Mitä hevosen vuokraajalta vaaditaan?

linamoi

Mitä hevosen vuokraajalta vaaditaan?
Olisiko parempi ottaa vuokrahevonen omaan talliin, vai sitten käydä ratsastamassa hevosen kotitallissa?

5

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jennioon

      No siis yksi tärkeimmistä jutuista on se, että osaat ja pystyt hallita sekä pienen ponin että ison hevosen. Minä ainakin kun vuokraan erästä heppaa, niin menen sinne ratsastamaan enkä kuskaa sitä edes takas kotitallilta toiselle tallille ja taas takaisin. Muutenkin, hevonen saattaa olla paljon rauhallisempi ja varmempi omassa turvallisessa kotitallissaan.

    • milkkunenvaa

      Juu ihan hevosen omalla tallilla kannattaa käydä. Minun vuokrahevonen on meidän omalla tallilla joten se on aika helppoa:) Mutta sun pitää osata ainakin perusjuttuja,karsinan siivous, ja sit tietty ratsastaa jonku verran ja hallita sitä hevosta tai ponia. Sit sun pitää varmaa tehä ruuat mut siihen omistaja näyttää sit mitä ruokaan laitetaan. Varmaa tällee talvisin loimet pitää laittaa. Sit tietty harjaukset ja kavioiden putsaukset, mut luulen et sä osaat tollaset jo jos oot hankkimassa vuokrahepoa :))

    • pohtivaa

      osaan kaikki perus askel lajit mm laukka,käynti,ravi ja pystyn hallitsemaan hevosen. en tipu pukeista ja osaan kaikki ympyrät,kaheksikot ja pohkeenväistön. pystynkö ottamaan vuokraponin kaverin kanssa

    • ratsastelijatar

      Osaisitko yhtään valottaa tarkemmin taitotasoasi? (esim. helppo C, B... yms.)

      Se, mitä hevosen vuokraajalta vaaditaan, riippuu täysin hevosen omistajasta. Osa suostuu ottamaan melko kokemattomankin vuokraajan ratsastamaan hevosellaan, osa taas haluaa ratsastajan joka saa hevosen kulkemaan ns. 'oikein päin.' Moni myös haluaisi vuokraajan olevan yli 18-vuotias.

      Vuokrahevonen on ainakin omasta mielestäni helpompi pitää sen omassa kotitallissa, jolloin sinun velvollisuuksiisi kuuluisi lähinnä hevosen varustaminen ja hoito ennen ja jälkeen ratsastuksen, sekä joskus mies pienet tallipuuhat, esim karsinan siivous. Tämäkin on tosin omistaja kohtaista.

      Vuokrahevosen kanssa kannattaa myös käydä edes välillä ratsastamassa ohjatusti, jos vain mahdollista. Ratsastustunneillakaan käymistä ei kannata lopettaa, koska vain itsekseen köpöttelemällä ei välttämättä kehity ja esimerkiksi hevosen selkä voi jumiutua ratsastajan istuessa huomaamattaan vinossa asennossa.

    • Yleensä jos puhutaan vuokrahevosesta, tarkoitetaan hevosta joka asuu omalla tallillaan ja käyt sitä pari kolme kertaa viikossa hoitamassa. Jos otat hevosen ylläpitoon, niin silloin sinä majoitat hevosen ja vastaat muutenkin muista kuluista.

      Jos alat vuokraaman hevosta/ponia, pyydä omistajaa laatimaan kirjallisen sopimuksen, missä on kirjattuna mitä vuokraaminen maksaa, montako kertaa viikossa pitää käydä, mitkä asiat ovat vastuullasi kun olet tallilla heppaa hoitamassa yms.

      Tärkeintä on, että pystyisit itsenäisesti ratsastamaan kaikki kolme askellajia kentällä ja maastossa, sekä osaat hoitaa hevosta asianmukaisesti. Pelkkänä vuokralaisena sinun ei tarvitse tietää kaikkea hevosehoidosta, mutta kuitenkin sen verran että homaat jos hevonen ei liiku oikealla tavalla, on apattinen tai ei ole oma itsensä; silloin käännyt omistajan puoleen joka päättä hoidosta ja informoi siitä sitten sinullekin. Kommunikaatio omistajan ja vuokralaisen kanssa on erittäin tärkeä että hevonen saa asianmukaista ja johdomukaista hoitoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe