Pekkasten kertyminen

Polttoleikkaaja

Olen pitänyt tänä vuonna 10,5 pekkaspäivää ja mielestäni minulla pitäisikin olla vielä 2 pekkasta käyttämättä. Palkanlaskija kuitenkin väittää, ettei minulle ole kertynyt täysiä pekkasia. Syyksi sanoi, että minulla on 6 työviikkoa joissa viikkotunnit on jäänyt alle 40. Noina viikkoina minulla on ollut pakottava henkilökohtainen syy lähteä töistä hiukan aikaisemmin ja olen saanut siihen luvan!

Voiko se mennä muka noin? Normaali työaikani on kuitenkin se 8 tuntia päivässä, niin eikös minulle kerry automaattisesti 12,5 pekkaspäivää vuodessa? Miten todistan sen palkanlaskijalle?

5

776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepsss...

Riippuu siitä paljonko olet ollut pois töistä? Oletko ollut koko päivän vai vain muutaman tunnin. Poissaolot kuitenkin vähennetään pekkasista yleensä sairauspoissaoloja lukuunottamatta

• Polttoleikkaaja

Olen joutunut yhtenä päivänä viikossa lähtemään henkilökohtaisen syyn takia pari tuntia aikaisemmin töistä. Mutta ei kai se sentään pekkasiin voi vaikuttaa?

• Joopas joo
        Polttoleikkaaja kirjoitti:

Olen joutunut yhtenä päivänä viikossa lähtemään henkilökohtaisen syyn takia pari tuntia aikaisemmin töistä. Mutta ei kai se sentään pekkasiin voi vaikuttaa?

Pekkasethan nimenomaan tasaavat vuosityöaikaa. Jos olet ollut 6 viikkona 2h/vko pois, eli 12 h. Tarkoittaa sitä että sinulla on 4h, eli 1kpl puolipekkasia käyttämättä.

SIllä ei ole mitään väliä miten henkilökohtaisia syitä sinulla on ollut.
        Oletko ihan pihalla..... luulet siis että jos on henkilökohtainen syy niin voit lähteä töistä miten huvittaa...?

• itkuiita?
        Joopas joo kirjoitti:

Pekkasethan nimenomaan tasaavat vuosityöaikaa. Jos olet ollut 6 viikkona 2h/vko pois, eli 12 h. Tarkoittaa sitä että sinulla on 4h, eli 1kpl puolipekkasia käyttämättä.

SIllä ei ole mitään väliä miten henkilökohtaisia syitä sinulla on ollut.
        Oletko ihan pihalla..... luulet siis että jos on henkilökohtainen syy niin voit lähteä töistä miten huvittaa...?

Mitäs täällä vigut pekkasias? Kysy työnantajan kanta ja ota loparit jollei miellytä!
        Tai menkää porukalla lakkoon jollet saa pekkasias!

• 14+5

pekkaset kertyy tehtyä tuntia kohti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1326
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1275
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1018
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe