paavalin

kirjeistä

Paavalin kirjeestä roomalaisille

luku 14:1-23

1. Heikko uskoista hoivatkaa kiistelemättä mielipiteistä.

2. Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.

3. Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö. Ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö. Onhan Jumala ottanut hänet hoivaansa.

4. Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa?
Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu.
Hän on kyllä seisova, sillä Hera voi pitää hänet pystyssä.

5. Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toinen pitää kaikkia päiviä yhtä hyvinä. kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

6. Päiviä valikoiva tekee sen Herralle.
joka syö, Herralle hän syö, sillä hän kiittää Jumalaa.

7. Eihän kukaan meistä elä itselleen eikä kuole itselleen.

8. Jos elämme, Herralle me elämme, ja jos kuolemme, Herralle me kuolemme.
Elimmepä siis tai kuolimme, me olemme Herran omia.

9. Kristus kuoli ja heräsi eloon ollakseen sekä kuolleitten että elävien Herra.

10. Miksi sinä tuomitset veljeäsi? tai miksi halveksit veljeäsi?
kaikkihan me joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen.

11. kirjoitettu on: niin totta kuin minä elän, sanoo herra, minun edessäni on jokaisen kielen ylistettävä Jumalaa.

12. meidän jokaisen on tehtävä tili Jumalle itsestämme.

13. Älkäämme siis enää tuomitko toisiamme, vaan enemminkin varokaa panemasta veljenne eteen luokkauskiveä tai lankeemuksen aihetta.

14. minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään. Vain sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, se on epäpyhää.

15. Jos veljesi pahastuu ruokasi tähden, sinä et enää vaella rakkauden mukaan.
Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka puolesta kristus on kuollut.

16. Älkää antako saamanne hyvän joutua pilkattavaksi,

17. Eihän Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

18. Joka tässä kohden palvelee Kristusta, on Jumalalle otollinen ja ihmistenkin arvostama.

19. tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

20. Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä.
Kaikki on tosin puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoaan luokaten, se on pahaksi.

21. On hyvä olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta sekä karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai tulee heikoksi.

22. Pidä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä, mitä pitää oikeana.

23. Mutta joka epäröi ja silti syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta.
kaikki, mikä ei ole uskosta on syntiä.

Paavalin kirjeestä korinttolaisille

luku 5:6 ja 7

6. Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen määrä hapatetta hapattaa koko taikinan?

7. Peratkaa pois vanha hapantaikina, että teistä tulisi uusi taikina, kuten te olettekin happamattomia.
onhan kristus, meidän pääsiäislampaamme, teurastettu.

lopuksi paavalin kirjeestä roomalaisille

luku 16:17 ja 18

17. Kehotan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, minkä olette saaneet.
Vetäytykää pois heistä.

18. Sellaiset eivät palvele Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa.
Suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla he pettävät vilpittömien sydämmet.

ymmärrättekö tämän?

8

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p p p

      Oikein hyvä aloitus. Ja asia on niin ja Aamen.

      Mutta miten tuon voi toteuttaa tällä palstalla muutoin kuin poistumalla palstalta.
      Ja silloin tänne jäävät vain ne, jotka tavalla ja toisella kieltävät Kristuksen.

      Eli pitääkö poistua palstalta, vai mitä teen.

    • body

      Aikamme tarvitisi enemmän rakkautta ja siihen sopisi Paavalin kehoitus.:

      " MIKÄ OIKEUS SINULLA ON TUOMITA TOISEN PALVELIJAA.."

      sillä kristikansa on sairaan itsekeskeinen sekä omahyväinen ja aina toisten kimpussa, vaatimassa sitä ja vaatimassa tätä, vaikka sitä oikeutta kenelläkään ei ole, ei ole.

    • Kun elää utopiassa

      Eikä tässä ajassa ja paikassa niin saa siitä sielulleen vahingon. Höpö aloitus.

    • ...

      ...

    • ...

      ...

    • 271211

      Miksi täällä referoidaan Paavalin kirjettä roomalaisille, sehän intimiteettivarkaus tai kirjesalaisuuksien rikos.

      Toisten kirjeitä ei saa selostella.

    • roomal.

      "Kehotan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, minkä olette saaneet.
      Vetäytykää pois heistä.
      Sellaiset eivät palvele Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa.
      Suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla he pettävät vilpittömien sydämmet."

      Roomalaisille 16:17-18.

    • raamatusta

      Aamoksesta

      Luku 5:10

      10. He vihaavat sitä, joka portissa puoltaa oikeutta, ja totuuden puhuja on heille kauhistus.

      Paavalin kirjeestä galatalaisille

      Luku 4:16

      16. Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne, kun sanon teille totuuden?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe