Finasteridia netistä?

nainen täällä

Onko kukaan tilannut finasteridia netistä? Oliko ehtaa kamaa?

Tuntuu siltä, ettei Spiresis enää auta entiseen malliin. Vaahtomainen Rogaine taas on hankalampi levittää kuin se nestemäinen, jota en voi enää käyttää.

Haluaisin kokeilla finaa, mutta mistä naiset sitä Suomessa saisivat? Etelästä kuulemma saa reseptittä, mutta ei olisi nyt varaa matkustaa.

11

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä tiedän..

      Reseptilääke. Jos tilaat netistä niin tullimiehet tulevat melko pian koputtelemaan ovellesi, että mitäs nämä oikein on? Ja todennäköisesti myös ihan kivasti sakkoa. Puhun kokemuksesta.

      Ainoa keino saada finasteridia on varata aika yksityiselle ihotautilääkärille ja selittää tilanne niin tunteikkaasti, että saat sen reseptin siihen gefinaan.

      • Muita tutkimuksia

        Pitää puhua todellakin tunteikkaasti jotta lääkäri suostuisi kirjoittamaan finareseptin naiselle (lääkkeen ohjeissa kielletty). Varsinkin jos on synnytysikäinen, järkevä lääkäri kieltäytyy ehdottomasti kirjoittamasta reseptiä. Muutenkin finan teho naiselle lienee marginaalinen, Spiresis on teholtaan parempi naisille.

        Ellei Spiresis tehoa, kannattaa tutkituttaa onko hormoneissa vikaa ja testosteronia kehittyy liikaa aiheuttaen miestyyppistä hiustenlähtöä. Jos kyseessä on naistyyppinen hiustenlähtö, syyllinen ei ole DHT ja fina ei toimi.


      • Vastuutonta_mainostusta

        Törkeä mainos, ei edes ajateltu että lääke on kielletty naisilta. No pääasia että firma saa rahansa vaikka pillerit jäisikikin kiinni postitulliin ja hävitettäisiin (lisäksi vielä sakot).


    • nainen täällä

      Kiitos vastauksista, mutta miten niin "järkevä" lääkäri? Ei ole järkevää kieltää naiselta lääkettä, joka toimisi vain sen takia, että nainen on synnytysikäinen. Emmehän me kaikki silti aio synnyttää! Enkä tiedä, miksi Spiresis olisi teholtaan parempi naisille. Samaa DHT:tä se blokkaa, fina täältä luettujen todistusten mukaan erittäin hyvin.

      Aika typerää minun mielestäni kategorisesti kieltää naisilta fina.

      Äh, turhahan siitä on täällä marmattaa, mutta harmittaa vaan niin vietävästi.

      • Muita tutkimuksia

        Koska naisella kehittyy hyvin vähän testosteronia, myös DHT:n kehittyminen on erittäin vähäistä eikä fina siis tehoa naisilla. Spiresis taas vaikuttaa eri tekijöihin ja auttaa siis naisilla paremmin kun kyseessä on naistyyppinen hiustenlähtö (hiukset vähenee tasaisesti kauttaaltaan).

        Jos naisella on miestyyppistä hiustenlähtöä (ohimoraja nousee ja päälaelle tulee kalju läntti) silloin voidaan olettaa että testosteronia kehittyy normaalia enemmän ja tarvitaa muuta hormonihoitoa se hillitsemiseksi.

        Finasteridin käyttö ja jopa käsittely on kielletty synnytysikäisiltä naisilta siltä varalta että sattuukin olemaan raskaana, koska finasteridi aiheuttaa poikasikiöllä kehityshäiriöitä.


    • nainen täällä

      Selvitetäänpäs nyt käsitteet.

      Testosteroni itsessään ei vähennä hiustenkasvua, päinvastoin. Hiusten kasvua vähentää testosteronin muuttuminen dehydrotestosteroniksi (DHT). Se hyökkää hiustuppien kimppuun. DHT on tässä se roisto. Ja 5-alfa-reduktaasi, entsyymi, joka juuri saa testosteronin muuttumaan DHT:ksi.

      Spironolaktoni (Spiresis) ja finasteridi (Gefina, Propecia...) kumpikin blokkaavat 5-alfa-reduktaasin toimintaa, eli estävät testosteronin muuttumista DHT:ksi. Ne siis vaikuttavat täsmälleen samoihin tekijöihin.

      Eli kun naisilla on hiustenlähtöä, se ei johdu liiasta testosteronista vaan liiasta DHT:sta, ihan niin kuin miehilläkin. Joten finasteridista on hyötyä myös naisille.

      ...............................

      Tästä logiikasta, jonka mukaan finasteridi on kiellettyä naisilta, olen jo lausunut mielipiteeni monta kertaa.

      Kuka tietää, mikä on lähin maa, missä finasteridia saa ilman reseptiä apteekista?

      • nainen täällä

      • Nainen ja fina
        nainen täällä kirjoitti:

        http://www.americanhairloss.org/women_hair_loss/treatment.asp

        Näköjään Spiresis toimii vähän eri tavalla kuin finasteridi, eli ei tulisi päällekkäisyyksiä. DHT:ta sekin blokkaa tavallaan, eli estää sitä tarttumasta hiusfollikkelin androgeenireseptoreihin.

        Mutta jos reseptilääkkeitä tilaa netin kautta, saa varautua siihen että lääkkeet jää tulliin ja ellet pysty esittämään reseptiä, ne takavarikoidaan ja pahimmassa tapauksessa saat sakot salakuljetusyrityksestä.

        Kyllä nainenkin saa finareseptin Suomessa kunhan löytää asiaan myönteisesti suhtautuvan lääkärin. Ihotautilääkäri voisi olla varmin valinta koska hän voisi ymmärtää nuo kemialliset reaktiot. Finasteridin käyttökielto naisilla perustuu tuohon raskausmahdollisuuteen koska se voi aiheuttaa epämuodostumia. Olen saanut finareseptin gynekologiltani ja asiaan voi vaikuttaa sekin etten ole enää synnytysiässä. En tiedä onko tuolla finasteridilla suurikin vaikutus minulla, mutta hiukset ovat kuitenkin pysynyt päässä vaikka päälaelta ehtikin jo ohentua.


    • nainen täällä

      Hyvä. Voisiko joku kuiskata, ketkä lääkärit missä kirjoittavat naisille finareseptejä?

    • Tukkatakas

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe