Mitä uskonnoton pelkää?

Tällä palstalla on usein varsinkin nimimerkki Jaakobin toimesta väitetty että ateistit kyllä uskovat jumalaan, mutta kieltävät uskonsa pelätessään joutuvansa tunnustamaan syntinsä.

Se, mihin tällainen väite perustuu, ei ole selvinnyt. Todennäköisesti se perustuu vain omaan vahvaan uskoon.

Sillä jos minä yhtäkkiä uskoisin jumalan olemassaoloon ja älyäisin että minun pitää tunnustaa syntini hänelle, niin miksi helkkarissa sitten en tekisi niin??
Tunnustan syntini ja anon anteeksiantoa. Jos olen oikein käsittänyt niin saan anteeksi jos tosissani kadun syntejäni ja otan jonkun jumaluuden sydämeeni. Näin varmistaisin ikionnen itselleni. Helppoa kuin heinän teko.
Mutta...
En minä voi tehdä tällaista tunnustusta, koska mielestäni ei ole mitään sellaista jumalallista tahoa jolle tämän tunnustuksen tekisin, en usko sellaiseen.
Mahtanee johtua siitä että olen vain tiedostamaton tiiliskivi tai mäntypölli kuten Jaakob asian ilmaisee, joten en tajua yhdistelmää: Ei usko, mutta kuitenkin uskoo..

27

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedä heistä, mutta kuitenkin...

Vahvaan itseluottamukseen vapaa-ajalla

Uskovaiset joutuvat elämään materiaalisessa maailmassa

Monet ovat "koukussa" kaikkeen kirjoitettuun aikajanassa

Välimeren seudulta ja suolameristä ihmisen alkio on syntynyt

Ainakin darwinistiuskon mukaan ihminen kehittyy omalla lailla

• Sara -71

.. mutta mistä johtuu rivien välistä helposti luettava epävarmuus ja ilkeily? Miksi ihmeessä uskonto on niin vitun tärkeä, jos on ateisti.

Kerropa kokemuksiasi tästä.

• Niin, miksi?
        Lienet uskovainen? Miksi sinä luet ateisti palstaa? Itse en juurikaan vieraile uskovaisten palstoilla jos ei oteta lukuun kreationismi palstaa jossa käyn kummastelemassa kreationistien virheellistä tulkintaa elämän synnystä, mutta muuten uskovaiset saavat pitää palstansa aivan rauhassa.
        Periaatteessa tällä palstalla pitäisi uskonnottomien keskustella omista näkökulmistaan uskontoihin ja niiden vaikutuksesta yhteiskuntaan, mutta ateismi näyttää kiinnostavan uskovaisia niin paljon (miksiköhän?) että pääsääntöisesti keskustelu täällä on vänkäämistä uskovaisien kanssa.

• former bitch
        weccu kirjoitti:

Niin, miksi?
        Lienet uskovainen? Miksi sinä luet ateisti palstaa? Itse en juurikaan vieraile uskovaisten palstoilla jos ei oteta lukuun kreationismi palstaa jossa käyn kummastelemassa kreationistien virheellistä tulkintaa elämän synnystä, mutta muuten uskovaiset saavat pitää palstansa aivan rauhassa.
        Periaatteessa tällä palstalla pitäisi uskonnottomien keskustella omista näkökulmistaan uskontoihin ja niiden vaikutuksesta yhteiskuntaan, mutta ateismi näyttää kiinnostavan uskovaisia niin paljon (miksiköhän?) että pääsääntöisesti keskustelu täällä on vänkäämistä uskovaisien kanssa.

itse uskovaisena kiinnostaa oikeasti miten joku voi selittää muuten omalla järjellään kaikkeuden synnyn ja kyl ateistit nojaavat enemmän uskontojen " höpötyksiin " kuin omaan sanomaan, mistä loistaisi suurempi äly. Hyvin vähän on järjellistä myötätuntoa ateismiin aatteena, mutta ei se tee ihmisestä sen kummempaa kuin itsekään ollaan

• former bitch kirjoitti:

itse uskovaisena kiinnostaa oikeasti miten joku voi selittää muuten omalla järjellään kaikkeuden synnyn ja kyl ateistit nojaavat enemmän uskontojen " höpötyksiin " kuin omaan sanomaan, mistä loistaisi suurempi äly. Hyvin vähän on järjellistä myötätuntoa ateismiin aatteena, mutta ei se tee ihmisestä sen kummempaa kuin itsekään ollaan

Ateismi ei muuten ole aate. Vaan mielipide.

• Huomenna hän tulee
        former bitch kirjoitti:

Hyvin vähän tai suorastaan olemattomasti on järjellistä myötätuntoa ihmisille, joilla on aikuisenakin näkymättömiä mielikuvituskavereita ja jotka uskovat puhuviin aaseihin ja käärmeisiin ja Noan arkkiin sekä 6000 vuotta vanhaan maapalloon.

On myös älyllisesti erittäin matalamielistä selitellä asioita joita ei ymmärrä näkymättömillä henkiolennoilla, kuten ennen tehtiin aina kun puhuttiin vaikkapa salamista tai kulkutaudeista tai maanjäristyksistä tai mistä tahansa normaalista luonnonilmiöstä, joille kaikille löytyikin ihan luonnolliset selitykset, eikä mistään löytynytkään sitä jumalan kättä, joka ne salamat sinkoaa syntisten niskaan.

Vielä vähemmän myötätuntoa löytyy ihmisille, jotka kierrättävät iänikuisia valheita mukamas ikuisina totuuksina, vaikka parasta ennen -päivämäärä meni umpeen jo toista tuhatta vuotta sitten...

• former bitch
        atac kirjoitti:

ateismi on vankka uskomus ja käytännössä keskenjäänyt ajatus, koska ei uskalleta ajatella pidemmälle ilman todisteita. På andra sätt_ Jos tilaat lehden, et usko sen tulemiseen ennenkuin se putoaa postilaatikosta, mutta sitä ennen ollaan skeptisiä

kärjistetty esimerkki on havainnollisin ja ns. avaruudellinen näkökenttää puuttuu kokonaan ateismista. Anemia on puute myös henkisellä tasolla mutta ateistit tekevät siitä vahvuuden itselleen

• rmer bitch
        Huomenna hän tulee kirjoitti:

Hyvin vähän tai suorastaan olemattomasti on järjellistä myötätuntoa ihmisille, joilla on aikuisenakin näkymättömiä mielikuvituskavereita ja jotka uskovat puhuviin aaseihin ja käärmeisiin ja Noan arkkiin sekä 6000 vuotta vanhaan maapalloon.

On myös älyllisesti erittäin matalamielistä selitellä asioita joita ei ymmärrä näkymättömillä henkiolennoilla, kuten ennen tehtiin aina kun puhuttiin vaikkapa salamista tai kulkutaudeista tai maanjäristyksistä tai mistä tahansa normaalista luonnonilmiöstä, joille kaikille löytyikin ihan luonnolliset selitykset, eikä mistään löytynytkään sitä jumalan kättä, joka ne salamat sinkoaa syntisten niskaan.

Vielä vähemmän myötätuntoa löytyy ihmisille, jotka kierrättävät iänikuisia valheita mukamas ikuisina totuuksina, vaikka parasta ennen -päivämäärä meni umpeen jo toista tuhatta vuotta sitten...

Jokaista ihmistä joka on rauhan ja rakkauden asialle pitää kunnioittaa, huolimatta uskonnollisesta tai muusta taustasta. Rakkaus ei ole aivopesua, vaan ihmisen ydintä
        ja sielunmaailmaa, joka pitäisi kunkin osata peilata esiin lähimmäisestä, koska se asuu siellä. Kaikissa uskonnoissa on tämä sama koodi pohjalla, mutta ihmiset ovat jalostaneet ja pyhittäneet omat vihansa uskontojen avulla pyhäksi vihaksi. Luomakunnan Herra joka kaiken on luonut ei voi olla vihamielinen energia, koska on antanut ihmiskunnallekin elämän mahdollisuuden. Ateismi hylkää kaiken edellisen

• Huomenna ei tulekaan
        rmer bitch kirjoitti:

Jokaista ihmistä joka on rauhan ja rakkauden asialle pitää kunnioittaa, huolimatta uskonnollisesta tai muusta taustasta. Rakkaus ei ole aivopesua, vaan ihmisen ydintä
        ja sielunmaailmaa, joka pitäisi kunkin osata peilata esiin lähimmäisestä, koska se asuu siellä. Kaikissa uskonnoissa on tämä sama koodi pohjalla, mutta ihmiset ovat jalostaneet ja pyhittäneet omat vihansa uskontojen avulla pyhäksi vihaksi. Luomakunnan Herra joka kaiken on luonut ei voi olla vihamielinen energia, koska on antanut ihmiskunnallekin elämän mahdollisuuden. Ateismi hylkää kaiken edellisen

Ateistina minä hylkään uskontojen edustaman pyhän vihan.
        Sitä uskonnon tuomaa rauhaa ja rakkautta ei ole näkynyt koskaan missään, vaikka sillä on ollut jo tuhansia vuosia aikaa ilmaantua.

Lisäksi oma näkemyksesi ateismista kumoaa juuri sen, mitä itse peräänkuulutat toisten kunnioittamisesta huolimatta uskonnollisesta tai muusta taustasta, joten vaadit siis tyypillisesti muilta jotain sellaista, mihin et itsekään kykene.

Älyllisesti keskenkasvuista on aina jättää ajattelematta ja todeta että kun en tätä nyt millään ymmärrä, niin siitä tietenkin aina seuraa että GDI. Sillä ajatusmallilla ei maailmassa ole saatu paljon muuta aikaiseksi kuin noitarovioita ja uskonsotia.

ateismi on vankka uskomus ja käytännössä keskenjäänyt ajatus, koska ei uskalleta ajatella pidemmälle ilman todisteita. På andra sätt_ Jos tilaat lehden, et usko sen tulemiseen ennenkuin se putoaa postilaatikosta, mutta sitä ennen ollaan skeptisiä

kärjistetty esimerkki on havainnollisin ja ns. avaruudellinen näkökenttää puuttuu kokonaan ateismista. Anemia on puute myös henkisellä tasolla mutta ateistit tekevät siitä vahvuuden itselleen

"ateismi on vankka uskomus ja käytännössä keskenjäänyt ajatus, koska ei uskalleta ajatella pidemmälle ilman todisteita. På andra sätt_ Jos tilaat lehden, et usko sen tulemiseen ennenkuin se putoaa postilaatikosta, mutta sitä ennen ollaan skeptisiä"

Dawkins pitää alieneiden olemassaoloa mahdollisena.

"kärjistetty esimerkki on havainnollisin ja ns. avaruudellinen näkökenttää puuttuu kokonaan ateismista. Anemia on puute myös henkisellä tasolla mutta ateistit tekevät siitä vahvuuden itselleen"

Ei mikäli olisi tieteellisiä todisteita että myös muualla olisi älyllistä elämää. Sitä vielä tiedetä varmuudella. Ja sehän meinaa sitä ettei yliluonnollista tai että älykästä elämää olisi myös muualla. Voi esittää silloin puhtaana faktana.

• 21
        former bitch kirjoitti:

"Jos tilaat lehden, et usko sen tulemiseen ennenkuin se putoaa postilaatikosta"

Ateismi on määritelmän mukaan jumaluskon puute. Ateisti voi uskoa aivan hyvin vaikka lehtikeijun tuomiin aikakauslehtiin. Sen kaltainen usko ei poissulje ateistista ajattelua, koska keijut eivät ole jumalia.

Sen sijaan, jos henkilö uskoo lehtijumalan tuomiin postilaatikon täytteisiin, niin hän ei ole ateisti.

• miss ei kirj.
        former bitch kirjoitti:

"Jos tilaat lehden, et usko sen tulemiseen ennenkuin se putoaa postilaatikosta, mutta sitä ennen ollaan skeptisiä"

Kyllä minä uskon että kun tilaan lehden se myös kolahtaa postiluukustani kohta. Koskaan ei olisi käynyt vielä niin ettei olisi tilaamani lehti tullut joten minulla on helvetin hyvä syy siihen uskoa. Sitäpaitsi taitaa olla harvinaista että tilaama lehti ei tulekaan. Inhimillisiä erehdyksiä tietenkin voi sattua mutta ne korjataan ja lehti kappas vain tuleekin. Huoh olipas taas typerä vertaus ja minä vähintään yhtä typeränä selvitän itsestään selvää asiaa jota ei mitenkään voi verrata johonkin jumalaan uskomiseen...

No jos kiinnostaa, niin minun järkeni ei ainakaan riitä kaikkeen. Ei ainakaan maailmankaikkeuden synnyn selittämiseen. Paljon minua viisaammat ovat yrittäneet ja yrittävät jatkuvasti, mutta lopullista vastausta tuskin koskaan saadaan.

Sen sijaan, että osoittaisin uskomatonta älyllistä epärehellisyyttä ja - laiskuutta ja tyytyisin sanomaan, että varmaan joku superolio rykäisi kaiken olemaan, minulla on riittävästi rehellisyyttä myöntää, etten tiedä.

Sitä se ateismi on. Älyllistä rehellisyyttä myöntää, ettei tiedä kaikkea ja riittävää älykkyyttä käsittää, että minkään uskonnon huimat sadut eivät kelpaa selitykseksi.

• ..kerrankin tarkkana
        atac kirjoitti:

Loistavasti asetettu!
        Ts. uskot siis, että ei ole syytä "uskoa"?

• Sara -71
        weccu kirjoitti:

Niin, miksi?

"Niin, miksi?"
        Mielestäni kysyin tätä sinulta. Minulla on jo elämänkokemusta sen verran, etten laske elämääni minkään tarun tai uskomusten varaan. Nuorinkin lapsistani tekee lähtöä yliopistoon (fysiikkan laitokselta tuli kutsu jo aiemmin).

" Lienet uskovainen?"
        En ole uskovainen, en ole ollut, enkä todennäköisimmin muutu sellaiseksi. Tai, mistäpä sitä tulevaansa tietäisi. Sehän tässä elämässä niin hienoa onkin! Siis, kun uutta koettavaa tuntuu riittävän..

"Miksi sinä luet ateisti palstaa?"
        Aikani kuluksi googlasin jotakin ja en ollut aiemmin kuullut termiä ateismi. Ihan silkasta sattuman uteliaisuudesta siis! Silmiin pisti muutenkin Suomi 24 palstojen räävittömyys ja ihmeellinen vihamielisyys. Yleensäkin outoa purkautumista, mille palstalle tahansa eksyy.

"Itse en juurikaan vieraile uskovaisten palstoilla jos ei oteta lukuun kreationismi palstaa jossa käyn kummastelemassa kreationistien virheellistä tulkintaa elämän synnystä, mutta muuten uskovaiset saavat pitää palstansa aivan rauhassa."
        Miten ihmeessä lokeroit minut parin lauseen ja kysymyksen perusteella johonkin yksiselitteiseen kategoriaan?

"Periaatteessa tällä palstalla pitäisi uskonnottomien keskustella omista näkökulmistaan uskontoihin ja niiden vaikutuksesta yhteiskuntaan, mutta ateismi näyttää kiinnostavan uskovaisia niin paljon (miksiköhän?) että pääsääntöisesti keskustelu täällä on vänkäämistä uskovaisien kanssa. "
        Hmm. Eikö sekin asia ole osallistuvista itsestään kiinni? Siis, mihin vastaa ja miten. Kolmen lapsen äitinä ja (mielestäni vielä vetävänä) naisena tiedän, että tanssin tahdin määrää viejä. Tiedät, jos olet vienyt daamia esim. tangon tahdissa. (Tango on muuten aivan ihana tanssi osaavan miehen otteessa).

Siis, vielä kerran: miksi?

• rmer bitch kirjoitti:

Hienoa, että on jalostuneita ajattelijoita maailmassa ilman aivopesua.

• Jackal_5on
        former bitch kirjoitti:

Etkö huomaa kuinka paradoksaalista on, että kerrot miten sinun on vaikeaa ymmärtää kaikkeuden syntymän selittäminen järkeilemällä, vaikka itse uskot "jumala loi"-selitykseen, joka sekin on lopulta ainoastaan sinun itsesi tai jonkun muun ihmisen järkeilemä hypoteettinen selitys kaikkeuden synnylle?
        Tieteen keinoin on päästy jo ilmeisen lähelle totuutta Universumin syntymästä ja jos vastaus kyseiseen arvoitukseen joskus tullaan löytämään, minä laitan rahani likoon sen puolesta että kyseisen löydön tekevät juurikin asialle elämäntyönsä omistaneet tiedemiehet.
        Itse kun en ole ydinfyysikko tmv, enkä asiaa ole siinä määrin tutkinut että minulla olisi siitä ensimmäisen käden tietoa tarjota, tyydyn tälle hetkellä vain toteamaan, että en tiedä miten kaikkeus on syntynyt.
        Tuolle väitteellesi kaipaisin kyllä jotain perustelua, että miten me ateistit muka "nojaamme uskonnon höpötyksiin"?

• uskonnotonLäh.
        Sara -71 kirjoitti:

"Niin, miksi?"
        Mielestäni kysyin tätä sinulta. Minulla on jo elämänkokemusta sen verran, etten laske elämääni minkään tarun tai uskomusten varaan. Nuorinkin lapsistani tekee lähtöä yliopistoon (fysiikkan laitokselta tuli kutsu jo aiemmin).

" Lienet uskovainen?"
        En ole uskovainen, en ole ollut, enkä todennäköisimmin muutu sellaiseksi. Tai, mistäpä sitä tulevaansa tietäisi. Sehän tässä elämässä niin hienoa onkin! Siis, kun uutta koettavaa tuntuu riittävän..

Aikani kuluksi googlasin jotakin ja en ollut aiemmin kuullut termiä ateismi. Ihan silkasta sattuman uteliaisuudesta siis! Silmiin pisti muutenkin Suomi 24 palstojen räävittömyys ja ihmeellinen vihamielisyys. Yleensäkin outoa purkautumista, mille palstalle tahansa eksyy.

"Itse en juurikaan vieraile uskovaisten palstoilla jos ei oteta lukuun kreationismi palstaa jossa käyn kummastelemassa kreationistien virheellistä tulkintaa elämän synnystä, mutta muuten uskovaiset saavat pitää palstansa aivan rauhassa."
        Miten ihmeessä lokeroit minut parin lauseen ja kysymyksen perusteella johonkin yksiselitteiseen kategoriaan?

"Periaatteessa tällä palstalla pitäisi uskonnottomien keskustella omista näkökulmistaan uskontoihin ja niiden vaikutuksesta yhteiskuntaan, mutta ateismi näyttää kiinnostavan uskovaisia niin paljon (miksiköhän?) että pääsääntöisesti keskustelu täällä on vänkäämistä uskovaisien kanssa. "
        Hmm. Eikö sekin asia ole osallistuvista itsestään kiinni? Siis, mihin vastaa ja miten. Kolmen lapsen äitinä ja (mielestäni vielä vetävänä) naisena tiedän, että tanssin tahdin määrää viejä. Tiedät, jos olet vienyt daamia esim. tangon tahdissa. (Tango on muuten aivan ihana tanssi osaavan miehen otteessa).

Et siis ollut aikaisemmin kuullut termiä "ateisti", mutta olet jo lokeroinut kaikki ateistit itse keksimääsi? laatikkoon?

Onnea valitsemallasi tiellä...

• sefesf
        uskonnotonLäh. kirjoitti:

Et siis ollut aikaisemmin kuullut termiä "ateisti", mutta olet jo lokeroinut kaikki ateistit itse keksimääsi? laatikkoon?

Onnea valitsemallasi tiellä...

Uskovaisen rajatun älykkyyden vuoksi.

• HatTrick

Kuinka monesti Sara sinun ovellesi on tullut ateisti tarjoamaan ateismiaan?
        Kuinka monesti olet lukenut viikkolehdistä julkkiksesta, joka on löytänyt ateismin ja julistaa onneaan?
        Kuinka paljon ateistijärjestöt tekevät lähetystyötä?

• Sara -71 kirjoitti:

"Niin, miksi?"

" Lienet uskovainen?"

""Siis, vielä kerran: miksi?""

Sinä siis olet lukevinasi rivien välistä epävarmuutta ja ilkeilyä. Hmmm.... No epävarma en mielestäni tässä asiassa ole. Tiedän hyvin mihin uskon ja mihin en, ja mitä tuohon mahdolliseen ilkeilyyn tulee, niin jospa lueskelisit tätä palstaa rauhassa muutaman päivän ja palaisit sitten minun ilkeilyyni uudestaan. Omasta mielestäni olen ollut melko maltillinen kommenteissani.

""Miksi ihmeessä uskonto on niin ***** tärkeä, jos on ateisti.""
        No ei tällä palstalla maailmaa paranneta, se on tiedossa. kunhan aikani kuluksi joskus väittelen fundamentalistien kanssa. Väittely on joskus hyvää viihdettä, vaikka tietääkin lyövänsä päätään seinään täällä ja täällä on joskus tosi hyviä kirjoittajia joiden tekstejä on hupaisa lukea.
        Eikä ole väärin ottaa kantaa mielipiteensä puolesta. Minä nyt en ole EVVK ihminen.

""Miten ihmeessä lokeroit minut parin lauseen ja kysymyksen perusteella johonkin yksiselitteiseen kategoriaan?""

Sori. Kaikkien vuosien mittaan kirjoituksiini saamieni kommenttien ja vastausten perusteella oli todennäköistä että tuon tapaisen kommentin kuin sinä laitoit laittajana oli uskovainen.

Mielenkiintoinen tuo tangovertaus, mutta se pätee vain tanssilattialla, ei täällä. Eikä aina sielläkään, tiedän sen siitä että olen itsekin innokas tanssikenkien kuluttaja ja joskus sattuu sellainen daami jolla on niin sanotusti käsijarru päällä. Se on kuin kivipatsaan kanssa yrittäisi tanssia kun daamia ei saa kääntymään mihinkään suuntaan. Harvemmin näitä on, mutta joskus.

Täällä ihan oikeasti tuntuu kanssa joskus siltä että kivirekeä vetäisi, kun näiden kanssa vänkää, mutta se on silti ajoittain viihdyttävää.

Tango on muuten minunkin lempitanssi, sitä vain harvoin soitetaan enää. Olisiko tanssi kansan syytä sekin? Kaikki mennään fuskuna, sama mitä soitetaan. No ehkä vähän tässä liioittelin, mutta foksi ja varsinkin nopea foksi jota voi mennä fuskuna valtaavat alaa enemmän ja enemmän.

Olisiko tässä riittävästi miksi?

• >>> Se, mihin tällainen väite perustuu, ei ole selvinnyt. Todennäköisesti se perustuu vain omaan vahvaan uskoon.

• Tuossa oli kyllä melko kattava ja uskottava teoria väitteen perusteista. :D

Kysäisen tässä nyt samalla että miten blogisi uudelleen muotoilu edistyy?
        Sitä oli ihan mukava lukea.

• >>> Kysäisen tässä nyt samalla että miten blogisi uudelleen muotoilu edistyy?
      Sitä oli ihan mukava lukea.

• Tuo jaskan & kni:den lähtöoletus on ihan kätevä. Sehän menee näin:

"uskotte Jumalaan, mutta vain kiellätte uskovanne"

Tuotahan voi käyttää keihin tahansa missä tahansa esim:
      Vihaatte Jumalaa, mutta vain kiellätte vihaavanne.
      Himoitsette seksiä Jeesuksen kanssa, mutta vain kiellätte himoitsevanne.
      Kunnioitatte Saata-naa, mutta vain kiellätte kunnioittavanne.
      jne

Tuollaisen jaskan tapaisen hurun jutuista ei kannattais paljoo piitata, mutta kun sama tonttu vääntää samat tortut palstalle tarpeeksi monta kertaa, niin alkaa tontut ja tortut saamaan kyytiä. Aina joskus.

• piparix

Ateistien jutut menee pipariksi.
      Talking about pipari kaffe: hyvää on!

• piparix
        19.12.2011 09:21

Luepas tuolta yläpuolelta nimimerkin:

Alffa-Omega
        18.12.2011 23:06

kirjoitus. Siinä se jaskankin "tieto" (eli uskomus) siitä, että jokainen viidakon asukaskin tietää jumalansa olemassaolon, on selitetty. Ja varsin hyvin, kaiken lisäksi.

Mikäli olet palstalla useammin käynyt, niin fundamentalistien tekstien tyyli lienee tullut tutuksi, poikkeuksiakin toki on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2428
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      73
      1716
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1285
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1198
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1168
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1048
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1040
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      894
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      872
    Aihe