Kun palstalaiset joutuvat aiheetta bannatuiksi, eli eivät pääse palstoille, on asiaa suuresti ihmetelty.
Minuakin on pidetty syyllisenä.
Kerron taas kerran mitä IP-numeroista tiedän ja tiedän omasta kokemuksesta.
Tämä ei ole rehvastelua vaan todenmukainen tieto ajasta jolloin olin sheriffinä - kahdestikin.
Siihen aikaan sheriffi sai näkyviin kaikki IP-numerot, nykyään ei.
Kun jouduin poistamaan sopimattomia viestejä, paljstui, että eri henkilöiden tietokoneista "lähti" sama IP-numero.
Näin oli jo kauan sitten, miten nyt kun laitteita on aivan suunnattomasti enemmän.
Kun laitteita tehdään lukemattomia ja vielä enemmänkin, ei varmaaan IP-numerotkaan riitä vaan käytetään samoja??? .Ainakin ennen oli IP-numero lyhyehkö.
Mikä osuus on tietoliikenteen vilkkaudella ym:lla.
Asiaa voitaisiin selvittää mutta itse en ainakaan toimi kun on ennenkin aiheetta syytetty uhkailuista.
Saiskos puhutella?
38
184
Vastaukset
Minulla on vain yksi ip-numero enkä ole ikään päässyt pannatujen listalle?
Hyvää itsenäisyytemme alkavaa 95-vuotta ; )Mitä ihmettä oikein kysyt. En ole koskaan kuullut, että jollakulla olisi useampia kuin yksi (1) IP-numero.
Onko sinulla useampia koneita? tietokoneita.- ----------
Minulla on kaksi konetta ja älypuhelimessa netti.
Olin matkoilla ja menin hotellin tietokoneelle, yritin osallistua keskusteluun rekatulla nimimerkillä, tuli punainen teksti että en voi kirjoittaa kun olen bannattu.
Kokeilin kännykällä sama juttu. sitten avasin oman läppärini joka oli myös mukana, kirjoittaminen sallittiin.
En ole ikinä kirjoittanut edes lievästi loukkaavaa tekstiä.
Nyt olen lukenut useiden ihmisten saaneen aiheettomia bannauksia suomi24 sivuilla.
Tällä hetkellä voin osallistua keskusteluun rekattuna kaikilla kolmella laitteellani.
- "mokkula"
Kyllä se IP vaihtuu useamman kerran päivässä, samana se ei pysy.
Jos jollakulla on epätietoisuutta, ottaa yhteyttä vasemmalla palkki ,,Teknologia,, sieltä saa ajankohtaista tietoa.
Eikä aikuisiän tietämättömiäkään kohdella huonosti.
Teknologia on yksi kiireimmistä kulkijoista, menee vauhdilla eteenpäin, en pysy perässä, mutta kuten kerroin ajassa pysyn. - fiiuliin''
Må olen jo aikoja sitten saanut tietää että IP. vaihtuu kun kone suljetaan,
Nämä ovat olleet tekemisissä ammatissaan tietokoneohjelmistojen teossa,
Tiedä onko niin, mutta niin on sanottu- -------
IP vaihtuu jos on mokkula, kiinteässä liittymässä ainakin minulla pysyy samana. Tarkistan silloin tällöin.
- Makriina ek
Selventäisittekö meille tietämättömille tarkemmin, mikä siis on IP-numero ja mihin sitä tavitaan.
ATK:n salat ovat monelle tuntemattomat ja siksi varmaan yllätyksiä pääsee syntymään. - Katleija
Minun operaattorini Saunalahti on vaihtanut mobiililaajakaistayhteyksiin vaihtuvat IP tunnukset. Oletan nyt ko bannausongelmani johtuvan siitä, koska nämä kaksi asiaa ovat ajallisessa yhteydessä toisiinsa.
(saahan nettiä penkomalla näitä asioita jotenkin selville) - *Kukkahame*
Pelkkä ....IP tuotta tulosta, ja näkee myös linkin sijainnin
My IP,,,siellä samoja tietoja - miksi näin..
En tiedä mistä johtuu jos täällä käy, niin kohta tulee hyvin kauniilta nuorelta naiselta viesti, tänään erityisen kaunis ja saksankielellä, että harmia vain kai muilla on samalla lailla.
Eilen tuli minullekin ilmoitus:
*Sääntöjen vastaisten kirjoitusten vuoksi estetty* punaisella.
Hieman hölmistyin, mutta sitten tein niinkuin Katleija, irroitin mokkulan hetkeksi, ja ongelma oli ohi.
Sen jälkeen ei ole ollut mitään häiriötä. Joku tekninen vikahan on kyseessä!- näin.päin.
IP-numero on konekohtainen, ei koneen pelkästä sijainnista johtuva. Meillä, minulla ja miehelläni on kummallakin useita tietokoneita. IP-numerot eivät silti koskaan ole samoja.
Numero on lähinnä kuin postinumero, mutta myös lähiosoite, rappu, ja sen numero, joista jokainen paljastaa jokaisen erillisen tietokoneen. Omituista, minulle ei ole ikinä tullut tuollaista ilmoitusta.
Kuuntelen parhaillaan Vesa-Matti Loirin Tonttua, ja päinvastoin kuin tuo tonttu, minä kyllä nukahdan heti, kun vuoteeseen pääsen.
Väsyneenä viesti jää lyhyeksi.
Hyvää yötä, ystävät!
http://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY&feature=relatedIP-numero voi olla vaihtuva tai vakio, kuten esim. itselläni on. Aina sama.
texsanell kirjoitti:
Nyt oli aamulla sama juttu, kokeilenpa jos se hellitti.
Palaan vielä kun tie on auki. Kun kirjoitus oli estetty lähettää, menin minä osioon ja siellä toimi kylläkin.
Tuntui se kummalliselta kun ei mitään sääntöjen vasteaista ole tehnyt.
Kuitenkin tuon mokkulan irroittaminen laukaisee eston, joten hyvä niinkin. Ilmiö on laajentunut.
- *Kukkahame*
Kaikille muille ohjelmille pääsee, alkuun luin lehdet ja postin ja mitä nyt netistä aamuisin tarkkailen vain tämä keskustelu voi lukea muttei vastata.
Joku tuossa illalla kertoili että Saunalahti on ottanut jonkun uuden "nat" -jutun en tiedä mikä se on mutta sen jälkeen näitä sotkuja on tullut.
Tarkastin uteliaisuuttani, tämä tulee Lappeenrannan linkin kautta. Korjaus.
Estossa lukee: °Sääntöjenvastaisen toiminnan vuoksi°, ei kirjoitusten kuten vahingossa sanoin.
Tulin ajatelleeksi kun hiljattain oli tieto taas 80 hakkerin murtauduttua johonkin, voisiko joku heidän toimintansa laukaista suomi24:n tietokoneella tuon hylkäämisen?
Mokkulan kautta se ilmenee, koska uudelleen kytkeminen laukaisee tilanteen.Kun tässä on kerran aiheesta ketju niin vielä kerran toistan, lopetan jos kyllästyttää.
Ylläpidon vastaus kyselyyni aiheettomista bannauksista:
"Kyseinen hyllytys voi johtua siitä, että joku toinen joka on häiriköinyt,
on käyttänyt samaa IP-osoitetta. Tällöin kyseisen IP-osoitteen
hyllyttäminen vaikuttaa muihinkin käyttäjiin.
Pahoittelemme, jos olet joutunut aiheetta huoneesta ulos tai pääsysi sinne
on estetty. Hyllytys on kuitenkin väliaikainen."
Operaattorini Saunalahden vastaus IP numerosta:
"Saunalahden internetyhteyksien IP-numerot vaihtuvat tasaisin väliajoin. Esimerkiksi mobiililaajakaistassa saat uuden IP-numeron aina kun yhdistät internetiin tai yhteys katkeaa. Tästä syystä sama IP-numero on voinut olla monenkin eri henkilön käytössä aiemmin."
Asiasta kiinnostuneille luettavaa. Olisi kiva tietää koskeeko tämä häiriö vain Saunalahden mobiililiittymiä.
http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/252.7/osoitteenmuunnos-nat/
ps. m.v. koettaa vakuutella että kyse on todellisesta bannauksesta. Laitan sen omaan arvoonsa enkä usko että näin laajasti sitä olisi. Kyllä itse ymmärrän jos rikkoisin sääntöjä.Samoin täällä Katleija jätän tuollaiset omaan arvoonsa!
Niin minullakin on Saunalahden mobiililiittymä.
En nyt koe tuota mitenkään loukkaavaksi, jokin laukaisee tuon stopin,eiköhän se lopu aikanaan:)
Näin tiesi Oskar.
Oskar oivaltaa 29.11.2011 10:18
"Aivan sinulle neuvoksi, aina kun havaitset m,v, kirjoituksen klikkaa oikeassa alakulmassa olevaa "Ilmoita asiaton viesti" saat silloin m.v.viestinkin poistetuksi ja jos niitä usein teet saat m,v: n kirjoittamisen palstalle estetyksi. Kokeile ainakin. Tulee punainen teksti m.v:lle hänen Yrittäessä kirjoittaa herjojaan palstalle " Kirjoittaminen palstalle on estetty sään..."
Näinkö se on kun kyllästyy jonkun, vaikka Katleijan kirjoitteluun, ilmoittelee vaan useasti asiattomasta viestistä, niin kas bannaus pamahtaa. En kuitenkaan usko että ylläpidolla olisi robotti todellisia bannauksia määräämässä.En minä ainakaan halua osallistua kenenkään harmittomien kirjoitusten poistoon!
En tunne systeemiä, mutta en halua uskoa kenenkään sellaisia temppuilevan.- ??//((
Ei kai kukaan tule turhaan bannatuksi?
Kai myös poistopyynnön perusteella ihminen lukee, ja poistaa, tai on poistamatta ko. viestin?
Muutenhan palsta voisi olla täysin tyhjä, jos joku haluaisi poistattaa kaikki kommentit. Eipä tiedä! Minä ilmoitan riittävän usein asiattomasta viestistä ja
olen ihmetellyt ilmoitusteni tehottomuutta. Myöhemmin kuitenkin kyseinen kirjoittaja on häipynyt kirjoittamasta.
Voi tuo ilmoitusten määrä koitua kohtaloksi.
Kyllä tässä ihan aiheetta on tullut tuo ilmoitus!
Selviäähän se tuosta ylläpidon vastauksesta, että joku toinen saattaa käyttää samaa IP numeroa!
En ota sitä raskaasti, kun en ole sellaiseen osallistunut. Kaipa se loppuu aikanaan.En ole kyllä koskaan ilmoittanut viesyeistäsi vaikka joskus olet puuttumisella ihan raivostuttanut.
Hyvää joulun aikaa toivotan aidon lämpimästi!Kiitos kaunis!
- tietoo jos..
Asiaa en tunne, mutta luultavasti minulla on aina sama IP numero ja saakin olla vastaan kaikesta mitä kirjoitan.
Sähkö posti osoite kuitenkin niin sehän voi vuotaa ulos vaikka mistä, vai?
Kun olette tietäväviä kuinka voin poistaa nimen jolle olen lähettänyt positia vaikka hän ei ole minun rekisterissä, yhdellä kirjaimella tulee esille, voi tulla kysymyksiä joita en halua kuulla. - Haha hihi haha
Minulla vaihtuu joka kerta tuo IP-numero.
Eikös se ole tuo yhteenlaskujuttu tuolla alhaalla?- .........
No ei tietenkään ole. Luepa Googlessa.
Kyllä se meillä on sama IP numero, meillä molemmat käyttää konetta ja sama numero kummallakin. Eiköhän numero ole konekohtainen, ainakin täällä Elisan verkossa.
- *Kukkahame*
Saunalahden mokkuloissa on tullut joku ¤nat¤ lisäys tai miksi sitä tuolla mainittiin ja siitä johtuvat nämä häiriö pannaukset.
Sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Siis.....ainakin Saunalahden, muista en tiedä - katleija
Saunalahden mobiililaajakaista on meillä kolmella (ka, Ku, tex). Kyllä tämän pikkuhäiriön kanssa pystyy elämään, pääasia ainakin minulle oli että syy selvisi.
Huvittaa kuinka "ystävämme" vahingoniloisina keksivät kaikenlaisia virusjuttujaan ja bannauksia meille. Hyvä onkin jos pelästyvät virustartuntaa ja pysyisivät vähintään metrin päässä. ;-)))))))))))))))))- ??+++??
Onko virus Vittu???
- !!!!!
Nythän asiasta on pitkä ilmoitus, Saunalahden asiakkaille, ainakin 60 palstan yläreunassa.
Käykääpä lukemassa!- - samma
Hyvä, nyt se on luettavissa täälläkin.
- katleija
Oltuani kirjeenvaihdossa sekä Suomi24:ään että Saunalahteen sain tuon itselleni selvitettyä. Pyysin myös ylläpidon tiedoittamaan sivustoillaan tästä.
Hyvä kun nyt saavat muutkin tiedon, toivottavasti asiattomat kommentit loppuvat.Minä kyllä putosin nyt "pulkasta" ihan kokonaan,hyvä ettei Vesijärvi ole ihan vieressä,joutuisin pia uimaan.
Täytyy sanoa OOTTE viisaita,minä todella ymmärrä mitään tuosta ip:stä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1762145
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo381503Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321184Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56942Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol254883- 55866
Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20812Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18745Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58733Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis209707