Kuollut jumalanpalvelus Lahdesta

DoctorT

Voi miten hengetön ja tylsä jumalanpalvelus tuotettiinkaan Lahdesta! Srklla käytettävissä media ja mahdollisuus ja lopputulos täydellinen pannukakku!

Musiikki niin kuolettavan tylsää, totisia hoilaajia, joita säestivät vielä totisemmat soittajat. Missä oli ilo evankeliumista? No siellä missä oli evankeliumikin, sitähän siellä ei ollut!

Kyllä helluntai on mennyt kirkkonsa kanssa niin kaus siitä näystään, johon se aikanaan syntyi. On tultu niin siisteiksi ja karsittu pois tärkein, ettei oltaisi loukkaukseksi ja totisesti tuolla tylsyydellä ei olla.

Aplodit, yhtä asiaan kuuluvat kuin hautajaisissa!

Ja, että pääpuhe luetaan paperista ja siinäkin sisälukuongelmia. Mitä nämä nuoret "pastori" oikein puuhastelevat? Yhteiskunnallinen lähtökohta, johon Raamattua yritettiin istuttaa. Voi pojat, miten te jaksatte tuota hengetöntä horinaanne. En ihmettele, että 30 vuotiaat pastorit putoilevat böönauttiin! (RV 50)

On se järkyttävää miten herätyskristillinen liike menettää tärkeimpänsä. Jäljelle ovat jäänet kuolettavat muotomenot ja niillä ei kansaa pelasteta!

42

2685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

Mihin lahkoon kuulutte? Millä kriteereillä päättelette, että rauhallinen ja asiapitoinen jumalanpalvelus on hengetön ja riehumista ja huutamista sisältävä sen vastakohtana hengellinen?

• body

Jumala ei muuten tarvitse palveluksia ja kokoukset ovat ihmisiä varten.

• DoctorT

Kuulun kristittyjen, uudestisyntyneiden suureen lahkoon. Ja en todellakaan kaipaa yhtään riehuntaa, mutta erotan sen, milloin PYHÄ HENKI on sytyttäjänä ja innoittajana. Tästä tilaisuudesta Hän oli poissa.

• ???

Kuulutte myös johonkin kirkkoon tai lahkoon. Mihin? Miksi väistelette kysymystä hengellisestä kodistanne? Oletteko vapaakirkollinen? Viidesläinen? Nokialainen? Tunnustakaa!

• ei kiitti

Tästä oli jo ketju "Johan on räminää".
      Sain aamuherätyksen, että on katsottava tämä jumalanpalvelus.
      En pakottamallakaan pystynyt katsomaan ja kuuntelemaan. Täynnä vakiokliseitä ja teennäisyyttä. Pistin välillä jopa ääntä pois.

Helluntailaisten tilaisuudet eivät anna todellista Hengen ravintoa.

• DoctorT

??? Olen helluntailainen!

ei kiitti; ihan samat toimet tein minäkin,vastenmielistä mikä vastenmielistä

• ei kiitti

Ja yhtä hullua ohjelmaa tulee tällä hetkellä Helsingistä, Saalemin joulujuhlasta.

Eräs hellari soitti minulle kauhuissaan, että lavalla yksi lapsi kaiken aikaa lyö ja potkii toista pientä poikaa, eikä kukaan hae sitä pois lavalta. Aivan häiriintynyt kakara.

Nyt siellä kolme tyttöä esittää "balettia" niin, että hävettää, jos venäläiset tuota katselee! Heillä lastenkin esitykset menevät aina täsmällisesti ja kunnolla.

Vanhemmat helluntaiset häpeävät tällä hetkellä oikein tosissaan!
      Itse poistuin kanavalta.

• joutavaa, joutavaa.

Joutavaa jorinaa, pistä vain telkku kiinni, jos ei lasten toiminta, vaikkapa baletti kiinnosta, katsoo vain Venäjän kanavaa, saa tasokasta, eli sitä mitä esitetään katsoa.
        Soittaahan meillä vaikka konservatorion käyvää nuorta lavalla ja kas, Venäjältä voi tulla tasokkaampaa, eli se Venäjän kanava on hyvä.

Äly hoi, haloo!

Yhteinen juhlahan joulu on ja siellä kukin on esillä niillä lahjoilla mitä on kerinnyt saamaan. Ei siellä pisteitä jaella, vaan iloa.

Toisaalta, lasten kanssa voi olla kahnauksia, se on elämää. Se häiriitymis- ajatus on paljon arvostelevasta kiinni.
        Otan muistoista erään kokoustapauksen.
        Aikoinaan hengellisessä kokouksessa katsojan puolelle tuli joku romanipoika venkoilemaan. Siellä se kuri saattaa olla enemmän sitä, että voi vieras romani ojentaa toista. Puhujakorokkeelta läksi romanimies ja vei pohjan korvasta ulos, se oli siinä.

Jos sen tekee tänään valkolainen toiselle valkolaiselle, niin avot, jopa kirjoitettaisiin lehdissä toimittajat ja teillä vasta sitten olisi täällä "ei kiitit" sormet savuten asialla.

Että nyt siellä tehtiin sitä sun tätä ja helluntailaiset.

Mutta näinhän se on teidän pelin henki, mikään ei ole hyvää, ei missään. ..

Kyllä elämään kaikkea voi sattua ja tapahtua, sitä on tapahtunut ja tapahtuu.
        palaan vielä tähän balettiin.
        Ei siinä välttämättä kaikki "vanhemmat" helluntailaiset häpeä, joillekin voi olla ”uutta” se baletti, ”kun sitä ei ole ennen ollut”, mutta miksei se voisi olla nyt?
        Eikö Jumala pidä kansansa ilosta, Ihminenkin iloitsee baletista ja siinäpä nyt mieliimme asioiden yhdistäminen / baletti ja joulujuhla positiivisesti tähän päivään.

Eli jätetään turhat jorinat pilaamasta sisikuntaanne, on helpompi elää tätä päivää silloin, vai mitä?

• Anonyymi

Joskus on itse oltava se joku joka esim tällaisessa tapauksessa, hakee sen potkijan pois lavalta.
        Seuraavan kerran: toimi itse.

• Mutta, jos puolueen sisällä ei ole Pyhää Henkeä ja johtamassa ja innoittamassa ihmisiä, niin on mahdotonta odottaa Hengellistä toimintaa. Turha on pottuilla tilaisuuksien järjistelijöille.

Muistanette aikaa kun tämänkin puolueen hittejä oli; Taivas on uskoni määrä, Oi rauhan maa, Kirkas aamu pian koittaa, Kristallivirta jne....

Ihmisten tulisi nähdä, miten puolueet on menossa yhteen suuren porttokirkon kanssa ja niin hengellisesti kuin toiminnaltaan.

• anteeksi vain.

Lahden helluntai kirkon tulisi liittyä luterilaiseen kirkkoon ja jättää nimestään pois Helluntai seurakunta, sillä niin ponneton oli tuo turhake messu.

• ei kiitti

"Messu"?
        No jopas nyt. Kyllä teillä valheita riittää.
        Älkää häväiskö kristillistä messua. Tuolla ollut mitään tekemistä sen kanssa.

• totta on ei tekemist
        ei kiitti kirjoitti:

"Messu"?
        No jopas nyt. Kyllä teillä valheita riittää.
        Älkää häväiskö kristillistä messua. Tuolla ollut mitään tekemistä sen kanssa.

Olen "ei kiitin" kanssa samaa mieltä, että helluntaikirkon kohdalle ei tarvitse liittää sanaa "messu".
        Hellutailiike ja katolinen eivät kohtaa toisiaan, niinkuin luterilainen ja katolinen.

Helluntaissa tarvitsee olla sydän kääntynyt Herran puoleen, ennenkuin hän haluaa kasteelle.

Luterilaisessa ei ole kasteessa kyse uskosta, vaan kastetaan ymmärtämätön siihen ympäristöön, jossa messut täyttävät hänen käsityksensä pelastuksesta.

lapsikaste = pelastus = taivasosuus!

kun taas helluntaissa.

Sana, saa aikaan herätyksen = parannus = halu yhtyä Jumalan seurakuntaan = Kristuksessa taivasosuus.

• kyllä kiitos
        totta on ei tekemist kirjoitti:

Olen "ei kiitin" kanssa samaa mieltä, että helluntaikirkon kohdalle ei tarvitse liittää sanaa "messu".
        Hellutailiike ja katolinen eivät kohtaa toisiaan, niinkuin luterilainen ja katolinen.

Helluntaissa tarvitsee olla sydän kääntynyt Herran puoleen, ennenkuin hän haluaa kasteelle.

Luterilaisessa ei ole kasteessa kyse uskosta, vaan kastetaan ymmärtämätön siihen ympäristöön, jossa messut täyttävät hänen käsityksensä pelastuksesta.

lapsikaste = pelastus = taivasosuus!

kun taas helluntaissa.

Sana, saa aikaan herätyksen = parannus = halu yhtyä Jumalan seurakuntaan = Kristuksessa taivasosuus.

Vastaus täynnä tietämättömyyttä ja ennakkoluuloa. Et selvästikään tiedä MITÄÄN sen enempää luterilaisesta, kuin katolisestakaan opista.

Itse tunnen molemmat, sekä myös helluntailaisuuden. Suurista puheista huolimatta juuri helluntailaisuus jätti hengellisesti tyhjäksi, kun taas luterilaisuudessa, ortodoksisuudessa ja katolisuudessa olen kohdannut Jumalan. Ne ovatkin kristinuskoisia kirkkoja, joissa Kristus itse on läsnä.

• Hellareilla

se näyttää menevän näin "herätys jumalan parannus ja halu yhtyä kasteen kautta Jumalan seurakuntaan = Kristuksessa taivasosuus.

Raamatun mukaan se kuitenkin menee toisin. Ensin parannus ja sen jälkeen "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu"

• arvostelu helppoa

millainenkahan olisi arvoisan tohtorin järjestämä hengellinen kokous? miks et ala toimimaan kun osaat niin hyvin arvostella?

• Arvostelu on joskus paikallaan, onhan Raamatussa siihen kehotuksia, mm. tässä:

1.Kor.10:15 "Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon."

Lahden hell.srk:sta televisioidun kokouksen ongelmista pahin on se, että ko. kokous ei näyttänyt kovin hengelliseltä. Enemmän se näytti uskonnolliskirkolliselta muotomenolta. Muodollisesti homma toimi, mutta Hengen osuus jäi vaatimattomaksi - ainakin minun arvioni mukaan.

Näin minä koin tilaisuuden annin, joku toinen koki asian varmasti toisin. Lohdullista kuitenkin on, että Jumalan sana ei tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mitä varten se on ihmisille lähetetty.

Jes.55:10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
        55:11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin."

• *jukka.finland
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Arvostelu on joskus paikallaan, onhan Raamatussa siihen kehotuksia, mm. tässä:

1.Kor.10:15 "Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon."

Lahden hell.srk:sta televisioidun kokouksen ongelmista pahin on se, että ko. kokous ei näyttänyt kovin hengelliseltä. Enemmän se näytti uskonnolliskirkolliselta muotomenolta. Muodollisesti homma toimi, mutta Hengen osuus jäi vaatimattomaksi - ainakin minun arvioni mukaan.

Näin minä koin tilaisuuden annin, joku toinen koki asian varmasti toisin. Lohdullista kuitenkin on, että Jumalan sana ei tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mitä varten se on ihmisille lähetetty.

Jes.55:10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
        55:11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin."

Olen kaivannut sekä Sinun että DoctorT:n kirjoituksia ja kas: avaan palstan ja siinä te kummatkin olette ja vieläpä samassa aloituksessa.

Harmittelin hieman, kun en päässyt katsomaan tuota lähetystä Lahdesta, mutta lienee en menettänyt mitään vaan pikemminkin säästyin mielipahalta.

• von bulke

Tunnen "arvoisaksi tohtoriksi" kutsumasi henkilön henkilökohtaisesti. Hän todella toimiikin sen mukaan, kuin puhuu.

• arvostelu helppoa

hyvä etten alkanut pahemmin mollaamaan tohtoria, katsoin minäkin Lahden lähetyksen, en ollut lauluista kovin innoissani, mutta puhujan puhe oli ihan okei. (ilm Viinikka tai Viinikkala) Maunon poika?

Arvostelu on paikallaan oikeassa paikassa ja ajalla, mutta jatkuva kielteinen arvostelu alkaa ärsyttämään, ainakin minua.

• luteril.

Eikö muka henellistä antia? olisko omassa sydämen tilassa tekemistä, ennenkuin alkaa toisia mollaamaan? eikö jo heti lasten osuus ollut mahtava?evankelioiva? puheista puhumattakaan ja raamatunkohdat?

• KTS (Ei kirj.)

Aloittaja taitaa kuulua siihen lössiin, joka mittaa Pyhän Hengen kulloistakin voimakkuutta omalla henkilökohtaisella fiilismittarillaan...:D

• von bulke

Sinä kuitenkin kuulut siihen "lössiin", jonka tie vie kadotukseen. Eikö niin ?

Ne, jotka ovat ulkona, eivät siten voi arvioida hengellisiä asioita. Niin paljon, kuin sinäkin jostakin kieroutuneesta syystä sitä haluat.

Meillä psykiatriassa kaltaisiasi luonnehditaan persoonallisuushäiriöisiksi. Ennenhän sitä kutsuttiin luonnevikaisuudeksi.

Joka tapauksessa pelastus on tarjolla, jopa sinullekin.

• KTS (Ei kirj.)
        von bulke kirjoitti:

Sinä kuitenkin kuulut siihen "lössiin", jonka tie vie kadotukseen. Eikö niin ?

Ne, jotka ovat ulkona, eivät siten voi arvioida hengellisiä asioita. Niin paljon, kuin sinäkin jostakin kieroutuneesta syystä sitä haluat.

Meillä psykiatriassa kaltaisiasi luonnehditaan persoonallisuushäiriöisiksi. Ennenhän sitä kutsuttiin luonnevikaisuudeksi.

Joka tapauksessa pelastus on tarjolla, jopa sinullekin.

Kyllä minä Raamatun ja kristinuskon tunnen läpikotaisin ja tiedän senkin ettei yhdessäkään kirkossa tai suuntauksessa eikä herätysliikkeessä ainakaan virallisesti mitata Pyhän hengen määrää millään fiilistelyillä ja kuleskella sen jälkeen henkselit paukkuen ympäriinsä huudelleen että "Mie oon aika poika. Mie tiijän!"

Mutta netissä on kaikki mahdollista.

• DoctorT

UUsi ja uudistunut Ristin Voitto salli ansiokkaasti Vladimir Klimenkon kannanoton Lahden tv-jumalanpalveluksesta. Asiaa ja kauniisti sanottuna. Linjassa sen kanssa, jolla ketjuni aloitin!

• KTS (Ei kirj.)

Klimenko on lähtenyt jo ajat sitten ovet paukkuen helluntaiherätyksestä ulos.

• DoctorT

Vladimir on hänen veljensä!

Ja Viktor teki ihan oikein.

• kasa kka

Kilmenkon tekemiset eivät ole oikein tai väärin, vaan ihan vaan klimenkomaisia temppuja jossa kristillisellä osuudella ei ole paljoa tekemistä.

kasakka on aina kasakka.

• Todistus100

Lahden helluntaiseurakunnassa on valhe hetero rautiainen atte valheen mies jo vuosien takaa. Pelkkä narsisti. Ei todellinen uskovainen herraan Jeesukseen.Ei kielilläpuhumista eikä pyhää henkeä.

• Ihjbokj

Seurakunta on uskovien yhteisö. Me kaikki olemme vastuussa siitä mitä kokouksissa tapahtuu?!

• takuuvarmaa!

Mene discoon tai futismatsiin! Siellä saa huutaa, hyppiä, huitoo ja karjua mielensä mukaan! Kun otat Raamatun mukaan niin sieltä se sitten discosta ja futismatsista löytyy se ilo evankeliumista. Ihmisiä kaatuu molemmissa paikoissa.
      Jos desipelimittarin viisari ei heilu punasen puolella ja kuulee vielä mitä vierustoveri naama punasena korvaan karjuu jumalanpalveluksen aikana niin siellä ei ole henkee eikä pelastusta!
      Desipelimittarista sen näkee että pelastuuko jumalanpalveluksessa kansaa!
      Ja huitoa pitää niin maan p¤¤¤¤leesti ja hyppiä ja kaatuilla ja varsinkin karjuen sölkätä jotakin Jumalalle niin että muutkin seurakuntalaiset ymmärtää kuinka vanhurskasta ja pyhää ja uudestisyntynyttä sitä ollaan!
      Helvettiin ne seurakuntalaiset joutuu eikä ne voi olla uudestisyntyneitä jotka ei hypi, pompi, huuda, karju, ei töki huitoessaan muita silmään, ei rojahda hurmoksessa suu kuolaa valuen ja silmät ristissä muiden syliin, eivätkä ekstaasissa huuda ja karju kielillä! Jos ei tuota kaikkea tee niin jo on herran huoneeseen sopimatonta ja jumalatonta käytöstä sellaiselta puu-ukko/-akka-pakanalta!
      Futismatsissa voit itekkin kaataa ihmisiä kun vedät niitä Raamatulla täysiä päähän! Siellä ei ole tylsää eikä ikävää! Sillä huudolla ja metelillä kansaa pelastuu takuuvarmasti!
      Elävän jumalanpalveluksen merkkinä on kova huuto, meteli, hyppiminen, käsien ylhäällä heiluttelu ja ihmisten kaataminen niin kyllähän se on ristillisempää jumalanpalvelusta kun menee Lahdessa futismatsiin eikä uudestisyntymättömän hiljaiseen ja jumalattoman rauhalliseen seurakuntaan.
      Sieltä on henki kaukana missä kuulee jopa nuppineulan putoamisen lattialle!
      Ei tuollasessa hiljasuudessa ja rauhallisuudessa kukaan pelastu!

• uuuuuhhhhh

Karpalouutekkin voi auttaa jos eturauhasvaivat käy kovin hankaliksi !

• takuuvarmaa!
        uuuuuhhhhh kirjoitti:

Jaa että auttaa? Käy kuitenkin lääkärissä äläkä luota liikaa noihin luonnontuotteisiin! Oletko otattanut testin eturauhassyövästä? Ei siinä tarvitse muuta kuin vain kusaista mukiin ja siitä näkevät että onko eturauhassyöpää. Jos tuo nimimerkkisi on tarkoitettu kuvaamaan tuntemaasi kipua niin painu heti paikalla lääkäriin! Siinä ei enään karpalouutteet auta!

• Jokin raja sentään!
        uuuuuhhhhh kirjoitti:

Hei uuuuuhhhhh! Ei tämä ole lääkäripalsta!

• jaikal.se

Oletteko havainneet että yleensä televisiojumalanpalveluksissa kuvataan aina vain yhtä kohdetta; joko juontajaa, saarnaajaa, kuoroa, yleisöä tai todistajaa, mutta ei koskaan koko salia. Miksi näin?

Televisiojumalanpalvelukset helluntaiseurakunnasta ovat nauhoitettu viikkoja ennen lähetystä useiden päivien aikana. Kun esim, kuoro laulaa lavalla, kuoro on yksin salissa. Sali on tyhjä kuulijoista. Kun pastori saarnaa, yhtään kuulijaa ei ole, paitsi filmitiimi tietysti. Pastori puhuu monta saarnaa. Saarnat kuvataan yhden päivän aikana. Sitten se paras onnistunein saarna lähetetään jumalanpalvelussaarnana. Kun joku todistaa, hän puhuu tyhjälle salille. Todistuspuheetkin puhutaan moneen kertaan niin kuin saarnakin. Kun yleisöä näytetään ja yleisö laulaa, pastori, ja kuoro ei välttämättä ole paikalla. Vain yleisö on paikalla näyttelemässä yleisöä. Näin jumalanpalvelus kootaan monista kohtauksista niin kuin elokuvatkin. Tämä on teatteria ja petosta. Näillä jumalanpalveluksilla ei ole mitään tekemistä seurakunnan kokoontumisen ja seurakunnassa tapahtuvan oikean live jumalanpalveluksen kanssa.

Tiedän tämän koska muutama vuosi sitten paikallisesta helluntaiseurakunnasta lähetettiin televisiojumalanpalvelus. Pastori kertoi jälkeen päin julkisesti miten tuo jumalanpalvelus kuvattiin.

No, jumalanpalvelushan onkin tarkoitettu television katsojille. Mutta minusta nämä televisiojumalapalvelukset antavat väärän kuvan oikeasta seurakunnan järjestämästä kokouksesta. Ne antavat väärän kuvan aidosta kristillisyydestä ja ihmisiä petetään. Siksi ne ovat mielestäni petosta. Tämä siitäkin huolimatta että niissä on Jumalan Sana esille.

Jotta oltaisiin rehellisiä, katsojille tulisi kertoa että jumalanpalvelus on koottu monista kohtauksista useiden päivien aikana. Katsojille tulisi sanoa että tämä ei ole live esitys seurakunnan kokoontumisesta. Se on ainoastaan tehtyä näytelmää.
      Silloin oltaisiin rehellisiä ja uskon että vasta silloin Jumala löisi OK leimansa.

• mc laughin'

jaikal.se kirjoittaa eri asiasta kun Lahdessa tapahtui.

Olin paikalla ja kaikki kuvattiin saman noin 2 tunnin aikana mitä tv näytti. Yksi puhe otettiin uudestaan kun ei oikein mennyt hyvin.
      Yleisöä näytettiin . jaikal lopeta pahat kirjotukset

• jaikal.se

Se tv jumalanpalvelus, josta mainitsin, tehtiin niin kuin kerroin.
        Uskon tämän käytännön olevan yleistä tv jumalanpalveluksia kuvatessa. Kuvaustiimi tulee paikalle ja jokainen "näytös" kuvataan erikseen. Harjoitus tapahtuu "livenä" kun esimerkiksi saarnaaja epäonnistuu, hän vain aloittaa saarnan alusta. Sitten se onnistunut saarna lähetetään eetteriin. Voidaan myös koota lähetetty saarna monista epäonnistuneista saarnoista kootuista onnistuneista osasista. Se on mahdollist kuten tiedät. Mutta eihän tämä sulje pois sitä etteikö joku jumalanpalvelus kuvattaisi livenä.

• Vihreämpää

Suurin osa tulee livenä, mutta osa kuvataan niinkuin jaikal kertoi. Onhan osa ihan suoriakin lähetyksiä. Kaikki eivät halua että heitä kuvataan kokouksessa, joten tuo kuvaaminen on ilmoitettava etukäteen. Hyvänkin puheen saa sössittyä jos jännittää, siksi saattaa olla ihan hyväkin että nauhoittavat etukäteen, mene ja tiedä sitten. Tv.n ja radion kautta tulevat jumalanpalvelukset on vähän kuin pettuleipää, syödään sitä jos ei päästä leipää paikan päälle syömään. Vastaleivottu leipä on aina parasta, sille ei voi mitään. Minun mielestä... Ja seurakunnassa yhteys on yhtä tärkeä kuin saarnastuolista luettu sana, että rakentuisimme yhteästä uskosta.

• Anonyymi

Pian tuo kaikki sählääminen on tarpeetonta.

Tekoäly pystyy muokkaamaan aivan millaisen lähetyksen ja puheet tahansa kun sille vain jonkin verran annetaan raakamateriaalia sekä ääninäytteitä millä tyylillä ihminen puhuu pätkä ihmisestä mitä sitten muokkaa siten kuten ihminen sen haluaa.

Pieni epäilys on siitä että Putinin ja amerikkalaisen toimittajan haastattelu on toteutettu tekoälyllä. Putin ei puhu siinä kovin hyvää Venäjää, eikä ollenkaan arvovaltaisella valtiomaisella tyylillä, vaan kieli vanhahtavaa kankeaa kuin konekieli. Tai sitten Putin on sairas. Mutta luontevaa venäläistä puhekieltä se ei ole.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2443
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      917
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      136
      859
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      786
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      765
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      694
    Aihe