uskonnot ihmisten keksintöjä

seuraava teksti luultavasti loukkaa uskontoja , jos olet uskovainen , pyydän sinua vaihtamaan sivua.
(tarkoitukseni ei ole loukata ketään , jos kuitenkin näin teen , olen pahoillani asiasta)

mielestäni uskonnot ovat pelkkiä ihmisten keksintöjä. (olen ateisti)
ihminen haluaa tietää olemassaolonsa tarkoituksen ja sen ,minkä takia maailma on syntynyt , näin ollen hän keksii päässään ajatuksen , joka selittää kaiken maailmasta.
uskonnot ja uskomukset luovat turvaa ja tukea , ja näin ollen ihmisten elämä voi olla "helpompaa" , kun "tietää" maailman ja itsensä tarkoituksen.

esimerkiksi "jumalasta" / "jumalista" ei ole minkäänlaisia tieteellisiä todisteita.
(esim. raamattu ja koraani ovat ihmisten kirjoittamia , ja ne kirjoitettu tuhansia/miljoonia vuosia sen jälkeen kun ihmislaji oli syntynyt)

siinä olivat perusteluni uskonnoiden todellisuudesta.

11

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietotiede

Filosofia on tieteiden äiti ja useat filosofit ovat todistaneet jumalan olemassaolon. Jotkut kutsuvat sitä jumalaksi, toiset substanssiksi.

Tuo on monien ateistien virhemääritelmä, että kun he eivät usko uskontoihin, he kuvittelevat ajattelevansa itsenäisesti. Kuitenkin he luottavat sokeasti tieteeseen ja tieteen mahdollisuuksiin saada monipuolista tietoa maailmasta, vaikka tieteen keinot ovat melkoisen yksipuolisia.

• Jumala on enemmän

MInäluin kirjoituksesi vaikka olen uskovainen, ja voin vain sanoa sinulle että olen eri mieltä, Jumala nimittäin on olemassa, ei ole ihminen vaan on Jumala, ja näkee sekä kuulee...!

• olet tavallaan oikeassa ateistien uskosta tieteeseen .
      jos kerran kristittyjen jumala on ainoa kaikkivaltias , mikseivät kaikki ihmiset usko "häneen" ?
      miksi maailmassa tapahtuu kaikkea paskaa (osittain ihmisten syytä) , joissa viattomat joutuvat kärsimään ?
      eikö jumalan pitäisi suojella viattomia,hyviä ja synnittömiä ?
      miksi paljon syntiä tekevät menestyvät ?
      sitäpaitsi en ole koskaan kuullut/nähnyt/kokenut mitään "yliluonnollista" jossa jumala olisi vaikuttamassa..
      jumala ei edes koskaan ole ottanut yhteyttä minuun millään lailla
      olen kieltämättä katkera , mutta kun äärimmäisen hädän hetkellä pyysin jumalan apua ja ymmärrystä , kappas en saanut tai kokenut yhtään mitään mitään..
      Jos jumala on olemassa , hän ei ilmeisesti välitä paskan vertaa maapallon asukeista.

• tästä asiasta

Uskoa ei synny omin voimin, ilmaiseksi anova sen saa, sitä ansaita ei töin ja toimin, Jumala sen sulle lahjoittaa, lahjoittaa...! Sydän kun auki on sinne Jeesus tekee asunnon, tänään Häneen uskon näen aamuruskon päivä sarastaa, sarastaa...!

Mut hei, kai sinä sen itsekkin myönnät että kyllä sodat johtuvat ihmisten ahneudesta tai vallanhalusta, Raamattu sanoo että Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon, ei vedä ketään väkisin luokseen.

Yliluonnollista jossa Jumala on vaikuttamassa tapahtuu maailmassa kaiken aikaa, minäkin parannuin rukouksen aikana, ja olen siis sen itse kokenut.

Minä rukoillessani rukoilen myös Jeesuksen kautta koska Raamatussa sanotaan että Jeesus on välimiehenä ihmisen ja Jumalan välillä, joten kannattaa rukouksessa mainita asiasta.

Jumalan rakkaus näkyi siinä, että Hän antoi ainoan poikansa ristinkuolemaan meidän edestämme, että me vain uskomalla Häneen pelastuisimme, ja saisimme syntimme anteeksi.

• tietotiede

Oletetaan että mitkään maailman paloautot eivät ole sinisiä.

Sinulle on koko elämäsi ajan kerrottu että paloauto on sininen. Et ikinä tule löytämään sinistä paloautoa.

Tajuttuasi että sinulle on todennäköisesti valehdeltu, suutut. Vedät johtopäätöksen, että PALOAUTOJA EI OLE OLEMASSAKAAN!

Ateismi on helppoa. Se on todennäköisesti pakollinen välivaihe oikean jumaluuden löytämisessä, mutta älä käy kovin kotoisaksi siihen. Ensin opit pois kaikesta väärästä tiedosta mitä sinulle on syötetty, sitten opit oikeaa tietoa, jota kukaan ei kerro sinulle, vaan jonka sinä itse koet ja löydät.

Se, että et kokenut hätäsi hetkellä yliluonnollisen jumaluuden läsnäoloa on sinun oma kokemuksesi siitä jumalasta jonka yhteydenottoa odotit. Luota siihen kokemukseesi. SE on sitä oikeaa tietoa.

• Olen minä

Ateismi on ihan hyvä asetelma henkiselle kasvulle. Paras lähtökohta kaikelle uuden oivaltamiselle on avoin mieli ja ajatus siitä että aina on jotain uutta mitä voi oppia/ymmärtää Elämästä. Asioiden oivaltaminen (muistamista siitä kuka todella on) on prosessi, jota voi vauhdittaa avoimella mielellä, asettamalla kysymyksiä, joihin haluaa vastauksia ja tutkimalla sen jälkeen erilaisia näkemyksiä, luottamalla omiin tuntemuksiin asioista ja elämällä elämää omien kokemusten kautta ja luottamalla, että kaikki tarvittavat vastaukset ovat itsessä ja että vastauksia/oivalluksia voi tulla myös mitä erilaisimmista tilanteista, kokemuksista, ihmisten kohtaamisista, kirjoista, hiljentymisestä ja omia tuntemuksia kuuntelemalla. On monia erilaisia teitä samaan päämäärään. Kunnioittakaamme kaikkien teitä niin meidän omaammekin kunnioitetaan.

• tietotiede
        Olen minä kirjoitti:

Ateismi on ihan hyvä asetelma henkiselle kasvulle. Paras lähtökohta kaikelle uuden oivaltamiselle on avoin mieli ja ajatus siitä että aina on jotain uutta mitä voi oppia/ymmärtää Elämästä. Asioiden oivaltaminen (muistamista siitä kuka todella on) on prosessi, jota voi vauhdittaa avoimella mielellä, asettamalla kysymyksiä, joihin haluaa vastauksia ja tutkimalla sen jälkeen erilaisia näkemyksiä, luottamalla omiin tuntemuksiin asioista ja elämällä elämää omien kokemusten kautta ja luottamalla, että kaikki tarvittavat vastaukset ovat itsessä ja että vastauksia/oivalluksia voi tulla myös mitä erilaisimmista tilanteista, kokemuksista, ihmisten kohtaamisista, kirjoista, hiljentymisestä ja omia tuntemuksia kuuntelemalla. On monia erilaisia teitä samaan päämäärään. Kunnioittakaamme kaikkien teitä niin meidän omaammekin kunnioitetaan.

Ateismi käytännössä on usein kannanotto kaikenlaisen jumaluuden olemassaoloon.

Se, että valitsee uskoa sihen ettei jumaluutta ole olemassa, sulkee yhden oven eikä mieli tällöin ole avoin.

Jumaluudella tarkoitan kaikkea sitä mitä emme ymmärrä tai itsessämme tiedosta. Tiedostava itsemme ei tiedä koko potentaaliamme. Voimme ajatella että se tiedostamaton osa on joko meitä itseämme tai eräänlainen jumaluuden ilmentymä.

Jos uskomme, että se on meitä itseämme, olemme ateisteja ja jos uskomme sen olevan jumaluutta, olemme teistejä, "uskovaisia" joidenkin mielestä. Kuitenkin uskomme samaan asiaan.

On myös niitä ateisteja, jotka uskovat vain tiedostavaan itseensä ja myös niitä uskovaisia jotka uskovat ulkopuoliseen jumalaan ja yliluonnolliseen olentoon.

Se, että luopuu kiduttavasta jumalauskosta ja siirtyy ateismiin ja varsinaiseen jumalan kieltämiseen on, kuten sanoin, luultavasti pakollinen välivaihe oikean tiedon etsimisen polulla. Ei se silti mitään "avoinmielisyyttä" ole.

En minä kenenkään katsomuksia tässä halveksi. En kuitenkaan kehottaisi ketään takertumaan ateismiin vaan pitämään mielen nimenomaan avoimena.

• ?????

''Sinulle on koko elämäsi ajan kerrottu että paloauto on sininen. Et ikinä tule löytämään sinistä paloautoa.

Tajuttuasi että sinulle on todennäköisesti valehdeltu, suutut. Vedät johtopäätöksen, että PALOAUTOJA EI OLE OLEMASSAKAAN!''
        Minkä värinen jumalasi on?

http://www.firefighter-emt.com/images/blue_large.jpg

• Ajatuksia:

Toisaalta jos ajatelemme kristinuskua, niin jos se olisi keksittyä, olisi se näennäisistä ristiriidoista vapaa, Ut:n tekstit olisivat siloteltuja, rosoisuutta ei ilmenisi, se että niitä on kuvaa minusta kirjoittajien rehellisyyttä.

"esim. raamattu ja koraani ovat ihmisten kirjoittamia"

Tätä argumenttia en ole ikinä ymmärtänyt. Maailmassa ei ole kirjaa joka ei olisi ihmisen kirjoittama. Ovatko siis kaikki kirjat pötyä? Richard Dawkins on ihminen, eivätkö siis hänen kirjoittamat kirjat sisällä totuttaa?

• satuolentokone

"Toisaalta jos ajatelemme kristinuskua, niin jos se olisi keksittyä, olisi se näennäisistä ristiriidoista vapaa, Ut:n tekstit olisivat siloteltuja"

Raamattu on editoitu useista sen kirjoitusaikaa edeltävistä tarinoista jonkinlaiseksi kokonaisuudeksi. Siinä on aika paljon tekstiä ja useita kirjoittajia. Mietippä hiukan, millaisilla työkaluilla sen toimittajat siihen aikaan työskentelivät - kellään ei kestänyt pää muokata siitä sisäisesti ristiriidatonta poistamatta puolta tekstistä, koska se vaan oli niin tolkuttoman iso työ.

""esim. raamattu ja koraani ovat ihmisten kirjoittamia"
        Tätä argumenttia en ole ikinä ymmärtänyt. Maailmassa ei ole kirjaa joka ei olisi ihmisen kirjoittama. Ovatko siis kaikki kirjat pötyä?"

Ei, vaan se tarkoittaa että Raamattu ja Koraani eivät ole missään muita ihmisten kirjoittamia kirjoja korkeammassa asemassa, vaikka uskovaiset usein jotain sellaista kuvittelevatkin.

• "Raamattu on editoitu useista sen kirjoitusaikaa edeltävistä tarinoista jonkinlaiseksi kokonaisuudeksi. Siinä on aika paljon tekstiä ja useita kirjoittajia. Mietippä hiukan, millaisilla työkaluilla sen toimittajat siihen aikaan työskentelivät - kellään ei kestänyt pää muokata siitä sisäisesti ristiriidatonta poistamatta puolta tekstistä, koska se vaan oli niin tolkuttoman iso työ."

Ei niitä näennäisesti ristiriitaisia kohtia kuitenkaan niin paljon ole. Lisäksi kirjoittajat ovat kuvanneet myös itsestään tai läheisistään huonoja puolia, kyllä teksteistä kuultaa läpi rehellisyys.

"Ei, vaan se tarkoittaa että Raamattu ja Koraani eivät ole missään muita ihmisten kirjoittamia kirjoja korkeammassa asemassa, vaikka uskovaiset usein jotain sellaista kuvittelevatkin."

Tämä on mielipidekysymys, aikanaan nähdään kuinka asian laita on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      138
      6032
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      184
      3704
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      29
      2673
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      467
      2647
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2335
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      184
      1968
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      129
      1469
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1274
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1274
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      1056
    Aihe