Pekkasten kertyminen

Polttoleikkaaja

Olen pitänyt tänä vuonna 10,5 pekkaspäivää ja mielestäni minulla pitäisikin olla vielä 2 pekkasta käyttämättä. Palkanlaskija kuitenkin väittää, ettei minulle ole kertynyt täysiä pekkasia. Syyksi sanoi, että minulla on 6 työviikkoa joissa viikkotunnit on jäänyt alle 40. Noina viikkoina minulla on ollut pakottava henkilökohtainen syy lähteä töistä hiukan aikaisemmin ja olen saanut siihen luvan!

Voiko se mennä muka noin? Normaali työaikani on kuitenkin se 8 tuntia päivässä, niin eikös minulle kerry automaattisesti 12,5 pekkaspäivää vuodessa? Miten todistan sen palkanlaskijalle?

5

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepsss...

      Riippuu siitä paljonko olet ollut pois töistä? Oletko ollut koko päivän vai vain muutaman tunnin. Poissaolot kuitenkin vähennetään pekkasista yleensä sairauspoissaoloja lukuunottamatta

      • Polttoleikkaaja

        Olen joutunut yhtenä päivänä viikossa lähtemään henkilökohtaisen syyn takia pari tuntia aikaisemmin töistä. Mutta ei kai se sentään pekkasiin voi vaikuttaa?


      • Joopas joo
        Polttoleikkaaja kirjoitti:

        Olen joutunut yhtenä päivänä viikossa lähtemään henkilökohtaisen syyn takia pari tuntia aikaisemmin töistä. Mutta ei kai se sentään pekkasiin voi vaikuttaa?

        Pekkasethan nimenomaan tasaavat vuosityöaikaa. Jos olet ollut 6 viikkona 2h/vko pois, eli 12 h. Tarkoittaa sitä että sinulla on 4h, eli 1kpl puolipekkasia käyttämättä.

        SIllä ei ole mitään väliä miten henkilökohtaisia syitä sinulla on ollut.
        Oletko ihan pihalla..... luulet siis että jos on henkilökohtainen syy niin voit lähteä töistä miten huvittaa...?


      • itkuiita?
        Joopas joo kirjoitti:

        Pekkasethan nimenomaan tasaavat vuosityöaikaa. Jos olet ollut 6 viikkona 2h/vko pois, eli 12 h. Tarkoittaa sitä että sinulla on 4h, eli 1kpl puolipekkasia käyttämättä.

        SIllä ei ole mitään väliä miten henkilökohtaisia syitä sinulla on ollut.
        Oletko ihan pihalla..... luulet siis että jos on henkilökohtainen syy niin voit lähteä töistä miten huvittaa...?

        Mitäs täällä vigut pekkasias? Kysy työnantajan kanta ja ota loparit jollei miellytä!
        Tai menkää porukalla lakkoon jollet saa pekkasias!


    • 14+5

      pekkaset kertyy tehtyä tuntia kohti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe