Etsin ja etsin...

OlenJumala

Jumala mikä se on? Kuka se on?
Minut kasvatettiin ev.lut uskontoon eli yksinkertaisesti sanottuna kristityksi
Ylä-asteella tajusin, miten jumala muka on olemassa...
Sotia, nälkää, kuolemaa, tauteja ja kaikkea pahuuttaa, ja sitten vielä universumin muut 100000000000000000000000 planeetta, ja näiden tarkoitus oli??
Joten nyt olen elänyt ateisti mielellä viimeiset 10 vuotta, silti siis kirkon kirjoilla.
Mutta... vähän aikaa sitten olin kotona ja tuli hieman tyhjä olo...
Onko tämä nyt tässä? Tätäkö elämä on, opiskelet, työskentelet, nait, jäät eläkkeelle ja kuolet?
Missä on jumala? Onko jumalaa?
Mutta pari päivää sitten sain vastaukseni, tulin kotiin, oli hiljaista.
Istuin sohvalla ja ajattelin elämää, kun kuulin ininää...
hyttynen tai joku pien hyönteinen, nousin ja lätkäisin käteni itikan päälle, LÄTS!
Jäin seisomaan kuollut itikka kädessäni...
Löysin sen!!! Olen koko elämäni miettinyt kuka tai mikä jumala on, olen etsinyt jumalaa taivaalta ja luonnosta.
Luulin että jumala on kaikkivaltainen, suuri ja mahtava!
Mutta nyt tiedän, Minä olen jumala!
Käden heilautuksella lopetin elämän!
Mitä muuta voin tehdä...

11

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EL

Kyllä, olet jumala itikan näkökulmasta.

• Olen minä

Hyvin päätelty. Nyt kun olet oivaltanut oleellisen itsestäsi voit tehdä mitä haluat. Seuraavaksi etsi vastaus kysymykseesi ja olet taas oivaltanut lisää jumaluudesta jota olet.

Siunattua matkaa Sinulle!

• bedhead

Miten tappaminen liittyy jumaluuteen..?

• Olen minä
        bedhead kirjoitti:

Hyvä kysymys. Oletko löytänyt vastauksen?

• tapapoikasi
        bedhead kirjoitti:

Tunnetko kristinuskoa? Tappaminen on olennainen osa kristinuskoa ja jumalaa!
        Ota raamattu käteen ja lue, äläkä valikoi vaan lue kannesta kanteen

• bedhead
        Olen minä kirjoitti:

Hyvä kysymys. Oletko löytänyt vastauksen?

Esitin kysymyksen, koska Jumala ja jumaluus voidaan ymmärtää niin monella eri tavalla. Mutta joo, voinhan minä tähän omasta puolestani vastata.

Jumalalla, johon minä uskon, ei ole mitään tekemistä tappamisen, hyökkäämisen, sotimisen, kärsimyksen eikä esim. kivun kanssa. Sellaiseen jumaluuteen, jonka minä koen jumaluudeksi, ei myöskään kuulu pelko, epäily, tuomitseminen, hyötyminen, ylimielisyys, erityisyys, erillisyys, ristiriitaisuus…mielenvikaisuus. Jotain nyt mainitakseni.

Jokainen on osa Jumalaa, valkeutta ja Jumalan muistaminen kyllä palautuu levolliseen, tyyneen mieleen. Mutta järjenkäyttökin on sitä ennen sallittua...jopa suotavaa.

• bedhead
        tapapoikasi kirjoitti:

Tunnetko kristinuskoa? Tappaminen on olennainen osa kristinuskoa ja jumalaa!
        Ota raamattu käteen ja lue, äläkä valikoi vaan lue kannesta kanteen

Kuulun kyllä ev.lut. seurakuntaan ja jos kiinnostaa, niin käyn joulukirkossa. Ja toimin kummina. En ole koskaan lukenut Raamattua kannesta kanteen. Enkä lue. Ensinnäkään en usko, että se on kokonaan Jumalan sanaa. Siksi sitä nimenomaan tulee lukea valikoiden. Onneksi on vapaus valita mihin uskoo ja mihin ei. Sitä paitsi asioita on aina hyvä kyseenalaistaa. Ajatella sydämellä. Toiseksi rippikouluversioni (Raamattu) on sen verran surkeaa suomen kieltä, ettei sitä yksinkertaisesti pysty lukemaan. Ärsyyntymättä. En minä ainakaan.

Sellasen nimimerkin sitten ajattelit kirjoittaa...

• Olen minä
        bedhead kirjoitti:

Esitin kysymyksen, koska Jumala ja jumaluus voidaan ymmärtää niin monella eri tavalla. Mutta joo, voinhan minä tähän omasta puolestani vastata.

Jumalalla, johon minä uskon, ei ole mitään tekemistä tappamisen, hyökkäämisen, sotimisen, kärsimyksen eikä esim. kivun kanssa. Sellaiseen jumaluuteen, jonka minä koen jumaluudeksi, ei myöskään kuulu pelko, epäily, tuomitseminen, hyötyminen, ylimielisyys, erityisyys, erillisyys, ristiriitaisuus…mielenvikaisuus. Jotain nyt mainitakseni.

Jokainen on osa Jumalaa, valkeutta ja Jumalan muistaminen kyllä palautuu levolliseen, tyyneen mieleen. Mutta järjenkäyttökin on sitä ennen sallittua...jopa suotavaa.

Hyvä. Olet siis löytänyt jo jonkinlaisen vastauksen.

Toiset ovat vielä etsimässä ensimmäistä vastausta, joten annetaan heille tukemme, sillä olemmehan jokainen samalla matkalla yhdessä emmekä erillisiä toisistamme.

• Fm

Näyttäisi, että olet kokemuksistasi ja tuntemuksistasi huolimatta kuitenkin vilpittömästi kiinnostunut pääsemään perille esille tuomistasi asioista. On olemassa ainutlaatuinen ja hyvin mielenkiin toinen julkaisu, Urantia-kirja, joka ilmoittaa olevansa viides käänteentekevä Jumalallinen ilmoitus ihmiskunnalle. Kirjan lukujen toimittajiksi ilmoittautuu universumin hallinnollisissa tehtävissä toimiva 24-jäseninen henkiolentojen ryhmä, jotka Jumaluutta edustavat Päivien Muinaiset ovat tähän tehtävään valtuuttaneet. Kirja kertoo laajasti, kattavasti ja ymmärrettävällä tavalla Jumaluudesta, universumien rakenteesta ja hallinnosta; ihmisen alkuperästä, kohtalosta ja päämäärästä jne. Se vastaa ihmisen syvällisiimpiinkin kaipauksiin. Kirjana sitä on saatavissa Suomen Urantiasäätiöstä ja on luettavissa myös netissä. On kirja, jonka sisältöön kaikkien pitäisi tutustua.

• kokija

Kerrotaan kun kysytään. Vaikka tässä tapauksessa kertomisen järkevyys voidaan kyseenalaistaa.

Se jumala minkä nykyihminen voi suurimmillaan yleensä käsittää, on tämän maapallon henki. Maaplaneetan Jumala, joka edustaa kaikkiallista Jumalaa. Suuri Valkoinen Henki intiaanien kielellä tai Pyhä Henki kristitttyjen kielellä, toisin sanoen.

Mestarit ymmärtävät, että galaksimme Linnunrata on tämän Maapallon Jumalan Jumala. Heui voivat ymmärtää ehkä maksimissaan hyvin hyvin etäisesti Galaksia.

Galaksillakin on Jumala, Absoluutti, josta emme tiedä mitään. Emme kerrassaan mitään muuta, kuin että SE on olemassa.

• kokija

Ja kun kuljemme kohti Elämyksiä, niin tie on sisäinen. Matkaamme sisälle ja samalla ulospäin laajentuen. Tämä "sisälle ja samalla ulos" on lähes mahdotonta pukea sanoiksi ymmärrettävällä tavalla. Se joka on sitä kokenut, ymmärtää välittömästi. Me olemme kaikki kokijoita matkalla Elämään, sillä muuta vaihtoehtoa ei näytä olevan. Ainakaan pitkällä tähtäimellä. Matkaamme Elämään varmasti, sillä tulemme tahtomaan sitä ennenpitkää. Maailma on näet niin tajuttoman rankka, kuolevaisen persoonan näkökulmasta, että se houkuttaa lyöttäytymään Elämän kanssa yhteen. Jotta Elämä voisi olla ja mennyt mennä menojaan. Kuolematon persoonamme on universaalipersoona, joka on sellainen että se hyväksyy muutoksen ja pitää sitä luonnollisena. Se ei kärsi sen vuoksi. Se on Elämän kaltainen, koska se unohtaa itseänsä ja lähestyy Elämää, varsinaista itseänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe