Satuin koeajamaan uutta Foresteria,2.0d.Iski aikamoinen autokuume.Auto tuntuu ajossa miellyttävän henkilöautomaiselta.Ei niinkään vetojuhdalta niin kuin eräät vastaavat kilpailijat.Kaasukin totteli heti ilman suurempaa viivettä.Kytkin ottaa tunnokkaasti eikä ole on/off mainen.Foresterilla on kiva ajaa.Pakko ostaa.
Mitä vikoja voi Subaruun tulla?Löytyykö jostain vikatilastoa 2011 mallista,kiitos.
Kannattaako hankkia Subaru
21
2523
Vastaukset
- Porin insinööri
Samoilla linjoilla täälläkin ollaan.
- jljljljlö
Kyllä sä oot ihan omilla linjoilla tai pikemminkin raiteilla, VR:n kyydissä.
- täysin tyytyväinen
Juuri valmistui koko vuoden vikatilasto omalle 2011 mallivuoden diesel OB:lle:
Vikoja 0 kpl. Eiköhän Forrekin ole samaa laatua. - ghjkkkkkkk
Oho, noin vanhassa autossa ei mitään vikaa, kannattaisko laittaa lotto vetämään.
- XT
Itsellä Forester 2006 manuaali 2,5 turbokoneella. Ei ole vikoja ollut ja menee maastossakin kuin peura. Valoista lähdettäessä pitää olla M5 bemu, jos mielii mennä ohi lähdössä.
- Toinen 2,5xt
M5 bemu jää paikoilleen jos liukasta hiukankin.On se bemu ihan hyvä auto ja aina lämmittää mieltä kun monta kertaa kaaliimpaan autoon verrataan .
bemu on tosin yhden käytön auto ja forester käy kaikkeen ajoon. No ei sillä ahvenistolla rataennätystä rikota mutta paha mennä ohi monellakaan autolla jolla kahlataan hangessa ja vedetään venettä rannalla sekä kiikutetaan hevostaraileria lukkalla niityllä ja vahattuna ja pestynä ilkee ajella vaikka mihin pippaloihin ovelle. Tai vaikka ojan penkalle parkkiin....eikä jää ristiriipuntaan.
Forester on sitten nopea farmari jossa on neliveto ,ei raaka palkki runkoinen alennusvaihteellinen maasturi, ne on eri pelejä ne. - Vika altis
Tuttava osti Forester:in vm. 2006 automaati 2 litran koneella.
Ajettu 104 tuhatta kilometriä.
Ollut nyt 2 kuukautta ja ajettu 2000km.
Tähän mennessä neljä kertaa pajalla ja nyt odottelee osia
viidettä korjaamo vierailua varten.
Mielestäni ko. kulkine ei ole kovinkaan luotettava. - _Työkaveri
Vika altis kirjoitti:
Tuttava osti Forester:in vm. 2006 automaati 2 litran koneella.
Ajettu 104 tuhatta kilometriä.
Ollut nyt 2 kuukautta ja ajettu 2000km.
Tähän mennessä neljä kertaa pajalla ja nyt odottelee osia
viidettä korjaamo vierailua varten.
Mielestäni ko. kulkine ei ole kovinkaan luotettava.Juu ainahan se tuttava tai työkaveri osti. Ostin itse vm 2006 foresterin 2.5 koneella ja manuaalilla noin kolme vuotta sitten. 70 tkm takana eikä vian vikaa. Minusta kulkine on kovin luotettava.
- gxgggggg
Vika altis kirjoitti:
Tuttava osti Forester:in vm. 2006 automaati 2 litran koneella.
Ajettu 104 tuhatta kilometriä.
Ollut nyt 2 kuukautta ja ajettu 2000km.
Tähän mennessä neljä kertaa pajalla ja nyt odottelee osia
viidettä korjaamo vierailua varten.
Mielestäni ko. kulkine ei ole kovinkaan luotettava.Mitäs vikoja 2006 vuosmallin Forressa on ollut? Mielestäni viimeisimpiä laadukkaita Subaruita.
- Kengät kuluu...
Vika altis kirjoitti:
Tuttava osti Forester:in vm. 2006 automaati 2 litran koneella.
Ajettu 104 tuhatta kilometriä.
Ollut nyt 2 kuukautta ja ajettu 2000km.
Tähän mennessä neljä kertaa pajalla ja nyt odottelee osia
viidettä korjaamo vierailua varten.
Mielestäni ko. kulkine ei ole kovinkaan luotettava.Vanha autohan tuo jo oli, itellä oli uutena ostettu gt golf, kansiremppaa tehtiin kun mittarissa oli 50 tonnia, muutenkin oli rokulissa erinäisten moottoriongelmien vuoksi monta kertaa, jalkamiehen auto on volkkari. Subarut on kuitenkin enemmän tien päällä kuin pajalla, kertoo sen kaikki tutkimuksetkin.
- subbeäijä
Kyllä Forester kelpaa esim hyvä asuntovaunun vetoon, sillä vetopainokin on 2000kg. Itse ajelen 2010 foresterilla ja on kyllä vakaa ajettava 1500kg painavalla asuntovaunulla ja ilmankin vaunua on hyvä ja jämäkkä ajaa. Ajettavuudesta tekevät vielä helpompaa jatkuva neliveto ja todella hyvä varusteet, esim xenon ajovalot, automaattisesti tasaava takajousitus jne. Verrattuna esim. Honda CR-V:hen Forre on halvempi, ainakin yhtä laadukas ja SUBARU SYMMETRICAL AWD :)
Kyllä suosittelen...- vtt2
Alenusvaihteiston tapainen vain bensa versiossa, (ei riittävästi alennusta) mutta bensakoneessa ei ole hinauksessa muuten tarvittavaa vääntöä. Dieselissä ei ole alennusvaihteistoa lainkaan. Vääntöä kylläkin mukavat 350nm. Bensa automaatilla saa vetää ruhtinaalliset 1500kg. Subben dieseleissä on ollut teknisiä ongelmia. Joo ja se Honda CRV on kyllä aivan surkea nelivedoltaan. Subbe hakkaa sen 6-0 nelivedon osalta. Hondan laatu/kestävyys ehkä parempi. Kummassakaan ei ole keskitasauspyörästön 100% lukkoa.
- Subarulla edelleen
Pelkkää hyvää sanottavaa täälläkin foresterin 2.5 XT mallista(autom.) Ainut vika neljään vuoteen ollut ilmapumppu ja sen ohjausventtiilit. Sinne tiivistyy vettä talvella joka sitten hajoittaa/jumittaa niitä. Tämä systeemi puhaltaa ilmaa pakosarjaan moottorin kylmäkäynnistyksen jälkeen. Näitä turhia härpäkkeitä lisätään moottoreihin jatkuvasti kiristyvien päästömääräyksien vuoksi.
- 18+18
Anteeksi tietämättömyyteni.Kutsutaanko tuota turhaa härpäkettä turboksi.
- ilmapiiri vuotaa
"ilmapumppu ja sen ohjausventtiilit" ne on ne turhat. Viisastelevat ihmiset ei paranna ilmapiiriä. Ilmapiiri ei liity auton toimintaa vaan on ihmisten välinen semmoinen tunnelma asia.
- kjsadf987
Foresterissä kuulemma ohuet pellit. Ei ollut itsellä. Myöskin subbea katsomassa mutta imprezaa.
- at3
Juuri tuo henkilöautomaisuus jätti minun osaltani Foresterin hankkimatta ja ostin suzuki grandvitaran!se on sopivan työkalumainen ja jämäkkä eikä mitään turhia varusteita,alennusvaihteisto ja keskitasauspyörästönlukko ja erillisrunko niin maastossakin menee hyvin!
- ei sukisukia ei
at3 kirjoitti:
Juuri tuo henkilöautomaisuus jätti minun osaltani Foresterin hankkimatta ja ostin suzuki grandvitaran!se on sopivan työkalumainen ja jämäkkä eikä mitään turhia varusteita,alennusvaihteisto ja keskitasauspyörästönlukko ja erillisrunko niin maastossakin menee hyvin!
ja grand vitara on heikko korvike maasturille vähän semmoinen väliinputoaja malli. Ei ole maasturi mutta kyyti on maasturimainen ja kankea muttei voi käyttää kuten maasturia. Forester on kiva ja suoriutuu hyvin pikku hinaushommista ja on mukava arkikäytössä. Jos tarvitseisin paljon järeää hinausta en silloin ostaisi forrea vaan oikean maasturin kenties landcruiserin . En mersua no ehkä g mallin ja en koskisi engalannintuotteisiin rover lantikka vaikka on miten paljon vaan tehoa kosak haluan autojeni olevan käytössä vuodesta toiseen en korjaamolla usein.
grand vitara on hankala paketti olea ajanut semmosiilla tarpeeksi. - at3
ei sukisukia ei kirjoitti:
ja grand vitara on heikko korvike maasturille vähän semmoinen väliinputoaja malli. Ei ole maasturi mutta kyyti on maasturimainen ja kankea muttei voi käyttää kuten maasturia. Forester on kiva ja suoriutuu hyvin pikku hinaushommista ja on mukava arkikäytössä. Jos tarvitseisin paljon järeää hinausta en silloin ostaisi forrea vaan oikean maasturin kenties landcruiserin . En mersua no ehkä g mallin ja en koskisi engalannintuotteisiin rover lantikka vaikka on miten paljon vaan tehoa kosak haluan autojeni olevan käytössä vuodesta toiseen en korjaamolla usein.
grand vitara on hankala paketti olea ajanut semmosiilla tarpeeksi.Foresteri on vaan niin henkilöautomainen jota ei viitsi viedä mökkitietä huonompaan paikkaan!todellaki semmonen asfaltille tehty,geevee taas sopii paremmin kurakoille ja on alennusvaihteella omiaan sinne!grand vitaraan olen ollut erittäin tyytyväinen!ajan sillä vielä pitkään!
- elite 100
ei sukisukia ei kirjoitti:
ja grand vitara on heikko korvike maasturille vähän semmoinen väliinputoaja malli. Ei ole maasturi mutta kyyti on maasturimainen ja kankea muttei voi käyttää kuten maasturia. Forester on kiva ja suoriutuu hyvin pikku hinaushommista ja on mukava arkikäytössä. Jos tarvitseisin paljon järeää hinausta en silloin ostaisi forrea vaan oikean maasturin kenties landcruiserin . En mersua no ehkä g mallin ja en koskisi engalannintuotteisiin rover lantikka vaikka on miten paljon vaan tehoa kosak haluan autojeni olevan käytössä vuodesta toiseen en korjaamolla usein.
grand vitara on hankala paketti olea ajanut semmosiilla tarpeeksi.niin ei tuo Landcruserikaan mikään oikea maasturi ole kun puuttuu lukot edestä ja takana vain on eli oikea maasturi sekään ja kömpelö kokonsa takia metsässä käännellä!
- Mat1as
Niin se toinen onkin sitten vapaapudotus, missä vitara kulkee hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057