Onko kukaan tilannut finasteridia netistä? Oliko ehtaa kamaa?
Tuntuu siltä, ettei Spiresis enää auta entiseen malliin. Vaahtomainen Rogaine taas on hankalampi levittää kuin se nestemäinen, jota en voi enää käyttää.
Haluaisin kokeilla finaa, mutta mistä naiset sitä Suomessa saisivat? Etelästä kuulemma saa reseptittä, mutta ei olisi nyt varaa matkustaa.
Finasteridia netistä?
11
615
Vastaukset
- minä tiedän..
Reseptilääke. Jos tilaat netistä niin tullimiehet tulevat melko pian koputtelemaan ovellesi, että mitäs nämä oikein on? Ja todennäköisesti myös ihan kivasti sakkoa. Puhun kokemuksesta.
Ainoa keino saada finasteridia on varata aika yksityiselle ihotautilääkärille ja selittää tilanne niin tunteikkaasti, että saat sen reseptin siihen gefinaan.- Muita tutkimuksia
Pitää puhua todellakin tunteikkaasti jotta lääkäri suostuisi kirjoittamaan finareseptin naiselle (lääkkeen ohjeissa kielletty). Varsinkin jos on synnytysikäinen, järkevä lääkäri kieltäytyy ehdottomasti kirjoittamasta reseptiä. Muutenkin finan teho naiselle lienee marginaalinen, Spiresis on teholtaan parempi naisille.
Ellei Spiresis tehoa, kannattaa tutkituttaa onko hormoneissa vikaa ja testosteronia kehittyy liikaa aiheuttaen miestyyppistä hiustenlähtöä. Jos kyseessä on naistyyppinen hiustenlähtö, syyllinen ei ole DHT ja fina ei toimi. - Vastuutonta_mainostusta
Törkeä mainos, ei edes ajateltu että lääke on kielletty naisilta. No pääasia että firma saa rahansa vaikka pillerit jäisikikin kiinni postitulliin ja hävitettäisiin (lisäksi vielä sakot).
- nainen täällä
Kiitos vastauksista, mutta miten niin "järkevä" lääkäri? Ei ole järkevää kieltää naiselta lääkettä, joka toimisi vain sen takia, että nainen on synnytysikäinen. Emmehän me kaikki silti aio synnyttää! Enkä tiedä, miksi Spiresis olisi teholtaan parempi naisille. Samaa DHT:tä se blokkaa, fina täältä luettujen todistusten mukaan erittäin hyvin.
Aika typerää minun mielestäni kategorisesti kieltää naisilta fina.
Äh, turhahan siitä on täällä marmattaa, mutta harmittaa vaan niin vietävästi.- Muita tutkimuksia
Koska naisella kehittyy hyvin vähän testosteronia, myös DHT:n kehittyminen on erittäin vähäistä eikä fina siis tehoa naisilla. Spiresis taas vaikuttaa eri tekijöihin ja auttaa siis naisilla paremmin kun kyseessä on naistyyppinen hiustenlähtö (hiukset vähenee tasaisesti kauttaaltaan).
Jos naisella on miestyyppistä hiustenlähtöä (ohimoraja nousee ja päälaelle tulee kalju läntti) silloin voidaan olettaa että testosteronia kehittyy normaalia enemmän ja tarvitaa muuta hormonihoitoa se hillitsemiseksi.
Finasteridin käyttö ja jopa käsittely on kielletty synnytysikäisiltä naisilta siltä varalta että sattuukin olemaan raskaana, koska finasteridi aiheuttaa poikasikiöllä kehityshäiriöitä.
- nainen täällä
Selvitetäänpäs nyt käsitteet.
Testosteroni itsessään ei vähennä hiustenkasvua, päinvastoin. Hiusten kasvua vähentää testosteronin muuttuminen dehydrotestosteroniksi (DHT). Se hyökkää hiustuppien kimppuun. DHT on tässä se roisto. Ja 5-alfa-reduktaasi, entsyymi, joka juuri saa testosteronin muuttumaan DHT:ksi.
Spironolaktoni (Spiresis) ja finasteridi (Gefina, Propecia...) kumpikin blokkaavat 5-alfa-reduktaasin toimintaa, eli estävät testosteronin muuttumista DHT:ksi. Ne siis vaikuttavat täsmälleen samoihin tekijöihin.
Eli kun naisilla on hiustenlähtöä, se ei johdu liiasta testosteronista vaan liiasta DHT:sta, ihan niin kuin miehilläkin. Joten finasteridista on hyötyä myös naisille.
...............................
Tästä logiikasta, jonka mukaan finasteridi on kiellettyä naisilta, olen jo lausunut mielipiteeni monta kertaa.
Kuka tietää, mikä on lähin maa, missä finasteridia saa ilman reseptiä apteekista?- nainen täällä
nainen täällä kirjoitti:
http://www.americanhairloss.org/women_hair_loss/causes_of_hair_loss.asp
http://www.americanhairloss.org/women_hair_loss/treatment.asp
Näköjään Spiresis toimii vähän eri tavalla kuin finasteridi, eli ei tulisi päällekkäisyyksiä. DHT:ta sekin blokkaa tavallaan, eli estää sitä tarttumasta hiusfollikkelin androgeenireseptoreihin. - Nainen ja fina
nainen täällä kirjoitti:
http://www.americanhairloss.org/women_hair_loss/treatment.asp
Näköjään Spiresis toimii vähän eri tavalla kuin finasteridi, eli ei tulisi päällekkäisyyksiä. DHT:ta sekin blokkaa tavallaan, eli estää sitä tarttumasta hiusfollikkelin androgeenireseptoreihin.Mutta jos reseptilääkkeitä tilaa netin kautta, saa varautua siihen että lääkkeet jää tulliin ja ellet pysty esittämään reseptiä, ne takavarikoidaan ja pahimmassa tapauksessa saat sakot salakuljetusyrityksestä.
Kyllä nainenkin saa finareseptin Suomessa kunhan löytää asiaan myönteisesti suhtautuvan lääkärin. Ihotautilääkäri voisi olla varmin valinta koska hän voisi ymmärtää nuo kemialliset reaktiot. Finasteridin käyttökielto naisilla perustuu tuohon raskausmahdollisuuteen koska se voi aiheuttaa epämuodostumia. Olen saanut finareseptin gynekologiltani ja asiaan voi vaikuttaa sekin etten ole enää synnytysiässä. En tiedä onko tuolla finasteridilla suurikin vaikutus minulla, mutta hiukset ovat kuitenkin pysynyt päässä vaikka päälaelta ehtikin jo ohentua.
- nainen täällä
Hyvä. Voisiko joku kuiskata, ketkä lääkärit missä kirjoittavat naisille finareseptejä?
- Tukkatakas
Olisko tämä ihotautilääkäri Matti Hannuksela sellainen. Minä en sitä tiedä, mutta onko joku nainen saanut häneltä finareseptin. Hannuksela tuntee hiusongelmat perin pohjin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8807482
Vastaanotoista:
http://www.etsilaakari.fi/person/show/id/909
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892