Keppra ja alkoholi

minä vain...

En ainakaan löytänyt tästä kauheasti viestejä.
Eli uskaltaako Keppran kanssa juoda alkoholia ja kuinka paljon? Itse olen Neurotol Slow:n ja Trileptalin kanssa juonut samaan malliin kuin ennen lääkitystäkin, ne eivät ole minulla juurikaan vaikuttaneet päihtymiseen tms. Entäs tässä vaihtovaiheessa, kun syön päällekäin Trileptalia Keppraa? Kokemuksia?

Ja kiitos, ei viestejä siitä, että epileptikko ei saisi juoda alkoholia. Minulla alkoholi EI vaikuta kohtauksia laukaisevasti. Ei vaikuttanut ennen lääkitystä, eikä sen jälkeenkään. (Ja tiedän ne viralliset suositukset jne.)

14

9411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkomahooli

      no silloin kun uskallan juoda, ni juon maksimissaan 4 mietoa alkoholijuomaa. viinaa en voi juoda ollenkaan.

    • tuulahdus89

      itselläni on käytössä juuri tuo trileptal keppra yhdistelmä. maksimissaan pystyn kaksi lasillista lonkkua juomaan, jos olen luokkalaisten kanssa ulkona juhlimassa sen jälkeen tulee raja vastaan. toisaalta itsellä ei pää ole myöskään tottunut alkoholiin, sillä muuten kuin juhliessa minulla on nolla toleranssi alkoholin suhteen.

    • eräs gaijin

      Mulla ei vaikuttanut (annos oli aika pieni, 2x500) paitsi ehkä siten, että kestokyky nousi. Ei aina niin hyvä sekään. Ts. saatoin huitaista pullon viiniä ja vähän päälle jos nyt määristä jotain sanoo.

    • minä vain...

      Kiitos vastauksista :)
      Eiköhän tässä sitten uskalla juoda. Pitänee vaan ekalla kerralla nauttia vähän varovaisemmin. Ja varmaan vielä "valvonnan alaisena". Mulla on muuten normaalisti aika hyvä viinapää (esim. 1 viinipullo ei paljoa missään tunnu), toivottavasti ei kestokyky tästä nouse tai alkaa tulla jo kalliiksi, jos haluaa lievästi päihtyä ;)

    • varovasti alkuun

      Kyllä voi. Ei rajoittanut minun elämistäni mitenkään, tai aiheuttanut mitään oireita jos otin enemmänkin alkoholia. Tapauskohtausta tottakai eli varovasti alkuun. Toisena lääkkeenä mulla Neurotol slow.

      • varovasti alkuun

        Niin ja kepprassa annos 1500 1500


    • jaa-a

      Trileptalin kanssa ei ainakaan ole ollut ongelmia. Itse voin kitata viinaa siinä missä muutkin, mutta pitää nukkua tarpeeksi. Krapulaisena on parempi olla sykkimättä liikaa, muuten alkaa pätkiä pahasti.

    • majja_85

      Keppra Trileptal täällä myös. Juon "menoiltoina" 1-5 annosta mietoja alkoholeja, ei koskaan ole ollut laukaisevaa vaikutusta. Enitenhän sen tuntee seuraavana aamuna, mutta minulla nyt ei noista määristä mitään krapuloita kehity. Huolehdin illalla siitä, että verestä ei suolat karkaa, niin sujuu aamu vielä paremmin :)

    • minä vain...

      Tulipa kokeiltua. Trileptal-Keppra-tuplalääkityksellä tuli kivoja tasapainohäiriöitä humalassa, tasapainohäiriöt ei siis vastanneet alkoholin määrää. Muuten ei mitään ongelmia. Tässä nyt tietysti vielä aika kova lääkitys päällä, vähemmän efektiä tulee varmaan sitten kun saa tuon Trileptalin kokonaan purettua.

    • keppra on pahasta

      Keppra ja viinakset... Hehe, hauska yhdistelmä... Yhden ravintola-annoksen ottaa vaikka vodkaa, niin maailma keinuu kuin ruostsinlaiva myrskyssä. Tulee halvaksi nykään tuo humala ja seuraavana päivänä muistissa on ihan kaikki mitä on edellisenä iltana tullut tehdyksi vaikka illan tunne onkin ollut kuin olisi ollut oikein kunnon humalassa.

      • pyhä_ tauti

        Mulla keinuu maailma monasti ihan ilman viinaakin, joten tulee todella halvaksi. Ei tarvi viinaan eikä risteilyihin laittaa rahaa, olot on ihan omasta takaa. Se tässä on myös kiva, kun ei kuitenkaan tule perinteistä krapulaakaan. Jos sattuu hyvä päivä eilisen keinumisen jälkeen, on kuin ei ois koskaan vipannut.


    • lillamyy

      itellä käytössä trileptal 600mg ammuin illoin ja keppra 1000mg 1,5 tablettia ja uskallan juoda paljonkin tosin otan aika harvoin mutta silloin kun otan niin otan kunnolla ja ei se tähään mun epilepsiaan mitenkään vaikuttanut ja tällä lääkityksellä ja annostuksella ollaan jo n. 5vuotta menty. mutta kaippa se on vähän tapauskohtaista miten kenellekkin sopii :)

    • Anonyymi

      Tiedän, että kysymys kirjoitettu aikakausia sitten, mutta vastaan sittenkin. 🙃🙃🙃 Itse käytän Keppraa ja Trileptalia. Itsellänikään alkoholi ei ole laukaissut kohtauksia. Itse joisin enintään pari mietoa annosta, esim. pari kuohuviini-lasillista.

    • Anonyymi

      Itte juonut nyt noin 3kk putkeen ja huuhdellu kepprat alas viinalla tai bissellä. Ei vaikuta mulla ainakaan yhtään mitenkään, muutakun toleranssi nousee entistä nopeemmin. Joskus kun mulla oli trileptalista menossa vaihto keppraan ja tuli mökillä ollessa juotua vähän nopeesti juomapelin ääressä niin yhtäkkiä tipahdin vaan lattialle pirttipöytäpenkiltä ja nousin saman tien pystyyn vaan ja olin sillai että ”mitä vittua just tapahtu :D” Jatkoin vaan juomista ja join sen jälkeenkin samalla lääkekombolla, eikä vastaavia enää sen jälkeen tapahtunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6059
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      519
      3709
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3550
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2754
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 283
      2182
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe