VAROKAA!!!!!

mittarivirhe

Lähitaksi ja semel eivät ota vastuuta jos semel-mittarissa tai sagem-maksupäätteessä virhe, joka aiheuttaa autoilijalle tulon menetyksiä.
Vastuunkantajaksi laitetaan se heikoin lenkki eli mittaripajat!
On syytä suhtautua epäilevästi kaikkeen mitä ko. yhtiöistä tulee.
Tosin lähitaksin päätöksellä kaikkiin takseihin on asennettava semel-mittarit ja sagem-maksupäätteet.
Että tällaisia yhteistyökumppaneita.
Huomautan vielä että tämä on asia mistä ei saa puhua eikä kertoa täällä eikä missään muuallakaan.
Joten...

19

2877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sepi

      sinä olet tällaista varmaa hys hys tietoa kuullut?

      • sepi on

        ollut jos tästä asiasta ei ole kuullut?
        Kyllä siitä tietää jo koko Suomi ja semelin maine vastuunottajana tiedetään...
        Lähitaksin pellet on luku sinänsä.
        Kysäiseppä vaikka lähitaksin tj;ltä, voi olla että tulee silmille siinä vaiheessa..
        Ja hokee matraa "se oli mittaripajojen virhe ja ne ovat jo myöntäneet virheensä ja korvanneet sen". Kaikki mittaripajat....


      • Sepi
        sepi on kirjoitti:

        ollut jos tästä asiasta ei ole kuullut?
        Kyllä siitä tietää jo koko Suomi ja semelin maine vastuunottajana tiedetään...
        Lähitaksin pellet on luku sinänsä.
        Kysäiseppä vaikka lähitaksin tj;ltä, voi olla että tulee silmille siinä vaiheessa..
        Ja hokee matraa "se oli mittaripajojen virhe ja ne ovat jo myöntäneet virheensä ja korvanneet sen". Kaikki mittaripajat....

        mainitsemaa vastaava ongelma oli mittareissa tietääkseni joskus pari vuotta sitten ja koski muutamaa kymmentä autoa.
        Se asia on tietääkseni korjattu ajat sitten. Koska aloittaja hehkuttaa aihetta näin pitkän ajan kuluttua ikään kuin uutena asiana, oletin hänen saaneen jostain kuulla että vastaavaa vikaa on edelleenkin mittareissa.


      • palsternakka
        Sepi kirjoitti:

        mainitsemaa vastaava ongelma oli mittareissa tietääkseni joskus pari vuotta sitten ja koski muutamaa kymmentä autoa.
        Se asia on tietääkseni korjattu ajat sitten. Koska aloittaja hehkuttaa aihetta näin pitkän ajan kuluttua ikään kuin uutena asiana, oletin hänen saaneen jostain kuulla että vastaavaa vikaa on edelleenkin mittareissa.

        Minusta taasen näytti että aloittaja haluaa varoittaa että jos ja kun semelin laitteissa esim siinä sagemissa tulee virheitä vastaan, Semel ja laitteet pakko-ostattanut lähitaksi (ja htd) pesevät kätensä irti vastuusta. Tässä hän tuskin on kovinkaan väärässä....


      • Sepi
        palsternakka kirjoitti:

        Minusta taasen näytti että aloittaja haluaa varoittaa että jos ja kun semelin laitteissa esim siinä sagemissa tulee virheitä vastaan, Semel ja laitteet pakko-ostattanut lähitaksi (ja htd) pesevät kätensä irti vastuusta. Tässä hän tuskin on kovinkaan väärässä....

        Totta, oikeassa olet. Vastuun kantaa aina autoilija.


    • takapenkin ääni

      Voiko se mittarivirhe olla myös toisin päin? Eli voiko asiakas kärsiä mittarin vääristä taksoista?
      Eikö niitä kukaan tarkista kuten kauppaliikeissä ja toreilla tavataan tehdä vaakojen ja kappojen suhteen?
      Vai tarkistaako semel tai autoilija itse ja hyväksyy ne?

    • mikälainen

      virhe on ja /tai miten se esiintyy,mistä voin huomata,että mittari mittaa virheellisesti/onko summat suurempia vai pienempiä,että tietäis seurata.

      • lähitaksin puolesta

        Ota joka aamu kun lähdet töihin parametrit. Semelin mittarit todellakin niin epäluotettavia. Lisäksi on vaarana että siihen on lähettyy jotain päivityksiä semeliltä tai lähitaksista jotka sotkevat mittarisi täysin. Kuten keväällä -07 tuli päivitykset ja mittarit sekosivat niin että tarvittiiin uusi käynti pajalla jolloin mittareissa uusi lähtömaksu ja vanhat km juoksut. Lisäksi alkoi mittaamaan aikaa vasta kun auto täysin seis.
        Harmi että itselläni oli auton vaihto joulukuussa ja hävisi todisteet mittariasennuksen yhteydessä. Näin kävi kaikille jotka kesän jälkeen vaihtoivat autoa. 50 virheen kärsinyttä ilmottautui, osa nuoli haavat hiljaa ja osa vaihtoi autoa, eli jälkiä ei jäänyt.

        Toinen merkittävä juttu on että kannattaa seurata korttitilityksiä. Osan välittää lähitaksi, osan semel. Itse en luota kumpaakaan tahoon.


      • tsätsätsäää

        Mittarin hinnat on syötetty sisään elokuun lopussa 2008, Uudet hinnat tulivat voimaan 1.8.08.
        Mittarissa lähtöhinnat ok, ennakkotilaus lisä ok, lentokenttälisä ok.... Mutta mutta, km taksat kaikilla taksoilla aikaisemman hinnoittelun mukaisia!


      • nyt pituutta
        tsätsätsäää kirjoitti:

        Mittarin hinnat on syötetty sisään elokuun lopussa 2008, Uudet hinnat tulivat voimaan 1.8.08.
        Mittarissa lähtöhinnat ok, ennakkotilaus lisä ok, lentokenttälisä ok.... Mutta mutta, km taksat kaikilla taksoilla aikaisemman hinnoittelun mukaisia!

        Ne syötetään sinne kesäkuun lopussa, kunhan valtioneuvosto vahvistaa ne lain mukaan kerran vuodessa viimeistään kesäkuun lopuun menessä.

        Sitä paitsi tässä ketjussa jauhetaan ikivanhasta tapauksesta, joka koski noin 50 jääräpäätä, jotka omaa tyhmyyttään eivät noudattaneet annettuja ohjeita erään mittarisoftan vaihtamisesta vuoden 2007 keväällä, eli vuosi oli 2007.


      • nyt viimeistään
        nyt pituutta kirjoitti:

        Ne syötetään sinne kesäkuun lopussa, kunhan valtioneuvosto vahvistaa ne lain mukaan kerran vuodessa viimeistään kesäkuun lopuun menessä.

        Sitä paitsi tässä ketjussa jauhetaan ikivanhasta tapauksesta, joka koski noin 50 jääräpäätä, jotka omaa tyhmyyttään eivät noudattaneet annettuja ohjeita erään mittarisoftan vaihtamisesta vuoden 2007 keväällä, eli vuosi oli 2007.

        Annetut ohjeet olivat että käykää mittaripajalla, loppu määräaikaa ei annettu.

        Virhe tuli kun vuoden alussa käytiin ensimmäisen kerran mittaripajalla joukolla laittamassa lähitaksin paska ohjelma sisään mikä sotki lopulta koko mittarin.
        Se oli todella paha moka koko lähitaksilla ja semelillä.
        Kumpikin kiemurteli itseään irti virheestä syyttämällä autoilijoita ja mittaripajoja.
        Molemmat teki kaikkensa ettei vaan virhe tulisi julki.
        Lausumat oli alkuun tyyliin; " eihän se ole kuin muutama sentti mitä hävisitte"
        Laskettiin äkkiä tossa että 50autoilijaa ilmottautui * 100 000 maksettua kilometriä jos pyörii vuoroissa* 0,04e = 200 000 euroa...
        plus tietysti iso määrä jotka ei ilmottautuneet autonvaihto tai jotain sekä kaikkien venttakorvaus joka ei pyörinyt muutakuin jos auto täysin paikallaan. Eli jos auto liikkui esim 1km/h ei venttarahaa..
        -Täysin epäluotettavia mittareita semel rakentaa...
        - Epäluotettavin keskus mitä löytyy on lähitaksi.
        Ja he hoitavat yhdessä autoilijoiden korttimaksujen välityksen. Tosin vain sen vuoksi ettei muita maksupääte valmistajia tai välittäjiä päästetä pääkaupunkiseudun markkinoille. Voisimpa väittää että on kartelli ja määräävän markkina-aseman väärinkäyttöä. Tosin siitä päättävät oikeusistuimet.


      • hyvin...
        nyt viimeistään kirjoitti:

        Annetut ohjeet olivat että käykää mittaripajalla, loppu määräaikaa ei annettu.

        Virhe tuli kun vuoden alussa käytiin ensimmäisen kerran mittaripajalla joukolla laittamassa lähitaksin paska ohjelma sisään mikä sotki lopulta koko mittarin.
        Se oli todella paha moka koko lähitaksilla ja semelillä.
        Kumpikin kiemurteli itseään irti virheestä syyttämällä autoilijoita ja mittaripajoja.
        Molemmat teki kaikkensa ettei vaan virhe tulisi julki.
        Lausumat oli alkuun tyyliin; " eihän se ole kuin muutama sentti mitä hävisitte"
        Laskettiin äkkiä tossa että 50autoilijaa ilmottautui * 100 000 maksettua kilometriä jos pyörii vuoroissa* 0,04e = 200 000 euroa...
        plus tietysti iso määrä jotka ei ilmottautuneet autonvaihto tai jotain sekä kaikkien venttakorvaus joka ei pyörinyt muutakuin jos auto täysin paikallaan. Eli jos auto liikkui esim 1km/h ei venttarahaa..
        -Täysin epäluotettavia mittareita semel rakentaa...
        - Epäluotettavin keskus mitä löytyy on lähitaksi.
        Ja he hoitavat yhdessä autoilijoiden korttimaksujen välityksen. Tosin vain sen vuoksi ettei muita maksupääte valmistajia tai välittäjiä päästetä pääkaupunkiseudun markkinoille. Voisimpa väittää että on kartelli ja määräävän markkina-aseman väärinkäyttöä. Tosin siitä päättävät oikeusistuimet.

        "Annetut ohjeet olivat että käykää mittaripajalla, loppu määräaikaa ei annettu."

        Edellisessä lainauksessa kiteytyy taksien ajatusmaailma kaikessa kokonaisuudessaan. Asiasta toitotetaan useita kuukausia mutta edeleenkään muutama jäärä ei mene vaihtamaan sitä ohjelmaa.

        Ei sitä kukaan tiennyt, että kyseinen ohjelma vaikuttaisi seuraavana kesänä tulevien taksojen nyrjähtämiseen, jos se asennetaan vasta uusien taksojen ilmeteitse tulon jälkeen, ei moista kukaan edes älyä testata. Mittaripajat sen taksojen muuttumisen olisivat huomanneet heti, kun asensivat näitä ohjelmia 1.7.2007 jälkeen, jos olisivat ottaneet mittarista parametrit ja tarkistaneet ne, kuten ilmeisesti on ohjeistettu.

        Lähitaksista kehotettiin (Datalla) tulostamaan parametrit, jos niitä tarvitaan myöhemmin asian jatkotoimenpiteissä ennen, kuin Semel ajaa kaikkiin autoihin varmuuden vuoksi taksat uudelleen. Onko edellä mainittu toiminta mielestäsi salailua? Asia kerrottiin kaikkille ja virhellisillä taksoilla ajavia hehotettiin ilmoittautumaan eri paikkoihin. Megalomaaniseksi huhuttu taksojen vaihtuminen kuivuikin koskemaan noin 50 autoa.

        Outoa on se, että kuinkahan kauan arvon asiantuntijat olisivat näillä alennetuilla taksoilla ajaneet, ellei yksi autoilija olisi tajunnut itse tarkistaa taksoja lähdettyään mittaripajalta tulostamalla parametrit ja toteamalla taksat vääriksi?


      • tuskaa
        hyvin... kirjoitti:

        "Annetut ohjeet olivat että käykää mittaripajalla, loppu määräaikaa ei annettu."

        Edellisessä lainauksessa kiteytyy taksien ajatusmaailma kaikessa kokonaisuudessaan. Asiasta toitotetaan useita kuukausia mutta edeleenkään muutama jäärä ei mene vaihtamaan sitä ohjelmaa.

        Ei sitä kukaan tiennyt, että kyseinen ohjelma vaikuttaisi seuraavana kesänä tulevien taksojen nyrjähtämiseen, jos se asennetaan vasta uusien taksojen ilmeteitse tulon jälkeen, ei moista kukaan edes älyä testata. Mittaripajat sen taksojen muuttumisen olisivat huomanneet heti, kun asensivat näitä ohjelmia 1.7.2007 jälkeen, jos olisivat ottaneet mittarista parametrit ja tarkistaneet ne, kuten ilmeisesti on ohjeistettu.

        Lähitaksista kehotettiin (Datalla) tulostamaan parametrit, jos niitä tarvitaan myöhemmin asian jatkotoimenpiteissä ennen, kuin Semel ajaa kaikkiin autoihin varmuuden vuoksi taksat uudelleen. Onko edellä mainittu toiminta mielestäsi salailua? Asia kerrottiin kaikkille ja virhellisillä taksoilla ajavia hehotettiin ilmoittautumaan eri paikkoihin. Megalomaaniseksi huhuttu taksojen vaihtuminen kuivuikin koskemaan noin 50 autoa.

        Outoa on se, että kuinkahan kauan arvon asiantuntijat olisivat näillä alennetuilla taksoilla ajaneet, ellei yksi autoilija olisi tajunnut itse tarkistaa taksoja lähdettyään mittaripajalta tulostamalla parametrit ja toteamalla taksat vääriksi?

        Asiasta tieto oli lähitaksilla,semelillä,ja semelin luottopajalla jo silloin syksyllä -07 .
        Asiasta alettiin kyselemään tosissaan 4/08. Esille se otettiiin reilusti vasta kesällä -08 Tätä voi sanoa avoimeksi tiedottamiseksi? Ja reiluksi peliksi?
        Jatkotoimenpiteenä kaikille lähetetty uudet taksat vuoden kun ensin ajoivat virheellisillä. Minusta se kuulostaa ennemminkin virheiden peittämiseltä. Ja vieläpä tökeröltä sellaiselta kun se tuli vasta vajaa vuoden päästä siitä kun ensimmäiset huomasivat virheen.
        Systeemi oli; Ollaan hiljaa niin kukaan ei huomaa...

        Kuten sanottu ei kukaan ymmärrä epäillä edes moista virhettä. Olisiko siis syytä miettiä niitä ohjelmia vähän tarkemmin?

        Ilmateitse kulkee kaikenlaista dataa. Kyllä ihmetellä sopii, kuinka semel vielä saa yleesä myydä taksimittareita suomessa?


      • mitä sieniä syöt?
        tuskaa kirjoitti:

        Asiasta tieto oli lähitaksilla,semelillä,ja semelin luottopajalla jo silloin syksyllä -07 .
        Asiasta alettiin kyselemään tosissaan 4/08. Esille se otettiiin reilusti vasta kesällä -08 Tätä voi sanoa avoimeksi tiedottamiseksi? Ja reiluksi peliksi?
        Jatkotoimenpiteenä kaikille lähetetty uudet taksat vuoden kun ensin ajoivat virheellisillä. Minusta se kuulostaa ennemminkin virheiden peittämiseltä. Ja vieläpä tökeröltä sellaiselta kun se tuli vasta vajaa vuoden päästä siitä kun ensimmäiset huomasivat virheen.
        Systeemi oli; Ollaan hiljaa niin kukaan ei huomaa...

        Kuten sanottu ei kukaan ymmärrä epäillä edes moista virhettä. Olisiko siis syytä miettiä niitä ohjelmia vähän tarkemmin?

        Ilmateitse kulkee kaikenlaista dataa. Kyllä ihmetellä sopii, kuinka semel vielä saa yleesä myydä taksimittareita suomessa?

        Kerro ihmeessä mitä sieniä sinä syöt? Vai onko kyseessä jokin muu mielentilaa muuttava aine?

        Kirjoittamasi on todelakin yksi parhaista, ellei paras taru jonka olen tältä suolen taksipalstalta lukenut. Siis 100% varmasti kirjoitettu jonkun opiaatin vaikutuksen alaisena:)


      • Farmaseutti
        mitä sieniä syöt? kirjoitti:

        Kerro ihmeessä mitä sieniä sinä syöt? Vai onko kyseessä jokin muu mielentilaa muuttava aine?

        Kirjoittamasi on todelakin yksi parhaista, ellei paras taru jonka olen tältä suolen taksipalstalta lukenut. Siis 100% varmasti kirjoitettu jonkun opiaatin vaikutuksen alaisena:)

        Eikö olekkin!
        Toista se on ne sienet kuin sun syömät plasebo-viagrat. Ensin rupee näyttämään kyrvältä, sitten käyttäytyy kuin sellanen, ja lopuksi järkikin seisoo. Taitaa olla yläpääsi täynnä sitä keltaista nestettä, siellä kun ei liiku enään mikään.


      • tsä tsä tsäää
        tsätsätsäää kirjoitti:

        Mittarin hinnat on syötetty sisään elokuun lopussa 2008, Uudet hinnat tulivat voimaan 1.8.08.
        Mittarissa lähtöhinnat ok, ennakkotilaus lisä ok, lentokenttälisä ok.... Mutta mutta, km taksat kaikilla taksoilla aikaisemman hinnoittelun mukaisia!

        Meillä oli sitten joku ihan eri juttu!!!
        Auto oli siis aivan uusi, juuri tehtaalta saapunut.
        Se kävi mittaripajalla elokuussa -08 ja lähti ajelemaan keikkaa heti sen jälkeen.
        Tammikuussa -09 huomattiin että hinnat mittarissa oli päin veetä! Lähtömaksut ym. olivat siis ok, mutta km-taksat olivat ennen 1.8.08 voimaan tulleet! Näin meillä...


    • olisiko ollut

      Jokin lähitaksin oma "erityisryhmä" ohjelma kun sotki sen kupuvalon,mistä kaikki ongelmat alkoi. Tällaista huhutaan, enkä kyllä pitäisi minään ihmeenä kun seurannut keskuksen toimintaa muutenkin....

      • yöpaska

        Mitäs jos nää "isännät" käyttäs tämän kaiken tarmon näistä helvetin mittareista ja muusta paskan jauhamisesta työn tekoon ja maksais rengeille mikä rengeille kuuluu, niin tulos ois varmaan 50/60 !

        Mut ku on pakko spiidata...


      • rangin rahat
        yöpaska kirjoitti:

        Mitäs jos nää "isännät" käyttäs tämän kaiken tarmon näistä helvetin mittareista ja muusta paskan jauhamisesta työn tekoon ja maksais rengeille mikä rengeille kuuluu, niin tulos ois varmaan 50/60 !

        Mut ku on pakko spiidata...

        Laskeskelin tuossa että niistä rahoista jotka jäi saamatta kuuluu kuskille osa . Ajoin n.60% auton tuotosta sinä aikana ja palkkapros 37.
        Eli jos menetys oli 6000 euroa niin kuskin osuus 3600*0,37=1332 miinus verot. Aikalailla se koskettaa siis myös kuskia.... Ainakin oma isäntäni on lupautunut maksamaan osuuteni jos joskus se pois saadaan. Tosin semelihän ei ota osaa mihinkään virheisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      124
      7764
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      41
      4461
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      43
      3998
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      409
      2067
    5. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      78
      1737
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      35
      1488
    7. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1487
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      195
      1275
    9. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1148
    10. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      32
      1107
    Aihe