Minulla ei henkkareita, ei ole varaa niitä hommata, maksavat 48 euroa ja siihen vielä kuvat. Ainoana tulona on asumistuki ja toimeentulotuki. Tälläiseksi on Suomi mennyt, köyhällä ei ole varaa äänestää!
Köyhällä ei ole varaa äänestää!
169
3136
Vastaukset
- Yks köyhä vaan
Häh!? Suomessako köyhiä?? Lähimmät köyhäthän ovat Intiassa. Kyllä minä tiedän kun olen akateeminen ja vanhempanikin ovat akateemisia. :) :) LOL!!!
Ps. tällä palstalla pyörivät kaikkein sympaattisimmat köyhien ystävät mitä netistä löytyy. Täällä kannattaa avautua, ei varmasti tule paha mieli!! :)- 13 + 15
ja silti viiään parhaimmat akat tuollasien tussujen nenän edestä ettekä voi sille mittään !:)))
- Eikö kelpaa?
Mene intiaan haisemaan rikkaalta.
- Koiruus mielessä
Mie en oo akateeminen mut mie oon muotitietonen. Mulla on perseellä hankitut henkkarit elikkäs äänestän Niinistöö. Sillä on ihana koira.
- hienoa...
""kun olen akateeminen ja vanhempanikin ovat akateemisia""
Toivottavasti myös töitä kun akamteemiset nyt hyvin pitkälle työttöminä jos jotain huuhaatieteitä opiskelleet... - Kaikki järjestyy
Kännipäissäni hukkasin lompakkoni, rahaa siellä taisi olla max. kymppi. Aamulla soitin fattaan, sosiaalitoimistoon ja selitin tilanteeni, en saisi nostettua toimeentulotukeani tililtäni koska ei ollut henkkareita, pankkikortti oli kanssa lompakossa. Kiltti sossutäti antoi kolme 20 euron maksusitoumusta Prismaan ruuan ostoa varten, sain maksusitoumuksen henkkareita ja valokuvia varten. Lompakon häviäminen olikin onnenpotku!
Että tälläistä Stadissa, reilu meininki. Tee samoin, "hukkaat" lompakon (minulta hukkui oikeasti), soitat fattaan ja valittelet kovaa kohtaloasi. Ole oikein surkea, nälkäkin on vaikka tilillä on rahaa et niitä voi nostaa...- ex rahaton
Pitäkää turpanne kiinni. Suomessa on todella köyhiä. Ja joilla ei TODELLAKAAN OLE RAHAA. Te jotka olette kultalusikka suussa, niin älkää edes pilkatko.
- tyhjästä nyhjässyt
ex rahaton kirjoitti:
Pitäkää turpanne kiinni. Suomessa on todella köyhiä. Ja joilla ei TODELLAKAAN OLE RAHAA. Te jotka olette kultalusikka suussa, niin älkää edes pilkatko.
En tajua tuota. Kenenkän ei tarvitse olla ilman rahaa ja köyhä, jollei itse halua. Aina löytyy töitä/ keinoja/ myytävää.
Esim.
- Opettele koodaamaan ja ala tekemään nettisivuja freelancer-yrittäjänä
- Ala ylipäätään freelanceriksi, ei tarvitse perustaa yritystä ja palkanmaksaja maksaa kuitenkin verot matalampi kynnys teettää töitä, kun ei ole pysyvää työsuhdetta.
- Ala tekemään käsitöitä ja myy huuto.netissä. Osta kirppikseltä/ kierrätyksestä tavaraa ja myy kalliimmalla huuto.netissä. (tai torilla, myyjäisissä tms.) Tuunaa taiteeksi. (käsitöistä ei tarvitse maksaa veroja, jollei tienaa yli 6000e)
- Kirjoita ja kuvita lastenkirja/ tarjoa kustantajalle, siihen pystyy kuka vaan.
- Ala tarjoamaan lastenhoito-/ siivousapua kauppojen ilmoitustauluilla
Oikeasti rahanhankkimiskeinoja on niin loputtoman paljon, että jos vaan viitsii jotain tehdä, niin rahaa kyllä tulee. Ihan pikkuhommilla voi helposti ansaita useamman satasen laillisesti verotonta lisäansiota, jos vaan haluaa. Esim. 3 x viikossa siivousapuna á 20e, tekee jo 240e kuukaudessa. Ja kun ei ole turhan tarkka omasta ajasta, mutta on tarkka työn jäljestä, niin pääsee useamminkin auttamaan.
Kekseliäisuuttä peliin! Hyvä idea olisi esim. Personoidut ja nimellä varustetut mietelause-taulut, joita voi myydä netissä/ myyjäisissä ym. Joku kaunis kuva satukirjasta malliksi, kirjastosta mietelausekirja lainaan, otsikoksi "Sinulle **nimi** " ja kaupasta 2e piirustuspaperia halvat puuvärit. Jokainen osaa piirtää, kirjoittaa ja jäljentää kuvia sen verran. Jostain halpoja kehyksiä, esim. Tiimarista saa monesti vaihtokehyksiä todella halvalla, joten niillä alkuun.
Jos on työtön, niin voi aivan hyvin käyttää aikansa johonkin hyödylliseen.
Miehet varsinkin voisivat tarjota remontti/ kanto ym. kotityöapua esim. yksinhuoltajille, vanhuksille jne, jotka eivät joitain töitä pysty itse tekemään.
Minä olen itse aloittaut aivan täysin tyhjästä, työvälineenä vain puhelin. Aloin myydä mainostuotteita, ollen vain välikäsi. Tein kaupat, tilasin tuotteet, toimitin eteenpäin, otin vähän väliä jne. Sitten tienatuilla rahoilla hommasin tietokoneen, aloin opetella tarvittavia taitoja jne. Kasvatin toimintaa pikkuhiljaa ja opettelen edelleen koko ajan lisää. Nykyään pyöritän keskisuurta suunnittelualan yritystä ja koulutan muitakin alalle.
Kaikki on vain siitä kiinni, mitä päättää elämällään tehdä. Sen voi joko ottaa omiin käsiin tai antaa valua hukkaan. - kaamoskaappi
ex rahaton kirjoitti:
Totta.Köyhiä on ja suomi ei ole demokratia vaan DIKTATUURI.
Miten muuten olisi makdollista, että yksi ihminen päättää miljoonien tulevaisuudesta ja heidän rahoistaan??!! Diktaattorin nimi on KATAINEN - Pilipalitililuulei
tyhjästä nyhjässyt kirjoitti:
En tajua tuota. Kenenkän ei tarvitse olla ilman rahaa ja köyhä, jollei itse halua. Aina löytyy töitä/ keinoja/ myytävää.
Esim.
- Ala ylipäätään freelanceriksi, ei tarvitse perustaa yritystä ja palkanmaksaja maksaa kuitenkin verot matalampi kynnys teettää töitä, kun ei ole pysyvää työsuhdetta.
- Ala tekemään käsitöitä ja myy huuto.netissä. Osta kirppikseltä/ kierrätyksestä tavaraa ja myy kalliimmalla huuto.netissä. (tai torilla, myyjäisissä tms.) Tuunaa taiteeksi. (käsitöistä ei tarvitse maksaa veroja, jollei tienaa yli 6000e)
- Kirjoita ja kuvita lastenkirja/ tarjoa kustantajalle, siihen pystyy kuka vaan.
Oikeasti rahanhankkimiskeinoja on niin loputtoman paljon, että jos vaan viitsii jotain tehdä, niin rahaa kyllä tulee. Ihan pikkuhommilla voi helposti ansaita useamman satasen laillisesti verotonta lisäansiota, jos vaan haluaa. Esim. 3 x viikossa siivousapuna á 20e, tekee jo 240e kuukaudessa. Ja kun ei ole turhan tarkka omasta ajasta, mutta on tarkka työn jäljestä, niin pääsee useamminkin auttamaan.
Kekseliäisuuttä peliin! Hyvä idea olisi esim. Personoidut ja nimellä varustetut mietelause-taulut, joita voi myydä netissä/ myyjäisissä ym. Joku kaunis kuva satukirjasta malliksi, kirjastosta mietelausekirja lainaan, otsikoksi "Sinulle **nimi** " ja kaupasta 2e piirustuspaperia halvat puuvärit. Jokainen osaa piirtää, kirjoittaa ja jäljentää kuvia sen verran. Jostain halpoja kehyksiä, esim. Tiimarista saa monesti vaihtokehyksiä todella halvalla, joten niillä alkuun.
Miehet varsinkin voisivat tarjota remontti/ kanto ym. kotityöapua esim. yksinhuoltajille, vanhuksille jne, jotka eivät joitain töitä pysty itse tekemään.
Minä olen itse aloittaut aivan täysin tyhjästä, työvälineenä vain puhelin. Aloin myydä mainostuotteita, ollen vain välikäsi. Tein kaupat, tilasin tuotteet, toimitin eteenpäin, otin vähän väliä jne. Sitten tienatuilla rahoilla hommasin tietokoneen, aloin opetella tarvittavia taitoja jne. Kasvatin toimintaa pikkuhiljaa ja opettelen edelleen koko ajan lisää. Nykyään pyöritän keskisuurta suunnittelualan yritystä ja koulutan muitakin alalle.
Kaikki on vain siitä kiinni, mitä päättää elämällään tehdä. Sen voi joko ottaa omiin käsiin tai antaa valua hukkaan.Ei tartte osata kodaamista. Tarttee osata myydä pimpsaa.
- Ei oo helppooo..
tyhjästä nyhjässyt kirjoitti:
Esim.
Kaikki on vain siitä kiinni, mitä päättää elämällään tehdä. Sen voi joko ottaa omiin käsiin tai antaa valua hukkaan.Mä kysyin aikoinaan verotoimistosta freelancer-verokorttia, kun mulla oli satunnaisia töitä. Sanoivat, että pitää olla 15.000 euron vuositulot ennen kuin sen saa. Koodaminen on sellainen laji, että osa opiskelijoistakin jättää kesken kun on niin vaikeeta toisille, sen vaan osaa tai ei. itse osaan vähän, mutta teen työkseni muita töitä. Mun "köyhyys" on sitä, että olen tilanteessa että meillä on perheessä kahdet kulut kun teen töitä 600 km päässä perheestä ja haen vähän vinkkejä halvalla pääsemiseen, siksi olen tällä palstalla.
- kuvallinen kelakortt
Hommaa kuvallinen kelakortti,kuka pösilö nyt henkkareita....
- kuvaton kelakortti
Kela lopetti kuvallisten korttien myöntämisen jo yli kolme vuotta sitten, lokakuussa 2008. Ei kelakorttia saa nykyään kuin kuvattomana.
- poxxxv
Alkoholin vaikutuksen alaisena tapahtuu vaikka mitä. Hukataan , vaattet viedään päältä. Joten mitä ihmettelemistä tuossa on, te naapurilähiön tädit ja sedät.
- miiipmiiip
kuvallista kelakorttia ei saa enää. eikä sitä kaikki kelpuuta henkkariksi muutenkaan. passin tai henkkarit saa nykyään vaan 5 vuodelle ja hintaa oli yli 50€ plus siihen 20€ passikuvat, joista tarvii sen yhen kuvan! että sellasta...
- -|-|-
Eikä kuvallinen kelakortti ollut edes oikeasti "hyväksytty" henkilöllisyystodistus vaan ainoastaan poliisilaitokselta myönnetyt. Nykyään taitaa ola tosin ettei "oikeasti" ajokorttikaan ole vaan pitäisi olla passi tai poliisin myöntämä kuvallinen henkilöllisyystodistus. Onneksi kuitenkin monet kelpuuttavat ajokortin.
- -|-|-
-|-|- kirjoitti:
Eikä kuvallinen kelakortti ollut edes oikeasti "hyväksytty" henkilöllisyystodistus vaan ainoastaan poliisilaitokselta myönnetyt. Nykyään taitaa ola tosin ettei "oikeasti" ajokorttikaan ole vaan pitäisi olla passi tai poliisin myöntämä kuvallinen henkilöllisyystodistus. Onneksi kuitenkin monet kelpuuttavat ajokortin.
Se olikin nnin, ettei ajokorttia hyväksytä henkkariksi passia tai henkilöllisyystodistusta haettaeassa.
- uusia voi
kuvaton kelakortti kirjoitti:
Kela lopetti kuvallisten korttien myöntämisen jo yli kolme vuotta sitten, lokakuussa 2008. Ei kelakorttia saa nykyään kuin kuvattomana.
Kuvallisen kortin voi uusia kuvalliseen.
>>
Kela on lopettanut kuvallisten Kela-korttien myöntämisen 13.10.2008. Kaikki tähän päivämäärään mennessä myönnetyt kuvalliset Kela-kortit ovat kuitenkin normaalisti voimassa, ja saat ilmaisen uusintakortin esimerkiksi henkilö- tai sairausvakuutustietojesi muuttuessa. Uusintakortteja myönnetään vuoteen 2014 saakka.
>>
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/190508163207HS?OpenDocument - joku raja
poxxxv kirjoitti:
Alkoholin vaikutuksen alaisena tapahtuu vaikka mitä. Hukataan , vaattet viedään päältä. Joten mitä ihmettelemistä tuossa on, te naapurilähiön tädit ja sedät.
Känniääliö törtöilystä johtuvia vahinkoja ei pitäisi sossun korvata.
- todistaminen
-|-|- kirjoitti:
Tuossa ne viralliset luetellaan mitkä käyvät äänestyspaikalla. Mutta esim minulla ja monella muulla on sellainen kuva henkkareissa ettei niistä tunnista. Ikää lisinyt ja kiloja ym...
http://www.vaalit.fi/53109.htm
- Pakko kysyä
Miten hoidat pankkiasiasi? Pankissa kysytään henkkareita aina.
Oletan, että sinulla ei myöskään ole pankki- tai luottokortteja, koska niitä käyttäessä kauppa kysyy henkkarit. Eli miten saat KELAn pankkitilillesi maksamat rahat ulos käyttöösi???? Kun sinulla ei ole henkkareita, et voi nostaa pankista rahaa, ja kortteja et voi kaupassa käyttää kun sinulla ei ole henkkareita.
Kerroppas nyt meille kaikille kuinka hoidat päivittäiset raha-asiasi.- Tosi on
En ole aloittaja mutta minä hoidan pankkiasiani visaelectronilla, sillä nostan rahaa ja maksan kaupassa. Eivät kysy papereita kun ostaa alle 50 euron ostoksia, isommat ostoksen maksan käteisellä. Näitä isompia ostoksia on kyllä aika vähän, hyvä jos kerran kuussa.
Laskut maksan netissä, ilmainen netti, kuuluu vuokraan, halvan käytetyn läppärin ostin. Henkkarit meni vuosia sitten vanhaksi, ne ei kelpaa. Ei minulla ole mitään tarvetta henkkareille, mihin niitä tarvitsen. Jos sossu ne maksaa voin hommata, en muuten. - Ahaa....
Tosi on kirjoitti:
En ole aloittaja mutta minä hoidan pankkiasiani visaelectronilla, sillä nostan rahaa ja maksan kaupassa. Eivät kysy papereita kun ostaa alle 50 euron ostoksia, isommat ostoksen maksan käteisellä. Näitä isompia ostoksia on kyllä aika vähän, hyvä jos kerran kuussa.
Laskut maksan netissä, ilmainen netti, kuuluu vuokraan, halvan käytetyn läppärin ostin. Henkkarit meni vuosia sitten vanhaksi, ne ei kelpaa. Ei minulla ole mitään tarvetta henkkareille, mihin niitä tarvitsen. Jos sossu ne maksaa voin hommata, en muuten.Tietääkseni Visa Electronia ja pankkitunnuksia ei saa ilman henkkareita, ja tuo korttihan pitää hakea pankista henkilökohtaisesti. eli henkkarit tarvitaan....
- Tosi on
Ahaa.... kirjoitti:
Tietääkseni Visa Electronia ja pankkitunnuksia ei saa ilman henkkareita, ja tuo korttihan pitää hakea pankista henkilökohtaisesti. eli henkkarit tarvitaan....
Onko sinulla kenties vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Minähän sanoin että henkkarini meni vanhaksi, sitä ennen olen electronin hakenut.
Ainakin Nordea lähettää pankkitunnukset kotiin hyvissä ajoin ennen kuin vanhat umpeutuu. Joudutko sinä hakemaan ne konttorista? Jos joudut vaihda pankkia. - Ei ole vaikeaa
Tosi on kirjoitti:
Onko sinulla kenties vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Minähän sanoin että henkkarini meni vanhaksi, sitä ennen olen electronin hakenut.
Ainakin Nordea lähettää pankkitunnukset kotiin hyvissä ajoin ennen kuin vanhat umpeutuu. Joudutko sinä hakemaan ne konttorista? Jos joudut vaihda pankkia.mutta sinulla tuntuu olevan.
Noiden tunnusten, ja kortin ANOMISEEN tarvitaan henkkarit, kun sopimukset tehdään.
Se, että TULEVATKO ne postitse kotiin, myöhemmin, on eri asia, ja riippu pankista.
JOS ne joutuu NOUTAMAAN pankista, niin sitten tarvitaan henkkarit.
Et missään yhteydessä mainiinut että teit sopimukset tms. ENNEN kuin henkkarit menivät vanhaksi, eli voit alkaa kehittämään ilmaisutaitoasi, niin voisit saada töitäkin joskus.
Itse kyllä noudan mielelläni nuo kaikki pankista - se on paljon turvallisempaa kuin odottaa että posti tuo. Ainhan tosin voisin odottaa että kortti tulee kirjeenä, ja sitten vain shoppailla netissä mielin määrin, ja myöhemmin väittää että en ole koskaan korttia edes saanut. Siinä riittäisi ihmeteltävää.... - -Guy69
Tosi on kirjoitti:
Ainakin Nordea lähettää pankkitunnukset kotiin hyvissä ajoin ennen kuin vanhat umpeutuu. Joudutko sinä hakemaan ne konttorista? Jos joudut vaihda pankkia.Joka tapauksessa tuo visa electronkin menee aikanaan vanhaksi ja saat uuden postissa... henkkareita vastaan!
- ....
-Guy69 kirjoitti:
Joka tapauksessa tuo visa electronkin menee aikanaan vanhaksi ja saat uuden postissa... henkkareita vastaan!
Ainakin siinä pankissa minkä asiakas olen, uusi kortti tulee ihan postin mukana postilaatikkoon, joten en tarvi siinä vaiheessa henkkareita.
- postipoika tuo
.... kirjoitti:
Ainakin siinä pankissa minkä asiakas olen, uusi kortti tulee ihan postin mukana postilaatikkoon, joten en tarvi siinä vaiheessa henkkareita.
Näin minullakin tulee kotiin ! On kokonaan toisessa kaupungissa tili ja kotiin lähettävät kortin !
- Ei muuten
kysytä, ainakaan minulta. Joskus joku kesätyttö on erehtynyt kysymään niin olen pyytänyt kysymään joltain vanhemmalta pankkirouvalta tai joskus jopa pankinjohtaja on sattunut lähistölle. Kavereita kun ollaan niin olen joskus huudahtanut että tunnetko. Kyllä tyttöä on nolottanut mutta lohduttelen aina ystävällisesti että ihan hyvä kun kysyit. Sen jälkeen ne kyllä tuntevat vuosienkin päästä siviilissäkin vastaan tullessaan.
- -|-|-
Nykyään aika monessa paikassa kassalla asiakas laittaa kortinkojeeseen johon hän syöttää pin koodin eikä henkkareita tarvita.
- Ahaa................
Ahaa.... kirjoitti:
Tietääkseni Visa Electronia ja pankkitunnuksia ei saa ilman henkkareita, ja tuo korttihan pitää hakea pankista henkilökohtaisesti. eli henkkarit tarvitaan....
Jos sut tunnetaan pankissa, ei henkkareita kysellä.
- joku roti
Ahaa................ kirjoitti:
Jos sut tunnetaan pankissa, ei henkkareita kysellä.
Minä en asioisi pankissa, missä ei kysellä henkkareita.
- mailla
Ei muuten kirjoitti:
kysytä, ainakaan minulta. Joskus joku kesätyttö on erehtynyt kysymään niin olen pyytänyt kysymään joltain vanhemmalta pankkirouvalta tai joskus jopa pankinjohtaja on sattunut lähistölle. Kavereita kun ollaan niin olen joskus huudahtanut että tunnetko. Kyllä tyttöä on nolottanut mutta lohduttelen aina ystävällisesti että ihan hyvä kun kysyit. Sen jälkeen ne kyllä tuntevat vuosienkin päästä siviilissäkin vastaan tullessaan.
Ole typerä!
Tuolla konstilla on monta tiliä tyhjennetty ja maksettu väärillä korteilla. Ja virkailija taikka kassa on saanut potkut.
Tän täytyy olla joku maalaisjunttila juttu!
- Äänet pois
Ainoastaan aktiiviväestölle, työssäkäyville äänioikeus, työttömät, eläkeläiset, opiskelijat ei äänioikeutta ansaitse, me heidät elätämme. Hyvä vaan jos aloittaja ei pääse äänestämään.
- joopa joo
Moi Äänet pois!
Hyvä jos itsesi pystyt elättämään rassukka joten älä vouhota. - Pankkiin, ei kiitos
Eikös nuo kortit postiteta kotiin, niin ainakin minulla.
- Perustele fiktiosi
Perustele, miksi pienituloisilla ei kuulu olla äänestysoikeutta. Perustuslain mukaan on yhdenvertaisuus lain edessä. "Me heidät elätämme" ei kelpaa perusteluksi, sillä köyhät elättävät itsensä asumiskuluista puhuttaessa.
- soinivaaaraa
Eipä ne kuule tuolla taivaanportilla kysy sinultakaan ootko rikas akateeminen, ei siinä sinunkaan äänesi paina paskan vertaa.Siispä puolet suomalaisista soinia äänestämään, taitaa naama venähtää tuollaisilta latvasta tyhjiltä.
- Voi pyhä yksinkertai
Hyvä nimimerkki :Äänet pois.Mistä sinä luulet että esim. eläkeläinen saa sen eläkkeen ?Minä olen ainakin eläkkeeni ansainnut ,kun olen ikäni ollut töissä,ihan oikeissa sellaisissa.
Lapsiakin olen saanut ja heidät elättänyt.
Kyllä eläkelaisetkin on aika aktiivisia,minä en sinulta huolisikaan mitään ,kun tunnut olevan törppö ! Ota nyt hyvä ihminen asioista ensin selvää ,ennenkuin kirjoittelet mitä sattuu. Et ole opiskellutkaan kommenteistasi päätellen !
Kuka sinun eläkkeesi sitten aikanaan maksaa ??? - Äänioikeus pitäisi
rajata henkilön älykkyyteen liittyväksi. Karsisi tehokkaasti kolmasosan äänestäjistä kun täyshullut ja muuten tyhmät eivät saisi äänestää. Valtiorakenteet tervehtyisivät kerralla niin että maa saataisiin nousuun. Samaa menetelmää voitaisiin käyttää menestyksellisesti myös ehdokasasettelussa ja siihen lisäksi myös viimeisten 20 vuoden rikosrekisteri mukaan. Idea olisi herkitsemisen arvoinen.
- hyvä pointti
Äänioikeus pitäisi kirjoitti:
rajata henkilön älykkyyteen liittyväksi. Karsisi tehokkaasti kolmasosan äänestäjistä kun täyshullut ja muuten tyhmät eivät saisi äänestää. Valtiorakenteet tervehtyisivät kerralla niin että maa saataisiin nousuun. Samaa menetelmää voitaisiin käyttää menestyksellisesti myös ehdokasasettelussa ja siihen lisäksi myös viimeisten 20 vuoden rikosrekisteri mukaan. Idea olisi herkitsemisen arvoinen.
Mutta ensiksi se älykkyysraja pitäisi vetää kansanedustajiin, muihin päättäjiin ja johtajiin.
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ootko tosiaanki tuota mieltä? Vaikutat aika itsekkäältä p@skiaiselta. Entä jos sulle joskus sattuu vahinko ja ajat vaikka mersulla sohjosella ilmalla pitkällä metsätaipaleella ajat vahingossa ojaan ja ketään ei näy missään PAITSI joku köyhä ystävällinen surkimus vanhalla auton rämällä joka jotenkin kummassa saa autettua sut ja autos takaisin tielle, sanotki sillekin sitte että pyh sinäki mokoma minkin rehu parempi ois ku joku oikea ihminen ois auttanu! Et taida paljon ihmisistä välittää. Itse en köyhimyksenä kumminkaan sorru samanlaiseen kohteluun varakkaampia kohtaan...
- Vanhat on tyhmiä.
Voi pyhä yksinkertai kirjoitti:
Hyvä nimimerkki :Äänet pois.Mistä sinä luulet että esim. eläkeläinen saa sen eläkkeen ?Minä olen ainakin eläkkeeni ansainnut ,kun olen ikäni ollut töissä,ihan oikeissa sellaisissa.
Lapsiakin olen saanut ja heidät elättänyt.
Kyllä eläkelaisetkin on aika aktiivisia,minä en sinulta huolisikaan mitään ,kun tunnut olevan törppö ! Ota nyt hyvä ihminen asioista ensin selvää ,ennenkuin kirjoittelet mitä sattuu. Et ole opiskellutkaan kommenteistasi päätellen !
Kuka sinun eläkkeesi sitten aikanaan maksaa ???"Mistä sinä luulet että esim. eläkeläinen saa sen eläkkeen ?"
Tällä hetkellä euroopan keskuspankilta kun ette aikoinaan osanneet huolehtia itsenäisyydestä ja demokratiasta tarpeeksi hyvin kun siihen vielä oli tilaisuus joskus kun me nuoret olimme vielä vaipoissa.
Kysyttävää? - dippa.
Minä muuttaisin asioita niin, että vain riittävästi koulutetut saisivat äänestää. Työttömäksi ja sairaseläkkeelle voi joutua kuka vaan, sekä opiskelijat kantavat tulevaisuutta, mutta kouluttamattomat lusmuilevat ja tekevät mitä sattuu.
Vähintään lukion suorittaminen, alempi korkeakoulututkinto tai ammattikorkeakoulu pitäisi olla käytynä, että voi tietää, mihin asioihin äänestyskäyttäytymisellään haluaa vaikuttaa ja että ymmärtää kokonaiskuvan. - Näin se on
dippa. kirjoitti:
Minä muuttaisin asioita niin, että vain riittävästi koulutetut saisivat äänestää. Työttömäksi ja sairaseläkkeelle voi joutua kuka vaan, sekä opiskelijat kantavat tulevaisuutta, mutta kouluttamattomat lusmuilevat ja tekevät mitä sattuu.
Vähintään lukion suorittaminen, alempi korkeakoulututkinto tai ammattikorkeakoulu pitäisi olla käytynä, että voi tietää, mihin asioihin äänestyskäyttäytymisellään haluaa vaikuttaa ja että ymmärtää kokonaiskuvan.Dippa puhuu asiaa, ei pelkän peruskoulun tai amiksen käyneille pidä antaa äänioikeutta, eivät he ymmärrä politiikkaa.
- ylimieliset
Näin se on kirjoitti:
Dippa puhuu asiaa, ei pelkän peruskoulun tai amiksen käyneille pidä antaa äänioikeutta, eivät he ymmärrä politiikkaa.
Älkää puhuko p*skaa. Lukion käyminen ei tarkoita sitä, että on fiksu. Kävihän Tuksukin lukion ja sai hyvät paperit, mutta silti se on sellainen tyhmä blondi bimbo. Älkää siis te ylhäiset lukiolaiset antako kusen kilahtaa hattuun vaikka kaikkea turhaa scheissea olette kolme vuotta opiskelleet...
- sivistynyt??
dippa. kirjoitti:
Vähintään lukion suorittaminen, alempi korkeakoulututkinto tai ammattikorkeakoulu pitäisi olla käytynä, että voi tietää, mihin asioihin äänestyskäyttäytymisellään haluaa vaikuttaa ja että ymmärtää kokonaiskuvan.Koulutus ei tarkoita, että olisi perillä yhteiskunnan asioista. Tähtitieteen tohtori tai teatteritieteen maisteri saattavat olla niin omiin sfääreihinsä uppoutuneita, etteivät tajua maan saatikka maailman asioista hölkäsen pöläystä, muuta kuin oman erikoisalansa puitteissa.
Sen sijaan äänestyksen yhteydessä voitaisiin tehdä nopea oikein/väärin-tyyppinen koe, jolla testattaisiin tulevalla vaalikaudella käsiteltävien asioiden alkeellisten perusteiden hallintaa. Kokeen läpäisy olisi ehto äänen hyväksymiselle.
Demokratian huonoin puoli on, että kaikkien äänet ovat saman arvoisia. - ljvljh
sivistynyt?? kirjoitti:
Koulutus ei tarkoita, että olisi perillä yhteiskunnan asioista. Tähtitieteen tohtori tai teatteritieteen maisteri saattavat olla niin omiin sfääreihinsä uppoutuneita, etteivät tajua maan saatikka maailman asioista hölkäsen pöläystä, muuta kuin oman erikoisalansa puitteissa.
Sen sijaan äänestyksen yhteydessä voitaisiin tehdä nopea oikein/väärin-tyyppinen koe, jolla testattaisiin tulevalla vaalikaudella käsiteltävien asioiden alkeellisten perusteiden hallintaa. Kokeen läpäisy olisi ehto äänen hyväksymiselle.
Demokratian huonoin puoli on, että kaikkien äänet ovat saman arvoisia.Tuo olisi erittäin hyvä idea! Kannatan.
- merkonomi/vinnova
Näin se on kirjoitti:
Dippa puhuu asiaa, ei pelkän peruskoulun tai amiksen käyneille pidä antaa äänioikeutta, eivät he ymmärrä politiikkaa.
ammattiopisto on toisen asteen koulutus niinkö lukiokin, mutta amiksesta valmistuu ammattiin ja lukiosta ei vielä mihinkään.
meikäkin on lukion jälkeen menny amikseen.
- selkeää
Hyvä niin. Ei kaltaisillasi pitäisi olla äänioikeutta ollenkaan, koska et mitään edes maksa.
- marikarlsson
sama juttu
- hylkäävä päätös
Aloittajan kannattaisi hakea hylkäävää päätöstä henkilökortista kun on halvin
Hinnat ja toimitusaika
Hinnat:
Henkilökortti 51 €
Alaikäisen henkilökortti 30 €
Väliaikainen henkilökortti 30 €
Hylkäävä päätös 28 €- Erkki Erkinmerkki
Ei muuta kuin hyvää joulua vaan sullekin!
http://www.youtube.com/watch?v=QH2TCV3PjE0 - Tuttuvan tuttu
Niin on nämä kyllä poliisilaitoksella,mutta jos ei ole muuta vanhat henkkarit tai passia niin sinne täytyisi tehdä tunnistumistietoja että onko kysymykset/vastaukset täsmää kyseisen henkilö niin saisi hyväksynnän henkarin hankintaan.Hyvä ystävälläni ei ollutkaan vanha passia tai henkkaria kun hakenut poliisilaitoksella henkilökorttia,mutta joutui tunnistumistietoja tekemään mut meni läpi.Jos pieni moka niin ei saa sitä kortin hankinnasta.Näin on nykyään..
- Priima
Hahahahahahahahha! Aika hauska.
- vaali-ihminen
Poliisilta saa ilmaisen, väliaikaisen henkilötodistuksen äänestämistä varten.
- toinen tunari
Ja lähin poliisin toimipiste on viety 120kmn päähän!
Ei sekään ilmainen hakureissu olisi!
Ja miten todistetaan henkilöllisyys henkilötodistusta haettaessa?
Kysyn nyt varmuuden vuoksi ettei tulisi hukkareissu. - työtön perijätär
Ei ole ilmainen sekään, koska siihen pitää hankkia valokuvat ja ne maksavat 15-20 €. Lisäksi se on voimassa vain yhtenä päivänä eli sinun pitää etukäteen tietää minä päivänä äänestät, ja jos vaikka sairastut silloin, todistus jää käyttämättä. Ja toisella kierroksella tarvitaan taas uusi todistus.
- 13 + 7
työtön perijätär kirjoitti:
Ei ole ilmainen sekään, koska siihen pitää hankkia valokuvat ja ne maksavat 15-20 €. Lisäksi se on voimassa vain yhtenä päivänä eli sinun pitää etukäteen tietää minä päivänä äänestät, ja jos vaikka sairastut silloin, todistus jää käyttämättä. Ja toisella kierroksella tarvitaan taas uusi todistus.
"Lisäksi se on voimassa vain yhtenä päivänä"
Ja sitten faktatieto: Väliaikainen henkilökortti annetaan hakijalle poliisilaitoksella välittömästi ja se on voimassa korkeintaan 4 kuukautta (http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/86DA935091548DC8C22577DD0049C39E?opendocument)
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2007/20071266
http://www.om.fi/Etusivu/Ajankohtaista/Vastauksetkirjallisiinkysymyksiin/Kysymysarkisto/Vuoden2011kysymykset/1290610356600 - 6 + 8
toinen tunari kirjoitti:
Kysyn nyt varmuuden vuoksi ettei tulisi hukkareissu."Ja miten todistetaan henkilöllisyys henkilötodistusta haettaessa?"
Samalla tavalla kuin passia haettaessa. Minulla oli lompakossa ainoastaan kuvaton Kela-kortti ja ajokortti. Ajokortti ei käy henkilötodistuksesta ja se onkin selvä: Minulle ajokortin myönsi poliisilaitos kaupungista, jossa en ole koskaan käynytkään. Kortti tuli postitse oman kuntani poliisilaitokselle, josta hain sen autokoulun opettajan kanssa ilman mitään henkilöllisyystodistuksia.
Passin sain vastaamalla kysymyksiin, jotka ainoastaan minä voin tietää. - Tiedoksesi.
13 + 7 kirjoitti:
"Lisäksi se on voimassa vain yhtenä päivänä"
Ja sitten faktatieto: Väliaikainen henkilökortti annetaan hakijalle poliisilaitoksella välittömästi ja se on voimassa korkeintaan 4 kuukautta (http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/86DA935091548DC8C22577DD0049C39E?opendocument)
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2007/20071266
http://www.om.fi/Etusivu/Ajankohtaista/Vastauksetkirjallisiinkysymyksiin/Kysymysarkisto/Vuoden2011kysymykset/1290610356600Menin itse poliisilaitokselle hakemaan kyseistä paperia. Minulle sanottiin, että se on voimassa vain yhtenä päivänä, ja kysyttiin minä päivänä aion mennä äänestämään. Tuo linkittämäsi väliaikainen henkilökortti on eri asia kuin äänestämistä varten annettava todistus.
- 6+2
toinen tunari kirjoitti:
Kysyn nyt varmuuden vuoksi ettei tulisi hukkareissu.Jos vaalivirkailija tuntee sinut niin saat äänestää myös ilman henkilöllisyystodistusta. Luulisi, että kylässä, jossa lähin poliisi on 120 kilometrin päässä se virkailija kyllä tuntee kasvoista jokaisen äänestämässä käyvän.
- äänestän varmasti
Mulla ei oo muita henkareita kun ajokortti ja iki vanha sotilaspassi vuodelta 1978. Tuo ajokortti on sentään suht uusi kun jouduin uusimaan sen vuonna 2002 kun ei näkökyky enää riittänyt ilan silmälaseja. Kai tuo ajokortti vielä kelpaa? Ainakin eduskuntavaaleissa vielä kelpas. Mulla tuo äänestysprosentti on yli 90, siis lähes aina olen äänestänyt ja niin teen nytkin.
Ja niille jotka ottas äänioikeuden pois köyhiltä. Älkää vaan kuvitelko että toiveenne toteutuis, ei ikinä mennis läpi sellanen muutos perustuslakiin.- MK
Ajokortissa lukee kyllä mihin asti se on voimassa. Ja ainakin jos sen nuorena ajaa on se 50 vuotta voimassa, jonka jälkeen sen saa uusittua lääkärintarkastuksen jälkeen viideksi vuodeksi kerrallaan, kunnes jostakin tietystä iästä ylöspäin sen saa vuodeksi kerrallaan.
- Ei välttämättä
köyhiltä mutta vajakeilta kyllä ja muuten idiooteilta. Kaikilla kun ei suksi luista.
- Priima
Ei välttämättä kirjoitti:
köyhiltä mutta vajakeilta kyllä ja muuten idiooteilta. Kaikilla kun ei suksi luista.
Lähinnä siis persut ja kd :)
- 5+7
Täytyy nyt kaikkien muistaa, että Suomi ei ole demokratia - Suomi on sosiaalidemokratia, joka on demokratian irvikuva.
Muissa maissa edelleen Suomesta puhutaan "viimeisenä itä-blokin maana". Muilta mailta ei ole jäänyt huomattaa kuka valtiota oikeasti johtaa. Suomea johtaa "fortum"-demarit. - MK
Äänioikeus on Suomessa jokaisella ja jokaisella pitää myös olla mahdollisuus äänestää. Jollei henkkareita ole itse itselleen varaa hankkia, niin uskoisin kyllä että sosiaalitoimen kuuluu sellainen sinulle kustantaa. Ota siis yhteys sinne ja kysy asiasta.
- Ei rahaa
Kuvat maksaa parikymppiä, kuka ne kustantaa?
- just just
No joo. Koitapa mennä vaikka palkkatukitöihin, älä nirsoile niissä hommissa. Niin saat edes henkkarit itsellesi.
- Joopas Eipäs
Ei pääse töihin ilman henkilällisyyttä.
- just just
Joopas Eipäs kirjoitti:
Ei pääse töihin ilman henkilällisyyttä.
No eipä ole koskaan henkkareita töihin mennessä kysytty, ei edes haastatteluissa.
- Rahaa palaa
Suomi on sikälil viimeinen itäblokin maa, että täällä ei koskaan tehty minkäänlaisia uudistuksia eikä puhdistuksia kommunismin romahdettua.
Sossut, kepu, kokkarit, vasemmistolaiset - kaikki pelaavat täällä edelleen samaa läpeensä korruptoitunutta mafiapeliä kuin siihen aikaan, kun myytiin junalasteittain suomalaista sekundaa humalaisille kommunistijohtajille.- Silviissiin
Oletko tyhmä vai muuten onnellinen?
- laalalax
Yleensä kyllä äänestämään pääsee, jos on edes jonkinlaista prosyyriä omasta henkilöllisyydestä, vaikka vanha ajokortti, passi jne.
Voit ottaa myös toisen henkilön mukaan, joka todistaa henkilöllisyytesi.
Vaalivirkailijoille kyllä ohjeissa ja koulutuksissa korostetaan, että pitää päästä äänestämään, jos voidaan jollain tavoin (melko laaja määrittelykenttä siis) olla varmoja kyseisen äänestäjän henkilöllisyydestä.
Melko monet vaalit vaalivirkailijan istuneena muistan ainoastaan yhden tapauksen, kun pyysimme hakemaan kotoa jotain paperia.
Riippuu myös varmaan, missä päin asuskelet. Jos asut pikkupaikkakunnalla (itse olen alle 25000 kaupungista, suht isolla äänestysalueella), joku vaalivirkailija takuulla sinut tietää. Tuolloin se riittää henkilöllisyyden toteamiseksi. Pääkaupunkiseudulla ja isoissa kaupungeissa asia on tietty hieman eri. Siellä jää helposti massaan. Mutta tuolloin siis kaveri mukaan todistamaan, kuka olet.
Rohkeasti vain äänestämään. Tavallinen Kela-kortti sinulla ainakin on, sieltä saa sen henkkareiden loppuosan, se on se, jolla pelataan.- Yksi mikrosiru
Olin vaaliavustajana viime vaaleissa ja henkkari piti olla henkilöllä mukana.
- Asdertson
Yksi mikrosiru kirjoitti:
Olin vaaliavustajana viime vaaleissa ja henkkari piti olla henkilöllä mukana.
Minäkin olin vaaliavustajana.
Vaalilautakuntamme puheenjohtaja tuli ongelmatapauksissa paikalle, ja antoi yleensä armon käydä oikeudesta, kunhan äänestäjän nimi löytyi alueen äänestäjäluettelosta, äänestäjä osasi sotunsa loppuosan tai mukana tullut kaveri, puoliso tms. vakuutti henkilön olevan oikea. Alueella asuvana pj:mme myös tunsi suuren osan äänestämään tulleista.
Yleensä vain äänestäjäluettelosta puuttuvat jouduimme käännyttämään takaisin - soitetuamme ensin keskusvaalilautakunnalle, joka selvitti ao. henkilön oikean äänestyspaikan. Tavallisesti kyse oli esim. muuton takia väärälle äänestyspaikalle tulosta.
- Entäs työttömyyskorv
Mikset saa työttömyyskorvausta?
Jos neljä euroa laittaa syrjään joka kuukausi, vuodessa on 48 euroa tallessa. - haloo...laiskimukset
Jumalautta ... Mene töihin. Jopa venäläiset ja kiinalaiset tekevät töitä.
- Työllinen
Sinulle haloo...laiskimukset
Et ole näköjään seurannut tiedotusvälineitä, etkä maailman tilannetta, kun luulet, että kaikille riittäisi palkkatyötä.
Etkä ole näköjään tutustunut työttömiin heidän keskuudessaan on ihan yhtä hyviä, osaavia ja ahkeria henkilöitä, kuin sinä. Osa jopa sinua parempia.
Joten vastauksesi kertoo vain luonteestasi olet: Ylimielinen ns. ''mahtava mies'',
ja ''mahtavan miehen'' vastauksesta voi päätellä, että olet yksinkertainen ja typerä
Itse olin useita vuosia työttömänä, koska työnantajistakin löytyy psyykkisestisairaita ns. ''mahtavia miehiä'', jotka luulevat itsestään enemmän, kuin ovat.
Tuon kaltaisista ihmisistä on järkevyys kaukana. - viha on tapani
"Jumalautta ... Mene töihin. Jopa venäläiset ja kiinalaiset tekevät töitä. "
Hei sinä KU$IAIVO! Mihin voi terve hyvännäköinen 30 mies mennä töihin? Esim. rakennuksilla vaaditaan suomenkieliseltä mieheltä ammattitutkinto ja työturvallisuuskortit. Näin minulle on kerrottu rekrytointifirmoissa (keskutelin siis äidinkielelläni eli suomeksi). Kaikenmaailman korttien hankinta maksaa 180 €. Eli tarvitset erillisen kortin Amiedusta kaikkea kuviteltavissa olevien koneiden käyttöä varten.
Jos puhut äidinkielenäsi viroa (tai väität puhuvasi), kukaan ei kysy sinulta mitään työturvallisuuskortteja tai tutkintoja.
Terve hyvännäköinen mies ei kelpaa edes Finnkinon lipuntarkastajaksi, jos koulutus sattuu olemaan esim. fysiikan tai tekniikan alalta, "koska sinulla ei ole työkokemusta" tai "meillä ei ole nyt paikkoja". No mistä H€LV€TISTÄ ne uudet työtekijät sinne tulevat jatkuvasti, jos ei "juuri nyt" satu olemaan "avoimia" paikkoja. Sama koskee McDonaldsiakin. Ilmeisesti harmaa/sininen silmien väri ja yli 30 vuoden ikä on turn-off rekrytoijille, vaikka eihän siinä työssä tarvitse kuin seistä ja olla kohtelias, mihin kuka tahansa halukas pystyy.
Enkä ala myymään P€RS€TTÄNI rikkaille homomiehille seksitreffit.fi -sivustolla, sillä en halua että joku tunkee kyrvänsä tai dildonsa peräaukkooni!
Ja edelleen teille huutelijoille: missä on töitä äidinkielenään suomea puhuville terveille miehille? Tarkoitan työllä sellaista, mistä maksetaan palkkaa. Ei siis palkatonta kuntouttavaa työtoimintaa tms! Ja koska haluan olla rehellinen, en tee työtä ilman verokorttia. - päälaellaan
Hmm, ohi päivien kaikenlaisten.Niin kaikkea muuta tuleekin.Hmm,säästää.Mutta ei omaa työvoimaa.Hmm,sanootaanhan niin maamme eduskunnassakin.
- voi pyhä jysäys
Työllinen kirjoitti:
Sinulle haloo...laiskimukset
Et ole näköjään seurannut tiedotusvälineitä, etkä maailman tilannetta, kun luulet, että kaikille riittäisi palkkatyötä.
Etkä ole näköjään tutustunut työttömiin heidän keskuudessaan on ihan yhtä hyviä, osaavia ja ahkeria henkilöitä, kuin sinä. Osa jopa sinua parempia.
Joten vastauksesi kertoo vain luonteestasi olet: Ylimielinen ns. ''mahtava mies'',
ja ''mahtavan miehen'' vastauksesta voi päätellä, että olet yksinkertainen ja typerä
Itse olin useita vuosia työttömänä, koska työnantajistakin löytyy psyykkisestisairaita ns. ''mahtavia miehiä'', jotka luulevat itsestään enemmän, kuin ovat.
Tuon kaltaisista ihmisistä on järkevyys kaukana.Lehtien ja mainosten jakajia haetaan koko ajan. Kyllä siitä sen verran saa, että edes henkkarit itselleen hommaa. Oletteko tekään koskaan ajatellut, että poliisikin voi kiinnostua kuka olet, jos on esim. vähänkään samannäköinen ja oloinen tehnyt jotain, et voi todistaa olevasi sinä. Kyllä nyt pitää irtolaislaki saada aikaan, jos on noin avuttomia, etteivät edes hankilöllisyyttään pysty todistamaan.
- Autokuski evp
Aika mielenkiintoinen yleistys. Uskoisin sinun kuitenkin olevan VÄÄRÄSSÄ ja jokaisesta kansallisuudesta löytyvän niin työllisiä kuin työttömiäkin. Usein pelkkä VIERAILU ulkomailla auttaa.
- Näin Suomessa
voi pyhä jysäys kirjoitti:
Lehtien ja mainosten jakajia haetaan koko ajan. Kyllä siitä sen verran saa, että edes henkkarit itselleen hommaa. Oletteko tekään koskaan ajatellut, että poliisikin voi kiinnostua kuka olet, jos on esim. vähänkään samannäköinen ja oloinen tehnyt jotain, et voi todistaa olevasi sinä. Kyllä nyt pitää irtolaislaki saada aikaan, jos on noin avuttomia, etteivät edes hankilöllisyyttään pysty todistamaan.
Autoa ajaessa pitää olla ajokortti mukana, kävellessä ja pyöräillessä ei tarvitse olla mitään papereita mukana. Suomalaisen ei tarvitse henkkareita tai muitakaan papereita hankkia mikäli ei tahdo eikä niitä todellakaan tarvitse pitää mukana. Poliisin kannattaa olla hyvin tarkkana ennen kuin alkaa viattomaan kansalaiseen pakkokeinoja soveltaa, mennää helposti virkavirheen puolelle.
Et jää äänestämättä. Äänestys käytäntöä on muutettu henkilön tunnistamisen osalta. Vaalilautakunnan puheenjohtajien kursilla painotetaan käyttämään tunnistuksessa tervettä maalaisjärkeä. Jos kukaan vaalilautakinnan jäsen ei tunne äänestäjää, niin viimeinen mahdollisuus on sosiaalitutvatunnuksen kertominen. Se on yleensä riittännyt.
- Ei Henkkareita
Suomessa tällähetkellä v 2011 ainoat viralliset henkilöllisyyden toteamiseen käyvät todistukset ovat:
- Voimassa oleva Henkilöllisyystodistus ns. henkkarit.
- Voimassa oleva passi.
Ja muita virallisia henkilöllisyyden toteamiseen kelpuutettavia asiapapereita ei ole.
Itse käytän v 1982 saamaani pahvista ajokorttia, joka on muovilaminoitu, mutta se ei enää nykyään kelpaa henkilöllisyystodistukseksi vaikka kaupat sen usein kelpuuttavat, mutta usein myös pyytävät hankkimaan virallisen henkilöllisyystodistuksen.
totuus on tämä.
Ajokortti ei ole nykyään virallinen henkilöllisyys todistus. esim jos menet vieraaseen pankkiin ja haluat nostaa sieltä rahaa, jos pankkivirkailija on virallinen niin hän vaatii nähtäväkseen henkilöllisyystodistuksen tai passin, jos sinulla ei ole niitä ei pankkivirkailijan ei tarvitse antaa sinulle omalta tililtäsi sinun omia rahojasi.
Suomesta on tulossa samanlainen maa, kuin neuvostoliitosta. Esim. et voi kotoasi lähteä edes kaupessa tai pankissa käymään, ellei sinulla ole mukanasi voimassa olevaa henkilöllisyystodistusta tai passia.
Tai et voi pankkiin viedä yli 10 000 € raha talletuksia ilman, että tarvitsee tarkasti selvittää mikä on rahojen alkuperä. jos et pysty tarkasti selvittämään rahojesi alkuperää niin olet poliisitutkinnassa, jossa sinua epäillään huumekauppiaaksi tai rosvoksi.- Rahaongelma à 10 000
"et voi pankkiin viedä yli 10 000 € raha talletuksia ilman, että tarvitsee tarkasti selvittää mikä on rahojen alkuperä. "
Jos sinulla on usein tuollaisia ongelmallisia yli 10 000 euron rahanippuja, voit lahjoittaa ne vaikka kokoomuksen vaalityöhön. - haalepille oma vyö!
Rahaongelma à 10 000 kirjoitti:
"et voi pankkiin viedä yli 10 000 € raha talletuksia ilman, että tarvitsee tarkasti selvittää mikä on rahojen alkuperä. "
Jos sinulla on usein tuollaisia ongelmallisia yli 10 000 euron rahanippuja, voit lahjoittaa ne vaikka kokoomuksen vaalityöhön.talleta useassa erässä esimmerkiksi maanantaina 5998e tiistaina 4999e keskiviikkona 3999 torstaina 2999 perjantaina1999 ja huilaa vähän välillä, talleta useassa erässä jne. kuten edm.
- p¤
Kokoomuksen tavoite on estää kaikkia pienituloisia äänestämästä. Köyhä saattaa äänestää väärin ja se ei sovi.
- ei sitten
NO, sitten ei äänestetä, ei siinä mitään vahinkoa tule. ainakaan näissä pressan vaaleissa, sillä eikös se olekin ihan sama kuka siinä virassa on.
Oikeasti kun miettii, niin ei presidentillä ole minkäänlaista valtaa ja mielipidejohtajana äärimmäisen kallis instanssi.
Kun ruvetaan Suomessa nyt taas säästämään niin siinä olisi sellainen kohde, joka ei vahingoittaisi ketään, päin vastoin :-) - porvari hyötyy
Tätähän se porvari haluaakin.Varmaan et köyhänä äänestäisi Niinistöä,ja porvarille on parempi,kun et pääse äänestämään.
Yritä hommata vaikka kuvallinen KELA-kortti,sehän pitäisi olla ilmainen,jos löydät jostain kuvan.Saataisiin yksikin ääni riistokapitalismia vastaan.- Kyllä te ootte
sekaisin. Raivostako omaa kyvyttömyyttänne kohtaan?
- piutpaut
Voi voi, sitten ei auta muuta kuin olla äänestämättä.
- etelän mies
Olin kerran kuusamossa lomalla. Huomasin et mun henkkarit jäi kotiin etelään 800 kilsan päähän. ei ollut automaattikorttiakaan mukana ja lompakossa vaan 50 euroo. No menin paikalliselle poliisi laitokselle kysymään et jos ne tulis mun mukaan pankkiin et saisin nostettua asiakas kortilla rahaa kun ei ollut henkkareita ja ne ei olis muuten antanut mulle rahaa kun ei ne mua tunne.
Olipa erikoien pyyntö sanos poliisi mut lähti kuitenkin avustamaan mua. Nostin sit 1000 egee rahaa jolla pärjäsin viikon hyvin ja pääsin myös kotiin. - Wanha ukko
Jos olet saanut kotiin ilmoituksen äänioikeudesta, voi sekin riittää, että otat paperin mukaan, jos äänestät paikassa, jossa sinut tunnetaan. Pakko sinun on kuitenkin jossain vaiheessa hommata joku henkilöllisyystodistus ja vaaleihinkin on vielä reilu kuukausi aikaa. Jos elät sosiaaliturvan varassa, saat varmaan sosiaalitoimistosta apua.
- /(¤(&%#½½½½§§§§
"...Jos olet saanut kotiin ilmoituksen äänioikeudesta..." HAHAHAHAHAAHAHHAAHAA_AA_A! "Pa$ka$t nauruu"
Muutin 1½ vuotta takoperin uudelle paikkakunnalle. Kukaan ei ole lähetellyt minkään valtakunnan faalipotsia mulle. Eikä siks ole tiatoo kus ääniä annettais. Sou-not. Ääni on ja pysyy sitten lakkaris. Ei sit kelleen jaeta. Se ääni on kaljal kitattu ja viskil öreytetty. Sikx se kait ei sit kelleen kelepaakkaan. ehehehe. - Tahtoon äänestää
Antaako sosiaalivirasto maksusitoumuksen henkkareita ja valokuvia varten, onko kellään tietoa?
- ei myötätuntoa
Joko et käy äänestämässä tai sit hommaat sen kortin.
Kortin hommaamiseen saat taatusti tukea sossusta. Toisaalta tää äänestäminen ei taatusti tule yllätyksenä kenellekään, joten onhan tässä ollut vuosikausia aikaa pistää vaikka euro kuukaudessa sivuun, jottta saa sen läpyskän hommattua.
Ei voi ajatella niin, että kaikki raha pitää tulla yhteiskunnalta. Jotain täytyy itsekin tehdä.- Vaalivirkailija
Poliisilta saa ihan ilmaiseksi väliaikaisen henkilötodistuksen äänestämistä varten. Ei tarvita muuta kuin passikuva siihen.
- työtön perijätär
Vaalivirkailija kirjoitti:
Poliisilta saa ihan ilmaiseksi väliaikaisen henkilötodistuksen äänestämistä varten. Ei tarvita muuta kuin passikuva siihen.
- 16+6
työtön perijätär kirjoitti:
Menet pömpeliin jossa ne kuvat maksavat 5-6€ paikasta riippuen.. Älä liioittele!
- huoh.
16+6 kirjoitti:
Menet pömpeliin jossa ne kuvat maksavat 5-6€ paikasta riippuen.. Älä liioittele!
Ei ole ainakaan meidän kaupungissa enää sellaisia pömpeleitä. Missähän kaupungissa niitä on ja paljonko matka sinne maksaa?
- Näin on
16+6 kirjoitti:
Pitää olla passikuvat ja sellaisen pömpelin kuvat eivät läheskään aina kelpaan koska nykyään on niin helvetin tarkkaa millainen kuva pitää olla. Varminta on mennä liikkeeseen jossa kuvat otetaan, se taasen maksaa 10-20 euroa. Ei köyhälle sellaiseen ole varaa, sosiaalivirastosta on saatava tähän maksusitoumus!
Muistaakseni ainakin menneen vuosituhannen aikana itse henkilötodistuksen äänioikeuden käyttämistä varten sai maksutta. Kyseinen todistus myönnettiin siis vain nimettyyn tarkoitukseen ja se oli voimassa myöntöhetkestä vaaleihin. (Kuvat tietysti piti olla.)
- Näin on
Sehän tässä on koko tärkein kysymys, saako maksusitoumuksen kuvia varten? Ei köyhällä ole varaa pariakymppiä kuviin tuhlata!
- mm
Huh hu. Menkää ihmiset töihin! Suomessa maksetaan tukiaisia aivan liikaa...tiedän monta jotka eivät viitsi mennä töihin koska saavat lähes saman verran työstä kuin työkkäristä. Onko siinä mitn järkeä? No ei. Mutta kyllä on ankeata katsoa kuinka pieneksi heidän maailmansa muuttuu kun ei ole yksinkertaisesti varaa tehdä mitään. Jokaisen valinta. Työ tuo kuitenkin mielekkyyttä elämään olkoon se mitä työtä vaan. Arjessa on hyvä olla rutiineja.
- Ei töihin mennä
Ei suomessa enää mennä tosta noin vaan töihin....ihan niinkuin joku muukin jo sanoi.
Pitää olla vasta valmistunut ja pitää olla vuosien työkokemus, että voi päästä töihin.
Joka ikiseen työhön pitää olla ammattitutkinto juuri siltä oikealta alalta, että olisi edes pieni mahdollisuus päästä kyseiseen työhön. Pelkkä työkokemuskaan ei riitä, että töihin pääsisi. Pitää olla alan koulutus ja työkokemusta.
- nineteen
Jos oikeasti niin tiukkaa on niin varmaan sossu antaa tuohon tarkoitukseen rahat, tai riippuu varmaan paikkakunnasta, mutta ainakin täällä meillä.
- 19+3
Niin ja maksaa telkkariluvat ja antaa rahat huonekaluihin ja tupakkarahat ja ... ja ... vaikka mitä kun osaat vaatia äänekkäästi... Menepäs sinäkin töihin siitä! Vai eikö kelpaa 9 euron orjatyöt, mitä hä!
- Että tälläistä
Varmasti ei sossu anna köyhälle rahaa henkkareita ja kuvia varten sillä köyhä voi äänestää väärin eli ei äänestä porvareita!
- mie vaan
Niinku oikeesti. Ihminen ei voi elää ilman henkkareita. Jokaisella täysi-ikäisellä suomalaisella on passi ja/tai ajokortti.
- rehrewjr
Kyllä sulla on varaa hankkia tietokone ja nettiyhteys, mutta ei papereita? Ihme köyhä.
Jätä kaljat ostamatta niin saat ostettuakin jotain. - Hyvä vain näin!
on sentään hyvä että kysyvät henkilöllisyyden, jotkuthan saattaisivat äänestää moneen otteeseen ja tulos olisi kuten venäjällä!
- hekoheko...
Nimenomaan demokratia perustuu rehellisyydelle joka tässä tapauksessa kohdallasi tarkoittaa sitä, että todistat henkilöllisyytesi luotettavasti. Sitäpaitsi saatat kuitenkin äänestää väärää henkilöä, joten parempi antaa olla koko juttu :)
- jarppi
No kait sulta löytyy edes rikosrekisteri? Sieltä saat henkilötietosi kuvan kera, jossa on vieläpä mitta-asteikko selän takana.
- jooooooooooooooooooo
Älä kato enää tv: tä!
- Pekka Lipponen
Voihan köyhä käyttää myös järkeään....miksi tälläisiä aiheita....?.
Tämähän voittaa melkein Lipposen Venäjän-kortin, ajastaan jäljessä yli 20 vuotta. - 013265487
Lopeta tuhlaamasta ylimääräiseen ja säästä siitä toimeentulosta siihen passiin.
Kyllä itselläni vaan riitti rahat, kun toimeentulolla elin ja ei ollut muita tuloja. Silloin tuli ostettua passi, koska ilman passia ei oikeastaan voi tehdä melkein yhtikäs mitään.- e. erkki
Miulla ei oo passia, mut voin tehdä mitä vaa. Eiks oo metkaa!
- no voi lol
mä en antasi köyhien äänestää millään passilla :DDD. no money = no power
- darinistinen talous
Se perintövarallisuuden varassa elävien darvinistinen talus, jota myös kokoomustaustainen ulkomaankauppaministeri Alexander Stubb Hollannissa taannoin pitämässään puheessaan kaipas,i toteutuu, kun köyhät ei pääse äänestämään.
- wegwwgtwef
ET kuule menetä yhtään mitään, jos et pääse äänestämään. Säästät rahaa, koska Suomessa vaalivilppi on totta ja toiseksi koko eduskuntapaska ajaa samaa linjaa ja valehdellaan ihmisille, jotta ne pysyis toivossa.
- valitus pois
Onhan köyhillä vara äänestää jopa kokoomusta.Sitä ihmettelen ,että 25%kansalisista on niitä joilla on vara äämnestää kokoomusta,siis älkääpä valittako.Nyt pres vaaleissa tietenkin Niinistöä, joka on kaikkien "köyhien - asialla"
- 4+7
Jos olisit viime vaaleista saakka laittanut 0,75 snt kuukaudessa säästöön sinulla olisi varaa äänestää! Sillä saisit kuvat ja kortin. Jokaisella on varaa nipistää kuukausimenoistaan sen verran.
- Suvi Tuominen
Rasittavaa kuunnella tätä osan suomalaisista harjoittamaa köyhyys-valitusta. Suomessa on asiat hyvin moneen muuhun maahan verrattuna, katsokaa välillä peiliin te ihmiset, jotka vain valitatte.
Itsekin olen opiskelija, ja saamani asumis- ja opintotuet riittävät kyllä elämiseen, kunhan elää säästeliäästi.
Ei raha kasva puissa, menkää töihin, jos rahasta puutetta. Se on toki ymmärrettävää, jos työpaikka mennyt alta säästötoimien vuoksi tai ihminen muuten työkyvytön, mutta tahallisesti sosiaalitukien varassa elävien turha valittaa.- Samaa mieltä
Juu leipäjonoissakin ollaan vaan ihan hyvin vuoksi ja Suomi on hieno valtio jossa ei ole lainkaan köyhiä. Opiskelijatkin kierivät rahoissa yksinhuoltajien lisäksi. Jos joku keskituloinen ei viitsi tehdä töitä, niin ei hän sitten pääse käsiksi kunnon rahoihin.
- Köyhä myös
Multa ei ole koskaan kysytty henkilöpapereita. Riittää kun on se postissa tullut äänestyspaperi.
- Hermanni 54345432
Sehän on vain oikein ja kohtuullista että sellainen joka ei osaa edes viiskymppistä säilyttää henkkareita varten ei saa äänestää.Eihän se kuitenkaan osaisi äänestääkkän oikein. Täh
- telkaton velkainen
Gooogle mainos suosittelee pikavippiä pulman ratkaisuna. Minä puolestani arvelen, että tämä olisi sellainen ylimääräinen välttämätön kulu jota sossun kuuluisi maksaa. Äänestäminen on sentään vielä perusoikeus köyhällekin, vaikka muista on karsittu jatkuvasti.
- Näin se menee
Valtiollisissa vaaleissa äänestämiseen vaaditaan henkilöllisyystodistus. Jos äänestäjä ei omista henkilöllisyystodistusta, poliisilta saa maksutta äänestämistä varten kuvallisen henkilökortin. Tätä varten tarvitaan kuitenkin valokuva, ja valokuvasta joutuu maksamaan. Jos henkilöllä ei ole varaa valokuvaan, hän ei voi saada äänestämiseen tarvittavaa kuvallista henkilökorttia.
Eli valokuva tarvitaan ja kannattaa kysyä tarvitseeko esim jonkun lähisukulaisen tms. todistaa sinun henkilöllisyys todistusta haettaessa jos sitä vanhaksi mennyttä henkkaria ole enää tallessa. - Hae tukea
Hae sossusta tukea näihin. Jos sossu ei anna tukea, niin on auttamattakin selvää että köyhän ei anneta äänestää.
- On totuuden aika
Mikäli passikuvaan ei saa toimeentulotukea ei Suomi ole demokratia sillä silloin köyhällä ei ole varaa äänestää! Miksi porvarillinen valtamedia vaikenee asian kuoliaaksi?!
- Ei kallis...
Passikuvat on kylläkin poliisiasemalla 8e joten ei kyllä kalliiks tulis jos hakis poliisilta sen äänestys henkilötodistuksen...
- On totuuden aika
Missä poliisiasemalla saa kuvia kahdeksalla eurolla, ei sellaisia ainakaan Helsingissä ole!
- Älyn jättiläisiä
Mitä te valitatte jos selkeesti lukee äänestyksen säännöissä että henkilöllisyys on todistettava joko ajokortilla tai passilla. Se on aivan sama oletko köyhä vai et. Se joka sitä narisee niin miksi on sitten varaa ostaa se käytetty läppäri? Se on valintojen maailma. Kerää vaikka pulloja että saat ne paperit itelles. Kerjää vaikka kadulla. Sit saat paperit ja pääset äänestämään. Ja sun äänellä ei ole mitään merkitystä. Mut haluat vain päästä huutamaa kuin köyhä ei voi äänestää...
- järkiijuuttuu
ei ole mitään järkee äänestää pressan vaaleissa ketään. Koko pressa virka on aivan tyhjänpäiväinen edudstusvirka ja vieläpä hiton kalleita elättejä kaikki pressat suomen kansalle. Vois olla ihan hyvin joku missi tai maahanmuuttaja homo tai lesbo siinä tyhjänpäiväsessä virassa. Puolustusvoimien ylipäälikkönä vois olla joku virkajättö sotaherra. Pääministerin ja ulkoministerin virka paljon tärkeämpi.
- Kuka tietää
Kotiin tulleessa ilmoituksessa äänioikeudesta kerrotaan että poliisilaitokselta saa maksuttoman, väliaikaisen henkilökortin äänestämistä varten. Sitä hakiessa tarvitsee passikuvan, paljonko se maksaa ja saako siihen toimeentulotukea on arvoitus.
- etsivä löytää
ENNEN ÄÄNESTYSPAIKALLE MENOA:
1. Ota mukaasi äänestyspaikalle ehdottomasti henkilöllisyystodistus, joka voi olla ajokortti tai passi taikka vastaava kuvallinen asiakirja. Jos Sinulla ei ole tällaista asiakirjaa, voit saada lähimmältä poliisilaitokselta maksutta väliaikaisen, äänestämistä varten annettavan henkilökortin.
Ei pitäisi olla ongelmaa?- Jotain rajaa
Kuvan maksaa parikymppiä, tämä on iso raha köyhälle, ei köyhälle ole varaa äänestää. Tämä lienee porvarien tarkoituskin?!
- kkjgg
Ja muista käydä p-kalla ennen äänestyspaikalle menoa. Tee samalla pissit!
- pelkkää skeidaa
Äänestyshän on yliarvostettu juttu muutenkin. Kukaan pysty muutenkaan vaikuttamaan todellisuudessa. Niinistöstä tulee joka tapauksessa seuraava pressa. Ihmiset on lampaita, jotka kuvittelee hallitsevansa susilaumoja. Naurettavaa näennäisvaikuttamista koko ns. demokratia. Rahavalta määrää ja yhteiskunnat vapisevat. Vattu mitä pelleilyä. Tulevaisuus tule jo!
- JohnnyPuma
Kyllä mä sympatiseeraan köyhiä ja kaikenlaisia sairauksia ja huonoa säkää voi olla. Mutta kyllä tämmönen henkkarijuttu kuullostaa jo pelkästään säälittävältä.
- Tahdon äänestää
Jos ei tarvitse henkkareita mihinkään mutta silti pitäisi maksaa 50 niistä ja 20 kuvista, iso raha köyhille. Eikä tuo ole voimassa kun viisi vuotta, sitten taas rahastetaan!
- Tahdon äänestää
Jos ei tarvitse henkkareita mihinkään mutta silti pitäisi maksaa 50 niistä ja 20 kuvista, iso raha köyhille. Eikä tuo ole voimassa kun viisi vuotta, sitten taas rahastetaan!
- Tahdon äänestää
- Tekosyitä riittää..
Tahdon äänestää kirjoitti:
Oikeasti, ei ole kyse köyhyydestä vaan elämänhallinnan puutteesta, jos ei osaa yhtään ennakoida. Suomen oloissa ihan kuka vaan pystyisi säästämään ja repimään jostain sen 70 euroa kerran _viidessä_ vuodessa!
- just_juu
Ja köyhät pääseekin juu tietokoneelle valittamaan tilastaan...
- Ihmeellistä
Että köyhillä on varaa tietokoneeseen ja nettiin, mutta ei ruokaan, vaatteisiin yms....
- jumankautajuu!
Ihmeellistä kirjoitti:
Että köyhillä on varaa tietokoneeseen ja nettiin, mutta ei ruokaan, vaatteisiin yms....
On se ihme! Tälläset kalliit koneet ja netit kaikki! Hui helsvetti! Mullakin on tulot 0 euroo ja 5000 euron tietokone ja 1000000 giganen netti päälle! Jumankauta juu!
Pitäs varmaan mennä siivoomaan vessoja. Ois ees jotain järkevää tekemistä! Jumankauta juu!
- wqsaqsaqws
Ei tarvi olla voimassa. Kunhan on joku kuvallinen kortti.
- konsteja on
Vanhentuneella passillakin saa äänestää, kunhan virkailija voi vakuuttuneesti uskoa tunnistavansa henkilön.
Kannattaa ottaa kaikki omalla nimellä olevat kortit mukaan - kirjastokorttia myöden. Hyvä jos löytyy jotain virallista postia, mikä on kotiin tullut omalla osoitteella - vaikka kelasta.
Vaalivirkailijan koneelta löytyy ihmeellisä tietoja ihmisistä.
Virkailija voi aina soittaa keskusvaalilautakuntaan ja pyytää lisätarkistuksia. Minkä perusteella voi tehdä tunnistuskysymyksiä.
Kannattaa ottaa yhteyttä maistraattiin.
Tarvittaessa voidaan pyytää virka-apua myös poliisilta. - Kaikkea sitä kuulee
konsteja on kirjoitti:
Vanhentuneella passillakin saa äänestää, kunhan virkailija voi vakuuttuneesti uskoa tunnistavansa henkilön.
Kannattaa ottaa kaikki omalla nimellä olevat kortit mukaan - kirjastokorttia myöden. Hyvä jos löytyy jotain virallista postia, mikä on kotiin tullut omalla osoitteella - vaikka kelasta.
Vaalivirkailijan koneelta löytyy ihmeellisä tietoja ihmisistä.
Virkailija voi aina soittaa keskusvaalilautakuntaan ja pyytää lisätarkistuksia. Minkä perusteella voi tehdä tunnistuskysymyksiä.
Kannattaa ottaa yhteyttä maistraattiin.
Tarvittaessa voidaan pyytää virka-apua myös poliisilta.Nerokas idea, poliisi paikalle, hehän pystyvät henkilöllisyyden selvittämään!
- Köyhä-höynä
Minä en usko, että on olemassa Suomessa ihmistä, jolla ei olisi 20-50 euroa rahaa. Pitäähän jokaisen syödäkin, mutta tupakan ja kaljan puutteeseen ei kuole, eli säästääpä vain niistä. Minä olen pienituloinen eläkeläinen, mutta kun lopetin tupakan polton, säästän noin 5 euroa päivässä, kuukaudessa se tekee jo 150 euroa. Sen olen säästänyt jo yli kaksi vuotta ja pääsenpähän aina käymään ulkomailla lomailemassa noilla rahoilla.
- kirkollinen venho
Ei Suomessa ole köyhiä. Kaikilla on saman verran rahaa paitsi poliitikoilla. Vaikka palkoissa on eroa, progressiivinen verotus pitää huolen siitä, että kaikilla jää käteen samanverran joten kaikki on yhtä rikkaita tai köyhiä. Jos aikuinen ihminen ei ole koko elämänsä aikana saanut hankittua henkilöllisyystodistusta, ei hänen kannta muutenkaan äänestää. Äänestämisessä pitää tehdä joku valinta ja kirjoittaa äänestyslappuun joku numero tai piirtää kirkkovene. Tämä on ihan liikaa vaadittu henkilöltä, jolla ei ole henkilöllisyystodistusta vielä 18 v ikäisenä.
- Äänestäminen on kans
Jos ei ole henkkareita rahaa ostaa ,soita eduskunnan oikeusasiamiehelle ja kysy neuvoa. Katsotaan miten hän neuvoo.
- Ei henkkareita,täh
Mitenkä tuollainen kuin aloittaja todistaa henkilöllisyytensä esim,pankissa ai niin joo mitä hän siellä tekee.
Justiin joo tulona asumistuki ja sossunraha juu ei edes oikeutta työmarkkinatukeen,hyvin pullat uunissa.- On totuuden aika
Ei nykyään pankissa tarvitse käydä, kortilla maksetaan ja kortit tulee suoraan kotiin.
- pahoinvointisuomi
Hei, jos joku vielä sanoo että menkää töihin, älkää valittako kun ei 9e/tunti vessansiivous kelpaa. Niin voisit tulla tänne luokseni henkilökohtaisesti ja neuvoa mistä tälläisen työn saa.
Sen työn toki saisi jos olisi maahanmuuttaja. No itse olen nuori fyysisesti ja henkisesti terve mies, puhun äidinkielenäni suomea ja otan vastaan huonopalkkaisen ja huonon työn.
Olen lähettänyt vuoden aikana n. 50 työhakemusta ja päässyt kerran haastatteluun.
Eli lopettakaa tuo valitus "menkää töihin älkääkä eläkö meidän rahoilla"
Minä menisin töihin jos niitä olisi tarjolla. Voin mennä vaikka arkadianmäen apinatarhaan pyyhkimään itse herra ja rouva maanpettureiden per*eitä. Ainiin jos siihen hommaan tarvitaan joku, on sinne palkattu jo maahanmuuttaja kun suomalaisille ei kelpaa sellainen työ, unohdettiinko minut? Minulle olisi kelvannut- köyhyys ja kurjuus
Nämä "menkää töihin"-huutelijat ja valittajat haluaisivat, että työttömät ihmiset tekisivät orjatyötä 9€ per päivä.
Sellaisia töitäkin nykyään työttömillä teetetään tämän päivän pahoinvointisuomessa.
- Mistä moinen käsitys
Mistä tuollaisen käsityksen olet saanut että maahanmuuttajat jotenkin etuasemassa työpaikkoihin,sanompahan vaan että sulla mennyt puurot ja vellit sekaisin.Eihän sinua voi palkata noiden ihme asenteiden takia.
No mikset päässyt töihin sillä kertaa kun pääsit haastatteluun täh?
Etsi itse työ äläkä muodosta jotain saakuran kuvia..... - Vara-Tuomari 44w
Oikeus äänestää on kirjattu PERUSTUSLAKIIN.
Mikään alempi pykälä ei voi kumota ko. oikeutta.
Mikäli voimassaoleva henkilötodistus vaaditaan, ja se maksaa jotain on valtion kustannettava se vähävaraiselle. - 24
Hah, hah ...
Palstan köyhät itkee päivästä toiseen kuinka muutamat tällä palstalla mollaavat ja ovat ilkeitä heille.
Nyt kun yhteen ketjuun on kiinnitetty enemmän huomiota huomaamme, että muutkin ovat kyllästyneet ikuisesti valittaviin, passiivisiin ihmisiin joiden mielestä syy vähäosaisuuteen on aina jossain muualla kuin heissä.- tahkoisi rahaaIVOLLE
Olkiluoto olisi jo käytössä kun suomalainen rakennusmies olisi sen rakentanut!.
- yksi konsti on
Äänestää voi ilman henkilöllisyystodistusta.
Pitää olla vaalivirkailija joka tuntee sinut 100 % varmuudella. En nyt muista, että pitääkö olla jopa kaksi virkailijaa todistamassa.
Ei riitä, että on puoliso, lapsi, kaveri taikka muu todistamassa kuka olet. - työmarkkinatuella
Jää sitten äänestämättä.
Jos on pakko valita, että laitanko 48 euroa henkkareihin vai ruokaan, niin ruoka voittaa!
50 euroa on koko kuukauden ruokaraha.
Minulla ei ole virallisia henkkareita. Ajokortilla olen pärjännyt. Sinulle työnhakija. Kysy työkkäristä mihin ammatteihin voi opiskella OPPISOPIMUKSELLA. Saat samalla palkkaa ja valmistut.
- lisäädemokratiaa
Samaa mieltä tuossa että pitäisi laittaa 20EUR seteli äänestyslipun mukaan Suomen kansalaisille jotta varmasti on varaa äänestää.
Ei ole tullut vieläkään presidentinvaalien lippua äänestykseen.. ei tarvitsekaan kai, kun vain todistaa henkilöllisyyden siellä äänestyspaikalla. - enkuulupuolueisiin.
Edustavin presidentti olisi kai Arhinmäki, ei ainakaan mitään piudiudia äänestetä.
Äänestyspaikalla käyminen saattaa maksaa 50EUR:kin, eli ehkä se olisi että jokaiselle äänioikeutetulle kuuluisi antaa käteisenä 50EUR kirjekuoressa lähetin tuomana, jotta on varaa toteuttaa demokratiaa.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331