Ostaisitko 2500e vaunun vikoineen, vai saman vaunun 5000e korjat

kumman ostaisit

ostaisitko 2500 euron vaunun kosteusvikoineen ja puutteineen vai saman vaunun 5000 eurolla kaikki kosteusvauriot korjattuina siten että korjaus on dokumentoitu valokuvin tarkasti ja saisit vielä vaunun laitteille ja korjauksille vuoden takuun?

10

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Solifieteri

      Osta kuule molemmat .

    • Osta 3000 euron

      ehjä vaunu, viallisia ja korjattuja ei kannata ostaa.

    • Itte ostin juuri -91 mallisen lahonneen vaunun. Vesi oli tehnyt vahinkoa runkorakenteeseen. Etupään huonekalut pihalle, rungon päälle uusi vesivaneri, sitten uretaanilevyä styroksin (imee vettä) tilalle, siihen päälle vanha lattiapinnoite. Uusin samalla seinään paremman eristyksen. Kosteusmittauksessa oli piirretty paperille vaurioituneet osat. Ei paha homma jos osaa itse korjailla. Vastaavasta vaunusta kunnossa olevana pyydetään 5900€. Korjaan itse vaununi joten ostohinta remppakulut (tarvikkeet) kokonaishinta jää alle 3000€. Hyvää saa kun itte tekee.

    • ei ymmärrä

      "Vesi oli tehnyt vahinkoa runkorakenteeseen", ?????

      Runko on galvanoitua tavaraa, kuinka vesi sille vahingollista oilisi.

      • olöäio

        Galvanointi rikkoutunut ja siksi ruosteessa paikoittain


    • sälghjsgähsghäömshöl

      Ostaako joku oikeasti noita 90-luvun paskoja?
      Voisi olla melkoista onnenkauppaa etsiä parikymmenvuotiaiden vaunujen joukosta sellaista joka ei haisisi tupakalle, koirille tai muuten vaan p***lle.

      • Kyllä noita 90-luvun vaunuja oikeasti ostetaan ja ne ovat kysyttyjä. Mielenkiintoinen toteamus että ne olisivat paskoja - MIKSI? Vaunumallit 2011 ja 2012 ovat mukavia, lämpimiä siistejä, pitävät sateen ja pakkasen ulkona, ovat varusteltujakin, samaa ovat myös vanhatkin vaunut. Viime kesänä oli Vehoniemessä kokoontuminenkin vanhemmille vaunuille kuin -90 lukulaiset. Eviät haisseet tupakalle, koirille tai muuten vaan paskalle, ihminen se on mikä haisee!!


      • sälghjsgähsghäömshöl
        mustang10 kirjoitti:

        Kyllä noita 90-luvun vaunuja oikeasti ostetaan ja ne ovat kysyttyjä. Mielenkiintoinen toteamus että ne olisivat paskoja - MIKSI? Vaunumallit 2011 ja 2012 ovat mukavia, lämpimiä siistejä, pitävät sateen ja pakkasen ulkona, ovat varusteltujakin, samaa ovat myös vanhatkin vaunut. Viime kesänä oli Vehoniemessä kokoontuminenkin vanhemmille vaunuille kuin -90 lukulaiset. Eviät haisseet tupakalle, koirille tai muuten vaan paskalle, ihminen se on mikä haisee!!

        No vaikkapa siksi, että mistään ei saata avarmuudella todeta homeettomuutta tai rakenteiden kuivuutta, jos vaunua ei ole testattu asianmukaisesti. Tuohon ei tietenkään riitä myyjän (ei edes liikkeen ollessa myyjänä) vakuuttelut.

        Joitakin vajaat kymmenen vuoden ikäisiä olen ihan mielenkiinnosta tarkkaillut, mutta useimmat todennut itselleni kelvottomiksi. Miksikö? Itse pidän ja säilytän vaunuani niin, ettei siinä juurikaan näy missään käytön jälkiä ja luonnollisesti odotan samaa muiltakin.

        Eräässäkin kulkineessa oli ruuvattu varmaankin käyttäjälle tarpeellinen pistorasia sohvan yläpuolelle, istujan pään viereen, johto rumasti esillä!

        Entäpä huonosti hoidettu liesi? Puhdistus varmaankin mahdollista, mutta miksi ostaisin vaunun, jonka liedelle minun pitäisi heti alkajaisiksi uhrata tunti - kaksi!

        Vessat vanhemmissa vaunuissa voivat olla varsinaisia "kusikaappeja", seisaallaan vetensä laskevat ovat aiheuttaneet pinnoille (lattia mukaanlukien) korjaamattomia vahinkoja!

        Kaikenlaiset itse tehdyt asennukset tulisi tehdä niin kuin ne olisi tehty asiansa osaavassa liikkeessä. Radio on varsin helppo asennus myös tee-se-itse -miehelle, mutta näkymätön asennus näyttää olevan jo vaikeampaa!

        Vaativa olen kyllä, sen vuoksi aionkin ostaa vaununi uutena niin kauan kun siihen riittää pätäkkää! Onneksi vaunujen hinnat laskevat verrattain hitaasti, jolloin välirahan osuus ei ole kovin päätä huimaava.


      • sälghjsgähsghäömshöl kirjoitti:

        No vaikkapa siksi, että mistään ei saata avarmuudella todeta homeettomuutta tai rakenteiden kuivuutta, jos vaunua ei ole testattu asianmukaisesti. Tuohon ei tietenkään riitä myyjän (ei edes liikkeen ollessa myyjänä) vakuuttelut.

        Joitakin vajaat kymmenen vuoden ikäisiä olen ihan mielenkiinnosta tarkkaillut, mutta useimmat todennut itselleni kelvottomiksi. Miksikö? Itse pidän ja säilytän vaunuani niin, ettei siinä juurikaan näy missään käytön jälkiä ja luonnollisesti odotan samaa muiltakin.

        Eräässäkin kulkineessa oli ruuvattu varmaankin käyttäjälle tarpeellinen pistorasia sohvan yläpuolelle, istujan pään viereen, johto rumasti esillä!

        Entäpä huonosti hoidettu liesi? Puhdistus varmaankin mahdollista, mutta miksi ostaisin vaunun, jonka liedelle minun pitäisi heti alkajaisiksi uhrata tunti - kaksi!

        Vessat vanhemmissa vaunuissa voivat olla varsinaisia "kusikaappeja", seisaallaan vetensä laskevat ovat aiheuttaneet pinnoille (lattia mukaanlukien) korjaamattomia vahinkoja!

        Kaikenlaiset itse tehdyt asennukset tulisi tehdä niin kuin ne olisi tehty asiansa osaavassa liikkeessä. Radio on varsin helppo asennus myös tee-se-itse -miehelle, mutta näkymätön asennus näyttää olevan jo vaikeampaa!

        Vaativa olen kyllä, sen vuoksi aionkin ostaa vaununi uutena niin kauan kun siihen riittää pätäkkää! Onneksi vaunujen hinnat laskevat verrattain hitaasti, jolloin välirahan osuus ei ole kovin päätä huimaava.

        Jepaa, olipa hyvät perustelut, vaikka ostinkin vanhan vaunun, olen kanssasi samaa mieltä; nuo pointit huomioon ottaen mulle sattui kohdalle sisältä siisti yksilö. Vaunun runko/kori/asuintila/koppa on etupäästä .(pitääpä tehdä parempi kuin uusi) alta laho, galvanoitu alusta, vanteet, akselisto, uudet renkaat kaikki ihan OK. Sehän näissä rempoissa on huonoa että kun hyvää yrittää niin priimaa tulee. Kafi Future 580 GA:n tyytyväinen omistaja.


    • rfgbs

      TAI NIIN KAUAN KUN SAAT LISÄÄ VELKAA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe