Raamatussa kerrotaan kodista, jossa Jeesus usein lepäsi, kun hän oli väsynyt vaellettuaan Palestiinan tomuisilla teillä.
Tämä siunattu koti, joka tuli Jeesukselle sellaiseksi turvapaikaksi, sijaitsi Betaniassa ja sen omisti kolme sisarusta.
Maria, Martta ja Lasarus. Siellä Jeesus tapasi todellisen kodin.Siellä Hän sai ruokaa ja juomaa ja ruumillista lepoa.Siellä Hän löysi ystäviä, jotka kuuntelivat mielellään hänen sanojaan.
Mutta meidän ei tule ajatella Jeesusta vain Betanian kodin tilapäisenä vieraana, hän oli niitten sisarusten ystävä.
Jeesus tahtoo olla myöskin meidän ystävä. Hän tahtoo tuntea, että kodissamme on aina avoinna paikka häntä varten.
Mutta onko kodimme tuollainen kun Betanian koti oli. Siihen me kaikki varmasti vastaamme että kyllä minä ilomielin kutsuisin Herran Kristuksen kotiini, jos Hän vaeltaisi maan päällä samoin kuin Betanian kolmen sisarusten päivinä.
Tarjoaisin hänelle ruokaa ja juomaa ja parhaan vuoteen, ja hän aina olisi tervetullut tänne matkoiltaan.
Sillä tavoin emme voi kutsua Jeesusta vierailulle.Hän nyt istuu Isän Jumalan oikealla puolella, hän ei enää tarvitse tarjoaamme ruokaa eikä vuodetta, mutta hänellä on maailmassa monen monia ystäviä, jotka ovat kodittomia ja nälissään ja janoissaan.
Onkohan meidän kodissamme sijaa näille, vaikka he ovatkin köyhiä ja maailman väheksymiä
Kaikki mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle. Sanoo Jeesus.
Älkäämme siis unohtako vieraanvaraisuutta, sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeleitä vieraanaan.
Siunattu koti.
2
58
Vastaukset
Kiitos anne-elina hyvästä muistutuksesta, ettemme yltäkylläisyydessämme unohtaisi köyhiä, sairaita tai muutoin syrjäytyneitä, (heitäkin löytyy useimman läheisyydestä) vaan jakaisimme heille omastamme. Sillä:
"Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa."- yksi kulkija
Kaiken minkä teette yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te teette Jeesukselle.
Omaan kotiin tulee kutsua juuri laitapuolen kulkijat ja vähäosaiset. köyhät ja loukkaantuneet. Tarjoa myös heille yösija.
Kaikille niille, joita yhteiskunta vieroksuu ja hyljeksii.
Kuinka moni teistä kutsuu kotiinsa nälkäiset, köyhät ja huonoissa vaatteissa liikkuvat kodittomat?
Minun kotini on aina avoin ja vierashuoneessani on nukkunut paljon näitä hyljeksyttyjä. Vaatimaton ruokapöytäni on myös heille katettu ja olen vielä antanut mukaankin ruokaa ja rahaa.
Tehkää laupeuden tekoja. Puheet ovat turhia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472