Miettikää tätä!!

moroni

Yhdysvalloissa on yli 6 miljoonaa mormonia ja vaivaiset vajaa 1 miljoona adventistia! Mormonikirkolla on ainoana toinen todistus Kristuksesta!!!!

14

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moroni
      • !"#€%&/(

Ette ole.

• Kysynpä vain

Ajattelitko et tällainen käännytystapa olisi tosi tehokas? Lähinnä synnyttää ärtymystä ja vastarintaa. Vai sekö olikin tarkoituksesi?

• Ruostunut rautalevy

Jaa! Missäs ne kultalevyt nyt sitten ovat, että saisi egyptologit tutkistella?

• hae mormooni palsta.

Eikö täällä ole mormooni palstaa ollenkaan, kun tänne on tuotu esille mormoonit.

• !"#€%&/()=

Mormonismi on vääräuskoisuutta. Tämä palsta käsittelee adventismia.

• voi turhuuksien turh

Menkää pesemään pyhää paitaanne salassa ja myöskin se pitää laittaa salassa päälle, ettei siitä pyhyys katoa, näin minulle eräs mormooni selitti kun hänen mies oli käynyt mormooni temppelissä niin hän oli saanut sieltä tämän pyhän aluspaidan.
        Ja senjälkeen vaimokin joutu alempaan kirkkaus asteeseen, mutta kirkossa oli joku nainen joka oli miehen mielestä samassa kirkkaus asteessa kuin hänkin.
        Vaimo vain päivitteli että kun hän kuolee tuleekohan hänestä perhonen jos hänen sielu menee perhoseen.
        Mies kun kuoli niin vaimo meni takaisin luteriankirkkoon ja pojasta tuli miehen rakastaja.

• moroni

“Me uskomme Jeesukseen Kristukseen Jumalan
        Poikana. Kirkon virallinen nimi on “Myöhempien
        Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko“.
        Jeesus Kristus on jumalanpalveluksemme
        keskushahmo. Kirkolla on Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, maailman Lunastajan, nimi. Tätä kirkkoa kutsutaan virallisesti Hänen nimellään. Mitä tulee nimitykseen “myöhempien aikojen
        pyhät“, niin alkuperäisen kristillisen kirkon jäseniä
        kutsuttiin pyhiksi. He olivat varhaisten aikojen
        pyhiä. Me olemme myöhempien aikojen pyhiä. Siitä vain on kyse.

Vain meidän kirkkoamme kutsutaan Hänen nimellään koska olemme ainoat Kristuksen palveliat!

Olemme pyhät koska Hän on pyhä!

• moro nääs
        moroni kirjoitti:

“Me uskomme Jeesukseen Kristukseen Jumalan
        Poikana. Kirkon virallinen nimi on “Myöhempien
        Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko“.
        Jeesus Kristus on jumalanpalveluksemme
        keskushahmo. Kirkolla on Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, maailman Lunastajan, nimi. Tätä kirkkoa kutsutaan virallisesti Hänen nimellään. Mitä tulee nimitykseen “myöhempien aikojen
        pyhät“, niin alkuperäisen kristillisen kirkon jäseniä
        kutsuttiin pyhiksi. He olivat varhaisten aikojen
        pyhiä. Me olemme myöhempien aikojen pyhiä. Siitä vain on kyse.

Vain meidän kirkkoamme kutsutaan Hänen nimellään koska olemme ainoat Kristuksen palveliat!

Olemme pyhät koska Hän on pyhä!

Paras tapa tutustua mormoneihin on kahlata tämän sivuston anti:

http://www.mormonismi.net/

• moro nääs

• Hei

Uskonpuhdistuksen seurauksena jenkeissä syntyi hengellisiä liikkeitä vaikka kuinka paljon 1800 luvulla. Amerikka oli ainoa uskontovapaa maa pallonpuoliskolla. Siksi.
      Uskonpuhdistajia oli useita ja aina kun joku löysi jotakin uutta tietoa raamatusta syntyi ympärille ryhmä joka kasvoi hengelliseksi liikkeeksi jotka sitten edelleen kokonaisiksi kirjoiksi joita useita vaikuttaa meilläkin.

Minä olen tuttu jokaisen mahdollisen opin kanssa, olen ne kaikki tutkinut. Olen lukenut Mormonin kirjan, Kallisarvoisen Helmen, Oppi ja liitot ja siinä ne sitten ovatkin kaikki kirkon opilliset kirjat. Raamattu lisäksi.
      Myöhempien aikojen Jeesuksen Kristuksen kirkko, "Mormonikirkko" pitää Jumalan lain pyhänä ja Jeesus ja Raamattu.
      Mitä tulee Mormonin kirjaan, kyse on yhden suvun patriarkasta joka otti sukunsa ja häipyi jenkkeihin.
      Jeesus Kristus hyvinkin ilmestyi heillekin jenkinmaalla, kun Jeesus sanoi että hänellä on "myös muita lampaita jotka eivät ole tästä lammastahasta." Jeesus on saattanut ilmestyä siellä täällä jenkeissäkin Mormonin jälkeläisille hyvinkin.

Mormonikirkon uskovaiset eivät ole yhtään sen huonompia kristittyjä kuin muutkaan. Tällä perusteella mitä tässä kerron.

Mormonikirkon temppelimenot ovat hiukan salaisuus, ja sanoisin että jos joku tuudittautuu ajatukseen että kuolleen puolesta voi suorittaa kasteen joka pelastaa kuolleen, ei se voi olla totta, mutta kaunis tapa voi olla muistaa vainajia.
      Suku ei ketään pahenna eikä paranna, jokainen ymmärtävä vastaa itse omista synneistään vaikka isä ja äiti olisivat kuinka hurskaita tai syntisiä.
      "Perisynti" tarkoittaa tapatottumuksia periytyviä eli siitä miten lapset kasvatamme." Kukaan ei isänsä synneistä vastaa eikä pelastu isänsä tai äitinsä uskon kautta.
      Armon aikaa henkilökohtaiseen ratkaisuun on vain tämä elämä ja kuolleet eivät mitään tiedä.

Olen opinkohdat keskustellut mormonilähetyssaarnaajien kanssa joskus 1990 luvulla. Hassua että kaupungilla tulivat vastaan pari viikkoa sitten, eivät minua edes tunteneet nuo nuorukaiset mutta tervehtivät jostakin syystä kuin vanhaa tuttua ?!
      Kerran tulivat oveni taakse 1990 luvulla kun Jumala oli kehottanut heitä siihen, ja meillä oli hauskaa yhdessä, söimme yhdessä usein.

Adventtikirkko täyttää viimeisin aikojen seurakunnalle asetattavat vaatimukset; Ilm 14:12, 12:17.
      Ei ne tuon kummemmat ole.

Mormonikirkolla on Jeesus ja laki myös pyhiä asioita.

Minä lasken harhaopin puolella vasta jos ottaa Jeesuksen tilalle jotakin muuta ja Jumalan lainkin tilalle jotakin muuta keinoa. Opilliset kysymykset eivät ole pelastuskysymyksiä kaikki. Yksimielisyys raamatussa tarkoittaa yhteyttä Herrassa, ei että jokainen olisi aina samaa mieltä.

http://jarinhotelli.blogspot.com

Hyvää Joulua
      yst. jari laurila

• kysymys..

Pyhittääkö mormoonit sapatin, luulen että siinä aiassa he eivät pidä Jumalan lakia.

• kysymys.. kirjoitti:

Pyhittääkö mormoonit sapatin, luulen että siinä aiassa he eivät pidä Jumalan lakia.

Hei

"Sapatti" tarkoittaa lepopäivää.
        Sapatti on vierasta kieltä.
        Siksi minä en sitä suomenkielessä käytä koskaan, enkä ole käyttänyt. Olen aina puhunut lepopäivästä koska olen puhunut kotimaista kieltä toistaiseksi.
        Kyse on lepopäivästä.

Kysymys viikonpäivästä asiassa on omantunnon kysymys.
        Jotkut viettävät alkuperäisen raamatullisen viikon seitsemättä päivää ja jotkut sunnuntaita.
        Vuosisatoja on ollut vilpittömiä sunnuntain viettäjiä jotka viettävät pyhäpäivänsä niin että pyykin jää pesemättä, ym. arkiaskareet.
        On siis omantunnon kysymys kumman päivän viettää, ja kyse on tietysti tavoissa aina tiedon määrästä mihin ihminen mieltyy. Ei lepopäivää kukaan omantunnon asiana määrätä voi nk. ei mitään muutakaan omantunnon kysymystä.

Ihminen vastaa omallatunnollaan Jumalan edessä asiasta.
        Nk. sanoin vuosisatoja on vilpittömiä lepopäivän viettäjiä ollut molemmissa päivissä, asiaa ei kukaan käske eikä määrää eikä tuomaroida voi.

Jes 58:13-14 sanoo selvästi että kyse ei ole riidan päivästä.
        Asian pitää olla aina puhdas omantunnon kysymys yksilötasolla jota ei voida määrätä tietenkään.

Meillä ei ole ongelmia kun on viisi työpäivää.
        Rooman valtakunassa oli joskus toisin kun viikossa oli vain yksi lepopäivä ja keisati mietti päänsä puhki mitä tehdä kun osa kansasta vietti Heliumin valon juhlaa sandayta, viikon ensimmäistä päivää- sunnuntaita ja osa kristittyjen "sapattia."
        Keisari päätti yhdistää juhlat sunnuntaille valtakunnan työvoimapoliittisten kysymyksien vuoksi.

Kuten sanoin lepopäivä on omantunnon kysymys Jumalan edessä, ja vuosisatoja on ollut vilpittömiä pyhäpäivänsä viettäjiä eivätkä he ole syyllistyneet yhtään mihinkään kunhan ovat omantuntonsa kanssa sovussa asiassa.
        Aamen.

yst. hyvää joulua
        jari laurila

• tämä on totuus...

Kyllä se on tosi että on ollut vilpittomiä Jumalan lapsia jotka tietämättään viettivät sunnuntain lepopäivänään, mutta joka tietää kuka on sunnuntain pyhityksen keksinyt ja edelleen viettää sunnuntaita ja hylkää Jumalan antaman pyhittämän ja siunaaman lepopäivän, siksi vain että sunnuntai sopii hänelle paremmin nousee silloin Luojansa sanaa vastaan ja se silloin se luetaan hänelle synniksi, koska hän tietää mikä on Jumalan antama ja mikä on ihmisen tekele, se on uppiniskaisuutta Jumalan Sanaa vastaan, ei enää vilpittömyyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      239
      3190
    2. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      30
      2931
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      25
      2157
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      26
      2078
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      64
      1947
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      82
      1740
    7. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      30
      1597
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      120
      1473
    9. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      44
      1395
    10. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      42
      1253
    Aihe