Koirankusettajat ja kävelijät PYSYKÄÄ POIS LADUILTA!!!

älykkö198

Muistutus näille sääntöjenrikkojille ja latuvandaaleille on taas paikallaan. Muistakaapas, että ladut kunnostetaan verovaroilla ja teille koirankusettajille ja kävelijöille on ihat omat verovaroin rakennetut tiet ja aluuet, joiden olemassa oloa muut kunnioittavat eivätkä tule tuhoamaan.

48

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttömaksu hiihtäji

Minä paskat nakkaan teijän laduille ja kusen päälle. Saisi loppua tuollainen verovarojen tuhlaus latuihin. saisi hiihtäjät kustantaa ihan itse omat latunsa.

• lllkkkk

Mielummin itse maksan verorahoja, jos tiedän että menee vaikka latujen kunnostukseen kuin esim. juoppojen höösäämiseen.

• suuri huoli on nyt

MISSÄ niitä latuja on ??? Kerro HETI !!!!!!!!!

Minuu surettaa enämpi ne koiranpaskat jotka eivät voi keväällä paljastua hangesta, koska lunta ei ole.

• Hyvinkäänkylä ja Sveitsi.

• bullshit

Niin, kyllä sopu sijaa antaa... mutta kun esim. Hakalan poluilla alkaa olla kohta ahdasta näiden "kennelin" kanssa. Ei riitä alkuunkaan yksi hauveli, pitää olla vähintään kaksi ja näyttää trendi olevan kolme tai neljä!

Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa kun mikään ei riitä - tyyliin yksi kiva hauva on neljä kertaa kivempi kun on neljä, hoh hoijaa...mahtaa olla elämän sisältö köyhää, kun koirien lisääminen kompensoi tyhjyyttä

t.lenkkeilijä joka saa väistellä näitä doggeja

• :(

Veit sanat suustani, totta joka sana. Kyllä tämän päivän nuoret äidit ovat varsinaisia"supermammoja". Lasteni ollessa pieniä 70-80 luvulla, en kertakaikkiaan olisi ehtinyt koiralaumaakin vielä hoitamaan. Mutta nämä "supermammat" ehtii ja jaksaa. Heillä on 2-3 lasta, 4 neljä koiraa , ja tietysti niitä suuria (hevosen puolikkaita). Koko jalkakäytävä täynnä muksuja, koiria jotka sänttäileevät joka puolelle, hihnat tietenkin jalkakäytävän yli, ettet varmasti pääse ohi.

• neljäpä neljä

Kai munkin elämä tosiaan sitten melko köyhää kun munkin taloudesta neljä koiraa löytyy, vaikken niiden kanssa kyllä laduilla tai kenenkään tiellä olekaan..

• suo siellä...

Minuakin pännii se, että kun talvi tulee niin ainut missä voi koiran kanssa kulkea on keskustan kadut ja lähiöt(verovaroin rakennettu kaikille, sinäkin älykkö varmaan kulutat näitä teitä vaikka koiraa et ilmeisesti omistakaan). Kiitos koiratarhoista- mutta välillä on hyvää koiralle kuin itsellekin tuulettaa metsän siimeksessä. Koira kyllä menee hangessa, ei vaadi aurattua latua mutta kai sitten minä olen se latuvandaali kun umpihanki ei kiinnosta. Ai niin ja minäkin maksan muuten veroja, olen terve, lapseton ja hyvä tuloinen. Minäkin haluan jotain vastinetta veroilleni. Olisiko kaupungille niin kauhean vaikea paikka järjestää talveksi vaikka yksi muutaman kilometrin aurattu kuntopolku ihan vain kävelijöille ja koiran kusettajille ???

• Elämää

Myi koira-hanki elämä-osta matka-löydä nainen-tehkää lapsia-menkää yhdessä hiihtämään

• HK24

Harmillista, että tosi monet niistä kulkureiteistä, joita muina vuoden aikoina käyttävät ahkerasti niin mummot ja vaarit, lastenvaunujen työntelijät ja koiran ulkoiluttajat valjastetaan vain yhden liikuntalajin harrastajille eli hiihtäjille.

Minä siis hiihdän ja minulla on myös koira. Koiraa pitää ulkoiluttaa useamman kerran päivässä ja läpi vuoden. Itse ainakin pystyn hilaamaan sen ahterini vaikka vähän kauemmaksikin, että pääsen talvella hiihtämään.

• huh hah hei

Hiihto-niiloille isosti turpaan ja suksista makkaranuotio.

• hemorroidi89

Täytyy todeta, vaikka viestisi oli asiaton, lämmitti se mieltä.

• Koirankusettaja!!!

Aivan!!!

• saska74

Hiihtäät ovat sairain porukka urheilijoista mitä tiedän! Suosittelen kallonkutistajaa, joku vaiva siellä päässä on. Ennen osattiin hiihtää umpihangessa, nyt ei osata enää..uusiavuton hiihtäjä sukupolvi. Mä kusetan koirani siellä missä kävelen ja kusen vaikka matkalla itsekin jos sattuu hätä tulemaan. Olen pohjoisesta kotoisin ja siellä olisi naurettu tuollaiset hiihtäjät maan rakoon! Oli kevät tai talvi..aina sama virsi hiihtäjillä ym. valittajilla. Ottakaa kantaa Talvivaaran saastuttamiseen, ennemmin kuin jokavuotiseen ämmämäiseen kitinään.
      Netistä löytyy yksityisiä lääkäriasemia ja siellä on myös ihan varmasti joku psykiatri joka antaa oikean lääkityksen teille ahdasmielisille valittajille!

• JJKKKJJ

Ennen osattii ulkoiluttaa koiraa myös umpihangessa. Koirahan juoksee umpihagessa, mutta ei omistaja.

• ei hiihtohullu56

Ai ai sentään, kun oli hyvin sanottu, iloitsen ja otan juomaa...

• On
        JJKKKJJ kirjoitti:

Ennen osattii ulkoiluttaa koiraa myös umpihangessa. Koirahan juoksee umpihagessa, mutta ei omistaja.

Ennen osattiin hiihtää muuaallakin kuin valmiiksi tehdyllä (mieluummin vielä valaistulla) ladulla. Menkää maalle hiihteleen niin jää kaupunki kaupunkilaisille eikä tarvitse tuhlata verorahoja laiskojen "urheilijoiden" hyysäämiseen.

• saska74
        JJKKKJJ kirjoitti:

Mä muuten juoksen umpihangessakin!! Pentuna olen sen verran paljon ollut ulkona ja pakkasessa et lumi ei pelota, et tiedoksi vaan!

• Wiola

Hyvinkäällä tulisi huomioida enemmän kävelijöitä/ koiranulkoiluttajia noita metsäteitä ajatellen Sveitsissä, Hakalassa ja Hyvinkäänkylässä näin talvi aikaan. Joku alue/reitti voisi tosiaankin olla myös laduton.
      Itse käyn päivittäin Sveitsin metsässä koska asun alueella. Olen kuullut muilta ulkoiluttajilta, että talvella kävellään koirien kanssa vain niitä metsäpolkuja ja kuulemma pysyvät hyvin auki jos useat niitä käyttää päivittäin.

Voisikohan laduille laittaa merkin tai yleisesti sopia tietyt ladun ylitys paikat josta voi siirtyä metsäalueelta toiselle? Itse en tule latujen keskellä kävelemään koirani kanssa ja tahallisesti pilaamaan niitä mutta aijon kyllä ladun ylittää päästäkseni esim. Sveitsin vanhalle hyppyrimäen montulle tai siirtymään polulta toiselle.

Haluaisin muistuttaa kaikkia hyvistä käytöstavoista. Kaikkia ei voi aina miellyttää ja meitä on täällä moneksi. Loppujen lopuksi me kaikki halutaan yhtä lailla nauttia Hyvinkään metsistä ja reiteistä. Niistä olen kyllä hyvin iloinen!

• perkele

no mene sitte vittu nauttimaa ja ole hiljaa

• täh.

mene nyt hiihtelemään sinne ladulles ku on kelit kohillaan...

• Mikäs keleissä

on vikana??

• siittäs saitte

Hienoa ku lähti lumet, loppu toi hiihtäjien terrori lyhyeen. Se on taivaan isä olemassa ja meidän puolella hiihtäjiä vastaan.

• :)

Nautitaan nyt jokainen tästä mahtavasta talvisäästä. Paljon lunta, pientä pakkasta, ei tuule, eikä myrskyä. aurinko paistaa. Kyllä me kaikki mahdumme ulkoilemaan, kuka mitenkin. "Sopu tilaa antaa", sanoi mummo muinoin. Kohta tulee lämpöasteet, sateet, ja loskat. Ojat juoksee ja räystäät tippuu.

• Tarkkailija

Kyllä on Hyvinkää lintukoto, kun ei ole muuta murehdittavaa kuin latujen tallaajat!

• Mitä Wattua
      • ***-.-

Se on sitä kuntoiluampumahiihtoa, niinkuin joku jo täällä mainitsikin.

• happin is a warm gun

Tarkennus löytyy Iltasanomat 2.1.2012 - siellä selviää, että kyllä se pyssynheiluttaja oli nimenomaan KOIRANKUSETTAJA!

• antaa kaikkien kukki

Taitaa olla just sitä vihapuhetta!!!!

• aikoihin eletty

hiihtäjät hulluja, kerran hiihtelevät pyssyt taskussa. Onhan se niiden agressio monesti nähty juttu, mutta oikein aseiden kanssa hiihdellään.

• hulluakoirankusetusta

pyssyhän oli ollut koiran taluttajalla

• mutkat matkaan

ei kyllä se on hiihtäjällä ollut, nehän niitä hulluja on, kerrankin ruimi niillä sauvoilla minua kintuille ja huusi älämölöä hakatessaan.

Kättä pidenpää pitää mukana olla, jos latujen lähelle nokkaansa panee, koska niillä hiihtäjillä on aina aseet matkassa.

• Agronomintie

Ilmeisesti hiihtäminen tarvitsee mielialahäiriön. Mulla menee latu melkein takapihalta ja niitä näkee päivittäin ,siellä ne huutaa ja raivoaa myös toisilleen.
      sekopäistä sakkia jotka tavitsisivat mielisairaanhoitoa. Eikö sitä voisi olla ystävällisiä toisilleen?

• vilosohvi

Tuleeko niihen se vika hiihtämällä, vai alkaako kaikki sairaat hiihtää?
      Olisi hyvä tietää kumminko päin tuo asia on, silloin voisi yhteiskuntakin suunnata sen hoidon oikeaan paikkaan. Jos kaikki agressioista kärsivät alkavat hiihtää, olisi helppo napata ne pakkohoitoon ladun päästä. Jos taas hiihtäminen nostaa agressioita, niin silloin se pitää laissa kieltää.

• M.Latunen

Hiihtoputki olisi parempi ratkaisu, helpompi ottaa kiinni.

• joo epäterve

Ilmoitapa traktorisi tuntomerkit niin voisin tulla vähän juttelemaan

• Hinauskone

Taas se piski ladulla ja vielä hinasi perässään yhtä tolloa!

• Wuff...

On näköjään jo kevättä ilmassa, kun alkaa koirakeskustelut jauhamaan palstalla.

• epätietoinenkävelijä

Niin, tälleen ihan yleisen selvyyden vuoksi, tarkoitetaanko ladulla nyt siis latu-uraa, vai myös sitä tasaiseksi tampattua aluetta?

Ymmärrän kyllä jos latu-urassa kävellään niin siitä joku saattaa hermostua, mutta kai siinä tampatulla nyt sentään voi kävellä?

• sivakoija

Se tampattu kohta on heille jotka vetävät luistelutyylillä, latu-ura on perinteisille hiihtäjille.

• Pyhät hiihtäjät?
        sivakoija kirjoitti:

Se tampattu kohta on heille jotka vetävät luistelutyylillä, latu-ura on perinteisille hiihtäjille.

Niin, ja talviaikaan kenelläkään mulla ei ole asiaa metsään verovaroin ylläpidettäville kuntopoluille kuin hiihtäjillä?

Höpöhöpö, jos haluan, menen kävelemään tasan tarkkaan niille valaistuille reiteille millä saa kulkea myös muina vuodenaikoina. Ladulla (niillä latu-urilla) en kävele, mutta tasaiseksi tampatulla alueella kyllä. Tosin silloinkin reunassa enkä keskellä. On se kerpele, jos talviaikaan kaikki alueet pyhitetään hiihtäjille ja loput joutuisivat kävelemään kaupungissa eikä metsään ole mitään asiaa!

• Hiihdän hymyillen
        Pyhät hiihtäjät? kirjoitti:

Niin, ja talviaikaan kenelläkään mulla ei ole asiaa metsään verovaroin ylläpidettäville kuntopoluille kuin hiihtäjillä?

Höpöhöpö, jos haluan, menen kävelemään tasan tarkkaan niille valaistuille reiteille millä saa kulkea myös muina vuodenaikoina. Ladulla (niillä latu-urilla) en kävele, mutta tasaiseksi tampatulla alueella kyllä. Tosin silloinkin reunassa enkä keskellä. On se kerpele, jos talviaikaan kaikki alueet pyhitetään hiihtäjille ja loput joutuisivat kävelemään kaupungissa eikä metsään ole mitään asiaa!

Älä uskalla uhota, Hyvinkääläinen aamupostin päätoimittajakin känitti ettei kävelijällä ole asiaa latupohjille! Hiihto on lähes liikuntakyvyttömille metsäsuomalaisille pyhä asia. Joku tuossa edelläolevissa kommenteissa totesi asian joka taitaa pitää paikkansa: Hiihto lisää ilmeisesti aggressioita ja on vaarallista henkiselle tasapainolle. Koiranpaska ladun varrella on kuin sodan julistus.

• minä vekkuli

Minä olen keräillyt pikkulapiolla koirankakkoja ja heitellyt niitä suksilaisten ratoksi laduille. Siitä saavatkin hyvät pitovoiteet pohjiinsa, varsinkin alamäissä eivät voi kiertää läjiä-

• Nottis3

No just, itselläni kaksi koiraa mutta eipä tulisi mieleenikään mennä laduille niiden kanssa kävelemään. Metsässä lenkkeillään kyllä paljon, polku pysyy auki kun päivittäin kuljetaan. Sen tekemiseen ei vähäisiä veroeuroja tarvitse kuluttaa. Pikkasen viitsimistä ja toisten huomioonottamista nyt, hyvät ihmiset!

• ladut rikki vaan

vekkulilla on asennetta ja yritystä touhuissaan. periaatteessa toisten huomioonottaminen on hyvä asia, ainoan poikkeuksen tekevät nuo hiihtäjät.
      Saavat vain taklaisin, mitä antavat. Hiihtäjät ovat pääosin mielenvikaisia parasiitteja, jotka vaativat yhteisiä verorahoja käytettäväksi omiin latuihinsa. Sylkevät, huutavat ja hakkaavat sauvoilla kävelijöitä. Pitäisi panna koppihoitoon hiihtäjät ensin ja sitten vasta katsoa, voiko niille suksia antaa.

• tyyppi vaa

Et ihan tervejärkiseltä vaikuta kyllä itsekään.

• suksinkää

on kyllä lapsellista mutta tekisi mieli viedä ladulle laatikollinen kissanpaskaa. hemmetin vapaamuurarit.....

• minäjakoirat

Joo aloittaja jos kertoo missä asuu niin voin tuoda koirani sun pihalle p askalle latujen sijaan! =D Hiihtäjäthän ne mun kesäiset koirien ulkoilutus reitit aina talvisin valtaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      5189
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3195
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2439
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      249
      1502
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      81
      1260
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      133
      1108
    Aihe