Pekkasten kertyminen

Polttoleikkaaja

Olen pitänyt tänä vuonna 10,5 pekkaspäivää ja mielestäni minulla pitäisikin olla vielä 2 pekkasta käyttämättä. Palkanlaskija kuitenkin väittää, ettei minulle ole kertynyt täysiä pekkasia. Syyksi sanoi, että minulla on 6 työviikkoa joissa viikkotunnit on jäänyt alle 40. Noina viikkoina minulla on ollut pakottava henkilökohtainen syy lähteä töistä hiukan aikaisemmin ja olen saanut siihen luvan!

Voiko se mennä muka noin? Normaali työaikani on kuitenkin se 8 tuntia päivässä, niin eikös minulle kerry automaattisesti 12,5 pekkaspäivää vuodessa? Miten todistan sen palkanlaskijalle?

5

808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepsss...

Riippuu siitä paljonko olet ollut pois töistä? Oletko ollut koko päivän vai vain muutaman tunnin. Poissaolot kuitenkin vähennetään pekkasista yleensä sairauspoissaoloja lukuunottamatta

• Polttoleikkaaja

Olen joutunut yhtenä päivänä viikossa lähtemään henkilökohtaisen syyn takia pari tuntia aikaisemmin töistä. Mutta ei kai se sentään pekkasiin voi vaikuttaa?

• Joopas joo
        Polttoleikkaaja kirjoitti:

Olen joutunut yhtenä päivänä viikossa lähtemään henkilökohtaisen syyn takia pari tuntia aikaisemmin töistä. Mutta ei kai se sentään pekkasiin voi vaikuttaa?

Pekkasethan nimenomaan tasaavat vuosityöaikaa. Jos olet ollut 6 viikkona 2h/vko pois, eli 12 h. Tarkoittaa sitä että sinulla on 4h, eli 1kpl puolipekkasia käyttämättä.

SIllä ei ole mitään väliä miten henkilökohtaisia syitä sinulla on ollut.
        Oletko ihan pihalla..... luulet siis että jos on henkilökohtainen syy niin voit lähteä töistä miten huvittaa...?

• itkuiita?
        Joopas joo kirjoitti:

Pekkasethan nimenomaan tasaavat vuosityöaikaa. Jos olet ollut 6 viikkona 2h/vko pois, eli 12 h. Tarkoittaa sitä että sinulla on 4h, eli 1kpl puolipekkasia käyttämättä.

SIllä ei ole mitään väliä miten henkilökohtaisia syitä sinulla on ollut.
        Oletko ihan pihalla..... luulet siis että jos on henkilökohtainen syy niin voit lähteä töistä miten huvittaa...?

Mitäs täällä vigut pekkasias? Kysy työnantajan kanta ja ota loparit jollei miellytä!
        Tai menkää porukalla lakkoon jollet saa pekkasias!

• 14+5

pekkaset kertyy tehtyä tuntia kohti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      162
      13844
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      84
      10005
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      101
      9199
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      21
      8339
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      48
      6827
    6. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      43
      6733
    7. Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      151
      6216
    8. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      102
      5164
    9. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      4055
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      405
      1359
    Aihe