taksamittarit

noskati

Mitä muita mittari maksupääte yhdistelmiä on markkinoilla kuin semel ja mitax?
Käyttökokemuksia?
Vaatimuksena Kela yhteensopivuus. Ei muuta.

61

8749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimeä taksi

      Sagem ja semel ainakin. Mitax ei enää kelpaa edes rehuksi.

    • köyliön jokke

      Semeliin älä haksahda. Vanhoja ei saa asentaa enään, ja uusi 6000 täynnä bugeja. Ei kelpaa edes lähitaksin autoille vaikka ainoa minkä saa laittaa enään siellä.
      Mahtaako Haldaa myydä suomessa enään ketään? Reissulla näin ja toimivan näköinen laite.
      Trancometerillä jotain?
      Helsinkiin tulossa joku uusi.
      Sunit.
      Mitax toimii ja edullisin.

      • yon orkki

        V....u tätä semelin paskalaitetta. taas jumii....eikä aukee.


      • Anonyymi

        "Semeliin älä haksahda. Vanhoja ei saa asentaa enään, ja uusi 6000 täynnä bugeja. "
        No joo. Semel M2 on edistyksellisin Suomessa nykyisin käytössä olevista mittareista. Se vain pilattiin sillä, että sitä ei voi ostaa itselle, vaan on maksettava hirveitä vuokrasummia.


    • voiko hitaampaa tehd

      Kuustonninen semeli on täys pshaka ! kas kun ei laita siihen kuittiin vielä kuljetajan hiusväriä ?

      • Anonyymi

        "kas kun ei laita siihen kuittiin vielä kuljetajan hiusväriä ?"
        Kuittiin tulee tietenkin se tieto, mitä Taksi Helsinki tai Lähitaksi määrää. Taksilaissakin on kerrottu, mitä tietoa kuitista on löydyttävä. Voi siihen vielä jotain lisätäkin, jos taksiyrittäjä niin haluaa, vaikka "Mustaa Joulua!". Mitään uskontoon tai rotuun viittaavaa kuitista ei saa löytyä. Sen sijaan sukupuolisiin vähemmistöihin saa kannustaa, esim. Taksi Helsingin Pride-värit.


    • tsgsd

      hyvin on taittuyhtä levee ku pitkä mies syöttää ja juottaa kun hommas paska semelit pakko asennettavaksi, ja kohtahan kelatkaan ei tuu autoon jos ei oo vuokraleluja autossa.
      EHKÄ

      • Vilunki on jossain

        Kerro onko vaihtoehtoja? Unohda heti Mitax, se ei käy HTD:n ja Lähitaksin autoihin. Minkä muun mittarin saat asentaa taksiin nyt kuin Semelin 6000? 4006B ei ole saanut asentaa 28.10.2011 jälkeen rekisteröityihin takseihin, joten se asentamo joka näin tekee toimii laittomasti ja asennusluvat lähtee, kun Trafi saa asian tietoonsa. Kerro jos tiedät mikä asentamo tekee laittomia asennuksia?

        Se mitä minä ihmettelen, on se mitä mittareita HTD:n uusiin autoihin on tuon päivän jälkeen asennettu ja missä?


      • Vilunki LTX
        Vilunki on jossain kirjoitti:

        Kerro onko vaihtoehtoja? Unohda heti Mitax, se ei käy HTD:n ja Lähitaksin autoihin. Minkä muun mittarin saat asentaa taksiin nyt kuin Semelin 6000? 4006B ei ole saanut asentaa 28.10.2011 jälkeen rekisteröityihin takseihin, joten se asentamo joka näin tekee toimii laittomasti ja asennusluvat lähtee, kun Trafi saa asian tietoonsa. Kerro jos tiedät mikä asentamo tekee laittomia asennuksia?

        Se mitä minä ihmettelen, on se mitä mittareita HTD:n uusiin autoihin on tuon päivän jälkeen asennettu ja missä?

        Ehkä kannattaa käydä tutustumassa muidenkin taksikeskusten toimintaan kuin vain lähitaksin sisäsiitoisten vajukkien hoitolaitokseen.
        Ja jos ei Suomesta löydy vaihtoehtoja niin sitten ulkomailta.Ja tämä ei tarkoita Semelin järjestämiä korruptio/tutustumismatkoja Pariisiin tai muihin lattarimaihin.
        Ihmetyttänyt jo pisempään kuka antaa patukkaa lähitaksin hallitukselle takapuoleen ja miksi jättäytyneet yhden laitetoimittajan varaan. Miksi taksiliitto ja taksikeskukset eivät vaadi rajapintojen aukaisemista kuten liikenneministeri esitti aikoinaan. HTD onneksi pyrkii eroon semelin juoksupojan roolista.
        Onko HTDn tai Lähitaksin autot jotenkin allergisia sille mitaxille? Löytyy niitä toki muitakin mittareita kuin Semel ja mitax.(HTD löysi jo)
        Kaikki pajat niitä 4006B mittareita laittaa. Kun se on nääs ainoa jollainlailla toimava semelin malli. 6000 voi heittää tunkiolle samantein. Onneksi tulee kohta toisen valmistajan puntari.
        tsgd hyvä: Kela ajoihin tullaan hyväksymään muutkin mittari mallit kuin se vuokralelu. Katsele vaan rauhassa vuosi. Se on sitten Hustaksin asia hoitaa yhteydet kuntoon. Kela ajot eivät ole yhden laitevalmistajan armoilla.


      • l mclhö_Y/
        Vilunki LTX kirjoitti:

        Ehkä kannattaa käydä tutustumassa muidenkin taksikeskusten toimintaan kuin vain lähitaksin sisäsiitoisten vajukkien hoitolaitokseen.
        Ja jos ei Suomesta löydy vaihtoehtoja niin sitten ulkomailta.Ja tämä ei tarkoita Semelin järjestämiä korruptio/tutustumismatkoja Pariisiin tai muihin lattarimaihin.
        Ihmetyttänyt jo pisempään kuka antaa patukkaa lähitaksin hallitukselle takapuoleen ja miksi jättäytyneet yhden laitetoimittajan varaan. Miksi taksiliitto ja taksikeskukset eivät vaadi rajapintojen aukaisemista kuten liikenneministeri esitti aikoinaan. HTD onneksi pyrkii eroon semelin juoksupojan roolista.
        Onko HTDn tai Lähitaksin autot jotenkin allergisia sille mitaxille? Löytyy niitä toki muitakin mittareita kuin Semel ja mitax.(HTD löysi jo)
        Kaikki pajat niitä 4006B mittareita laittaa. Kun se on nääs ainoa jollainlailla toimava semelin malli. 6000 voi heittää tunkiolle samantein. Onneksi tulee kohta toisen valmistajan puntari.
        tsgd hyvä: Kela ajoihin tullaan hyväksymään muutkin mittari mallit kuin se vuokralelu. Katsele vaan rauhassa vuosi. Se on sitten Hustaksin asia hoitaa yhteydet kuntoon. Kela ajot eivät ole yhden laitevalmistajan armoilla.

        4006b mittaria ei saa asentaa uusiin autoihin,kun se ei ole säteilystandarin mukainen/testattu laite.Syksyllä se raja meni umpeen.toki voit sen vanhempaan autoon asentaa.Muuten mitä sunit maksaa??


      • EU rules

      • Högge
        l mclhö_Y/ kirjoitti:

        4006b mittaria ei saa asentaa uusiin autoihin,kun se ei ole säteilystandarin mukainen/testattu laite.Syksyllä se raja meni umpeen.toki voit sen vanhempaan autoon asentaa.Muuten mitä sunit maksaa??

        Ei voi asentaa edes vanhempaan autoon.! 4006B asennus loppui totaalisesti lokakuun lopussa. Sitä ei siis saa asentaa enää edes "varataksiin". Ja sekös minua ainakin VI****AA !!!


      • NenäAimo
        Högge kirjoitti:

        Ei voi asentaa edes vanhempaan autoon.! 4006B asennus loppui totaalisesti lokakuun lopussa. Sitä ei siis saa asentaa enää edes "varataksiin". Ja sekös minua ainakin VI****AA !!!

        Saa asentaa autoon, mikä on käyttöönotettu 28.10. 2011 mennessä.

        Saa asentaa varataksiin, kunhan on käyttöönotettu ensimmäisen kerran riittävän ajoissa.

        Asennus ei loppunut totaalisesti.

        Hengitä rauhassa. Ei karhukaan riehu kokoajan, se syö välillä puolukoita.


      • taksikaveri
        Vilunki on jossain kirjoitti:

        Kerro onko vaihtoehtoja? Unohda heti Mitax, se ei käy HTD:n ja Lähitaksin autoihin. Minkä muun mittarin saat asentaa taksiin nyt kuin Semelin 6000? 4006B ei ole saanut asentaa 28.10.2011 jälkeen rekisteröityihin takseihin, joten se asentamo joka näin tekee toimii laittomasti ja asennusluvat lähtee, kun Trafi saa asian tietoonsa. Kerro jos tiedät mikä asentamo tekee laittomia asennuksia?

        Se mitä minä ihmettelen, on se mitä mittareita HTD:n uusiin autoihin on tuon päivän jälkeen asennettu ja missä?

        "4006B ei ole saanut asentaa 28.10.2011 jälkeen rekisteröityihin takseihin, joten se asentamo joka näin tekee toimii laittomasti ja asennusluvat lähtee,"

        Kaveri asensi itse omaan uuteen autoonsa 4006B:n. Sanoi että ei katsastusmies kurkkaa mitä laitteita auton uumenissa on.
        Kiellon tekosyy on lyijydirektiivi, kun vanhassa 4006B:ssä on lyijyä. Mutta parempi että se lyijy on autossa kuin kaatopaikalla.


      • TM4006:n koodannut
        EU rules kirjoitti:

        Ei kyse ole mistään "säteilystandardista" vaan EU:n mittauslaitedirektiivistä. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:2004L0022:20091201:FI:PDF katso sivu 81->.

        Katsoinpa tuota direktiiviä ko sivuilta. Tuossa ei ole mitään sellaista joka aiheuttaisi eroa TM4000:n ja TM6000:n välille.

        On mielenkiintoista todeta että laitteen aika- ja matkamittauksen tarkkuudelle asetetaan rajat, mutta kaikkein suurin virhetekijä on jätetty kokonaan huomioimatta: Kun autoa kiihdytetään yli rajanopeuden (=rajanopeus on se nopeus jolla aikataksa ja matkataksa tuottaisivat yhtä hyvin), niin aikataksalta matkataksalle siirtyminen myöhästyy aina, jolloin mittari laskee hetken aikaa vielä aikataksan mukaan vaikka sen pitäisi laskea jo matkataksan mukaan. Vastaavasti jarrutuksessa tulee viivettä aikataksalle siirtymiseen. Kumpikin myöhästyminen aiheuttaa virhettä samaan suuntaa eli autoilijan tappioksi.

        Tätä virhettä ei voi edes teoriassa välttää, sillä mitä tarkemmin nopeus halutaan määritellä, sitä pidemmän aikaa matkapulsseja joudutaan laskemaan. Eli jos nopeus halutaan määritellä nopeasti, niin se ei ole tarkka. Jos se halutaan määritellä tarkasti, niin silloin se vie paljon aikaa. Pulssimäärien sijasta voidaan mittailla myös niiden pituuksia, mutta tässäkin on omat ongelmansa. Esim. Mersussa CAN-väylätä tulee oikea määrä matkapulsseja, mutta ne tulevat tietyissä tilanteissa purskeina, epätasaiseen tahtiin. Se ei vaikuta matkan määrittelyyn, mutta se vaikuttaa rajanopeuden määrittelyyn.

        Mittarin sisäinen algoritmi voi olla myös hyvin suuri virhelähde. Joku voi laskea yhteen lyöntiyksikköön pelkkää aikaa tai pelkkää matkaa. Tai jakaa lyöntiyksikön aliyksiköihin joita kuhunkin lasketaan pelkkää aikaa tai matkaa. Kumpikin on väärin. Homma pitää tehdä integroiden jatkuvana virtana.

        Sellainenkin virhe voi olla lähellä rajanopeutta, että lasketaan sekä aikaa että matkaa yhtä aikaa. Sekin on käytännössä nähty yhdessä mittarissa joka ei ollut omaa käsialaa. Hyväksytty mittari mutta kun tarkastusviranomainen ei välttämättä osaa kaivaa niitä vikoja esiin.


      • Semel sucks
        TM4006:n koodannut kirjoitti:

        Katsoinpa tuota direktiiviä ko sivuilta. Tuossa ei ole mitään sellaista joka aiheuttaisi eroa TM4000:n ja TM6000:n välille.

        On mielenkiintoista todeta että laitteen aika- ja matkamittauksen tarkkuudelle asetetaan rajat, mutta kaikkein suurin virhetekijä on jätetty kokonaan huomioimatta: Kun autoa kiihdytetään yli rajanopeuden (=rajanopeus on se nopeus jolla aikataksa ja matkataksa tuottaisivat yhtä hyvin), niin aikataksalta matkataksalle siirtyminen myöhästyy aina, jolloin mittari laskee hetken aikaa vielä aikataksan mukaan vaikka sen pitäisi laskea jo matkataksan mukaan. Vastaavasti jarrutuksessa tulee viivettä aikataksalle siirtymiseen. Kumpikin myöhästyminen aiheuttaa virhettä samaan suuntaa eli autoilijan tappioksi.

        Tätä virhettä ei voi edes teoriassa välttää, sillä mitä tarkemmin nopeus halutaan määritellä, sitä pidemmän aikaa matkapulsseja joudutaan laskemaan. Eli jos nopeus halutaan määritellä nopeasti, niin se ei ole tarkka. Jos se halutaan määritellä tarkasti, niin silloin se vie paljon aikaa. Pulssimäärien sijasta voidaan mittailla myös niiden pituuksia, mutta tässäkin on omat ongelmansa. Esim. Mersussa CAN-väylätä tulee oikea määrä matkapulsseja, mutta ne tulevat tietyissä tilanteissa purskeina, epätasaiseen tahtiin. Se ei vaikuta matkan määrittelyyn, mutta se vaikuttaa rajanopeuden määrittelyyn.

        Mittarin sisäinen algoritmi voi olla myös hyvin suuri virhelähde. Joku voi laskea yhteen lyöntiyksikköön pelkkää aikaa tai pelkkää matkaa. Tai jakaa lyöntiyksikön aliyksiköihin joita kuhunkin lasketaan pelkkää aikaa tai matkaa. Kumpikin on väärin. Homma pitää tehdä integroiden jatkuvana virtana.

        Sellainenkin virhe voi olla lähellä rajanopeutta, että lasketaan sekä aikaa että matkaa yhtä aikaa. Sekin on käytännössä nähty yhdessä mittarissa joka ei ollut omaa käsialaa. Hyväksytty mittari mutta kun tarkastusviranomainen ei välttämättä osaa kaivaa niitä vikoja esiin.

        Oliko ne mittarit käsialaasi jotka eivät mitanneet aikaa ollenkaan tässä muutama vuosi sitten?
        Semel ja lähitaksi pesivät kätensä asiasta, ja haukut sai mittaripajat ja autoilijat.


      • nomen ist
        Semel sucks kirjoitti:

        Oliko ne mittarit käsialaasi jotka eivät mitanneet aikaa ollenkaan tässä muutama vuosi sitten?
        Semel ja lähitaksi pesivät kätensä asiasta, ja haukut sai mittaripajat ja autoilijat.

        Ai nämä vai?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6959113#comment-0


      • TM4006:n koodannut

      • TM4006:n koodannut
        Semel sucks kirjoitti:

        Oliko ne mittarit käsialaasi jotka eivät mitanneet aikaa ollenkaan tässä muutama vuosi sitten?
        Semel ja lähitaksi pesivät kätensä asiasta, ja haukut sai mittaripajat ja autoilijat.

        Jokainen mun mittari on mitannut aikaa ja matkaa oikien jos niissä on olltu oikein asetettu aika- ja matkataksa. Uudemmista konsulttityönä tehdyistä mittareista en tiedä mitään.


      • Anonyymi
        Vilunki on jossain kirjoitti:

        Kerro onko vaihtoehtoja? Unohda heti Mitax, se ei käy HTD:n ja Lähitaksin autoihin. Minkä muun mittarin saat asentaa taksiin nyt kuin Semelin 6000? 4006B ei ole saanut asentaa 28.10.2011 jälkeen rekisteröityihin takseihin, joten se asentamo joka näin tekee toimii laittomasti ja asennusluvat lähtee, kun Trafi saa asian tietoonsa. Kerro jos tiedät mikä asentamo tekee laittomia asennuksia?

        Se mitä minä ihmettelen, on se mitä mittareita HTD:n uusiin autoihin on tuon päivän jälkeen asennettu ja missä?

        "Se mitä minä ihmettelen, on se mitä mittareita HTD:n uusiin autoihin on tuon päivän jälkeen asennettu ja missä?"
        Taksi Helsinki asennuttaa nykyään vain ja ainostaan Cabmaneja. Aivan kökköjä mittareita. Käyttöliittymä samalla tasolla kuin Semelillä oli 30 vuotta sitten. Muita mittareita ei taksiyrittäjä saa asennuttaa, vaikka ne toimisivatkin TH:n järjestelmässä. Tätä ennen oli MegTak. Sopii Sinun sitä ihmetellä. Muista soittaa Traficomiin tai lähetä sähköpostia.


      • Anonyymi
        Vilunki on jossain kirjoitti:

        Kerro onko vaihtoehtoja? Unohda heti Mitax, se ei käy HTD:n ja Lähitaksin autoihin. Minkä muun mittarin saat asentaa taksiin nyt kuin Semelin 6000? 4006B ei ole saanut asentaa 28.10.2011 jälkeen rekisteröityihin takseihin, joten se asentamo joka näin tekee toimii laittomasti ja asennusluvat lähtee, kun Trafi saa asian tietoonsa. Kerro jos tiedät mikä asentamo tekee laittomia asennuksia?

        Se mitä minä ihmettelen, on se mitä mittareita HTD:n uusiin autoihin on tuon päivän jälkeen asennettu ja missä?

        "Kerro onko vaihtoehtoja? Unohda heti Mitax".
        Mitax on hyvä ja edullinen taksamittari. Ei ole kalliita ylläpitomaksuja. Ilmeisesti eivät osaa mielistellä ja maksaa taksiyhtiöille (esim. Taksi Helsinki, Lähitaksi).


      • Anonyymi
        Vilunki LTX kirjoitti:

        Ehkä kannattaa käydä tutustumassa muidenkin taksikeskusten toimintaan kuin vain lähitaksin sisäsiitoisten vajukkien hoitolaitokseen.
        Ja jos ei Suomesta löydy vaihtoehtoja niin sitten ulkomailta.Ja tämä ei tarkoita Semelin järjestämiä korruptio/tutustumismatkoja Pariisiin tai muihin lattarimaihin.
        Ihmetyttänyt jo pisempään kuka antaa patukkaa lähitaksin hallitukselle takapuoleen ja miksi jättäytyneet yhden laitetoimittajan varaan. Miksi taksiliitto ja taksikeskukset eivät vaadi rajapintojen aukaisemista kuten liikenneministeri esitti aikoinaan. HTD onneksi pyrkii eroon semelin juoksupojan roolista.
        Onko HTDn tai Lähitaksin autot jotenkin allergisia sille mitaxille? Löytyy niitä toki muitakin mittareita kuin Semel ja mitax.(HTD löysi jo)
        Kaikki pajat niitä 4006B mittareita laittaa. Kun se on nääs ainoa jollainlailla toimava semelin malli. 6000 voi heittää tunkiolle samantein. Onneksi tulee kohta toisen valmistajan puntari.
        tsgd hyvä: Kela ajoihin tullaan hyväksymään muutkin mittari mallit kuin se vuokralelu. Katsele vaan rauhassa vuosi. Se on sitten Hustaksin asia hoitaa yhteydet kuntoon. Kela ajot eivät ole yhden laitevalmistajan armoilla.

        "Ehkä kannattaa käydä tutustumassa muidenkin taksikeskusten toimintaan"
        Ei niihin pääse tavalliset kansalaiset tutustumaan. Perustelevat häiriötekijöilla ja tietoturvalla. Toisaalta sen kyllä ymmärtää siinä mielessä, että ulkopuoliset tulevat turhaan töllistelemään ja kuuntelemaan tilausten vastaanottoa ja häiritsemään työrauhaa. Siinä kerrataan osoitteita, nimiä ja puhelinnumeroita. Eivät ole tarkoitettu ulkopuolisten kuultaviksi.


      • Anonyymi
        l mclhö_Y/ kirjoitti:

        4006b mittaria ei saa asentaa uusiin autoihin,kun se ei ole säteilystandarin mukainen/testattu laite.Syksyllä se raja meni umpeen.toki voit sen vanhempaan autoon asentaa.Muuten mitä sunit maksaa??

        "toki voit sen vanhempaan autoon asentaa."
        Taksamittarina Semel 4006:ta ei saa käyttää uusissa eikä vanhoissa takseissa. Mittarin säteilystä ei ole kysymys, ennemminkin siitä, että se voi häiryyntyä ulkopuolisesta säteilystä. Kellona sitä voi käyttää.


    • sememesesds

      Semel on ehdottomasti paras ja suosituin, toimintavarmin. Mitax taas on hankala käyttää ja.

    • poiyutre

      vanhat semelit ei säteile yhtään enempää kuin uudetkaan , toi on vaan semelin kikka saada myytyä vähäälyisille jotka eivät osaa kyseenalaistaa mitään uudet mittarit.semelihän sais tyypitettyä vanhatkin mittarit mutta kun se haluaa myydä uusia viron semeleitä= hyvä bisnes

      • Nenäaimo

        Direktiivin mukaiset säteilymääräykset koskee kaikkia mittareita, ei pelkästään yhtä merkkiä. Ruotsissa on jo uusittu yli 8000 mittaria. Eivät muuten asenna semeliä.
        Sunit maksaa 5000 - 9000 kpl riippuen ostettavasta määrästä ja ohjelmistosta, mitä siihen laitetaan mukaan.
        Helsinkiin tulee Semelin rinnalle Megtax.


      • Käki sipoonkorvesta
        Nenäaimo kirjoitti:

        Direktiivin mukaiset säteilymääräykset koskee kaikkia mittareita, ei pelkästään yhtä merkkiä. Ruotsissa on jo uusittu yli 8000 mittaria. Eivät muuten asenna semeliä.
        Sunit maksaa 5000 - 9000 kpl riippuen ostettavasta määrästä ja ohjelmistosta, mitä siihen laitetaan mukaan.
        Helsinkiin tulee Semelin rinnalle Megtax.

        Tämä uutinen ehkä kannattaa lukea.

        http://www.structab.se/sv/nyheter/senaste_nytt_.aspx

        MegTax on nyt käytössä.


    • kijuhygtfrde

      semel on ehdottomasti huonoin sen jälkeen kun 6000 tuli, ei kannata kokeilla

      • Kerro kerro ...

        Perusteluja kiitos. Mikä 6000 on huonompaa kuin 4006 mallissa?


      • sdfghjklökj
        Kerro kerro ... kirjoitti:

        Perusteluja kiitos. Mikä 6000 on huonompaa kuin 4006 mallissa?

        Uuden mittarin softa ei ole kunnossa. Se tuntuukin aika erikoiselta siksi, että mittari on ollut käytössä jo pari vuotta ja ylläpidostakin on maksettu joka kuukausi.

        Selkeitä virheitä on se että mittari pyöristää alveja väärin sekä mittari laskee kilometrejä väärin. Viimevuoden vuosiraportilla näkyi myöskin 8% alvilla ajettua ajoa. Lähes jokainen kk raportti päättyy senttilukuun vaikka mittarin lyöntiväli on tasasenttejä. Luulen tämän johtuvan siitä että laite pyöristää alvit väärin.

        Ihmettelin vuosiraporttia ottaessani nauhan ilmoittamia kilometrejä ja huomasin että kokonaiskilometrimäärä oli alle puolet todellisesta mutta suurin pommi oli nauhalle ilmestyneet yksityisajot joita ei kuitenkaan ole ajettu.

        Yksityisajoa oli tullut kahden vuoron välissä yli kymmenen tuhatta. Tämän tietenkin pystyy verottajallekin todistamaan koska ei kukaan pysty ajamaan muutamassa tunnissa 10 000km. Heräsi kuitenkin epäilys siitä että kuinka paljon mittari "tekaisee" haamukilometrejä niin ettei niitä huomaa.
        Yksityiskäytöstä kun on maksettava veroa niin tästä virheestä on selvää taloudellista haittaa.

        Älkää luottako vuosiraporttiin. Tarkistakaa vuosiraportin oikeellisuus vertaamalla kuukausiraportteihin tai pitäkää myös omaa kirjanpitoa kilometreistä ja ajotuloista että voitte johonkin tukeutua kun mittari pettää.


      • sössönsössö
        sdfghjklökj kirjoitti:

        Uuden mittarin softa ei ole kunnossa. Se tuntuukin aika erikoiselta siksi, että mittari on ollut käytössä jo pari vuotta ja ylläpidostakin on maksettu joka kuukausi.

        Selkeitä virheitä on se että mittari pyöristää alveja väärin sekä mittari laskee kilometrejä väärin. Viimevuoden vuosiraportilla näkyi myöskin 8% alvilla ajettua ajoa. Lähes jokainen kk raportti päättyy senttilukuun vaikka mittarin lyöntiväli on tasasenttejä. Luulen tämän johtuvan siitä että laite pyöristää alvit väärin.

        Ihmettelin vuosiraporttia ottaessani nauhan ilmoittamia kilometrejä ja huomasin että kokonaiskilometrimäärä oli alle puolet todellisesta mutta suurin pommi oli nauhalle ilmestyneet yksityisajot joita ei kuitenkaan ole ajettu.

        Yksityisajoa oli tullut kahden vuoron välissä yli kymmenen tuhatta. Tämän tietenkin pystyy verottajallekin todistamaan koska ei kukaan pysty ajamaan muutamassa tunnissa 10 000km. Heräsi kuitenkin epäilys siitä että kuinka paljon mittari "tekaisee" haamukilometrejä niin ettei niitä huomaa.
        Yksityiskäytöstä kun on maksettava veroa niin tästä virheestä on selvää taloudellista haittaa.

        Älkää luottako vuosiraporttiin. Tarkistakaa vuosiraportin oikeellisuus vertaamalla kuukausiraportteihin tai pitäkää myös omaa kirjanpitoa kilometreistä ja ajotuloista että voitte johonkin tukeutua kun mittari pettää.

        Semelin mittarit kirjaavat osan korttimaksuista käteiseksi ja kuskit ihmettelee kun tilittävät isännille cashiä ja oma vaihtokassa hupenee. Tätä voi kutsua myös mittarin toimittajan tahalliseksi bugiksi, niin kauan se on ilmennyt, eikä asialle ole tehty mitään tai sitten ei vaan osata....
        Sossun kortit eivät myöskään toimi usein uusilla mittareilla.
        Joten paskaa tulee tuutin täydeltä a`la SEMEL.


    • kkakakaaakfjakaf-o
      • fgffgfgffg

        eipä oo näkynny mitaxia


      • Swerige valtaa markk
        fgffgfgffg kirjoitti:

        eipä oo näkynny mitaxia

        Ei ole ei.

        Mutta Megtax 350 näkyy Helsingissä.
        Ajossa on jo autoja megtax mittarilla ja luottokunnan maksupäätteellä.

        Hyvä että tulee uutta merkkiä markkinoille.


      • Lege4
        Swerige valtaa markk kirjoitti:

        Ei ole ei.

        Mutta Megtax 350 näkyy Helsingissä.
        Ajossa on jo autoja megtax mittarilla ja luottokunnan maksupäätteellä.

        Hyvä että tulee uutta merkkiä markkinoille.

        Kovasti on kehuttu uutta mittaria.
        Vaikuttaa hyvältä tämä Megtax.
        Tolpalla on ollut uusi mittari esillä ja näyttää hyvältä.

        Missä näitä myydään ja milloin?


    • mittarimittari

      käyx hesan perusturvakeskukselle tää megatax mittari/maksupääte? lähitaksiin se ei vissiin käy?eikä moneen muuhunkaan kuntaan/kaupunkiin, Tarttee sit olla vaan ajelematta niitä sossun,vammaisten,sote yms.. kyytejä....vai? onks monella varaa hypätä pois semelin kelkasta?

    • Lege4

      Kyllä monella on varaa hypätä pois maailman kalleimman mittaritoimittajan kelkasta.

      Megtax vaan toimii, ja on edullisempi vaihtoehto.

    • ddffddff

      niin mutta käykse sossutädeille?

      • kuskivaan

        käy


      • Sote Likuma

        Ei käy, koska kyseiseinen härveli on kytkettävä sellaiseen maksupäätteeseen jolla ei voi ottaa vastaan kaupunkien maksukortteja.


      • kuskivaan
        Sote Likuma kirjoitti:

        Ei käy, koska kyseiseinen härveli on kytkettävä sellaiseen maksupäätteeseen jolla ei voi ottaa vastaan kaupunkien maksukortteja.

        kyllä käy jos ei oo tänään tehty muutoksia.


      • toinen kuskivaan
        kuskivaan kirjoitti:

        kyllä käy jos ei oo tänään tehty muutoksia.

        No kerro miten, jos sen mittarin kaveriksi isketään luottokunnan maksupääte? Mistä saat siihen maksupäätteeseen softat? Ilman niitä kyseisiä kortteja ei voi ottaa vastaan? Luottokunnalla niitä ei ole.


    • megtaxmitaxsemel

      eli??? semel ja vain semel useissa kunnissa ja kaupugeissa miks? Miksi kysyn vaan!!!!

      • Lege4

        Helsingin sote-kortti, joka ilmeisesti on joku likuma, jää pois käytöstä. Piti kaupungin mukaan loppua jo viime vuonna.
        Uusi kortti, sitten joskus kun Helsingin kaupunki saa päätettyä että mikä se on, tulee käymään uuteen mittariin ja maksupäätteeseen.
        Ei olla enää yhden toimittajan varassa.


      • Likuma Sote
        Lege4 kirjoitti:

        Helsingin sote-kortti, joka ilmeisesti on joku likuma, jää pois käytöstä. Piti kaupungin mukaan loppua jo viime vuonna.
        Uusi kortti, sitten joskus kun Helsingin kaupunki saa päätettyä että mikä se on, tulee käymään uuteen mittariin ja maksupäätteeseen.
        Ei olla enää yhden toimittajan varassa.

        Juu niin varmaan muutta yksikään moisella mittarilla varustettu auto ei aja ainuttakaan Lähitaksin alueen kapunkikortti asiakasta. Tämä taas tarkoittaa sitä, että Lähitaksin omat autot hakevat kaikki näillä maksukorteteilla maksavat asiakkaat myös helsingistä :) Tämä sopii meille Lähitaksin autoille mainiosti.


      • Lege4
        Likuma Sote kirjoitti:

        Juu niin varmaan muutta yksikään moisella mittarilla varustettu auto ei aja ainuttakaan Lähitaksin alueen kapunkikortti asiakasta. Tämä taas tarkoittaa sitä, että Lähitaksin omat autot hakevat kaikki näillä maksukorteteilla maksavat asiakkaat myös helsingistä :) Tämä sopii meille Lähitaksin autoille mainiosti.

        Miten tässä nyt kävikään?
        Jokainen MegTax mittarilla varustettu auto on ajanut Lähitaksin alueen kaupunkikortti asiakkaita.
        Onneksi on vaihtoehtoja.


      • Termiili
        Lege4 kirjoitti:

        Miten tässä nyt kävikään?
        Jokainen MegTax mittarilla varustettu auto on ajanut Lähitaksin alueen kaupunkikortti asiakkaita.
        Onneksi on vaihtoehtoja.

        Ruotsalaiseen megtaxiin käy kaikki kortit.
        Muista mittareista ei voi enää sanoa samaa.


      • ex autoilija
        Termiili kirjoitti:

        Ruotsalaiseen megtaxiin käy kaikki kortit.
        Muista mittareista ei voi enää sanoa samaa.

        Tällä hetkellä on se tilanne, että Semelin mittareihin ei käy omavastuun maksamiseen kaikki kortit.

        Ei ole helppoa olla edelläkävijä...


    • lusmu

      Nyt on Mitax 300 myynnissä tarkastettuna ja hyväksyttynä. Paljonkohan lie maksaa. Kiinnostaisi lähinnä tietää yhdistelmän hinnat, Mitax 300 mittarilla ja pointin maksupäätteellä.

    • Mittari-mato

      Haldex on ihan yees ja joillakin on Cabmeter.

    • Taksimanse

      Onneksi nyt tulevat uber ja taxify.Vanhat monopolikartellit murtuvat ja taksit kaupungeissa saavat ensimmäistäkertaa vaikuttaa siihen,minkä hintaisen ja merkkisen taksamittarilaitteiston autoonsa ostavat.Sunitin laitteiston hinta taksiin ohjelmistoineen maksanut parhaimmillaan Tampereella 8300 euroa .laiteasennus nykyisin laite on vain vuokrattavissa ja kokonaiskuukausivuokra noin 500 euroa sisältää kyydinvälityksen.Kuka voi laittaa enään käytön kalliimmaksi ja hankalammaksi???!.

      • Taksi vanda

        Lähitaksi. Rahastuksen maku havaittavissa. Vielä olisi kiva tietää kerätäänkö tässä rahaa taksikeskukselle vai tässä jokin taksiliitosta johdettu rahastuskampanja.
        Nytkin pärjäisi lähitaksi alueella ilman toista tonnia kalllimpaa sagemia mutta lähitaksi kielsi sen vain parin kortin takia. Joita näkyy tosi harvoin. Pakko osto semeliltä ja kalliilla.


      • Taksimanse
        Taksi vanda kirjoitti:

        Lähitaksi. Rahastuksen maku havaittavissa. Vielä olisi kiva tietää kerätäänkö tässä rahaa taksikeskukselle vai tässä jokin taksiliitosta johdettu rahastuskampanja.
        Nytkin pärjäisi lähitaksi alueella ilman toista tonnia kalllimpaa sagemia mutta lähitaksi kielsi sen vain parin kortin takia. Joita näkyy tosi harvoin. Pakko osto semeliltä ja kalliilla.

        Pidämme yllä yhteiskunnan suojelemia pumppuasemia.Vuokralaisena tosin kuukausivuokra 90 euroa kalliimpi.


      • Lege4

        Uber ja Taxify ei tarjoa mitään apuja taksamittarilaitteiston ostamiseen tai vuokraamiseen.

        Perinteisesti nämä ovat ajaneet ilman mitään mittareita.
        Se on halpaa.


      • Lege4

        Helsingissä MegTax mittari, maksupääte, kirjoitin maksaa 100,- kk


      • aatos erkki
        Lege4 kirjoitti:

        Uber ja Taxify ei tarjoa mitään apuja taksamittarilaitteiston ostamiseen tai vuokraamiseen.

        Perinteisesti nämä ovat ajaneet ilman mitään mittareita.
        Se on halpaa.

        Mitäs apuja mittarin ostamiseen tarvitaan?


      • 1402 HKI
        Lege4 kirjoitti:

        Helsingissä MegTax mittari, maksupääte, kirjoitin maksaa 100,- kk

        MC50
        Master disconnection ...
        Ei toimi.


      • pasilan konepaja
        1402 HKI kirjoitti:

        MC50
        Master disconnection ...
        Ei toimi.

        Täysin samaa mieltä.
        MC50 = master disconnection.

        4006B mittareilla ei enää mene korttimaksut mihinkään, jos maksupääte on semel.
        Onneksi on olemassa muita mittareita ja maksupäätteitä.


    • Termiili

      MEGTAX on tällä hetkellä paras.
      Toimii hyvin ja on helppo käyttää.
      En vaihtaisi takaisin semliin mistään hinnasta

    • Maaseutuveivari

      Ei toimi hurrien meg-tax paska laite..suljettu maksu pääte ja monimutkainen laite!

    • Anonyymi

      "Miksi taksiliitto ja taksikeskukset eivät vaadi rajapintojen aukaisemista kuten liikenneministeri esitti aikoinaan. "
      Hohhoijaa! Lähitaksi omistaa oman taksikeskuksensa, ja Taksi Helsingillä on oma taksikeskus. Ne tekevät sitä mitä yritysten hallitukset ovat päättäneet. Rajapinnan yksityiskohtainen julkistaminen lienee tietoturvakysymys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      390
      3857
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      133
      2697
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      128
      1875
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1320
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1192
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1189
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1167
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      64
      1125
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      51
      952
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      930
    Aihe