Suurempi nopeus, aiemmin perillä

Oinonen

On nyt aloitettava ihan uusi ketju, kun tuossa toisessa keskustelu keskittyi ajan laittamiseen laatikkoon tai muuhun yhtä järkevään.

Mutta onko joku siis eri mieltä seuraavasta:
Mikäli ajat nopeammin, olet aiemmin perillä. Tämän erotuksen ajasta voi käyttää johonkin muuhun, vaikka ulkoiluun.

56

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisää?

      Aivan niin, tekisi mieleni mainita ulkoilun ohella rakastelu, lasten kanssa leikkiminen, sudokujen tekeminen, kokkaaminen, lintujen tarkkailu, saunan lämmittäminen, nukkuminen ja kesäloman pidentäminen.

      • viherkommari

        Pyöräily, television katselu, kirjojen lukeminen, soittaminen äidille, Pleikkarilla pelaaminen, nettisurffailu, kahvinkeitto, auton pesu, siivoaminen, naapureiden kanssa juttelu.

        Joo-o, on se autoilu melkoista ajanhaaskausta vaikka olisi kuinka hyvä auto.


    • minä tiedän.

      Uskallan väittää että olet 100% oikeassa eikä asia muutu mihinkään siitä keskustelemalla. Siksi asiasta on turha esittää eriäviä mielipiteitä.
      Itse en kuitenkaan aja enkä suosittele ylinopeutta kenellekään.

    • EI PIDÄ PAIKKAANSA

      JOS YLINOPEUDEN JOHDOSTA:

      - AJAT KOLARIN
      - SUISTUT TIELTÄ
      - AJAT IHMISEN PÄÄLLE
      - POLIISI PYSÄYTTÄÄ SINUT

      JOSSAIN KOHTAA KOVA AJONOPEUS KOSTAUTUU TAKUU VARMASTI, RAJOITUSTEN MUKAAN AJAVA VOITTAA LOPULTA AINA !

      ENKÄ MINÄ HUUDA, KIRJOITAN VAIN ISOILLA KIRJAIMILLA !

      • Basso_

        Ei kostaudu varmasti. Todista...


      • Heippådeje
        Basso_ kirjoitti:

        Ei kostaudu varmasti. Todista...

        Kolari, tieltä suistuminen, ihmisen päälle ajo voi tapahtua millä nopeudella tahansa, sherlock...tosin ylinopeudessa tuo mahdollisuus moninkertaistuu tai sitten ei...kyttä pysäyttää tosin...:) Jotkut osaa ajaa.


      • Passukka
        Basso_ kirjoitti:

        Ei kostaudu varmasti. Todista...

        Helppo todistaa. Katso polttoaineen kulutuskäyriä (nopeuden suhteen).


      • Älä huuda.

        Mutta ethän sinä kolarin ajaessasi aja suuremmalla nopeudella, vaan pienemmällä. Tässä oli tarkoitus ajaa suuremmalla nopeudella. Siis keskinopeudella tietysti, ei huippunopeudella.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Älä huuda.

        Mutta ethän sinä kolarin ajaessasi aja suuremmalla nopeudella, vaan pienemmällä. Tässä oli tarkoitus ajaa suuremmalla nopeudella. Siis keskinopeudella tietysti, ei huippunopeudella.

        Huippunopeus nostaa myös sitä keskinopeutta. Tietenkin huippunopeus tulee myös huomioida liikenteen suhteen. Ehkä kirjoittaja on muutenkin lakannut huutamasta sitten vuoden 2011.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Älä huuda.

        Mutta ethän sinä kolarin ajaessasi aja suuremmalla nopeudella, vaan pienemmällä. Tässä oli tarkoitus ajaa suuremmalla nopeudella. Siis keskinopeudella tietysti, ei huippunopeudella.

        Eiköhän tuo ole lopettanut huutamisen tuon yli kymmenen vuoden aikana, joka viestin lähettämisestä on kulunut.


      • Anonyymi

        Ei ylinopeus tarkoita että siitä johtuisi kolarit tai tieltä suistumiset. Ylinopeussakot voi saada jos ajaa reilua ylinopeutta ja poliisilla sattuu olemaan mittaus käynnissä.
        Järjetön ajatus tuo, että enempi vauhti olisi kolareiden syy. Siitä on jopa tutkimus, että ylinopeutta ajava on paremmin liikenteessä mukana ja on tarkkaavainen ja se uneliaana letkoissa junnaava on oikeasti se riski.


      • Anonyymi
        Heippådeje kirjoitti:

        Kolari, tieltä suistuminen, ihmisen päälle ajo voi tapahtua millä nopeudella tahansa, sherlock...tosin ylinopeudessa tuo mahdollisuus moninkertaistuu tai sitten ei...kyttä pysäyttää tosin...:) Jotkut osaa ajaa.

        Ei vauhti lisää mitään riskiä, ellei se ole todella reilusti yli suurimman sallitun. Talvella taas pitää ajaa kelien suhteen oikealla nopeudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ylinopeus tarkoita että siitä johtuisi kolarit tai tieltä suistumiset. Ylinopeussakot voi saada jos ajaa reilua ylinopeutta ja poliisilla sattuu olemaan mittaus käynnissä.
        Järjetön ajatus tuo, että enempi vauhti olisi kolareiden syy. Siitä on jopa tutkimus, että ylinopeutta ajava on paremmin liikenteessä mukana ja on tarkkaavainen ja se uneliaana letkoissa junnaava on oikeasti se riski.

        No siis tietysti liikennevirran mukana ajava on paljon suurempi riski kuin ylinopeudella muita ohitteleva.


    • Eppäilemättä

      Perillä? Tarkoitatko niitä helmiäisportteja?

    • tyhmä avaus

      Tyhmä avaus

      • Oinonen

        Tuolla toisessa ketjussa tämä tuntui oleva monelle epäselvää. He taitavat olla sitten todella tyhmiä...


    • viherkommari

      Nopeampi ajaminen kuluttaa enemmän polttoainetta, eli on kallimpaa ja saastuttavampaa. Usein se tuottaa myös enemmän melusaastetta ja lisää onnettomuus- tai kolaririskiä. Joskus hankkii jopa tarpeettoman kalliin auton jota nopeampi olisi myös mukavampi.

      Nopeammin (jos keskinopeus nousee), mutta olennaista on paljonko nopeammin (mieluusti laskutoimitus aika/matka ja esimerkkejä omasta elämästä). Ja tarvitseeko olla nopeammin, vai riittääkö pelkkä perillepääsy. Tai riittääkö se että pääsee nopeammin ja kätevämmin kuin julkisia käyttämällä.

      • Oinonen

        Ei ole välttämättä saatuttavampi vaihtoehto. Riippuu nopeuksista ja auton moottorista. Monella autolla kustannustehokkain (ja samalla myös ekologisin) ajonopeus on siinä 90 km/h tuntumassa. Eli ekologisuuden kannalta parempi ajaa 90 kuin 80 km/h.


      • viherkommari
        Oinonen kirjoitti:

        Ei ole välttämättä saatuttavampi vaihtoehto. Riippuu nopeuksista ja auton moottorista. Monella autolla kustannustehokkain (ja samalla myös ekologisin) ajonopeus on siinä 90 km/h tuntumassa. Eli ekologisuuden kannalta parempi ajaa 90 kuin 80 km/h.

        Voi hyvinkin olla noin 6-vaihteisissa saksalaisissa autoissa joissa 6-vaihde on suunniteltu moottoritienopeuksia varten. Sellaisen ostaminen itselleen ei ole kustannustehokasta.

        Minä olen ajellut peruskulutukseltaan pieniruokaisilla autoilla (max 2.0 moottori), joten olen pystynyt ajamaan suurimmalla vaihteella jo 70 km/h nopeuksilla (ei tietenkään jyrkkiä ylämäkiä). Ei 90 km/h huono nopeus ole, mutta perusautoilijan ei kannata nostaa nopeuttaan ekosyistä ylinopeuteen. Mutta moottoritiellä tuo 90 ( mittarivirhe= 95) on sama vauhti kuin rekka rajoitinta vastaan, eli se on hyvä nopeus jos haluaa säästää häiritsemättä muita.


    • Sohvatiikeri2

      Aloittaja on näköjään asiantuntija... pyytäisi neuvoa mieltä askarruttavaan ongelmaan.

      Ajelen työmatkaa päivittäin Kehä I:n päästä päähän. Ajan aina jonossa.

      Miten voisin ajaa nopeammin?

      • viherkommari

        Et minulta kysynyt, mutta metrolla väli Itäkeskus-Ruoholahti ja bussilla väli Ruoholahti-Otaniemi. Matka-aika on vakaa bussikaistojen ja metroraiteiden ansiosta.

        Kiinteä kustannus n. 85 euroa/kk ja tietyn summan ylittävä määrä verovähennyskelpoista. Matkan aikana voi lukea kirjoja tai lehtiä.


      • Oinonen

        Todennäköisesti et pystykään ajamaan nopeammin, varsinkaan jos asut idässä ja työpaikkasi on lännessä. Aina se ei olekaan mahdollista.

        Käytännössä tuo nopeammin ajaminen ja ajan säästäminen toimii parhaiten pitkillä matkoilla tai kun ei ole ruuhkaa.


      • Sohvatiikeri2
        viherkommari kirjoitti:

        Et minulta kysynyt, mutta metrolla väli Itäkeskus-Ruoholahti ja bussilla väli Ruoholahti-Otaniemi. Matka-aika on vakaa bussikaistojen ja metroraiteiden ansiosta.

        Kiinteä kustannus n. 85 euroa/kk ja tietyn summan ylittävä määrä verovähennyskelpoista. Matkan aikana voi lukea kirjoja tai lehtiä.

        Katselin reittioppaasta omaa reittiä. Juna-Metro-Bussi on ehdotus ja matka-aika 1h15min. Siis yhteen suuntaan. Autolla menee nyt minimi 32 minuuttia ja maksimi 50 minuuttia. Kilometrejä tulee kuukaudessa 1 200 ja naftaa palaa 78 litraa. Muut kulut toki päälle.


    • pensapihi...2

      Jaaha, ei ole asiat ihan selvillä, 99% kuluttaa vähemmän bensaa mitä hitaammin ajetaan suurimmalla vaihteella, yleensä tämä nopeus suoralla tiellä on 50-60kmh, joillakin autoilla voidaan ajaa tätäkin hitaammin.

      • munmiäs

        Kuluttaa ehkä ajassa mitattuna, mutta per 100 km kuluttaa suurin osa vähemmän 5 tai 6 vaihteella 80-90 vauhdissa.


      • viherkommari
        munmiäs kirjoitti:

        Kuluttaa ehkä ajassa mitattuna, mutta per 100 km kuluttaa suurin osa vähemmän 5 tai 6 vaihteella 80-90 vauhdissa.

        Kulutus mitataan aina per 100 km. Ajotietokone näyttää pienempiä lukemia 70 km/h nopeudessa kuin 90 km/h:ssa.

        Autolehtien testauksissa yksikään auto ei kuluta vähemmän 90 km/h:ssa kuin 80:ssä.


    • Anonyymi

      Jos ajat moottoritietä joko satasta tai sataakahtakymppiä, tasan satakilometriä matka-aika lyhenee 5minuuttia.bensalasku kiittää.vaikka olen vanha äijjä ei minullakkaan aina hermo kestä ajella hiljaa.aina on ylinopeukskia ajajia ja vasemmalla kaistalla roikkujia jotka eivät ymmärrä että muutkin haluaisivat edessä ajavast rekasta ohi.Ehdotus nostetaan hieman rekkojen nopeuksia moottoriteillä,lasketaan henkilöautojen nopeuksia samalle tasolle ,lisätään valvontaa vaikka ,yksityisillä,parkkipirkot vetää hyvän tilin

      • Anonyymi

        Henkilö ei ole soveltuva ajoneuvo kuljettajaksi, jos ei kykene noudattamaan liikennesääntöjä ja rajoituksia. Käytä silloin julkisia.


      • Viisi minuuttia? Hmm.. Minun hieman alakoululainen matematiikkani väittää kymmentä minuuttia, mutta mitäpä minä tietäisin...

        Eli jos vuodessa ajaa vaikka 30 000 kilometriä, säästö on 300 * 10 minuuttia = 3 000 minuuttia (50 tuntia).

        Toki 100 km/h keskinopeus rajoituksia noudattaen on vähän epäilyttävän korkea luku. Onnistuu ehkä, jos suurin osa ajosta on moottoritietä kesäaikaan. Verrataan mielummin vaikka 90 vs. 110, jolloin säästö onkin noin 12 minsaa satasella ja vuosisäästö yli 3 500 minuuttia tai käytännössä 60 tuntia.

        Taidanpa ajaa jatkossakin pientä ylinopeutta.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Viisi minuuttia? Hmm.. Minun hieman alakoululainen matematiikkani väittää kymmentä minuuttia, mutta mitäpä minä tietäisin...

        Eli jos vuodessa ajaa vaikka 30 000 kilometriä, säästö on 300 * 10 minuuttia = 3 000 minuuttia (50 tuntia).

        Toki 100 km/h keskinopeus rajoituksia noudattaen on vähän epäilyttävän korkea luku. Onnistuu ehkä, jos suurin osa ajosta on moottoritietä kesäaikaan. Verrataan mielummin vaikka 90 vs. 110, jolloin säästö onkin noin 12 minsaa satasella ja vuosisäästö yli 3 500 minuuttia tai käytännössä 60 tuntia.

        Taidanpa ajaa jatkossakin pientä ylinopeutta.

        Persetti.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Viisi minuuttia? Hmm.. Minun hieman alakoululainen matematiikkani väittää kymmentä minuuttia, mutta mitäpä minä tietäisin...

        Eli jos vuodessa ajaa vaikka 30 000 kilometriä, säästö on 300 * 10 minuuttia = 3 000 minuuttia (50 tuntia).

        Toki 100 km/h keskinopeus rajoituksia noudattaen on vähän epäilyttävän korkea luku. Onnistuu ehkä, jos suurin osa ajosta on moottoritietä kesäaikaan. Verrataan mielummin vaikka 90 vs. 110, jolloin säästö onkin noin 12 minsaa satasella ja vuosisäästö yli 3 500 minuuttia tai käytännössä 60 tuntia.

        Taidanpa ajaa jatkossakin pientä ylinopeutta.

        "vuosisäästö yli 3 500 minuuttia tai käytännössä 60 tuntia.

        Taidanpa ajaa jatkossakin pientä ylinopeutta."
        Voiko aikaa oikeasti säästää? Siis kun aikasi lopulta on päättymässä, sanot Pietarille, että ei vielä, minulla on säästettynä 30 päivää, sitten vasta tulen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vuosisäästö yli 3 500 minuuttia tai käytännössä 60 tuntia.

        Taidanpa ajaa jatkossakin pientä ylinopeutta."
        Voiko aikaa oikeasti säästää? Siis kun aikasi lopulta on päättymässä, sanot Pietarille, että ei vielä, minulla on säästettynä 30 päivää, sitten vasta tulen.

        Ja sitten vielä sellainen seikka, että ostetaan kalliita hienoja autoja, mutta niissä ei viitsitä sitten olla, vaan niistä on mahdollisimman nopeasti päästävä pihalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vuosisäästö yli 3 500 minuuttia tai käytännössä 60 tuntia.

        Taidanpa ajaa jatkossakin pientä ylinopeutta."
        Voiko aikaa oikeasti säästää? Siis kun aikasi lopulta on päättymässä, sanot Pietarille, että ei vielä, minulla on säästettynä 30 päivää, sitten vasta tulen.

        Nyt olet menossa rotan yhteen vakiotrollaukseen. Sen tavoitteena on saada aikaan viikkoja jatkuva täysin turha väittely aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten vielä sellainen seikka, että ostetaan kalliita hienoja autoja, mutta niissä ei viitsitä sitten olla, vaan niistä on mahdollisimman nopeasti päästävä pihalle.

        Autolla ajaminen, kulkupelin hienoudesta riippumatta on varsin tylsää touhua, joten kyllä mahdollisimman nopeasti perille pääseminen on ykkösasia varsin usean kuskin kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olet menossa rotan yhteen vakiotrollaukseen. Sen tavoitteena on saada aikaan viikkoja jatkuva täysin turha väittely aiheesta.

        Jos asiasta kirjoittamisen tunnet turhaksi niin eihän siihen sinun ole mikään pakko osallistua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "vuosisäästö yli 3 500 minuuttia tai käytännössä 60 tuntia.

        Taidanpa ajaa jatkossakin pientä ylinopeutta."
        Voiko aikaa oikeasti säästää? Siis kun aikasi lopulta on päättymässä, sanot Pietarille, että ei vielä, minulla on säästettynä 30 päivää, sitten vasta tulen.

        Juu, sitten kun on kuollut, on ihan sama miten on elämänsä elänyt. Mutta siihen asti aion elää mielummin paremmin kuin huonommin. Eikä ajankäyttö ole ainut (tai edes tärkein) asia jota tuo koskee.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Juu, sitten kun on kuollut, on ihan sama miten on elämänsä elänyt. Mutta siihen asti aion elää mielummin paremmin kuin huonommin. Eikä ajankäyttö ole ainut (tai edes tärkein) asia jota tuo koskee.

        Tuo on hyvä periaate. Parempaan elämiseen kuuluu tietysti se, että antaa myös kaikille muille mahdollisuuden hyvään elämään, eikä vaaranna sitä millään tavoin. Sääntöjä ja pippeli lakeja kun noudattaa, niin se toteutuu. Niin liikenteessä, kuin muuallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on hyvä periaate. Parempaan elämiseen kuuluu tietysti se, että antaa myös kaikille muille mahdollisuuden hyvään elämään, eikä vaaranna sitä millään tavoin. Sääntöjä ja pippeli lakeja kun noudattaa, niin se toteutuu. Niin liikenteessä, kuin muuallakin.

        On tutkittu, että taloudellinen asema muuttaa ihmistä itsekeskeisemmäksi. Siksi rikkaat ovat melko usein mul.kkuja, jotka eivät muista välitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on hyvä periaate. Parempaan elämiseen kuuluu tietysti se, että antaa myös kaikille muille mahdollisuuden hyvään elämään, eikä vaaranna sitä millään tavoin. Sääntöjä ja pippeli lakeja kun noudattaa, niin se toteutuu. Niin liikenteessä, kuin muuallakin.

        Olen kahdesta ensimmäisestä virkkeestäsi samaa mieltä. Kolmannesta en niinkään. Säännöistä pitää aina voida harkiten poiketa. Niin liikenteessä, kuin muuallakin.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Olen kahdesta ensimmäisestä virkkeestäsi samaa mieltä. Kolmannesta en niinkään. Säännöistä pitää aina voida harkiten poiketa. Niin liikenteessä, kuin muuallakin.

        Voidaan mielestäni poiketa vain turvallisuuden nimissä, eikä esim. oman edun tavoittelemiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan mielestäni poiketa vain turvallisuuden nimissä, eikä esim. oman edun tavoittelemiseksi.

        Hienoa, että sinulla on mielipiteitä. Minä poikkean turvallisuuden tai yleisen sujuvuuden nimissä. Veikkaan, että niin teet sinäkin, sitä mahdollisesti edes tietämättäsi (mikä ei ole hyvä. Useimmilla säännöillä on tarkoitus ja jos niitä rikkoo tarkoitusta tuntematta, on vaarana tehdä jotain vaarallista).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on hyvä periaate. Parempaan elämiseen kuuluu tietysti se, että antaa myös kaikille muille mahdollisuuden hyvään elämään, eikä vaaranna sitä millään tavoin. Sääntöjä ja pippeli lakeja kun noudattaa, niin se toteutuu. Niin liikenteessä, kuin muuallakin.

        Eihän poikkeavalla kehitysvammaisella ole liikenteessä sen paremmin kuin muuallakaan mitään sääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän poikkeavalla kehitysvammaisella ole liikenteessä sen paremmin kuin muuallakaan mitään sääntöjä.

        Kyllä siellä on myös sinulle säännöt.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Hienoa, että sinulla on mielipiteitä. Minä poikkean turvallisuuden tai yleisen sujuvuuden nimissä. Veikkaan, että niin teet sinäkin, sitä mahdollisesti edes tietämättäsi (mikä ei ole hyvä. Useimmilla säännöillä on tarkoitus ja jos niitä rikkoo tarkoitusta tuntematta, on vaarana tehdä jotain vaarallista).

        Sujuvuus tulee jossakin kaukana horisontissa tuhon asiaan liittyen. En riko sääntöjä sujuvuuden nimissä. Ainoastaan turvallisuuden nimissä, jos sillä tavalla pyrkii estämään onnettomuuden syntymisen.


    • Anonyymi

      Aloittajalle: olen monta kertaa todennut, että minua ohitelleet ajajat ovat puolen tunnin päästä jonossa edessäni. Mihin käytät sen kymmene sekuntia, jonka voitit älyttömillä ohituksilla?

      • Anonyymi

        Yleisimmällä reitilläni polttoaineen keskikulutus kasvaa 2-3l/100km ja matka-aika n. tuplaantuu, jos kriittisiin paikkoihin sattuu hidastelijoita tulppaamaan vihreitä valoja, kiihdytyskaistoja ja ylämäkiä.

        Tämä siis verrattuna siihen, kun pääsee ajamaan tasaisesti.

        Ylämäissä hetkellinen kulutus kasvaa huomattavasti, jos joutuu hidastelemaan jonkun tulpan takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisimmällä reitilläni polttoaineen keskikulutus kasvaa 2-3l/100km ja matka-aika n. tuplaantuu, jos kriittisiin paikkoihin sattuu hidastelijoita tulppaamaan vihreitä valoja, kiihdytyskaistoja ja ylämäkiä.

        Tämä siis verrattuna siihen, kun pääsee ajamaan tasaisesti.

        Ylämäissä hetkellinen kulutus kasvaa huomattavasti, jos joutuu hidastelemaan jonkun tulpan takia.

        Aika hurja ero. Mitkä ne yleisimmät reittisi ovat?


      • Itsekin olen huomannut, että kun vakionopeudella saavutat jonkun ja ohitat, se roikkuu seuraavat puolikin tuntia perässä (rajoitus huomioiden samalla nopeudella jatkettaessa). Tiedä sitten heräävätkö ohitukseen, vai ovatko vain jotenkin läheisriippuvaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hurja ero. Mitkä ne yleisimmät reittisi ovat?

        Sisältää taajamaa ja kaupunkia liikennevaloineen, moottoritietä ja 80-aluetta kameroineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisältää taajamaa ja kaupunkia liikennevaloineen, moottoritietä ja 80-aluetta kameroineen.

        Mikä on lähtöpaikka ja mikä on määränpää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisältää taajamaa ja kaupunkia liikennevaloineen, moottoritietä ja 80-aluetta kameroineen.

        "Ylämäissä hetkellinen kulutus kasvaa huomattavasti, jos joutuu hidastelemaan jonkun tulpan takia."
        On sulla huvit, seurata ajon aikana hetkellistä kulutusta. Ei tuo ainakaan lisää liikenneturvallisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ylämäissä hetkellinen kulutus kasvaa huomattavasti, jos joutuu hidastelemaan jonkun tulpan takia."
        On sulla huvit, seurata ajon aikana hetkellistä kulutusta. Ei tuo ainakaan lisää liikenneturvallisuutta.

        Toiset pystyy havaitsemaan useita asioita samaan aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset pystyy havaitsemaan useita asioita samaan aikaan.

        Juu ja entisestään on tuota havaintovelvollisuutta lisätty. Nyt pitää tarkkailla ihan kaikkia muita joka tilanteessa ja ennakoida heidän liikkeitä.

        "4 §
        Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."


    • Anonyymi

      NYKYÄÄN TAHTOO OLLA NIIN, ETTÄ MITÄ KALLIIMPI JA HIENOMPI PIRSSI SITÄ NOPEAMPAA LIIKUTAAN.
      TUNTUISI ETTEI AIKAA SAISI MENNÄ YHTÄÄN, VAAN ETTÄ SITÄ TULISI LISÄÄ MATKANTEOSTA, JÄISI PERILLÄ ENEMMÄN AIKAA JUOPOTTELUUN.
      MONET JOPA MATKAN AIKANA JUOPOLLELEVAT JA SOITTELEVAT.
      VAUHTI ON SE JOKA-, SANOTAAN NOPEUDEKSI, SÄÄSTÄÄ AIKAA.
      IHANNE TAPAUS OLISI, ETTEI AIKAA MENISI MITÄÄN, TAI SITÄ KERTYISI MATKAN AIKANA.....HAAA.....HAAAAA......MUTTA SITÄ MENEE VAAN.
      KÖHÄT JA PIENITULOISET JA MUUT AJATAPPAJAT.
      NYKYÄÄN NUO AJANTAPPAJAT, TYÖPAIKAN KEINOTTELIJAT, NE KYLLÄ KEKSIVÄT AJALLE KÄYTTÖÄ. MENISIVÄT MAKAILEMAAN JA RAAPISIVAT PERSETTÄÄN JA HAISTELISIVAT NÄPPIJÄÄN JA SYLEKSISIVÄT TAIVAALLE.

      • Anonyymi

        Mitäs sitten kun asut Suur_ kaupungissa .Saattaa kestää kaksikin tuntia edetä ruuhkassa.
        Olet edennyt muutaman kilometrin ruuhkien takia. Ei siellä voi kiire olla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4473
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      61
      3345
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2551
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      126
      2442
    5. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      104
      2429
    6. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      42
      2075
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2017
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      224
      1763
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1667
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1628
    Aihe