Motonetin Sznajder akut?

Onko kellään kokemuksia Sznajderi akkujen kestoiästä? Ja toimiiko kovillakin pakkasilla hyvin? Ja siis ihan perus lyijyakku on hakusessa 10v vanhan AD-akun tilalle, valitettavasti lähin AD-liike on nykyään 300km päästä, muuten hakisin toisen AD-akun kun näin kauan on toiminut.
Ilmoita


78 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


Ittellä ollu varmaan kolme-neljä semmosta ja ihan ok se on kylmälläkin. Miinuspuoli on se, että jos pääsee menemään tyhjäksi, niin on helposti kertalaakista käyttökelvoton.
2 VASTAUSTA:
Näin kävi. Autossa oli aikoinaan lämmitysvastuksessa vika joka tyhjensi akun, "älylaturilla" latailtiin pari vuotta aina kun simahti. Tänään se tuli lopullisesti tiensä päähän, ei ottanut enää virtaa vastaan. Kävin Bosch -akun tilalle, katotaan miten käy...
Heikko kokemus.Kaksi akkua 80 ja 45ah, ostin 2.5 v Sitten. Isompi meni takuuseen pian. Akuissa 2 v takuu. Pienempi nyt kolmantena talvena hiipuu.auto ei jaksa käynnistyä, jos yli miinus 15. Akku on tosi pieni kooltaan ja vain 45 ah. Auto Honda civik vm 2008. Ja autoa köytetään säännöllisesti ja ajoa tulee pääsääntöisesti yli puoli tunti yhteen kertaan. Kysyin myyjältä eikö akun pidä kestää enemmän kuin kaksi talvea?
Vastauksia ja ohjeita:
~ nykyautojen sähkölaitteet kuluttavat akkua paljon ja se syö akkua
~ auton laturi ei välttämättä lataa jos pakkasta yli 18(laturi testattiin ja toimii)
~ akkua pitäisi ladata ulkopuolisella laturilla säännöllisesti. (En ole koskaan ladannut kun autoa käytetään.)

Eli nykyautoissa vikaa ja nykyakun käyttäjässä. Ajat muuttuu....
Olisko myös nykyakuissa jotain hämminkiä?
+Lisää kommentti
Akku kuin akku. Kyllä se sinun tarpeisiisi riittää. Eikä uusi akku maksa enää yli kuukauden palkkaa kuten 60-luvulla joten turhaan liikaa asialla päätäsi vaivaat.
Ilmoita
Kävin nyt ostamassa Sznajderin kun ei kukaan ainakaan haukkunut sitä. Akussa lukee ainakin "long life technology" niin kai sitä jotenkin on yritetty saada kestäväksi.

Pitääkö noita lyijyakkuja yleensä ladata ennen käyttöönottoa? Motonetin myyjä sanoi että sitä kannattaa hiukan "piristää" lataamalla ennen kuin laittaa autoon. Ymmärsin tuon niin että ne ovat valmiiksi ladattuja mutta siinä hyllyssä seisoessa ovat ehkä menettäneet jonkin verran latausta. Oma akkulaturi on hajalla joten mietin onkohan siitä haittaa jos laittaa suoraan autoon, ajelee vain vähän pitemmän matkan niin ehtii latautua.
2 VASTAUSTA:
Ite heitin suoraan autoon alkusyksystä ja hyvin on pelannut. Toistaiseksi ei ole valittamista ko akusta.
Meillä kaksi iäkästä autoa, vokkelo passat ja Volvo V-70.
Olen ostanut akut paikallisesta erikoisliikkeestä, vaihtavat paikalleen ja kassan kautta.
60 AH:n akku 90 €, mutta kestää ja kestää. Ottaa ja antaa virtaa tehokkaasti.
Ei nykyautojen lataus ole heikompi, vaan ihan sama ongelma on kylmällä aina ollut. Kylmä akku ei ota kunnolla virtaa, ja kun ajetaan kylmällä lyhyitä matkoja alkaa akun elementteihin kertyä sulfaattia.
Vanhaa akkua voi pikalatauksella yrittää potkia, puretaan ihan tyhjäksi ja kovalla buustilla latausta.
Jos ei pidä autoa pitkään tai lompakossa reikä, kuten minulla , on Motonet akku varmasti hyvä hintaansa nähden. 60 ergania on kuitenkin myös iso raha. 45 olisi hyvä.
+Lisää kommentti
Meillä on ollut kakkos autossa jo 2,5 vuotta ja paremmin toimii kuin reilu vuoden vanha Exide ykkös autossa, vaikka Exide puolet kalliimpi.
Ilmoita
Kaksi vuotta sitten ostin Sznajderin Motonetista. Hyvin pelitti siihen asti että viime kovilla pakkasilla meni tyhjäksi ja enää ei täyteen tulekaan, kuten joku tuolla edellä sanoi käyvän...

Mutta niinhän se on ettei halvalla saa hyvää. Tuollaiset longlife -tekstit voi kyllä jättää omaan arvoonsa.
2 VASTAUSTA:
Niin, oletteko huomanneet miten kaikista halvimmissakin Made in China-tuotteissa lukee jotain laatua ja ominaisuuksia ylistäviä iskulauseita? Merkillistä mutta totta.
dfhdfrh kirjoitti:
Niin, oletteko huomanneet miten kaikista halvimmissakin Made in China-tuotteissa lukee jotain laatua ja ominaisuuksia ylistäviä iskulauseita? Merkillistä mutta totta.
mutta ei malta olla kommentoimatta. Muistan 70-luvulta sellaisen kiinalaisen akun kuin Sea Gull. Ei paljoa maksanut ja toimi ihan hyvin vaikka kiinalaista laatua epäiltiin silloin vielä enemmän kuin nykyisin.
+Lisää kommentti
Ekan ja viimosen motonetin akun ostin, alle 2V vanha snazeri sökönä. Toukokuussa 2011 ostettu ja nyt ei vaan jaksa pakkasilla käynnistää...
Ilmoita
Pärjäsi huonosti TM akku testissä. Siinä testissä oli toisena merkkinä, mutta aivan sama akku muuten. Sitä myydään kahtena eri merkkinä. Susi akku, välttäkää. Varta tai Bosch on varma valinta!
Ilmoita
Jos ajatte pääasiassa pätkäajoa, niin hommatkaa autoonne ylläpitolaturi. Helpottaa elämää...
1 VASTAUS:
Ei tarvi jos ei käytetä webastoa paljon moottorin ollessa pysähdyksissä. hehkun ja startin ottama virtamäärä on sen verran pieni että kylmäkin akku kerkeää sen verran lataantumaan myös pätkäajossa edellyttäen että latausgeneraattori toimii ja jännite on kovilla pakkasilla 14,5-15,5 volttia.

Kuitenkin kaikki ylimääräinen sähkökulutus moottori pysäytettynä kannattaa minimoida eli ennen kuin kääntää virrat päälle niin sammuta penkinlämmittimet, lämmityspuhallin mahdollisuuksien mukaan (automaatti ilmastoinnissa kannattaa sammuttaa jo ennen moottorin sammutusta niin valmiiksi poissa), takalasinlämmittäjä jne.

Tuo takalasin lämmitin nykyautoissa harvoin edes menee päälle jos generaattori ei ole toiminnassa eli moottori ei ole käynnnissä. Valoautomatiikkavalot käännä parkeille.

Sitten vaan virta päälle ja hehkun odottaa, kovalla pakkasella kaksi kertaa ja käynnistää. Sitten kun moottori käy niin sitten laittaa taas kaikki päälle, silloin generaattori tuottaa virtaa ja lataa akkua. Näin hehkun aikana ei ole ylimääräistä kulutusta eikä akku purkaannu niin paljoa.

Webasto jos on niin kovalla pakkasella kannattaa käynnistää melkein moottori ensin ja sitten webasto jos ajaa pätkäajoa. Jättää käymään vaikka vartiksi pihalle niin kerkiää jo lämmetä vähän siinä ajassa ja akku latautuu.

Jos esilämmittää webastolla niin sisäpuhallus pois ja 10-15min maksimissaan webasto päällä jonka jälkeen moottori käymään ja vasta sitten sisäpuhallus päälle.
+Lisää kommentti
Ei ole mikään Motonetin akku, vaan ihan yleisesti ja laajalti myynnissä, esim. Fixus ketjuissa. Kahden vuoden takuu, myytiin ennen nimellä Zapp ja tulee Puolasta.

Elvttämistä ei kannata kokeilla kaikilla latureilla, vaan siihen soveltuvaan.
Ilmoita
Ostin syksyllä 2011 Sznader akun (speksit 80 Ah / 700A).

Sznajder alkaa olla (jo) nyt kolmen vuoden ja 70 000 km päästä tiensä päässä. Minulla on perus VW 1.9 Diesel auto, niin akun kunnon huomaa helposti ja tänä syksynä on alannut olla vaikeuksia startata jos ulkolämpötilat menevät nollan lähelle tai sen alle. Autossani ei elektroniikkaa juuri vielä ole, sen verta vanha peli se on ja yleensä olen käyttänyt myös lohkolämmitintä talvisin - ja hehkutkin on vaihdettu viime talvena.

En ole tyytyväinen tuohon Sznaderin akkuun. Kolme vuotta kestoikää on liian vähän. Neljä - viisi vuotta olisi ok. Toista Sznaderia en osta ja koska akku on pian vaihdettava, niin on seuraavaksi palattava oikeisiin akkumerkkeihin - tätä talvea se ei todennäköisesti enää kestä jos tulee kovat pakkaset.
Ilmoita
huoltovapaa akku ei tarkoita että sitä ei tarvitse huoltaa.
vaan pitää kerran/2. yhden vuoden aikana ladata laturilla täyteen asti, jos on vähällä käytöllä ja autossa on päällä olevia elekroniikka pitäisi ylläpito laturin hankintaa harkita asennettavaksi. muutenkin kerran vuodessa pitäisi akku irroittaa autosta ja puhdistaa pintapuolisesti ja katsoa kosketus pintojen puhtaus. monessa akussa on "tarkastussilmä" josta näkee onko akku kunnossa. kun "indikaatori" on muutunut täydessä varauksessa (mustaksi) niin voi se viedä oikeaan huoltoon.
usen silmä on vain nestetason ja ym.. (koho lilluu akkuvedessä).

itse omistan Sznajderi akun 80 Ah / 700A. alunperin ostin talvi akuksi mutta on jäänyt koko vuosi akuksi.

ford ym.. suosittelee isompaa akkua talveksi ja normi akkua kesäksi. kun akun varaus puolittuu talvella, joten isommassa on aina tarpeeksi virtaa.

nyt riittää talvella 25min jaksotus käynistykseen virtaa ja voi antaa virtaa myäs akkukaapeleilla naapurille. ilman että oma auto kärsii..

koko mittaista startausta en ole kokeillut kun on uhkana startti moottorin palaminen.
1 VASTAUS:
ainiin pienen Bensa autoton omistan
+Lisää kommentti
Sznaderin akut on sairaan huonoja. Mulla kesti reilu 2 vuotta. Edellinen akku kesti ainakin 7 vuotta samassa autossa, siitä asti kuin kyseisen auton ostin.
1 VASTAUS:
Onko sama kun VW konsernin käyttämä?Eri teipit vaan.
+Lisää kommentti
minkä akun ostaa. Itsellänikin nyt Exiden 75 Ah:n akku autossa ja sekin on valmistettu Puolassa. Luulenpa, että näitä akkuja tehdään milloin missäkin - laitetaan vain eri teipit ja tekstit kylkeen. Edellinen akku oli joku turkkilainen, jonka merkkikään ei nyt muistu mieleeni. Sillä lähti Ave hyvin käyntiin kuuden vuoden ajan, eli sen ajan kuin Toyota oli käytössäni.
1 VASTAUS:
mutlu akku
+Lisää kommentti
toiminut kaikki akut hyvin ja kohtuullisen monta vuotta kaikissa autoissani tässä vuosien varrella. Täytyy kyllä tunnustaa, että ajan säännöllisesti päivittäin sellaiset 2 x 0,5 h.. ja kerran viikossa n. 3h maantieajoa. Ei ikinä ole ollut akkujen kanssa ongelmia.
Ilmoita
mulla just hajos sjnaideri ja kesti 2 vuotta rupesin kattelee miten muilla kestänyt aika heikko esitys motonetin
Ilmoita
myönnetään neljän vuoden takuuaika. Muistaakseni korealaista valmistetta. Eiköhän ne Hankookin tehtailta tule. Joskus mulla oli Hankookin akku autossa ja ihan kelpo akku eli kesti sen 5-6- vuotta ajoa Webastokäytössä.
Ilmoita
Ostin motonetista Sznajder akun vuosi sitten ja nyt ei enää käynnistänyt autoa. Akussa on 2 vuoden takuu ja kun hain uuden akun takuun piikkiin niin siihen ei saanut enää uutta 2 vuoden takuuta. Eli nyt sain uuteen akkuun vajaa vuoden takuun ja tämä akku merkki on sellanen että ne ei vuotta kestä.
1 VASTAUS:
Sama oli mulla kohtalo,ostin Exide akun Oulun Akusta.
Siirryin vartaan
+Lisää kommentti
Mulla on kestänyt ja toiminut hyvin,ei mitään ihmeelistä huolta. huushollissa kaksi autoa ja huollan silloin tällöin myös akun, emäntä käy kaupalla omallaan jolloin ajoa tulee 2x4min. ja virta on rittänyt vaikka ei aina ole tolpassa roikkumassa ja kesällä ilmastointi päällä.
Ilmoita
Aikanani 2,2 bensa opeliin ostin n65a.käynnistys virraksi ilmoitettiin yli 600a mutta ei pakkasella pyörinyt kovin reippaasti.käyntiin aina kuitenkin lähti.kestosta en tiedä, auto kun myytiin pois.tämä siis aivan perus snajder alle 70e
Ilmoita
Ihan paska , lähtee valmiina tehtaalta ja on jo valmiiksi vanha ,kun hyllyyn tulee , koko ajan niitä pitäisi elvyttää ja ladata myös Motonetissä ja olen niin nähnyt tehtävänkin , toinen samanlainen akku tänä kesänä taas ihan loppu ,pari päivää olen yrittänyt elvytelläkkin ja ihan Cetekin laturilla , maanantaina taas vaihtamaan ,en ota enää samanlaista koskaan .
Ilmoita
omassa käytössä parhaaksi Agm-akun. Nykyinen on ostettu käytettynä saksalaiselta purkaamolta ja tehty kuormitustesti ennen ostoa. Kunnossa oli ja akku maksoi 15€. En edes tiedä akun kokonaisikää mutta se on nyt hintansa "haukkunut". Samoin moottoripyörässä Agm-akku on ainoa järkevä 6-sylinterisen möhkäleen akkuna. Perinteinen akku työntää nesteitä pihalle ja geeliakku kestää muttei anna virtaa ulos kunnolla.
Ilmoita
Sznajder 62Ah/520A ostettu motonetistä tasan 24kk sitten, nyt 30tkm enemmän auton mittarissa ja akku alkaa olemaan kovin väsynyt 5 asteen pakkasessa. Laturi kunnossa. Matka-ajoa ja kaupunkiajoa yhtä paljon. Sähkötoimintojen käyttö hillittyä autossa (Xsara). Akun lepojännite 12.4V (pitäisi olla 12.7V?) eli lyhyesti sanottuna, oli ensimmäinen ja viimeinen tämänmerkkinen.
Ilmoita
4 vuotta nyt on ollut Motonetin halvin 60Ah Schnajder akku käytössä eikä vielä ole mitään merkkejä akun huonnosta kunnosta, edes pakkaskäynnistyksessä.
Ilmoita
Viime kesänä ostettu Sznajder, oli kesällä muutamalla reissulla sähköperämoottorissa. Ei purettu lähelekään tyhjäksi, ja latauksessa silloin tällöin syksyn aikana. Nyt parin kympin pakkasella kun autosta oli vuosia vanha akku tyhjänä, pistin Sznajderin tilalle ja sian auton käyntiin. Muutama reissu meni hyvin, mutta viikon seisottuan ei enää käynnistynyt. Auto on vanha, eikä siinä ole kelloa kummempaa kulutusta seisoessa.

En kyllä osaa surkeampaa akkua kuvitella. Onneksi jäi vanha vielä varalle. Nyt se on ladattu, ja sillä mennää taas ylläpitolaturin avustamana pakkaskauden yli.

Toi vanha (Trane) ei sekään kestänyt kovin monta vuotta, mutta sen ikää on lyhentänyt valojen päälle jääminen muutamankin kerran. Tyhjentäminen lyhentää akun ikää pahasi, ellei tuhoa kerralla. Toisessa autossa, kun automatiikka sammuttaa valot, on alkuperäinen akku kestänyt jo 9 vuotta.
1 VASTAUS:
Ei oo akussa vika jos olet sitä väärin käyttänyt. Käynnistysakku ei sovi ollenkaan käytettäväksi sähköperämoottorissa. Siinä käytössä pitää olla vapaa-ajan akku joka kestää syväpurkausta. Olet siis rikkonut tuon akun jo ennen kuin sen laitoit autoosi.
+Lisää kommentti
2v 11kk kesti snaideri. Orikkis fordin akku meni 7v joten varmaan viimeinen snaideri minulla.
Ilmoita
Salama akku on selvästi paras valinta suomen pakkasessa. Kiinanakkuja ei kannata ostaa vaan kunnon kotimainen Salama akku. Esim Salama SA 600. Parempaa et voi saada. Kallis, mutta luotettava.
Ilmoita
"Salama akku on selvästi paras valinta suomen pakkasessa"

Voi olla hyvä, mutta on niissäkin vikoja, hinta ensimmäisenä. Sillä mieluummin ostan halvemman ja vaihdan 3 talven jälkeen,,,,,,,, niin on varma juttu. Jos ostan kalliimman ja pidän neljännen talven, se voi olla epävarma.

toiseksi, kaverin täysjärkinen 50v, osti Salaman, taisteli useita kertoja kun ei käynnistynyt, loppujen lopuksi myyjä huomasi ja tunnusti, yksi keno oli lähes pimeä.
Ilmoita
Sznajderit on selvästi parhaita hinta/laatu suhteeltaan. Ja vaikka ostaisi kuinka kalliin akun tahansa, niin kyllä nekin saa samalla lailla loppuun kulutettuu.
Ilmoita
Sznajder akku kesti mamman autossa vähän yli 2v,eli sen takuu ajan.Ajo tosin pätkä ajoa.Kannattais varmaan välillä ladata akku laturilla täyteen,kun auton oma laturi ei varmaan riitä.
Ilmoita
Bemarin orkkisakku kesti 11v ja nyt tultu sznajderilla neljä vuotta ja hyvin lähtee käyntiin kovillakin pakkasilla ilman mitään esilämmityksiä. Hintansa väärti ollut ehdottomasti.
Ilmoita
Sanovat ettei kestä tärinää ja akkuliikkeissä oli halkaistuja kilpailijoita miten täynnä ne loppujen lopuksi on onko pussitettu kunnolla levyt.Valkoinen hankook oli halvoista pitkään paras mutta minne sekin katosi?
Akkuliikkeestä sitten sai sitten ylikennotettuja samoihin kuoriin mitkä siten kesti.
1 VASTAUS:
Ja koskahan tämä tapahtui? Akkuliikkeistä ei ole saanut vuosikymmeniin mitään "ylikennotettuja" akkuja, vaan ihan sitä samaa mitä akkutehtaat tekevät kaikille liikkeille myytäväksi.
+Lisää kommentti
4 vuotta sitten ostettu Sznajder on jo täysin lopussa, ei edes -15 asteessa enää jaksa pyörittää. Ja auto on melko vanha eli ei mikään suuri sähkönkuluttaja, silti akku lopussa noin aikaisin. Tyämatkanikin kestää yli 20min, siinäkin pitäisi ehtiä latautua.

Yhden kerran on pässyt tyhjentymään kun laturi hajosi, jännite tippui ehkä 9 voltiin. En tiedä voiko tuollainen kertatyhjentyminen hajottaa akun? Älylaturilla sen kyllä latasin täyteen ja toimi hyvin lähes puoli vuotta kunnes tuli pakkaset.

Ens kerralla valitsen kyllä jonkun laatumerkin.
1 VASTAUS:
Olet päästänyt akkusi tyhjäksi ja se on kärsinyt pysyvästi siitä ja se on sitten olevinaan akkubrändin vika. Ja sitten ihmetellään että noin aikaisin...
+Lisää kommentti
juuri ostin sznajederin akun tarjoukselta 49 yyroa. hyvin lähtee pakkasilla käymään. kestääkö sitten 5 vuotta niin ihan sama. kaksi vuotta on tavoite ja sitten uusi samanlainen tilalle. ei tuohon hintaan tarvi kestää viittä vuotta. tavoite on kaksi talvea ja ennen kolmatta talvea uusi tilalle.
Ilmoita
Akku kesti helmikuulta 2016 elokuulle 2016 eli 7 kk, virrat 0,001 V eli tyhjä, laittoivat motonetissä lataukseen ja lupasivat suorittaa rasituskokeen, akku on se sitten minkälainen vain, kun se pääsee tyhjentymään, se ei senjälkeen koskaan täyty kokonaan, vaan 80-85%:sti, tämän tiedon sain akkuja tuovalta maahantuojalta, otin asiasta selvää kun kiinnosti eläkkeellä olevana sähkölaitekorjaajana, olen toki saanut akkujen kyseessä olevat tiedot jo 80-luvulla, mutta tarkistin varmuuden vuoksi asian
jos olisi keksitty " uusi akkukeksintö "
Motonetin omistajille terveisiä että kannattaako alle 100€ tavarasta menettää vuosien asiakasyhteistyö, ylläolevassa listassa on vain muutama motonettiin pettynyt asiakas.
En usko että edes Motonetin omistajat luottavat siihen että oven takana on jatkuva jono asiakkaita, jos on huonot kokemukset tavarasta, Vanha viisaus kannattaa muistaa
että olet juuri niin huono yritys kuin on huonoin tavarasi.
1 VASTAUS:
Nämä huoltovapaat akut joihin ei voi vettä lisätä, ovat juuri kerrasta poikki. Menevät pilalle ihan heti jos akku pääsee jäätymään tyhjennyttyään. Lataus on suoraan verrannollinen pakkaskestoon. Mm. huono laturi, huono maa, hapettunut akkukenkäliitäntä... nekin vaikuttavat siihen miten pitkäaikainen akusta tulee.

On selvää, että akku varmaan kestäisi pidempään, jos ei olisi Webastoa, niin kuin osa täällä on tullut maininneeksi. Tosin tuskin Sznajder mitään priimatavaraa on, mutta keskitason akkukin kestää oikeassa käytössä pidempään kuin pari vuotta.
+Lisää kommentti
Sznajder akuilla ei tee mitään,eikä Motonet ole kiinnostunut korvaamaan viallista akkua mitenkään. Tyyliin näitäsattuu, mitäs ostit.
Ilmoita
Onhan siellä Motonetissa Exiden ja Bochin akkuja. Siis oma valinta, jos nämä laatuakut eivät kelpaa. Hinnanero loppujen lopuksi aika pieni. Itselläni tosin Bilteman akku, josta nyt jo neljän vuoden hyvät kokemukset.
Ilmoita
Itsellä Sznajder kesti 3 vuotta, jo kolmantena talvena alkoi pyörittämään selvästi laiskemmin pakkaskäynnistyksissä. kannattaa ehdottomasti käyttää sen 20 euroa enemmän jotta saa laatuakun, en suosittele Sznajderia.
Ilmoita
Aika tarkkaan kaksi vuotta kesti. En osta enää toista. Bilteman akulla ajoin kuitenkin 6v ilman ongelmia.
Ilmoita
Sznajder (60Ah perus lyijyakku, 59e) hajosi lopullisesti nyt 4v käytön jälkeen joista viimeinen vuosi auto oli kakkosautona ja ajelin vain pari kertaa/kk. Eli käytännössä 3v kesti. Jo uutena tuossa oli heikko käynnistysvirta ja jo toisena talvena pyöritti huolestuttavan hitaasti.

Nyt ostin Biltemasta 64 eurolla 62Ah hopea-kalsium akun joka on lisäksi huoltovapaa ja 4v takuu. Paljon parempi käynnistysvirta ja pyörittää pakkasella paremmin kuin mitä uusi Szajder pyöritti uutena kesällä.

Suosittelen Bilteman hopea-kalsium akkuja jos haluaa edullisesti tehokkaan akun pitkällä takuulla. Sznajderit kannattaa unohtaa.
1 VASTAUS:
Bilteman akulle on ehkä annettu pitkä takuu, mutta kun se ei kestä sitäkään. Mutta mikäs siinä kun on takuuaika! Luulisi tulevan Biltemalle kalliiksi myydä sekundaa. Kumpikaan akuista ei kestä syväpurkausta, kun niitä ei sellaiseksi ole tarkoitettu. Pitkä takuu on toki plussaa, mutta Bilteman akku ei ole halpisakkuja laadukkaampi. Lähipiirissä niitä on mennyt takuuseen turhan monasti.
+Lisää kommentti
Ei kestä syväpurkausta ! Olen käyttänyt aurinko keinojen kanssa. Siinä se loppuu parissa vuodessa. Halvalla ei hyvää saa !
1 VASTAUS:
Mutta kun käynnistysakkua ei ole tarkoitettu aurinkokenno käyttöön siihen pitää olla vapaa-ajan akku. Käynnistysakku ei luonnollisesti kestä syväpurkausta.
+Lisää kommentti
Joku akku specialist vaan väitti että sama pasta eripaketissa. En tiedä voi olla.??
Ilmoita
Hondan orkkis akku, ilmeisesti japanilainen panasonic kesti 10vuotta, menisi vielä kesäakkuna mutta talvella käynnistykset on vaikeita. Ostin tilalle snajderin, 2vuotta aika tarkkeelleen kesti, nyt ei jaksa antaa virtaa käynnistykseen jos on yli -5! JUMALAUTA ETTÄ ON SURKEITA AKKUJA NYKYSIN
Ilmoita
Joo ei missaan nimessa snaideria! 3 KOLME kertaa vaihdoin uuteen ja ikinä ei 6kk pitempää kestänyt! Kaverilla menossa neljäs ja nyt vaihtoi exideen.Ihan umpi surkeeta paskaa, nämä on niitä aivan samoja ZAP akkuja mitä ennen myivät motonetissä. Ne mitkä oli aina testien viimisiä, uusi nimi vain! TOisella kaverilla veneessä snaiderin paska, sekin mm vuotaa plus navan välistä!
Ilmoita
Viime kesänä pimeni täysin yllättäen noin kolme vuotias motonetin sznajderi, akkua oli talvisin vielä hoidettu ylläpitolaturilla. Kaupan pihasta ei auto lähtenyt käyntiin, akku oli ihan dead, kaupalle lähtiessä pyöritti normaalisti. Plus-napa oli vuotanut.

Ostin tilalle halvimman mahdollisen sznajderin, koska oli siihen hätään helpoiten saatavilla. Tähän asti ainakin uusi toiminut hyvin. Näyttää vaan, että taitaa tässäkin plus-napa vuotaa.

En suosittele.
Ilmoita
Uutena jo huonoja. Ei pidä virtaa ja pikkupakkasilla ei auto käynnisty. Varta on minun mielestäni paljon paljon parempi. En suosittele!
Ilmoita
Mittaan aina akkua ostaessani kaupassa ensin napajännitteen. Pitkään seisoneen akun napajännite on 12.6V tai jopa hiukan enemmän, se on täysi. Jos enää 12.0V, akku on käytännössä tyhjä ja voinut seisoa kuukausia hyllyssä eli jo hyvän matkaa sulfatoitunut. Siitä ei enää ensiluokkaista saa millään.
Tässä onkin noiden valmiiksi hapotettujen akkujen ongelma. Esim. kunnolliset prätkäakut kuten merkkiä YUASA, tulevat irrallisen happosatsin kanssa - kuusi pientä pulloa, jotka spruutataan kennoihin ja sitten kennot tulpataan kiinni ja teippi päälle eli akku on tämän jälkeen periaatteessa huoltovapaa. Edellinen kesti yli 10 vuotta.
Niin Bilteman kuin Motonetin akut ovat yleismittarilla valittuna olleet aivan hyviä ja kestäviä, niin myös mainittu Sznajder. Autossa akun kestoikä kasvaa kun pakkasilla käyttää sähköistä moottorin lämmitintä. Jopa satojen ampeerien huippukäynnistysvirta pienenee selkeästi, kun edes öljyä on vähän notkistettu nykymuodin mukaisella öljypohjan kylkeen asennetulla lämmityslätkällä.
Itselläni toteutunut akkujen kesto on lähempänä kymmentä kuin viittä vuotta. Tosin mulla on aina bensamoottori juurikin huolettomien talvistarttien takia. Jollain Webastolla ja dieselkoneella parikin vuotta akun käyttöikänä saattaa olla hyvä saavutus, jos ajomatkat jää kovin lyhyiksi.
2 VASTAUSTA:
Tarkoitat napajännitettä noin huonelämpötilassa, tuolloin 12,7 ja enemmän olisi täysi. Se laskee lämpötilan laskiessa. Hyvä ajatus akkukaupoilla mitata akun jännite.

Myös tuo kylmästarttien määrä varmasti vaikuttaa akun kestoon, jos autoa ei esilämmitetä kunnolla. Se nimenomaan on tarkoitettu helpottamaan käynnistystä ja säästämään myös akkua.

Epäilen että täällä moni ei ole autoa roikassa pitänyt ja akku on saanut olla vain.
Ja täytyy lisätä vielä, 12,3v olisi huono tulos lepojännitteelle kesälämpötiloissa, kun taas talvella se on normaali. Akun kapasiteetti ja jännite laskee pakkasessa.
+Lisää kommentti
Bosch akku kestää tuplat.
1 VASTAUS:
Sinäpä heitit melkoisen vitsin pari vuotta sitten.
+Lisää kommentti
Eipä kovin mairittelevia kokemuksia. Ostin traktoriin kaksi Snajderia ja takkusin niiden latauksen kanssa talven, kunnes huomattiin että toinen akuista oli jo uutuuttaan sökö. Takuuseen uusi. Henkilöautossa ensimmäinen pimeni puolessa vuodessa ja takuuvaihdokki neljässä kuukaudessa. Nyt luovutin ja vaihdoin merkkiä.
Ilmoita
Itsellä oli venekäytössä 100 Ah Sznajder, joka pimeni lopullisesti alle kahden vuoden päästyään tyhjenemään. Ongelmia oli varauksen säilymisen kanssa tosin jo ennen vuoden käyttöikää. Motonetin myyjä ensin lupasi takuuvaihtoa, mutta sitten takuuhemmo soitti ja kertoi, ettei takuu korvaa, koska nestettä oli haihtunut ja ei voi kuulemma haihtua kuin akkua kiehuttamalla eli lataamalla liian suurella ampeerimäärällä! Latausta olen tehnyt sekä Ctekin että "vanhalla perinteisellä" laturilla eivätkä muilla akuilla ole ongelmia aiheuttaneet. Enkä oikein usko perämoottorin laturinkaan ylisuurta virtaa antavan, mutta se selviää tarvittaessa, kun käytän Jammun seuraavan kerran huollossa. Reklamoida ei kuulemma kannata Motonettiin, vaan halutessaan kuluttaja-asiamiehelle! Tähän asti Motonetin palvelu on mielestäni ollut ihan hyvää, mutta nyt tuli kyllä paha pettymys!
Ilmoita
Pakko kertoa oma kokemus kun kaikilla näyttää olevan vain huonoja kokemuksia.

Ostin elokuussa 2008, eli 9 vuotta sitten Sznajder akun motonetistä.

Ajan edelleen samalla akulla, ei mitään ongelmaa. Kilometrejä on tullut tuossa ajassa 120tkm. 20 vuotta vanha pösö ei ole talvella edes lämmityksessä ja aina on lähtenyt käyntiin.

Voihan toki olla, että nuo akut jotka nyt ovat kestäneet vain pari - kolme vuotta, ovat erilaisia kuin likemmä 10 vuotta sitten valmistettu.
1 VASTAUS:
Samoin ihan hyviä kokemuksia, sznajderit toimineet kesät talvet kuten akun pitää, yhdessä autossa kolme, ja toisessa neljättä vuotta. Hyviä kokemuksia myös bilteman harmaasta, toimi normaalisti yhdeksän vuotta kunnes lähti auton mukana maailmalle.
+Lisää kommentti
Biltemasta saa hopea-kalsium akkuja halvemmalla kuin mitä motonetin Snzajder hopea-kalsiumit maksaa mutta biltemalla 4v takuu kun sznajderilla vain 2v. Biltema ollut käytössä vain vuoden joten ei kestosta osaa vielä sanoa, mutta sznajder oli väsynyt jo toisena talvena ja kolmantena jaksoi hädin tuskin pyörittää, neljäntenä simahti lopullisesti.
Ilmoita
Kaksi Sznajder akkua olen ostanut (80Ah, 700A) ja molemmat ovat kestäneet 6 vuotta,, on sattunut minulle tuuri, pitää kokeilla tuuria vielä kolmannella Sznajder:lla....
Ilmoita
Minulla kesti 9 kk ja Motonet antoi samantien nikottelematta uuden tilalle.
Olisin ottanut erilaisen akun jos olisin hoksannut näitä kokemuksia täältä lukea
Ilmoita
Uusi Sznajder veneakku ja sitä ei saa Ctek laiturilla ladattua täytteen. On varmaan paska jo uutuuttaan.
1 VASTAUS:
Jos laturi on rikki jo uutena niin eikö se kannattaisi vaihtaa takuuseen.
+Lisää kommentti
Ei c-tek lataakaan täyteen mitään akkua.
Ilmoita
Erikoisautoihin ei kannata ostaa! 70ah akku ei jaksa edes pyöräyttää 350z moottoria. Todella huono maku jää tuotteesta kun purkaa vitullisen määrän paneleita irti, tuuppaa uuden akun sisään ja auto ei edes starttaa
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Motonetin Sznajder akut?

Onko kellään kokemuksia Sznajderi akkujen kestoiästä? Ja toimiiko kovillakin pakkasilla hyvin? Ja siis ihan perus lyijyakku on hakusessa 10v vanhan AD-akun tilalle, valitettavasti lähin AD-liike on nykyään 300km päästä, muuten hakisin toisen AD-akun kun näin kauan on toiminut.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta