Varokaa Hyvinkääläiset

A T K 2

Muottikadun yksityistä asemaa, Ihan rahastuspellejä koko porukka.

Otatin päästöt diesel autosta etukäteen ja arvon yrittäjät eivät tykkää kun 30 euroa jää saamatta, selvähän se on että uusinta näyttö on saatava jollain keinoin.

Nyt se keksittiin taka-akselin etummainen ns narina-helasta.
Ihmettelin sitä jo asemalla ja kotona nostin tunkille ja heiluttelin pyörää kangella ja käsin eikä mitään välystä löytynyt.

Sitten paloi käämit ja onneksi minulla oli sama päästölappu ja painelin tekemättä mitään kokonaan uuteen näyttöön eri asemalle ja täysin puhtain paperein ulos.

Tämä on tosi juttu tältä viikolta
Kannattaa lukea Tuulilasin tutkimus ja tilasto prosentit Googleta se

Siellä keikkuvat kärjessä juuri nämä yksityiset asemat hylkäys prosenteissa jopa yli 30 % kun parhaimmat ovat 10 - 20 A - katsastus

Tiedän että se ei ole suomalaisomistuksessa, mutta en minä näille piip... rahojani anna piste

60

3493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha suikkapää

      Mahtoivatko nostaa sitä takapäätä ylös siellä "paremmalla" katsastusasemalla?

      • A T K 2

        Nostivat aivan samalla tavalla kuin ensimmäisessäkin.


    • tuotakuntuota

      No, älä huoli, kyllä ne viimeistään seuraavalla kerralla sitten sen hylkäävät, toivottavasti ei vaan ole väljä helä kerenny kaivaa napaa rikki, niitäkin on nähty.. Sillä toisen katsastuksen hinnalla olis saanut tuon helan vaihdettua, mutta ei siinä mitään, jokoinen timpuroi tyylillään.

      • A T K 2

        Ei ole väljä hela sitten yhtään, samalla periaatteella kanattaa varmaan uusia jo jarrut kun ne kuitenkin menee joskus ja uudet umpiot kun ne varmaan tummuu joskus.


      • umpioidentummentaja

        Sun kannattaa hankkia uudet umpiot jo valmiiksi kun tuolla asenteella ne varmasti tummuu kylillä aika helposti...


    • Tuulilasin tutkimus

      Kannattaa lukea Tuulilasin tutkimus ja tilasto prosentit Googleta se
      Annappa linkki, niin voitais lukea.

    • 8+12

      auton merkki, malli, vuosimalli ja mistä kohtaa auton takapää nostettu(korista vai tukivarresta)

      • A T K 2

        Kas ku ei vielä sosiaaliturvatunnus ja vasemman vilkun polttimon valmitus maa ja koodi

        Taitaa kyselijä olla just niitä pilkunviilaajia ja voitontekijöita toisen kustannuksella.

        Koittakaa nyt tajuta että ei ole VÄLJÄÄ !!!! samalla tavalla nostettu ,kuten varmaan kaikilla asemilla ylös ja tutkittu.

        Ei tämä asia nyt muuksi puhumalla muutu, roistot on roistoja ja kyllä vanhan ajan kunnon katsatusmiehiä ja asemiakin vielä löytyy kuten Riihimäestä löytyi heti.

        Ei mitään turhia hinkkaamisia vaan perusasiat kuten perusturvallisuuteen vaikuttavat
        Ja kyllä tukivarretkin ovat niitä ,mutta kun ei ole vikaa niin ei ole.


      • 6+3
        A T K 2 kirjoitti:

        Kas ku ei vielä sosiaaliturvatunnus ja vasemman vilkun polttimon valmitus maa ja koodi

        Taitaa kyselijä olla just niitä pilkunviilaajia ja voitontekijöita toisen kustannuksella.

        Koittakaa nyt tajuta että ei ole VÄLJÄÄ !!!! samalla tavalla nostettu ,kuten varmaan kaikilla asemilla ylös ja tutkittu.

        Ei tämä asia nyt muuksi puhumalla muutu, roistot on roistoja ja kyllä vanhan ajan kunnon katsatusmiehiä ja asemiakin vielä löytyy kuten Riihimäestä löytyi heti.

        Ei mitään turhia hinkkaamisia vaan perusasiat kuten perusturvallisuuteen vaikuttavat
        Ja kyllä tukivarretkin ovat niitä ,mutta kun ei ole vikaa niin ei ole.

        saat sitten ostaa uudet renkaat aika pian sen väljän helan. tyhmyydestä sakotetaan


      • A T K 2
        6+3 kirjoitti:

        saat sitten ostaa uudet renkaat aika pian sen väljän helan. tyhmyydestä sakotetaan

        Tais muijallas olla väljä hela kun tykkäät vänkätä selvistä asioista.


        ......


      • A T K 2
        A T K 2 kirjoitti:

        Tais muijallas olla väljä hela kun tykkäät vänkätä selvistä asioista.


        ......

        Sen verran vielä, että hela kumeineen on yli puolet kalliimpi, kun ei ole saatavissa edes tarvikkeena


      • Autoija vai?
        A T K 2 kirjoitti:

        Sen verran vielä, että hela kumeineen on yli puolet kalliimpi, kun ei ole saatavissa edes tarvikkeena

        Jos haluat oikeasti jotain vastauksia noihin juttuihisi niin voisit ihan hyvin ilmoittaa sen autosi merkin, mallin ja iän. Et sinä siinä mitään menetä paitsi jos olet väärässä niin narinamahdollisuuden.

        Mutta oletan että kun puhut narinanivelestä niin kyseessä on Mercedes-benz. Ko merkin autoissa on tyypivikana takapään alatukivarren ulkopään nivelet.

        Aina mahdollista että jompi kumpi katsastaja on erehtynyt. Jos osa olisi ollut ehjä ja olisit vienyt sen korjaamolle ja pyytänyt sen tarkistettavakis niin kyllä konttori sinulle jälkitarkastuksen ilmaiseksi antaa jos osa on ehjä kun vika on heidän päässään. Toki he haluavat ensin nähdä ko. auton ja että se on ehjä


    • Jesseri

      Ilmeisesti kyseessä ei ole todellinen tapaus, koska A T K 2 ei ole valmis antamaan autosta merkistä, mallista jne. tietoja. Liian usein on tullut merkkiliikkeistä asentajia/työnjohtajia valittamaan vääristä päätöksistä, mutta kun auto on yhdessä katsottu, ovat asentajat/työnjohtajat olleet asiasta samaa mieltä ja todenneet tarkastaneensa ko. kohteen väärin.

      • A T K 2 hoitoon

        Just näin, ei kerro auton merkkiä, mallia/ vuosimallia. Voisi kertoa myös takastuskorrtti merkinnät, jotka aiheuttivat hylkäyksen. Voitaisiin spekuloida yhdessä, miten taka-akseliston tuenta pitää tarkastaa.


    • A T K 2

      Ottakaa nyt ihan iisisti, tottahan mie tiedot kerron.

      Eli Mb w 210 290 td farmari vm 97 ja tosiaan

      takapään alatukivarren ulkopään nivel jossa on kumistefat molemmissa päissä

      Nostettu ilmaan samalla tavalla eli laittavat tunkkityynyt eteen ja taakse ja tunkkaavat ilmaan.

      Katsastusmies rupesi vielä vielä myhäilemään kierosti että " ei sitten kannata itse ruveta vaihtamaan koska pitää stanssata kiinni laittaessa heh heh " voi muuten tulla äitiä ikävä hoh hoh
      Eli ihan piip piip tahallista kiusantekoa.

      Kaveri mikä on laitellut enemmän autoja oli sitä mieltä kun kokeilimme ja heiluttelimme rengasta ja totesimme että vikaa ei ollut ,mutta jos sen joskus joutuu osan vaihtamaan niin ei tarvitse stanssata.

      Siitä ei ole täyttä varmuutta voi olla että joutuukin.

      Painotan vielä että minä ja isäni, sekä vielä yhden kerran kaverin tallissa ja sitten uusi katsastusmies ei väljää löytänyt eli yhteensä kolme eri testausta.

      Kyllä se osa ensi vuonna vaihdetaan jos siinä on väljää ihan hyvällä mielellä, mutta menen rehelliseen katsastus paikkaan jossa vika todetaan ja voin itsekin omin silmin ja heiluttamalla vian todeta.

      • Autoilja vai?

        Jos katsastaja on tuollaisia puhunut niin mene paikan esimiehen/päälikön juttusille ja tee reklamaatio. Tai sähköpostin kautta, siinulla on siihen oikeus.
        Asiakaspalveluammatti kyseessä joten ei siinä asiakkaan vittuilua tms. tartte kestää. Tosin jos itse vittuilee ensin niin kyllä katsastaja antaa saman takaisin.


      • ATK2 väärässä

        Katsastuksessa katsastaja tekee tutkimuksen, ei asiakas.
        Koeta nyt tollo käsittää, että katsastustyö siellä hallissa ei ole mitään yhteistyötä. Sinä et siellä hallissa mitään ravistele.

        Jos häiritset katsastajaa, syyllistyt painostukseen josta voi olla seuraamuksia.


      • ATK2 ei ehkä osaa?

        Tiedätkö mistä kohtaa se mesen taka-akselisto pitää keventää maasta ylös, jotta välys löytyy?

        Jos et tiedä, voit tehdä homman väärin ja näin välys jää löytymättä.

        Tämä on tyypillistä osaamattomilla maallikoilla.


    • Jones 30

      Hyvä ATK 2,
      Mikäli katsastusasemalla tehty päätös on mielestäsi väärä , toivoisin sinun reklamoivan asiasta ko. yrityksen kanssa ja tarvittaessa pyytää merkkikorjaamosta lausunto josta ilmenee että tehty päätös on väärä. Asiat yleensä hoituvat puhumalla ja sopimalla paremmin ettei jää vääriä oletuksia.

      Terveisin Jones 30

      • Jesseri

        Sinänsä ihan hyvä ajatus tuo, että pyytää merkkikorjaamolta lausunnon. Valitettavasti on niitäkin tapauksia, joissa merkkikorjaamo ei osaa tarkastaa autoja ja antavat virheellisiä lausuntoja.

        Ainakin kolme kertaa olen joutunut edelleen hylkäämään auton merkkikorjaamon lausunnosta huolimatta ja kun olen virheen merkkikorjaamon edustajalle näyttänyt, ovat he olleet kanssani täysin samaa mieltä asiasta (Pösö 406 - taka-alatukivarren ulompi pusla väljä, Vectra B-malli - takaylätukivarren ulompi pusla väljä ja VW Transporter T4 etualatukivarren sisempi pusla väljä. Kaikki nämä tapaukset ovat olleet vielä pahimmasta päästä, mitä ko, malleissa olen kyseistä vikaa havainnut.


    • Vittuuntunut

      Samanlaista juoksutusta täällä Helsingissä.Kävin auton katsatamassa Aleksiskivenkadun A katsastuksessa.löytyi pari vikaa koiranluut ja raidetangonkumit rikki.Uusin osat ja menin autoa näyttämään jälkitarkastukseen.Kelpasi kyllä mutta arvon herra hyökkäsi takajarruventtiiliin kimppuun ja sanoi että on jumissa.Sanoin tälle mutteripurijalle että kas kun sitä ei ensinäytöllä huomattu.Hän sanoi että se on autossa tyyppivika minä sanoin että sano noille muillekkin mulkuille että katsovat sen heti ekalla kerralla.Tulee vaan turhia kuluja ja juoksemista.

      • Jesseri

        Mikä oli jälkitarkastuksen syynä?


      • ofgidpf
        Jesseri kirjoitti:

        Mikä oli jälkitarkastuksen syynä?

        Atk2 tuli hiljaiseksi.


      • Autoilija vai?

        Kuinka paljon tästä tapauksesta on aikaa? Jälkitarkastuksen yhteydessä ei saa tarkastaa kuin tarkastuskorttiin merkatut viat. Toki jos raidetangon ulkopää on tuomittu vaihdettavaksi ja jälkitarkastuksessa huomataan että sisäpää on myös aivan loppu niin sisäpää täytyy vaihta koska pyörän asentoa vaihtava vika ei ole poistunut ulkopään vaihdolla.

        Muuten autossa ei saa puuttua muuta kuin Ajokiellon aiheuttaviin vikoihin jos tällainen havaitaan jälkitarkastuksen yhteydessä.

        Jos autosi on hylätty uudestaan jostain muusta viasta kuin tarkatuskorttiin merkatusta olet oikeutettu valittamaan asiasta esim Trafiin tai ko. asemalle.

        Katsastaja voi toki aina suullisesti huomauttaa jos huomaa siinä jotain muita puutteita, merkintää niistä ei voi laittaa.


      • A T K 2
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Kuinka paljon tästä tapauksesta on aikaa? Jälkitarkastuksen yhteydessä ei saa tarkastaa kuin tarkastuskorttiin merkatut viat. Toki jos raidetangon ulkopää on tuomittu vaihdettavaksi ja jälkitarkastuksessa huomataan että sisäpää on myös aivan loppu niin sisäpää täytyy vaihta koska pyörän asentoa vaihtava vika ei ole poistunut ulkopään vaihdolla.

        Muuten autossa ei saa puuttua muuta kuin Ajokiellon aiheuttaviin vikoihin jos tällainen havaitaan jälkitarkastuksen yhteydessä.

        Jos autosi on hylätty uudestaan jostain muusta viasta kuin tarkatuskorttiin merkatusta olet oikeutettu valittamaan asiasta esim Trafiin tai ko. asemalle.

        Katsastaja voi toki aina suullisesti huomauttaa jos huomaa siinä jotain muita puutteita, merkintää niistä ei voi laittaa.

        No kun ei kuulu tapoihin valittaa ,paitsi täällä suomi 24 palstalla. Eiköhän niitä kitisijöitä riitä noilla konttoreilla ihan tarpeeksi asti.

        Minä vaikutan käyttäytymisellä tarkoittaen tässä tapauksessa että en kyseisen konttorin palveluita enää käytä.

        - Meiltä kaksi henkilöautoa

        - Isältä kaksi henkilöautoa ja yksi pakettiauto

        - kaverilta yksi henkilöauto ja yksi kevyt-kuormaauto MENEVÄT MUUALLE KATSASTUKSEEN !!!

        Ja mitä vielä kerkiän mainostamaan vuosien aikana.

        Tuli sekin v... todella kannatavaksi.


    • A T K 2

      Olen muuten katsastanut kyseisellä asemalla aikaisemmin toisen automme

      No ........ se meni läpi, vaikka siitäkin piti kokeilla ihan turvavöitä myöden kaikki.

      Paitsi piti kuitenkin laittaa uuteen rekisteriotteeseen merkintä että toinen rekisterikilvenvalo ei pala .

      Eniten se harmittaa kun ei voida asiallisesti puhua että tämä ja tämä on ok katsatuksen edetessä. Esim että jarrut näyttivät ihan tasaista jne.

      Mutta ollaan kuin mykkä pa...

      Ja sitten lopuksi jotain selitellään.

      Olen tullut siihen tulokseen että katsastusmiesten ei kuuluisikaan olla katsastusmiehiä vaan katsastusnaisia jotka omaavat hyvän asiakas palvelutaidon ja useimmiten naisella on korkeampi työmoraali.

      Eikä sievä ulkonäkökään olisi pahitteeksi ja jos hylky tulisi se ei niin paljon vituttaisi.

      • ex huikkapää

        Olet kyllä oikeassa. Kyllä sievää naiskaunotarta asiakkaana katselee ja jututtaa paljon mieluummin, kuin hielle haisevaa ja paskasissa haalareissa kulkevaa äijänkörilästä. Jos luulet neitokaisten autojen menevän helpommin läpi, olet erehtynyt pahemman kerran. Kyllä taatusti katsellaan mieluummin sitä kaunotarta toisenkin kerran verrattuna siihen äijänkörilääseen.


      • Turunpiispa

        - Turvavyöt on katsastuksen arvosteluperusteissa merkitty hylkäyksen aiheuttaviksi vioiksi. Katsastaja toimi oikein.
        - Rekisterikilven valo on ollut pakollinen varuste autoissa vuosikymmenkaupalla, ja määräykset edellyttävät että rek.valon toimimattomuus merkitään otteelle. Jos pikku tekstinpätkä paperilapulla on elämää suurempi kärsimysnäytelmä, voit välttyä siltä äärimmäisen helposti tarkistamalla auton valojen toiminnan ennen katsastusta. Katsastaja toimi oikein.
        - Mitä puhumista siinä on jos auto on muuten kunnossa? Katsastuksessa katsastetaan autoja, ei hauskuuteta asiakkaita, tai hankita uusia bestiksiä. Jos tilaat kotiisi putkimiehen tai jääkaapinkorjaajan, hengitätkö heidän niskaansa jatkuvasti ja edellytät heidän selostavan jokaisen ruuvinkääntönsä sinulle? Auto käydään läpi, viat arvostellaan arvosteluperusteiden mukaisesti ja lopputulos selostetaan asiakkaalle kohteliaalla tavalla > katsastaja toimi oikein.


      • Autoilija vai?

        Turvavyöt kuuluu käydä läpi joka kerta kun autoa katsastetaan. Varsinkin kun auto alkaa olla yli kymmenenvuotias niin vyöt voivat olla rispaantuneita (esím. volvo V40 repii kuljettajan ja pelkääjän turvavyöt kun B-pilarin muoviverhoilu rikkoontuu jatkuvasta turvavyön hikkaamisesta. Sinne tulee terävä särmä)
        Myös turvavyön lukot täytyisi aina tarkastaa koska ne voivat jumiutua käyttämättömyyttään tai hajota jostain muusta syystä. Esim. obelixeissa näitä tulee joskus vastaan ja autoissa jotka ovat yli 10 vuotiaita. Mutta voi tulla vastaan uusissakin.

        On vain katsastajan laiskuutta/huolimattomuutta jos ei turvavöitä katso joka istuimelta. Jos sitä ei tehdä olet saanut huonoa palvelua.

        Turunpiispan kanssa olen eri mieltä.
        Katsastus on asiakaspalveluammatti nykyään joten asiakkaiden kanssa joutuu rupattelemaan ja myös kertomaan heille missä kunnossa auto on yleisesti. Toki jos firma ei tätä vaadi niin ei sitä ole pakko tehdä.

        Itse olen nähnyt tämän ammatin aina tuvallisuutta parantavana ja kokenut että neuvojen antaminen kuuluu työhön. Samoin kuin auton yleisen kunnon arviointi.

        On toki riskaapelia sanoa että auto kestää vielä viisivuotta, mutta sen jälkeen on pohja puhki; koska tähän vaikuttaa ajosuoritteet, olosuhteet ja ihan jo pelkästään auton alustan peseminen.

        Mutta on niitäkin asiakkaita tullut jotka ovat kiitelleet että on auton vaihtoa ehdotettu, kun vanha alkaa olla niin moneen kertaan paikattu.


    • joskus näin

      Moi,suikkapääkö on entinen katsastusmies?
      Olitko vielä työ elämässä kun trafilta tuli ilmoitus että suomessa autoja hylätään liian vähän takatuennan vuoksi?
      Siitä johtuen niitä hylättiin oli vikaa eli ei.
      Joensuussa ainakin tuo juoksutus väheni ,kun liikkeet kieltäytyivät vaihtamasta uusia osia ehjien tilalle.
      Kävi myös itselle näin,liike ei suostunut vaihtamaan ehjiä heloja uusiin,Konttorilla sanoivat kaipa ne sitten tietää paremmin ja sitten leima.

      Mutta turhaa juoksutusta.Muuten täällä palvelu konttoreilla muuten erittäin hyvä.

      • 17+6

        Älä puhu paskaa. Trafilta ei ole tullut mitään ilmoitusta taka-akselivikoihin liittyen. Muutenkin on turha vaahdota mistään kampanjoista että tällä viikolla hylätään autoja jarruista ja ensi viikolla ruostevaurioista. Autot hylätään olemassa olevien vikojen perusteella, jotka luonnollisesti vaihtelevat täysin satunnaisesti riippuen katsastukseen tulevasta kalustosta.


    • joskus näin

      Moi,suikkapääkö on entinen katsastusmies?
      Olitko vielä työ elämässä kun trafilta tuli ilmoitus että suomessa autoja hylätään liian vähän takatuennan vuoksi?
      Siitä johtuen niitä hylättiin oli vikaa eli ei.
      Joensuussa ainakin tuo juoksutus väheni ,kun liikkeet kieltäytyivät vaihtamasta uusia osia ehjien tilalle.
      Kävi myös itselle näin,liike ei suostunut vaihtamaan ehjiä heloja uusiin,Konttorilla sanoivat kaipa ne sitten tietää paremmin ja sitten leima.

      Mutta turhaa juoksutusta.Muuten täällä palvelu konttoreilla muuten erittäin hyvä.

    • joskus näin

      Moi,suikkapääkö on entinen katsastusmies?
      Olitko vielä työ elämässä kun trafilta tuli ilmoitus että suomessa autoja hylätään liian vähän takatuennan vuoksi?
      Siitä johtuen niitä hylättiin oli vikaa eli ei.
      Joensuussa ainakin tuo juoksutus väheni ,kun liikkeet kieltäytyivät vaihtamasta uusia osia ehjien tilalle.
      Kävi myös itselle näin,liike ei suostunut vaihtamaan ehjiä heloja uusiin,Konttorilla sanoivat kaipa ne sitten tietää paremmin ja sitten leima.

      Mutta turhaa juoksutusta.Muuten täällä palvelu konttoreilla muuten erittäin hyvä.

      • Tiiva

        Siinä on ollut sitten puutteita katsastusmiehen ammattitaidossa.


    • Koko Hoito

      Kyllä se niin on trafilta pyyhkeitä,hylkyjä lisää,että haistakaa hela vaan.on sentäs monta suikkapäätä nähty ja kuultu.

    • A T K 2

      Jaha aika päivittää taas kuulumisia kyseisestä yrityksestä. Tällä kertaa Riihimäen toimipiste ( Katsastuslinja) .
      Eräs tuttu kävi katsastamassa Fiat puntonsa niin piti huomauttaa kuskin oven saranan välyksestä ja laittaa korjauskehoitus rekisteriotteeseen. No olihan siinä pieni klappi ja kaveri kiristi saranaa, mutta hei jotain rajaa olen minäkin vienyt omia ja niin sanottuja myyntiautoja jo kahdeksankymmentäluvulta asti varmasti satoja ja oikeasti myös romuja ja väljää ovissa vaan IKINÄ EI OLE KUKAAN HUOMAUTTANUT MISTÄÄN MITÄTTÖMÄSTÄ PIKKU ASIASTA MIKÄ EI VAIKUTA MILLÄÄN LAILLA LIIKENNE TURVALLISUUTEEN.

      ´Kylmin talviterveisin ....

      • asentaja 69

        Minä taas vaihdoin juuri omaan japanilaiseen autooni kuskin oven saranatapit ja holkit. Ovi ei enää mennyt lukko-osaan moitteettomasti. Nyt on hyvä, kun ei tarvitse sitä ovea väkisin paukauttaa kiinni ja olla epävarma kiinnipysyvyydestä. Vanhassa saksalaisessa autossani on rasvattavat saranat. Ei nekään pysy kunnossa, jos niitä ei huolleta. Ei näihin pikkukorjauksiin tarvita aina katsurin huomautuksia. Kyllä ne voi tehdä ihan omatoimisesti.


      • Autoilija vai?

        Soita trafiin ja vaadi kyseinen vika poisettavaksi arvosteluperusteista.

        Jos se ei sieltä katoa niin tämä "pikkuvika" merkitään otteelle vastakin.

        Jos et tiennyt niin katsastaja ei ole saanut oikeutta päättää mikä on "pikkuvika" ja jättää se "pikkuvika" merkkaamatta.
        Trafi (ennen AKE) on päättänyt mitkä viat ovat jälkitarkastuksen arvoisia ja mitkä vaativat vain korjauskehoituksen ja merkitään otteelle
        Katsastajalla on oikeus ja tehtävä arvoida onko osa jo vaihtokunnossa. Tosin väljä on aina väljä jos valmistaja ei ole muuta ilmoittanut.
        Siihen ei mitkään; kun tää on "pikkuvika" mutinat auta.

        Jos haluat muuttaa järjestelmää valita trafiin.

        Ja kuules. Kylläs se saranan välys vaikuttaa liikenneturvallisuuteen siinä vaiheessa kun se sarana lähtee kolarissa irti. On niitäkin käynyt että ovi on jäänyt käteen kun ei ole saranaa vaihdettu ajoissa.
        Toinen mutinan aihe on ovenrajoitin. Kun ei semmoista kuulemma tarvita. Voin sanoa että parkkipaikalla viereisen auton omistaja voi olla eri mieltä kanssasi.


    • vanha suikkapää

      Jos kaveri on ostanut vanhan pösön ja siinä on vikaa, niin neuvokaa se ostamaan
      uudempi viritys 407 ,jossa ei ole enää vikaa takapäässä , mutta etupäässä on.
      Ja takuuvarmasti ne kertoo tälle kaverille, jonka kaikki sukulaisetkin ovat autoalan pitkäaikaisia ammattilaisia, tai ainakin talonmiehiä, ja tilapäisiä taksikuskeja, vai oliko ne pizzakuskeja. 406 on paska takapää.

      • Autoilija vai?

        Mutta helpompi ja halvempi korjata.


    • vitunniuhottajat

      Mulla samantapaisia kokemuksia tuosta samasta Muottikadun katastuspaikasta, en käy siellä enää

    • swe331

      Uskon tarinat, enkä mene Muottikadulle enää, ne inssit voi vaikka katsastella toistensa autoja, ja riemuita kun menee heittämällä läpi. Ja jos inssi joskus aikoo myydä autonsa, niin myyntivaltiksi voi esittää " Katsastettu lähes päivittäin"

      • A T K 2

        Ainakin minun kirjoittamat tiedot ovat faktaa. Onkohan kyseisellä Konttorilla vähän asiakkaita, kun pitää joka Aamupostissa mainostaa firmaa.
        Ei auta mieli ei muutu muistissa on ja pysyy se on loppu ny.


      • ATK2, raukkamainen
        A T K 2 kirjoitti:

        Ainakin minun kirjoittamat tiedot ovat faktaa. Onkohan kyseisellä Konttorilla vähän asiakkaita, kun pitää joka Aamupostissa mainostaa firmaa.
        Ei auta mieli ei muutu muistissa on ja pysyy se on loppu ny.

        Sinä ATK2 et tämänkään keskustelun jälkeen, edes vielä tajunnut, että katsastaja noudattaa arvosteluperusteita autoalan insinöörikoulutuksen tuomalla asiantuntemuksella.
        Mikä onkaan oma koulutuksesi????
        Yhdyssanavirheistäsi päätellen, et ole paljoa koulunpenkillä viihtynyt puhumattakaan, että tietäisit autotekniikasta yhtään mitään.

        Olet vain suuri raukka joka anonyyminä netissä haluaa haukkua nimeltä mainiten jonkin firman kykenemättä asialliseen reklamaatioon.

        Teitä mulkeroita riittää 16 tusinaan. Pelkureita raukkoja,


      • A T K 2
        ATK2, raukkamainen kirjoitti:

        Sinä ATK2 et tämänkään keskustelun jälkeen, edes vielä tajunnut, että katsastaja noudattaa arvosteluperusteita autoalan insinöörikoulutuksen tuomalla asiantuntemuksella.
        Mikä onkaan oma koulutuksesi????
        Yhdyssanavirheistäsi päätellen, et ole paljoa koulunpenkillä viihtynyt puhumattakaan, että tietäisit autotekniikasta yhtään mitään.

        Olet vain suuri raukka joka anonyyminä netissä haluaa haukkua nimeltä mainiten jonkin firman kykenemättä asialliseen reklamaatioon.

        Teitä mulkeroita riittää 16 tusinaan. Pelkureita raukkoja,

        Jaa , kukahan tässä raukkamainen mulkero on, kun ryhtyy ihmisiä solvaamaan. Minulla ei ole ollut mitään tarvetta mennä henkilökohtaisuuksiin niinkuin sinulla.
        Mutta ymmärrän hyvin jos olet kyseisen aseman katsastusmies tai yleensä katsastus mies. Se kuultaa tekstistäsi kuinka vittumainen ihminen olet.

        "arvosteluperusteita autoalan insinöörikoulutuksen tuomalla asiantuntemuksella"

        Salli mun nauraa AH HAHHAA

        Se teidän insinöörikoulutus on ainakin sinun ja monen muun kohdalla juuri se ongelma, kun sinun kaltaiset NARSISTIT pääsevät katsastajan ammattiin, jossa voi päteä ja nauttia siitä kun voi olla VITTUMAINEN ihminen niinkuin myös tekstistäsi selvästi käy ilmi.

        Voin vain kuvitella kun kaltaisesi KUSIPÄÄ pääsee jonkun viattoman ihmisen autoa katsastamaan.

        No teitä on monella muullakin alalla paljon.


      • Just näin
        A T K 2 kirjoitti:

        Jaa , kukahan tässä raukkamainen mulkero on, kun ryhtyy ihmisiä solvaamaan. Minulla ei ole ollut mitään tarvetta mennä henkilökohtaisuuksiin niinkuin sinulla.
        Mutta ymmärrän hyvin jos olet kyseisen aseman katsastusmies tai yleensä katsastus mies. Se kuultaa tekstistäsi kuinka vittumainen ihminen olet.

        "arvosteluperusteita autoalan insinöörikoulutuksen tuomalla asiantuntemuksella"

        Salli mun nauraa AH HAHHAA

        Se teidän insinöörikoulutus on ainakin sinun ja monen muun kohdalla juuri se ongelma, kun sinun kaltaiset NARSISTIT pääsevät katsastajan ammattiin, jossa voi päteä ja nauttia siitä kun voi olla VITTUMAINEN ihminen niinkuin myös tekstistäsi selvästi käy ilmi.

        Voin vain kuvitella kun kaltaisesi KUSIPÄÄ pääsee jonkun viattoman ihmisen autoa katsastamaan.

        No teitä on monella muullakin alalla paljon.

        Olet vain suuri raukka joka anonyyminä netissä haluaa haukkua nimeltä mainiten jonkin firman kykenemättä asialliseen reklamaatioon.

        Teitä mulkeroita riittää 16 tusinaan. Pelkureita raukkoja,


      • Astianmakuista
        A T K 2 kirjoitti:

        Jaa , kukahan tässä raukkamainen mulkero on, kun ryhtyy ihmisiä solvaamaan. Minulla ei ole ollut mitään tarvetta mennä henkilökohtaisuuksiin niinkuin sinulla.
        Mutta ymmärrän hyvin jos olet kyseisen aseman katsastusmies tai yleensä katsastus mies. Se kuultaa tekstistäsi kuinka vittumainen ihminen olet.

        "arvosteluperusteita autoalan insinöörikoulutuksen tuomalla asiantuntemuksella"

        Salli mun nauraa AH HAHHAA

        Se teidän insinöörikoulutus on ainakin sinun ja monen muun kohdalla juuri se ongelma, kun sinun kaltaiset NARSISTIT pääsevät katsastajan ammattiin, jossa voi päteä ja nauttia siitä kun voi olla VITTUMAINEN ihminen niinkuin myös tekstistäsi selvästi käy ilmi.

        Voin vain kuvitella kun kaltaisesi KUSIPÄÄ pääsee jonkun viattoman ihmisen autoa katsastamaan.

        No teitä on monella muullakin alalla paljon.

        Yritätkö viestittää, että kouluttamattomuus olisi jokin etu katsastajan työssä?
        Kovasti astianmakuiselta tuntuu juttusi nyt..

        Selvännäkijänä olet huomaavinasi kirjoittajan vittumaisuuden joka kuulemma "kuultaa" tekstistä läpi. Ohhoijaa.

        Miksei asiaan voi suhtautua neutraalisti ja hyväksyä viat jotka löytyvät katsastuksessa arvosteluperusteiden mukaisesti.
        Sinulle tekesi hyvää olla silloin katsastuksessa kun Trafin tarkastaja on paikalla. Silloin viedään eikä vikistä.


    • A T K 2

      Koulutus ja anonyymi, ei piip piip kyllä noi teidän jutut kuvastaa just teidän ajatusmaailmaa.
      Taisin soihaista oikein kusiaispesää kun noin paljon harmittaa.

      Minun mielestä se ole yhtään sen raukkamaisempaa mainita HUIJARIYRITYS nimeltä kuin se että samainen yritys yrittää RAHASTAA ihmisten kustannuksella.

      = KEKSIVÄT VIKOJA JOTTA SAISIVAT UUSINTA NÄYTÖN

      SE VASTA ON RAUKKAMAISTA SE

      Ps . minulla on ammattikorkeakoulututkinto enkä jaksa viilata jotain pillkuja täällä idiootti katsastajien keskellä.

      • Autoilija vai?

        Just just. Jos kerran avaudut täällä niin kyllä sinun täytyy pystyä perustelemaan väitteessi. Eikä rahastus ole mikään perustelu. Myös sinun täytyisi kertoa millainen vika on merkattu tarkastuskorttiin ja kuka on sen arvioinut kunnossa olevaksi näin jälkeenpäin. Samaten määritelmän oikeellisuus pitäisi tarkastaa katsastus ohjeistuksesta ja TIELIIKENNELAISTA. Kaikkea ei näet lue suoraan arvosteluperusteissa. Trafin sivuilta löytyy myös ruostevikojen arviointiin ihan oma linkkinsä missä on tarkemmat määritelmät, samoin sieltä löytyy katsastustiedotteet missä on vielä lisää materiaallia tulkinnoista.

        Oletko käynyt toisella katsastusasemalla kysymässä heidän arviota auton kunnosta? Sitä kautta saisit "puolueettoman" arvion päätösten oikeellisuudesta.. Trafin kautta voi myös asiaa käydä läpi. Ei kannata luottaa pelkän mekaanikkokaverin mielipiteeseen koska hänen koulutukseensa ei kuulu arvioida auton vikoja lainsäädännön näkökannalta. Hän arvioi auton vikoja siltä kantilta mitä on koulussa opetettu, valmistaja ohjeistanut, huolto-ohjelman pohjalta, sekä kaupalliselta kannalta.


        Esmes, minua ei kiinnosta pätkän vertaa tuleeko auto jälkitarkastukseen vai ei. koska usein siinä menee juuri yhtä paljon aikaa kuin perus katsastuksessa, jos vikakohteita on useita. Peinillä yrittäjävetoisilla asemilla asia voi toki olla toisin, koska yrittäjän leipä on kiinni siitä kuinka paljon rahaa tulee kirstuun. Rahaa otettaan sieltä mistä saadaan kun isommilla paikkakunnilla pyritään pitämään perus mak hinta alhaisempana kuin isoilla firmoilla, jolloin saadaan sitä volyymiä

        PS. Älä hauku ihmisiä idiooteiksi kun et selvästikkään tiedä alasta ja määräyksistä mitään. Mistä tiedät että katsastaja on narsisti? Onko sinulla psykologin koulutus?


    • A T K 2

      "Peinillä yrittäjävetoisilla asemilla asia voi toki olla toisin, koska yrittäjän leipä on kiinni siitä kuinka paljon rahaa tulee kirstuun. Rahaa otettaan sieltä mistä saadaan kun isommilla paikkakunnilla pyritään pitämään perus mak hinta alhaisempana kuin isoilla firmoilla, jolloin saadaan sitä volyymiä"

      No niin tulihan se sieltä ja oikein katsastusmiehen suusta.
      Tämä on juuri asian pointti.

      Ps. Jutun jos viitsii lukea tarkoin, olen kertonut vian tarkastuskortissa mistä hylky tuli ja sitten menin toiselle asemalle ja heittämällä läpi korjaamatta vikaa joka ei todellisuudessa ollut mikään vika.

      Pss. Ei minulla mitään fobioita katsastusmiehiä, eikä katsastusta kohtaan ole vaikka äkkiä voisi niin luulla. Suurin osa katsastusmiehistä on ollut ihan ok ja varsinkin A- katsastus puolella usein vanhoja herrasmiehiä ja arvostan heitä suuresti.

      Psss. Auto katsottiin uudelleen aivan asiallisesti juuri A-katsastuksen puolella eikä mitään valittamista, ehkä heillä ei se välitön voiton tavoittelu ole päälimmäisenä asiana.

    • Yllätys

      Onkos nyt yllätten A-Katsastus parempi kuin joku muu; ja millä perusteella??

    • A T K 2
    • YKSITYINEN?

      Mikäköhän on yksityinen katsastusasema, tietääkseni valtio tai mikään kunta ei "harrasta" katsastusbisnestä.

    • tsiipadaaba

      On se nyt aika ihmeellistä että paras asema on olevinaan se joka hylkää vähiten.Minusta on niin että jos valtakunnan keskiarvo alitetaan hylkäyksissä ja varsinkin jos prosentit keikkuu 10-20 prosentin välillä on työn laadussa varmasti sanomista.Tosin romujaan katsastavat ovat varmasti toista mieltä.Kaikki eivät myöskään ymmärrä(möykkäävät asiakkaat,jotka usein vanhoja ukkoja) että katsastusasema on palvelupaikka jossa niinsanotusti asiakas EI aina ole oikeassa.Katsastusasemalla katsastajan sana on
      ns. Jumalan sana ja jos asiakas ei ole siihen tyytyväinen niin valituskanava on TRAFI.
      Kaikilta harmeilta välttyy kun kunnostaa autonsa siihen malliin että katsastajalla ei ole nokan koputtamista auton kuntoon nähden.

    • A T K 2

      Minun mielestä Jumalansanan ja katsastusmiehensanan rinnastus on jo vähän liikaa.

      • joukahainen

        Senverran vielä kommentoisin alkuperäiseen asiaan, että tämä tukivarren hela, eräänlainen pallonivel, on varsin yleinen vika MB:ssä. Sitä ei pysty havaitsemaan, ellei taka-akselia kevennä oikein. Jos nostat helmasta, painaa kierrejousi välyksen pois. Ilmeisesti välys on ollut aika pieni, ensimmäinen asema siihen puuttui, toinen ei, vaikka olisikin sen havainnut. Laittoivat varmaan sen "kasvamaan korkoa".Periaatteessa siinä ei saisi olla yhtään välystä, mutta tästä lipsutaan.


    • Kaukomullinen

      Oli miten oli..niin katsastusmiehet on kiusankappaleita, kertakaikkiaan viheliäisiä otuksia jotka pitäis polttaa helevetin tulessa ja näinhän kiusaajille lopulta käykin.

    • rixulainen

      Riihimäellä samaa toimintaa en ikinä vie sinne aivan hanurista

    • alapallo

      Katsastuslinja on kallein asema Hyvinkäällä ja Riihimäellä kun olen tehnyt hintavertailuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe