tekisin mielelläni lahjoituksen ja vaikka usemman peräjälkeen, jos keräys kohdistettaisiin kehitysmaissa jaiettaviin ehkäisyvälineisiin tai härkien ja aasien vetovaljaiden parannuksiin, eli länkien jakoon ikeiden sijasta. voisin kustantaa myös muutaman kunnollisen fiskarsin talikon, kuokan ja lapion sikälisten tökkövarsien sijasta, sillä kunnon työkaluilla työkin sujuu
Vastaukset 1
- Kunnon työkalut
kyllähän sitä pärjätty on Suomessakin vähän huonommilla hevosilla sotien jälkeen.
afrikassa se ei onnistu millään työkaluilla, kun ei ole työkaluille käyttäjää, sieltä puuttuu halu yrittää tehdä jotain hyödyllistä.
Esim. kun suomalaiset ovat käyneet kaivamassa pikkaisen maata, jotta on saatu kaivo, niin mitä tekee alkuasukas....sontii kaivoon!
Kehitysmaille jaettava turha avustus vapaaehtoiseksi, verokorttiin rasti ruutuun, jos haluaa, jotain klaanipäällikköä ja sen palatsia kullasta rakentaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3741290- 71788
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37716- 50632
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri28617- 44615
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht373573- 63543
- 84498
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle21474