja myös tahdon Herraa kiittää ja kunnioittaa, Hallelujah!
Yksin Herra Jeesus on Hyvä, totisesti. - En missään nimessä
tonedeaf kirjoitti:
tahdo syyttää sinua enkä ketään muutakaan, uskon vain tuntevani Herran ja tietäväni tahtonsa eikä ole ihmisestä vaan Jumalasta. Olen pahoillani, jos olen sinun rauhaasi häirinnyt Jeesuksen nimessä.
Yksin Jeesuksen nimessä Isä Jumalan voi pelastaa ihmisen, omat yrityksemme ovat toki hyviä, kun turvaamme Iankaiseen Isään. - Tulevaisuudessa ...
tonedeaf kirjoitti:
kenties näemme miten nämä asiat ovat.
tonedeaf kirjoitti:
Hyvää jatkoa, Yakov. :)Argumentointisi ei ole oikeutettua, sillä se sama Herra, joka on kirjoituttanut Jesajan kirjan palvelijansa profeetta Jesajan kautta, puhui mulle korvin kuullen ollessani vain 12-vuotias ja Hän siteerasi Jesajan kirjasta luvun 40 jakeita 30-31 minulle sovellettuina. En ollut siihen mennessä vielä lukenut lainkaan Raamatun Vanhaa Testamenttia.
Tein silloin yksin kotona ollessani päätöksen luottaa Herraan Jeesukseen ja Hänen opetuksiinsa. Sitten kysyin, että mitä tulen tekemään ikuisesti taivaassa, jos sinne pääsen? Hän antoi silloin, samana iltana välittömästi mulle lupauksen sanoen: "Sinä saat voiman. Sinä nostat siipesi niinkuin kotkat. Sinä juokset, etkä näänny. Sinä vaellat, etkä väsy!" Löysin tuon kaltaisen maininnan Jesajan kirjasta vasta 10 vuotta myöhemmin ja silloin muistin tarkkaan sen illan 10 vuotta aiemmin ja SIITÄ LÄHTIEN OLEN TIENNYT Jesajan kirjoitusten olevan lähtöisin taivaasta!
MINÄ TIEDÄN J-LAN OLEVAN JESAJAN KIRJAN PÄÄARKKITEHTI!
Lisäksi minä TIEDÄN sinun olevan nyt todella matkalla Hel*vettiin ja siksi olen uhrannut paljon aikaa pelastaakseni sinut sinne joutumasta.
Kaikella on kuitenkin määräaikansa, joten tämä olkoon minulta viimeinen palaute sinulle, koska en tahdo, että enää ymmärtämättömyydessäsi jatkat Raamatun pilkkaamista sotien itse sen pääarkkitehtia vastaan, Häntä joka on Ylhäisin Kirkkaus ja ainoa suvereeni Hallitsija koko multiversumissa!
Mieti uudelleen asiaa, mieti, mieti ja mieti!!!
...
Ps. Jos tulet vilpittömästi katumapäälle ja tahdot palata Herra Yeshuan luo, niin vasta sitten jatkan keskustelua kanssasi. Hyvästi siihen saakka! (Jatkan rukousta puolestasi...)Ehkä tämä on liaan kirjoitti:
vaikeaa, sillä vain Jumala voi pelastaa ihmisen. Tietysti voi toivoa parasta.
"Kysyn sinulta käsi sydämellä: "Voiko sinusta tulla nöyrä?""
Jos minulta itseltäni tätä kysytään, niin vastaus on "Ei". Ehkä en itsekkään pysty olemaan riittävän nöyrä, mutta minä panen KAIKEN toivoni Herran Jeesuksen armoon ja totuuteen, totisesti. Ja myös tahdon Herraa kiittää ja kunnioittaa, Hallelujah!
Yksin Herra Jeesus on Hyvä, totisesti.Kiitos asiallisista kehotuksista tonedeaf'ille!
Näyttää siltä, että hän on todella nikkinsä mukainen eli tone-deaf (sävelkuuro) ja vain lisää pilkkaamistaan, joten keskustelun jatkaminen vain lisäisi hänen syntikuormaansa.
Mielestäni nyt kannattaa jättää hänet pohtimaan saamiansa vastauksia ja jatkaa keskustelun sijaan rukousta tuon luopiokristityn puolesta!
- Yakov ei-kirj.
Jos koet Raamatun lukemisen raskaaksi ja sen ymmärtämisen liian vaikeaksi, niin tule kotikokouksiimme keskustelemaan Raamatunkohdista yhdessä!
Jos asut Turussa tai lähistöllä, niin ehdit vielä mukaan ottamalla yhteyttä blogissani ilmoitetulla tavalla. Vielä mahdut näillä näkymin mukaan, jos ilmoitat huomiseen eli perjantaihin klo 12 mennessä ja kerrot osallistujien lukumäärän. Lähetän sulle paluupostissa osoitteen ja miten sinne löytdät joko meilillä tai tekstarilla.
Keskustelemme ensisijaisesti uskon askelista heti uskovien upotuskasteella käynnin jälkeen.
http://pro-yeshua-team.blogspot.com/ - Vain Isästä
Jumalasta Jeesuksen nimessä löydämme TOTUUDEN! Tietysti Raamatun pyhät kirjoitukset ovat Jumalan Hengen antamia totuudellisia pyhiä kirjoituksia, mutta ei niiden tunteminen vielä ketään tee vanhurskaaksi vaan pelkästään Herran Jeesuksen opetuksen noudattaminen vanhurskauttaa MONET, totisesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5404665Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183751Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842352Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4862230Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.891578Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1191556- 1571413
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel811353- 711339
- 841164