Viime päivinä olen joutunut miettimään anteeksiantamista.
On useita henkilöitä, jotka ovat rikkoneet minua vastaan antamalla vääristeltyjä tietoja minusta ja tekemisistäni.
Olen useina päivinä joutunut selvittelemään niitä.
Pohdin, miten toimisin viisaasti, että rauha säilyisi.
>><
Lähtökohta on, että me tarvitsemme kaikki anteeksiantamusta joka päivä.
Isä Meidän-rukouksessa rukoilemme: "Anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet".
Kova ja anteeksiantamaton mielemme sulkee meidän sydämemme Jumalan anteeksiantamukselta.
Helposti myös katkeroidumme.
"...pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään KATKERUUDEN JUURI pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi" (Hebr.12:15).
ANTAKAA ANTEEKSI!
Mark.11:24-25
--
11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
11:25 Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."
-
Uskon rukoukseen liittyy olennaisesti keskinäisen anteeksiantamuksen vaatimus (25). Uskon rukous on mahdollista vain sille, joka anteeksiantamuksen kautta on tullut uskoon ja siten Jumalan yhteyteen.
Uskon rukous käy mahdottomaksi, jos meillä on anteeksiantamaton mieli lähimmäisiämme kohtaan.
---
Matt. 5:23-24
5:23 ”Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
5:24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi...”.
Tätä sovinnollista mieltä toivon nytkin eri osapuolten kesken.
Ja Herra on jo kuullut rukouksemme.
Kol. 3:13
”...kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa”.
--
Jumalan lapsissa tulisi kuvastua armahtavaisuus, niin kuin Jumalakin on armahtavainen meitä heikkoja syntisiä kohtaan.
Kristus sanoo: ”Olkaa armahtavaiset, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on armahtavainen”.
Kristuksen valtakunta on anteeksiantamuksen valtakunta, jossa saadaan ja annetaan anteeksi (13). Kaikki tämä edellyttää Kristuksesta lähtevää voimaa ja rakkautta. Itsessämme sitä ei ole luonnostaan.
ANTAKAA TOISILLENNE ANTEEKSI
7
98
Vastaukset
- Jumalan lapsi
Ei meistä yksikään voi omissa voimissa tehdä mitään. Emme edes antaa anteeksi emmekä pyytää anteeksi, kun pyydämme Jumalalta voimaa silloin voimme tehdä tuonkin vaikean, esim. anteeksi antamisen ja pyytämisen.
Itselläni ensimmäinen anteeksi pyytäminen ja antaminen oli aluksi vähän vaikeeta.
Missä tiesin tekeväni väärin oli helpompi pyytää anteeksi samoin antaa anteeksi.
Kerran kokouksessa todistaessani pöntössä tunsin hengessäni Jumalan kehoittavan minua pyytämään anteeksi seurakuntalaisilta. Jos olen ketä loukannut, sanoin, teoin tai käyttäytymiselläni, tein niinkuin Jumala kehoitti. Samoin annoin kaikille anteeksi.
Jumalle yksin kunnia sen jälkeen on helppo ollut antaa ja pyytää anteeksi.
Itselle tulee hyvä mieli.
On myös senjälkeen tullut sellainen, jos olen tietämättäni sanoin loukannut jotain esim. puhelimessa, niin en ole saanut hengessäni rauhaa ja tiedän, että olen loukannut. Soitan ja pyydän anteeksi jos olen jotenkin loukannut.
Ilo ja rauha täyttää sydämeni, kun olen saanut pyytää anteeksi.
Jumala on näin tehnyt minulle anteeksi antamisen ja pyytämisen helpoksi kaikille ihmisille ja saanpa siitä vielä ilon sydämeeni. Kunnia Jumalan. Amen. Siunausta jokaiselle
Jumala tekee joskus meille näin, jos emme muuten nöyrry.- Jeesus on tie
Tapio522 Mittaako Jumala sinun sydämesi kovuutta tai pehmeyttä, armahtesaaan sinut?
EI! JUmala armahtaa syntisen poikansa Jeesuksen Kristuksen ansion perusteella.
Uskon kautta.
Ilman omia töitä.
Ihmisen sydän voi olla kova ja anteeksiantmaton ilman henkilön omasa tahtoa vaikkapa vuosikymmeniä, jos on esimerkiksi tullut oman isänsä raiskaamaksi lapsena satoja kertoja. - Tapauksia on varmasti paljon.
Jos Jumalan armo olisi ihmisen tunteista, ansioista töistä ja toimista kiinni, niin silloin kukaan ei pelastuisi. Onneksi näin ei ole!
Raskaissa synneissä voi anteeksianto olla nimittäin vuosikymmenienkin mittainen prosessi. Jos ihmisen synti ja heikkous tekisivät Jumalan armolupaukset tyhjiksi, niin silloin Jeesus olisi turhaan kuollut. Jeesus elää, hän kysyy tänäänkin meiltä "tahdotko, niin minä sinulle annan. Tai niin kuin Jeesus kysyi sokealta mieheltä; "mitä sinä tahtoisit että minä sinulle tekisin."
Todistaa hyvin ikäviä asioita ihmisestä, jos hänen jumalansa on hänestä riippuvainen. Rusinan kokoinen jumala on kyllä ihan toivoton tapaus!!!
Pitää olla tykkänään toisin päin. Jumalan lapsen tulisi olla aina ja kaikessa Jumalasta KOKONAAN riippuvainen. Silloin ihminen pelkää ja kunnioittaa Raamatun mukaisella tavalla Jumalaa.
Myös anteeksipyyntö on prosessi, eikä mikään "pist' anteeks" läpihuuto juttu.
Kuinkahan moni ihminen on jäänyt syyllisyyden ja häpeän taakkojen alle tällaisten väärien anteeksipyyntyöjen vuoksi. Kuinkahan moni vihaa tällaista "anteeksi" pyytäjää lopun ikäänsä, kun ei tullutkaan kuulluksi eikä ymmärrtyksi häneltä?
Anteeksipyyntöön liittyy aina loukatun henkilökohtainen kuuleminen kahdenkesken. Tämä kuuleminen tapahtuu keskeyttämättä loukatuksi tulleen kertomusta siitä, kuinka hän tunteidensa tasolla koki tuon tapauksen.
Kun loukattu on kokenut tulleensa kuulluksi ja ilmoittaa sen loukkaajalle, niin vasta silloin on anteeksipyynnön aika.
Ja totisesti silloin sinä joka loukkasit, olet voittanut loukatun rakkauden takaisin. Saattaa olla että teistä tulee sen jälkeen hyvät ystävät loppuiäksenne. :-)
Anteeksipyyntöjen väärinkäyttö on hyvin vakava asia, joka saattaa haavoittaa syvästi toista ihmistä. Ta sitten anteeksipyynnöstä tulee ulkonainen tapa, jolla ei ole mitään käytännön merkitystä. Jos astuu esimerkiksi vahingossa toisen varpaille, silloin katse ja sana "anteeksi" on riittävä.
Jkaisen synnin sovitus on kalliilla Jeesuksen veren hinnalla ostettu, siksi tämä anteeksiantoon ja anteeksi pyytämiseen liittyvä prosessi ei ole mikään kevyt asia.
Mutta silloin kun se tehdään Jumalan sanan mukaisesti se tuo aina siunauksen ja rakkauden tullessaan. Jumalan lapsi: "Ei meistä yksikään voi omissa voimissa tehdä mitään. Emme edes antaa anteeksi emmekä pyytää anteeksi, kun pyydämme Jumalalta voimaa silloin voimme tehdä tuonkin vaikean, esim. anteeksi antamisen ja pyytämisen".
>>>>>>>>>>
Aivan!
Aina voimme myös pyytää Jumalalta viisautta ja ymmärrystä asioitten selvittämisiin.
Jaak. 1:5
"Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan".
"Viime päivinä olen joutunut miettimään anteeksiantamista.
On useita henkilöitä, jotka ovat rikkoneet minua vastaan antamalla vääristeltyjä tietoja minusta ja tekemisistäni"
Miksiköhän uskovilla tulee anteeksiantaminen niin yleisesti esille. Näin tavallisena ihmisenä kun ajattelen asiaa, ei ole tarvetta askarella anteeksiantamisen problematiikalla, kun asiat lutviutuu muutenkin, On aivan luonnollista antaa anteeksi jollekulle, kun asia selvitetään ja siitä keskustellaan, se on mielestäni inhimillistä eikä siihen tarvitse sotkea taivaanvaltahenkiä.- eenokki 12
Ja sinä yksi vaivainen uhkaat miekalla jos uskovat uhkaavat sinua Jumalan sanalla.
Problematiikka on sinun sisälläsi ja viha sitä hallitsee.
Onko oikeutettua nousta vihaamaan Herraa ja hänen palvelijoitaan kohtaan?
Osaatkohan edes hävetä? - E nokkii
eenokki 12 kirjoitti:
Ja sinä yksi vaivainen uhkaat miekalla jos uskovat uhkaavat sinua Jumalan sanalla.
Problematiikka on sinun sisälläsi ja viha sitä hallitsee.
Onko oikeutettua nousta vihaamaan Herraa ja hänen palvelijoitaan kohtaan?
Osaatkohan edes hävetä?Eenokkki puhuu varmaan omasta kokemuksestaan:
"Problematiikka on sinun sisälläsi ja viha sitä hallitsee."
Kun tuohon vielä lisätään tyhmyys, niin eenokin nokkimisenkin ymmärtää! E nokkii kirjoitti:
Eenokkki puhuu varmaan omasta kokemuksestaan:
"Problematiikka on sinun sisälläsi ja viha sitä hallitsee."
Kun tuohon vielä lisätään tyhmyys, niin eenokin nokkimisenkin ymmärtää!E nokkii: ""Problematiikka on sinun sisälläsi ja viha sitä hallitsee."
Kun tuohon vielä lisätään tyhmyys, niin eenokin nokkimisenkin ymmärtää!
>>>>>>>>>>
Jaakobin kirjeessä meille annetaan hyviä ohjeita.
MAALLINEN JA TAIVAALLINEN VIISAUS
Jaakob 3:13-18
--
3:13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
3:14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
3:15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
3:16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
3:18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
--
Jaakob puhuu siitä, mikä ero on maallisen viisauden ja ylhäältä tulevan viisauden välillä.
Viisautta pidettiin sen ajan kreikkalaisessa kulttuurissa tavoittelemisen arvoisena (1. Kor. 1:22).
Kristitty joutui käymään rajaa viisauden ja viisauden välillä. Jumalallinen viisaus näkyy elämänvaelluksessa. Oikean viisauden merkkinä on sävyisyys (13, 17).
Tosiviisaus koetellaan vasta muitten kanssa elettäessä.
Katkeruus ja riitaisuus sydämessä saa aikaan epäjärjestystä ympäristössä ja kaikkinaista pahaa menoa (16). Tällaisista ihmisistä Paavali sanoo:”Heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä ( 2.Tim 2:17).
Jos katkeruus ja viha on saanut vallata ihmismielen, sitä on vaikea saada kitketyksi pois.
Nuhdellessaan fariseuksia ja kirjanoppineita ulkokultaisuudesta (Matt. 15:1-20), Jeesus sanoo:
"Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois” (13).
Ottakaamme itse kukin vaarin Hebrealaiskirjeen kirjoittajan kehoituksesta: ” ...ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,...” (Hebr. 12:15).
--
Ainoa tosi viisaus
ja ainoa vanhurskaus,
ainoa puhdas pyhitys
on Vapahtajan yhteys.
(Virsi 299:8).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 888139
- 896238
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556178Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344731- 503235
- 363224
- 442779
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per422711- 432661
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562562